Το συγκεκριμένο άρθρο αναρτήθηκε στην ειδησεογραφική ιστοσελίδα «Forbes» στις 9 Νοεμβρίου με τον τίτλο: «Now Is The Perfect Time To Sink The Freedom Class Littoral Combat Ship». Το άρθρο υπογράφει ο Craig Hooper και πραγματεύεται τα προβλήματα και το μέλλον των συγκεκριμένων πλοίων στο Αμερικανικό Ναυτικό. Το άρθρο σχετίζεται και με την ελληνική πραγματικότητα λόγω της πιθανής επιλογής των MMSC (Multi-Mission Surface Combatant) από το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ). Όπως είναι γνωστό το ΠΝ έχει στα χέρια του πρόταση για την απόκτηση τεσσάρων (4) MMSC (τα πλοία έχουν επιλεγεί από τη Σαουδική Αραβία). Επίσης είναι γνωστό ότι οι MMSC βασίζονται στα πλοία LCS κλάσης «Freedom», τα οποία παρουσιάζουν ουκ ολίγα προβλήματα, διαχρονικά. Η μετάφραση έγινε από τη συντακτική ομάδα του «DefenceReview.gr».

Καθώς το ρυμουλκό επιστρέφει το προσφάτως ακινητοποιημένο πλοίο USS «Detroit» (LCS 7), τύπου LCS, κλάσης «Freedom» είναι η στιγμή για το Αμερικανικό Ναυτικό να χαρακτηρίσει τα πλοία κλάσης «Freedom» ως μια ανεπανόρθωτη αποτυχία. Με την αναμενόμενη αλλαγή κυβέρνησης, οι ηγέτες του Αμερικανικού Ναυτικού έχουν μια ανεπανάληπτη ευκαιρία να αποσπάσουν διακομματική συναίνεση με το τερματίσουν οριστικά τον αγώνα του Αμερικανικού Ναυτικού με τα πλοία κλάσης «Freedom».

Αντί να συνεχίσουν να ξοδεύουν χρήματα, ο Ναύαρχος Michael Gilday, Διοικητής των Ναυτικών Επιχειρήσεων και ο απερχόμενος Γραμματέας του Ναυτικού, Kenneth J. Braithwaite, μπορούν να αξιοποιήσουν το μεσοδιάστημα, μέχρι δηλαδή της ανάληψη των προεδρικών καθηκόντων από τον Baiden, και να προτείνουν την άμεση απόσυρση των 10 πλοίων κλάσης «Freedom», που βρίσκονται σε υπηρεσία, να επιβάλουν παύση των εργασιών ναυπήγησης των έξι (6) επιπλέον, για τα οποία έχει εγκριθεί η ναυπήγηση ή ναυπηγούνται, να προτείνουν την επιτάχυνση του προγράμματος ναυπήγησης των 20 φρεγατών κλάσης «Constellation» και να αποκτηθούν περισσότερα, μικρότερα και πιο αξιόπιστα περιπολικά σκάφη.

Μετά από μια δεκαετία και πλέον υπηρεσίας των πλοίων κλάσης «Freedom», δεν υπάρχει καμία ντροπή στην παραίτηση και την αναγνώριση της ήττας.

Η κλάση «Freedom» είναι ένα «Λεμόνι»

Τα πλοία κλάσης «Freedom» ήταν, από την αρχή, μια αμείωτη μηχανική καταστροφή. Το USS «Freedom» (LCS 1) βγήκε από το ναυπηγείο τόσο βαρύ ώστε έπρεπε να προστεθούν σταθεροποιητικές επιφάνειες, οι οποίες συγκολλήθηκαν στην πρύμνη του πλοίου. Στη συνέχεια, το 2010, το πλοίο αντιμετώπισε εισροή ύδατος με αποτέλεσμα να καταστραφεί ο αεροστρόβιλος κινητήρας. Στη διάρκεια επιχειρησιακού ταξιδιού στη Σιγκαπούρη, το 2013, το πλοίο αντιμετώπισε επαναλαμβανόμενα περιστατικά απώλειας ηλεκτρικής ενέργειας, και μετά, το 2016, ένας αξιωματικός έχασε τη ζωή του από σοβαρή αστοχία του πετρελαιοκινητήρα.

Οι επιδόσεις του πρώτου πλοίου της κλάσης μπορούν να συγχωρεθούν. Έχει αξία το να κατανοείς τα αδύναμα σημεία ενός νέου πλοίου. Το πρόβλημα είναι ότι τα υπόλοιπα πλοία κλάσης «Freedom» είναι εξίσου προβληματικά, υποφέροντας από ένα υπερβολικά σύνθετο και αναξιόπιστο σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Αντίθετα το ανταγωνιστικό LCS, το αλουμινένιο καταμαράν κλάσης «Independence» εμφανίζεται να αντιμετωπίζει μεθοδικά τις παιδικές ασθένειες. Δώδεκα (12) πλοία κλάσης «Independence» βρίσκονται σε υπηρεσία, προσφέροντας καλές υπηρεσίες στον Ειρηνικό, ενώ άλλα επτά (7) ναυπηγούνται.

Μετά από χρόνια προσπαθειών τα πλοία κλάσης «Freedom» απλά δεν μπορούν να απαλλαγούν από καταστροφικές μηχανικές αστοχίες. Το 2016, το δεύτερο πλοίο κλάσης «Freedom», το USS «Fort Worth» (LCS 3), παρέμεινε ελλιμενισμένο στη Σιγκαπούρη για έξι (6) μήνες, όσο το Αμερικανικό Ναυτικό προσπαθούσε να επιδιορθώσει το σύστημα πρόωσης. Το 2015, το επόμενο πλοίο κλάσης «Freedom», το USS «Milwaukee» (LCS 5), ακινητοποιήθηκε στο παρθενικό του ταξίδι, από το ναυπηγείο στη βάση του, και χρειάστηκε ρυμούλκηση.

Το τέταρτο πλοίο κλάσης «Freedom», το USS «Detroit» (LCS 7), επέστρεψε από τετράμηνη αποστολή καταπολέμησης λαθρεμπορίου ναρκωτικών, τον Ιούλιο του 2020, και σε ανύποπτο χρόνο ο κυβερνήτης του πλοίου δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια της αποστολής το πλήρωμα «αντιμετώπισε απώλειες εξοπλισμού». Η επιστροφή του στη θάλασσα, το Σεπτέμβριο, αποδείχθηκε πολύ για το εύθραυστο πλοίο. Αρχικά υπέστη αστοχία στα τέλη Οκτωβρίου, στο σύστημα πρόωσης, και στη συνέχεια απώλεσε την ισχύ του με αποτέλεσμα να επιστρέψει εσπευσμένα στη Φλόριντα. Το πλοίο είχε υποστεί τέτοια ζημιά που χρειάστηκε τη συνδρομή ρυμουλκού-αποκτώντας έτσι την αμφίβολη τιμή να συνδυάσει όλα τα προβλήματα που αντιμετώπισαν όλα τα προηγούμενα πλοία κλάσης «Freedom».

Τα πλοία απλά δεν γίνονται καλύτερα. Το 2018 το πέμπτο πλοίο κλάσης «Freedom», το USS «Little Rock» (LCS 9) αντιμετώπισε πρόβλημα και παρέμεινε για τέσσερις μήνες στο Μόντρεαλ για επισκευή. Το 2019, το πλήρωμα του USS «Billings» (LCS-15) δεν μπορούσε να ρυθμίσει την ηλεκτρική ενέργεια σωστά, απώλεσε τον έλεγχο του πλοίου και σημειώθηκε σύγκρουση στο λιμάνι του Μόντρεαλ.

Η κλάση «Freedom» βρίσκεται σε υπηρεσία από το 2008. Εκτός του αξιόπιστου συστήματος μάχης της Lockheed Martin, είναι ένα μη-διορθώσιμο πλοίο, ένας εφιάλτης υποστήριξης και συνεπώς ένας κίνδυνος για όσους υπηρετούν σ’ αυτό. Όλοι στο Αμερικανικό Ναυτικό το γνωρίζουν, και παρόλα αυτά κανείς στο Ναυτικό δεν έχει τα κότσια να τερματίσει αυτή την πλεούμενη καταστροφή. Ενώ το Ναυτικό επιθυμεί να ξεγράψει το υπέρβαρο USS «Freedom» και το προβληματικό USS «Fort Worth», είναι ώρα να τερματιστεί αυτό το φτωχό σε επιδόσεις πρόγραμμα στο σύνολο του και να προχωρήσει παρακάτω.

Ορισμένοι, εσκεμμένα συνδέουν τα πλοία κλάσης «Independence» μ’ αυτά της κλάσης «Freedom», και επιχειρηματολογούν υπέρ του τερματισμού και των δύο προγραμμάτων. Αυτό θα είναι λάθος, καθώς το Ναυτικό χρειάζεται μικρά πλοία γενικών καθηκόντων. Ενώ κανένα πλοίο δεν είναι τέλειο, η κλάση «Independence» βρίσκετε σε πιο θετική τροχιά. Η κλάση έχει καταγράψει μόνο δύο μηχανικές αστοχίες το 2016. Και οι δύο είχαν επιδιορθωθεί σε διάστημα 1-2 μηνών και τα δύο πλοία επέστρεψαν στις αποστολές τους (το USS «Coronado» (LCS-4) υπέστη βλάβη στα τέλη Σεπτεμβρίου, επισκευάστηκε και έφτασε στη Σιγκαπούρη στις 16 Οκτωβρίου όπου ολοκλήρωσε επιτυχώς αποστολή διάρκειας 16 μηνών). Έκτοτε δεν έχει καταγραφεί κάποια βλάβη. Και ενώ το Ναυτικό θέλει να αποσύρει τα δύο πρώτα «Independence», μαζί με τα δύο πρώτα «Freedom» είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι τόσο το USS «Independence» (LCS-2) όσο και το USS «Coronado» παραδόθηκαν χωρίς πλήρως λειτουργικό σύστημα μάχης και, ως προϊόντα ενός ναυπηγείου που συνεχώς εξελισσόταν, ναυπηγήθηκαν διαφορετικά από τα πλοία που ακολούθησαν.

Εναλλακτικές μετά την κλάση «Freedom»

Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές των πλοίων κλάσης «Freedom». Το Ναυτικό θα μπορούσε απλά να εξοικονομήσει χρήματα γι’ αυτές τις εναλλακτικές επιλογές. Θα μπορούσε να διοχετεύσει τα κονδύλια αυτά στη ναυπήγηση περισσότερων πλοίων κλάσης «Independence», προσφέροντας έργο και επιβίωση στα ναυπηγεία Austal. Θα μπορούσε να τα διοχετεύσει στην Fincantieri, κάτοχο των ναυπηγείων Marinette Marine, που φτιάχνουν τα πλοία κλάσης «Freedom», για να επιταχύνει το πρόγραμμα ναυπήγησης των φρεγατών κλάσης «Constellation».

Εναλλακτικά, το Ναυτικό θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει τη ναυπήγηση μικρότερων, απλούστερων περιπολικών σκαφών. Τα αποτελεσματικά σκάφη ταχείας ανταπόκρισης κλάσης «Sentinel» της Αμερικανικής Ακτοφυλακής βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία, αποδεικνύοντας της αξία τους καθημερινά. Με 40 ήδη σε υπηρεσία, αυτά τα αξιόπιστα σκάφη, μήκους 154 ποδών κάνουν όσα η κλάση «Freedom» δεν μπορεί. Τα «Sentinel» ήδη εκτελούν αποστολές στον Ειρηνικό, από προωθημένες βάσεις στη Χαβάη και το Γκουάμ, ενώ σύντομα έξι (6), από έναν στόλο 64 σκαφών, θα επιχειρούν από το Μπαχρέιν. Μπορούν να σταθμεύουν σε ακόμα πιο προωθημένες βάσεις του αμερικανικού Ειρηνικού, στην Αμερικανική Σαμόα. Μια έκδοση για το Ναυτικό αυτού του χρήσιμου πλοίου, με πιθανή ενσωμάτωση του πανίσχυρου ραντάρ των F-35 και άλλα χρήσιμα, ήδη σε υπηρεσία συστήματα, μπορεί να αναπτυχθεί σε μηδέν χρόνο και πολύ γρήγορα να αντικαταστήσει τα πλοία κλάσης «Freedom» με χαμηλότερο κόστος, μεγαλύτερη λειτουργικότητα και μια πλατφόρμα μεγαλύτερης στρατηγικής χρήσης για το Ναυτικό.

Τα υπάρχοντα πλοία κλάσης «Freedom» μπορούν να παραχωρηθούν σε όποιον σύμμαχο θέλει να προσπαθήσει να κερδίσει κάτι απ’ αυτά αναξιόπιστα πλοία. Τόσο η Σαουδική Αραβία όσο και η Ελλάδα ψάχνουν να αποκτήσουν μια έκδοση των «Freedom» με ισχυρότερο οπλισμό και 1-2 επιπλέον πλοία των βασικών μοντέλων θα ήταν μια καλή λύση προπαρασκευής για την πιο αποτελεσματική έκδοση. Η Ταιβάν, ένα κράτος που έχει αποδείξει πραγματική ικανότητα στο να διατηρεί επιχειρησιακά δύσχρηστα πλοία, θα μπορούσε να είναι άλλος ένας αποδέκτης πλοίων κλάσης «Freedom».

Δεν υπάρχει ανάγκη για άλλη, χρονοβόρα, μελέτη ή διάσκεψη μεταξύ των μετόχων. Με την ταπεινωτική και πιθανότατα μοιραία καταστροφή του USS «Detroit», είναι ώρα για την αδίστακτη επιβολή μιας διοικητικής απόφασης. Όπως είπε ο Ναύαρχος Gilday: «Αυτά τα πλοία βρίσκονται εδώ από το 2008-πρέπει να προχωρήσουμε μ’ αυτό». Γι’ αυτό προχωρήστε. Η απελευθέρωση του Ναυτικού από την κλάση «Freedom» θα αντιμετωπιστεί με γενική και διακομματική συγκατάθεση, θα χαιρετηθεί από το Ναυτικό, ενώ υπάρχουν αρκετές επιλογές στο τραπέζι που ακόμα και η Lockheed Martin, η ανάδοχος εταιρίας των «Freedom» και τα ναυπηγεία Marinette Marine, που κατασκευάζουν τα πλοία, θα επέλεγαν και θα έβγαιναν από το πρόγραμμα ανακουφισμένες που ο μακρύς ναυτικός τους εφιάλτης τελείωσε.

Μπορείτε να διαβάστε το πρωτότυπο κείμενο, στα αγγλικά, ΕΔΩ

Comments

    1. Μάγειρας

      Πρέπει να έχουμε τα πιο ακριβά ναυπηγεία στον πλανήτη, που δεν μπορούν να παραδόσουν και ένα πρόγραμμα εντός του χρονοδιαγράμματος, ακόμα και όταν πρόκειται για ένα πλοίο που παράχθηκε σε περισσότερες μονάδες σε αυτά, όπως τα οι αγγλικές Super Vita.

      Οι φωστήρες θα φορέσουν φέσι 5 δις € η $ για ακατάλληλα και άχρηστα πλοία για να «σώσουν» ναυπηγεία που δεν αξίζουν να σωθούν με κανόνες της οικονομίας, και άλλα 4 δις για 2 ντουζίνες επίσης προβληματικών αεροσκαφών, για μην αφήσει η ΛΜ την ΕΑΒ ξεκρέμαστη όπως λεγόταν πρόσφατα, ενώ αυτή έχει πέσει έξω στα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης σε σχεδόν όλα τα προγράμματα που ανέλαβε, επειδή το έχει και μονοπώλειο στην Ελλάδα.

      Απλά τραγική όλη η υπόθεση με ακόμα πιο τραγικούς πρωταγωνιστές.

      1. @Ndgi
        Αστεία ναυπηγεία ανίκανα να επενδύσουν στην Ποντοπόρο… Αν θέλουν κρατικοδίαιτες ναυπηγήσεις να αποδείξουν πρώτα ότι μπορούν αυτόνομα να σταθούν στα πόδια τους στον διεθνή επαγγελματικό στίβο άλλως «los poulos».

        1. Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

          Έτσι ακριβώς.
          Αν θέλουν να ασχολούνται με το νταβατζιλίκι μπορούν να αλλάξουν αντικείμενο, και να προσπαθήσουν να πορευτούν στην ελεύθερη αγορά.

    2. Ρε παιδιά σταματήστε να είστε πρόβατα και χρησιμοποιήστε την κριτική σας σκέψη. Ο εν λόγω συγγραφέας (που έγραψε τό άρθρο στο forbes) εξυμνεί τα πλοία κλάσης independence και κατακρίνει τα κλάσης freedom. Να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος δουλεύει για την ναυπηγική εταιρεία austal που είναι υπεύθυνη για την ναυπήγηση των πλοίων κλάσης independence και συνεπώς έχει προσωπικό κέρδος από την υπονόμευση καί την δυσφήμιση της ανταγωνιστικής κλάσης freedom. Οπότε είναι ο πλέον ακατάλληλος και αναξιόπιστος κριτής. Όσον αφορά στα προβλήματα που αναφέρονται να σημειωθεί ότι είναι από τα πρώτα καράβια τής συγκεκριμένης κλάσης και ότι μιλαμει για υποσύστημα που πρώτη φορά δοκιμάστηκαν στα συγκεκριμένα καράβια και συνεπώς έχουν βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου.

      1. Ποιός περίμενε το άρθρο στο Forbes για να έχει ενημέρωση γι’αυτα τα πλοία;

        Πρόβατα είναι όσοι πιστεύουν ότι τα συγκεκριμένα πλοία είναι αποτελεσματικά και οικονομικά ή η ιδανική λύση για την Ελλάδα.

  1. Από την στιγμή που δέχτηκε το ΠΝ ότι και να γράφετε δεν έχει νόημα.
    Ή μήπως μπήκε ο υπουργός μέσα με όπλο και τους απείλησε ?
    Στην αντίθετη θα ησαν ήρωες αν το έβγαζαν στην φόρα, άρα κάτι υπάρχει που βολεύει το ΠΝ στους σχεδιασμούς του.

    1. Κυρίως βολεύει την καριέρα των ναυάρχων που αποδέχονται τις «παραινέσεις» των πολιτικών. Γιατί, για να παραιτηθείς καταγγέλοντας, χρειάζεται και ένα ηθικό ανάστημα, το οποίο πού να το βρεις όταν φιλάς κατουριμένες ποδιές για να ανέλθεις…

  2. Ουτε αυτα τα φοβομαστε αγαπητε. Μπορουμε καλλιστα να αιτηθουμε να μας τα παραχωρησουν ολα και θα βρουμε εμεις την ακρη. Η εταιρεια και ο ποδηλατης να ειναι καλα μονο.

    1. Α οκ ,να παρουμε κανα δυο φουσκωτα τοτε, να μπουν και κανα δυο μανιαουρες πανω με αεροβολα και να νομιζουμε οτι εχουμε ναυτικο αφου δεν εχει σημασια τι εξοπλισμους παιρνουμε. Τουλαχιστον θα μας μεινουν και 5 δυς στην ακρη ετσι.

      1. @ultorius
        Όπως έχω γράψει και παλαιότερα σε αεροναυτικό πόλεμο στο Αιγαίο έχεις περισσότερες ελπίδες επάνω σε 29άρι rib παρά σε αυτές τις επιπλέουσες νεκροφόρες…

  3. «είναι ένα μη-διορθώσιμο πλοίο, ένας εφιάλτης υποστήριξης και συνεπώς ένας κίνδυνος για όσους υπηρετούν σ’ αυτό». Ειδικό δικαστήριο για όσους υπογράψουν.

  4. LCS κλάσης «Freedom»: Ένας κατάλογος διαχρονικών αστοχιών, προβλημάτων και αναξιοπιστίας

    Μα γιαυτο θα της παρουμε εμεις

  5. Το lemon μπορεί να αποδοθεί ως το δικό μας γνωστό ζαρζαβατικό «μάπα» (λάχανο).

    Για τα συμπαθή αυτά πλοία που θα αγοράσουμε, και τα επιπλέον που θα μας παραχωρηθούν ως ενδιάμεση λύση (Tico και LCS), και τα F35 που θα πάρουμε (Ραφάλια -που κι αυτά με λάθος τρόπο αποφασίστηκε η αγορά τους- κάτι μου λέει πως δεν… ας πρόσεχε η μανδάμ Παρλί να μην παρλάρει κι ανακοινώνει αγορές πριν πέσουν οι υπογραφές) δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας.

    Δεν τα παίρναμε ούτε για να καταρρίπτουν, ούτε για να βυθίζουν, πλέον δεν τα παίρνουμε ούτε για να πλέουν ούτε για να πετάνε. Τα παίρνουμε για παρελάσεις και Αμερικανική προστασία, ήτοι, οι ΗΠΑ θα πιέσουν την συμπαθή γείτονα να βολευτεί με τα δυνατώς λιγότερα. Για μια δεκαετία. Την επόμενη δεκαετία που δεν θα πετάει και δεν θα πλέει τίποτα, κι της συμπαθεστάτης γειτόνισσας θα της έχει ξανάρθει η όρεξη, ε, έχει ο θεός.

  6. Ο αμερικανός αρθρογράφος προτείνει να μετατρέψουν την Ελλάδα σε χωματερή του USN ώστε να απαλλαγούν αυτοί από τον εφιάλτη των LCS και να τον φορτωθούμε εμείς.
    Καλό θα ήταν να διαβιβαστεί το πρωτότυπο και η μετάφραση του άρθρου στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στους 300 της Βουλής, στα αρμόδια μέλη της κυβέρνησης, στα αρμόδια στελέχη των ενόπλων δυνάμεων, και στην εισαγγελεία. ‘Ωστε αν (δηλαδή όταν) αρχίσουν να γίνονται τα ίδια και στο ΠΝ να μην υπάρχουν δικαιολογίες και να αποδοθεί δικαιοσύνη με απόλυτη αυστηρότητα.

  7. Καλησπέρα,

    χωρίς καμία συμπάθεια προς τις MMSC θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: η MMSC class είναι απλά μια επιμίκυνση της LCS Freedom ή είναι ένα νέο σκαρί που απλά μοιάζει με την LCS? Γιατί η υδροδυναμική μελέτη και ουσιαστικά η εξωτερική εμφάνιση δεν σημαίνει πως φέρου τα ίδια σωθηκά.

  8. Δεν θελω ου !!!! Τελικα σταλθηκε αιτηση στους αμερικανους για LCS ? Πολύ αμφιβάλω … Μπορει να εγινε συζήτηση αλλα αιτηση για LCS δεν νομίζω .

      1. Σταλθηκε letter of request, που ουσιαστηκα σου στελνουν επισημα προσφορα με τιμολογηση.
        Για να το δεχτεις πρεπει να στειλεις letter of Acceptance που ειναι το ακολουθο βημα.
        Απο καποιο site ειδα πως επισης θα στελναμε και Γερμανους letter of request για να δουμε ποσο πανε οι μεκο Α200. Μακαρι να σπασει ο διαολος το ποδαρι του και να παρουμε οτιδηποτε αλλο απο mmcs και απο belharra στη γαλλικη εκδοση με 1 δυς χωρις οπλα και fos(συμφωνα με καποιο αρθρο που διαβασα).
        Οτιδηποτε αλλο θα μας εκανε μια χαρα, fremm, type 31, iver huttfield, LCF,MEKOA200, NSC ολα αυτα θα ηταν καλοδεχουμενα.

        1. Οι FDI χωρίς όπλα , εκπαίδευση, υποδομές κ FOS δεν πάει 1δις αδερφέ άσε το γράφουν στην ΠκΔ.
          Οι Γάλλοι πήραν 5 FDI με 3,8 δις,780 εκατ το πλοίο.
          Δεν παίζει να πας στο 1 δις εσύ για το ίδιο πλοίο κ ειδικά αν πας για 4 FDI 16 κελιών.
          Δεν υπαρχει αυτή η τιμή οχι όταν η πρόταση για 2 BelharraHN 32 κελιών στην διαμόρφωση του Π.Ν (RAM Block 2, STRALES στο OTO-76MM, πλήρες σύστημα αντιμετρων για τορπίλες CANTOκ πλήρες σύστημα ECM)ΜΕ όπλα, ΜΕ εκπαίδευση.ΜΕ υποδομές κ ΜΕ αρχική FOS πήγαινε στα 1,3-1,4 ανά πλοίο.
          Για 4 BelharraHN το κόστος θα έπεφτε επιπλέον.
          Από Γαλλία μεριά έχει γραφτεί ότι για +6 πλοία BelharraHN το κόστος μονάδας χωρίς όπλα, εκπαίδευση υποδομές κ αρχική FOS μπορεί να πέσει στα 630-650 εκατ.

          1. Για ναυπήγηση στη ελλάδα γράφανε 4 billion @

            οι Γάλλοι πληρώνουν το πλοίο 795m

            Η τιμή που γραφεις είναι του 017

          2. Eman202

            Η τιμή στο Γαλλικό συμβόλαιο για 5 FDI περιλαμβάνει και το Γαλλικό ΦΠΑ που στη δική μας περίπτωση δεν θα πληρώσουμε.

            Ο άρθρο της Πτήσης περί 1 δις ευρώ για κάθε FDI χωρίς όπλα και χωρίς υποδομές και υποστήριξη μπάζει από παντού και δεν στέκει.

            Θεωρώ πως με 750-800 εκατ. ευρώ το πολύ να κοστίζει η κάθε Belharra HN ειδικά στην περίπτωση των τεσσάρων πλέον φρεγατών όπου λογικά θα υπάρξει και μια έκπτωση από τους Γάλλους.

            Θα περιμέναμε ένα άρθρο από το αξιόπιστο DR όπου θα περιγράφει τη νέα πρόταση των Γάλλων και που σίγουρα δεν έχει καμία σχέση με τις δήθεν «διαρροές» και τη γνωστή παραπληροφόρηση για τη Γαλλική πρόταση.

            Νομίζω πως έφτασε η στιγμή για αυτό το άρθρο που το περιμένουμε πως και πως για να δούμε τελικά τι ακριβώς συμβαίνει με τη νέα Γαλλική πρόταση.

          3. Προφανώς και δεν κοστίζουν τόσο. Μην ξεχνάμε γιατί δημιουργήθηκαν οι belhara,. Να δημιουργηθεί μια φθηνότερη φρεγάτα από τις FREMM. Το πρόβλημα και η εκτόξευση του κόστους θα γίνει αν ζητήσουμε να ναυπηγηθούν εδώ. Και αυτό γιατί δύο μεγάλα ναυπηγεία θα βρουν ευκαιρία να εκβιάζουν το ΠΝ και να πληρώνονται μέχρι να πάρουν σύνταξη. Αν στις 5 γαλλικές προσθέσουμε και 4 δικές μας σε μαζική παραγγελία (και υλικών ναυπήγησης) και χωρίς το ΦΠΑ θα μιλάμε για πλοία των 650/700 εκατομμυρίων. Και εκεί απλά προσθέτεις ένα sma/ecm(μην ακούω δεν γίνεται, παίρνεις των fremm που είναι εγκατεστημένο στο setis-το ίδιο έχουν) και βάζεις ένα searam επομένως δνε χρειάζεσαι καμία διασύνδεση (μόνο ρεύμα, καθώς είναι αυτόνομη μονάδα) και έτσι έχεις και 11 πυραύλους RAM blck2 εμβέλειας 20 χλμ. εκτός των 16 aster30.

  9. Έτσι, για να μην λένε μερικοί ότι η μόνη αδυναμία του πλοίου είναι η έλλειψη σόναρ τρόπιδας, ενώ όλα τα προβλήματα αξιοπιστίας αφορούσαν τα προτότυπα και έχουν πλέον λυθεί.

    Ασχολούμαστε με τον οπλισμό και τα ηλεκτρονικά του πλοίου, όταν το κύριο πρόβλημά του είναι ότι δεν πλέει!! Ένα πλοίο που φτιάχτηκε αποκλειστικά για να αντιμετωπίζει τα ταχύπλοα των Ιρανών και δεν έχει πάει ΠΟΤΕ αποστολή στον Περσικό Κόλπο!!

    Παρεμπιπτόντως, τα Sentinel που αναφέρει το άρθρο είναι σχεδίαση της ολλνδικής Damen…

    1. Σοναρ τρόπιδα ειναι διπλού ρόλο μπορει να εντοπίσει εισερχόμενες τορπίλες και να κάνει ερευνα λιγοτερης ακτινα και βαθους βεβαια σε σχεση με ενα VDS … Αντίμετρα όμως δεν έχει το ιδιο …οπότε στο εκάστοτε πλοίο επρεπε να μπουν και αντίμετρα οπως οι Bel ειχαν το CANTO νομίζω …

      Η αμερικανικες LCS έχουν άλλη φιλοσοφία … Εχουν συστημα που εντοπίζει τορπιλες και παράγει αντίμετρα αλλα δεν κανει ερευνα υποβρηχιου αντιστοιχη ενος Towed , ερευνα κανει το VDS οταν και εφοσων το κατεβάσει ο πλοίαρχος

      Ενδεικτικά αναφέρω το NIXIE
      The AN/SLQ-25B includes equipment of the AN/SLQ-25A and incorporates a towed array sensor to detect submarines and incoming torpedoes.

      Ο sensor λοιπον που εχει το NIXIE (ενα παρομoιο με το SLQ 61) δεν ειναι το παραδοσιακο towed array sonar για μεγαλύτερη ερευνα αλλα μπορει να βρει τορπιλες εισερχομενες και υπορβηχια που ειναι πολυ κοντα

      Σαν να λεμε το VDS ειναι το υποθαλάσσιο SF 500
      Το Towed ειναι το SAAB 4A
      O Sensor του NIXIE ενα NS100 …

  10. Στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα το ΠΝ, μόνο με μαζικές εισροές μεταχειρισμένων μπορεί να σταθεί (τόσο ποσοτικά όσο και «ποιοτικά») για τα επόμενα 15 χρόνια. Ήτοι, Τ-23 ή ΜΕΚΟ Α200.

    1. @G-164g Ag-Cat

      Mπορουμε να παρουμε και καινουριες ΜΕΚΟ Α200. Η Αιγυπτος πηρε 6 Α200 προς 400 εκατομμυρια ευρω εκαστη. Πολυ καλη τιμη. Οχι μονο ειναι πολυ καλυτερα πλοια απο τα ΜΜSC που παει να μας φορτωσει ο Μονόχειρ, αλλα ειναι και 60 % φθηνότερα!!

      Τι εχουν; Και τι δεν εχουν. Πληρη ανθυποβρυχιακη σουίτα, σόναρ γάστρας και συρόμενο, 16 Exocet,ελικοδρομιο για ελικοπτερο 10 τονων, 32 ΕSSM, πολυ καλο ρανταρ, παιρνουν και RAM.
      Αξιοπιστα πλοια, δεν εχει ακουστει τιποτα σε βαρος τους, με καλες εξαγωγες ,απογονοι των δικων μας ΜΕΚΟ 200HN.
      Eχω δικαιωμα να ρωτησω τι παραπανω εχουν τα σαπάκια που παει να παρει με απευθείας ααθεση ο Μονόχειρ, ωστε να κοστίζουν 2.5 φορες παραπανω. Αν ειναι δυνατον; 1 δισ. τιμη μοναδος για ενα τετοιο αθλιο πλοιο.

        1. Αννκνδεν γουστάρω να πάρουν Φράγκο οι Γερμανοί οι ΜΕΚΟ Α200 είναι μια χαρά λύση.
          Κ ειδικά αυτές τις Αλγερίας που έχουν
          1 × Oto Melara 127/64 LW 127 mm main gun
          2 × MSI 30 mm guns
          16 × SaabRBS-15 Mk3 anti-ship missiles
          32 × VLS for Denel Umkhonto-IR surface to air missiles εδώ εμείς θα βάλουμε mk41 με ESSM BLOCK 2
          2 × MU90 torpedo launchers
          Με την προσθήκη μιας RAM Block 2 είμαστε κομπλέ.

      1. Έξι A200 τέσσερις γενικών καθηκόντων και δύο A200 AAW.

        Απείρως καλύτερη λύση από της MMSC.

        Έχουν όμως ένα μεγάλο μειονέκτημα, είναι Γερμανικές!

        Μετά τα όσα έχουν συμβεί δεν θα έλεγα πως είναι σοφή πράξη να τους δώσουμε το πρόγραμμα.

        Εκτός και αν αποδείξουν έμπρακτα με τα παρακάτω

        Οικονομικές κυρώσεις στην Τουρκία τους προσεχείς μήνες επειδή παραβιάζουν εδώ και μήνες την κυριαρχία δύο κρατών μελών την Ελλάδα και την Κύπρο.

        Και δεύτερο την ακύρωση του προγράμματος των Τούρκων με την προμήθεια 6 U214.

        Σε αυτήν την περίπτωση να πάρουμε εμείς τα δύο U214 άμεσα και τα υπόλοιπα τέσσερα σε βάθος χρόνου.

        Έτσι ναι.

        1. @ Μιχαλης

          Τι παει να πει «ειναι γερμανικες» ;
          Το μεγαλυτερο μερος του κοστους δεν ειναι το σκαφος και οι μηχανες, αλλα οι αισθητηρες και ο εξοπλισμος. (σόναρ, ραντάρ, εκτοξευτες πυραύλων κλπ). Και αυτα ειναι -ή μπορουν να ειναι- αμερικάνικα ή γαλλικά.

          Και εν πασει περιπτωσει, δεν εννοω να παρουμε οπωσδηποτε τα συγκεκριμενα πλοια, αλλα πλοια αυτης της κατηγοριας και σχεδιαστικης φιλοσοφιας, τα οποια μπορουμε να βρουμε και σε αλλες χωρες, οπως η Ολλανδία.
          Ειναι δυνατον να παιρνουμε πλοια 1 δισ. $$ το ενα, οταν υπαρχουν πολυ ανώτερα πλοια
          με τα ΜΙΣΑ ΛΕΦΤΑ;

          Ο Μονόχειρ ασκει προσωπικη πολιτικη στο θεμα του στρατιωτικου εξοπλισμου, και παρακαμπτει πληρως τα Επιτελεία, στα οποια απλως ανακοινωνει τις εξωφρενικες προειλημμένες αποφασεις του.

          Τα ελατηρια του ειναι απο αφελή ως ταπεινα: Αγορα «προστασιας», παρανομος πλουτισμος.
          Αυτος και μονον αυτος κινει τα νηματα αυτης της αθλιας ιστορίας, αυτος και μονον αυτος φερει την ποινικη ευθύνη.

          1. Να σου εξηγήσω αγαπητέ φίλε τι πάει να πει Γερμανία

            Φιλοτουρκική χώρα διαχρονικά όχι μόνο τώρα.

            Η διαφθορά που υπάρχει στο εδώ πολιτικό προσωπικό κατά μεγάλο ποσοστό οφείλεται στους Γερμανούς.

            Τους λάδωναν και τους λαδώνουν σε κάθε σύμβαση του δημοσίου (βλέπε Siemens κτλ.) για να τους κρατούν στο χέρι και ουσιαστικά να είναι υπαλληλάκια τους.

            Το αυτό και με την κρατικοδίαιτη και αδίστακτη οικονομική ελίτ της χώρας.

            Εδώ και μήνες η Τουρκία παραβιάζει τα κυριαρχικά δικαιώματα δύο χώρων κράτη μέλη όπως είναι η Ελλάδα και η Κύπρος και η Γερμανία αντιδρά μαζί με τους δορυφόρους της στο να μπούνε κυρώσεις οικονομικές στην Τουρκία.

            Πριν λίγες μέρες παρουσιάστηκαν αποσπάσματα από το νέο βιβλίο που θα εκδοθεί σύντομα του Μπάρακ Ομπάμα και περιγράφει την περίοδο λίγο πριν την χρεοκοπία της Ελλάδας 2009-10 πως τόσο η Μέρκελ όσο και ο Σόιμπλε ήθελαν να πετάξουν την Ελλάδα έξω από το ευρώ για να τιμωρήσουν τους Έλληνες συνολικά!

            Στα αποσπάσματα αυτά ο Ομπάμα περιγράφει πως η Αμερική έδωσε μάχη για να κρατηθεί η Ελλάδα στο ευρώ τονίζοντας στους Γερμανούς την γεωπολιτική αξία που έχει η Ελλάδα.

            Βέβαια μετέπειτα μας λιάνισαν κανονικά με τα μνημόνια που επέβαλαν κατά κύριο λόγο οι Γερμανοί με σκληρούς όρους και χάρη και σε αυτούς με την πολιτική τους δεν επέτρεψαν στην Ελλάδα να προχωρήσει στα αναγκαία εξοπλιστικά προγράμματα (λόγω των μνημονίων) που είχαν ως αποτέλεσμα ο Τούρκος σήμερα να αισθάνεται δυνατός για να μας παραβιάζει εδώ και μήνες κυριαρχικά μας δικαιώματα και να μας απειλεί με πόλεμο.

            Και αν πάμε και ποιο πίσω το στρατό του Κεμάλ τον εκπαίδευαν Γερμανοί αξιωματικοί!

            Και την «τεχνογνωσία» γενοκτονίας των Ελλήνων πάλι οι Γερμανοί την έδωσαν στους Τούρκους.

            Πρόσθεσε και την κατοχή και τα εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς το κατοχικό δάνειο που δεν ιδρώνει το αυτί τους και την καταστροφή που προκάλεσαν.

            Αυτά για το τι είναι οι Γερμανοί διαχρονικά.

      2. Αννκνδεν γουστάρω να πάρουν Φράγκο οι Γερμανοί οι ΜΕΚΟ Α200 είναι μια χαρά λύση.
        Κ ειδικά αυτές τις Αλγερίας που έχουν
        1 × Oto Melara 127/64 LW 127 mm main gun
        2 × MSI 30 mm guns
        16 × SaabRBS-15 Mk3 anti-ship missiles
        32 × VLS for Denel Umkhonto-IR surface to air missiles εδώ εμείς θα βάλουμε mk41 με ESSM BLOCK 2
        2 × MU90 torpedo launchers
        Με την προσθήκη μιας RAM Block 2 είμαστε κομπλέ.

  11. Θα ήθελα να πω μπράβο πάντως στον αναγνώστη που το ξετρύπωσε σαν άρθρο, kudos to him, του είπα μπράβο στο σχόλιό του στο προηγούμενο άρθρο που έβαλε το link σε αυτό το άρθρο, τελικά έγινε και αναδημοσίευση εδώ.

  12. και να πω και στο άρθρο αυτό το σχόλιο που είχα κάνει στο άλλο άρθρο:

    Κατατρωπώνει εντελώς τις LCS Freedom, ως τρομακτική αποτυχία, ενώ στην ουσία λέει επίσης ότι η κλαση independence, αν και ούτε αυτή βγήκε κάτι πολύ καλό, ότι δεν είναι άσχημη (να πω την αλήθεια μου φαίνεται πιο Μουράτη από την Freedom)

    Στην ουσία λέει επίσης να αποσύρει η Αμερική όλα τα υπάρχοντα Freedom, να σταματήσει τις εργασίες σε όσα κατασκευάζονται αυτή την στιγμή (δεν είναι λίγα) και να ακυρώσει όσα δεν ξεκίνησαν και να ρίξει τα λεφτά στις FFGX.

    Μακάρι να το κάνουν, θα μπουστάρουν ακόμη περισσότερο τις FFGX και θα έχουμε και περισσότερο πάτημα να ζητήσουμε να μπούμε και εμείς σε αυτές.

    Από την άλλη φυσικά υπάρχει ο εξαιρετικός κίνδυνος να συμβεί το εξής:

    1) Για όσες Freedom ξεκίνησαν, εάν έχει πληρώσει ήδη το μισό κόστος το ΠΝ των ΗΠΑ, τους κάνουν και μερικές μετατροπές και μας τις πουλάνε για μικρές MMSC.

    2) Οπότε ένα πλοίο των 400 εκατ, για το οποίο παίζει να έχουν πάρει και 200 εκατ, να του κάνουν μια μετατροπή, να πουν κάνει 900 εκατ, οπότε θα εισπράξουν200 από ΗΠΑ, 900 από εμάς, ίσον 1.1 δις. Καλή μπάζα, ενώ και το ΠΝ των ΗΠΑ δεν θα χρειαστεί να πληρώσει αποζημιώσεις για το σταμάτημα της παραγωγής! Οπότε κέρδη για ναυπηγείο, την γνωστή εταιρεία και το ΠΝ των ΗΠΑ. Και ζημιά μόνο ένας.

    Ας ελπίσουμε ότι το τελευταίο δεν θα γίνει, αλλά μου θυμίζει την ιστορία με τα ελικόπτερα Ρομέο.

    Η καλύτερη εναλλακτική για εμάς θα ήταν να εγκαταλειφθεί παντελώς, να μπούμε και εμείς, και επειδή θα εγκαταλειφθούν αυτά να μπορούν να κατασκευαστούν πιο γρήγορα οι FFGX οπότε να τις πάρουμε και σύντομα

  13. Δεν υπάρχει σωτηρία σε αυτή την χώρα.
    Ελπίζω να τους ξεμπροστιάσουν όσους πάνε να μας τα φορτώσουν και οι ναύαρχοι να κάνουν το χρέος τους.

  14. Όπως έχω ξαναπεί και σε προηγούμενα μου σχόλια αν για κάποιους λόγους (που δεν γνωρίζουμε) το πρόγραμμα των νέων φρεγατών πρέπει να το πάρει η Αμερική τότε η FFGX είναι μονόδρομος.

    Και επειδή το πρόγραμμα των FFGX πάει χρονικά ποιο πίσω να μας δοθεί ενδιάμεση λύση άμεσα (αρχές του 2021) δύο Arleigh Burke είτε Tico.

    Και προκειμένου να καλυφθεί το όποιο κενό μέχρι την έλευση των FFGX να προχωρήσουν επιπλέον και στην προμήθεια των δύο Ολλανδικών M και το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των Meko να περιοριστεί στα 200-250 εκατ. ευρώ μάξιμουμ.

    Η Πολεμική Αεροπορία προχωράει σε επιλογές από το πάνω ράφι top (Rafale + F-35) εν αντιθέσει με το Πολεμικό Ναυτικό που πάει σε επιλογή εντελώς ακατάλληλη.

    Για να αφήσω και μια χαραμάδα στην περίπτωση που μας ξεφεύγει κάτι δεν μπορώ να διανοηθώ πως τα στελέχη του ΠΝ δεν γνωρίζουν τα αντικειμενικά προβλήματα που έχουν οι MMSC και άρα πιθανόν να μπορούν σε ένα βαθμό να διορθωθούν-βελτιωθούν αλλά και από την άλλη δεν μπορεί όλοι να είναι τρελοί και άσχετοι που υποστηρίζουν με στοιχεία την ακαταλληλότητα των MMSC.

  15. «Τα υπάρχοντα πλοία κλάσης «Freedom» μπορούν να παραχωρηθούν σε όποιον σύμμαχο ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ να κερδίσει κάτι απ’ αυτά τα ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΑ πλοία.»

    Και μετα το τελειωτικο χτυπημα:

    «Η Ταιβάν, ένα κράτος που έχει αποδείξει πραγματική ικανότητα στο να διατηρεί επιχειρησιακά ΔΥΣΧΡΗΣΤΑ πλοία»

    Η Ελλαδα που εχει αποδειξει διαχρονικα οτι ειναι ανικανη να κανει ενα σωστο προγραμματισμο για εκσυγχρονισμο εγνωσμενης αξιας πολεμικων συστηματων σκεφτεται να αγορασει MMSC με 5δις και ενδιαμεση λυση LCS μπαινοντας στην ιδια κατηγορια με την Σαουδικη Αραβια που αγοραζει τα παντα και αν κατι δεν της κανει το αντικαθιστα ΑΜΕΣΑ με κατι αλλο ΚΑΙ την Ταιβαν που εχει μια φοβερη βιομηχανικη βαση και παραγει μια τεραστα γκαμα οπλικων συστηματων απο πυραυλους μεχρι αεροσκαφη.

    Με λιγα λογια λοιπον καποιοι πιστευουν οτι θα αγορασουν προγραμμα το οποιο θα πετυχει να προσφερει αντικατασταση παλιων μοναδων,αγορα νεων,εκσυγχρονισμο παλαιοτερων και σωτηρια ναυπηγειων.Αυτο που ομως θα καταφερουν ειναι να δωσουν την διεξοδο «που ακόμα και η Lockheed Martin, η ανάδοχος εταιρία των «Freedom» και τα ναυπηγεία Marinette Marine, που κατασκευάζουν τα πλοία, θα επέλεγαν και θα έβγαιναν από το πρόγραμμα ανακουφισμένες που ο μακρύς ναυτικός τους εφιάλτης τελείωσε.» οδηγωντας ομως το Π.Ν σε μια «ταπεινωτική και πιθανότατα μοιραία καταστροφή» αλα USS «Detroit».

    Το γεγονος βεβαια οτι αναφερεται η Ταιβαν η οποια ουσιαστικα ειναι εν μερη φινλανδοποιημενη χωρα στην Κινα και εχει και αναλογη αντιμετωπιση δεν πρεπει να διαφευγει της προσοχης.

    Αλλα εδω παμε και για F-35.Μεταχειρα.Αρα blk3.Και αλλα 18 αργοτερα.Αστα βραστα.

    Υπαρχει σοβαρο προβλημα. Αντι να προσπαθουμε να σωσουμε τις Ε.Δ κοιταμε να στηριξουμε την Lockheed.Τελικα αυτη η Ευρωπαικη ερευνα για αυτου του ειδους τις ακατανοητες αμυντικες δαπανες φαινεται ως σανιδα σωτηριας αυτην την στιγμη.Στο τελος θα μας δερνουν και θα λεμε και ευχαριστω επειδη αυτος που μας εδειρε μας γλυτωσε απο καποιον αλλο ο οποιος θα μας εδερνε περισσοτερο(το δερνουν/εδειρε αντικαταστηστε το με την λεξη που αρμοζει καλητερα στην περιπτωση).

  16. Δεν είναι μόνο το μηχανοστάσιο ένα πλοίο, ούτε ο ηλεκτρολογικός πίνακας. Αυτά είναι αστοχίες και διορθώνονται, άμα μπουν έμεπειροι τεχνικοί και επανασχεδιάσουν κάποια βασικά πράγματα όπως το κιβώτιο που δεν εμπλέκει εύκολα τις τουρμπίνες. Τα επόμενα MMSC που βασίζονται στα Freedom, εάν πέσουν τα απαραίτητα $$$ όπως πέφτουν και στα F-35, διορθώνονται. Τέλος μου άρεσε που μπορεί να μπει ραντάρ μαχητικού, προφανώς τέσσερα σταθερά, σε πλοίο. αυτό από μόνο του ανοίγει νέους δρόμους στους κατασκευαστές ραντάρ. Φαντάζεστε ένα SPY σε μαχητικό;

    1. Θα αλλαξει και την υπερκατασκευη σε χαλυβα απο αλλουμινιο ο τεχνικος? Γιατι οταν τα δοκιμαζαν του εβαλαν survivability 1+ που ειναι για ναρκοθυρευτικα σαν το Καλλιστω, οχι για φρεγατες. Και το SPY ξεχνα το,παιζει trs4-d rotator. Και δεν εχει 2ο σοναρ. Σε αντιθεση με ολα τα προηγουμενα αλλα και προφανως με ολα τα επομενα πλοια των Αμερικανων. Γιατι ffgx, Arleigh Burke flight III και flight IV θα εχουν.
      Δεν διορθονωνται τα παντα με καλα μαστόρια. Οι φρεγάτες δεν ειναι τροχοβίλες.

      Και για να ειμαι ξεκαθαρος η αγανακτηση μου ειναι προς το που μας καθοδηγουν οι υπευθυνοι, οχι προς τους αναγνώστες που απλα προσπαθουν να δουν και τη θετικη πλευρα στην προσφορα των mmcs. Και εγω ακομα δε θα ειχα προβλημα αν η τιμη τους ηταν 500 εκ το ενα με οπλα, γιατι τοσο αξιζουν στη καλυτερη. Αλλα οχι και 5 δυς για αυτο το προγραμμα, ειναι κλεψια.

      1. Σχετικά με το survivability με βάση τους παρακάτω ορισμούς το Level I αφορά πλοία βοηθητικά και που δεν αναμένεται να πολεμήσουν.

        Level I
        Patrol Combatant And Mine Warfare Ships
        Naval Strategic Sealift
        Material Support Ships
        All Other Auxiliary Ships/Craft

        “Level I represents the least severe environment anticipated and excludes the need for enhanced survivability for designated ship classes to sustain operations in the immediate area of an engaged Battle Group or in the general war-at-sea region. In this category, the minimum design capability required shall, in addition to the inherent sea keeping mission, provide for EMP and shock hardening, individual protection for CBR, including decontamination stations, the DC/FF capability to control and recover from conflagrations and include the ability to operate in a high latitude environment.”

        Level II
        Frigates
        Amphibious Warfare Ships
        Underway Replenishment Station Ships

        “Level II represents an increase of severity to include the ability for sustained operations when in support of a Battle Group and in the general war-at-sea area. This level shall provide the ability for sustained combat operations following weapons impact. Capabilities shall include the requirements of Level I plus primary and support system redundancy, collective protection system, improved structural integrity and subdivision, fragmentation protection, signature reduction, conventional and nuclear blast protection and nuclear hardening.”

        Level III
        Aircraft Carriers
        Battle Force Surface Combatants

        “Level III, the most severe environment projected for combatant Battle Groups, shall include the requirements of Level II plus the ability to deal with the broad degrading effects of damage from anti-ship cruise missiles (ASCMS), torpedoes and mines.”

        Για να είναι Level I τα LCS/MMSC θα πρέπει να έχει τουλάχιστον ανθεκτικότητα σε ηλεκτρομαγνητικό παλμό, σε κραδασμούς και σε ΡΒΧΠ. Όποιος γνωρίζει ας μας πει αν υάρχουν αυτές οι δυνατότητες για LCS/MMSC και σε ποιό βαθμό. Προφανώς η επιβιωσιμότητα από πλήγμα είναι ανύπαρκτη. Και εμείς θα τα αγοράσουμε ως φρεγάτα.

        1. Που τα κατέβασες ?? Εξαιρετικό !
          Τα LCS/MMSC έχουν σχεδιαστεί για LEVEL I
          ΔΕΝ είναι φρεγάτες!
          Οι φρεγάτες σχεδιάζονται για LEVEL II
          Οι διαφορες στην επιβιωσιμότητα είναι τεράστιες:
          primary and support system redundancy,
          collective protection system,
          improved structural integrity and
          subdivision, fragmentation protection, signature reduction, conventional and nuclear blast protection and nuclear hardening.”

          Ξαναγράφω πως ο λόγος που η LM δεν προχώρησε στοFFGx με τα LCS ήταν ότι απaιτουνταν» ριζικός ανασχεδιασμός για να καλύψει τις απαιτήσεις των FFGxιδιαιτερα τη διαμερισματοποίηση(compartmentization)=
          έλλειψη στεγανών/bulkheads!!

          1. Είναι από την OPNAVINST 9070.1 (παλιά κατηγοριοποίηση επιβιωσιμότητας του USN) που δεν μπορώ να την βρω. Την αναφέρει το παρακάτω blog

            https://navy-matters.blogspot.com/2013/01/lcs-survivability.html

            Για να είμαι σίγουρος ότι είναι ακριβής ο συγγραφέας έκανα μια πρόχειρη αναζήτηση. Τα κομμάτια της OPNAVINST 9070.1 που αναφέρω παραπάνω, και είναι από το blog, υπάρχουν και στις παρακάτω επίσημες αναφορές για τα LCS σε επιτροπές του Κονγκρέσου που τρώνε και άλλο κράξιμο. Όποιος έχει καλά χάπια για την πίεση ας τις διαβάσει.

            https://www.gao.gov/assets/680/674367.pdf

            Πίνακας 2

            https://docs.house.gov/meetings/AS/AS06/20161208/105447/HHRG-114-AS06-Wstate-ORourkeR-20161208.pdf

            Υποσημειώσεις 10 και 11

            Οι πιό καινούριες εκδόσεις της OPNAVINST δεν είναι τόσο ξεκάθαρες στην κατηγοριοποίηση της επιβιωσιμότητας και απλά αναφέρουν διάφορα κριτήρια. Τις διάβασα αλλά δεν βγαίνει καθαρό συμπέρασμα.

          2. @CK, @ndgi, @agnostosependytis, @Chris

            Από το ιστολόγιο της Fincantieri…

            -«The LCS FREEDOM class – a survivable, semiplanning steel monohull – …»

            Τι; Ορίστε; Πώς;;; Να το ξαναδιαβάσουμε! M-O-N-O-H-U-L-L !!!! Ελληνιστί: Μονοπύθμενο!!!

            Έχουμε χάσει την μπάλλα με τον επιπλέοντα τενεκέ!

            Πηγή: https://www.fincantieri.com/en/products-and-services/naval-vessels/lcs/

          3. @Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ
            ΜΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Εσφαλμένα απέδωσα το monohull (Μονοκάρινο) ως μονοπύθμενο. Ήθελα να γράψω single bottom. Προσπαθώ να φέρω στην επιφάνεια από επίσημες ανοιχτές πηγές τα κενά που χαρακτηρίζουν την κατασκευή LCS δη οποία δεν έχει ικανή ενίσχυση σε κρίσιμα μέρη του σκελετού της.

            Προτείνω έναν χρήσιμο σύνδεσμο μιας που ομιλούμε και για κατασκευαστικά στοιχεία του σκάφους:

            http://www.pi-schools.gr/lessons/tee/maritime/FILES/biblia/biblia/naytikh_texni_a/kef02.pdf

          4. Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

            Αντιλήφθηκα πιο πράγμα θέλησες να επισημάνεις.
            Αν θυμάμαι σωστά σήμερα στος νέες ναυπηγήσεις δεν υπάρχουν ούτε εμπορικά πλοία χωρίς ενισχυμένο πυθμένα στο σκάφος.

            Αν ήθελαν περιπολικό πλοίο ανοιχτής θαλάσσης μπορούσαν να αγοράσουν το ολλανδικό που πήρε και το Μεξικό με παρόμοιο οπλισμό που φέρουν τα LCS σε πολύ πιο χαμηλή τιμή αγοράς και οικονομικότερο στα έξοδα λειτουργίας.
            Ενώ αυτοί πηγαίνουν φούλ σε ένα πολυέξοδο πλοίο που είναι και ακριβότερο και προβληματικό, ενώ δεν προσφέρει τίποτε παραπάνω απο το αντίστοιχο ολλανδικό σχέδιο.

            Ο ορισμός της άσκοπης σπατάλης, απατεωνιάς και ασχετοσύνης, είναι αυτά που σχεδιάζουν να εφαρμόσουν οι υπεύθυνοι πολιτικοί.

            Damen delivers POLA Class OPV to the Mexican Navy

            https://navalnews.net/damen-delivers-pola-class-opv-to-the-mexican-navy/

        2. @Ndgi
          Ακριβώς αυτό (ζήτημα ασφάλειας/αντοχής σε καταπονήσεις κ.ο.κ.), γενικεύοντας ασφαλώς, και λαμβάνοντας ως αφετηρία πως τα δεξαμενόπλοια μονού κύτους έχουν απαγορευθεί εδώ και πολλά, μα πολλά έτη στην ΕΕ σύμφωνα με τον κανονισμό, που υιοθετήθηκε μετά το ναυάγιο του Prestige τον Νοέμβριο του 2002 στα ανοιχτά των ακτών της Γαλικίας.

          Ενδεικτικός σύνδεσμος 1: https://www.tovima.gr/2008/11/24/finance/kleinoyn-ta-eyrwpaika-limania-gia-5-243-monopythmena-deksamenoploia/

          και 2 (παλαιότερος) https://www.europarl.europa.eu/sides/getAllAnswers.do?reference=E-2002-3632&language=EL

          1. Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

            Ίσως θα έπρεπε να επεκταθεί και στα πολεμικά πλοία που επιχειρούν σε θάλασσες στην περιοχή της Ευρώπης η των ευρωπαϊκών ακτών το θέμα, με έναν ανάλογο κανονισμό ως προυπόθεση για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος και των ευρωπαϊκών εταιριών που ασχολούνται με την ναυπήγηση πλοίων.

          2. @Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ
            @ndgi

            Πολύ χρήσιμη παρατήρηση. Ας αναλογιστούμε μόνο πόσο εύκολα θα παραμορφωθεί το κύτος της MMSCακόμα και σε μια κοντινή έκρηξη τορπίλης, βλήματος κλπ (από τράνταγμα/τσλάντωση).

  17. Αγαπητοί φίλοι οι νεότερες πληροφορίες λένε ότι LoR για τις μπακαλιαρότρατες δεν έχει φύγει γιατί από τις αρχές Σεπτεμβρίου που επιβλήθηκαν οι MMSC στο ΓΕΕΘΑ από την πολιτική εξουσία αφενός αρκετοί μεγαλο-ναυτέοι έχουν αρχίσει να τσινάνε τώρα τελευταία κι αφετέρου το Αίτημα Πληροφοριών & Ελέγχου της ΕΕ έχει αρχίσει και πιάνει τόπο στο ΓΕΕΘΑ.
    Είναι πραγματικά αστείο και συνάμα τραγικό ότι οι πολιτικοί ταγοί του τόπου μας δεν γνωρίζουν καν την Νομολογία της ΕΕ ειδικά για θέματα που άπτονται του ανταγωνισμού και εμπίπτουν σε ευαίσθητα θέματα όπως είναι εθνικοί πόροι, ναυπηγεία κλπ. που επηρεάζουν την εν γένει σχέση ενός κράτους με την Ένωση.
    Στο θέμα των ναυπηγείων η κυβέρνηση δεν είχε καν το τακτ να συγκαλύψει έστω λίγο τις συνομιλίες με επιχειρηματκούς κύκλους αμφιβόλου οικονομικής επιφάνειας κι αξιοπιστίας πέραν της πολύ καλής πρόσβασης τους σε γνωστή πρεσβεία.
    Φτάσαμε λοιπόν στο τραγικό σημείο να ταυτίζουμε το παρόν και την μελλοντικό αξιόμαχο του ΠΝ με την επιβίωση των ναυπηγείων και την ικανοποίηση επιχειρηματικών συμφερόντων και πολιτικών ανταλλαγών.
    Το μόνο ευχάριστο στην παρούσα φάση είναι ότι η ΕΕ είναι αποφασισμένη να το τραβήξει το σχοινί και να σύρει το Υπουργείο σε ένα μακρύ και προδιαγεγραμμένα χαμένο δικαστικά αγώνα που θα καταλήξει στην επιβολή προστίμου περί τα 600εκ ευρώ χωρίς τα επιπλέον κόστη κι επιβαρύνσεις που θα προκύψουν.
    Εάν δεν συμμορφωθούμε άμεσα και οι διαδικασίες προμηθειών θα μπλοκαριστούν και θα έχουμε περαιτέρω επιπτώσεις διαφόρων τύπων και ,μορφών στο άμεσο μέλλον ειδικά στο δημοσιονομικό πεδίο που θα μας απασχολήσει πολύ σύντομα μετά και την νέα εκτίναξη του Κρατικού Χρέους.
    Και τότε θα ήταν πολύ περίεργο να δούμε πως θα βγει η πολιτική εξουσία να διακονέψει κανένα πακέτο οικονομικής βοήθειας από τους Γάλλους και τους Γερμανούς όταν έχει προσφέρει αφειδώς σχεδόν 8δις στο Αμέρικα χωρίς να δώσεις λόγο στους ευρωπαίους που είναι εκείνοι που στα εκταμιεύουν…..
    Τέλος στο καλό σενάριο που συμμορφωθούμε επιτέλους, αξιοποιούμε τα χρήματα από τα παρακρατημένα κέρδη ομολόγων από Γαλλία και Γερμανία και προχωράμε άμεσα στην συνδυαστική προμήθεια επιπλέον Rafale, A200 & U214 και σε εκσυγχρονισμό MLRS, AH64 & Patriot για να μην μείνει παραπονεμένος και ο θείος Σάμ.

    1. Τα κέρδη ομολογων από τις κεντρικές τράπεζες έχει αποφασισθεί να πάνε προς ξεπληρωμα του δημοσιου χρέους

      Τα αλλα που γραφεις θα δούμε
      Ξαναγράφω πως πάμε για μεγάλη ύφεση με παρα πολύ κόσμο χωρίς δουλειά

      Ποιος θα υπογράψει 9billion για εξοπλιστικά??

      Η εντύπωση μου είναι πως πουλάνε σανό πάλι για να δείξουν ότι ενδιαφέρονται για την άμυνα της χώρας

      1. Υπαρχει και ο αντιλογος , δηλαδη να κανουν δημοσια παραδοχη αδυναμιας ενισχυσης οταν οι απεναντι βολταρουν στο Αιγαιο…?

        Ουτε ο Μεταξας θα υπεγραφε εαν γνωριζε οτι η οικονομια θα καταρρευσει…

        Απλα εχουμε χασει το μετρο και χρειαζεται συνεση , πραγμα που η Ελληνικη πολιτικη σκηνη δεν διαθετει.

      2. Φίλε CK αναφορικά με τα κέρδη ομολόγων δεν έχει παρθεί καμία απόφαση για συμψηφισμό τους στο κρατικό χρέος ακριβώς επειδή δεν εγγράφεται ως έσοδο στον κρατικό Ισολογισμό.
        Τα κέρδη αυτά θα αποτελούσαν back up σε περίπτωση νέου πακέτου βοήθειας ‘η σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης όπως η συγκεκριμένη.
        Οι Γάλλοι είχαν συμφωνήσει αλλά για τους Γερμανούς δύσκολο καθότι δεν γουστάρουν να εγγραφούν ζημιές η πιστώσεις χρημάτων σε αλλού εξωκρατικους λογ/μους.
        Σε κάθε περίπτωση είναι απορίας άξιο που βρίσκουν οι πολιτικαρες μας τόσο χρήμα για να κάνουν τέτοιο χοντρό παιχνίδι ξαφνικά.
        Η υπόθεση σου έχει βάση αλλά από την άλλη τα πράγματα είναι πολύ στριμοκ@λα με την Τουρκία και δεν τους έχω τόσο ηλιθιους ωστε να αναιρεσουν ότι έχουν πει. Σ’ αυτή την περίπτωση πρέπει να φύγουν νύχτα και με ελικόπτερο όπως και στην περίπτωση που αποφασίζουν οτιδήποτε χωρίς την τεκμηριωμένη, επίσημη και υπογεγραμμένη άποψη κι επιλογή των επιτελαρχων και αρχηγών κάθε Όπλου.

        1. Για παράδειγμα:

          https://www.tanea.gr/2019/12/04/economy/economy-greece/eurogroup-prasino-fos-gia-767-ekat-apo-ta-kerdi-ton-omologon/

          Το Eurogroup αναμένεται να εγκρίνει την επιστροφή 767 εκατ. ευρώ από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων (ANFAs και SMPs) και από την ακύρωση της αύξησης επιτοκίου που είχε επιβληθεί σε μέρος του δανείου του 2ου Μνημονίου από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF).
          Ωστόσο, τα χρήματα αυτά, όπως και το 1 δισ. ευρώ που εκταμιεύθηκε τον περασμένο Μάιο, θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για την αποπληρωμή του χρέους, καθώς οι αποφάσεις σχετικά με την αξιοποίηση των ANFAs και SMPs για επενδύσεις θα πάρουν χρόνο.
          ————————————————————————————————————–
          Προς το παρόν μονο αναγγελίες έχουμε
          Μπορεί να είναι και επικοινωνιακός Σανός πως ενδιαφέρονται για την Aμυνα

  18. Εγώ σκέφτομαι το άλλο. Εμπειρικά, η κατάταξη των πλοίων στις επιμέρους κατηγορίες συνήθως είχε να κάνει με τις δυνατότητες/ικανότητές του (και συνήθως οι μεγαλύτερες ικανότητες ερχόταν και με το μεγαλύτερο τονάζ, οπότε πολλές φορές μπλεκόταν και το θέμα του τονάζ).

    AsuW=πόλεμος εναντίον σκαφών επιφανείας
    ASW= ανθυποβρυχιακός
    AAW=αντιαεροπορικός
    και στα μεγάλα σκάφη (δεν έχουμε) είναι και η δυνατότητα πολέμου εναντίον στόχων ξηράς (πχ κρουζ κτλ)

    Από εκεί έχουμε (εμπειρικά και χονδρικά καθώς θεωρητικά δεν υπάρχουν ορισμοί, αν θέλει κάποιος με διορθώνει):
    1) TΠΚ= ASuW με κάποια μικρή δυνατότητα αυτομάνυνας από αεροπορική απειλή (μία ικανότητα)

    2) Κορβέτα= Μία καλή ικανότητα από τις τρεις (συνήθως ASuW), σχετικά τίμια (μικρή) δυνατότητα αυτοάμυνας έναντι αεροπορικών και υποβρύχιων απειλών, ή καλή σε δύο και δεν έχει (ή σχεδόν δεν έχει) τρίτη (ή εντελώς υποτυπώδης). Πχ Gowind, Saar 6

    3) Φρεγάτα=Μια πολύ καλή/κορυφαία ικανότητα από τις τρεις και καλή ικανότητα στις άλλες δύο.

    Με βάση τα ανωτέρω, πραγματικά είναι ένα τεράστιο δίλημμα που θα κατέτασσε κάποιος τις LCS, ενώ φανταστείτε επίσης που θα την κατέτασσε κάποιος αν δεν είχε το συρόμενο σόναρ, σε βαθμό που νομίζω ότι το σόναρ της το κοτσάρανε μόνο και μόνο να αποφύγουν κάποια εξευτελιστική κατάταξη.

    ΥΓ Αν ήθελαν να είναι σωστοί, ή θα μας έβαζαν στην FFGX, είτε να πάμε σε άλλη όποια θέλουμε εμείς φρεγάτα άλλης χώρας και να τους μισορεφάραμε με κάπως μεγαλύτερη παραγγελία F-35. Το πολύ σαν χατήρι να τους πληρώναμε και κάποιο ποσό για ενοικίαση μερικών LCS σαν ενδιάμεση λύση (ντρέπομαι που το λέω, αλλά αν είναι να τους χρυσώσουμε το χάπι για να αποφύγουμε την εντελώς καταστροφή του ΠΝ ας πάει και το παλιάμπελο).
    ΥΓ 2 έχει πλάκα να ήθελαν να μας πάνε από την αρχή στις ΜΕΚΟ και να σκέφτονταν ότι όλοι θα το πάρουν στραβά, οπότε ας μιλήσουμε πρώτα για Μπελάρες του 1,5 δις, για MMSC του ενός δις και στο τέλος αν πούμε Α-200 με μισό δις στο τέλος αντί να μας βρίζουν θα μας πουν και μπράβο. Λες?

    1. agnostosependytis όλα τα σκάφη μπορούν ννα κάνουν AsuW, ειδικά αν τα φορτώσεις με 16 αντί 8 αντιπλοικούς. Ό,τι έχει διπλό σόναρ μπορεί να κάνει ASW. Για να κάνεις σύγχρονο AAW θες SM-3 ή Aster 30, με το ανάλογο ραντάρ. Οι SM-2 είναι ό,τι και οι SM-1: Παρωχημένοι και για κράτη δεύτερης γραμμής, χωρίς αναβαθμισμένη τεχνογνωσία και χρυσώνουν το χάπι με το ενοργό ραντάρ που του κοτσάρανε, στη θέση του ημιενεργού. Άμα ήτανε τόσο καλός όσο μας τον πλασάρουν οι πωλητές, θα τον έβαζε και το USN στη θέση των SM-3, αλλά δεν τον βάζει.

  19. Άσχετο αλλά ενδιαφέρον

    https://www.defence-point.gr/news/mirage-2000-9-i-episkepsi-toy-kyr-mitsotaki-sta-iae-eykairia-enischysis-tis-polemikis-aeroporias

    Πειρασμός τα Mirage 2000-9

    Έστω και αν μπορούν να μας παραχωρήσουν 15 από αυτά θα είναι μεγάλη ενίσχυση και φυσικά άμεσα.

    Με αυτόν τον τρόπο θα συγκροτηθούνε δύο μοίρες Mirage 2000-5 και 2000-9.

    Και όλα αυτά αν το κόστος είναι λογικό ή μπορούν να παραχωρηθούν με άλλες διευκολύνσεις.

    Σε κάθε περίπτωση χωρίς να υπονομεύουν φυσικά την μελλοντική αγορά άλλων 18 Rafale προκειμένου να έχει λογική η επένδυση στον τύπο.

      1. Δεν νομίζω να υπονομεύει τα Rafale είτε την τωρινή παραγγελία είτε τη δεύτερη μελλοντικά.

        Με τα λίγα Rafale και πιθανώς τα F-35 δεν καλύπτονται οι οροφές εκ των πραγμάτων.

        Ούτε και μπορείς να στέλνεις σε αναχαιτήσεις καθημερινά τα Rafale και τα F-35 κυρίως λόγου κόστους και φθοράς πανάκριβων μαχητικών που είναι για άλλες «δουλειές» ποιο σύνθετες.

        Οπότε χρειαζόμαστε ένα κορμό από F-16 και τα Mirage.

        Τα Mirage 2000-5 είναι 24 οπότε με την προμήθεια υποθετικά 15 Mirage 2000-9 συμπληρώνουμε δύο μοίρες.

        1. Με 150 εκσυχρονισμένα F16 και 40 -5 μαζί με όπλα και FOD μια Χαρά στεκόμασταν απέναντι στους γείτονες
          Και υπάρχουν ένα σωρό άλλες ανάγκες που θα μπορούσαν να καλυφθούν αλλα θελαμE RAFALE και F35
          να κάθονται να λιάζονται όλα μαζί σε λίγα χρονια

          1. CK

            Μακάρι να ήξεραν τι θέλουν, αλλά προφανώς δεν ξέρουν, και έτσι περιορίζονται σε αυτά που ξέρουν, στις μπίζνες για μίζες και ψήφους για το μέλλον, αφού μετά τις εκλογές ακολουθούν πάλι εκλογές.

        1. Πάντως δείχνει και μια ποιότητα αναγνωστών/σχολιαστών, ότι δεν μπαίνουν είτε μόνο να κάνουν χαβαλέ, είτε να βγάλουν τα κομματικά εσώψυχά τους και μόνο όπως κάνουν αναγνώστες άλλων ιστότοπων, αλλά ανεβάζουν το επίπεδο της συζήτησης και του ίδιου του σαιτ με καλές και χρήσιμες παραπομπές και σωστό διάλογο.

          Το έχουν κάνει και άλλοι αναγνώστες στο παρελθόν και είναι πολύ χρήσιμο, καθώς στο τέλος μπαίνεις μεν σε ένα σαιτ για να διαβάσεις τα ωραία άρθρα του, αλλά πολλές φορές τα σχόλια αποδεικνύονται ακόμη καλύτερα (κάτι που ανεβάζει και την επισκεψιμότητα και συμφέρει το ίδιο το σαιτ εκτός από τους αναγνώστες)

    1. Όποιος παρακολουθεί τις εκπομπές του Γιώργου Σαχίνη, την Παρασκευή που μας πέρασε ο κύριος Χριστοδούλου είπε δύο ενδιαφέροντα πράγματα, που προσωπικά δεν τα ήξερα. Δεν ξέρω αν είχαν δημοσιευτεί κάπου.

      1 ότι η προμήθεια των ραφάλ με επιστροφή κάποιων μιράζ είχε επίσης συζητήθεί από το 2017 λόγω της πολύ μεγάλης τιμής για την αναβάθμιση των EGM. Είπε επίσης ότι οι γάλλοι δεν δέχονταν να παραλάβουν όλα τα Μιράζ και γι αυτό ο αριθμός των ραφάλ που α αγοραζόταν θα ήταν μικρός.

      2 Ότι είχε προγραμματιστεί η πώληση των block 30 και κάποια από τα χρήματα να δινόταν για αγορά 12 Μιράζ από άλλη χώρα κάτοχο του τύπου. Πιθανόν το άρθρο να αναφέρεται σε αναβίωση ενός τέτοιου σεναρίου ίσως πλέον με διαφορετικύς όρους ίσως και εντελώς αποσυνδεδεμένου από την πώληση F16.

      Αυτά τα σχόλια πάντως ταιριάζουν με διάφοα σενάρια που διακινήθηκαν εδώ και καιρό. Αν οι γάλλοι δε δέχονται να παραλάβουν όλα τα μιράζ τότε η προμήθεια από τα ΗΑΕ μακάρι να ευοδωθεί προς συμπλήρωση των αριθμών. Η ύπαρξη 3 μοιρών έστω των 18 θα είναι καλή γιατί 54 αεροσκάφη από Γαλλία στην ΠΑ θα έχουν πολλά πλεονεκτήματα.

  20. Αφού πρέπει να αγοράσουμε από την LM και η ναυπήγηση να γίνει Ελλάδα, γιατί δεν πάμε σε 4 αντιτορπιλικά όπως ο Καναδάς; Και μεγαλύτερος τζίρος για τους εμπλεκόμενους και καλύτερα αποτελέσματα για το ΠΝ. Εκτός από την ανάγκη να σταθμεύουν στην Σούδα και μικρότερο συνολικό αριθμό μεγάλων μονάδων επιφανείας. Για συμπλήρωμα αριθμών, ότι θα βγάλει η Σύρος

  21. Εχουν μια τελευταια ευκαιρια να» στριψουν» το τιμονι με τα F-35 οπως εκαναν με τα Ραφαλ, γιατι μετα απο τον επερχομενο ακρωτηριασμο(τυπου Καραμπαχ) δεν θα τους σωσει τιποτα απο την οργη που ηδη φουσκωνει και ειδικα τους Στρατιωτικους και δει τους Ναυαρχους(δεν θα γλιτωσουν μονο με ξεφτιλα, οπως ο Λυμπερης).
    Ουτε φυσικα θα τους γλιτωσει η» Σουπια» της Πρεσβειας.
    Αποφασισαν μονοι τους να πορευτουν χωρις Α/ Α περιοχης; Διεγραψαν τη Κυπρο( εχουν υποχρεωση να βαλουν Κ@λ@δαχτυλο και τους Κυπριους να βαλουν το χερι στη τσεπη); Που πηγε το ενιαιο Αμυντικο; Τι σκ@τ@ κανουν;
    Οταν βλεπεις συνεργασια με Ισραηλ και τους τα δινεις ολα(ΕΛΒΟ κλπ) και αντι να παρεις ενα προηγμενο συστημα,πχ NLOS, μη επανδρωμενα και ασχολεισαι με λιανοντουφεκα και Σταγιερ αστα να παν στο δι@ολ@. Ετσι εξηγειται η μανια να μην συγκροτησουν Συμβουλιο Εθνικης Αμυνας ωστε τα λαμογια να κανουν παρτυ.

  22. Το θέμα με τις ΜΜSC δεν είναι μόνο ότι υπονομεύουν τις δυνατότητες του ΠΝ σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο πλοίο μπορούν να αγοράσουν τα χρήματα αυτά, αλλά μια τόσο εξόφθαλμα ανορθολογική και «στημένη» επιλογή υπονομεύει και το όποιο κύρος και αξιοπιστία έχουν απομείνει στη χώρα στα μάτια εχθρών και φίλων, αφού αποδεικνύει πόσο περιορισμένης αυτοδιάθεσης είμαστε αν μπορούν οι Αμερικάνοι να μας τα ξεχώσουν και εμείς να τα υπερασπιζόμαστε και ως «καλή επιλογή» και από πάνω. Περίγελος θα γίνουμε.

    Στον Καναδά π.χ δεν τόλμησαν να προτείνουν τις MMSC, εκεί το 2018 η Lockheed(!) μαζί με την ΒΑΕ Systems πρότειναν ως βάση τις Τype-26, οι οποίες τελικά επιλέχθηκαν για το πρόγραμμα CSC (Canadian Surface Combatant). Οι Καναδικές CSC θα είναι αστακός με πυραύλους CAMM, ESSM RIM-162, SM-2 block IIIC, SeaRAM, NSM και Tomahawk.

    Οι ΗΠΑ ως γνωστόν πήραν… τις Ευρωπαϊκές Φρεγάτες Πολλαπλών Αποστολών ή αλλιώς Fregata Europea Multi-Missione ή αλλιώς FREMM.
    https://www.thedrive.com/the-war-zone/37506/canadas-new-frigate-will-be-brimming-with-missiles

  23. Ως απάντηση/βοήθεια στο φίλο Ultorius που ρώτησε για τη τεχνολογική συνάφεια μεταξύ Μ2000-5 & Μ2000-9 παραθέτω μερικά σημαντικά σημεία που καταδεικνύουν ότι τα μαχητικά των ΗΑΕ είναι τεχνολογικά ανώτερα και πραγματικά στα χέρια των κορυφαίων πιλότων μας θα έκανα παπάδες σέ όλων των ειδών τις αποστολές.
    Σε κάθε περίπτωση με την κατάλληλη τεχνική αφομοίωση από τους μηχανικούς μας μπορούν να αξιοποιηθούν αποτελεσματικά φέροντας και το ατρακτίδιο Damocles και μία κορυφαία πλατφόρμα ηλεκτρονικών και το αναβαθμισμένο ραντάρ RDY-2
    Compared to the Mirage 2000-5 Mk 2, the UAE’s -9 variant incorporates what Dassault coyly refers to as “additional operating capabilities specified by the UAE AF & AD”, and which include enhanced survivability and much-improved long-range stand-off air-to-ground capabilities.
    At the core of the Mirage 2000-9’s navigation and attack system is a Thales-and Dassault Aviation-developed modular data processing unit (MDPU) that is similar to that used by the Rafale. This serves as the mission computer, manages the navigation and attack system, controls the cockpit display system and generates symbology for the head-up display (HUD) and head-down displays (HDDs). As a result, the Mirage 2000-9 is claimed to enjoy a world-beating, highly intuitive man-machine interface.
    The Mirage 2000-9 has a unique new IMEWS electronic warfare and countermeasures system. IMEWS was designed and developed by Thales, Elettronica and MBDA to UAE Air Force and Air Defence requirements.
    The aircraft also has a new Thales communication, navigation, identification (CNI) suite, with a frequency-agile Thomrad V/UHF secure voice radio system, and an LU2 tactical datalink.
    The Mirage 2000-9 is powered by the latest version of the SNECMA M53-P2 turbofan, incorporating FADEC and a sophisticated autothrottle (which provides automatic control of engine speed to maintain whatever speed is selected by the pilot).

  24. Εννοείται να μην τις πάρουμε!… Αφού το λέει και ο Craig Hooper ο οποίος διετέλεσε Αντιπρόεδρος Πωλήσεων, Μάρκετινγκ και Εξωτερικών Υποθέσεων στο Austal USA από το 2011 έως το 2013. Τα ναυπηγεία Austal είναι αυτά που κατασκευάζουν την κλάση Indipendence. Τυχαίο??? Μάλιστα φαίνεται να υποστηρίζει την άποψη το USN να τερματίσει το πρόγραμμα Freedom και να δώσει τα επόμενα κεφάλαια στην Austal USA για την συνέχιση και ενίσχυση του προγράμματος Indipendence!!! Σε ένα μόνο θέλω να σταθώ και να κάνω τον συνήγορο του διαβόλου… Σύμφωνα με το άρθρο »Στη διάρκεια επιχειρησιακού ταξιδιού στη Σιγκαπούρη, το 2013, το πλοίο αντιμετώπισε επαναλαμβανόμενα περιστατικά απώλειας ηλεκτρικής ενέργειας…» Μιλάμε για το LCS 1 Freedom. Aς δούμε λίγο που βρίσκεται η Σιγκαπούρη και πως αυτό το σκάφος έφτασε να επιχειρεί εκεί από τις ΗΠΑ… Σίγουρα όχι πετώντας…

  25. Προς Defence Review

    Λίγο πολύ γνωρίσουμε το πόσο ακατάλληλες είναι οι MMSC και γενικότερα η κλάση LCS.

    Επειδή το ρεπορτάζ σας είναι αξιόπιστο και έχετε καλές πηγές πληροφόρησης μήπως θα έπρεπε με ένα αντίστοιχο άρθρο σχετικό να μας ενημερώσετε για τις τυχόν νέες εξελίξεις που πιθανόν υπάρχουν σχετικά όπως με την νέα πρόταση των Γάλλων και τι ακριβώς περιλαμβάνει;

    Θεωρώ αδιανόητο να ισχύουν οι «πληροφορίες» της Πτήσης όπου υποστηρίζει πως η νέα πρόταση των Γάλλων είναι 4 δις για τέσσερις φρεγάτες FDI Γαλλικής διαμόρφωσης και χωρίς όπλα υποστήριξη και υποδομές!

    Και επειδή αυτή η παραπληροφόρηση πρέπει να σταματήσει κάποιος πρέπει να πει τα πράγματα όπως έχουν.

    Εκτός από τη Γαλλική νέα πρόταση θα είχε ενδιαφέρον και τυχόν άλλες προτάσεις που έχουν κατατεθεί ώστε να γίνουν οι συγκρίσεις.

    1. Το άρθρο έγραφε για ναυπήγηση στην Ελλάδα κάποιων η όλων των πλοίων που φυσικά εκτινάζει το κόστος στα ύψη!Τις δικες τους τις πληρώνουν 795mil χωρίς όπλα και FOS
      Οποτε άμα βάλεις το κόστος δημιουργίας άλλης γραμμής ναυπήγησης στην ελλάδα το κόστος αυξάνει
      Aπου θα τις πάρουμε από το2030 + και βλέπουμε εάν κρίνουμε από τα προηγούμενα προγράμματα του Ναυτικού από τις MEKO μέχρι τα SV

  26. Όλα τα περί αποτυχημένων LCS, πολύ γνωστά σε όλους μας που παρακολουθούμε απο πολύ καιρό τα θέματα αυτά από επίσημες και ανεπίσημες αμερικανικές ανοιχτές πήγες.

    Το πολύ σημαντικό είναι ότι ή ύπαρξη blog σαν και αυτό που μας φιλοξενεί και σχολιάζουμε, φέρνει στην δημοσιότητα και σε πολύ ευρύτερο κοινό τα τεράστια προβλήματα της κλάσης Freedom (τουλάχιστον) όχι μόνο με εντόπιες εκτιμήσεις, αλλά από μεταφράσεις αναγνωρισμένων ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΩΝ πηγών περιλαμβανομένου και Αξιωματικών του USN, που έχουν πολύ «μεγαλύτερη βαρύτητα» στα μάτια του κοινού.

    Σήμερα το μεσημέρι ο πατέρας μου, μεγάλος άνθρωπος (μορφωμένος, σοβαρός, ορθολογιστής και πολιτικοποιημένος) που δεν με ρώτησε πότε σχετικά με ειδήσεις για αγορές οπλικών συστημάτων, με ρώτησε (για πρώτη φορά) αν αληθεύει ότι «θα προμηθευτούμε ακατάλληλες φρεγάτες από του Αμερικανούς, που ακόμα και οι ίδιοι τις έχουν απορρίψει», ενώ είχε να με δει πάνω από 3 βδομάδες!

    Όλα τα blog όπως και αυτό, αναγιγνώσκονται απο αρμοδίους, απο πολιτικά γραφεία και απο πρεσβείες.

    Το LoR δεν συνιστά προμήθεια, μπορεί να είναι και μια μέθοδος στρίβειν διά του αρραβώνος, το σίγουρο είναι ότι για την «διαγωνιστική διαδικασία» κατα Μητσοτάκη, ακόμα και για τυπικούς λόγους θα πρέπει να αποσταλεί LoR τουλάχιστον σε μια sort list προμηθευτών ώστε να υπάρχει και επίσημα τιμή και διαθεσιμότητα.

    Γιατί τα γράφω όλα αυτά?
    Τα πράγμα εχει πάρει διαστάσεις και στην κοινή γνώμη, αλλά και αλλού.
    Πλέον δεν ειναι εύκολο να υπογράψει 5δις για 4 MMSC ο Μητσοτάκης με τις λεπτομέρειες που βγήκαν στην φόρα, τον περιμένουν όλοι εντός και εκτός στην γωνία, απλώς περιμένουν επίσημες «κινήσεις».

    Εχει γίνει αντιληπτό ότι τέτοια με προμήθεια υπονομεύεται το μέλλον του ΠΝ και της άμυνας της χώρας, και θα χτυπήσει πολύ άσχημα στην κοινή γνώμη εν μέσο αεροναυτικής κρίσης με την Τουρκια.

    Αυτό είναι πολύ πάνω απο οποιοδήποτε αναπτυξιακό όφελος, και ο μονος τρόπος που θα μπορούσε να περάσει τέτοια προμήθεια, είναι με ταυτόχρονη προμήθεια ή «επιχειρησιακά» ανταλλάγματα, που θα επέτρεπαν στο ΠΝ να αγνοήσει τις MMSC στα αμυντικά του σχέδια (δλδ να τις εχει μόνιμα δεμένες στο κρηπίδωμα χωρις επιχειρησιακές επιπτωσεις).
    Κάτι που είναι τεχνικά και οικονομικά και χρονικά αδύνατον να συμβεί.

    1. @PANOS
      Αξιότιμε κε, ακόμα και αεροπλανοφόρο της κλάσης Ford να μας έδιναν ως ενδιάμεση λύση οι MMSCes ΔΕΝ πρέπει να αγοραστούν καθώς θα είναι η ταφόπλακα του ΠΝ οριστικώς!

      1. Μαζί σας κ. Κουλούρη, θεωρώ επίσης πως το ΠΝ ούτε χρειάζεται ούτε αντέχει να έχει μονάδες για «επιχειρήσεις χαμηλής έντασης» και άλλες τέτοιες αυτοκαταστροφικές έννοιες που έχουν ανακαλυφθεί τελευταία.

  27. Καλησπέρα.
    Εγώ εν το μεταξύ δεν βλέπω ούτε τορπίλες στον εξοπλισμό των mmsc.
    Στο site της LM διαφημίζει ότι οι ανθυποβρυχιακές δυνατότητες οφείλονται στο προηγμένο ελικόπτερο:
    https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/multi-mission-surface-combatant.html
    Πουθενά για τορπίλες.
    Μόνο για AN/SLQ-25 Torpedo Defense system μιλάει.

    Οπότε εκτός του σόναρ γάστρας, της αύξησης των mk41 και του μικρού πυροβόλου, έχουμε ανάγκη και άλλης τροποποίησης.
    Εκτός αν μπουν asroc αλλά θα καταναλώσουν mk41.
    Τι να πω.
    Κοίτα να δεις που η μόνη μου ελπίδα είναι η Μέρκελ και η α200.
    Εν το μεταξύ η Αίγυπτος εκτός των α200, έχει διαπραγματευθεί και αγοράσει τις δύο τελευταίες fremm των Ιταλών.
    Μάλιστα έχει νομίζω παραλάβει την πρώτη.
    Κι εμείς ακόμα ψάχνουμε Αυστραλία, tico, AB κλπ

    1. @Γιώργος Χ.
      Ο D_Mitch (Naval Analyses) πιθανολογεί την υιοθέτηση του VL-ASROC αλλά και τούτη η εξέλιξη δεν βοηθάει το σαραβόπλοιο σε ASW ops.

        1. @Digenis
          Είμαι οπαδός του συγκεκριμένου όπλου (να το ξεκαθαρίσω αυτό) όμως ΔΕΝ αρκεί σε καμία περίπτωση για να θεωρήσουμε μάχιμο πλοίο το MMSC. Ναι στα VL ASROC Όχι στα PLAYMOBIL SHIPS.

      1. Συμφωνώ.
        Αν σκεφτεί κανείς πόσα του λείπουν, την ελλιπή θωράκιση, την τεχνολογική υστέρηση σε κάποιους τομείς, το πόσες ζημιές βγάζει κλπ, ήθελα να ξέρω τι είναι αυτό που τους έχει φανεί ελκυστικό στις ΜMSC και το οποίο να βαραίνει τόσο πολύ.
        Είναι αυτό ένα πλοίο που θα οδηγήσει το ΠΝ στο μέλλον;
        Εύχομαι να διαψευστούμε όλοι.

        1. Γιώργος Χ.

          Ίσως να τους φαίνεται ελκυστικό ότι με την «διάσωση» των ναυπηγείων θα εξασφαλίσουν ψήφους, ενώ θα ικανοποιήσουν παράλληλα και τις απαιτήσεις της αμερικανικής εταιρίας που δεν έχει πελάτες για αυτά τα ελαττωματικά, υποεξοπλισμένα και γενικά προβληματικά πλοία, η οποία εκβιάζει και με αποχώρηση απο την Ελλάδα λόγο των προβλημάτων στην ΕΑΒ που έχουν επισημανθεί.

          1. Η συγκεκριμένη εταιρεία που αντιμετωπίζεται δυστυχώς ως «Ιερή Αγελάδα» από το εγχώριο «Σύστημα» θα πρέπει πρώτα να απολογηθεί για το φιάσκο με τις πτέρυγες των ΠΑΠΑ 3…

          2. Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

            Συμφωνώ απόλυτα.
            Εγώ θα πήγαινα και παραπέρα.
            Αν υπήρχε ένας λογικός αρμόδιος άνθρωπος με συνείδηση και ανάλογες γνώσεις στο αντικείμενο, θα είχε θέσει προθεσμία στην εταιρία να παραδώσει ορισμένα προγράμματα που έπρεπε να είχαν ήδη ολοκληρωθεί μέχρι μια ημερομηνία, χωρίς επιπλέον παρατάσεις, και αν αυτή δεν μπορούσε να έφευγε απο την μέση και να γινόταν εκκαθάριση με ξεπούλημα η απλά λουκέτο για να μην πληρώνουν χωρίς να παράγεται έργο, ενώ χρησιμοποιείται και ως εργαλείο εκβιασμού απο την αμερικανική «μητρική» εταιρία.
            Επιπλέον θα έβαζα την μητρική που ανέλαβε το έργο εκσυγχρονισμού σε ειδική λίστα ως εταιρία που χρωστάει στο ελληνικό δημόσιο χρήματα που πήρα χωρίς να ολοκληρώσει τις εργασίες που έχουν συμφωνηθεί στο σχετικό χρονοδιάγραμμα που θα έχουν θέσει με την σχετική ενημέρωση προς την Ελλάδα πρίν υπογράφει η συμφωνία.

          3. Δεν μου φαίνεται λογικό για την ευνοική αντίληψη 4-5.000 ατόμων για την βοήθεια στα ναυπηγε΄λια ότι αξίζει να πετάξουμε από το παράθυρο 4 δις. Καλύτερα να τους χαρίσουμε 400 εκατ και με τα 3,6 δις που θα περισσέψουν να αγοράσουμε αυτό που πραγματικά χρειαζόμαστε αμυντικά.

            Ακόμη καλύτερα, με τα 4 δις να επιδοτήσουμε μερικούς εφοπλιστές και να χτίσουν 8 τανκερς, οπότε και αυτοί δουλειά θα έχουν και εμείς θα τα αξιοποιήσουμε καλύτερα τα λεφτά που θα μείνουν

          4. agnostosependytis

            Ασφαλώς δεν αξίζει να πεταχτούν 4 δις για πολιτικές σκοπιμότητες αγοράζοντας ένα ακατάλληλο και ιδιαίτερα ελαττωματικό πλοίο.

            Η λογική με την οποία λειτουργούν όμως προφανώς αυτοί οι άνθρωποι που σκαρώνουν όλο αυτό το σενάριο στην Ελλάδα, δεν προέρχεται απο υγιής σκεπτικό, είναι απλά φθηνές πονηριές.

            Η προτάσεις σου θα είχαν νομίζω ένα όφελος αν είναι να εξυπηρετηθούν μόνο τα ψηφοθηρικά ζητήματα.
            Οι εφοπλιστές προχωράνε με πρόγραμμα, αλλιώς δεν θα μπορούσαν να σταθούν πολλά χρόνια στον ανταγωνισμό.
            Όσοι ήθελαν και μπορούσαν έδωσαν και πλοία στο ναυτικό. που θεωρώ ντροπή για μια χώρα που έπιασε πολύ χρήμα στα χέρια και δεν μπόρεσε να το αξιοποίησει επειδή εκείνοι που τα μοίραζαν τα εξαφάνιζαν σε ξένους λογαριασμούς στο εξωτερικό.

        2. @Ndgi
          Ακριβώς. Και το αστείο; Οι διοικητικοί είναι περισσότεροι από τους τεχικούς που παλεύουν κυριολεκτικά μόνοι. Ας μην μιλήσουμε για το βαφείο… Τα C130 κ.ο.κ. που λιάζονται…

          1. Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

            Έγιναν όλοι αφεντικά με παχυλούς μισθούς και δεν απέμεινε εργάτης για την παραγωγή.
            Εταιρία για τα πανηγύρια και ως δεξαμενή για ψήφους.
            Προτιμότερο να γίνει εκκαθάριση και να ξεκινήσουν απο την αρχή με άλλους επενδυτές που θα επιλέξουν και το προσοπικό ανάλογα με την εξειδίκευση και τις γνώσεις.
            Αν θέλουν να έχουν εταιρία που να μπορεί να σταθεί στον διεθνή ανταγωνισμό όπως παρατήρησες παραπάνω, αλλιώς είναι απλά περιττά έξοδα.

        3. Για ποιά ακριβώς τεχνολογική υστέρηση μιλάτε συνονόματε Γιώργος Χ. από ένα νέας σχεδίασης πλοίο και μη μου πείτε σας παρακαλώ την έλλειψη σόναρ μπροστά γιατί το γνωρίζει ολόκληρη η οικουμένη πλέον.

  28. Αν ερθουν οι τρατες θα εχουμε νεα τσοχατσοπουλιαδα, αυτη τη φορα και με ενστολους, και αυτη θα ειναι πολυ χειροτερη αν προκυψει μετα απο Εθνικη αποτυχια στη θαλασσα.Ειμαι της αποψης οτι ειναι ηλιου φαεινοτερο οτι οι κυβερνωντες πιεζονται και θα πρεπει να βουλωσουν τα αδηφαγα στοματα της ΛΜ και της ΟΝΕΧ (με ειδηση για τα F-35 ?).Οπως και να το δουμε δεν χωρανε και Ραφαλ και τρατες και κουβαδες-35.Και ολα αυτα με τον κοβιντ παρεα.
    Δεν πρεπει να μας διαφευγει η απουσια αντιδρασης των κομματων της βουλης κ για τα Ραφαλ και τις τρατες οποτε ειναι πιθανο να ασχολουμαστε ολοι με παπαγαλακια και τους ασεβεις τους ποθους ή εστω με δηλωσεις για ν α βουλωσουν στοματα στην ΛΜ .

  29. αν ειμασταν μπρουκληδες να δωσουμε πολλα πολλα δις ,να γραψουμε στα .. τα ναυπηγεία θα ηθελα bel xl ,αλλα ομως φαινετε οι συνθήκες μας αναγκάζουν να δούμε και την προσφορά των αμερικανων και να κανουμε το κυρίως LCS πλοιο οσο καλυτερο μπορουμε …

    1. Η επείγουσα ανάγκη μας είναι να δημιουργήσουμε άμεσα ισχυρή αποτροπή απέναντι στους νεο-οθωμανούς. Η επιλογή της αδύναμης LCS, συνιστά και αφοπλισμό αλλά και στέρηση πόρων για μια ουσιαστική αποτροπή.

      1. Καμια απο τις καθαρές νεες φρεγατες δεν καλύπτει επείγουσες ανάγκες … Ουτε οι MMSC ουτε οι Bel .Για καποιο αλλο πλοιο θα μιλας .

        1. Γιατί μόνο αυτές υπάρχουν και προσφέρονται στην αγορά;

          Η μήπως περιμένουμε να μας προσφέρουν LCF νέας παραγωγής σε τιμή Gowind 1400 L’Adroit με «ενδιάμεση λύση» Crossover σε πακέτο μίσθωσης;

          1. Εσύ μπορεί να ξέρεις μόνο αυτές, αλλά αυτό δεν σημαίνει και ότι είναι οι μοναδικές προτάσεις.

            Στέλνεις ένα RFI όπως θέλουν να στείλουν για τα αμερικάνικα και λαμβάνουν ενημέρωση και προτάσεις, έτσι απλά.

            Οι προτάσεις δεν γίνονται μέσο των δελτίων ειδήσεων, αλλά με επίσημη επιστολή στον ενδιαφερόμενο και εκείνος ενημερώνει στην συνέχεια με επίσημες ανακοινώσεις.
            Έτσι γίνονται αυτά τα πράγματα, όπως είναι γνωστό.

  30. Κανα νέο για μεκοΑ200 εχουμε η παμε προς αυτοκτονία με αγορά mmsc;

    Aν παρουμε mmsc ευχομαι ΓΙΑ ΟΛΟΥς τους υπεύθυνους το γουδί να είναι ενα λουνα παρκ μπροστα σε αυτα που θα τραβήξουν

  31. Ανέβηκε επίπεδο η ελληνική πολιτική, απο εκεί που μάζευαν παλιατζούρες στις αμερικανικές μάντρες θα αρχίσουν σε λίγο να πληρώνουν αδρά για προϊόντα που θεωρούνται στην χώρα προέλευσης Junk που θέλουν να ξεφορτωθούν.

    Σε εποχές που δεν υπάρχουν χρήματα, αυτοί οι «αριστοκράτες» σκέπτονται στα σοβαρά να ξοδέψουν 9 δις για μια ΕΑΒ και υποτίθεται αξιόλογα ναυπηγεία αγοράζοντας σαβούρες.

    Πιο ξεφτίλα δεν γίνεται νομίζω.

  32. θα το καταπιουμε το δηλητηριο των LCS και θα πουμε και ευχαριστώ….

    Πραγματικα 10 χρονια σκληρης τιμωριας δε μας εμαθαν ΤΙΠΟΤΑ.

  33. Αρχίζω και πιστεύω ότι τα 6 μτχ (τενεκες35)
    είναι ακριβώς η ενδιάμεση λύση πριν τον ερχομό των αλουμινοτρατων.
    Ποτέ δεν υπήρχε θέμα αποδέσμευσης! Arleigh Burke ούτε για την Ελλάδα ούτε για καμιά άλλη χώρα φυσικά και αυτά που έγραφε η πτώση ήταν σαχλαμάρες.
    Τικο δεν θέλουμε, ούτε μτχ αλουμινοτρατες από αμερικα.
    Αντί για ενδιάμεση λύση για τα πλοία θα πάμε σε αεροπλάνα. Ίσως μειωθούν και οι οροφές των φρεγατών η αλλιως
    το ναυτικό θα μείνει ακόμα και με τις 3 μη εκσυχρ. S μέχρι το 2025 που κατά τα φαινόμενα
    Θα έχουμε έτοιμη (δυστυχώς) την πρώτη ελληνική αλουμινοτρατα.
    Άλλη μια λάθος κίνηση για διμιουργια εντυπώσεων (να εκστασιαστεί το ποπολο γιατι
    Θα πάρουμε 6 τενεκεδες με στελθ μανδύα, με ανύπαρκτες διαθεσιμότητες ομως) και να μας ψηφίσουν στις επόμενες εκλογές.
    Δεν θα είχα κανένα πρόβλημα αν ειμασταν εμιρηδες και πετάγαμε τα δις για πλάκα.
    Αλλά οι τενεκεδες35 που πιστεύω στο σύνολο δεν θα πάμε σε πάνω από 12 κομμάτια συνολικά
    Μακροπροθεσμα (6+6) δυστυχώς θα είναι η ταφοπλακα της 2ης μοιρας των επίσης 18 Rafale. Ακόμα και αυτά τα 12? Θα μας κοστίσουν 1,7 δις? Με τις υποδομές και την εκπαίδευση.
    (χωρίς όπλα, με υπάρχοντες Jdam και aim120 c-7 θα τη βγάλουν οι τενεκε δες)
    Βέβαια αν εξαιρέσεις ότι θα γλυτώσουμε. Τα 300 εκρια της ενδιάμεσης λύσης του ναυτικού και ίσως και το κόστος χρήσης αυτών (αν ήταν Τικο θα ήταν τεράστιο) ίσως τελικά με 1+δις για 12 να τη βγάλουμε καθαρή.
    Μετά θα πρέπει να κρατήσουμε το τελικό κόστος των 4 αλουμινοτρατων (+όπλα, εκπαίδευση, υποστήριξη) στα 4 δις οπότε
    Το σύνολο 4 αλουμινοτρατων +12 τενεκεδων 35 να μην μας βγει πολύ πάνω από 5-5.5 δις.
    Ωραία λοιπόν ικανοποιηθηκε η λοκχιντ.
    (είχα αρχίσει να αγχώνομαι ότι θα μείνουν Ανεργα τα παιδιά) μαζί με όσα πήραν/ρουν την τελευταία 15ετια θα ξεπεράσουν τα 12 δις (90 f16, romeo, παπα3, αναβάθμιση σε βαιπερ, aegean hawk, mlrs, αναβάθμιση 50αριων).
    Οι Γάλλοι θα μείνουν με τα 1,7 δις των rafale?
    Oι Γερμανοί με τίποτα? (που όσο και να μην τους πάω χειρότεροι από τους διπροσωπους αμερικανους δεν είναι).
    Μήπως αν συμπιεσουμε το κόστος 4 αλουμινοτρατων και 12 μτχ τενεκεδων 35 στα 5-5.5 δις χωρίς ενδιάμεση λύση πλοίων και με ελαφρύ αντί για βαρύ εκσυχρ. των 4 Μεκο (μόλις 200εκρια αντί για 450). Μήπως λοιπόν αντί να έπαιρνε 9 δις η αγαπημένη μας λοκχιντ να πάρει 5-5,5δις και με τα υπόλοιπα 4δις να χτίσουμε 3 Gowind 2700! ακριβώς σαν των εμιρηδων (τα 2 πλοία 750εκρια) με 32 essm + Ram21 + πολύ καλή ! Asw σουίτα. Που τα 3 πλοία με πλήρης οπλισμο. Και υποστήριξη δεν θα περάσουν τα 1.7 δις.
    Και με άλλα 1.7 δις να χτίσουμε και άλλα 3 πολύτιμα 214 υποβρύχια? Να μην γκρινιάζουν και οι Γερμανοί που θα Πάρουν κάτι,(που μας είναι πολύτιμο, υποβρύχια) και οι Γάλλοι συνολικά να πάρουν 3.5-4 δις μοιραζμενα και σε ντασω και σε ναβαλ γκρουπ.

    Υ. Γ
    Κανονικά οι αμερικανοι και η λοκχιντ δεν πρέπει να πάρουν τίποτα γιατί στηρίζουν τους μεμμετηδες και στην καλύτερη περίπτωση για εμάς νιπτουν τας χειρας τους στις απαιτήσεις τους εναντίον μας, αλλά δυστυχώς πρέπει να είμαστε πραγματιστες αφού οι Αμερικανόδουλες κυβερνήσεις μας πάντα θα εξυπηρετούν τα. Σ
    συμφέροντα τους.

  34. Τα F-35 θα είναι 18 ή 24 (18 + 6 μτχ). Τα Rafale πολύ πιθανόν να γίνουν κι αυτά 24 με την ενεργοποίηση της option. Με νέα όπλα για τα Viper (Harpoon Block II, AARGM και ίσως JASSM) και τα F-35 (ΑΙΜ-120D, JSOW-ER) συν τον εκσυγχρονισμό των F-16 Block 50 σε 50+ η αεροπορία «κλείνει» ως το 2030. Σενάρια για 2η μοίρα Rafale (ή F-35) δεν παίζουν ως το 2030.

    Πάμε στο ναυτικό: παρατηρήσατε ότι από τότε που έσκασε το σενάριο για τα F-35 ξεχάστηκαν τελείως οι MMSC; Γνώμη μου είναι πως το σενάριο για τις MMSC πυροδότησε τόσες πολλές αρνητικές αντιδράσεις χωρίς να είναι καν επίσημο, που τώρα η κυβέρνηση κάνει πίσω. Γι’ αυτό δεν έχει σταλεί ακόμα η LOR και παραμένει στα συρτάρια. Συν την πιθανή αντίδραση της ΕΕ για τα ναυπηγία και το πιθανό φρένο και από εκεί. Τα περί F-35 είναι το Plan B για να πάρουν οι Αμερικανοί (LM) το κομμάτι από την πίτα που τους έχουν τάξει. MMSC κατάτην γνώμη μου τέλος.

    Οι φρεγάτες μάλλον θα πάνε στους Γερμανούς (MEKO A200) με πιθανή ενδιάμεση λύση της K130 που θα αποσύρουν τα επόμενα 2-3 χρόνια. Πολύ πιθανόν και τις 5 αντί των 3 που λέγαν αρχικά. Ίσως γι’ αυτό το budget για την ενδιάμεση λύση ανέβηκε στα 500 εκ € από τα αρχικά 300 εκ €. Οι Γάλλοι εκτός των Rafale πολύ πιθανόν να πάρουν το ηλεκτρονικό πακέτο των φρεγατών. Από εκεί και πέρα το ναυτικό θέλει τουλάχιστον 2 Υ/Β για να κλείσει εξοπλιστικά ως το 2030. Και πάμε την επόμενη δεκαετία για 4 ευρωκορβέτες συν 2 αντιαεροπορικές φρεγάτες για αντικατάσταση των 4 ΜΕΚΟ200 και των 2 S που πιθανόν να παραμείνουν σε υπηρεσία για τις οροφές, συν 2 ακόμα Υ/Β.

    Και για τις Freedom class που γίνεται λόγος: αν το σενάριο περι πρόωρης απόσυρσης επαληθευθεί, τότε τα 10 αξιόμαχα πλοία (LCS-5 ως LCS-23) μας κάνουν ως αντικαταστάτες των Combattante αν παραχωρηθούν δωρεάν ή έναντι συμβολικού τιμήματος; Ας πάρει και η ΟΝΕΧ την συντήρηση και μερικό εκσυγχρονισμό τους.

  35. Καλημερα στην παρέα .

    Ενδιαφέρον θα παρουσιαζε ενα αρθρο για τις μεκοΑ200 κ το που βρισκόμαστε.
    Επισης θεωρώ λάθος να παμε απλά για 2 υποβρυχια, τα υποβρύχια πρέπει να γίνουνε 4 για να συνεχίσουμε να έχουμε την ποιοτική υπέροχη.

    Η κ130 ειναι καλή ενδιάμεση λύση.
    4μεκοα200
    5κ130
    4μεκο200

    Για να εχεις κ μια οροφή των 16.

    Το αλλο που με απασχολει, τι θα γινει με της 50αρες combattante;

    Θα ηθελα βεβαια την combattante fs 56 να δω, αλλα προβλέπω να παμε στον Θεμιστοκλή που δεν ξέρω κατα πόσο καλα οπλισμένος θα είναι + το οτι δεν πιάνει ιδιαίτερη ταχύτητα (38 vs 30)

  36. Έχει ένα ενδιαφέρον άρθρο σήμερα ο Κ.Γρίβας με τίτλο «Καλές οι φρεγάτες, αλλά η αποτροπή χρειάζεται κυρίως άλλα όπλα» που με έβαλε σε σκέψεις.

    Υπάρχει δλδ η πιθανότητα σε 5-10 χρόνια (τότε δλδ που θα αρχίσουν να παραδίδονται επιχειρησιακά οι MMCS ή οι Μπέλλες ή όποιο άλλο πλοίο οι Τούρκοι να μπορούν απ τις ακτές τους να μας αρνηθούν την θαλάσσια πρόσβαση στα νησιά.

    Νομίζω λοιπόν πως είναι καιρός να συσταθεί μια ομάδα απο τους καλύτερους ειδικούς που να μελετήσει την μελλοντική κατάσταση απειλών στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, να κάνει συστάσεις και μόνο τότε να αποφασίσουμε τι θέλουμε (πλοία, δρόνους, συστήματα επιτήρησης/εξουδετέρωσης κλπ κλπ) και με τι πρέπει να είναι οπλισμένα..

    Οι αγορές πανικού τύπου «μετά Ιμίων» μπορεί να μας κοστίσουν πολύ ακριβά.
    Ειδικά εφόσον γνωρίζουμε πως νο1 στόχος των Τούρκων είναι το μισό Αιγαίο, και ξέρουμε και πόσο επίμονοι και υπομονεττικοί είναι.

  37. 24 f35
    24 Rafale
    85 Viper
    38 F16 blk 52 plus advanced

    168 μαχητικά, 4 τυποι.
    Με τα 32 blk 30 ίσως με απαρτια απ τα 50αρια και με λινκ16 κλπ φτανουμε την οροφη των 200!
    Τώρα πώς θα βγουν τα logistics βλέπουμε..

    1. Κάνε τα Viper 123 και τα Ραφάλ 40 (με την αποχώρηση των 2000-5) και κλείσαμε. Μια χαρά, ούτε πολυτυπία ούτε τίποτα, για πρώτη φορά θα έχουμε τόσους λίγους τύπους

  38. Δεν ειναι απαγορευτικο να κανεις ονειρα, απεναντιας κανει καλο και στην υγεια.

    Ιδιαιτερως δε αυτη την εποχη ειναι και επιβεβλημενο.

    Δεν χρειαζεται να ειναι κανεις μαντης για να καταλαβει τι μελλει γενεσθαι.

    Οτι γινοταν θα εξακολουθησει σε υπερθετικο βαθμο.

    Οι Αμερικανοι και οι Ελληνοφωνοι πολιτικοι εχουν προαποφασισει το μελλον της χωρας , τουλαχιστον στα εξοπλιστικα που απτονται των αρμοδιοτητων τους.

    Στο διεθνες περιβαλλον τα πραγματα ειναι περιπλοκα.

    Στα βασικα λοιπον , θα γινει οτι επιθυμει ο Αμερικανος , ο Ελλην απλως θα εκτελεσει προθυμως και ανευ αντιλογιας τις διαταγες του.

    Σκαφη Ακτοφυλακης , αορατα αεροσκαφη , και οπλικα συστηματα θα ειναι ολα εξ Αμερικης.

    Το ζητουμενο ειναι καθαρα θεμα επικοινωνιακο , με λιγα λογια πως θα παρουσιαστει το ανοσιουργημα ως την καλυτερη επιλογη θωρακισης της χωρας.

    Το χειροτερο ολων η ανυπαρξια αντιδρασης απο τους Ελληνες Αξιωματικους , θεαμα θλιβερο στα ορια του ενδοτισμου.

    Για τους δημοσιογραφους και πολιτικους η σταση τους ειναι προβλεψιμη και αναμενομενη.

    Η εικονα του μελλοντος ? Αμερικανικες κορβετες , Φ 16 , Φ 35 και τα εναπομειναντα μιραζ , μεχρι να αποσυρθει οτιδηποτε Γαλλικο διαθετει η ΠΑ.

    Τα υπερσκαφη εστω και σε ελαχιστους αριθμους , περαν του κερδοσκοπικου οφελους , θα λειτουργησουν ως αναχωμα εναντι των αναμενομενων και δικαιολογημενων αντιδρασεων , για την ακυρωση του προγραμματος προμηθειας των Rafale.

    Ειναι αδυνατον η ΠΑ να διαθετει mirage – Rafale – F 16 – F 35 παρα τις διαβεβαιωσεις λαγων…της Καθημερινης.

    Η ΠΑ θα επιχειρει στο μελλον με 2 βασικους τυπους αεροσκαφων , F 16 και F 35 .

    Θα διατηρησει οσο της επιτραπει τη χρηση των -5 μεχρι της τελικης τους απαξιωσης.

    Η δουλοπρεπεια των κυβερνωντων , οι μεθοδευσεις στο ζητημα των Γαλλικων Φρεγατων , ο τροπος που λειτουργουν ειναι το ασφαλεστερο μεσο κατανοησης των προθεσεων τους.

    Τα συμπερασματα ειναι αποτελεσμα των ενεργειων του ΓΕΕΘΑ και ο προσανατολισμος του σε εκδηλωση ενδιαφεροντος για τις mmsc και f 35 , κατα παραγγελεια της κυβερνησης .

    Δυστυχως θα εκτεθουμε με ακοσμο τροπο , ακομη μια φορα , στους Γαλλους και εχουμε την απολυτη ευθυνη για οτι συμβει στο μελλον.

    Πολλα μπορει να ισχυριστει κανεις , αλλα τα μονα πολεμικα που εστω για λογους ηθικης και διπλωματικης στηριξης ,περασαν απ τη γειτονια μας και την Κυπρο , εφεραν Γαλλικη σημαια….

    1. Οι αστείοι χειράνθρωποι των Αμερικάνων δεν θα μπορέσουν να υλοποιήσουν τους τερατώδεις, καταστρεπτικούς σχεδιασμούς τους καθότι το «μπαγιόκο» ρέει πρωτίστως από την ECB…Ευτυχώς δηλαδή. Τα κόλπα με τις πιστοληπτικές αναβαθμίσεις από εργαλεία εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ δεν αρκούν για να αντληθούν 5 δις για ξεγάνωτους τενεκέδες ή χαρταετούς.

      1. Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

        Μακάρι να φάνε πόρτα απο την ΕΚΤ και ΕΕ στο θέμα, γιατί αλλιώς θα τα κανουν όλα σαν τα μούτρα τους χρεώνοντας ολόκληρη την χώρα για ακατάλληλο και ελαττωματικό υλικό.

        Που είναι σήμερα οι Γερούν Ντάισελμπλουμ και Σόιμπλε απο την εποχή που γινόταν ο μεγάλος έλεγχος για να θέσουν όρια στους ξεψαρωμενους πολιτικούς στην Ελλάδα που επιδιώκουν ξανά υπερχρέωση της χώρας για να πάρουν μίζες και να αφήσουν πίσω ένα εξοπλιστικό χάος;

    2. Το παρόν πολιτικό σύστημα, πλήρως εξαρτημένο και υποδουλωμένο, μόνο δεινά θα προκαλέσει στη χώρα. Ας το πάρουμε απόφαση όλοι και κυρίως οι φανατικοί οπαδοί πως είμαστε σε αδιέξοδο.

  39. Άσχετο. Κοίταγα τον VL MICA NG – μπορεί να είναι και εδάφους-αέρος και επιφανείας-αέρος και αέρος-αέρος, και σκέφτηκα τι ωραία που θα ήταν να είχαμε σαν σύστημα αεράμυνας ένα στρώμα SAMP/T με aster 30 + φρεγάτες με τον ίδιο πύραυλο, + ένα στρώμα με VL MICA εδάφους επιφανείας + 16 με 32 κελιά σε φρεγάτες αντί του ESSM, και ταυτόχρονα -με τόσα λεφτά που θα τους είχαμε δώσει να είχαμε εκκινήσει με την MBDA ένα πρόγραμμα πυραύλου μικρού βεληνεκούς (20 – 30 km), μικρού κόστους, που να μπορεί να καταρρίπτει ελικόπτερα, μικρής ταχύτητας δρόνους, να πλήττει πλεούμενα σκάφη αλλά και στόχους εδάφους κινούμενους ή ακίνητους, και να εκτοξεύεται είτε απο όχημα, είτε απο αεροσκάφος είτε απο πλοίο.

    1. Περαιτέρω, ακόμα ένας χρήσιμος σύνδεσμος:

      https://ecf.cofc.uscourts.gov/cgi-bin/show_public_doc?2012cv0484-181-0

      και ένας ακόμα από την κατασκευή του LCS9 «USS Little Rock» όπου καθίσταται σαφές η έλλειψη ενισχυμένου κύτους!
      ΠΗΓΗ: https://www.usslittlerock.org/lcs9-ship-photo-file/2-construction/Construction1.jpg

      και έτερη ΠΗΓΗ: https://www.navsource.org/archives/15/1509.htm

    2. Αν μας τις χαρίζαν, με ένα OTO-MELARA 76mm και 2 διπλούς Harpoon Block 1C, δεν θα με χαλάγαν για αντικαταστάτες των Combattante. Ή ένταντι συμβολικού τιμήματος σαν τα Kiowa Warrior. Με μισό δις € και οι δέκα.

  40. Και επειδή ακούγεται ότι στάλθηκε LOR σε ΗΠΑ και ότι υπάρχει περίπτωση να στάλθηκε LOR και σε μια άλλη χώρα. γιατί δεν στέλνουν LOR και στην Ιταλία/Fincantieri για Fremm έκδοσης κοντά στην FFGX, να δούμε πόσα απίδια χωράει ο σάκος? Ή έστω σκέτη Fremm που ήδη έχουν εμπειρία και την παράγουν και απλά να ζητήσουν να μπουν και κανα 2-3 καλούδια επιπλέον πάνω?

    Φοβήθηκαν μην έρθει καμιά απάντηση που θα τους φέρει σε δύσκολη θέση και τιμολογιακά και από άποψη επιδόσεων?

    Στην Αίγυπτο, με την οποία υποτίθεται έχουμε εξαιρετικές σχέσεις, έγινε καμιά κρούση μπας και μπορούσαν να μας πουλήσουν τις νεοαγορασμένες Fremm έστω με κάποιο κέρδος για αυτούς?

      1. Πριν από λίγο η ΠκΔ ανέβασε κάτι που αν αληθεύει αλλάζουν πολλά. Type 31 τεμάχια 4 στα 2 δις πλήρη με FOS νερό τηλέφωνο πληρωμένα. Ενδιάμεση Τ 23. Δεν το γλυτώνουμε το εγκεφαλικό με όλα αυτά που γίνονται. Αν συνεχίσουμε με τις ψαροπούλες είμαστε για τουφέκι.

  41. Πάντως ο καρβουνιαρης (δεν του έχω καμία συμπάθεια) στο σαιτ του αποδομει πολύ ωραία τη βέβαιη κατά πολλούς αγορά του τενεκε35 από τον επόμενο χρόνο.
    Στην ουσία λοιπόν δεν υπάρχει καμία Lor και μάλιστα με το αίτημα του κατεπειγοντος για προσφορά από του χρόνου 6 μτχ τενεκεδων, και που να υπήρχε δηλαδη τίποτα δεν θα ήταν σίγουρο.
    Μπαρουφολογιας το ανάγνωσμα, επικοινωνίακες διαρροές της κυβέρνησης για να κόψει αντιδράσεις του κόσμου, και για να τ
    πείσει (τον κόσμο) ότι βρίσκετε σε εξοπλιστικό οργασμό, και εξετάζει κάθε περίπτωση.
    Α ρε σοιμπλε που είσαι να τους δεις που θέλουν να πάρουν τα λεφτά της ευρωπαϊκής κεντρικής τράπεζας και να τα βάλουν στη τσέπη της λοκχιντ μαζεμένα.
    Μόνη μας ελπίδα το Γιούρο γκρουπ να τους βάλει φρένο, όχι στους εξοπλισμούς αυτούς καθ αυτούς αλλά να τους πει ότι αν ένα 60% συνολικά τουλάχιστον δεν πηγαίνει σε οπλικά συστήματα χωρών της ευρωπαϊκής ένωσης σας κόβω την χρηματοδότηση.

    1. Romeo60
      Σωστός.

      Ποιός περίμενε ότι με αυτά που έγιναν στην θερμή φάση της χρεοκοπίας της χώρας, ότι θα ελπίζαμε μια μέρα στην παρέμβαση των σκληροπυρηνικών του eurogroup να προσγειώσουν ξανά τους διεφθαρμένους πολιτικούς στην Ελλάδα για να μην προχωρήσουν σε άλλη μια εξωφρενική απόφαση σπαταλώντας πολλά χρήματα σε προγράμματα που δεν θα αποδώσουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Μακάρι να επέμβουν πάντως για να σταματήσουν αυτό το πανηγύρι πρίν γίνει συμφωνία.

        1. @ndgi
          Παιρνω τηλ την ουρσουλα.
          Τα έχουν πάρει ήδη με την Boeing οι Ευρωπαίοι, για αθέμιτο ανταγωνισμό στην Airbus, και άρχισαν καταιγισμό δασμών, αν τους πούμε και για τις πρακτικές των υπουργών μας υπέρ της Lockheed στην Ελλάδα, παιζει να μην πάρουμε φράγκο από τα 70 δις ου καμαρώνε η πρωθυπουργαρα ότι πήρε από την Ευρώπη το Πάσχα.

          1. Σκέφτηκα περίπου το ίδιο, όχι για την ούρζουλα αλλα για άλλο πρόσωπο. 🙂

            Αν πετύχω πάντως έναν γνωστό μου άνθρωπο που εργάζεται ως σύμβουλος για ένα πολιτικό πρόσωπο που δεν έχει σχέση με Ελλάδα στο ευρωκοινοβούλιο, θα πετάξω μια σπόνδα για το θέμα, και ίσως να γίνει συζήτηση που θα φτάσει μέχρι το γραφείο της ούρζουλα η άλλου σημαντικού προσώπου.

            Ίσως να είχε όμως περισσότερες ελπίδες να πετύχει και μια Petition με πρωτοβουλία της ιστοσελίδας που φιλοξενεί τα σχόλια μας προς την ευρωπαϊκή ένωση, για να ασχοληθεί μια αρμόδια επιτροπή με το ζήτημα, που θα μπορούσε να το μεταφέρει ισως και στην ημερήσια διάταξη της ευρωβουλής για εκτενής συζήτηση και αξιολόγηση.

  42. Περίεργη επίσης η στάση της πτώσης καθώς αυτοί με την υπάλληλικη σχέση που έχουν με τη πρεσβεία, έχουν τις καλύτερες πληροφορίες από όλους, και αν ήταν σίγουροι ότι θα πάρουμε μτχ τενεκεδες του χρόνου θα είχαν βγει ήδη στα κάγκελα και θα πανηγύριζαν, (σκέφθητε πέρσι τέτοιο καιρό πανυγηριζαν 6 μήνες νωρίτερα ότι θα πάρουμε ΑΒ το Μάιο καθώς μάλλον αυτό τους είπε ο τζεφρυ) αντ αυτού βάζουν άρθρα όπως καλύτερα με 40 ραφαλ και όλα τα υπόλοιπα μαχητικά μας και όπλα και Fos,
    Χωρίς τενεκ35 που έχει και τεράστιο κόστος χρήσης.
    Η το άλλο μην ενισχυθεί επιπλέον η αεροπορία σε. Βάρος του ναυτικού.
    Άνθρακας ο θυσαυρος.
    Σενάρια για τενεκε ξανά από το 2027.

    1. Πραγματικα οποια φρεγατα κ μας κάτσει ειναι καλύτερη της mmsc.
      Μεχρι κ η σιγμα class me 2300τ μπορούμε να την φέρουμε στα μετρα μας…ελπιζω η Κομισιόν να μας στριμώξει τοσο άσχημα που θα αναγκαστούμε να πάρουμε Μπελ η Μεκο.

      Ασχετο μεν ΑΛΛΑ: η mmsc ειναι κ Μπάζο. Τερμα.
      Βλεπεις την Μπελχ@ρρα η την μεκοΑ200 κ λες ΝΑΙ, ετσι πρέπει να ειναι περίπου μια νεα μοντέρνα φρεγατα κ βλεπεις την mmsc κ νομίζεις οτι γύρισες στα 80ς. Την βλέπω κ νιώθω μαυριλα

    2. Τα διάβασα και εγώ τα άρθρα και η υποψία που σχημάτισα ειναι

      ότι κάποιοι έχουν επενδύσει τα ρεστα τους στο εξόχως υπερτιμολογημένο MMCS
      που ακριβώς επειδή ειναι για τα μπάζα το περιθώριο παρασκηνικού «ωφέλους»
      για τους εμπλεκόμενους είναι τόσο μεγαλο που δεν συγκρίνεται με αυτο καμίας άλλης υποψηφιότητας .

      Για αυτό η περιπτωση που έσκασε εσχατως – και μετά την γενική κατακραυγή για τις LCS – οι Αμερικανοί και η L.M να ικανοποιηθούν με μια άμεση παραγγελία F35 (αντι για τα κορβετοπεριπολικα) ..

      ..και οι φρεγάτες να πάνε μαλλον προς Γερμανία…( ή Γαλλία, Αγγλία)

      Τους εχει τρομάξει..
      καθώς το υπέρ παραδάκι αυτης της υπερκοστολογημενης φόλας εχει αρχίσει να κάνει φτερά..

      Εγώ αυτό καταλαβαινω οταν σου λένε ότι δεν χρειάζεται αλλη ενίσχυση η Π.Α. καθως περαιτέρω κονδύλια στην Π.Α (αντι του Π.Ν )τους χαλάει το στημένο deal ή κοινώς τους τρώει το ψωμί.

  43. Καλησπέρα σας,

    προκύπτει ότι η συγγραφέας είναι πρώην στέλεχος της austal δηλαδή των ναυπηγείων που κατασκευάζουν την independence class LCS. Οπότε ας κρατάμε λίγο αποστάσεις από αυτά που γράφει. Κάντε μια έρευνα στο διαδίκτυο.

    1. @Alex
      Στις ΗΠΑ πάνε για φουλ κόψιμο και στα 2 σκάφη! Η Austal μολονότι με λιγότερα προβλήματα το σκάφος της έχει αποδεχτεί το γεγονός. Η LM όχι και κάνει τρελό λόμπινγκ τόσο στο εκεί Ομοσπονδοιακό Κράτος όσο και σε Ελλάδα, Ασία κλπ.

  44. Επειδή καταλαβαίνω ότι η LOR δεν στάλθηκε πχ στην LM αλλά στο ΠΝ των ΗΠΑ, το απόλυτο τρολάρισμα θα ήταν να απαντούσε το ΠΝ των ΗΠΑ στην Ελλάδα όχι με προσφορά αλλά με ερώτηση:

    1) Γιατί θέλετε να πάρετε αυτό? εμείς ακυρώνουμε και τις παραγγελίες που κάναμε και αποσύρουμε πρόωρα και όσα πήραμε
    2) Θα θέλατε να συμμετάσχετε (με παραγγελίες και όχι μόνο κατασκευαστικό έργο) στο πρόγραμμα FFGX όπου με 4 δις θα πάρετε 4 κομμάτια, και αφού τώρα θέλετε LCS να σας στείλουμε 4 δωρεάν σαν ενδιάμεση λύση?

    Και έτσι οι ΗΠΑ θα τους αφήσουν όλους ξερούς, και θα κερδίσουν την παραγγελία, και θα είναι και ευχαριστημένος ο πελάτες ότι δεν ψώνισε από σβέρκο, και οι πολίτες δεν θα κράζουν την κυβέρνηση.

    Μια ομορφιά!

    Αλλιώς να πάρουμε τις Type 31 με ενδιάμεση λύση τις Type 23 να τελειώνουμε

  45. Γενικά το κόλλημα που υπαρχει απο το καλοκαίρι και μετά με τις LCS καπου εδώ οφείλει να τελειώσει..

    Δυστυχώς με όλα αυτα τα επιβαρυντικά στοιχεία που έχουν βγει στην επιφάνεια το θέμα εχει «βρωμίσει» και ειναι αδιανόητο να συνεχίζουμε να συζητάμε περιπτωση απόκτησης του συγκεκριμένου υπέρ αποτυχημένου περιπολικού ανοιχτής θαλλασης.

    Και μόνο να το φανταστούμε σε κρίσιμες εθνικα ώρες οταν θα κοντράρεται με κάποια Τουρκική φρεγατα να παθενει black out στην προωση και να μένει ακυβέρνητο καπου στο Αιγαίο η την Μεσόγειο…

    ..και τους Τούρκους να διεκδικούν επιχείρηση SAR…
    Θα ειναι απλά ο απολυτος τραγέλαφος..

    Ουτε να το Σκέπτονται αυτοί που το υποστειριζουν να συνεχίσουν να το υποστειριζουν.

  46. Σε κάποια αμυντικά σάιτς έχουν λυσσάξει ότι ντε και καλά ψαρότρατα με σίγουρη ενδιάμεση 2 ΑΒ. Μέχρι και φωτογραφίες των ΑΒ βάζουν για να μας καψουρέψουν και μιλάνε με την λογική ξέρουμε ότι είναι 4 τενεκέδες αλλά προκειμένου να πάρουμε τα ΑΒ κομμάτια να γίνει. Πρέπει να έχει πέσει πολύ μαρούλι για να περάσουν τα SANITAS.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *