Ανταπόκριση του DefenceReview.gr από την αεροπορική βάση του Ίστρ! Το πρώτο Rafale F3R της ΠΑ φόρεσε τα γαλανόλευκα εθνόσημα και παραδίδεται επίσημα στη ΠΑ σηματοδοτώντας μια νέα εποχή. Δείτε τις ιστορικές εικόνες για τη ΠΑ!

Περισσότερα για τις δυνατότητες των Rafale, των όπλων του και την επιχειρησιακή διάσταση της επιλογής μπορείτε να διαβάσετε στα παρακάτω άρθρα:

Comments

  1. Kαλοριζικο και καλες πτησεις, ξερει κανεις αν θα γινει Αρχαγγελος φετος, να παμε να τα φωτογραφησουμε στη Ταναγρα;

  2. Καλορίζικο.
    Δυστηχως καταλαβαίνουμε όλοι ότι οι Αμερικανοί και ο νταβατζης μας ή ΛΜ αν δεν μπορέσει να μας φορτώσει τις αλουμινοτρατες θα μας φορτώσει σίγουρα τον τενεκε 35.
    Και εδώ έρχεται η λογική και λέει με τη λεφτά θα αγοράσουμε 2η μοίρα λεφτά όταν θα δωθούν 3-3μιση δις ευρώ για καμιά 20αρια τενεκεδες35?
    Οταν το ναυτικό για φρεγάτες υποβρύχια και ευρωκορβετες θέλει κοντά στα 10 δις τα επόμενα 20 χρόνια?
    Πως θα γίνουν τα ραφαλ 40 κομμάτια τουλάχιστον?
    Αν φορτωθουμε το F35 δεν θα γίνουν.
    Πάλι τα ίδια όπως και πριν 30 τόσα χρόνια.
    Με 20 F35 και με 20 Rafale μας βλεπω και την αεροπορία να γονατίζει από το τεράστιο κόστος υποδομών και χρήσης 2 τύπων σε τόσο μικρούς αριθμούς χωριά το διπλασιο κόστος χρήσης και υποστήριξης του F35.
    Απο καραμπόλα πήραμε το ποιο ετοιμοπόλεμο μαχητικό του κόσμου σε χρόνο ρεκόρ (ραφαλ) αλλά πολύ φοβάμαι ότι σε μακροπρεθεσμο σχεδιασμό θα τα κάνουμε σκ@@α παλι.

    1. Και μετά με λένε εμενα γκρινιάρη!!!
      οποτε συμφωνούμε απόλυτα με αυτά που γραφεις
      θυμίζω την εξίσωση του banker

      2.5 bill RAFALE + 5.5 bill Frigates+ 3.5 bill F35 = 11.5 bill

      1. @CK

        Ξεχασες τo «εθνικο» τυφεκιο Ταβορ, και το «εθνικο» οχημα γενικης χρησης, ήγουν τα τζιποφορτηγακια Plasan.

        Eπειδη δε βγαινει ο λογαριασμος, ο El Manco θα ζητησει «ευκολιες πληρωμης» στο F35, ή θα το αφησει για αργοτερα.

        Ποιός ειναι ο banker;

    2. @ Romeo60

      Το μενου για εμας δεν περιλαμβανει F-35 γιαυτο ο θειος
      λεει οτι πρεπει να θαψουμε το ΠΝ με τις αλουμινοτρατες.
      Ο θειος ειναι πονηρος, δεν θελει να δωσει F-35 αλλα δεν θελει
      και να βρεθουμε με Γαλλικες φρεγατες ή παραπανω Rafale,
      γιαυτο δεν εδωσε την προταση του στο χρονικο πλαισιο
      που εθεσε το ανθρωπακι,
      για να κλεισει χωρις μουτρα το θεμα για τις βασεις,
      να παιξει μπαλα με την στηριξη του για τις εκλογες,
      σε μια πιο δυσκολη για εμας οικονομικη κατασταση
      που σιγουρα θα κλεισει το παραθυρο για μεγαλες αγορες.

    3. Γιατί απλά εσύ και μερικοί άλλοι δεν περιμένετε να σχολιάσετε με βάση την πραγματικότητα και όχι υποθετικά σενάρια? Να αρχίζουμε να βρίζουμε και να λοιδορούμε ανθρώπους με το αν? Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα. Είναι ακριβώς το ανέκδοτο με το γρύλο.

      1. @ Μάνθος

        Ιουνιο ειχε πει το ανθρωπακι οτι θα εχει κλεισει η επιλογη για τις φρεγατες.
        Ο θειος μας εκανε το οριο λαστιχο και κινδυνευουμε να μεινουμε χωρις
        φρεγατες λογω νεων μνημονιων, επαναληψη καρμπον με οτι παθαμε
        με τις Fremm ή να φορτωθουμε τις αλουμινοτρατες.
        Οσο για τον γρυλο ΑΒ, ο θειος δεν δινει ετσι και αλλιως και ειναι
        ανεκδοτο που εμεις επιμενουμε να του κανουμε τα χατηρια,
        αφου βλαπτουν συνεχομενα τα δικα μας συμφεροντα.

        1. @Kanenas1

          Δεν πειραζει, καλυτερα να μεινουμε προς το παρον χωρις νεες φρεγατες λογω νεων μνημονιων, παρα να μας φορτωσει ο Εl Manco τον «Μίμη». Οι τρυπες στο Αιγαιο καλυπτονται με οικονομικες κορβετες Sigma 10514 ή Gowind 2500. Και να κανουμε υπομονη μεχρι να ξεκουμπιστει ο El Manco, με την ελπιδα οτι θα ελθει μια καλυτερη ηγεσια που θα δει με σοβαροτητα το θεμα του Ναυτικου.

    4. Αυτο που περιγραφεις θα γινει ακριβως. Και για την ασεβεια μας να παρουμε αυτα τα λιγοστα Ραφαλ εκτος απο f-35 θα φορτωθουμε και μιμηδες

      1. Δεν ειναι θεμα ασεβειας Πασά. Ο El Manco πηρε τα Rafale μονο και μονο για να διορθωσει τη ζημια στις ελληνογαλλικες σχεσεις, και στις δικες του σχεσεις με τον Μακρόν, τις οποιες τραυματισε απο δικες του γκαφες.
        Tα F35 τα θελει για να εξαγορασει υπερατλαντικη προστασια, και τον «Μίμη» για να πλουτίσει παρανόμως.

  3. «Απο καραμπόλα πήραμε το ποιο ετοιμοπόλεμο μαχητικό του κόσμου σε χρόνο ρεκόρ (ραφαλ) αλλά πολύ φοβάμαι ότι σε μακροπρεθεσμο σχεδιασμό θα τα κάνουμε σκ@@α παλι.»

    έτσι…
    τα 18 Ραφαλ πρέπει να γίνουν ή 24 ή 36.

    1. @Ο/Η Giannis
      40 κατ’ ελάχιστον θεωρώ πως θα πρέπει να γίνουν. Άλλωστε, η Π.Α. συνηθίζει να διατηρεί Μοίρες με 20 αε/φη. Ίσως, να άξιζε ο σχηματισμός 2 Μοιρών των 24 αε/φών. η Αίγυπτος ήδη σκοπεύει να αποκτήσει τα επόμενα χρόνια έναν στόλο 60+ αε/φών του τύπου. Θα πρέπει στο μεταξύ να μας προβληματίζει η πρόσβαση στο αε/φος που απολαμβάνει (άγνωστο σε τι βαθμό) η ΤΗΚ λόγω των Καταριανών.

  4. Καλορίζικα και καλές πτήσεις.
    Από τώρα δουλιά να πάμε στα 40 ραφάλε.
    Ως προς το f35, μεγάλο το κόστος πτήσης, συντήρησης κοκε.
    Δε ξέρω αν βαστάμε μια παρτίδα των 12 f35.
    Πρέπει να σκεφτούμε φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις.
    Εδώ να πάμε σε μαζική ένταξη ucav, usv, να επενδύσουμε σε πόλεμο από μακριά, κατευθηνόμενα βλήματα, ρουκέτες, βόμβες, drone καμικάζι, υπεριχητικά όπλα, όπλα μακρού βεληνεκούς.
    Εξίσου σημαντικό η επένδυση σε αυτοπρωστασία, αεράμυνα, θωράκηση.
    Πρέπει να κατανοήσουμε ότι τα όπλα που φτιάχνουν οι Τούρκοι δεν τα φτιάχνουν για την βιτρίνα αλλά για να αλάξουν σύνορα.

  5. Αίεν Υψικρατείν!

    Καλές προσγειώσεις στους ιπτάμενους και καλή δύναμη στους τεχνικούς που κρατάνε την ΠΑ στον αέρα.

    Νομίζω Rafale, Mirage 2000-5, F-16V, M-346 αρκούνε να δώσουν πολύ υλικό για όνειρα σε νέους ώστε να θελήσουν να γίνουν Ίκαροι και να υπηρετήσουν την πατρίδα, να τους θαυμάζουμε και εμείς που χάσαμε το τρένο.

  6. Καλώς να έρθουν, είμασταν πραγματικά πολύ άτυχοι που πήρε η Κροατία τα 12 μεταχειρισμένα, με 500-600 εκατομυριάκια θα τα είχαμε πάρει, θα είχαμε 30 τώρα και θα ήταν μια χαρά.

    Έστω και έτσι όμως, είναι επιτέλους μια δυνατή κίνηση ενίσχυσης της αεροπορίας, μέχρι τέλος έτους θα έχουμε 6 έτοιμα και με εκπαιδευμένους πλέον πιλότους και προσωπικό, ελπίζω να έχουμε παραλάβει και πυραύλους.

    Αν δε παίξει και το σενάριο να έχουμε και 6 Viper μέχρι τέλος έτους, θα μιλάμε πλέον για έναρξη μιας κοσμογονίας στην αεροπορία, απόκτηση σαφούς υπεροχής και θα μένει να ολοκληρωθεί με την απόκτηση σαφούς υπεροχής και στην θάλασσα. Ήδη τα τεστ στο ένα Viper που είναι ΗΠΑ υποθέτω τελειώνουν, στην ΕΑΒ αν θυμάμαι καλά έχουν μπει ήδη 4 που δουλεύονται (αυτά καταλαβαίνω ότι πλέον δεν θα χρειαστεί να πάνε ΗΠΑ για να ελεγχθούν), όπότε πάει καλά.

    Μόνο να μην ξεχάσουν να πάρουν τα όπλα/πυραύλους που χρειάζονται και να μην την πατήσουμε όπως με τις τορπίλες στα υποβρύχια

    1. @ agnostosependytis

      Ατυχοι δεν ημασταν γιατι δεν θα μας τα εδιναν.
      Ο DV-1.GR σωστα ειχε αναφερει οτι ηταν προωθητικη ενεργεια.

  7. Μερικές απο τις εξαιρετικές ικανότητες των Rafale:
    -οι κορυφαίοι Meteor
    -οι Mica IR με δυνατότητα βολής over the shoulder,που επιτρέπει στο μαχητικό να βάλλει κατά εχθρικού μαχητικού που είναι πίσω του,αναθεωρώντας έτσι την έννοια της αναχαίτισης
    -το Spectra, που σύμφωνα με αιγυπτιακές πηγές μπορεί να κάνει jamming ακόμη και στο πανίσχυρο ραντάρ των Su-35
    -τη δυνατότητα να φέρει ταυτόχρονα 12 υψηλής ακρίβειας όπλα(6 α/α πυραύλους και 6 laser guided AASM )μαζί με 3 δεξαμενές καυσίμου
    – τη δυνατότητα εναέριου ανεφοδιασμού buddy to buddy με ειδικό optional pod.

  8. Μην πανηγυρίζετε και τόσο… Περιμένετε να τά δείτε… Ποτέ δηλαδή… Σάς δουλεύουν ψιλό γαζί…
    (Δεν είναι προτεραιότητα τα Ραφαλ είχε πει ο Αλεξάκης)… Και τά ιπτάμενα μπαούλα θα μας φορτώσουν…με ανταλλαγή με τα 70 παλαιότερα f 16 …συν τά λεφτά από την αναβάθμιση τών καινούργιων που δεν θα γίνει! Μήν κάνετε υποθέσεις ούτε όνειρα… Και τίς τράτες θά μας φορτώσουν … εξάλλου γι αυτό πήραμε τα ελικόπτερα… Και αντάλλαγμα τάξιμο για φρεγάτες constellation…. Από τό τάξιμο κανείς δεν έχασε!

      1. Αυτά που είναι νά γίνουν viper…block 52+…block 52 +advanced. Ένα πρωτότυπο στην Αμερική για δοκιμές… και τέσσερα μέσα…ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο από κάθε τύπο για kit proof. Έτσι όπως είναι ή αναβάθμιση δεν προχωράει… και τά λεφτά ενάμιση δις θά πάνε για τό μπαούλο 35… όπως είχε πει σε ανύποπτο χρόνο ο στρατηγουκος Φράγκος Φραγκούλης… Χωρίς σύστημα αυτοπροστασίας δεν πάει πουθενά! Σκεφτείτε ότι καλύτερο έχει τό Ραφαλ είναι τό Spectra… και στοχευτικο OSF. Για να τελειώνουμε επειδή δεν θέλετε να τό χωνέψετε με ποιους έχουμε μπλέξει… θυμηθείτε ότι και οι Τούρκοι εκπαιδεύτηκαν σε F-35 και δεν τά πήραν! Τούς φύλαξαν οι Αμερικανοί! Τά 12 υποτιθέμενα δικά μας μεταχειρισμένα Ραφαλ θά πάνε Κροατία… και τά 6 καινούργια Ουκρανία ή μαντεψτε που αλλού ψάχνουν αεροπλάνα για αεροπλανοφόρο…

  9. Πιστευω οτι μετα την ενταξη και των 18 αεροσκαφων, θα πρεπει να προχωρησουνμε σε μια παραγγελια 18+18 αεροσκαφων προκειμένου να εχουμε βιομηχανικά οφέλη και σταδιακη αναβαθμιση των F3R στην τελευταια τυπο που θα εντασεται στην αεροπορία.
    Ειναι αρκετα μεγαλος ο αριθμος των αεροσκαφων που θα αποσυρθει μεχρι το τελος 2030, οποτε θα ηταν σωστό να υπαρχει προγραματισμος.

    1. @ SPY

      Σωστος.
      Εκτος απο αυτα που αναφερεις και μερικα ακομα μεταχειρισμενα
      επιβαλλεται στο πακετο.
      Αν μας κανουν πλατες και για τα Mirage 2000-9 των ΗΑΕ
      για να τα παμε Κυπρο ακομα καλυτερα.

      1. @Kanenas1

        Aντιθετως, θα πρεπει εμεις να πουλησουμε τα 24 Mirage 2000-5 σε ΗΑΕ ή Ινδια, και με τα λεφτα να παρουμε καποια Rafale επιπλεον. Aυτο θα επιτρεψει ομογενοποιηση και μειωση της πολυτυπιας. Επειδη το Mirage 2000-5 ειναι συγχρονο και ικανο μαχητικο, θα ενδιαφερθουν πολλοι και θα πιασει πολυ καλη τιμη. Ειδικα η Ινδια εχει μεγαλο fighter gap λογω Κινας, και θα ενδιαφερθει αμεσως. Σκεψου οτι εχει ακομα σε υπηρεσια Mig-21.

        1. @ NF

          Θελουμε να διατηρησουμε οροφες κατι που δεν μπορει να γινει
          διαφορετικα και τα Mirage 2000-5 ειναι και πιο οικονομικα
          σε χρηση απο τα Rafale, ενω τα F-16 ειναι αχρηστα για την Κυπρο
          με τα ως τωρα δεδομενα.
          Καλυτερα ειναι να φυγουν τα παλια F-16 παρα τα Mirage 2000-5.
          Η Τουρκια ετοιμαζεται για την Κυπρο και οι περιορισμοι του θειου
          θα παραμεινουν, οτι Γαλλικο υπαρχει θα ειναι πολυτιμο.

          1. @Κanenas1

            Tα Φ16 ειναι πολυ περισσοτερα, και εχουμε τεραστιο αποθεμα οπλων και πυρομαχικων για αυτα, ιδιως αερος εδαφους. Για τα Μιραζ τι εχουμε; 300 Mica, 100 scalp, 40 Εxocet, που και αυτα θα τα μοιραζονται με τα Ραφαλ. Σε οτι αφορα οπλα κρουσης, για τα Μιραζ δεν εχουμε ουτε απλες βομβες. Αφηνω το γεγονος οτι στην ΠΑ κυριαρχουν φαντομαδες και εφδεκαεξαρηδες, ενω οι μιραζάκηδες ειναι καταπιεσμενη μειοψηφια.

          2. @ NF
            Είσαι σοβαρός τώρα η ειρωνεύεσαι τη κατάσταση??

            Έχουμε τεράστιες ελλείψεις σε σύχρονα stand off αέρος εδάφους για τα F16!!

            Με τα MAVERICK & LGB θα πάμε να κτυπήσουμε ναυτικούς στόχους με ESSM και χερσαίος που θα είναι πλέον υπό τους S400??

            Η κατάσταση είναι τραγική!!

          3. Δε νομιζω ενας νοημων ανθρωπος να εμπιστευτει το συνολο της ΠΑ μονο σε αμερικανικα αεροσκαφη, τα -5 δε τα δινεις εχουν να δωσουν μια δεκαετια τουλαχιστον να βαλουν ενα link 16 + κασκα, δε θα παει δεκαρα χαμενη, απο κει και υστερα να πανε σιγουρα για 2η μοιρα (εστω 18 αερ/φη) f4 για Α/Ε που σιγουρα θελουμε, αν και κανονικα θα επρεπε να σκεφτονται για 3 μοιρες, οπως η Αιγυπτος. Χιλιες φορες να δωθουν στην αερ/ρια για μαχητικα παρα στο ναυτικο (για μενα).

  10. Καλορίζικο και καλές πτήσεις τώρα….
    Καλές καταρρίψεις στο μέλλον…..
    Περιμένουμε στο μέλλον τα υπόλοιπα 18 αδερφάκια τους και σύντομα τα μικρότερα ξαδελφάκια τους(scalp,meteor,mica…..)

  11. ειτε εγινε απο σποντα η απο σχεδιο μπραβο στη κυβερνηση ( που δεν ψηφιζω) για την αγορα αυτη

    να συνεκτιμηθει οτι οι Γαλλοι μας εδωσαν τοσο γρηγορα μαχητικο 4,5 γενιας κει μετεορ οπλο που αλλαζει τα δεδομενα στο αιγαιο

    θα μας τα εδιναν οι αμερικανοι?

    1. @Δημητρης Λ

      Ναι, μας δίνουν Mavericks για τα F-16, μία Βυθοκόρο και θέλουν να μας φορτώσουν 4 Αλουμινο-Περιπολικά με μόλις 4,5 δις, τα οποία θα είναι προ απαιτούμενα για να πάρουμε στο μέλλον τα F-Tενεκεπέντε

  12. 2 Πλήρεις μοίρες των 24 f4 για ένα σύνολο 48 κομματιών (με αναβάθμιση των τωρινών f3R), 84 F16V +38 (με μια μικρή θυσία ακόμη) και μιλάμε για τα F-35 (ή για τό πιό οικονομικό διάδοχό του που ήδη μελετούν) μετά το 2030 πού θα έχει πέσει και το κόστος συντήρησης

  13. Λεφτά υπάρχουν για συντήρηση, όπλα, φρένα καί ότι άλλο χρήζει προσοχής; Ελπίζω να μην αρχίσουν οι καθηλώσεις λόγω αδεκαριας. Πάντως όταν πετάξουν πάνω από την Κύπρο θα δείξουν τις πραγματικές ικανότητες τους. Μακάρι σε πρόσθετη προμήθεια. Ίσως σε λίγα χρόνια να έχουμε δύο μόνο τύπους αεροσκαφών.

    1. Για να εχουμε δυο τυπους πρεπει να αποσυρθουν τα Φαντομ και να πωληθουν τα Mirage 2000-5. ΑΚομα καιαυτο δεν φθανει για την ομογενοποιηση του στολου. Υπαρχει μεγαλη ανομοιγενεια στον στολο των F-16 διοτι μην ξεχναμε οτι ο Ακης μας φορτωσε τον κινητηρα Pratt & Whittney για να τσεπωσει μιζα, ενω τα F-16 που ειχαμε επαιρναν κινητηρα General Electric. Απο οτι ξερω, οι μονες Αεροποριες στο ΝΑΤΟ που δυο διαφορετικους κινητηρες στον ιδιο τυπο μαχητικου, ειναι η USAF και…….εμεις.

  14. Όταν ο άλλος έχει πάρει κάτι και θέλει και άλλο, δεν θα το δώσει πίσω χωρίς να χρησιμοποιήσεις ότι πρέπει.
    Μεγάλη είδηση η σημερινή για την Π.Α. και μεγάλη και γρήγορη (πως το πάθαμε) ενέργεια των κυβερνώντων.
    Όμως, παρκαρισμένα υπερόπλα, εμένα δεν μου λένε τίποτα.

    1. @ gdmast

      Αν τα οπλα μας τα ειχε το κομματι των Κουρδων που δεν χωνευει τους Τουρκους,
      αυτη τη στιγμη δε θα υπηρχε Τουρκια.
      Εμεις ειμαστε πλεον πρωτα ευρωπαιοι, πολιτισμενοι μεχρι ανωμαλιας,
      μια που αγωνιζομαστε μονο για τα δικαιωματα των μειονοτητων και οχι της
      πλειοψηφιας, προσπαθουμε να εναρμονιστουμε στους νεους κανονες,
      να κανεις τον κοιμισμενο οταν μπαινει ο κλεφτης στο σπιτι σου,
      προταση των προηγουμενων και κανονα των τωρινων,
      που εφαρμοστηκε τελεια απο το ανθρωπακι στον πειρατη και την
      γαλαζια πατριδα απο το πουθενα. Εχουμε τα οπλα μονο για τις μιζες,
      τις παρελασεις και απο Νατοικη υποχρεωση. Το ιδιο το Νατο λεει
      οτι δεν εχουμε δικαιωμα να τα χρησιμοποιουμε εναντιον του εχθρου μας,
      γιατι ειναι συμμαχος του και αρα συμμαχος και δικος μας,
      ετσι ο εχθρος συμμαχος, μας κλεβει, μας βριζει, μας απειλει,
      συμμαχικα, με τις πλατες των αλλων συμμαχων.
      Ο πολυ πολιτισμος βλαπτει σοβαρα αυτους που τον πιστευουν
      και ωφελει τα μεγιστα αυτους που τον γραφουν στα παλια τους τα παπουτσια.
      Η εκδικηση του Νεαντερταλ.

      1. Άλλο Ευρωπαίος, άλλο πολιτισμένος και άλλο μ@@@@@@ς.
        Εμείς τα δύο πρώτα, τα παλεύουμε (γενικά). Το τρίτο το έχουμε καταφέρει πολλά χρόνια τώρα.
        Δεν υπάρχει πολιτισμένος λαός του οποίου όταν απειλείται και κομματιάζεται η πατρίδα του, να σφυρίζει αδιάφορα και να είναι μόνο λόγια. Ούτε μια. Ή άλλον μια υπάρχει.

    2. Οποτε λογικα θα εχουμε ενα στολο απο :

      – 38 f16 B 52
      – 84 V
      – 24 m-5
      – 18 Rafale
      συνολο 164 εως εδω το 2030

      με παραγγελια rafale επιπλεον φτανουμε ( απο 18 εως 24 ) απο 182 εως 188

      Νομιζω καθολου ασχημα εαν και εφοσον σκοπευουν να κρατησουν τις διαθεσιμοτητες στο 80-85% θα εχουμε ανα πασα στιγμη καπου 150αερ/φοι.
      Απ το 28 – 30 περιπου ξεκινανε για επιλογη νεου μαχητικου για 60 τουλαχιστον κομματια προς αντικατασταση των 38 f 16 και -5

      Eυχομαι να εχουν παρθει και αφομειωθει τα μαθηματα απ το ΠΝ και τους πολιτικους για να μην εχουν τα καραγκιοζιλικια που εχουμε σημερα για τοτε.

      – Phantom και f 16 B30 πλεον τα βγαζω εκτος

  15. Πάντως, επειδή διάβαζα ότι θα έρθουν και τα 6 μαζί κάπου τον Δεκέμβριο, να πω την γνώμη μου, θα ήθελα να έχει έρθει έστω ένα, ώστε να τρέχει δοκιμές και ασκήσεις εναντίον της έκδοσης των F16 μας που να είναι πιο κοντά στις επιδόσεις των τουρκικών για να δοκιμάσουν και τα ραντάρ και το Spectra και τακτικές, ώστε να κερδηθεί χρόνος αι με την προσγείωση και των πρώτων 6 να είναι πανέτοιμα.

    Και στο μεταξύ, μπορεί να μας πει κανένας πότε παραλαμβάνουμε τους πρώτους μετέορ και πόσοι θα είναι?

    1. ΟΙ ΠΥΡΑΥΛΟΙ ΜΕΤΕΟΡ ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΜΑΖΙ ΜΕΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ ΤΑ ΕΞΙ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΕΓΑΣΤΡΑ ΕΤΟΙΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΓΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΥΝΑΓΙΑΡΜΟΥ ΣΤΗΝ ΤΑΝΑΓΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΙΟ…ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΚΑΤΙ ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ…

  16. Δεν μπορούμε να συντηρήσουμε 40.

    30 Rafale F4 μέχρι το 2030 και είμαστε μια χαρα.Σε καιρο ειρήνης να πετανε 20-24 για εκπαίδευση και ασκήσεις. Και μόνο.

    Και σε περίοδο κρίσης να έχουμε FOS να πετανε ολα full meteor & mica.

    Από εκεί και περα χριαζομαστε και έναν μικρό αριθμό F-35 στο ΚΕΑΤ να τα μάθουμε και να δουμε για την τεχνολογία stealth γενικα.

    Την δουλια όμως καθημερινά..Θα πρέπει να την κάνουν τα F-16 & Mirage.

    Να βλέπουμε ότι οι αμερικανοί ήθελαν μόνο F-35 για όλους τους κλάδους και τώρα πάλι ψάχνουν για 2-3 διάφορους τύπους μαχητικών γιατί αλλιος δεν βγαίνει ο λογαριασμός.

  17. Η μακρόχρονη σχέση και συνεργασία της Ντασσό με την ΕΠΑ συνεχίζεται με την επίσημη παραλαβή του πρώτου Rafale, αυτό από μόνο του είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη, αφού σημαίνει ότι παραμένει αυτή η πόρτα για συνεργασία με την Γαλλία ανοιχτή ως εναλλακτική πηγή αγοράς για αμυντικό υλικό στρατηγικής σημασίας που δίνει στην Ελλάδα πρόσβαση σε συστήματα που δεν αποδεσμεύουν οι ΗΠΑ για χρήση εναντίον της Τουρκίας(για πολιτικούς λόγους).

  18. Ένα πιθανό σενάριο για την ΠΑ του 2029-3030:
    12 F-35A
    24 Rafale F3 R
    84 F-16 block 72
    38 F-16 block 50 Advanced
    24 Mirage 2000-5(χωρίς link16;)
    Σύνολο:182 α/φη με 120 α/φη 5ης &4,5ης γενιάς(~2/3).

    1. Η αγορά μόλις μιας ντουζίνας F-35 θα ήταν ο ορισμός της άσκοπης σπατάλης(για να μην πούμε κάτι πιο σκληρό), όπως και η περίπτωση να παραμείνουν τα Rafale στον αριθμό που αναφέρατε.
      Η ελάχιστος αριθμός θα ήταν τα 40 αεροσκάφη, για να έχει νόημα η επένδυση στις ανάλογες υποδομές που χρειάζονται για υποστήριξη των νέων αεροσκαφών.
      Όσο θα υπάρχουν(όταν παραδοθούν) τα εκσυγχρονισμένα F-16 στην έκδοση V και τα Rafale(αφού με την πρώτη παραγγελία ξεκίνησε η μετάβαση απο το M2000 στο Rafale) στην αεροπορία δεν έχει νόημα η σκέψη για αγορά του (ακόμα) προβληματικού F-35 απο την Ελλάδα, απο οποιαδήποτε άποψη. Ούτε είναι απαραίτητο για την αποτροπή.

      1. Συμμερίζομαι απόλυτα τον προβληματισμό για την ένταξη του F-35 A στην ΠΑ,αλλά να έχουμε υπόψη μας ότι δύο φορές υπήρξε επίσημο ελληνικό αίτημα για αποδέσμευση τους(νομίζω το 2018 και το 2020) και τώρα προωθείται και στα δυο νομοθετικά σώματα(έχοντας περάσει από τις αντίστοιχες επιτροπές) των ΗΠΑ ανάλογο νομοσχέδιο.

        1. Αίτημα έγινε για το συγκεκριμένο αεροσκάφος, αλλά αμφιβάλω πολύ ότι αυτό στηρίχθηκε σε μια σοβαρή μελέτη και έναν ρεαλιστικό προγραματισμό που συμπεριλαμβάνει και το μέρος των οικονομικών ώστε να έχει σχέση με την πραγματικότητα.
          Στις ΗΠΑ μπορούν να ψηφίσουν όσα νομοσχέδια χρειάζονται, αλλά χωρίς χρήματα δεν πουλιούνται/αγοράζονται αεροσκάφη.

      2. +1 Προς Θεού, πολύ πιο πλούσιες χώρες, βλαστημούν για τα κόστη χρήσης των F35. Εμείς έχουμε ακόμα πρόβλημα να επιτρέψουμε σε πτητική κάτασταση C130 και Spartan. Με 30.000$ την ώρα πτήσης και ταξίδι σε κέντρα του εξωτειρκού για «σέρβις», γιατί υπάρχουν «εξουσιοδοτημένα κέντρα συντήρησης», δεν είναι όπως τα άλλα άφη, που τα έκανε όλα η EAB, πόσες ώρες πτήσης θα πετούν σε μας;

        Αφήνω πως τα τωρινά μπλοκ έχουν ακόμα ένα σωρό άλυτα προβλήματα. Μέχρι να δούμε τι θα κάνουν οι Τούρκοι με τα στελθ, μια χαρά είναι η αεροπορία, περισσότερα Ραφάλ θα έπρεπε να σκεφτόμαστε.

        Και θα πρέπει να αναβαθμίσουμε τα επιγεια ραντάρ. Γιατί αργά ή γρήγορα θα πάρουν στελθ και οι Τούρκοι και δε θα πρέπει να τρέχουμε τότε, πάλι εκ των υστέρων, σαν το Βέγγο να βρούμε άμεσα λύση για να τα βλέπουμε έγκαιρα.

        1. Σε αυτή την περίπτωση λέω «ευτυχώς» που δεν είμαστε πλούσια χώρα, γιατί θα μας είχαν φορτώσει ήδη αυτό το αεροσκάφος, με προίκα όλα τα προβλήματα που έχει μέχρι σήμερα.
          Άλλωστε υπάρχουν πιο οικονομικά συστήματα για «προληπτικά πλήγματα»(που είναι εντελώς θεωριτική συζήτηση για την Ελλάδα, ως μέλος του ΝΑΤΟ) σε γειτονική χώρα που έχουμε και ακριβώς απέναντι μας, ώστε να μην χρειάζεται ένα αεροσκάφος που μεταφέρει μόλις 2 JDAM/LGB/JSOW σε διαμόρφωση vlo για αυτό τον σκοπό και το είδος αποστολών.
          Η Ελλάδα έχει περισσότερη ανάγκη ένα αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου παρά ένα εξειδικευμένο τακτικό με έμφαση στον βομβαρδισμό όπως υπονοεί και η επίσημη του ονομασία.

          Γι’αυτό πιστεύω και εγώ ότι έγκυρη προειδοποίηση και η ισχυρή αεράμυνα είναι τα σημεία στα οποία θα έπρεπε να επενδύσουμε.
          Σε σύγχρονα συστήματα όμως, και όχι σε ξεπερασμένα που υπάρχουν μόνο για να ταΐζουν εταιρίες που πορεύονται με αναβαθμίσεις απαρχαιωμένων συστημάτων.

  19. Ideal:
    42 rafale all to f4 30/12 C/D
    42 f35(B is better)
    84 F16/72
    38f16,52plus adv.(by bl.50)
    32f16/52plus(by bl.30?)
    And after 2035/40
    Ngad(2040)
    Fcac(2035-40)
    Tempest(2035)
    F3 (Japanese)(2035)
    You choose…
    Alwsow a great mid turn solution
    Kf21(2026)
    Hal tezas (India?!?!?!)(2025)& ordo aura ucav (with air to air full capabilities )
    And
    F36(if it’s gonna be in production)(2026)

  20. Συγχαρητήρια!

    Ξαναλέω, ο Παναγιωτόπουλος είπε ξεκάθαρα πως μέχρι το 2025 θα αποκτήσουμε αλλα 22 μαχητικά αεροσκάφη!

    Ειτε παμε για επιπλέον 22 ραφαλε, είτε για 12 φ35 κ 10ραφαλε είτε για 22 Φ35.

    Η αεροπορία μια χαρά θα σταθεί ενάντια τους Τούρκους.
    Εκεί που πρεπει να επενδύσουμε οπωσδήποτε είναι στον ηλεκτρονικό πόλεμο κ στα ρανταρ κ στα κατάλληλα όπλα για τα φ16!!

    Επίσης να δούμε τι θα γίνει κ στα υποβρύχια…αν δείξουμε @@ κ παμε για νεο, άγνωστο τύπο για τους μογγολους η θα κρεμάσουμε για άλλη μια φορά την Ναβαλ γκρουπ.

    Οποίος λεει ότι πρέπει να αποσύρουμε τα Μιραζ, ζει σε άλλον πλανήτη..οι Τούρκοι δεν φοβούνται τα φ4 κ τα φ16 με μαβερικ αλλά τα μιραζ 2000-5 με εξοσετ κ σκαλπ.

    Μακάρι το 2030 να έχουμε

    120 φ16
    40 ραφαλε
    24 φ35
    25? μιραζ 2000-5

    Κ.μην ακούσω για πολυτυπία!
    Πιστεύω καθε λογικός άνθρωπος αμεσα θα ήθελε το ΠΝ της Αιγύπτου με φρεμμ μεκο κ gowind κ δεν ξέρω εγώ τι αλλο αντι τις Σ που έχουμε..
    Οπότε χίλιες φορές 4 διαφορετικά αεροσκάφη παρά να έχουμε ακόμα φ16 30αρια κ φ4 ακόμα…

    1. … καθε λογικός άνθρωπος θα απέφευγε την πολυτυπία.
      Δεν θυμάμαι πού είχα διαβάσει για τα κόστη λειτουργίας ανα α/φος, αλλά πραγματικά εκτοξεύονται για κάτω απο 40 αεροσκάφη.

    2. @ Βασίλης

      Ο ΥΕΘΑ οταν το ειπε υπολογιζε για ακομα 22 Rafale κατι πολυ λογικο
      γιατι τα F-35 ο θειος τα ειχε στα πλανα του για εμας μετα το 2028.
      Ομως με το ραμολι ο θειος ανεβασε κατακορυφα τους εκβιασμους του
      και για να ερθουν αλλα Rafale ειναι απιθανο με γιουσουφακια.
      Το παραθυρο με τον μποσικο βαψομαλλια τελειωσε και το πιθανοτερο
      ειναι να ψαχνουν τροπο να μας απαλλαξουν απο τα 18 Rafale .
      Αν δεν ηταν στην μεση οι S-400 των απεναντι θα το ειχαν κανει ηδη.
      Στις εκλογες το Tutti frutti στην κυβερνηση, το ραμολι δεν θα επιτρεψει
      να επαναληφθει, ετσι ο θειος θα εχει τον απολυτο ελεγχο στα παντα.
      Λοξοκοιτασματα προς την Γαλλια τυπου Παναγιωτοπουλου
      θα κοπουν μαχαιρι. Παλια τους τεχνη κοσκινο, μπορει να ξεφορτωθουν
      και τα Mirage 2000-5,
      Φυσικα τιποτα Γαλλικο ουτε φρεγατες, ουτε υποβρυχια.
      Η εξαρτηση μας απο τον θειο θα αυξηθει κατακορυφα και το αδειασμα
      απο αυτον την ωρα της κρισης θα ειναι ακομα μεγαλυτερο.

  21. Τέλεια!!!
    Συγχαρητήρια σε όλους όσους έτρεξαν την αγορά. Απόδειξη πως όταν θέλουμε, δεν χρειάζεται να περιμένουμε δύο, τρείς μήνες ακόμα.
    Καλές προσγειώσεις, καλύτερες αναχαιτίσεις, ακόμα καλύτερες καταρρίψεις, και είθε να μας δοθεί η ευκαιρία να τα αξιοποιήσουμε κάνοντας αυτό που πρέπει να κάνουμε. Επιτέλους.

  22. Στη φωτό το Rafale είναι με τo σύστημα εναεριου ανεφοδιασμού ενσωματωμένο, παρόμοιο με του Μ-2005. Δεδομένου ότι αεροπλάνο εναέριου εφοδιασμού δεν θα υπάρξει, έχουμε 40+ που πρέπει να ανεφοδιάζονται στον αέρα. Ίσως με τη μέθοδο buddy-buddy με τα Μ2000Εgm.

    1. Λενε πως υπαρχει σχεδιασμος για προγραμμα αποκτησις αεροπλανα εναριου ανεφοδιασμου.

      Εχει δειξει – μεχρι στιγμης – πως ΥΕΘΑ κι ΥΦΕΘΑ τρεχουν τα προγραμματα.

      Για να δουμε τι θα πραξουν.

      υ.γ.
      Ετσι κι αλλιως, ειναι νομοτελειακη η αποκτηση τετοιων μοναδεων. Διοτι το δογμα του ενιαιου αμυντικου χωρου, επιβαλλει την παρουσια τετοιων αεροσκαφων.

  23. Αντε με το καλο, να μπουμε σε μια κοινοπραξια μεταξυ Ελλαδικου κρατους, Κυπρου κι της DASSAULT, για ενα ποσσοστο συμπαραγωγης με την επομενη παραγγελεια rafale.

    Αναρωτιεμαι.
    Αποφοιτους απο την σχολη Ικαρων, Κυπριους εχουμε. Βγαινουν ετησιως !

    Εχουμε και τα παλαια F-5, καπου παρκαρισμενα, γιατι δεν κανουμε το αυτονοητο να αγορασει η Κυπρος τον οποιο αριθμο εχουμε να τα εχει ως εκπαιδευτικα/περιπολικα/παροχη καλυψης επιγειων μοναδων με την προυποθεση να αγορασει ενα μικρο σμηνος απο τα Mirage, που θα πουλησουμε πισω στους Γαλλους, οπως λενε.

    ειμαι βεβαιως πως υπαρχουν καλυτερες ιδεες – απο ανθρωπους που κατεχουν το αντικειμενο – για να συσταθει, να εδραιωθει η Κυπριακη ΠΑ.

    Αλλα ας αρχισουμε με την αποψη, πως ειναι ΑΝΑΓΚΗ η Κυπρος να αποκτηση την δικη της ΤΑΚΤΙΚΗ Πολεμικη Αεροπορια.

    γενικως την ιδεα πως ειναι ΑΝΑΓΚΗ η Κυπρος μας να αποκτηση – ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ – τις δικες της Αερο-Ναυτικες δυναμεις.

    Διοτι με το πυροβολικο μπορεις να καταφερεις ΠΟΛΛΑ, αλλα τα θαυματα ΔΕΝ ειναι εντος τις εποιχειρησιακες ικανοτητες ενος πυροβολικου σωματος !!!!

  24. Λυπαμαι που εγραψα σχολιο και δεν δημοσιευτηκε… Κατα τα αλλα θα τα ξανα πω πιο συνοπτικα… Θυμηθειτε οτι και οι Τουρκοι εκπαιδευκαν στα μπαουλα 35 και δεν τα πηραν…Τα 12 μεταχεισμενα Ραφαλ θα πανε Κροατια και τα 6 καινουργια Ουκρανια η σε καποιον που ψαχνει αεροσκαφη για αεροπλανοφορο… μαντεψτε ποιον! Στην Ελλαδα κανει κουμαντο η Αμερικη…χωνεψτε το! Οποιος και αν κυβερναει… Κουλης η Αλεξακης! Το σχεδιο ειναι να δωσουμε τα μπλοκ 30 και 50 συν τα λεφτα απο την αναβαθμιση των μπλοκ 52+ και advanced(που δεν θα γινει) για να παρουμε «τζαμπα» μπαουλα 35! Οσοι ονειρευονται βαιπερ συγκρινετε τα με τα αντιστοιχα της κορεας και ταιβαν να δειτε τι λειπει…κατι τοσο σημαντικο οσο και το σπεκτρα των ραφαλ! Αυτα που εχουν ξεκινησει ειναι το πρωτοτυπο που ειναι στην Αμερικη και τα τεσσερα proof kit εδω … ενα μονοθεσιο και διθεσιο απο καθε τυπο… Οταν δειτε ελληνικα Ραφαλ στην Ταναγρα ελατε να μου πειτε! Αν δεν τα δειτε ομως σκεφτειτε τι δουλεμα φαγατε!

    1. @ Γιωργος Ανδριτσου
      Φίλε Γιώργο,
      Τα έχεις βάλει όλα μαζί σε ένα μπλέντερ και μας τα μπερδεύεις, γιατί κατά τα λεγόμενά σου:

      1)Τα 6 καινούργια Rafale θα πάνε στη Τουρκία που ψάχνει αεροσκάφη για αεροπλανοφόρο

      2)Τα F-16 Block 30 & 50 θα δωθούν ως αποπληρωμή μέρους της αναβάθμισης σε Viper ton 52 & 52+

      3)Τελικά η αναβάθμιση των 52 & 52+ σε Viper, δεν θα γίνει

      4)Τίποτα απο τα παραπάνω δεν θα γίνουν. Θα δοθούν όλα και σαν αντάλλαγμα θα πάρουμε ‘τζάμπα΄ τα F-35

      5) Tελικά δεν θα έρθουν τα Rafale, τζάμπα τα περιμένουμε στην Τανάγρα

      Γιώργο φιλικά πάντα, τέτοιες μέρες πιάσε καμιά ομπρέλα και βούτα πιο συχνά

      1. Φίλε Π.Φ. μάλλον εσύ πρέπει να βουτήξεις που περίμενες τέτοιες μέρες να δεις Ραφαλ στην Τανάγρα… Και εγώ θά τό ήθελα αλλά όπως βλέπεις… Ότι γράφω δεν είναι όνειρα θερινής νυκτός ούτε φαντασιώσεις… Έχουν γραφτεί και ειπωθεί… 1) Η Τουρκία έχει αυτή την στιγμή στο έδαφος τής καταριανα ραφαλ… εμείς όχι!

        1. Φίλε Γιώργο,
          Τα Ραφαλ είναι γεγονός πλέον αδιαμφισβήτητο. Το συνιλικό πρόγραμμα εκπαίδευσης πιλότων και τεχνικών πιστεύω οτι το γνωρίζεις. Τέτοια συνομωσία και φανταστικό σενάριο δεν παίζει ,όπου οι Γάλλοι συμμετέχουν σε ένα Θέατρο με κατάληξη εμείς να μην πάρουμε Rafale και απλά γίνεται για τα μάτια του κόσμου.

          Το οτι η Τουρκία έχει στο έδαφός της Καταριανά Rafale, πάει να πει οτι είναι χρήστης ή οτι έμαθε το αεροπλάνο και τα μυστικά του? Και εμείς στον Ηνίοχο είχαμε για εβδομάδες από F-16 και F-18 ως F-15 και Ραφαλ, τι θα πει αυτό, οτι πέσαν σε κατάθλιψη οι Γείτονες?

          Όσο για τις Βουτιές, τέτοια περίοδο είναι ευχή και όχι τιμωρία, Εννοείται οτι μπαίνω και κολυμπώ, ειδικά όταν ‘ζεσταίνεται’ το κεφάλι μου και δημιουργεί φαντασιώσεις εκτός πραγματικότητας. Δεν χρειάζεται να ανησυχείς , τα Rafale είναι τελειωμένη υπόθεση και θα είναι Τανάγρα όπως προβλέπεται βάσει συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος. Θα είμαστε εδώ να τα βλέπουμε και να τα λέμε .

          Καλό καλοκαίρι

          1. Φίλε Π.Φ μακάρι να είναι όπως τά λες και όχι όπως λέω εγώ… ότι παρακολουθούμε ένα θεατράκι! Νά απαντήσω και στους φίλους Christos και Ίκαρος ότι όσο είδαν πέρσι τις Belharra και παλαιότερα Fremm Abrams Eurofighter άλλο τόσο θα δούνε Rafal. Με τίς υγείες σας! Για να τελειώνουμε…δύο αξιόλογα υπάρχουν στο δυτικό οπλοστάσιο…το Rafal και ο Aster 30… Ποιος έχει τα guts να τά πάρει; Ελλάδα ή Τουρκία; Ή ποιόν θα αφήσει ο Αμερικάνος; Ειδομεν!…η ιστορία σύντομα θα δείξει τού λόγου σου τό αληθές ή τού λόγου μου τό ασφαλές… Καλό καλοκαίρι φίλε μου!

          2. @ Γιώργος Ανδρίτσου

            @ Γιώργος Ανδρίτσου

            Οτι παιζεται θεατρακι, παιζεται, απο ολους τους πολιτευτες ,
            τωρα αν εφαρμοσουν κατα γραμμα τις εντολες του θειου,
            θα το δουμε συντομα, με το ραμαλι υπαρχουν περισσοτερες
            πιθανοτητες να το δουμε. Η υπογραφη για τα Rafale επεσε
            χωρις καθυστερησεις, σε χρονο ρεκορ λενε οι περισσοτεροι,
            ξεχνωντας οτι μπορουσε να γινει πιο γρηγορα,
            στις 23 Δεκεμβριου, η παραλαβη τους και αυτη μπορουσε
            να γινει πιο γρηγορα, αλλα σκοπιμα πηγε πιο πισω, ολα αυτα
            περα απο τις δικαιολογιες, για την μεταβαση απο τον
            βαψομαλλια στο ραμολι.
            Τις φημες για τα επιπλεον 6 Rafale που τα ειχαμε για σιγουρα,
            τις πηρε ο αερας και ισως να μην ειναι οι μονες.
            Καποια στιγμη τα εδω γιουσουφακια πρεπει να καταλαβουν
            οτι τον δεδομενο δεν τον εχουν ουτε για φτυσιμο
            εχθροι και δηθεν φιλοι.

      1. Απαντώ και σε σένα Θαρσειν Χρή και όχι με υποθέσεις και αν… 2) Τα μπλόκ 30 και 50 υπάρχει πρόταση να δοθούν για εκπαιδευτικά… από τούς Αμερικανούς… Τά λεφτά δεν θά πάνε για αναβάθμιση των 52+ και advanced αλλά μαζί με αυτά τά λεφτά θά πάνε για μπαούλα 35… Επειδή θα με αμφισβητήσετε φυσικά… για πείτε μου πότε έρχεται τό πρώτο viper;

        1. Γιώργο,
          Το οτι υπάρχει πρόταση για τα 30 άρια και τα 50 kυκλοφόρησε πριν δύο μήνες από το DP, αλλά έκτοτε δεν ακούστηκε τίποτα. Δεν ισχύει σίγουρα, γιατί ποιος τρελός δίνει 32+38=70 αεροσκάφη, σχεδόν το 1/3 του στόλου για να πάρει μια χούφτα F-35? Όποιος διανοηθεί να το κάνει δεν θα υπάρχει τρύπα να κρυφτεί, γιατί θα είναι ανήκουστο στην σύγχρονη Αεροπορική Ιστορία.

          Kαι με τις οροφές τι θα γίνει? Θα επαναφέρουμε τα Corsair για την καθημερινή λάντζα?
          H σύμβαση αναβάθμισης των F-16 σε Viper έχει υπογραφεί και υλοποιείται όπως λέει το πρόγραμμα, το οποίο θα διαρκέσει έξι χρόνια . Υπάρχουν σχετικές αναφορές και αναλυτικό χρονοδιάγραμμα, εάν δεν το βρίσκεις, μπορώ να στο δώσω.

          Επίσης καλό είναι να κρατάμε μικρό καλάθι σε ότι λέγεται με ευκολία χωρίς τεκμηρίωση,
          Θυμίζω οτι τα 30 αρια είχε ειπωθεί οτι ήταν τελειωμένη δουλειά , η πώλησή τους στους Κροάτες

          Και εγώ δεν συμπαθώ τα F-35, αλλά ως εκεί, το κουμάντο που κάνουν οι Αμερικάνοι.

          1. Φίλε Θαρσειν Χρή πολύ σωστά τά λες για την ανταλλαγή… μόνο ένας τρελός ή ένας προδότης μπορεί να κάνει κάτι τόσο αδιανόητο… Όσο για την αναβάθμιση ευχαριστώ πίστεψε με τό έχω το χρονοδιάγραμμα! Μακάρι να έχω άδικο και εσύ δίκιο γιατί αλλιώς… Βασικά όταν έρθει τό πρωτότυπο θά με θυμηθείς…

  25. Σφυροκόπημα κατά Αγκυρας στο Συμβούλιο Ασφαλείας, δεν πέρασαν οι βρετανικές πονηριές.

    Σε σχέση με το Βαρώσι, έντονη ήταν η ανησυχία που εκφράστηκε από όλα τα μέλη, ενώ διπλωματικές πηγές χαρακτηρίζουν ιδιαίτερα έντονες τις παρεμβάσεις των ΗΠΑ, της Ιρλανδίας, της Κίνας και Ινδίας.

    Η πλειοψηφία των μελών ζήτησε εντονότερες λεκτικές διατυπώσεις για το σχέδιο προεδρικής δήλωσης το οποίο τους μοίρασε η Βρετανία, η οποία σύμφωνα με κάποια μέλη, επιχείρησε να αιφνιδιάσει το Σ.Α. πιέζοντας να εγκριθεί μετά το τέλος της συνεδρίασης το κείμενο, αντί να δοθεί χρόνος για διαβουλεύσεις.

    Τα ψέλνει η ΚΙΝΑ ποια η Κίνα? στον ΟΗΕ στους τούρκους για το βαρώσι και οι εγγλέζοι τα φιλαράκια των τούρκων
    προσπαψούν με λαμογιές να ρίξουν τους τούρκους στα μαλακά.
    Το ότι διανοηθήκαμε να πάρουμε φρεγάτες απο αυτούς με ξεπερνα.
    + τις ελλεινες δηλώσεις και του μποτζο και του υπουργου πολιτισμου τους για τα μαρμαρα.
    Δεν περιμεναμε ποτε να μας τα επιστρέψουν αλλα οχι να μας προκαλουν και με τετοιες δηλώσεις.

    1. Ο Σουλτάνος παίζει εκ του ασφαλούς: Δημιουργεί θέματα εκτός Διεθνούς δικαίου, κάνει υπομονή κάποιο διάστημα να βγουν ανακοινώσεις και παζιά λόγια και μετά τους περιμένει να παζαρέψουν την λύση , παίρνοντας ανταλλάγματα. Αυτά βέβαια τα κάνει γιατί ξέρει οτι η ΕΕ είναι νερόβραστη και μαλθακή, οι ΗΠΑ έχουν τόσα να συζητήσουν μαζί τους οπότε τους προσθέτει και άλλο ένα, ενώ έχει τις πλάτες της Αγγλίας και την σιωπηρή αδιαφορία των Ρωσία και Κίνα, ενώ ο ΟΗΕ έχει γίνει η κάθιδρη γραμματέας που τρέχει να γράψει τυπικές ανακοινώσεις Το Business is Business ισχύει, αλλά οι Γάλλοι μας παραδίδου σε 6 μήνες από την υπογραφή το καλύτερο αεροσκάφος της περιοχής κυρίως λόγω της φίλιας εξωτερικής τους πολιτικής. Στις Φρεγάτες πρέπει να ληφθεί υπόψιν αυτή η Αγγλική παράμετρος και οι Βελοκέφαλες να βρεθούν αρκετά πίσω από τις προτάσεις Δανίας, Ιταλίας και Γαλίας.

      1. Η Τουρκία, δημιουργεί συνέχεια νέα ζητήματα, γιατί στο τέλος, όταν ζητάς 10 και ο άλλος 0 και οι τρίτοι ξένοι, θα σου πουν «ε, δώσε 2». Τώρα ανοίγοντας μέτωπο στην Κύπρο με επέκταση της εισβολής, πέρα από τη «νίκη» για λαική κατανάλωση, ο Ερντογάν θέλει να επιφέρει πλήγμα στις σχέσεις των Αμμοχωστιανών προσφύγων και στις σχέσεις Κυπρίων και Ελλαδιτών. Γιατί από τη μία, δελεάζει μέρος των Αμμοχωστιανών, να αναγνωρίσουν το ψευδοκράτος για να πάρουν τις περιουσίες και από την άλλη, για τους Κυπρίου, είναι επέκταση της εισβολής και η Ελλάδα συνεχίζει τη λεκτική υποστήριξη. Αν ήσουν Κύπριος πώς θα αισθανόσουν…

        Ο Ερντογάν από την άλλη, για κυρώσεις ΕΕ σε σύντομο χρόνο δεν ανησυχεί, αφού επί 1 χρόνο προσπαθούσαμε για κυρώσεις και τελικά τις παρατήσαμε για να έχουμε «ήσυχο καλοκαίρι». Οπότε, φτου κι από την αρχή. Το ΣΑ του ΟΗΕ θα μπορούσε να βάλει κυρώσεις, αλλά κι εκεί, το πολύ πολύ να αποσυρθεί στο τέλος, οπότε στο μεταξύ γιατί να μην ανοίξει τα Βαρώσια; Οι ΗΠΑ, επίσης μπορούν να βάλουν κυρώσεις, αλλά όχι τέτοιες που θα γονατίσουν, ειδικά τώρα που η Τουρκία παζαρεύει για το Αφγανιστάν και την έχουν ανάγκη.

    2. @Romeo60
      Οι Εγγλέζοι έχουν λόγους να σιγοντάρουν το ψευδοκράτος επειδή οι Τούρκοι ξεπουλάνε οικόπεδα στα κατεχόμενα σε αγοραστές απο την Αγγλία, που είναι παράνομο αφού δεν τους ανήκουν νόμιμα τα μέρη για να τα πουλήσουν σε επενδυτές. Στην Ελλάδα γνωρίζουν για αυτά τα πράγματα αλλά παριστάνουν τον Κίνεζο για να μην δημιουργούν αναστάτωση…

  26. Όλοι προσπαθούν να αποφιγουν την πολυτυπϊα αλα δεν τους βγαίνει.Πουθενα.Ακομι το Ισραήλ έχει πόσους διαφορετικούς F16 & F15;;

    Για αυτο τον λόγο λέω να παρουνε μονο εναν πολύ μικρό αριθμό F-35 (τα 6 από τον νόμο του Menendez)για να τα μάθουμε και βλέπουμε στο μέλλον τι θα τα κάνουμε.

    Αλλά μέχρι το 2030 ο κορμός τις ΠΑ πρέπει να είναι ένα High-low mix:
    30xRafale
    30xMirage2000-5/9
    84xViper
    38xF-16/50+

    Και βλέπουμε τι κάνουμε τα blk30.

    Τέσσερις διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών αλλά μόνο δύο διαφορετικές πηγές όπλων.

    Νομιζο μόνο έτσι μας βγαίνει και οικονομικά γιατί δεν μας βλέπω με τίποτα να μπορουνε να υποστηρίζουμε καθημερινά 40xRafale,30xF-35 & 84xF-16V.

    Δεν βγαίνουν και τα νούμερα αμα θέλουμε να έχουμε τουλάχιστον 200 μαχητικά που χρειαζόμαστε.Και μόνο για τις καθημερινές αναχαιτίσεις τον Τούρκων χριαζομαστε F-16 & Mirage.

    1. Οι άλλοι λυσι φυσικά θα ήταν να δώσουμε όλα τα blk30 μαζί με ότι μένει από τα blk52×/adv στην LM και με αυτά τα χρήματα να αναβαθμίσουμε τα blk50 σε blk72..Δηλαδή και P & W…

      θα κοστίσει πολλά (ένα δις σίγουρα)αλα αμα κάνουμε και ένα καλό deal με τους Γάλλους για 2xφρεγατες/4-6xκορβέτες & 12-14xRafale 5-6 δις και μας δίνουν και 1xRafaleF4 για 3xmirage 2000-5/6xM2000egm θα εχουμε σύντομα έναν κορμό από 40-50 Rafale και 120+ F-16Viper.

      Και μετά όντος μπορούμε και να δουμε με την ησυχία μας τα F-35 για μια μοίρα.

      40-50 xRafale
      20-24xF35
      122xF-16 Viper

      Αλα τώρα μιλάμε για πολύ σοβαρό σχεδιασμό και πλάνο.

    1. Ωραια παραγωγη !!!

      Με μπολικο μερακι θα ελεγα.

      αντε νε τι καλο, πρωτα ο Θεος, να ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ την παραδοση, με πληρες συμμετοχη στο Γαλλικο πραγραμμα του νεου μαχητικου 6ης γενιας, FCAS. (Μαζι ΚΑΙ η Κυπρος).

      1. Το μόνο που δε μου αρέσει είναι το γκρι χαμηλής παρατηρησιμότητας. Θα ήταν πολυ πιο ωραίο με το καμουφλάζ των Mirage ή και το Aegean ghost των F16.

        1. Συμφωνω ως το μονοτονο χρωματισμο.

          Αλλα μου αρεσει ΠΟΛΥ το οτι ειναι χαμηλης παρατηρησιμοτητας, δεχομαι αυτον τον συμβιβασμο.

  27. Προσεξε κανεις μια παραξενη ομοιοτητα – τουλαχιστον στην εξωτερικη εμφανηση – μεταξυ του νεου ελαφρου μαχητικου 5/6 γενιας της Ρωσσικης Sukhoi με αυτο που παρουσιαζουν ως η νεα γενια μαχητικων του προγραμματος, FCAS;;;

    Μεν, το ενα ειναι μονοκινητηριο ενω το Γαλλικο FCAS, ειναι δικινητηριο, αρα πιο ασφαλες κι πιο ικανο.

  28. Εγώ θα ρωτήσω κάτι άλλο, εναέριο τάνκερ που αποδεδειγμένα θα αυξήσει κατακόρυφα τις δυνατότητες της ΠΑ στην ανατολική Μεσόγειο και Κύπρο, γιατί δεν παίρνουμε;

      1. Φίλε kanenas 1 επειδή συμφωνώ στα περισσότερα από όσα λες… και επειδή είμαστε κοντά όσον αφορά την αντίληψη των πραγμάτων…σε σχέση με τους υπόλοιπους συνομιλητές μας… θά ήθελα να σε παρακαλέσω να τούς θυμίσεις… ότι είχε στείλει ή ελληνική κυβέρνηση αντιπροσωπεία από το υπουργικό συμβούλιο… για την κοπή μετάλλου(first cut) για τις Belharres… θέλετε να σας θυμίσω εγώ το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των ελληνικών; Πιστεύει κανείς ότι θα πάρουμε αυτές και όχι τίς τράτες; Προτού λοιπόν κάνετε όνειρα για αξιόμαχες ένοπλες Δυνάμεις… περιμένετε να δείτε κάτι χειροπιαστό… και όχι τελετές και κορδέλες… Δύο χρόνια δεν έχουν πάρει τίποτα… Λεφτά μόνο στην LM… Καλό καλοκαίρι σε όλους!

  29. Οι Αιγύπτιοι έχουν ξετρελαθεί με τα ραφαλ τους πάντως.
    Πριν ένα χρόνο στην αλ βατιγια λέγετε ότι το spectra τύφλωσε τα ραντάρ των i hawk που οι Τούρκοι έχουν τα πιο αναβαθμισμενα hawk στο κόσμο με πολύ σύγχρονα ραντάρ.
    Απο τα 100 χιλιόμετρα!!!
    Φέτος μόλις πήραν το πρώτο σουχοι 35 το Μάρτιο (τρομερό δικινητηριο επίσης)
    Σιγουρα θα το τζαμαραν με το spectra. του ραφαλ αμέσως και μόλις είδαν τα αποτελέσματα τρελάθηκαν και παράγγειλαν αμέσως αλλά 30 ραφαλ πέρα από τα. 24 που έχουν ήδη.
    Δεν έχουμε συνειδητοποιήσει τι έχουμε στα χέρια μας Ακομα πιστεύω.
    Το Rcs του ραφαλ είναι 0,1 όταν του f16 είναι 1 και αποδεικνύετε ξεκάθαρα ότι το ραφαλ είναι ήδη semi stealth και μάλλον το ραντάρ των τουρκικών ccip δεν το βλέπει πριν τα 50+χιλιόμετρα αφού σύμφωνα με τη μελέτη της ομάδας Ζηκιδη το aesa του F35 βλέπει το ραφαλ στα 85 χιλρα το σχετικά παλιό που δεν ειναι aesa είναι δυνατόν να το δει πανω από 50+ χιλρα?
    Ήδη Θα έχουν μπει στην εμβέλεια των Mica ir που τώρα ειναι 60-65 στην έκδοση ng θα φτάσουν 80-85 χιλρα.
    Φυσικά υπάρχει και ο Mica em που ήδη έχει 80 χιλρα (ng 100+ χιλρα:?) αλλά καλύτερα μόνο ir για σίγουρο αποτέλεσμα.
    Με πλήρη Α-Αερος φόρτο 10 πυραύλων.
    Μερικά μόνο rafale θα ξεκληρησουν την μισή τουρκική αεροπορία.
    Γι αυτό θέλουμε και ιπτάμενα τάνκερ.
    Μην ξαναπροσγειωνονται.

    1. « Δεν έχουμε συνειδητοποιήσει τι έχουμε στα χέρια μας Ακομα πιστεύω.«

      να συνυπογραψω στην επανω σου φραση……

  30. Για 1-2 ιπταμενα τάνκερ γιατί δε γράφει κανένας? Δεν έχουμε αρκετό στρατηγικό βάθος ώστε να μπορέσουμε να τα χρησιμοποιήσουμε για ανεφοδιασμό στον αέρα, χωρίς τον κίνδυνο κατάρριψης από την Τουρκική Αεροπορίας? Ακόμα και αν δεν είναι στην πρώτη μας επιλογή, θα πρέπει επιτέλους να τα έχουμε ώστε να υπάρχει και αυτή η δυνατότητα αν χρειαστεί.
    Επίσης για τα gripen είχα δει βίντεο ότι υπάρχει ειδικό «κιτ», ώστε να μετατρέπεις δρόμους σε αεροδρόμιο. Χρειαζόμαστε κάτι τέτοιο για τα Rafale, ωστε να έχουμε διασπορά δυνάμεων, αν και εφόσν φυσικά αυξηθούν και αγοράσουμε και άλλα γιατί τα 18 είναι πολύ λίγα.
    Αυτό που θέλω να πω δεν είναι μόνο η αγορά αεροσκαφών, αλλά και άλλων μέσων ώστε να αυξήσεις τις δυνατότητες τους.

    1. @ Χρήστος

      Δικιο εχεις αλλα δεν θα το βρεις.
      Πρεπει παντα η επιτυχια μας ή η αποτυχια μας να ειναι στα χερια
      των αλλων μεχρι την τελευταια στιγμη.
      Αν χρειαστει στους εξω, ιπταμενα τανκερ των Γαλλων και ΗΑΕ
      θα χρησιμοποιηθουν για εμας.
      Κανενας δεν θελει σε μια συγκρυση με τους απεναντι και στην
      σιγουρη αλλαγη συνορων, η χωρα μας να βρεθει να ελεγχει και τις δυο
      πλευρες του Αιγαιου. Το να παρουμε πισω κομματια απο τους απεναντι
      ειναι απαγορευμενο στα πλανα ολων.
      Βρεξει, χιονησει για εμας κερδος για την επομενη μερα δεν εχει το μενου.
      Αυτο ξεκιναει απο το συνολο της πολιτικης ηγεσιας που εχει πληρως
      αποδεχτει αυτους τους ορους.

    2. @Χρήστος
      Έχουν γράψει αρκετοί σχολιαστές σε πολλές περιπτώσεις για αναγκαιότητα απόκτησης αεροσκαφών AR, αλλά οι φωστήρες στην πολιτική και μερικοί γαλονάδες στην ΠΑ(προφανώς με «γνωριμίες» στις ΗΠΑ) θέλουν να αφοσιώνονται σε ηλιθιότητες όπως την αγορά μερικών F-35 για παρελάσεις σε εθνικές γιορτές και σε Air show´s στην Ελλάδα.

  31. Και κατι επιλεον για τα Γαλλικα που αγορασαΜΕ……

    (το «ΜΕ» εχει να κανει με τα πολιτικα ΟΝΤΑ, μας κανουν χαρες επειδη πηραν την αποφαση για τα Γαλλικα – αυτα λενε οι ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ του Ελληνικου Λαου)

    λοιπον….
    Οι Ικαροι μας που εκπαιδευονται στην Γαλλια. ανυπομονουν να επιστρεψουν ωστε να πεταξουν με τα rafale, στον Ελληνικο Ουρανο !

    Αυτο ειπωθηκε απο εναν πρωην σμηναγο των Mirage 2000-5, τωρα εργαζεται ως συμβουλος στα ΗΑΕ !!

  32. https://www.defence-point.gr/news/aigyptiaki-aeroporia-otan-ta-rafale-quot-tyflosan-quot-ta-su-35-me-to-spectra

    Τις εντυπωσιακές ικανότητες του γαλλικού μαχητικού Rafale F3R εξυμνούν οι Αιγύπτιοι σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδα globaldefensecorp.Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα οι Αιγύπτιοι είναι τόσο ευχαριστημένοι με την απόδοση του αεροσκάφους που εάν η οικονομική κατάσταση της χώρας το επιτρέψει προτίθεται να αγοράσουν επιπλέον 18 με 36 νέα μαχητικά μετά την πρόσφατη παραγγελία 30 Rafale F4 έναντι 4,5 δισεκ. Δολαρίων.

    Αυτό που πραγματικά εντυπωσίασε τους Αιγύπτιους είναι οι ικανότητές του συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου Spectra του γαλλικού μαχητικού να εξουδετερώσει το ραντάρ του ρωσικού μαχητικού Su-35 το οποίο επίσης χρησιμοποιεί η Αεροπορία της Αιγύπτου. Το γαλλικό σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου κατάφερε σε ασκήσεις που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ του Rafale F3R και του Su-35 να εξουδετερώσει το ραντάρ τύπου BAR τεχνολογίας AESA όταν τα τελευταία προσπάθησαν να επιτεθούν στα γαλλικά μαχητικά έχοντας το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού.

    Επιπλέον τα γαλλικά μαχητικά επέδειξαν εκπληκτικές ικανότητες μετάδοσης, ανταλλαγής και διανομής πληροφοριών προς άλλα μαχητικά και επιχειρησιακές πλατφόρμες με το σύστημα ζεύξης δεδομένων που το Rafale F3R διαθέτει προς τα κέντρα ελέγχου στο έδαφος. Κατά αυτό τον τρόπο τα δυτικής κατασκευής μαχητικά κατάφεραν να επικοινωνούν με τα ρωσικής κατασκευής αεροσκάφη της Αεροπορίας της Αιγύπτου συμβάλλοντας στην επαύξηση της διαλειτουργικότητας μεταξύ αεροσκαφών διαφορετικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας και εξοπλισμού. Για αυτούς τους λόγους αλλά και για σειρά άλλων παραμέτρων η Αεροπορία της Αιγύπτου επιθυμεί να αγοράσει περισσότερα Rafale καθιστώντας αυτή τον δεύτερο μεγαλύτερο χρήστη του γαλλικού μαχητικού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *