Τελειωμό δεν έχουν οι περιπέτειες για τα LCS (Littoral Combat Ship), την αξιοπιστία των οποίων αμφισβητούν και οι ίδιοι οι Αμερικανοί. Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «DefenseNews» οι επαναλαμβανόμενες αστοχίες των πλοίων «Little Rock» και «Detroit» (κλάσης «Freedom») έχουν οδηγήσει σε σκέψεις και ερωτήματα για το αν η κλάση έχει σχεδιαστικές αστοχίες και αν θα χρειαστεί να γίνουν εκτεταμένες αλλαγές. Αυτό που διερευνάται είναι αν η συγκεκριμένη κλάση έχει κύρια σχεδιαστικά προβλήματα, ιδιαίτερα με το σύστημα πρόωσης, το οποίο συνδυάζει αεροστρόβιλους, πετρελαιοκινητήρες και υδροπροωθητές. Το τελευταίο διάστημα, προβλήματα με το σύστημα πρόωσης αντιμετώπισαν και τα πλοία «Little Rock» και «Detroit».

Όπως είναι γνωστό το «Detroit» υπέστη διπλή βλάβη και αναγκαστικά ρυμουλκήθηκε στο λιμάνι. Στην συνέχεια η διοίκηση Naval Sea Systems Command διέταξε μια ανάλυση για τον εντοπισμό της πηγής του προβλήματος. «Η κυβέρνηση διερευνά πιθανή αστοχία υλικού στο σύστημα πρόωσης των USS Detroit και USS Little Rock, αμφότερα κλάσης Freedom … μια κοινή ομάδα του Αμερικανική Ναυτικού, της Lockheed Martin και της RENK … διεξαγάγουν ανάλυση εντοπισμού της πηγής του προβλήματος», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση. Ωστόσο φαίνεται να είναι ευρύτερο το πρόβλημα. Σύμφωνα με το «DefenseNews» το Αμερικανικό Ναυτικό τείνει να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το ζήτημα θα πρέπει να ερευνηθεί στο σύνολο των πλοίων ως κλάση, κάτι που ούτε εύκολο είναι ούτε φθηνό.

Στο μεταξύ τα εν υπηρεσία πλοία περιορίζουν τη χρήση του συνδυαστικού συστήματος πρόωσης τους, απόφαση που περιορίζει τα πλοία, τα οποία σχεδιάστηκαν για ταχύτητα, να πλέουν με ταχύτητα περίπου 10 κόμβων. «Με βάση αρχικών αξιολογήσεων, η αστοχία φαίνεται να είναι θέμα σχεδίασης, το οποίο πρέπει να αντιμετωπιστεί στο σύνολο των πλοίων της κλάσης Freedom», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση. Τα πλοία κλάσης «Freedom» σχεδιάστηκαν από τη Lockheed Martin και ναυπηγούνται από τα ναυπηγεία Fincantieri Marinette Marine, τα οποία πρόσφατα κέρδισαν το διαγωνισμό για τη ναυπήγηση των FFG(X). Σήμερα σε υπηρεσία υπάρχουν 10 πλοία κλάσης «Freedom», ενώ άλλα επτά ναυπηγούνται ή θα ναυπηγηθούν.

Με ανακοίνωση της η Lockheed Martin αναφέρει τη δέσμευση της να επιλύσει το πρόβλημα με το σύστημα πρόωσης. Τα πλοία κλάσης «Independence» ενσωματώνουν διαφορετικό σύστημα πρόωσης και δεν αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα. Με τη χρήση των πετρελαιοκινητήρων τα «Freedom» κινούνται με ταχύτητες 10-12 κόμβων, αλλά για να επιτύχουν μεγαλύτερες ταχύτητες πρέπει να ενεργοποιήσει τους αεροστρόβιλους. Το όλο σύστημα ενσωματώνει πολλά κινούμενα μέρη και έχει αποδειχθεί αναξιόπιστο. Το ζήτημα είναι παλιό, τουλάχιστον από το 2015, όταν το «Milwaukee» αστόχησε στο παρθενικό του ταξίδι και έπρεπε να ρυμουλκηθεί. Η επισκευή ενός δομικού, σχεδιαστικού σφάλματος δεν είναι εύκολη. Το ερώτημα είναι πόσο θα κοστίσει και ποιος θα πληρώσει. Ο συνδυασμός αεροστρόβιλων και πετρελαιοκινητήρων δεν είναι απαγορευτικός, αλλά η απαίτηση για ταχύτητες 40 κόμβων βρίσκεται στο όριο της απόδοσης της συγκεκριμένης επιλογής πρόωσης. Από τη στιγμή όμως που το πλοίο έχει σχεδιαστεί η προσπάθεια διόρθωσης της σχεδίασης είναι μεγάλο πρόβλημα.

Comments

  1. Το πρόβλημα βρίσκεται στη μετάδοση της ισχύος όταν γίνεται η αλλαγή από τους πετρελαιοκινητήρες στο αεριοστρόβιλο. Η Wartsila που το σύστημα της χρησιμοποιείται στις meko 200 χρησιμοποιεί ανεξάρτητη πρόωση του υδροπροωθητήρα που κινείται από αεριοστρόβιλο και των ελίκων που κινούνται από πετρελαιοκινητήρες.

  2. Αχ μάνα μου να υπάρξει μια μέρα που να ακούσουμε κάτι καλό γιαυτό το πλοίο…Είχα αρχίσει να το βλέπω με άλλο μάτι και να μπω στην ιδέα ότι μπορεί και να κάνω λάθος δεν μπορεί να είναι τόσο χάλια τα πράγματα, αλλά που. Μέχρι να γίνει όλο αυτό που ζητάνε αν γίνει κιόλας ζήσε Μάη μου… Έχω μια ελπίδα ότι το πολεμικό ναυτικό δεν θα τα επιλέξει και θα κοιτάξει παρακάτω για το δικό του καλό και δεν θα βάλει την υπογραφή του σε αυτό το πράγμα… Έχει και ένα ##### κύρος, τι διάολο.Εχω κάποιες σκέψεις ότι από την στιγμή που υπάρχει τέτοια εξέλιξη στην ΠΑ κάτι ανάλογο θα γίνει και στο ΠΝ…

    1. Κι όχι μόνο δεν έχουν πρόβλημα Μάγειρα.

      Αλλά αν ως ενδιάμεση λύση μας δώσουν LCS θα πρέπει να πετάξουμε την σκούφια μας ..

      «…Κι αν δεν πάρουμε σαν Ενδιάμεση Λύση τα Arleigh Burke, και πάνε να μας φορτώσουν δυο ή περισσότερα LCS; Τότε να κάνουμε την αγορά;

      Θα είμαστε ειλικρινείς. Αν μας προτείνουν από το USN πλοία 5ετίας σαν Ενδιάμεση Λύση, θα πρέπει να τα πάρουμε χωρίς πολλές σκέψεις (το γράφουμε παρόλο που ξέρουμε πως μπορεί να ξεσηκώσει θύελλα αρνητικών σχολίων). Αλλά δεν θα το κάνουν οι Αμερικανοί. Τα LCS θεωρούνται λίγα και πολύτιμα για το USN..»

      Οι τύποι θεωρούν εθνικό συμφέρον να καλύψουμε εμείς και οι Σάουδες τις χασούρες της LM απ το ναυπηγικό της άνοιγμα και την μείωση των παραγγελιών του USN απο 55 σε 32..

      «…In 2013 and 2014, the Navy’s requirement for LCS ships was progressively cut from 55 to 32 vessels in favor of a proposed frigate, more capable of high intensity combat..»

      1. @ npo

        Δεν ειδες τι ειπαν, οτι οποιος εχει αρνητικη αποψη για τις LCS ειναι ασχετος, αντιαμερικανος, ισως και κουμουνιστης !!!

        Καρε του Ασσου εγραφαν, 8 πλοια με κοστος 5 δις, δηλαδη 400 εκ. για εκσυγχρονισμο των ΜΕΚΟ, και 4,6 δις για τις προβληματικες αλουμινοτρατες. Οταν εχεις 4 LCS ειναι σαν να εχεις 4 Βρετανικα αντιτορπιλικα Αντι-Αεροπορικης αμυνας Type-45 των 9.000 τονων, τα οποια ειναι σαπακια σε σχεση με τις LCS, συμφωνα με οσα εγραφαν.

        Το «ιστορικο» περιοδικο μας εχει κουφανει εντελως με τον ορυμαγδο ανοησιων που εχει γραψει ωστε να διαφημισει τα ποταμοπλοια RIO MARE. Ειναι δυνατον ποτε ΜΟΝΟ ενα μεσο σε ολοκληρο τον πλανητη γη να υποστηριζει πως τα LCS ειναι καλα πλοια και να εχει δικιο? Eδω βγαινει το Αμερικανικο Πολεμικο Ναυτικο και λεει οτι τα LCS ειναι προβληματικα, δεν το λεει ο Μπαμπης ο περιπταρας.

        Το μονο λογικο συμπερασμα ειναι τους εδωσαν το κατιτις τους για να κανουν διαφημηση ολη μερα καθε μερα για τα LCS. Θα επρεπε σε καθε αρθρο να γραφουν «ΠΡΟΣΟΧΗ, ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ»

        1. Έχουν φτάσει στο σημείο να κόβουν σχόλια καθόλα σοβαρά χωρίς χαρακτηρισμούς προς αυτούς, μόνο και μόνο γιατί εκθέτουν τα πλοία μηδενικού ρόλου.
          Η διαχείριση δε της αξιολόγησης του τι κόβεται ποικίλει ανάλογα με το ποιος είναι στο κοντρόλ !
          Υπάρχουν τουλάχιστον δυο εκεί μέσα που έχουν ζοχάδες και εγωισμό 5χρονου 🙂

  3. Ακόμη κι αν καταφέρνει να εμπλέξει τους αεριοστροβόλους χωρίς να σκάει το προβληματικό κιβώτιο, έχει μετρήσει κανείς τι θα καίει την ώρα, για να κινείται με 15-20 κόμβους όπως όλος ο υπόλοιπος στόλος; Κι αν αυτές τις ώρες τις κάνουμε 40 χρόνια. πόσο θα πληρώσουμε τελικά τις «φθηνές πλην τίμιες» MMSC;

  4. 2 fremm από τις πρώτες 6ετιας, και 4 belharra χωρίς mdcn (θα έχουν 32 mdcn συνολικά οι 2 fremm) και χωρίς ram αλλά με 4 Α50 για 24 aster30 και 32 camm (οι απλοί των 25 km) που εύκολα γίνονται quad packed σε Α50.
    Strales και millenium35 πάνω από το υπόστεγο και 6 συνολικά πλοία θα έχουν 96 aster30 για αεράμυνα περιοχής, 32 mdcn για κρουση, 192 camm, (στους2χ Α43 των fremm σίγουρα θα μπαίνουν σε 2αδες οι απλοί camm) για αυτό προστασία και στα 6 πλοία strales και millennium.
    6 δις€ το λιγότερο αν το συμπιεσουμε το κόστος αλλά αν σκεφτείς ότι θα δίναμε 5 δις για 2 Τικο 40ετιας και 4 αλουμινοτρατες το ντηλ είναι απίστευτα καλό.
    Ο Μητσοτάκης θα βγαίνει ΠΘ για 5 τετραετίες άνετα, γιατι
    Ο κόσμος έχει εκτιμήσει τη στάση των Γάλλων υπέρ μας και ότι βάζουν πλάτη στα δύσκολα, και έχει αηδιάσει από την διπροσωπια των αμερικανων.

  5. Ο Μ. Ιγνατίου έχει άρθρο σήμερα για τις Bellhara και κάπως ανακουφίστηκα καθώς είδα ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα, όχι να πάρουμε Bellhara, αλλά να μην πάρουμε ΜΜΣΨ.
    Διαβάστε το για να σας κατέβει η «πίεση» :).

    Στο άρθρο αυτό επίσης, αναφέρει το εξής:
    «Η μικρή παράταση για τις υπογραφές και τη συμφωνία που φέρνει τα 18 μαχητικά RAFALE F3R στην Ελλάδα, μετατίθεται για τον Ιανουάριο του 2021»

    Γνωρίζει κάτι το DefenceReview για παράταση της υπογραφής των Rafale;

      1. Που!
        Λάθος placement!!
        το παραπάνω είναι για το σχόλιο του npo

        Η καθυστέρηση στα RAFALE είναι μάλλον λόγω χριστουγέννων ιδιαίετερα εάν φέρουν τη σύμβαση 23 Δεκεμβρίου

        A’λλοι γράφουνε πως δεν είναι Διακρατική σύμβαση αλλα εμπορική με τη dassault

        Για να δούμε!

  6. Aρθρο κολαφος για την προβληματικη αλουμινοτρατα που θελουν να μας φορτωσουν ορισμενοι και κανουν μερα νυχτα διαφημιση στο ποταμοπλοιο που εχει survivability Level I οπως τα ναρκαλιευτικα που ειναι κατασκευασμενα απο πλαστικο.

    Συμφωνα με συγκεκριμενο εγχωριο και «ιστορικο» περιοδικο, δεν υπαρχει κανενα απολυτως προβλημα, και τα πλοια ειναι οτι καλυτερο εχουν να παρουσιασουν οι Αμερικανοι. Οποιος γραφει οτιδηποτε αρνητικο για τα συγκεκριμενα προβληματικα πλοια, ειναι απλως κακοηθης, ναυαρχος του καναπε, ασχετος, κομπλεξικος, η απλα αντιαμερικανος , ποιος ξερει, ισως και … κουμουνιστης !!!

    Μετα τα αρθρα διαφημισεις που εγραψαν, πριν απο μερικες ημερες εγραψαν και αρθρο οπου απαντουν σε ερωτησεις αναγνωστων για τα συγκεκριμενα πλοια και προσφερουν δικαιολογιες για τα προβληματα τους!! Απορω ποιος τα γραφει αυτα τα αρθρα, η Πτηση, η μηπως η LM, η Πρεσβεια και τα εγχωρια επιχειρηματικα συμφεροντα που προωθουν το συγκεκριμενο πλοιο?

    Τι να πρωτοθυμηθουμε απο το αρθρο διαφημηση και ταυτοχρονα παρωδια της Κυριακης απο την Πτωση, οπου ανελαβαν εργολαβικα να υποστηριξουν το πλοιο και να απαντησουν σε καθε σχολιο των αναγνωστων τους. Εδω δεν λειτουργει το συστημα προωσης, και ονειρευονται οτι θα μας δωσουν λειζερ οι Αμερικανοι, οι οποιοι εχουν μονο 2-3 πειραματικα λειζερ ολα κι ολα στο Αμερικανικο Πολεμικο Ναυτικο.

    H καινοτομία της LCS είναι το σύστημα πρόωσης. Δεν υπάρχει άλλο πλοίο της κατηγορίας που επιτυγχάνει τέτοια ταχύτητα. Η ίδια η LCS είναι κατά 40% διαμορφώσιμη από την αρχή. Μπορεί να αναβαθμιστεί όσο χρειάζεται, και αν θέλετε την άποψή μας περισσότερο από άλλες σχεδιάσεις. Τα μόνα πλοία που μπορούν να την συναγωνιστούν στον τομέα είναι οι ΜΕΚΟ και οι SIGMA. (…)

    Θα φέρει αλλαγές στο σύστημα πρόωσης- κινητήρων σε σχέση με τις LCS;

    Ναι, θα υπάρχει αλλαγή. Οι γεννήτριες θα είναι MTU, για ομοιοτυπία με τις ΜΕΚΟ, αλλά και για να μπορέσει το πλοίο να είναι εμπορικά πιο “προσιτό” κι από άλλα ναυτικά. Επίσης θα υπάρχει αλλαγή στις ρυθμίσεις του μειωτήρα που οδηγεί στα waterjets, καθώς οι MMSC θα είναι βελτιστοποιημένες για αντοχή, κι όχι για απόδοση όπως οι LCS. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως τα πλοία δεν θα έχουν δυνατότητα επίτευξης υψηλών ταχυτήτων. (…)

    Η LCS και φυσικά η MMSC έχουν ηλεκτρογεννήτριες ισχύος 3,2 MW. Μπορεί λοιπόν πολύ άνετα να δεχτεί ένα laser ισχύος 150 kW. Αν τώρα το επιλέξει το ΠΝ, δεν το γνωρίζουμε.

    https://www.ptisidiastima.com/conversation-for-mmsc/

    Γελανε και τα τσιμεντα με την καταντια τους. Εχουν μηδενικη αξιοπιστια πλεον.

    1. Εχουμε διαβάσει τα απίστευτα σε σημείο ψύχωσης για να μην πουμε τίποτα άλλο. Το πλοίο είναι αποτυχία αποδεδειγμένα, επιπέδου κορβέτας και μόνο αν έρθουν τα ΑΒ έχει νόημα. Αντί να πουν αυτό και μετά να ξεκινήσει μια συζήτηση πως μπορούν να γίνουν όσο πιο φρεγάτες μπορούν κάνουν το άσπρο-μαύρο. Τέτοια κοπτοοραπτική και στυλάκι σε σημείο παρεξήγησης γνώστη δεν έχουμε ξαναδεί. Ότι είναι καυτό ερώτημα δεν έχουν δώσει καμία απάντηση και συνειδητά συνεχώς υποθέτουν. Στα σοβαρά σημεία ελλείψεων του πλοίου τπτ, έχουν κάνει υπερβάσεις λογικής παντού και αντιδρούν στους σχολιαστές λες και τους έθιξες το δικό τους περιοδικό. Ότι θέλει θα γράψει ο άλλος για το πλοίο. Και λες και είναι τπτ ναύαρχοι ή έχουν δουλέψει στην Gibbs & Cox και ξέρουν. Διαβάζουν και φαντάζονται όπως και εμείς διαβάσουμε και φανταζόμαστε και συζητούμε να γίνει κατι καλο για το ΠΝ. Γιατί στο τέλος αυτοί θα ανέβουν εκεί πάνω.

      1. «Το πλοίο είναι αποτυχία αποδεδειγμένα, επιπέδου κορβέτας και μόνο αν έρθουν τα ΑΒ έχει νόημα.»

        Και εκεί με βαριά και μισή καρδιά.
        Πολύ βαριά και μισή όμως.

        1. Αν γίνει το μπαμ, οι Τούρκοι θα ρίξουν ότι έχουν και δεν έχουν σ αυτά τα 2 AB γιατί ο στόλος θα είναι τραγικά ανομοιόμορφος. Έτσι θα ακυρωθεί το όποιο πλεονέκτημα αυτών των πλοίων. Είναι τεράστιο το ρίσκο.

  7. Δεν τα μαθατε, ολα τα ερωτηματα εχουν απαντηθει ηδη απο το εξειδικευμενο περιοδικο που ασχολειται με ναυπηγικα και ναυτικα ζητηματα, την Πτηση.

    Μπορει να μην ξερουν τι ειναι ορτσα και ποντζα, η να χρειαζεται να κανουν αναζητηση στο γκουγκλ για να δουν ποια ειναι η πλωρη και ποια η πρυμνη, αλλα ξερουν 100%, μην πω 10000% οτι τα LCS ειναι τα καλυτερα πλοια και ορθως πρεπει να πληρωσουμε 5 δισεκατομμυρια ευρω για να τα παραγγειλουμε αμεσα. Τι και αν εχει βγει πρωην ναυαρχος (ο Φενεκος) και εχει πει δημοσια οτι τα πλοια αυτα δεν καλυπτουν τις απαιτησεις του ΠΝ, μαλλον ειναι ασχετος, η Πτηση κατεχει καλυτερα τα ναυτικα θεματα απο τους ναυαρχους.

    Εχουν λεει και 4-5 κατοχους PhD, ποιος ξερει σε τι, ισως στην αρχαιολογια, επομενως ειναι αυτοματα ειδικοι σε θεματα ναυτιλιας, Καπεταναιοι της στεριας που λενε, φαντασμενοι περιβολαριδες.

    Πιστευω οτι τα εχουν παρει χοντροτατα για να κανουν τοση διαφημηση συνεχως, το ενα αρθρο πισω απο το αλλο εδω και 3-4 μηνες υπερ των LCS, κατι τρεχει, δεν ειναι λογικο. Πηραν χρηματα για να κανουν διαφημηση σε ενα πλοιο που θα καταστρεψει το ΠΝ για τα επομενα 30 χρονια, ειναι εξοργιστικο.

    Τι διαφορα εχουν αυτοι απο τους κατασκοπους στη Ροδο? Τολμω να πω πως η ζημια που επιχειρει να κανει η Πτηση ειναι παρομοια η και μεγαλυτερη, καθως αγγιζει τα 5 δισεκατομμυρια και αυτοματως υποβαθμιζει την μαχητικη αξια του Ελληνικου ΠΝ και την Εθνικη Αμυνα, δηλαδη την ικανοτητα της χωρας να προστατεψει την εδαφικη ακαιρεοτητα της και τις ζωες των πολιτων της.

    Φτου τους.

  8. Αν και τα άρθρα για τις MMSC είναι πάντα διασκεδαστικά γιατί βρίσκουμε και τα χώνουμε όλοι, και θα το κάνουμε και στο μέλλον, νομίζω ότι αυτές πλέον τις έφαγε η μαρμάγκα.

    Δεν πιστεύω ότι θα βάλει ο οποιοδήποτε την υπογραφή του για αγορά αυτών, είτε είναι επιτελεία, είτε είναι πολιτικοί γιατί το ρίσκο και το κόστος (προσωπικό ή πολιτικό) μοιάζει να είναι πλέον πολύ μεγάλο.

    Νομίζω η συζήτηση πρέπει να είναι αν είναι να πάρουμε κάτι από Αμερική τι θα μπορούσε να είναι αυτό (FFGX) και με τι εξοπλισμό, τιμή και παράδοση (μην ξεχνάμε ότι το ίδιο ναυπηγείο που κάνει τις MMSC κάνει και τις FFGX, άρα αν ακυρώσουμε το ένα στην θέση που θα επιανε χρονικά μπορεί να μπει η FFGX).

    Εναλλακτικά, αν είναι να πάρουμε από Γαλλία να δούμε αν μπορούν να δουν το θέμα τιμής και να είναι λογική, και αν δεν είναι πλέον να μπουν στο παιχνίδι για τα καλά η Type 31 και η Α-200, να γίνουν πλέον σοβαρές συζητήσεις και όχι φαντασιακές για τιμές που δεν υπάρχει περίπτωση να αντέξουμε να πληρώσουμε.

  9. Να πω κάτι για τις MMCS.

    Δεν είναι αλουμινότρατες. Απλά δεν μας κάνουν – όπως δεν κάνουν κι οι Μπελλάρες στην αρχική Γαλλική διαμόρφωση, διότι σχεδιάστηκαν κι οι δύο σαν φτηνότερα συμπληρώματα ομάδων μάχης.

    Οι MMCS επιπλέον έχουν τεράστιο ρίσκο διότι οι LCS έχουν σχεδιαστεί για άλλο πράγμα απ ότι μας τις προσφέρουν, η αρχική σχεδίαση έχει βγάλει ούτως ή άλλως πολλά προβλήματα, και μάλιστα με την «μετασκευή» και ακόμα χειρότερα αν φορτωθούν όσο μας υπόσχονται για να καλύψουν κάποιες απ τις απαιτήσεις μας, θα προκύψουν κι άλλα προβλήματα.

    Και δεν τις λες και φτηνές…

  10. To πρώτο κείμενο που έβαλα σε άλλο σαιτ δεν το έβαλαν γιατί τους μετέφερα την ανωτέρω είδηση.
    Θα ξανά γράψω ένα σχόλιο μου που δεν το δημοσίευσαν!

    ΄Εγραψα πως πείραξε κάποιους που δεν είμαι ναυπηγός και ανέφερα την είδηση και το πρόβλημα αν και τα έχω πει κατά καιρούς όλα.

    Το πρόβλημα δημιουργείτε όταν πας να αλλάξεις την πρόωση από τους ντίζελ στον αεριοστρόβιλο.

    Για την ποσότητα ελαίου στο κιβώτιο τι να γράψει κανείς! Δεν υπάρχει σύστημα ελέγχου;

    Για την υπέρ θέρμανση του αεριστρόβιλου και του κιβωτίου μετάδοσης της κίνησης το έχω αναφέρει.

    Με μεγαλύτερους ντίζελ λύνεται το ένα πρόβλημα η χαμηλή ταχύτητα με τους ντίζελ δεν θα πάει όμως πολύ επάνω μέγιστη 15,5 κόμβοι. Συνεχόμενη 13 κόμβοι.

    Για το κιβώτιο το ίδιο έχει και η φρεγάτα των Γερμανών αλλά αυτή τροφοδοτεί έλικες και ξεχωριστά οι ντίζελ τους υδροπροωθητές.

    Οι φρεγάτες S δεν έχουν καθόλου ντίζελ και τα δικά τους κιβώτια δεν βγάζουν βλάβες ασχέτως αν έχουν μεγαλύτερη ισχύ οι κινητήρες.

    Για την μετάδοση της κίνησης στους υδροπροωθητές το έχω αναφέρει με ένα μόνο σύστημα και το τόνισα είναι σαν να βάζαμε έναν άξονα να κινήσει 4 έλικες.

    Όποιος σκέφτηκε με έναν μόνο αεριστρόβιλο να βγάλει τόσο μεγάλη ταχύτητα και με τόσο χαμηλής ισχύος ντίζελ που το διάβασε αυτό; Που το βρήκε στην βιβλιογραφία και το έκανε;

    Δεν ήξερε ότι το κιβώτιο μετάδοσης της κίνησης θα έπρεπε να έχει λιγότερους μειωτήρες από τα κανονικά;

    Δεν ήξερε την σχέση και τον υποβιβασμό των στροφών του αεριοστρόβιλου εν σχέση με τη αντοχή;

    Τι δουλειά έχουν οι έλικες με τους υδροπροωθητές;

    Τι πτυχίο έχει και τι έχει διαβάσει;

    Θα το γράψω για τελευταία φορά της λανθασμένες παραμέτρους που έβαλαν για την σχεδίαση του F-35 πάλι λανθασμένες παραμέτρους έβαλαν και στις LCS.

    Η AUSTAL όμως δεν της έβαλε το πλοίο είναι 100% μέσα στις προδιαγραφές.

  11. Το αρθρο του DefenseNews ειναι η απολυτη αποκαθηλωση των LCS/MMSC.Και γραφει πολλα παραπανω απο το προβλημα στους κινητηρες.

    «Ανώτερα στελέχη του αμερικανικού Ναυτικού έχουν προσπαθήσει επανειλημμένα να ρυθμίσουν τα προβλήματα αυτά μόνο και μόνο για να αντιμετωπίσουν ανυπερβλητες προκλήσεις που κυμαίνονται από αναξιόπιστα απάρτια στα προωστήρια σκεύη των πλοίων έως δυσμενή χρηματοδότηση στα πακέτα αισθητήρων που θα έδιναν στα πλοία αξιόλογες δυνατότητες μάχης.»

    Με απλα λογια το αρθρο λεει ξεκαθαρα πως υπαρχει ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟ προβλημα ΚΑΙ στα πακετα αισθητηρων εκτος απο το κινητηριο συστημα.

    «Αυτό θα επηρεάσει ολόκληρο τον σχεδιασμό του πλοίου, όχι μόνο το προωστήριο σκεύος αλλά και το πώς είναι κατασκευασμένο. Αυτό τελικά γίνεται κρίσιμος παράγοντας. Έτσι, εάν δεν εστιάσετε πια σε αυτό σε σχέση με τις απαιτήσεις, μπορεί να βρεθουμε… πελαγωμένοι.»

    Το πλοιο ειναι ακαταλληλο/αποτυχημενο ως LCS και τελειως αδοκιμαστο ως MMSC.Αν πηρε στο Αμερικανικο Ναυτικο τοσα χρονια να επιλυσει τα ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΑ προβληματα της LCS και δεν τα εχει καταφερει ακομα πως το Ελληνικο Π.Ν θα διανοηθει να αποκτησει ενα πλοιο που ειναι παραγωγο της και ουσιαστικα ως «paper project» κουβαλαει ολες τις αστοχιες του προκατοχου του αφου καμμια ΔΕΝ ΕΧΕΙ επιλυθει;

    Η μπροσουρα ανεβασε και αυτη το αρθο του DefenseNews.Ολα τα επιχειρηματα τους,ολα τα αρθρα τους στο καλαθι των αχρηστων.Μια κινηση απελπισιας μπας και σωσουν μια απο πολυ καιρο χαμενη αξιοπιστια.Τελικα εμεις οι «ναυαρχοι του πληκτρολογιου» και τα μεσα του χωρου που απο την αρχη εναντιωθηκαν στα MMSC αποδειχθηκαμε πιο μαχιμοι και διαβασμενοι απο τους μισθοφορους ναυτες των διαφορων συμφεροντων.

    Που ειναι συμερα οι MMSCιτες; Που ειναι ολοι αυτοι που κανουν και διαμορφωσεις; Που λουφαξαν; Που εισαι Διγενη και σια;

  12. Μπράβο φίλε Γιάννη τους τάπωσες!
    Μου αρέσει που μου έσβησαν το σχόλιο γιατί έβαλα μέσα και την είδηση από εσένα!
    Προσπαθούν να γράψουν τα αδικαιολόγητα δεν με απασχολεί αυτό δεν έχω πάρει καμία απάντηση σε ότι
    τους έχω γράψει.
    Η μεγάλη πλάκα είναι πως λένε πως θα βάλουν τρία MK-41 στο πλοίο που δεν γίνετε σε καμία περίπτωση!
    Εδώ γράφουν πως η κεκλιμένη γέφυρα είναι για να διώχνει της αντανακλάσεις !!!!!!
    Δεν ξέρουν τίποτα!

  13. Κυκλοφορει οτι ερχονται οι ολλανδοι με προταση ενισχυμενη σιγμα?? 4 πλοια και τις 2 Μ ενδιαμεση/μονιμη λυση.
    Ξερει κανεις κατι παραπανω?

  14. Όπως έγραψε άλλος αναγνώστης, δεν είναι απαραίτητα κακά πλοία.

    Είναι απλά πλοία που δεν κάνουν για αυτό που χρειαζόμαστε εμείς, και για την τσέπη την δική μας. Εμείς δεν χρειαζόμαστε θωρακισμένα περιπολικά, χρειαζόμαστε φρεγάτες για πόλεμο, και δεν χρειάζεται να δώσουμε 1 δις ανά πλοία αλλά τα μισά ή κάτι παραπάνω λεφτά

  15. Αγαπητοί φίλοι εδώ που έφτασαν τα πράγματα με τα άρθρα του διεθνούς τύπου για τα προβλήματα των LCS και το στραπάτσο -για να μην πώ τον διασυρμό – που επιφύλασσε η ΟΝΕΧ σε ολόκληρο το Σύστημα που τους παρουσίαζε σαν τους Μάγους με τα δώρα, οποιοσδήποτε σκεφτεί να υπογράψει ή έστω να συνομολογήσει στην προμήθεια των MMSC είτε είναι παντελώς ανθέλληνας είτε τρελός γιατί είναι νομοτέλεια ότι θα περάσει Στρατοδικείο αλλά και Ειδικό Δικαστήριο….
    Και γεωπολιτικά πλέον το μήνυμα δόθηκε ξεκάθαρα στη Σύνοδο με τους Γάλλους να μένουν απαθείς δείχνοντας ότι η ευκαιρία μας ως Ελλάδα να συνάψουμε μια ουσιαστική αμυντική συμμαχία φεύγει μακριά αν δεν έχει φύγει ήδη.
    Οι Γάλλοι πρωτίστως και οι Ισραηλινοί δευτερευόντως είναι δεκτικοί να μας βοηθήσουν αλλά έχουν όρους και συμφέροντα ως σοβαρά και οργανωμένα κράτη και δεν δέχονται να τους εμπαίζεις όπως κάνουμε εμείς…..
    Η κλεψύδρα αδειάζει και μαζί και οι ελπίδες μας.
    Οι ανακατατάξεις στα »στρατόπεδα» στο ΓΕΕΘΑ έχουν αρχίσει να γίνονται πολύ έντονα γιατί όλοι καταλαβαίνουν ότι τα γάλατα έσφιξαν και στο τέλος κάποιοι πρέπει να λογοδοτήσουν αν γίνει το λάθος το οποίο δεν είναι δύσκολο να συμβεί κάτω από τις ασφυκτικές πιέσεις που δέχονται όλοι από το πολιτικό και διπλωματικό σύμπλεγμα.

    1. Τίποτα δεν πρόκειται να γίνει.

      Γι’αυτό πέρα από το έγκλημα με τις MMSC έχουμε και τα εγλήματα για το«Εθνικό» Όχημα και το «Εθνικό» Τυφέκιο.

      Αντί οι ελλεεινοί και γελοίοι να εργάζονται για να κάνουν πράξη το ΕΘΝΙΚΟ DRONE (UAV & UCAV)!!!

  16. Μετά απο όλα όσα έπαθαν με αυτά τα πλοία συζητάνε ακόμα και αναρωτιούνται αν έχουν σχεδιαστικές αστοχίες;

    Η μήπως παριστάνουν τους χαζούς για να μην παραδεχτούν οι υπεύθυνοι στο πρόγραμμα ότι έκαναν λάθος επιλογές;

  17. Δεν ξέρω αν βιάζομαι αλλα κατι μου λέει ότι ΤΕΛΕΙΩΣΑΜΕ οριστικα με την παρωδία που θα λεγόταν LCS/MMCS στο Π.Ν.

    Με τόσα προβλήματα κανείς πολιτικός δεν θα ρισκάρει να βάλει το κεφάλι του στον ντορβά για να υπογράψει την απόκτηση αυτών των διαπιστωμένα υπέρ προβληματικών πλοίων όσα «αναταλαγματα » και αν πάρει απο Αμερικανούς και LM

    ..πόσον μαλλον οταν και οι φίλοι μας απο τις ΗΠΑ δεν δινουν και τα αξιόλογα A.Burke.

    Λευκή πετσέτα και απο το ιστορικο περιοδικό που ειχε αναλάβει την εργολαβία προώθησης των LCS ως σπουδαίο σκάφος του 1 δις στην ελληνική κοινή γνώμη.

    καθώς μετά απο σωρεία μεροληπτικων άρθρων που προσπαθούσαν να βαφτίσουν το μαύρο άσπρο και να διασκεδάσουν τις τεκμηριωμένα εύλογες ανυσηχιες ελληνικού αναγνωστικού κοινού…

    ..πλέον δημοσίευσαν ΑΜΕΣΑ τα συμπεράσματα κόλαφος του ίδιου του Αμρικανικου Π.Ν.καταλαβαίνοντας ότι δεν οφελεί να συνεχίσουν να προσπαθούν να μας πείσουν ότι ο γάιδαρος κολυμπάει σαν δελφίνι..

    αφού γίνεται όλο και πιο φανερό ότι
    ελληνικό συμβόλαιο για αγορά LCS δεν πρόκειται να υπάρξει ..

    όποτε αντιληφθηκαν οτι ειναι προς το συμφέρον του περιοδικό τους να το γυρίσουν και πάλι στην αντικειμενική ενημέρωση..

    Συγχαρητήρια και σε όλους του συμφορουμιτες αμυντικων sites που έστω και ανειδίκευτοι και με μόνο γνώμονα το καλο του Π.Ν. και της αμυνας της Ελλάδας μας
    δώσαμε την μάχη με βασικό μας όπλο την κοινή λογική και την συλλογή στοιχείων απο τον Ελληνικό και διεθνή αμυντικό τύπο για να αποτρέψουμε μια καταστροφική εξέλιξη για το ναυτικό μας..

    Τελικά φαίνεται ότι οι εξελίξεις δικαιώνουν τον άγωνα και τος θέσεις μας..

    Δυστυχώς το Π.Ν μας εχασε ενα πολύτιμο 8 μηνο και βάλε μα την Αμερικανική εμπλοκή με τις LCS ……

    μόνο θετικό ότι πιεστικαν και οι άλλες πλευρές και κυρίως οι Γάλλοι να καταθέσουν πιο πλήρεις και ανταγωνιστικές προσφορές αρχίζοντας να δινουν υπόσταση σε αυτό που ονομάζεται «διαγωνισμός «

    1. Φιλε μου espada να ξερες ποσα σχόλια μου κόψανε στο συγκεκριμένο «αντικειμενικο»ταχα σαιτ επειδή απλα έλεγα πραγματικά επιχειρηματα ενάντια στα περιπολικά της Lockheed δεν φαντάζεσαι…όντως μπραβο που δεν μασάει ο κόσμος κουτόχορτο πλεον και ενημερώνεται από πολλές πλευρές και πιο αξιόπιστες
      Και ένα μεγαλο μπραβο εδώ στο συγκεκριμένο σαιτ …
      Defencereview

      1. Φίλε μου papa john

        Και εμένα μου διέγραψαν όχι μόνο τα σχόλια αλλα και τον κωδικό
        κατι που το θεωρώ και λίγο τιμή

        Και πρέπει να το έχουν κάνει σε δεκάδες κωδικούς
        καθώς και στο σχετικό χθεσινό άρθρο τους για τις LCS πρόσεξα
        ότι πολλά σχόλια ήταν ουδέτερα και τεχνοκρατικά
        λες και μιλούσαν για πλοια υποψήφια για το ναυτικό της Taiwan
        και όχι για το Ελληνικό Π.Ν.

        Αν και ουτε έτσι γλύτωσαν έντονες μπηχτές απο κάποιους κωδικούς που τους ξέφυγαν καθώς λογικα δεν μπορούν να διαγράψουν και τους πάντες.
        Καθώς η αντίδραση απέναντι σε αυτα τα σαπακια ειναι απλά τεραστια.

        Ευχαριστούμε το defencereview για την ποιότητα της ενημέρωσης του και το γεγονός ότι μας δίνει βήμα έκφρασης με κόσμιο τροπο της άποψης μας
        που τελικά μπορεί να αποδειχθεί και αυτη καλόπιστα πάντα ένας παραγοντας επίδρασης στην πολιτικοστρατιωτική ηγεσία για ορθές επιλογές μέγιστου αμυντικού οφέλους χωρίς σκιές και ύποπτα πεδία.

  18. Αν και θα στεναχωρήσω πάρα πολλούς με το σχολείο μου, πραγματικά απορώ με την λογική ότι μία χώρα σαν την δική μας πρέπει να έχει πολεμικό Ναυτικό τύπου Αμερικής ή Κίνας.
    Έχουμε καμία αποικία στον Ειρηνικό και δεν το ήξερα ή είμαστε χώρα που πρέπει να φυλάξει θαλάσσιες διαδρομές μακρυά από την χώρα μας.
    Ακούω και βλέπω για φρεγάτες με πυραύλους που κάνουν αυτό και εκείνο και το άλλο. Ακούω για aster15 ή 30 για πυραύλους με 1000 χλμ βεληνεκές και ούτε κάθε εξής.
    Ωραία και όμορφα είναι αυτά αλλά πόσο πραγματικά κοστίζει ένα πλοίο ξέρει κανείς?
    Και όχι για να το αγοράσεις μόνο!!Επάνδρωση, καύσιμα,τροφοδοσία, και ούτω κάθε έξεις.
    Μόνο τα καύσιμα που καταναλώνει κάθε πολεμικό πλοίο σε ημερήσια βάση είναι να σου έρχεται να τρελαθείς. Κάθε βόλτα που κάνει μια φρεγάτα στο Αιγαίο για να λέμε ότι έχουμε ΠΝ κοστίζει ένα σκασμό ευρώ, ευρώ τα οποία δεν έχουμε πολλά και τα σπαταλάμε μόνο σε καυσιμα.
    Και η εποχή που σε κάθε πλοίο του ΠΝ υπήρχαν έφεδροι και δεν περνάνε μία έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Οπότε 200 με 300 άτομα επί πληρωμή. Και να πω ότι το αξίζουν κιόλας.
    Σαν έφεδρος υπαξιωματικός υπηρέτησα την μαμά πατρίδα σε 3 μαχιμα πλοία του ΠΝ (μία φρεγάτα και δύο αντιτορπιλικά/Adams) μόνο και μόνο για να καταλάβω στο τέλος ότι υπηρετούσα τον κάθε τεμπελχανα άσχετο αξιωματικό και υποαξιωματικο του ΠΝ. Σαν Πραγματικός ναυτικός το επαγγελμα (Α Μηχανικός ΕΝ) είχα την τραγική εμπειρία να δω με τα μάτια μου τα χάλια του ΠΝ. Άνθρωποι επικίνδυνοι στο επάγγελμα με μηδέν ναυτοσύνη που περιμένανε από εμάς του εμπορικού να βγάλουμε τα κάστανα από την φωτιά όποτε χρειαζότανε. Τώρα που πλέον δεν πάμε εμείς τα κάστανα τα βγάζει το πολιτικό προσωπικό και οι εργολάβοι αλλά φυσικά με το αζημίωτο. Αυτό είναι το ΠΝ. Το Ελληνικό ΠΝ.
    Είτε ακούς ΔΕΗ είτε ακούς ΠΝ ένα και το αυτό.
    Δημόσιο.
    Χίλιες φορές δωσε τα λεφτά, που ούτε πολλά έχουμε ούτε μας περισσεύουν στην Πολεμική αεροπορία και φτιάξε ενα αεροπορικό στόλο στυλ ΗΑΕ ή Ισραήλ. Τουλάχιστον οι πιλότοι μας και οι μηχανικοί τουςέχουν αποδείξει με το παραπάνω το τι αξίζουν. Άλλωστε τα δις που θα ξοδέψεις για να πάρεις μόνο δύο φρεγάτες, με τα ίδια ακριβώς λεφτά πέρνεις Ακόμα μια μοίρα Rafael και με τα όπλα τους και με FOS.
    Χαζοί είναι οι εβραίοι που το μόνο πους πάντοτε τους ενδιαφέρει πρωτίστως είναι να έχουν πανίσχυρη αεροπορία.
    Άλλωστε από τον Β παγκοσμιο πόλεμο και μετά σε οποιαδήποτε σύρραξη το πλοίο ερχόταν αντιμετωπω με το αεροπλάνο ο νικητής ήταν πάντα ένας.
    Θέλεις ενα ΠΝ πραγματικά που να κάνει την διαφορά σε ενα χώρο σαν το Αιγαίο. Υποβρύχια σύγχρονα με σύγχρονα όπλα. Αυτό και μόνο φτάνει. Έτσι και αλλιώς σε όσες φορές πήγαμε σε γυμνάσια μαζί τους πλάκα μας έκαναν. Για να μην μιλήσω για την αεροπορία. Πόσοι έχουν δει το βιντεάκι στο YouTube με τον φαντομα να περνάει δίπλα στην φρεγάτα στο ενα μέτρο από το νερό.
    Όχι αντιεροπορικο ραντάρ δεν το βλέπει αλλά ούτε το ναυσιπλοΐας.
    Και τέλος για την τεχνική κατάρτιση των στελεχών του ΠΝ. Ναυτοσύνη του 60 με δυστυχώς δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία. Τεχνικές γνώσεις κάτω του μετρίου και για το καθετί και μια ειδικότητα που την χρυσοπληρώνουμε. Πως είναι δυνατόν ένα πλοίο του ΠΝ 3000 τόνων να θέλει 200 άτομα πλήρωμα και τεχνική υποστήριξη κάθε λίγο και λιγάκι στο λιμάνι όταν εμείς στο ΕΝ είμαστε με το ζόρι 25 άτομα σε πλοία 300000 τόνων ,δεν πιάνουμε πολλές φορές καθόλου λιμάνι για μήνες, περνάμε ωκεανούς και πάλι βλέπεις ποτέ δεν σταματάμε ποτέ και όλες οι επισκευές γίνονται από εμάς τους ίδιους.Τους πέντε άντε το πολλοί έξι μηχανικούς. Και το ΠΝ 200 και πάλι………

  19. https://www.esd.whs.mil/Portals/54/Documents/FOID/Reading%20Room/Science_and_Technology/16-F-0250_(REPORT)_Unclassified_Report_on_the_Littoral_Combat_Ship_(LCS)_req_by_Sec_123_of_HR_3979_NDAA

    Για τα πάντα σχετικά με το πρόγραμα διαβάστε εδω:

    LCS: The USA’s Littoral Combat Ships (defenseindustrydaily.com)

    Με πλήρη ανάλυση.

  20. Για το κοστος των πλοίων που τα εμφανίζει με μόνο 25 χρόνια ζωη.
    The Cost of the Navy’s New Frigate | Congressional Budget Office (cbo.gov)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *