Η 25η Ιανουαρίου 2021 είναι η ημέρα που όλοι θα θυμόμαστε. Eίναι η ημέρα που θα καταγράψει η Ιστορία ότι σηματοδοτεί για τη Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) μια νέα εποχή που συνεπάγεται κατακόρυφη ενίσχυση του ελληνικού ισοζυγίου ένοπλης ισχύος απέναντι στο τουρκικό. Η ΠΑ αποκτά ένα δοκιμασμένο και πλήρως ικανό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων και αποστολών με πρωτόγνωρες επιχειρησιακές δυνατότητες που ως σήμερα δεν είχε. Αποκτά το Rafale έκδοσης F3R που διακρίνεται για την εμβέλεια του, το οπλικό του φορτίο, τις ανώτερες επιδόσεις συστήματος αυτοπροστασίας (SPECTRA) και ραντάρ (RBE2) καθώς και τις τεχνολογίες που εισάγει στη ΠΑ σε συνδυασμό με τα βλήματα Meteor.

Η ημέρα είναι ιδιαίτερα χαρούμενη για το DefenceReview.gr και όλους τους συντελεστές του καθώς πολλάκις έχουμε αρθρογραφήσει και αναλύσει για την αξία του Rafale και τις εξαίρετες δυνατότητες του. Είναι ο άξιος διάδοχος των ελληνικών Mirage και των γαλλικών όπλων (Scalp, Mica, Exocet) που διαχρονικά έδιναν το ποιοτικό προβάδισμα έναντι της απειλής. Και όπως έχουμε γράψει ξανά και ξανά είναι απαραίτητο για τη ΠΑ να διατηρεί δεύτερη πηγή εφοδιασμού οπλικών συστημάτων! Το ίδιο που ισχύει για τη ΠΑ ισχύει και για το ΠΝ.

Θα παραθέσουμε σειρά αφιερωμάτων και αναλύσεων από τη συντακτική ομάδα του DefenceReview.gr που αφορούν τις δυνατότητες και τις επιδόσεις του Rafale! Η ευχή μας δεν είναι άλλη από την απόκτηση άλλης μιας μοίρας Rafale F4!

Αξίζει να τα διαβάσετε!

Comments

  1. Καλό είναι. Με MICA NG ακόμα καλύτερο. Ιδιαίτερα σε έκδοση IR οι οποίες πρέπει να είναι περισσότερες από τους EM. Άντε και 12 ακόμα που πάνε μάλλον για Κροατία.

    1. «Λουκουμακια» αυτα τα 12 Rafale που ΔΕΝ θα παρουν οι Κροατες.

      Οι Γαλλοι τους ειπαν οτι μπορουν να τους τα παραδωσουν αναβαθμισμενα σε F3R μεχρι το 2024/25(6+6 ανα ετος) δηλ αμεσως μετα την παραδοση των δικων μας που σημαινει οτι αν αποφασισουμε να τα παρουμε(κατι που πρεπει να κανουμε ο-πω-σδη-ποτε !)το 2025 θα εχουμε 30 Rafale F3R.Αν μαλιστα βαζαμε κ μια option για 6 F4( σε ενα ευλογο βαθος χρονου) θα ηταν το τελειο σεναριο

  2. Άντε …με τις ευχές μας να έχουμε τέτοια ευχάριστα μαντάτα και για το πολεμικό Ναυτικό …..Και μην ακούω πράγματα για σαπιοντερογκα και ψαρωτρατες mmcs γιατί τότε δεν προκειτε να ξαναδεί το πολεμικό ναυτικό άσπρη μέρα

  3. Επιτελους, το νερο εχει μπει στο αυλακι, ωστε ενα τετοιο εργαλειο αποτροπης κι ισχυος να ενταχθει στην φαρετρα των Ελληνικων Ενοπλων Δυναμεων μας. Επιτελους!

    Δυστυχως επειδη ΟΛΟΙ μας ξερουμε το θυμικο που κατεχουμε ως Λαος, κι το ποσο ευκολα κι ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΑ εντυπωσιαζομαστε, καλο ειναι τετοιες ωρες να αποφυγουμε τους υπερβολικους πανηγυρισμους κι να συλλογιστουμε ποσο ευκολα μπορει μια τετοια ελπιδοφορα σκηνη, με την αποκτηση τετοιων μαχητικων, να ερθουν τα πανω κατω κι να χασουμε τον μπουσουλα – βλεπε πολιτικη ανικανοτητα κι πολιτικη ανεπαρκεια.

    Ας διαβαστει το παρακατω αποσπασμα απο μια σοβαρη συνετη τοποθετηση, στο θεμα αποκτησης των νεων – μας, πλεον – μαχητικων:

    » Θέλουν εξασφάλιση όσο το δυνατό ποιοτικότερου ανθρώπινου παράγοντα που θα τα υποστηρίξει. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στους πιλότους και το προσωπικό εδάφους μιλώντας για ποιότητα. Αναφερόμαστε στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία, καθώς η πολιτική φύση του στρατιωτικού εργαλείου δεν συνειδητοποιείται απόλυτα σε όλη της τη διάσταση.

    Η αξιοποίησή τους με τρόπο που να παράγει αποτροπή και ασφάλεια είναι μια πολύπλοκη διαδικασία. Απαιτεί συναίσθηση, συνέχεια και συνέπεια, τόσο από την πλευρά της στρατιωτικής όσο και της πολιτικής εξουσίας. Εάν αυτό δεν εξασφαλιστεί, τότε συγγνώμη, αλλά θα έχουμε κάνει “μια τρύπα στο νερό“ «

    Ας εχουμε υποψιν μας το γνωμικο:
    Ουδεν κακο αμιγες καλου ….. ΕΥΚΟΛΟΤΑΤΑ μπορει να αντιστραφει σε ….. Ουδεν καλο αμιγες κακου

  4. Θελει πιεση απο το Μητσοτακη για ενδιαμεση λυση 2 FREMM. 4 BELLHARA και 2FREMM πρεπει να ειναι ο στοχος μας! Με τις 4 ΜΕΚΟ παμε στα 10 πλοια τουμπανο!

  5. Με το Rafale αποκτά η ΠΑ δυνατότητες που δεν έχει ή δεν θα έχει για πολλά χρόνια από τα F16 (ραντάρ, Σ/Α, Μετεωρίτες, Εξόκοιτοι κλπ).

    Καλορίζικα!

    1. Και τα φ16 θα γινουν σουπερ. ASPIS II, SABR, AutoGCS, JHMCS II, SNIPER, CFT, ΑΙΜ120D, JASSM, JSOW, HARPOON II. Μονο σε ακτινα δρασης θα υστερουν κατα 25% και σε οπλικο φορτιο. Συνολο 102 παρομοια μαχητικα 4.75 γενιας για την ΠΑ, καλυπτοντας τις συγχρονες απαιτησεις της μεχρι το 2045.

      1. Δεν προσφέρει κάτι παραπάνω το F16 τόσο σήμερα (ΑSPIS 2, SABR, CFT, AIM120) όσο και στο μέλλον (Scalp, Excocet). Μέχρι να γίνουν ανεκτά τα F16 τη βγάζουμε καθαρή με τα Rafale και τα Μ2000-5.

        στο μέλλον πρέπει να αυξηθούν οι αριθμοί των Γαλλικών μαχητικών. Να μην γίνουμε Τουρκία που έχει παγιδευτεί σε ένα και μοναδικό τύπο F16 μαχητικού.

        1. Παγιδεύτηκαν επειδή η απόφαση να εστιάσουν σε ένα μαχητικό πάρθηκε σε μια εποχή που μια αντιπαράθεση με τις ΗΠΑ ήταν αδιανόητο σενάριο,όσο οι κεμαλιστές και η πτέρυγα της Ακροδεξιάς(γκρίζοι λύκοι και άλλες ομάδες του φίλοαμερικανικού μπλοκ στην Τουρκία) είχαν την εξουσία στην Τουρκία σίγουρη.
          Εκείνος που απόφασισε να μοιραστεί η αγορά μαχητικών στην Ελλάδα στους Γάλλους και ΗΠΑ είχε το σωστό ένστικτο(σε αυτό το σημείο. Εκείνοι που ακολούθησαν όμως τα έκαναν θάλασσα με το λόμπινγκ τους υπέρ των αμερικανικών μαχητικών που χάλασε την ισορροπία στην αναλογία ευρωπαϊκών και αμερικανικών μαχητικών στον στόλο.

  6. Προκειται πραγματι για αριστο αεροσκαφος.
    Ωστοσο η εισαγωγη νεου και πολυ ακριβου τυπου για μολις 18 μοναδες ειναι εντελως αντιοικονομικη, και στερειται καθε λογικης απο τεχνικοοικονομικης και επιχειρησιακης αποψεως. Ουτε αλλαζουν δραματικα οι ισορροπιες με 18 μολις αεροπλανα, χρειαζονται τουλαχιστον 36. Ιστορικα η Αεροπορια ουδεποτε εισηγαγε νεο τυπο για λιγοτερες απο 36 μοναδες, και αυτο δεν ειναι τυχαιο.

    Αν θελουμε να ειμαστε ειλικρινεις, να θυμησουμε πως εγινε ολο αυτο; Ο Εl Manco του Μαξιμου πανικοβληθείς οταν το Παρίσι του εβαλλε παγο για τους γνωστους λογους, εψαχνε επειγοντως να αγορασει κατι γαλλικο, για να μπαλωσει οπως οπως τη μεγαλη ζημια που εξαιτιας της δικης του μωρίας προκληθηκε στις ελληνογαλλικες σχεσεις. Πηρε Ραφαλ, αλλα πηρε οσο γινοταν λιγοτερα, για να πληρωσει λιγοτερα λεφτα.
    Μηδεν μελετη, μηδεν σχεδιασμος, μηδεν προγραμματισμος, μηδεν ορθολογισμος, μηδεν σοβαροτητα. Ολα στο προχειρο, ολα στο αρπα-κολλα.

    Ο El Manco δεν ενδιαφερεται φυσικα για την επιχειρησιακη παραμετρο, ουτε επειγεται να βελτιωσει τον στρατιωτικο ισοζυγιο. Αποδειξη, κανονισε τα 6 απο τα 12 μεταχειρμενα να παραδοθουν το 2023 ωστε να πληρωσει λιγοτερα τωρα, ενω θα μπορουσαν να παραδοθουν φετος. Απο οπλα μονο καποιοι Meteor, κατα τα αλλα θα μοιραστει τα οπλα των Mirage 2000-5.

    Η λογικη θα επεβαλλε να μην αγοραστουν τωρα νεες ακριβες φρεγατες, να δοθουν αλλα 2 δισ. για να συμπληρωθει ο αριθμος των Ραφάλ, και να καλυψουμε για την ωρα τις σχετικες αναγκες στο Ναυτικο με λυσεις χαμηλου κοστους.

    Αλλα ο El Manco δεν κινειται καθολου με βαση τη λογικη.

    1. 1.5billion θα σκάσουμε φέτος από τα 2.5 billionγια εξοπλιστικά!!
      ΟΥΚ ΟΛΊΓΑ!!

      Για τα αλλα που γραφεις σύμφωνοι
      Να δούμε τι θα γίνει σε 4 χρονια όταν λήξει η FOS!!

        1. Μην ξεχνάτε το EMG που θα ολοκληρώσουν/εγκαταστήσουν παράλληλα στο Laser και στα πλοία που ζήτησαν οι δημοσιογράφοι σε γνωστή φυλλάδα.

        1. @Chris
          Νομίζω πως υπάρχει κάποιο ρυθμιστικό πλαίσιο που δεν επιτρέπει την υπογραφή για περισσότερο από 4ετία. Πρέπει να το ερευνήσω.

      1. Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο δεν επιτρέπει σύμβαση με διάρκεια πάνω από 4 έτη. Δεν θα ήταν δυνατόν να συναφθεί σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης με μεγαλύτερη διάρκεια.
        Στα 3 χρόνια, θα ξεκινήσουμε διαδικασίες για νέα σύμβαση FOS, με τους ίδιους όρους. Εντάξει, θα το ξεκινήσουμε λίγο νωρίτερα, να είμαστε σίγουροι…
        Όμως πέρασε μάλλον απαρατήρητο το γεγονός ότι είναι η πρώτη φορά που υπογράφεται η FOS μαζί με τη σύμβαση προμήθειας…

    2. 1. Γνωριζεις τα μεγεθη των Μοιρων σε ΝΑΤΟικες αεροποριες και τα λες λιγα η το βασιζεις καπου?Δεν μπορει να παιξει σεναριο Μοιρα με 18 αεροσκαφη δηλαδη? Εαν ηταν 20 η παραγγελια στοιχημα θα ζηταγες 22 κ.ο.κ
      2.Στερειται λογικης να πιστευεις οτι θα διναμε παραγγελια για πανω απο μια Μοιρα αεροσκαφη 4,75 γενιας με την μια την στιγμη που τρεχει ηδη τεραστιο προγραμμα εκσυγχρονισμου στην ΠΑ και οι αλλοι Κλαδοι πεινανε.
      3.Γνωριζεις οτι δεν θα δωθει προσθετη παραγγελια στο μελλον και θα μεινουμε στα 18 ? Μαλλον οχι.
      4. Η δικη του μωρια εκλεισε μτχ rafale με κοστος μονάδος κάτω των 45 εκατ. € ! και νεα rafale με κοστος μοναδος κατω των 90 εκατ. € !, κατι το οποιο ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΓΙΝΕΙ. Αρα το σχολιο σου ειναι ΑΚΥΡΟ
      5. Απο οπλα μονο καποιοι Meteor !! Φοβερο το επιχειρημα σου , αλλα εμεις αυτους θελαμε!
      6.Ευχαριστουμε αλλα προτιμουμε να ενισχυσουμε κανονικα το ΠΝ και οχι παλι πασαλειμμα , εξαλλου γνωριζεις πως απο 2022 ερχεται «ξυλο» στα δημοσιονομικα.

      Ο El Manco εχει κλεισει πολλα στοματα και προκειται να κλεισει και αλλα , υπομονη , απο 2027 ισως τον διαδεχτει ο Δενδιας

    3. Ποιος σου είπε ότι δε θα πάρουμε ποτέ άλλα ραφάλ? Ποιος σου είπε ότι οι σχέσεις Ελλάδος – Γαλλίας είναι παγωμένες? Ποιος σου είπε ότι δεν αλλάζουν οι ισορροπίες με την αναβάθμιση των F6 + rafale + meteor? Φυσικά αλλάζουν. Εντωμεταξύ οι κατηγορίες σου για μη ορθολογισμό, σοβαρότητα και προχειρότητα θα είχαν βάση κάθε χρόνο εκτός από τον τελευταίο. Έχεις ιδέα πόσα έχουν γίνει στα εξοπλιστικά προγράμματα, με αύξηση διαθεσιμοτήτων, συντηρήσεις, επιτέλους μετά από πολλά χρόνια αγορές εξοπλισμών με fos και όπλα? Προφανώς όχι. Νέες μεγάλες ναυτικές μονάδες θέλουμε χτες και εσύ προτείνεις να μην αγοράσουμε φρεγάτες αλλά λίγα παραπάνω ραφάλ? Να διαβάζεις φίλε μου έγκριτα ΜΜΕ και μην ακούς τους ηττοπαθείς, καταστροφολόγους, λαικιστές – ψεύτες που λένε ότι πέρυσι είχαμε συμφωνήσει να αφοπλίσουμε και να αποστρατικοποιήσουμε τα νησιά και ότι έχουμε δώσει το μισό Αιγαίο και άλλα τέτοια.

  7. Ακόμη και μια ημέρα που προσφέρεται για χαρές, προσπαθούν κάποιοι και της βάζουν μιζέρια και μαυρίλα. Στόχος τους, να μειωθεί κάθε τί καλό που γίνεται στο στρατό.
    «Μην πανηγυρίζεται» μας λέει ο άλλος, προφανώς υλοποιόντας την κατεύθυνση που του έδωσαν. Κι αυτό διότι εντυπωσιαζόμαστε, λέει… «επιφανιακά»!!! Το ότι πήραμε ένα από τα κορυφαία αεροσκάφη στον κόσμο, θα πρέπει λοιπόν να το ξεχάσουμε και να έχουμε στο μυαλό μας ότι όλα μπορεί τελικά να πάνε στραβά.
    Αλλά και μέχρι τώρα όταν τίποτα δεν πήγαινε στραβά, είχεμε αυτούς να μας «αποκαλύπτουν» ότι οι Αμερικάνοι (και η LM) δεν θα επιτρέψουν ποτέ να πάρουμε ένα τέτοιο σύγχρονο αεροσκάφος από άλλη χώρα/εταιρία, ότι δεν το θέλει η ηγεσία του ΓΕΑ και τους το φορτώνει η (πάντα ανίκανη) κυβέρνηση, μετά μας έλεγαν ότι οι Γάλλοι θα μας δώσουν τα παλιά σαβάραβαλά τους και όταν έκλεισε ότι θα πάρουμε τα F3R μας έλεγαν ότι το Ελεγκτικό θα τα καθυστερήσει τουλάχιστον 10 μήνες, μετά μας έλεγαν ότι δεν πρόκειται να πάρουμε meteor γιατί δεν αφήνουν οι αμερικάνοι…
    Τελικά κατάφεραν να μας διασκεδάσουν όμορφα όλο αυτό το διάστημα οι «αξιόπιστοι» και πέρασε ευχάριστα ο καιρός.

    Πάντα τέτοια!

    1. Είναι πολύ επιφανειακή η ανάλυσή σου και συμπάθα με.

      Κατ` αρχήν δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση να διαβάζεις αυτούς που για 40 χρόνια προπαγανδίζουν την αεροπορία του 1 τύπου μαχητικού για λόγους δήθεν βιομηχανικών ανταλλαγμάτων (τα είδαμε τα βιομηχανικά ανταλλάγματα στην υπόθεση των ναυπηγείων -Θεμιστοκλήδες/MMSC) σήμερα να ανοίγουν σαμπάνιες.

      Ακόμα και ελάχιστους μήνες πριν έγραφαν «Καλά τα Rafale αν είναι να μας τα δώσουν τζάμπα».

      Γενικά, πρέπει να κατανοήσεις ότι είναι άλλο πράγμα να βγει λάθος η εκτίμηση κάποιου ανώνυμα και άλλο επώνυμα.

      1. Το σχόλιο (το δικό μου) δεν απαντούσε στις ανώνυμες εκτιμήσεις, αλλά σε ΗΘΕΛΗΜΕΝΑ ηττοπαθή κείμενα που φυτρώνουν στο διαδύκτιο κατόπιν «γραμμής». Που δεν οφείλονται δηλαδή πάντα σε ανθρώπους απλά μίζερους και μαυρόψυχους, αλλά σε ενεργούμενα κατόπιν συγκεκριμένων εντολών.
        Εκτός από τους πάντα χρήσιμους ηλίθιους, υπάρχουν δυστυχώς και οι εντελοδόχοι.

        1. Συμφωνώ μαζί σου. Δυστυχώς κάποιοι σχολιαστές προσπαθούν συνεχώς μεμψιμοιρώντας να αναδεικνύουν τα προβλήματα και τις ελλείψεις και ταυτόχρονα να θάβουν οτιδήποτε καλό γίνεται στα εξοπλιστικά. Λυπάμαι αλλά αυτή είναι η επιφανειακή ανάλυση όπως σου είπε άλλος σχολιαστής και όχι η δική σου. Εσύ σωστά τα λες.

          Πρώτα μας είπαν ότι δεν θα τα πάρουμε, μετά ότι δεν θα είναι έκδοση F3R αλλά παλαιότερη, στη συνέχεια ότι θα έχουν πολλές ώρες πτήσης, ότι δεν θα έχουν FOS, ότι δεν θα πάρουμε meteor, ότι είναι πανάκριβα κτλ.

          Όταν η κριτική γίνεται καλοπροαίρετα τότε είναι βοηθητική για τη λήψη της όποιας απόφασης. Όταν γίνεται καραμέλα για να κάνουμε αντιπολίτευση άνευ ουσίας τότε καταντά μιζέρια συνοδευόμενη από σύνδρομο ξερολίασης και και αυτοαναιρούμενων μεταξύ τους προτάσεων.

          Όσο για τους σχολιασμούς τύπου Μονόχειρ και άλλα φαιδρά καινούρια παρατσούκλια νομίζω ότι κατεβάζουν το επίπεδο και ειλικρινά απορώ πως επιτρέπονται από τον admin.

          Τα Rafale ΕΙΝΑΙ προσωπική επιτυχία του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Άμυνας όσο και αν δεν αρέσει σε κάποιους.

      2. Φίλε το κουνούπι έχει δίκιο. Φαίνεται όταν κάποιος κάνει καλοπροαίρετη κριτική και απλά έχει μία λάθος εκτίμηση. Δε θα το κατηγορήσει κανείς. Το κουνούπι μίλησε για την υποκινούμενη και επιτηδευμένη γρίνια γεμάτη εμπάθεια, καταστροφολογία, ηττοπάθεια, που κάνει μπαμ. Δυστυχώς υπάρχει και είναι γνωστό από ποιους λαικιστές υποκινείται. Ένα μπράβο από αυτούς για οτιδήποτε καλό δε θα ακούσεις ποτέ.

        1. Αυτό συμβαίνει πάντα με όλες τις κυβερνήσεις.

          Δηλαδή η ΝΔ στην αντιπολίτευση κράτησε υπεύθυνη στάση πχ στη συμφωνία των Πρεσπών;

          Δεν επιδόθηκε σε «υποκινούμενη και επιτηδευμένη γρίνια γεμάτη εμπάθεια, καταστροφολογία, ηττοπάθεια».

          1. Συγνώμη τι συγκρίνεις? ήταν καλή η συμφωνία των Πρεσπών και η ΝΔ ήταν ενάντια για να κάνει μόνο και μόνο αντιπολίτευση? Ακόμη ενάντια είναι και φαίνεται και στην πράξη ότι ήταν μία κακή συμφωνία που δημιούργησε μεταξύ πολλών άλλων και αποσταθεροποίηση στα Βαλκάνια. Η σύγκρισή σου δε ήταν τελείως ατυχής να συγκρίνεις την εξοπλιστική και αμυντική ενδυνάμωση της χώρας με τη συμφωνία των Πρεσπών.

          2. @ G-164g Ag-Cat

            Αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα. Όσο κοιτάμε ΠΟΙΟΣ έκανε κάτι και όχι αν αυτό είναι σωστό, τόσο ο κομματισμός θα καταστρέφει ότι καλό πάει να γίνει. Όλες οι κυβερνήσεις κάνουν σωστά αλλά και λάθη. Απλά, οι ηλίθιοι αναγνωρίζουν μόνο χρώματα και σκέπτονται σαν αυτά.

            Υπάρχουν όμως και πιό πονηρές καταστάσεις. Κάποιους θα βόλευε πολύ να υπάρχει απαξίωση για τα Ελληνικά οπλικά συστήματα, να εδραιωθεί η ηττοπάθεια στην Ελληνική κοινωνία και γίνουν όλοι μηδενιστές και αρνητικοί και να πεισθούμε πως κάθε προσπάθειά μας είναι μάταιη, άρα τσάμπα προσπαθούμε. Και αυτοί οι κάποιοι, δεν εκφράζουν απλά την άποψή τους, αλλά ουσιαστικά κάνουν την ΔΟΥΛΕΙΑ τους όταν γράφουν τα σχόλια που γράφουν.
            Δυστυχώς, δεν είναι όλα τόσο αθώα όσο φαίνονται.

          3. Μάνθος,

            Σε είπε γραφικό ο κ. Μητσοτάκης, αν δεν το κατάλαβες. Και κάτι άλλο πιο βαρύ.

            Να στο πω και αλλιώς και αν μπορείς να μου απαντήσεις με ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ:

            Τι έλεγε ο Μητσοτάκης και οι στελεχάρες της ΝΔ για την επέκταση των 12 μιλίων στο Ιόνιο επί κυβέρνησης Συριζα;

            Τι κάνει τώρα η ΝΔ με το θέμα αυτό;

    1. A’μα δεν τα επιθεωρήσω προσωπικά και τα 18 δεν το πιστεύω!!

      Θα συμφωνήσω με τον NF από πάνω
      Είναι μια καθαρά σπασμωδική κίνηση που αποφασίστηκε σε πολιτικο επίπεδο
      Η εισαγωγή νέου τύπου δικινητήριου σε τόσες λίγες μονάδες από τη μια δεν δίνει το ουσιαστικό επιχειρησιακό πλεονέκτημα και
      από την άλλη αυξάνει και περιπλέκει το κόστος της λογιστικής υποστήριξης και εκπαίδευσης

      Θα δούμε ποιο είναι το μέλλον δυο τύπων με 18 και 24 μαχητικά όταν λήξουν οι FOS που υπογράφηκαν

      Με μην περίμενε υπέροχες και πλεονεκτήματα αφού πρέπει να κοιτάξουμε όλο το σύστημα

      Ας πούμε κουβέντα δεν γίνετε για τον εκσυχρονισμό του SAE όπου το 70% των radar εάν θυμάμαι καλά πρέπει να αντικατασταθούν

      Πως θα σηκωθούν τα rafale εάν δεν υπάρχει έγκαιρη προειδοποίηση??

      1. 2,5 δις Meteor ,Scalp.exocet AESA δικινητήριο,μεγάλη εμβελια και φόρτο όπλων ειναι σπασμωδική κίνηση ? … Ρε κουνήσου ρε …. Το μόνο που θα συμφωνούσα ειναι οτι ο αριθμός ειναι μικρός ..Οψόμεθα για New Order.

        ΣΣ τα μετεορ θα μπαίνουν και στα F35 .

        1. Μια χαρά τη κάναμε τη δουλειά μας με τα εκσυχρονισμένα F16 και μερικά επιπλέον -5 μεταχειρισμένα Και βεβαια νέα όπλα !
          Υπάρχουν ένα σωρό ανάγκες και δεν μας παίρνει να πετάμε λεφτά έτσι
          Επιπλέον δεν είναι μονο η αγορά
          Ο τύπος έχει υψηλό κόστος χρήσης ως δικινητήριο και να δούμε ποσα θα πετάνε σε μερικά χρονια
          Ο BANKER τα εξήγησε μια χαρά τα νούμερα

          1. Προφανως θα φυγουν με την σειρα τα δικινητηρια Phantom !!! αυτο στο ειπε ο Banker ? Οπως επισης F 16 και αυτοτελη μακρα εμβελια μεγαλος φορτος και μετεορ δεν πανε μαζι .

          2. Όλο γκρίνια γκρίνια είσαι, έλα ήμαρτον επιτέλους. Εδώ είσαι λάθος 100% ότι και να πεις, μην το παίζεις ξερόλας και αντιρρησίας σε όλα, έχεις καταντήσει πραγματικά κουραστικός.
            Η κίνηση ήταν ΜΑΤ κυριολεκτικά, μια πρόσθετη παραγγελία για μια μοίρα ακόμα και κλείσαμε.

  8. Προτείνω εξαντλητικές δοκιμές στα εκσυγχρονισμένα F-16 γιατί το AESA του δεν βλέπει καλά πλευρικά, κάτω και πάνω. Επίσης αντί για Harpoon προτείνω AIM-9X II γιατί έχουν μεγαλύτερη εμβέλεια από IRIS-T. Οι απέναντι έχουν πλεονέκτημα.

  9. Πολύ καλά νέα. Ούτε ο πιο αισιόδοξος δε θα το φανταζόνταν 2 χρόνια πριν. Φυσικά το μεγάλο πρόβλημα είναι κόστος χρήσης και διαθεσιμότητες. Αν σήμερα αντί για τα Rafale γινόταν σήμερα κάτι αντίστοιχο με τα F35 δε ξέρω αν θα ήμουν το ίδιο χαρούμενος, παρόλο που είναι αεροσκάφος τελευταίας τεχνολογίας, γιατί ειναι πανάκριβο και δε μας αποδεσμεύουν τα καλά όπλα. Τουλάχιστον τώρα θα έχουμε και Meteor μη το ξεχνάμε.

    1. @Χρηστος

      Kοστη ανα ωρα πτησης σε $$.
      Μ2000……10.000
      F16……………14.000
      Rafale………..28.000.
      F35……………..44.000

      Συνεπως οι ανησυχιες σου δεν ειναι αδικαιολογητες. Το προβλημα ειναι οτι ο El Manco τα εκανε ως συνηθως αρπα κολλα και στο ποδι.
      Δεν εγινε μελετη, σχεδιαδμος, προγραμματισμος, να πουμε οτι θα εχουμε αυτον τον λειτουργικο προϋπολογισμο για την Αεροπορια τα επομενα 15 χρονια, αρα θα μπορεσουμε να εχουμε αυτους τους τυπους μαχητικων, σε αυτους τους αριθμους, που θα πετανε τοσες ωρες.

      1. Ήθελαν να ξεκάνουν τα Μ2000 και αναγκάστηκαν λόγω ένδειας επιλογών να πάνε στο Rafale.

        Θεία δίκη.

        Πάντως τα Μ2000 egm είναι υπερπολύτιμα και λόγω κόστους ώρας πτήσης.

          1. Ναι, γιατί κατά παράδοση έχουμε κάνει αποκλειστικά…. ανοιχτούς διεθνείς διαγωνισμούς για προμήθειες των ΕΔ , και μόνο τα Rafale και Mirage (τα καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα μαχητικά της ΠΑ) πέρασαν από αυτό το…. αδιάτρητο πλέγμα αξιοκρατίας. ΟΚ….

          2. @Spiral
            Οι Αρχηγοί της Αεροπορίας έχουν άλλες απόψεις αλλα τι ξέρουν αυτοί άλλωστε!
            Τις αποφάσεις περί επιλογής των m2000/rafale τις μάθαιναν μαζί με εμάς!1

          3. Καλά τώρα, έχουν ξεμείνει με τα ASPIS 2 και τα AGM 65, ίσως καλύτερα που δεν τους ρώτησαν για τα Μ2000.

            Λές, πάντως, να τους ρώτησαν για τα 4 block των F16; Πιστεύω πως…. ίσως και ναι….

          4. @CK
            Αν ανάφερεσε σε εκείνους τους αρχηγούς αεροπορίας που θεωρούσαν τα συστήματα αυτοπροστασίας »περιττά λιλιά« και όσους τους ακολούθησαν σε αυτές τις θέσεις με ανάλογο/παρόμοιο σκεπτικό δεν έχω λόγους να εμπιστευτώ τις γνώσεις που λες ότι έχουν. Μίμηση πολιτικής στόλου της ΤΗΚ εφάρμοσαν για αυτό δεν χρειάστηκαν ειδικές γνώσεις. Άλλα ήταν προφανώς αυτά(τα κίνητρα) που τους έπεισαν να ακολουθήσουν το τουρκικό μονοπάτι.

          5. @CK
            Γιατί, την σύμβαση PXIV από που νομίζετε ότι την έμαθε ο Α/ΓΕΑ;
            Για να μην παρεξηγηθώ, η PXIV ήταν μία από τις καλύτερες συμβάσεις, η οποία και υλοποιήθηκε υποδειγματικά.

          6. @ Konstantinos Zikidis
            Η εντύπωση ότι οι πολιτικές αποφάσεις αφορούν αποκλειστικά τα προγράμματα και τις περιπτώσεις που δεν αγοράζεται υλικό απο ΗΠΑ είναι γενικά λάθος.
            Επειδή υπονοεί (ισως άθελα) και ότι τα γαλλικά/ευρωπαϊκά είναι γενικά υποδεέστερα που χρειάζονται την πολιτική υποστήριξη της χώρας που τα αγοράζει η και ότι τα αμερικάνικα πουλάνε άνετα επειδή κάποιοι πιστεύουν στη φήμη ότι είναι γενικά ανώτερα(που δεν ισχύει).

          7. @CK

            Αν κάποιος Αρχηγός της Αεροπορίας έχει επικαλεστεί ότι πρέπει να αγοράσουμε F-35, οφείλει να τεκμηριώσει με στοιχεία και το γιατί, κόντρα σε δεκάδες ετήσιες εκθέσεις των αρμόδιων γραφείων GAO και DOT&E του Κογκρέσου που αναφέρουν εκατοντάδες σοβαρότατα τεχνικά και διαχειριστικά προβλήματα με το πρόγραμμα JSF, ένας κόλαφος εκθέσεων που όποιος λογικός και αμερόληπτος άνθρωπος τις διαβάσει απλά αποκλείεται να προτείνει το F-35 για την ΠΑ με βάση την όλη εξέλιξη και την κατάσταση που βρίσκεται τώρα. Μετά από 5-6 χρόνια τουλάχιστο βλέπουμε που θα είναι, μακάρι να κατέληγε σε ένα αξιολόγο αεροσκάφος stealth κρούσης και τότε να το αγοράζαμε. Για την ώρα μόνο λόγω άγνοιας (στην καλύτερη περίπτωση) υποστηρίζει κανείς το F-35, και όχι λόγω γνώσης.

            Ο acquisition manager της USAF, Will Roper έχει πει ότι το F-35 είναι «εκτός εποχής» πλέον ως πρόγραμμα και υπόδειγμα κακοδιαχείρισης, ενώ ο απερχόμενος Υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Christofer Miller χαρακτήρισε σε δημόσια συνέντευξη το F-35 ως «piece of shit», ότι δημιούργησαν ένα τέρας («we created a monster») και εξαιτίας προγραμμάτων όπως το F-35 ανυπομονεί να φύγει από την θέση του. («I cannot wait to leave this job, believe me»). Τα αρμόδια για τον έλεγχο του F-35 γραφεία των ΗΠΑ, ο διευθυντής προμηθειών της USAF και ο Υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ γνωρίζουν καλύτερα και από έναν Έλληνα Αρχηγό Αεροπορίας τι έχουν στα χέρια τους, και προς το παρόν είναι μια καυτή πατάτα.

            https://edition.cnn.com/2021/01/15/politics/christopher-miller-leave-pentagon/index.html

      1. @gK
        @CK
        @Roger

        Aφου ειστε περιεργοι, θα σας πω:

        Στα τελη του 16ου αιωνα, δυο ανθρωποι πρωταγωνιστησαν στην υστερη ισπανικη Αναγεννηση, δυο τεραστιες μορφες των Καλων Τεχνων και των Γραμματων.

        Ο ενας ηταν ο El Greco (=»o Ελληνας») και ο αλλος ηταν ο Εl Μanco.
        O El Greco ηταν φυσικα ο Δομηνικος Θεοτοκόπουλος.
        Ο Εl Manco, ηταν ο μεγαλος Mιχαήλ Θερβάντες, ο εθνικος συγγραφεας της Ισπανίας, που εγραψε τον Δον Κιχωτη.
        Τωρα, ο Θερβάντες ηταν πολυσχιδης προσωπικοτητα, δεν ηταν ενας συνηθισμενος ανθρωπος. Ειχε λαβει μερος στην ιστορικη Ναυμαχια της Ναυπάκτου το 1571, στην οποια τα χριστιανικα εθνη της Ευρωπης κατεστρεψαν ολοκληρωτικα τον τουρκικο στολο και αναχαιτισαν τον τουρκικο κινδυνο. Ο Θερβάντες που ειχε πολεμησει γενναια στη ναυμαχία, τραυματιστηκε βαρύτατα στο αριστερο χερι, και παρ’ ολο που γλιτωσε τον ακρωτηριασμο, το χερι του αχρηστευτηκε εντελως, και κρεμοταν αχρηστο στην υπολοιπη ζωη του. Οι συμπατρωτες του, του εβγαλαν το παρωνύμιο «El Manco de Lepanto», δηλαδη «Ο Κουλός της Ναυπάκτου», ή εν συντομία, «El Manco».

        1. Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι εδώ μέσα το ξέρετε αλλά επιτρέψτε μου μια μικρή παρεμβολή με ευκαιρία αυτό το σχόλιο.

          Η ναυμαχία της Ναυπάκτου ήταν γεγονός παγκόσμιας εμβέλειας. Σταμάτησε τη ναυτική κυριαρχία των οθωμανων στη Μεσόγειο και περιόρισε τις πειρατικές ενέργειες. Οι οθωμανοί παρέμειναν μια χερσαία δύναμη που όμως και εκεί έχασε οριστικά την επεκτατική της ισχύ με τη δεύτερη πολιορκία της Βιέννης. Και επειδή δημιουργήθηκε στα πρότυπα του μογγολικού πολιτισμού που είναι λεηλατικός, η αδυναμία επέκτασης, πειρατείας και λεηλασίας οδήγησε στη γρήγορη παρακμή.
          Παρεπιπτόντως ο έτερος των δύο που αναφέρεις, ο Κυριάκος Θεοτοκόπουλος ανέλαβε τη χορηγία ενός πολεμικού πλοίου που έλαβε μέρος στη ναυμαχία της Ναυπάκτου. Έτσι συμμετείχε με τον τρόπο του στον αγώνα ενάντια στον εχθρό των συμπατριωτών του (αν και κάποια από τα πληρώματα το οθωμανικού στόλου ήταν ελληνικά).

        2. χαχααχαχα Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες. Μόνο στην εξυπνάδα και την πνευματικόητα διαφέρει οδικός μας από τον El Manco. Σε όλα τα άλλα, ίδιος!

      2. Λοιπόν μπήκα στα σχόλια και εγώ να πανηγυρίσω για τα Ραφάλ, ουκ ολίγες φορες έχω γκρινιάξει για διάφορα για τιμή και άλλα πράγματα, αλλά όλα αυτά είναι μέχρι το γεγονός.

        Μετά, το μόνο νόημα που μένει, είναι ότι η χώρα είναι πιο δυνατή από την προηγούμενη μέρα.

        Ωστόσο, η έκπληξη ήταν αυτή η σειρά σχολίων που ήταν ένα διαμαντάκι και με συγκίνησε, γιατί πραγματικά αυτό το σκέλος της ιστορίας των δύο (Θερβάντες και Ελ Γκρέκο) δεν την ήξερα και ήταν πολύ ωραίο και ενδιαφέρον.

        Να που τα σχόλια καμιά φορά έχουν και εκπαιδευτικό χαρακτήρα.

  10. Πω, πω, πω ζημιά που έπαθαν μερικοί!
    Τόσο αρνητισμό και μαυρίλα που βγάζουν, δεν βγάζει σήμερα ούτε ο Ταγίπ τον οποίο χειροκροτούν.
    Δεν πειράζει. Θα το πιούν όλο το πικρό ποτήρι μέχρι τέλους.

  11. Σήμερα δεν είναι για γκρίνια. Υπάρχουν άλλωστε άλλες 364 μέρες μέσα στο χρόνο.
    Επιτέλους, ένα α/φ κορυφαίο. Ένα α/φ 4+ γενιάς.
    Να τα δούμε γρήγορα και στο υπόστεγο, γιατί οι υπογραφές δεν …πετούν.
    Μπράβο σε όλους τους συντελεστές. Για τα λοιπά, εν καιρώ.

    1. Ακριβώς!

      Μέρα γιορτής, αν έχουμε καμιά γκρίνια, την θέλουμε όταν μπορεί να οφελήσει σε κάτι και είναι δημιουργική, τώρα δεν είναι για τέτοια, ας το χαρούμε όλοι

  12. Αν γράψω πως δεν είμαι ευχαριστημένος θα πέσετε να με φάτε!

    Θα μου βάλετε δεκάδες αρνητικές ψήφους στο σχόλιο.

    Η αλήθεια όμως είναι μια και το ξέρετε όλοι σας αυτές είναι δουλειές του ποδαριού!

    “ουδέν κακόν αμιγές καλού” η απογοήτευση παραμονεύει η συνταγή διάπραξης σημαντικότατων σφαλμάτων και η μια τρύπα στο νερό“.

    Δεν παύει να είναι μια προμήθεια υπό την πίεση της συγκυρίας και η αποσπασματικές προμήθειες “στο γόνατο” στοιχίζουν πανάκριβα διαφωνείτε;

    Υποδομή δισεκατομμυρίων για 18 μόλις αεροσκάφη. Όλοι ξέρουν ότι αυτό δεν είναι και το πιο οικονομικό, Χρειάζεσαι μίνιμουμ δυο “γεμάτες” μοίρες για να ξεκινήσει η υπόθεση να έχει λογική από οικονομικής απόψεως…συμφωνείτε;

    Γιατί δεν φτάνεις ποτέ “στο αμήν” για να καλύψεις τις αμυντικές σου ανάγκες!
    Για μια ακόμη φορά λαμβάνεται μια απόφαση με (γεω)πολιτικά κριτήρια, αφού η κατανόηση της ελληνικής κοινωνίας θέλει τα Rafale να αποφασίζεται να προσγειωθούν στην Ελλάδα διότι η υπόθεση των φρεγατών [email protected] δεν προχωρούσε καλά και το Μέγαρο Μαξίμου επειγόταν να δώσει κάποιο αντάλλαγμα στη Γαλλία, ως ανταμοιβή για τη στάση της υπέρ των ελληνικών θέσεων.

    Όποιος διαφωνεί να γράψει γιατί δεν κάναμε πάλι έναν σωστό προγραμματισμό!
    Και κάνουμε τα ίδια λάθη όπως κάναμε τότε με τα μιράζ 2000;

    1. Πόσα να πάρουμε με την μια αγαπητέ; Πήραμε την πιο σύγχρονη διαθέσιμη έκδοση, θα αποκτήσουμε όλες τις υποδομές, τεχνική βιβλιογραφία, εκπαίδευση κτλ., και σε δύο-τρία χρόνια συμπληρώνουμε με άλλη μια μοίρα με το ακόμα πιο αναβαθμισμένο και σύγχρονο Rafale F4, πληρώνοντας πλέον μόνο το κόστος του μαχητικού. Και δύο μοίρες να είχαμε αγοράσει τώρα, πάλι συντομότερα δεν θα τις είχαμε στα χέρια μας.

    2. Κανεις λαθος Παπαφλέσσα. Οι σκεπτομενοι αναγνωστες οχι μονο δεν θα πεσουμε να σε φαμε, αλλα αντιθετως προσυπογραφουμε το σχολιο σου.
      Καταπληκτικο μαχητικο, αλλα δυστυχως η αληθεια ειναι ακριβως αυτη που γραφεις.

    3. Περισσότερα Rafale αυτή τη στιγμή, θα ήταν απλά και μονο μια παραγγελία. Με τη συγκεκριμένη γραμμή παραγωγής, έτσι και αλλιώς θα αργούσαν πάρα πολύ να έρθουν. Το καλύτερο θα είναι η δεύτερη μοίρα να παραγγελθεί όταν είναι έτοιμο το F4. Και βέβαια να αναβαθμιστούν τα παρόντα σε F4.
      Εν τω μεταξύ, με την παραλαβή των πρώτων εκ των παρόντων, αποκτάται υπεροπλία στον αέρα (αφού όπως λένε θα αγοραστούν και τα κατάλληλα γνωστά όπλα). Υπεροπλία βέβαια που να διευρυνθεί και με τα Viper.
      Αλλού είναι τα θέματα για μένα. Δηλαδή, θα αναβαθμίσουμε τα 50αρια σε Viper? Θα πάρουμε τα όπλα που πρέπει για τα Viper? Θα αναβαθμίσουμε τα παρόντα σε F4 όταν έρθει η ώρα? Θα μπούμε σύντομα σε παραγγελία της δεύτερης μοίρας για F4 ώστε να παίρνουμε σειρά στις παραδώσεις της γραμμής παραγωγής?

  13. Οι υπογραφές έπεσαν, καλορίζικα.

    Κάποιοι συνεχίζουν απτόητοι,,,..την γκρίνια τους που εκτός από χόμπι τείνει να γίνει και σπορ.
    Ενώ πριν ένα χρόνο μας έλεγαν δεν υπάρχει μπάτζετ, …το ΑΕΠ…ο Covid….
    χωρίς FMS δεν γίνεται…. ξαφνικά ανακοινώνονται τα Rafalle με πρόθεση άμεση αγοράς τους
    με σύνθεση καινούργιων και μτχ της Γαλλικής Αεροπορίας, ενώ ανακοινώνεται ευρύτερο πρόγραμμα
    εξοπλισμών 4,5 – 5 δις.

    Ξαναβγαίνουν : Σανός είναι…..μέχρι να υπογραφούν…θα μας δώσουν τα πρώτα F1…..xωρίς FOS…..
    Mετά ανακοινώνεται η αγορά 18 αεροσκαφών (6+12) όλα F3R, με πολυετή FOS αεροσκαφών και όπλων
    καθώς και επανοπιστοποιήσεις όλων των Γαλλικών όπλων

    Αλλά ….δεν το βάζουν κάτω : Πολιτική απόφαση….Μόνο 18 ?..γιατί οχι 38, 58, 88 ?….μέχρι να έρθουν στην
    Βουλή για ψήφιση …..Σανός….αγοράζουν χρόνο ……Το Μαξίμου……Ο μακρόν δε θέλει να βλέπει τον
    ακατανόμαστο……

    Περνάει ο καιρός και η σύμβαση υπογράφεται στην Βουλή, ενώ σήμερα υπογράφεται επίσης με την
    Γαλλίδα Υπουργό, παρότι αυτή είχε ….τσαντιστεί με τον Παναγιωτόπουλο λόγω της αναβολής ενός μήνα..

    Ακόμα και σήμερα παρότι δεν τους βγήκε είναι εδώ…πάλι βλέποντας προβλήματα…προσκόμματα….
    δόλο…..πάλι μπάτζετ ..πάλι Μαξίμου…πάλι ‘ναχαμε να λέγαμε και αμπέλια να κουρεύαμε’.
    Παρότι έχουν ανακοινωθεί 5 δις μαζί με τις Φρεγάτες , ακόμα λένε για Billions , για …σανό για
    FOS ..νερό ..τηλέφωνο. Ήμαρτον, μια φορά ξέροντας τα σχολιά σας πριν 1-1,5 χρόνο , αφού δεν
    σας βγήκε ,,,,αφήστε το να τσουλήσει.

    Να σας προλάβω οτι δεν ψήφισα την Κυβέρνηση και παρακολουθώ όπως εσείς χρόνια την πολιτική
    αναλγησία στις Ένοπλες Δυνάμεις ,από όλες τις κυβερνήσεις.

    Για πάνω από μια δεκαετία απαξιώθηκαν τα πάντα και πληρώνονταν μόνο μισθοί και συντηρήσεις
    Για να συνέλθουν τα τρία όπλα χρειάζονται πάνω απο 50 δις. που δεν υπάρχουν ούτε σε όνειρο
    Είναι πολλές και επιτακτικές οι ανάγκες και ελπίζουμε να γίνουν σωστές ιεραρχήσεις από τους
    καθ ύλην αρμόδιους (Επιτελείς).
    Πάντα θα υπάρχουν ‘Γεωργιάδηδες’ σε όλες τις Κυβερνήσεις, αλλά πάντα εκτίθεντο για τις
    προθέσεις τους και θα αυτοακυρώνονται (ΟΝΕΧ, MMSC)
    Συμφωνώ οτι τα 18 είναι λίγα, αλλά είναι μια καλή αρχή ….που σίγουρα θα έχει συνέχεια
    ΥΓ: Όποιος έχει την μύγα …..δεν χρειάζεται να την φέρει πίσω

  14. Παπαλφέσσα και Γιώργη με φωνάζουν παιδιά.

    Όσο για τα υπόλοιπα εμείς φταίμε που δεν κάναμε μια σωστή συμφωνία για της βάσεις για δεκαετίες.
    Μακάρι να την κάνει η κυβέρνηση και ότι πάρουμε δεκτόν και όχι τίποτα όπως κάναμε τόσα χρόνια.

    Δεν συμφωνώ με την Πτήση και το ξέρετε με έχουν στην μπούκα του κανονιού και εμένα!
    Το σχόλιο μπήκε και εκεί αυτούσιο.

  15. Περιγράφετε εξαιρετικά το γεγονός στο άρθρο σας. Συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για την υλοποίηση της απόφασης.
    Μοιράζομαι τους προβληματισμούς που προαναφέρθηκαν (μεγάλη επένδυση σε μικρό αριθμό αεροσκαφών, μακροπρόθεσμη υποστήριξη κλπ) αλλά χαίρομαι που θα έχουμε ένα οπλικό σύστημα σημαντικά καλύτερο από ότι διαθέτουν οι απέναντι.

  16. Με το καλό να τα πάμε και στα 40+.
    Δε καταλαβαίνω όμως γιατί τόσο θρίαμβος, ενθουσιασμός και πανηγύρια λες και τελείωσαν όλλα, νικήσαμεν και ο εχθρός το πήρε στα πόδια. Ισως επειδή για πρώτη φορά γίνοντε τα αυτονόητα.
    Από την άλλη 18 παίρνουμε, δε παίρνουμε 180. Αυτά τα 18 μέχρι που να έρθουν και να επιχειρούν θα πάει 24′.
    Μακάρι αυτό να σηματοδοτεί μια αρχή και να μην μείνουμε εδώ.
    Πρέπει και σε κάθε κλάδο των ΕΔ, να προσπαθήσουμε να βγάλουμε και σε μεγάλες ποσότητες προϊόντα made in greece, π.χ. βόμβες, ρουκέτες, mini-uav.

    1. » Δε καταλαβαίνω όμως γιατί τόσο θρίαμβος, ενθουσιασμός και πανηγύρια λες και τελείωσαν όλλα, νικήσαμεν και ο εχθρός το πήρε στα πόδια. Ισως επειδή για πρώτη φορά γίνοντε τα αυτονόητα. «

      Ακριβως !!

        1. ΑΠΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΕΧΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΝΑ ΠΑΝΕ ΝΑ ΦΑΝΕ ΛΕΦΤΑ ΑΠ ΤΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΜΕ ΟΠΟΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΔΙΑΦΟΡΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ.

        2. Αγαπητε Μανθο, αυτονοητα ειναι, σε προσωπα που κατεχουν κοινο νου κι κριτικη σκεψη.

          Αλλα….
          Tα αυτονοητα συνηθως παρεμποδιζονται απο ΔΟΛΟ !!!

          Θα με ρωτησεις ποιοι μπορει να εχουν δολο;;
          Απαντω, αυτο αφηνεται στην κριση του καθενος!

  17. Αρχισαν οι γκρινιες , ακριβο αεροσκαφος κτλ.

    Πειτε ενα φθηνοτερο ρε συντροφοι να το αγορασουμε , να καιει αερα κοπανιστο , να συντηρειται μονο του .

    Αρκετα με τη μιζερια .

    Καλες καταρριψεις και βομβαρδισμους ευχομαι , ξυδακι στην πρεσβεια στην πτωση και σε οσους στεναχωρηθηκαν σημερα.

    Κουραγιο….

  18. Πραγματικά ιστορική μέρα, αποκτάμε ένα εργαλείο που μπορεί, με τα συστήματα και τα όπλα του, να υλοποιήσει στην πράξη το εννιαίο αμυντικό δόγμα Ελλάδας -Κύπρου. Ένα δόγμα που αποτελεί μονόδρομο για την επιβίωση του ελληνισμού. Ελπίζω να χρησιμοποιηθεί για αυτό το σκοπό και σύντομα να το δούμε να κάνει βόλτες πάνω από την Κύπρο. Εύχομαι ολόψυχα να υπάρχει και συνέχεια με δεύτερη μοίρα, καθώς και με επιλογή φρεγάτας που να μπορεί να κυριαρχήσει στην Αν. Μεσόγειο.
    Και δικαίωση για το DR που επέμενε για τα ραφάλ εδώ και πολύ καιρό. Συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για να υλοποιήσουν αυτή τη σύμβαση.

  19. @ ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ

    Παπαφλέσσα, συμφωνώ και εγώ μαζί σου με τον πολυετή προγραμματισμό που
    πρέπει να καταρτίζεται και νομίζω οτι σωστό είναι να εκτελείται απαρέγκλιτα από κάθε
    Κυβέρνηση που έρχεται στην εξουσία. Άλλωστε σε ένα ευνομούμενο Κράτος οι Επιτελείς αποφασίζουν
    και οι Πολιτικοί υλοποιούν, κάτι στο οποίο έχουμε…διαχρονικά θέματα.

    Υποθέτω, οτι στο άμεσο μέλλον θα παραγγελθεί και δεύτερη μοίρα, έτσι ώστε να έχει νόημα
    και συνέχεια η επένδυση στον καινούργιο τύπο αεροσκάφους

    Δεν πετάω στα σύννεφα, αλλά ούτε και ‘χαλιέμαι’ πίνοντας ξύδι γιατί υπογράφηκε η σύμβαση
    Είναι ένα πολύ καλό πρώτο βήμα ,ενώ συνιστάται ψυχραιμία και υπομονή για τα υπόλοιπα που
    έρχονται, γιατί δεν μας φτάνουν τα παρασκηνιακά εμπόδια τρίτων, μπορούμε και μόνοι μας να μπουρδουκλωθούμε (ως προς τις σωστές επιλογές).

    ΥΓ: To γεγονός οτι από μόνος σου πειραματίζεσαι στο εργαστήριο σου, μελετάς και έχεις
    τις κατάλληλες τεχνικές/μηχανολογικές γνώσεις γνώσεις , θεωρώ οτι είναι αποδεκτό
    από πολλούς, αλλά πάντα θα υπάρχουν και οι ολίγοι που θα θίγονται

    1. Αυτό είσαι ο μοναδικός που το γράφεις αυτό.

      Τι σημαίνει πειραματισμός; Γνώση;
      Να προτείνεις το αδιανόητο το αδύνατο.
      Πχ την κατασκευή ενός θωρακισμένου 6Χ6 με κόστος τα 200 χιλιάδες ευρώ!
      Με υπολογισμένα τα πάντα με το κέρδος της εταιρίας, με της επενδύσεις που απαιτούνται στο
      κόστος, με περιθώρια λαθών, με το κόστος εξέλιξης για 6 ακόμα θωρακισμένα 6Χ6.
      Στην τιμή εννοείται για την παραγωγή 1.000 θωρακισμένων.

      Όλοι λένε δεν γίνετε αυτό ακούνε την πρόταση, μένουν με το στόμα ανοιχτό αλλά δεν θέλει κανείς να επενδύσει
      σε αυτό.
      Τι λέει η πρόταση; Χρησιμοποιείς ένας ευρείας παραγωγής ημιφορτηγό με προσθήκη τρίτου άξονα και δυο
      νούμερα πιο σκληρή ανάρτηση. Την θωράκιση την παίρνεις από τα χιλιάδες Μ-113 που βγάζουν εκτός
      για διάλυση οι Αμερικάνοι και οι άλλες χώρες. Με σχεδόν ένα Μ-113 έχεις το αλουμίνιο της θωράκισης αυτούσιο για να φτιάξεις δυο θωρακισμένα 6X6 !

      Το ίδιο μπορείς να κάνεις με μεγαλύτερα σε μέγεθος ελαφρά φορτηγά 4Χ4.
      Περισσότερα από 30.000 Μ-113 υπάρχουν που θα πουληθούν για διάλυση αν πάρεις τα 11.000 από αυτά θα κατασκευάσεις 20.000 θωρακισμένα. Είναι γεμάτες οι μάντρες των Αμερικάνων από αυτά.
      Μπορείς να τα αγοράσεις και με άλλο τρόπο αν θες πουλώντας θωρακισμένα 6Χ6.

  20. Ιστορική μέρα είναι για την εταιρία Dassault που σημείωσε την πρώτη εξαγωγική επιτυχεία για το Rafale εντός Ευρώπης για χώρα πελάτη που ανήκει στο ΝΑΤΟ και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *