Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «DefenseNews», η οποία επικαλείται δηλώσεις αξιωματούχων του Αμερικανικού Ναυτικό στο μέσο, το Ναυτικό σταμάτησε τις παραλαβές των πλοίων τύπου LCS (Littoral Combat Ship) κλάσης «Freedom» λόγω σχεδιαστικών αστοχιών στο σύστημα μετάδοσης της πρόωσης του πλοίου. Σύμφωνα με το δημοσίευμα «το Ναυτικό δήλωσε στο DefenseNews ότι υπάρχει αστοχία υλικού με το σύστημα μετάδοσης της πρόωσης, ένα σύνθετο σύστημα που μεταφέρει την ενέργεια από τους κινητήρες του πλοίου στους υδροπροωθητές και ότι εργάζεται για την διόρθωση των εν υπηρεσία πλοίων ενώ την ίδια στιγμή σταματά τις παραλαβές». (το άρθρο «DefenseNews» μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ)
Τα πλοία κλάσης «Freedom» σχεδιάστηκαν από τη Lockheed Martin και ναυπηγούνται από τα ναυπηγεία Mariette Marine της Fincantieri. Το συνδυαστικό σύστημα μετάδοσης της πρόωσης έχει σχεδιαστεί από τη γερμανική Renk. Το Αμερικανικό Ναυτικό και η Renk εργάζονται για να επιδιορθώσουν το πρόβλημα, αλλά κάτι τέτοιο θα χρειαστεί μήνες για να επιδιορθωθούν όλα τα εν υπηρεσία πλοία.
Η αναγνώριση της σχεδιαστικής αστοχίας επιβεβαιώνει τις υποψίες του Ναυτικού, οι οποίες είχαν δει το φως της δημοσιότητας τον περασμένο Δεκέμβριο (διαβάστε ΕΔΩ τη σχετική είδηση που είχαμε δημοσιεύσει στις 16 Δεκεμβρίου 2019). Ωστόσο, αξιωματούχοι του Ναυτικού έχουν εκφράσει της βεβαιότητα ότι η όλη διαδικασία διόρθωσης της αστοχίας είναι σε καλό δρόμο. Σε ανακοίνωση του το Ναυτικό αναφέρει ότι εργάζεται για να ελαφρύνει το βάρος των κυβερνητών και να τους επιτρέψει να χρησιμοποιούν προβλεπόμενα το πλοίο, ακόμα και κατά τη διάρκεια της φάσης επιδιόρθωσης της αστοχίας.
Η ανακοίνωση του Ναυτικού αναφέρει: «Μια δομική λύση έχει αναπτυχθεί και βρίσκεται σε φάση παραγωγής. Θα ακολουθήσουν εργοστασιακές δοκιμές και δοκιμές στη θάλασσα … το Ναυτικό είναι αποφασισμένο να εγκαταστήσει αυτή τη λύση στα πλοία του στόλου … η λύση θα εγκατασταθεί και θα δοκιμαστεί στα νέα πλοία πριν παραδοθούν στο Ναυτικό. Έχουμε λάβει μέτρα για να μετριάσουμε τις συνέπειες στα εν υπηρεσία πλοία, ενώ το Ναυτικό κινείται ταχύτατα για να διορθώσει τις αστοχίες και να μειώσει τις επιχειρησιακές συνέπειες».
«Το τροποποιημένο σύστημα μετάδοσης θα δοκιμαστεί στις εγκαταστάσεις της Renk και σε ένα πρόσφατα ναυπηγημένο πλοίο, σε θαλάσσιες δοκιμές, πριν γίνει αποδεκτό», δήλωσε ο Ναύαρχος Casey Moton, Προϊστάμενος του Γραφείου Μη-Επανδρωμένων και Μικρών Σκαφών της Διοίκησης Θαλάσσιων Συστημάτων του Αμερικανικού Ναυτικού. «Ο προγραμματισμένος επανασχεδιασμός του συστήματος θα δοκιμαστεί εντατικά σε ξηρά και θάλασσα σε ένα πρόσφατα ναυπηγημένο πλοίο πριν γίνει αποδεκτό και εγκατασταθεί στα εν υπηρεσία πλοία», συμπλήρωσε.
Το Ναυτικό είπε στη Lockheed Martin ότι πιστεύει πως το πρόβλημα ότι το πρόβλημα είναι δομικό και ότι περιμένει από την εταιρία της ευθύνη της επισκευής. Όπως αναφέρει το «DefenseNews» η Lockheed Martin δεν έχει ακόμα απαντήσει σ’ αυτή τη θέση του Ναυτικού και ότι δεν έχει επέλθει συμφωνία για το ποιος θα επωμιστεί το κόστος των επισκευών. Αλλά, «το πόσο θα κοστίσουν οι εργασίες είναι ακόμα άγνωστο», δήλωσε ο Υποπλοίαρχος Danny Hernandez, εκπρόσωπος τύπου του Βοηθού Γραμματέα του Ναυτικού για την Έρευνα, την Ανάπτυξη και τους Εξοπλισμούς. «Το κόστος των επιδιορθώσεων θα το γνωρίζουμε μόλις εγκριθεί η λύση από την κυβέρνηση», συμπλήρωσε. Σε ανακοίνωση της η Lockheed Martin δήλωσε ότι δεσμεύεται να επιδιορθώσει το πρόβλημα: «Σε συνεργασία με το Αμερικανικό Ναυτικό, η Lockheed Martin επιδιώκει έντονα λύση στο ζήτημα του συστήματος μετάδοσης της πρόωσης των πλοίων Freedom», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.
Το Ναυτικό έχει επιβάλει στα πλοία κλάσης «Freedom» ορισμένους επιχειρησιακούς περιορισμούς στα πλοία. Το δημοσίευμα του «DefenseNews» αναφέρει ότι το πλοίο μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα 34 κόμβων ακόμα και μ’ αυτούς τους περιορισμούς. Υπενθυμίζουμε ότι τα πλοία «Freedom» σχεδιάστηκαν να πλέουν με ταχύτητες άνω των 40 κόμβων, σύμφωνα με την απαίτηση του Αμερικανικού Ναυτικού. Τα προβλήματα με το σύστημα μετάδοσης της πρόωσης χρονολογούνται από τα τέλη του 2015, τουλάχιστον, όταν το «Milwaukee» έπαθε βλάβη στο παρθενικό του ταξίδι και ρυμουλκήθηκε. Στις αρχές του 2016 το «Fort Worth» έπαθε βλάβη στο σύστημα μετάδοσης, ενώ ήταν εντός λιμένα, λόγω της μη-χρήσης λιπαντικού κατά τη λειτουργία του.
Ωστόσο, τα αρχικά προβλήματα δεν φαίνεται να είναι αυτά που ώθησαν το Ναυτικό να σταματήσει τις παραλαβές. Στις αρχές του 2020 το «Little Rock» υπέστη βλάβη στο σύστημα μετάδοσης, ενώ τον περασμένο Οκτώβριο αντίστοιχο περιστατικό συνέβη και στο «Detroit». Το «Detroit» αναγκάστηκε να επιστρέψει σε λιμάνι, ενώ επέστρεφε από αποστολή στη Λατινική Αμερική. Στο ταξίδι της επιστροφής υπέστη νέα βλάβη και αναγκαστικά ρυμουλκήθηκε.
Για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πλοία LCS, όπως αυτά καταγράφονται από τους ίδιους τους Αμερικανούς, μπορείτε να διαβάσετε στα παρακάτω άρθρα: