Το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα «War on the Rocks», με τον τίτλο «Lessons for the Navys new frigate from the Littoral Combat Ship» και συντάκτη τον Thibaut Delloue. Ο Thibaut Delloue υπηρέτησε για μια πενταετία ως αξιωματικός πολέμου επιφανείας στο Αμερικανικό Ναυτικό. Ήταν Αξιωματικός Επικοινωνιών στο πλοίο USS «Carney» κλάσης Arleigh Burke και Αξιωματικός Προήγησης στο πλοίο USS «Coronado» τύπου Littoral Combat Ship. Τελείωσε την ενεργή του υπηρεσία το 2020 και συνεχίζει να υπηρετεί στην Εφεδρεία Ναυτικού με το βαθμό του Ανθυποπλοίαρχου. Η μετάφραση του κείμενου έγινε από τη συντακτική ομάδα του «DEFENCEREVIEW.GR»

ΣΗΜΕΙΩΣΗ του «War on the Rocks»: Οι απόψεις που διατυπώνει είναι προσωπικές και δεν εκπροσωπούν το Αμερικανικό Ναυτικό, το Υπουργείο Άμυνας ή άλλη αρχή της Αμερικανικής κυβέρνησης.

Από τη στιγμή της ένταξη τους, σχεδόν μια δεκαετία πριν, τα Littoral Combat Ships (LCS) έχουν αντιμετωπίσει υπερβάσεις κόστους, συχνές βλάβες και συνεχείς εναλλαγές στις συλλογές αποστολής. Ως πρώην αξιωματικός στο USS «Coronado», το δεύτερο LCS κλάσης «Independence», βίωσα από πρώτο χέρι πώς αυτά τα κακοσχεδιασμένα σκάφη επηρέασαν τους ναυτικούς. Πρόσφατα, το Ναυτικό επέλεξε μια παραλλαγή της ιταλικής φρεγάτας πολλαπλού ρόλου FREMM για να αναζωογονήσει το στόλο των πλοίων επιφανείας, κάτι που, δεδομένου ότι το πλοίο ήδη χρησιμοποιείται από νατοϊκές ναυτικές δυνάμεις, είναι ένα πολλά υποσχόμενο σημάδι. Ωστόσο, καθώς ξεκινά η κατασκευή της νεότερης κλάσης πολεμικών πλοίων και καθώς το Ναυτικό συνεχίζει να διαμορφώνει τις δομές εκπαίδευσης και οροφής πληρωμάτων, θα πρέπει να καταγράψει τα διδάγματα που αντλήθηκαν από την χρήση των LCS.

Κατά τη διάρκεια της σχεδόν τριετούς θητείας μου στο πρόγραμμα, άκουσα μια σειρά υποτιμητικών υποκατάστατων για το ακρωνύμιο LCS. Τα «Lets Change Something» και «Little Circus Show» ήταν κοινά και μεταξύ των πιο ευγενικών σχολίων. Πράγματι, το πρόγραμμα έχει απορριφθεί, σε μεγάλο βαθμό, από ειδικούς και ναυτικούς, ως μια αποτυχία $ 30 δισεκατομμυρίων. Ως Αξιωματικός Πλοήγησης του USS «Coronado», από το 2018 έως το 2020, πέρασα μεγάλο μέρος του χρόνου μου αντιμετωπίζοντας τα πολλά προβλήματα του πλοίου. Σε μια περίπτωση η πρόωση του σκάφους χάθηκε ολοκληρωτικά ενώ ήμασταν καταμεσής του κόλπου του Σαν Ντιέγκο και σωθήκαμε χάρις σε αγκυροβόλιο έκτακτης ανάγκης. Το «Coronado», μαζί με τα άλλα τρία (3) πρώτα LCS, έχουν αποδειχθεί τόσο καταστροφικά που το Αμερικανικό Ναυτικό ανακοίνωσε τον πρόωρο παροπλισμό τους το ερχόμενο έτος.

Πώς όμως το Ναυτικό θα εξιλεωθεί με τις νέες FFG(X), οι οποίες επιδιώκουν να καλύψουν το κενό σε πλοία επιφανείας που άφησαν τα LCS? Επιλέγοντας την ιταλική FREMM, το Ναυτικό έχει ήδη κάνει ένα θετικό βήμα. Τα LCS είχαν αρχικά σχεδιαστεί ως μέρος μιας ριζοσπαστικής αντίληψης επιχειρήσεων: Γρήγορα και προσαρμόσιμα πλοία που θα μπορούσαν να επιχειρούν σε παράκτια περιβάλλοντα και να καλύπτουν μια σειρά αποστολών από ναρκοπόλεμο μέχρι τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Εν συντομία, ήταν πολεμικά πλοία σχεδιασμένα να αντιμετωπίζουν τις ασύμμετρες απειλές του 21ου αιώνα. Ωστόσο, οι προσαρμόσιμες μονάδες (Modules) θεωρήθηκαν μη-πρακτικές και τα πλοία παραδόθηκαν με λίγα όπλα και χωρίς δυνατότητες ανίχνευσης ναρκών ή υποβρυχίων. Επιπλέον, τα LCS κλάσης «Independence» σχεδιάστηκαν όπως τα συμβατικά ταχέα επιβατικά πλοία (Fast Ferry), από αλουμίνιο, με σύστημα πρόωσης water jet και βλήματα υπό επιλογή. Για να υπερασπιστεί τον εαυτό του, το «Coronado» έπρεπε να δεχθεί, εκ των υστέρων, βλήματα Harpoon. Αυτές ήταν αμφίβολες επιλογές, για πολεμικά πλοία που είχαν αποστολή να διασχίσουν τον Ειρηνικό Ωκεανό και να πολεμήσουν ως ανεξάρτητες μονάδες στη θάλασσα.

Αντίθετα, οι FFG(X) θα είναι μια παραλλαγή φρεγατών που ήδη χρησιμοποιούνται από το Γαλλικό και Ιταλικό Ναυτικό, με χαρακτηριστικά εγγύτερα στα Arleigh Burke αντί ενός πειραματικού πολεμικού πλοίου: Θα έχουν ατσάλινο σκάφος, παραδοσιακού τύπου προπέλες και διαθέσιμα, εν υπηρεσία όπλα και αισθητήρες όπως είναι το ραντάρ SPY-6 και το σύστημα κάθετης εκτόξευσης. Επιπλέον, το Ναυτικό έχει προγραμματίσει ένα πιο αργό πρόγραμμα ναυπήγησης σε σχέση με τα LCS. Ο Αναπληρωτής Βοηθός Γραμματέα του Αμερικανικού Ναυτικού, για τον προϋπολογισμό, Ναύαρχος Randy Crites, δήλωσε πρόσφατα ότι το πρόγραμμα επιδίωκε να αποφύγει «την επανάληψη ορισμένων από τα μαθήματα του LCS όπου πήγαμε πολύ γρήγορα» και ότι στόχος είναι η ναυπήγηση μόνο οκτώ (8) φρεγατών μέχρι το 2026 που θα παραδοθεί το πρώτο πλοίο.

Ωστόσο, όπως καταδεικνύει έκθεση της Υπηρεσίας Μελετών του Κογκρέσου (CRS : Congress Research Service), το Ναυτικό μπορεί να υποτιμά το κόστος της νέας φρεγάτας παρά τον πιο παραδοσιακό σχεδιασμό. Η FFG(X), με βάση την επιλεγμένη σχεδίαση, θα έχει εκτόπισμα 7.400 τόνους, που είναι περίπου στο 76% των νεότερων εκδόσεων των Arleigh Burke, ενώ θα έχουν σχεδόν το ίδιο μήκος και πλάτος. Το Αμερικανικό Ναυτικό έχει προβλέψει το κόστος του τρίτου και των επόμενων πλοίων του προγράμματος FFG(X) στα $ 940 εκατομμύρια περίπου, που είναι το 49% του κόστους ενός Arleigh Burke. Πώς μπορεί ένα πλοίο που έχει τα τρία τέταρτα (3/4) του μέγεθος ενός αντιτορπιλικού, όπως επισημαίνει η έκθεση, να έχει πολλά ίδια όπλα και τα συστήματα με τα Arleigh Burke, αλλά να κοστίσει το μισό? Πράγματι, δεδομένου του πρόσφατου ιστορικού του Αμερικανικού Ναυτικού στην κατασκευή νέων πλοίων (σκεφτείτε τα πλοία Zumwalt και τα αεροπλανοφόρα Ford), ίσως αξίζει να αναρωτηθούμε εάν το Ναυτικό μπορεί να αποκτήσει όλα όσα θέλει από τις FFG(X) σ’ αυτή την τιμή.

Μεταξύ των διαφόρων μέτρων μείωσης του κόστους του προγράμματος, τα LCS προορίζονταν εξ αρχής να επανδρώνονται από τον ελάχιστο αριθμό πληρώματος. Το πλήρωμα των 70 ναυτικών του «Coronado», που ήταν ίδιο με τα άλλα LCS, μετά βίας μπόρεσε να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις-προδιαγραφές του Ναυτικού κατά την πλεύση και αγωνιούσε να διατηρήσει τις αναγκαίες ομάδες ασφαλείας ενώ το πλοίο ήταν σε λιμάνι. Έμαθα ότι η αρχή του ελάχιστου πληρώματος είχε σχεδιαστεί υπό την προϋπόθεση ότι όλα τα συστήματά του πλοίου θα ήταν σε άριστη κατάσταση λειτουργίας, αλλά αυτό δυστυχώς αποδείχθηκε ανεπαρκές όταν ο εξοπλισμός αστοχούσε, κάτι που συνέβαινε συχνά. Για παράδειγμα, ολόκληρο το τμήμα μηχανικών του «Coronado» είχε τόσο πλήρωμα όσο είχε ένα μόνο τμήμα των τεχνικών αεριοστροβίλων όταν υπηρετούσα στο USS «Carney», παρόλο που τα τμήματα μηχανικών και των δύο πλοίων ήταν συγκρίσιμα σε μέγεθος και πολυπλοκότητα.

Το Ναυτικό είχε σκοπό να συμπληρώσει αυτά τα μειωμένα πληρώματα από μια ισχυρή δομή στην ακτή, η οποία θα ήταν υπεύθυνη για πολλές από τις απαιτήσεις συντήρησης, εκπαίδευσης και διοικητικής μέριμνας του πλοίου. Αυτό δεν συνέβη. Κατά τη διάρκεια της θητείας μου, η Μοίρα μας εναπόθεσε αυτές τις απαιτήσεις στα πληρώματα και οι ναυτικοί στο «Coronado» κατέληξαν να έχουν τις ίδιες ευθύνες και να υποβάλλονται στις ίδιες επιθεωρήσεις με τους ομολόγους τους σε αντιτορπιλικά. Η δημιουργία και εφαρμογή ξεχωριστών οδηγιών και προτύπων διαδικασιών για όλα όσα σχετίζονται με τα LCS αποδείχθηκε ανέφικτο για το Ναυτικό.

Σύμφωνα με την ίδια έκθεση του Κογκρέσου για τις FFG(X), το Ναυτικό έχει απαίτηση για ένα πλήρωμα 200 ατόμων. Αυτός είναι σίγουρα ένας πιο ρεαλιστικός αριθμός από το πενιχρό-βασικό πλήρωμα 50 ναυτικών που είχε αρχικά καταγραφεί για τα LCS. Ωστόσο, μπορεί να αποδειχθεί ανεπαρκές δεδομένου του συγκρίσιμου μεγέθους και των συστημάτων των FFG(X) με τα Arleigh Burke, τα οποία έχουν επάνδρωση 300 ατόμων περίπου. Το Ναυτικό πρέπει να θυμάται ότι ένα πλοίο για να είναι επιχειρησιακά αυτόνομο θα πρέπει να έχει πλήρωμα με εμπειρία και δεξιότητες, όχι μόνο για τη λειτουργία του πλοίου, αλλά και για να το επιδιορθώνει στη θάλασσα. Επιπλέον, θα πρέπει να έχει αρκετούς ναυτικούς για να ακολουθεί προσεκτικά τις προβλεπόμενες απαιτήσεις ανάπαυσης. Οι εκθέσεις του Ναυτικού για τις συγκρούσεις των USS «Fitzgerald» και USS «John S. McCain» το 2017 κατέστησαν σαφές ότι η κόπωση μπορεί να έχει θανατηφόρες συνέπειες στη θάλασσα.

Τέλος, το πρόγραμμα FFG(X) μπορεί να μάθει από τις αποτυχίες και τις επιτυχίες του εξειδικευμένου εκπαιδευτικού μοντέλου του LCS. Ο αρχικός σχεδιασμός, που ονομάστηκε «Train to Qualify», ήταν ιδιαίτερα ελπιδοφόρος όταν έφτασα στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια το φθινόπωρο του 2017. Πριν από την ανάληψη των καθηκόντων τους τα πληρώματα υπηρετούσαν σε μια εκπαιδευτική Μοίρα για πάνω από ένα έτος, κατά τη διάρκεια του οποίου τα μαθήματα προγραμματίστηκαν τυχαία και διδάσκονταν από μη ειδικούς. Το πρόγραμμα χλευάσθηκε στην κοινότητα των υπηρετούντων στα LCS ως κάτι περισσότερο από παρατεταμένες διακοπές και μόλις τα πληρώματα αναλάμβαναν τα καθήκοντα τους στα πλοία και ολοκλήρωναν τις προβλεπόμενες πιστοποιήσεις η εκπαίδευση τους αποδείχθηκε αναποτελεσματική. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει μεταρρυθμιστεί από τότε που έφυγα, το 2018, αλλά το πρόγραμμα FFG(X) δεν θα πρέπει να επαναλάβει τις χαοτικές και άσκοπες πρώτες μέρες των LCS.

Αντίθετα, το LCS πρωτοστάτησε σε ένα υποδειγματικό εκπαιδευτικό σύστημα για αξιωματικούς πολέμου επιφανείας, των οποίου η φήμη δοκιμάστηκε μετά τις συγκρούσεις των «Fitzgerald» και «John S. McCain». Πριν αναλάβουν τα καθήκοντα τους οι αξιωματικοί παρακολούθησαν για εβδομάδες μια εξειδικευμένη εκπαίδευση για την φρουρά στη γέφυρα και τη μοναδική πρόωση water jet των πλοίων. Στην εκπαίδευση, την οποία παρακολούθησα πριν τοποθετηθώ στο «Coronado», διδάχθηκα κυρίως από έμπειρους ναυτικούς της εμπορικής ναυτιλίας και ήταν η πιο απαιτητική εκπαίδευση που έλαβα κατά τη διάρκεια των πέντε χρόνων μου ως αξιωματικός του Ναυτικού. Ο Διευθυντής Πολέμου Επιφανείας για τον Αρχηγό των Ναυτικών Επιχειρήσεων, ναύαρχος Ron Boxall, σχολίασε ότι το πρόγραμμα FFG(X) θα επιδιώξει αυτό το εξειδικευμένο μοντέλο εκπαίδευσης. Εξήρε την «ποιότητα της εκπαίδευσης» μεταξύ των αξιωματικών των πολεμικών πλοίων και απέδωσε την επιτυχία τους στον επιπλέον χρόνο που αφιερώθηκε σε προσομοιωτές πλοήγησης. Ολοκληρώνοντας τη σχεδίαση των FFG(X), το Ναυτικό θα πρέπει ταυτόχρονα να αναπτύξει ένα ισχυρό πρόγραμμα εκπαίδευσης για τους αξιωματικούς που θα εκτελούν υπηρεσία στη γέφυρα.

Σχεδόν 12 χρόνια μετά την ένταξη του πρώτου LCS, το Ναυτικό έχει λάβει σκληρά μαθήματα σχετικά για τη δημιουργία ενός νέου, μικρού πλοίου επιφάνειας. Εκείνη την εποχή, το επίκεντρό είχε μετατοπιστεί ξανά στον ανταγωνισμό μεγάλης ισχύος μεταξύ των θαλάσσιων κρατών. Αυτή η ανάγκη απαιτεί επιστροφή σε πιο ισχυρές δυνατότητες μάχης που δεν μπορούσαν να προσφέρουν τα LCS. Το Ναυτικό θα πρέπει να εξετάσει όλες τις πτυχές του προγράμματος LCS, από την εκπαίδευση και την οργανωτική δομή έως τον ίδιο τον σχεδιασμό των πλοίων και να εφαρμόσει αυτά τα μαθήματα στην κατασκευή των FFG(X). Έχει ήδη κάνει ενθαρρυντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση και πρέπει τώρα να τοποθετήσει τα πληρώματα των νέων φρεγατών στην πρώτη γραμμή.

Comments

    1. Τα τροποιησαν αρκετε φορες … Τα ηλεκτρονικα ειναι τελειως διαφορετικα … Ακομα και τα σχεδια της κατασκευσης εχουν αλλαξει και εξωτερικα αλλα και τα εσωτερικα διαμερισματα .

  1. με αυτα τα σαπιοκαραβα ..και επενδυση ενος ευρω …θελουν να τσεπωσουν 6 δις ….και φυσικα να διχοτομησουν και το αιγαιο….καζαν-καζαν συμφωνια με τον σουλτανο ….στα νηπιαγωγια το λενε τυφλομυγα …….βρε τα αμερικανακια τα εξυπνα …και τις εδω »σειρηνες΄΄ που λενε το τραγουδι ….μονο που αντι για κοκκαλα μη γεμισει ο τοπος απο κομπολογια …απο λαρυγγια και @@ ορισμενων

  2. Καταρχη δεν παιζει να πάρουμε Independence Class οπως το Coronado .Κατα δευτερο δεν παιζει καν να παρουμε LCS … Αυτο που υπαρχει ως θεμα ειναι μια τροποποημενη εκδοση της LCS freedom class με το ονομα MMSC . Δεν γραφτηκε πουθενα ως προταση των αμερικανων μεταχειρισμενες LCS . Αυτο που υπαρχει ως προταση ειναι 4 MMSC .

  3. «Η FFG(X), με βάση την επιλεγμένη σχεδίαση, θα έχει εκτόπισμα 7.400 τόνους, που είναι περίπου στο 76% των νεότερων εκδόσεων των Arleigh Burke, ενώ θα έχουν σχεδόν το ίδιο μήκος και πλάτος. Το Αμερικανικό Ναυτικό έχει προβλέψει το κόστος του τρίτου και των επόμενων πλοίων του προγράμματος FFG(X) στα $ 940 εκατομμύρια περίπου, που είναι το 49% του κόστους ενός Arleigh Burke. Πώς μπορεί ένα πλοίο που έχει τα τρία τέταρτα (3/4) του μέγεθος ενός αντιτορπιλικού, όπως επισημαίνει η έκθεση, να έχει πολλά ίδια όπλα και τα συστήματα με τα Arleigh Burke, αλλά να κοστίσει το μισό? »

    Για μενα, η πιο πανω παραγραφος ειναι εξαιρετικα σημαντικη. Ας αφησουμε το γεγονος οτι ολα αναξεραιτως τα ναυπηγικα προγραμματα των ΗΠΑ εχουν υπερβασεις – μερικες φορες σκανδαλωδεις (Zumwalt, Ford-class αεροπλανοφορο, κλπ). Η πιο πανω παραγραφος ειναι αρκετη για να αντιληφθουμε οτι τα FFG(X) θα βγουν πολυ πιο ακριβα απο οτι ορισμενοι νομιζουν οταν θελουν να τα συγκρινουν με τις Belharra ως δηθεν ανταγωνιστικες ή και πιο φθηνες.

    Ειμαι διατεθιμενος να φαω το σομπρερο μου (οπως λενε και στα κομικ) αν η τελικη τιμη των FFG(X) δεν εκτοξευθει σε τιμες αναλογες του μεγεθους τους σε συγκριση με τις Arleigh Burke, οπως λεει και στο αρθρο. Οι αρχικες τιμες που ανακοινωνηθηκαν ειναι απλα ευσεβοποθισμοι.

    1. Εγώ αντίθετα πιστεύω ότι όλα θα πάνε as planned. Γιατί οι Αμερικανοί είπαν το εξής:

      1) Γιατί στις προηγούμενες ναυπηγήσεις τα σκαριά βγήκαν πιο ακριβά?—-> Γιατί ήταν σχεδιασμένα εκ του μηδενός, προκύπταν ένα σωρό προβλήματα τα οποία είχαν κόστη. Πολύ ωραία τα λέει για την LCS.—–> Λύση του προβλήματος από ΗΠΑ: Ναυπηγούν υφιστάμενο καράβι οπότε δεν θα έχουν αστοχίες και κόστη να τις ξεπεράσουν.
      2) Γιατί στις προηγούμενες ναυπηγήσεις τα συστήματα βγήκαν πιο ακριβά?——> Γιατί έμπαιναν συστήματα που είχαν πρωτοβγεί (πχ Aegis) που είχαν ένα σωρό προβλήματα παιδικής ηλικίας.——> λύση του προβλήματος από τις ΗΠΑ: Βάζουν τα ίδια συστήματα που υπηρετούν και σήμερα, οπότε κανένα έξτρα κόστος.

      Οπότε η απορία του κυρίου που λέει την ιστορία, απαντάται από την ίδια την ιστορία που εξιστορεί, μοιάζει να έχει σύγχυση στο μυαλό του καθώς ο ίδιος λέει ότι ευτυχώς για να αποφύγει το κράτος τα πολλά κόστη πάνε σε υφιστάμενη ναυπήγηση, και μετά αναρωτιέται, μα γιατί θα βγουν φτηνότερες από τις άλλες που ναυπηγήθηκαν με τρόπο που αυξήσαν τα έκτακτα κόστη?

      Είναι σαν να λες ότι μια φρεγάτα αν την κάνω από λευκό χαρτί θα μου βγει ενάμιση δις, θέλω να κάνω μια φτηνή με 0,9 δις άρα θα πάω σε υφιστάμενο καράβι και υφιστάμενα συστήματα. Και μετά να λες, αυτό όμως είναι παράλογο, γιατί να μην κάνει και αυτό ενάμιση δις αφού έχει το ίδιο εκτόπισμα με την άλλη την ακριβή? (οκ, εγώ αν ήμουν δημοσιογράφος θα του έλεγα παραδίνομαι…).

      Η Zumwalt βγήκε πανάκριβη για 2-3 λόγους, ήταν σχεδιασμός σε λευκό χαρτί με το κάθε σύστημα να είναι πρωτοποριακό και εντελώς καινούργιο ούτε βίδα δεν ήταν ίδια με κάτι άλλο, πολλά από τα οποία είχαν σκεφτεί υποθετικά τελικά δεν έβγαιναν (όπως το κανόνι), τελικά το R&D κόστισε ο κούκος αηδόνι, και τελικά έκαναν ελάχιστα με συνέπεια όλο το κόστος R&D να μοιραστεί σε λίγα

  4. Αν και δεν θα πάρουμε κανένα της κλάσης independence, αν θέλουμε έχουμε έτοιμα για επίταξη αρκετά τέτοια και καλύτερα στις εμπορικές ακτοπλοϊκές μας εταιρείες, ενώ είναι εκπαιδευμένα και τα πληρώματά τους. Το θέμα είναι ότι μάλλον οπλικά όπως φυσικά και οι independence δεν έχουν τίποτα.

    Anyway, θέλω να πιστεύω ότι τελικά δεν θα πάμε εκεί και θα κλείσει το κεφάλαιο αυτό, πιστεύω ότι μάλλον τελικά θα πάρουμε τις Μπελάρες (ελπίζω πιο φτηνά από ότι λέγεται) ενώ ίσως να έπαιζε και να παίρναμε FFGX (που όμως θα ήταν θέμα να αποδεσμευτούν όπλα).

    Χμμμ χμμμ 940 εκατ δολάρια ίσον 783 εκατ ευρώ, να μας πει ο Εμανουέλ γιατί θέλουν 1 δις + για την Μπελάρα, κανονικά αν FFGX 783 ekat, Μπελάρα ίσον 650 εκατ (ΟΚ συν κόστος όπλων) και πολύ λέω

  5. «Το Ναυτικό πρέπει να θυμάται ότι ένα πλοίο για να είναι επιχειρησιακά αυτόνομο θα πρέπει να έχει πλήρωμα με εμπειρία και δεξιότητες, όχι μόνο για τη λειτουργία του πλοίου, αλλά και για να το επιδιορθώνει στη θάλασσα. Επιπλέον, θα πρέπει να έχει αρκετούς ναυτικούς για να ακολουθεί προσεκτικά τις προβλεπόμενες απαιτήσεις ανάπαυσης. Οι εκθέσεις του Ναυτικού για τις συγκρούσεις των USS «Fitzgerald» και USS «John S. McCain» το 2017 κατέστησαν σαφές ότι η κόπωση μπορεί να έχει θανατηφόρες συνέπειες στη θάλασσα.»

    ΕΚΕΙ ΣΤΟ ΓΕΝ ΑΚΟΥΤΕ!!!!Καποια πραγματα επρεπε να γινουν ΧΘΕΣ

  6. MMSC(με σόναρ και 2 8πλους Μκ41 για 32 essm και 8 asroc, τορπιλοσωλήνες, πυραύλους nsm, searam, δύο τριαντάρια, MH60 και 2 Vstol uav) μόνο με εγχώρια ναυπήγηση, ΑΩ πλήρη αναβάθμιση των ΜΕΚΟ με ίδια ηλεκτρονικά(και νέο asw εξοπλισμό) και 2 Tico/AB. Αλλιώς μακριά.

  7. Σε κάθε περίπτωση ούτε η LCS είναι λύση για το Πολεμικό Ναυτικό ούτε και η MMSC που προσπαθούν να μας πασάρουν.

    Αν για λόγους ισορροπίας το πρόγραμμα των νέων φρεγατών πρέπει να πάει Αμερική τότε ας δούνε άλλες λύσεις όπως η Ισπανική F-100 – F-110.

    Ειδικά η F-100 είναι καθαρόαιμο πλοίο AAW με 32 κελιά για SM-2 και 64 ESSM.

    Βέβαια λείπουν τα εξωτικά αντίστοιχα όπλα όπως ο sclap-naval Aster-30TN1 κτλ. και οι γνωστοί «περιορισμοί» στην τεχνολογία που αποδεσμεύουν.

    Πάντως LCS και MMSC ούτε για πλάκα.

    Πάντως ο ανοιχτός διαγωνισμός που φημολογείται μπορεί να πάει χρονικά πίσω την τελικά απόφαση αλλά θα δούμε ανταγωνιστικές προσφορές αλλά και τι περιλαμβάνουν ως ενδιάμεση λύση.

    Θεωρητικά η Ολλανδία θα μπορούσε να δώσει τα δύο Μ αν και θα προτιμούσα δύο LCF η Γερμανία τις τέσσερις F-123 και η Ισπανία ίσως μια ή δύο F-100.

    Ναι μεν δύσκολα σενάρια αλλά ποτέ δεν ξέρεις όταν ξεκινήσει ο ανταγωνισμός και γνωρίζοντας πως όλες αυτές οι χώρες δίνουν γη και ύδωρ προκειμένου να ενισχύσουν με νέα συμβόλαια την πολεμική τους βιομηχανία.

    Αυτό που μου κάνει εντύπωση πάντως είναι πως ενώ το Πολεμικό Ναυτικό καίγεται για νέα πλοία χθες τώρα με τον ανοιχτό διαγωνισμό χρονικά το όλο πρόγραμμα θα πάει πολύ πίσω γνωρίζοντας τις Ελληνικές διαδικασίες.

    Αν τελικά όντως πάμε σε ανοιχτό διαγωνισμό καλό θα ήταν οι διαδικασίες να είναι fast track όσο το δυνατόν και να μην χαθεί χρόνος.

  8. Διαβάζω οτι συγκεκριμένο site έπιασε ξανά το παραμύθι με Tico, ίσως επειδή τα AB τα έχουμε εδώ και 4 μήνες.

    Οταν η Κινα χτιζει ντουζινες πολεμικα πλοια το χρονο και εχει μεγαλυτερη βιομηχανικη βαση απο τις ΗΠΑ (όσον αφορα βαρια βιομηχανια, ενω τις φτανει σε λιγο και στα ηλεκτρονικα) και το USN δεν μπορει να επιχειρει ανατολικα του Γκουαμ χωρίς task force με αρκετα AB και Tico…. Καποιοι θεωρουν τους αναγνωστες καθυστερημενους και πουλανε φουμαρα.

    Οι ΗΠΑ δεν πουλανε outdated harpoon , θα δωσουν τσαμπα κιολας ΚΑΤΑΔΡΟΜΙΚΑ. Το καταλαβαινετε οτι για τους Αμερικανους δεν ειμαστε στρατηγικος συμμαχος; Ακομα και να ημασταν, το USN θα δωσει κυριες μοναδες μονο οταν τις λιωσει και πανε για σκραπ. Μετα το σκραπ μπορει να δωσει καποιος 2 – 2,5 δις για να το ξαναχτισει απο την αρχη, εαν ειναι ηλιθιος.

    Οποιαδηποτε κουβεντα για tico ή ab απευθυνεται σε πνευματικα καθυστερημενους. Ετσι μας αντιμετωπιζουν λοιπον.

    https://news.usni.org/2020/09/01/pentagon-report-china-now-has-worlds-largest-navy-as-beijing-expands-military-influence

    https://3.bp.blogspot.com/-kC-OrbhR4S4/WorQFXBZEcI/AAAAAAAAMvY/mKwR5zWmO9M6QS-wKypcYPyuSUnC46n8gCLcBGAs/s1600/fmchina.jpeg
    Δειτε το ανω λινκ, για να καταλαβουμε τι αντιμετωπιζει το usn στην ανατολικη Ασια,

    Περιμενω επομενο αρθρο για τα δωρεαν αεροπλανοφορα που θα μας δωσουν εαν αγορασουμε τα πανακριβα αλουμινενια περιπολικα.

    1. Μα γι’αυτό επιμένει το site για τα MMSC.
      Επειδή θα είναι ιδανική συνοδεία για τα ΑΒ μας, τα Τίκο που έρχονται αλλά και τα αεροπλανοφόρα που θα μας δώσουν.

  9. Οι LCS φτιάχτηκαν για συγκεκριμένες αποστολές, δεν καταλαβαίνω τι μας εξυπηρετούν αυτά τα πλοία, ιδίως τα αρχικά που έβγαλαν τόσα προβλήματα.
    Εντάξει κατανοούμε για πιο λόγο οι ανανταδόροι του Ντένυ προσπαθούν να κάνουν μασάζ. αλλά οι εποχές έχνουν αλλάξει δεν τσιμπάει η μαρίδα.

  10. Αν είμαστε σοβαροί:
    προτάσεις /εισηγήσεις τέτοιου τύπου απορρίπτονται χωρίς δεύτερη σκέψη.
    Επαναλαμβάνονται οι προδιαγραφές του σκάφους που μας ενδιαφέρει και ζητούμε η οποιαδήποτε
    πρόταση να συνοδεύεται από ρεαλιστική ενδιάμεση λύση

    Τέλος εξηγούμε στον ‘μπροστινό’ της LM οτι είμαστε ισαποστάκηδες με τους συμμάχους-προμηθευτές,
    όπως είναι και αυτοί μαζί μας και δεν μπορούμε να κάνουμε τα στραβά μάτια και να αποδεχτούμε
    την υπέροχη και συμφέρουσα αυτή πρόταση.

    Αν δεν είμαστε σοβαροί:
    ΥΓ 1: Αποδεχόμαστε την πρόταση μόνο με την προοπτική ναυπήγησης των πλοίων στην Ελλάδα,
    για να δουλέψουν και οι εγχώριες βιομηχανίες που παράγουν ή μεταποιούν ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ .

    Τέτοιες εταιρίες είναι η Αλουμίνιο της Ελλάδος ,συμφερόντων Μυτιληναίος, πρώην Πεσινέ
    και η SANITAS του Ομίλου Σαράντη, η οποία κάνει ‘παπάδες’ με το ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ .

    ΥΓ 2: Στα Αντισταθμιστικά της συμφωνίας ζητάμε να γίνει πρόγραμμα μετασκευής και αναβάθμισης
    της ΒΥΘΟΚΟΡΟΥ που μας δόθηκε δωρεάν.

    Το πλοίο θα παραληφθεί εφόσον τοποθετούν 2 Μκ41,TRS-3D, οκταπλός Harpoon, 1 Oto melara 76,
    1 Ram, 1 Phalanx, 2 Water Jets (από τις LCS για πρόωση) και συρόμενο σόναρ, μιας και τρόπιδος
    είναι δύσκολη η μετασκευή, Captas 4 και MU-90.

    Το πλοίο θα μπορεί έτσι να κάνει Βυθοκόρισμα σημείου και λιγότερο περιοχής, ενώ αν κριθεί
    επαρκές επιχειρησιακά μπορεί να υπάρξει option για άλλες 4 από τα αποθέματα του US Navy .

    Εννοείται οτι το R&D βαραίνει τον Πρέσβη,γιατί έτσι ανοίγεται αγορά χωρίς ανταγωνιστές.

    ΥΓ 3: Αν οι πιέσεις γίνουν αφόρητες να πάρουμε τα Αλουμινόπλοια, τότε δεχόμαστε την δωρεάν
    παραχώρησή των μτχ πλοίωνπου είναι σε υπηρεσία με την προυπόθεση οτι θα αφαιρεθεί
    όλος ο εξοπλισμός μάχης.

    Τα παραλαμβάνουμε και τα δίνουμε προς εκμετάλλευση σε τουριστικές περιοχές, με χρήση
    μεγάλων JET SKI : μετασκευάζεται το πίσω μέρος να τραβά σαμπρέλες,μπανάνες,σκι, Κite surf,κλπ.

    Με κάθε έξοδο ΄σέρνει΄ από πίσω 40-60 άτομα και γίνεται απόσβεση μελλοντικής επένδυσης.

    Εντάξει, λαλήσαμε πια, όλο το καλοκαίρι με τις Foil-Ship προτάσεις του συμμάχου μας .
    Ήμαρτον

    1. Βρε οι Συμμαχοι των ΗΠΑ ειναι καταγεγραμμενοι εδω σε αυτο το pdf και αλλα αντιστοιχα απο το Ιρακ,Σερβια
      https://www.nato.int/nato_static_fl2014/assets/pdf/2020/6/pdf/2020-06-RSM-Placemat.pdf

      600 οι Τουρκοι , 99 οι Αλβανοι , 11 οι Ελληνες . Παρτε slam-er οι πρωτοι, παρτε Κοσοβο οι δευτεροι , παρτε τα τετοια μου οι τριτοι.

      Και για να μην κοροιδευομαστε και να κοιταμε μπροστα , πρεπει να στειλουμε κοσμο και υλικο στο Μαλι ΓΡΗΓΟΡΑ υπερ των Γαλλων , δεν φτανει η «πολιτικη των εξοπλισμων»
      https://doureios.com/stratiotiki-symmetohi-sto-mali-zitei-to-parisi-exoplismous-tazei-i-athina/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *