Στο γραφείο του ΥΕΘΑ είναι ο σχετικός φάκελος για τη προμήθεια των τεσσάρων ελικοπτέρων ΜΗ-60R για το Πολεμικό Ναυτικό ώστε να πάρει τις τελικές εγκρίσεις προτού πάρει το πράσινο φως από τη Βουλή και το ΚΥΣΕΑ. Σύμφωνα με αποκλειστικές και πλήρως διασταυρωμένες πληροφορίες του γράφοντος και του DefenceReview.gr τη παρούσα χρονική περίοδο εκτελούνται οι τελικές διαπραγματεύσεις για την Letter Of Acceptance που αφορά δύο κύρια προγράμματα:

Το πρώτο είναι την απόκτηση τεσσάρων υπερσύγχρονων ελικοπτέρων MH-60R στα 290 εκατομμύρια δολάρια μαζί με πλήρες πακέτο εκπαίδευσης και τεχνικής υποστήριξης. Φυσικά θα πληρωθούν κανονικά και όχι όπως πολλοί διέδιδαν από περίσσευμα χρημάτων του προγράμματος των ΑΦΝΣ.

Επίσημη –και επομένως αξιόπιστη- πληροφόρηση σχετικά με το ότι θα περισσέψουν κονδύλια από το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των P-3B, εμείς  δεν έχουμε. Και δεν γνωρίζουμε και από πού προκύπτει αυτό… Η σύμβαση εκσυγχρονισμού των P-3B Orion ήταν «εμπροσθοβαρής», δηλαδή απαιτούσε την προκαταβολή του 70% της συνολικής αξίας της εντός δύο ετών –κάτι που φαίνεται και στους πίνακες αποπληρωμής- προκειμένου να αγοραστούν τα υλικά και τα συστήματα εκσυγχρονισμού άμεσα, για να μην ανέλθει το κόστος περαιτέρω! Αυτό είχε υποστηρίξει η κατασκευάστρια των αεροσκαφών…

Το δεύτερο σχετίζεται τη δρομολόγηση του προγράμματος της σύμβασης τεχνικής υποστήριξης των υφιστάμενων ελικοπτέρων καθώς και μια μερική αναβάθμιση αυτών. Τονίζουμε πως αποτελεί μια μερική αναβάθμιση ευπαθών τεχνικών μερών των ελικοπτέρων και συστημάτων που σταδιακά παύουν να υποστηρίζονται και όχι ολικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού. Το κόστος της σύμβασης τεχνικής υποστήριξης (Follow On Support) καθώς και της μερικής αναβάθμισης των ελικοπτέρων S-70B-6 Aegean Hawk ανέρχεται περίπου στα 80 με 90 εκατομμύρια δολάρια.

Tα 7 εναπομείναντα AB212 ASW διαθέτουν το ΑΝ/ΑQS-13Β και χρησιμοποιούν εναντίον εχθρικών υποβρυχίων τις τορπίλες ΜΚ46

Το κρίσιμο ερώτημα είναι κατά πόσο αξίζει η προμήθεια νέων ελικοπτέρων MH-60R αντί ενός πλήρους πακέτου εκσυγχρονισμού των S-70B-6. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντα το ΠΝ είχε αξιολόγησε αυτή τη προοπτική ώστε υλοποιώντας ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των S-70B-6 τα ελικόπτερα να πλησίαζαν αρκετά σε επιδόσεις τα MH-60R. Το κόστος κυμαίνονταν στα 500 εκατομμύρια δολάρια και κρίθηκε ασύμφορο.

Η λογική του ΠΝ είναι η είσοδος των MH-60R να αποτελέσει την επόμενη ημέρα για την αντικατάσταση των ΑΒ212 που αντιμετωπίζουν προβλήματα διαθεσιμοτήτων και είναι εξαιρετικά γερασμένα.

Το ερώτημα είναι κατά πόσον υπήρχε ενδιάμεση λύση. Δηλαδή είτε του απλού πακέτου αναβάθμισης συμπεριλαμβανομένης και της FOS στα 80-90 εκατομμύρια δολάρια είτε ενός μεγάλου προγράμματος εκσυγχρονισμού της τάξης των 500 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το πακέτο αναβάθμισης των ελληνικών S-70B-6 Aegean Hawk θα μας απασχολήσει σε μεταγενέστερο άρθρο μας.

Tα ελικόπτερα εκτελούν: Ενεργητική-Παθητική Έρευνα, Καθήλωση, Ενέδρα, Απαγόρευση Επιθετικής Δράσης και Προσβολή με τορπίλες ΜΚ46 MOD5. To ΠΝ διαθέτει συνολικώς 8 S-70B-6 (με σόναρ AN/AQS-18(V)3) και 3 S-70B Lot 1 Group 1 φέρουν HELRAS.

Η ουσία είναι πως οι ανάγκες του ΠΝ σε σύγχρονα ελικόπτερα ανθυποβρυχιακού πολέμου είναι μεγάλη. Σήμερα, το ΠΝ όπως έχουμε διαπιστώσει και εμείς παρακολουθώντας εν πλω ασκήσεις όπως η ΑΣΤΡΑΠΗ της Διοίκησης Φρεγατών, εντοπίζει υποβρύχια στις 2 με 3 χιλιάδες γιαρδες όταν το Γαλλικό Ναυτικό εντοπίζει υποβρύχια στις 20000 γιάρδες.  Σημειώνεται ότι οι φρεγάτες του ΠΝ και ειδικότερα οι κλάσης ΕΛΛΗ έχουν ελλιπές σύστημα ανθυποβρυχιακού πολέμου βασιζόμενες μόνον στο παρωχημένο σόναρ τρόπιδας. Μεγάλο μειονέκτημα των φρεγατών «S» είναι η έλλειψη σόναρ κατηγορίας VDS. Οι Ελληνικές «S» διαθέτουν μόνον σόναρ τρόπιδας της εταιρείας Canadian Westinghouse τύπου SQS-505. Οι ΜΕΚΟ 200ΗΝ διαθέτουν το σονάρ τρόπιδας μεταβλητού βάθους DE-1160HM και το συρόμενο σονάρ DE-1160VDS.

Ως εκ τούτων, κρίνεται πως η επιλογή της Belharra θα συνδράμει τα μέγιστα στην αντιμετώπιση υποβρύχιων απειλών και θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στις ναυτικές επιχειρήσεις αφού το Γαλλικό Ναυτικό φημίζεται για τη παράδοση του στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Αυτό αποδεικνύουν και οι εντοπισμοί από γαλλικά πλοία συμμαχικών υποβρυχίων στα πλαίσια ασκήσεων του ΝΑΤΟ.

Πάντως, για το ΠΝ εκτός από εναέρια μέσα έμφαση πρέπει να δοθεί και στις κύριες μονάδες επιφανείας αφού στο τέλος με τη παλαιότητα του υλικού και τα προβλήματα των πλοίων δεν θα έχει φρεγάτες για να απονηώσει τα ελικόπτερα του…

Για τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο μπορείτε να διαβάσετε τις ακόλουθες αναλύσεις:

Comments

  1. Από ότι έχει διαφανεί χρόνια τώρα ότι κάθε συμβόλαιο προς την LM είναι προτεραιότητα…
    Τα 3 μεγαλύτερα συμβόλαια πήγαν εκεί στην δεκαετία, αν δεν μου διαφεύγει κάτι.

    1. Όντως εκεί πήγαν, ενώ φαίνεται να πρόκειται για μισές δουλειές που απλά εμποδίζουν η αποτρέπουν επενδύσεις σε άλλα σημεία και μέσα που παραμένουν χωρίς υποστήριξη για να κάνει τζίρο η Λοκχίντ.

    2. Μερικές παρατηρήσεις:

      – Μπαίνει τρίτος υπο-τύπος του ελικοπτέρου.
      Με ότι σημαίνει για την υποστήριξή τους. βεβαία από την άλλη θα αποσυρθούν τα ΑΒ-212, που ίσως παραμείνουν για αρχική εκπαίδευση και SAR, αφού ξηλωθούν τα υποσυστήματα τους.

      – Τα 11 παλαιότερα SeaHawk θα παραμείνουν χωρίς ΕΜΖ;
      Σε λίγο καιρό θα αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα διεγερσιμοτήτων αφού υποσυστήματα τους ίσως να μην υποστηρίζονται….

      Η αναβάθμιση $500εκ. στα παλαιότερα μπορεί όντως να μην αξίζει για να έρθουν κοντά στα ROMEO, αλλά τουλάχιστον θα μπορούσε να γίνει επιλογή ώστε να μειωθούν οι διαφορές και να παραμείνουν αξιόμαχα.

      Από την αλλη οταν δεν βρίσκονται 150εκ. για τις ΜΕΚΟ, το να δώσουμε εκ250 για SeaHawk ειναι ένας ακόμα παραλογισμός.

      Σε τέλμα λέει το ΠΝ γιατί εχει απαρχαιωμένα Sonar και προκρίνει 2 πλοία FTI αντί 6 Gowind,

      1. Αν το ΠΝ θεωρεί ότι βρίσκεται στο τέλμα επειδή δεν έχει σύγχρονο σόναρ στα ελικόπτερα, η αεροπορία στρατού που έχει καθηλωμένα υπερσύγχρονα ελικόπτερα και η ΠΑ το ίδιο με τα M2000EG ως μοναδικούς φορείς των Exocet, η ο στρατός ξηράς που κυκλοφορεί ακόμα με απαρχαιωμένα Μ113, φορτηγά Steyr που έχουν φάει τα ψωμιά τους και μερικά άλλα πράγματα, τι θα έπρεπε να λένε;

      2. Αγαπητέ φίλε,συμφωνώ μαζί σου. Ο,τι συμβαίνει περιγράφεται με ενα παλιο τραγουδι:μεθυσμένη πολιτεία. Κρίμα…

    3. AIM, έχεις δίκιο για τα ΑΒ-212. Όταν έχουμε UH-1/AB-205 για μεταφορές/SAR το να αποσύρουμε τα ΑΒ-212… Για τα ΑΒ-212 η χαμηλή διαθεσιμότητα τους έχει να κάνει αποκλειστικά με εμάς και τα χρήματα που δεν δίνουμε. ΑΒ-212 υπάρχουν πάρα πολλά στον πλανήτη, πάρα πολλά κράτη τα χρησιμοποιούν ακόμη ευρέως, δεν τίθεται κανένα θέμα εκτός της δικής μας ξεφτίλας…

  2. Υπάρχουν 2 υπο-εκδόσεις του Seahawk στο ΠΝ, με την 2η τί προοπτικές έχουμε;

    Ασχέτως του «έρωτα» των ελληνεπώνυμων πολιτικών με την LM, και του πραγματικού ζητήατος των 3 διαφορετικών υπο-εκδόσεων των Seahawk, δεν αντιλαμβάνομαι το ωόημα του άρθρου. Ο Α/Υ εξοπλισμός των Belharra είναι εξαιρετικός και σχεδόν το ίδιο αποδοτικός με εκείνο των FREMM, ΟΚ.

    Μήπως «ψήνεται» σφάξιμο της συρόμενης διάταξης για να φανεί χαμηλό το κόστος των φρεγατών, αυτό θέλετε να πείτε;

    Θα είχε τρομερό ενδιαφέρον μια σύγκριση του έργου των Ρ-3 σε σχέση με αυτό των Heron…

    1. P-3?
      Τι αισοδοξία!!
      Κάτσε να πετάξουν πρώτα
      Και εάν πετάξουν θα περιμένουμε να δούμε ποτε και εάν γίνουν αποδεκτά από τη… Ναυτική Αεροπορία του Ναυτικού!
      Με 2 [email protected] δεν σώζεται η κατάσταση
      Επιπλέον θα τραβήξουν ότι διαθέσιμο κονδύλιο για πολλά πολλά χρονια με αποτέλεσμα όλα τα αλλα να γίνουν για το μουσείο
      Όχι πως τώρα δεν είναι για το μουσείο

    2. Το έργο των P3 έχει ένα τεράστιο θετικό σε σύγκριση με τα Heron, έδωσε ένα τεράστιο ποσό σε μια συγκεκριμένη εταιρεία στην Ελλάδα να πληρώσει μισθοδοσίες 4-5 ετών, ώστε όταν τελειώσουν τα λεφτά να έρθουν άλλα λεφτά από το πρόγραμμα του μαχητικού (που θα χρησιμοποιηθούν να τελειώσουν τα P3 και η αναβάθμιση των μαχητικών θα γίνει με τα αντισταθμιστικά των F-35).

      Μου θυμίζει τις εικόνες πριν λίγες μέρες όπου εργαζόμενοι ΄του ναυπηγείου που κάνει τις Super Vita, έκλεισαν τα διόδια γιατί λέει δεν πληρώνονται τα δεδουλευμένα και έτσι δεν θα παραδοθεί η ΤΠΚ.

      Δεδουλευμένα, σημαίνει ότι κάνανε δουλειά και δεν πληρώθηκε. Εγώ θυμάμαι εδώ και μήνες να λέμε ότι η 6η ΤΠΚ είναι στο 90%, αλλά αυτό το 10% μάλλον θέλει πολύ δουλειά και πολλά δεδουλευμένα.

  3. Πληροφορίες αναφέρουν ότι αποτελεί ήδη ειλημμένη απόφαση η απόκτηση τεσσάρων υπερσύγχρονων ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων Romeo στην τιμή των τριών όπως τα προσφέρουν οι Αμερικανοί. Το πρόγραμμα αγγίζει τα 260 εκ. ευρώ, ωστόσο η συμφωνία φαίνεται ότι προβλέπει την αποπληρωμή τους σε μεγάλο βάθος χρόνου και με ιδιαίτερα δελεαστικούς όρους.

    Η σύμβαση των P3-orion αφορούσε εκσυχρονισμό 7 αεροσκαφών, (5+2) τελικά θα είναι 5 (4+1)
    Αρα με απλά μαθηματικά 350-360 εκατομμύρια θα χρησιμοποιηθούν τελικά, και μένουν
    140-150 που καλύπτουν πάνω απο το μισό κόστος των 4 Romeo (260)

    1. Αυτό πουθενά δεν φαίνεται σε επίσημα έγγραφα!
      Το χρονοδιάγραμμα πληρωμών χει δημοσιευθεί και δεν δείχνει ουδεμία έκπτωση στο πληρωτέο ποσο
      Εάν είχε συμφωνηθεί τέτοια μείωση δεν θα γίνονταν ανακοινώσεις, συμπληρωματικές συμβάσεις αλλαγές πληρωμών κλπ?
      Και πάνω από όλα εάν γλυτώναμε τόσα χρήματα γιατί να πάνε πάλι σε πρόγραμμα της MLM?
      Δεν υπάρχουν άλλες προτεραιότητες?

      1. Σαν να λέμε ότι τα 500 εκατ. δεσμεύτηκαν εξαρχής στην Λόκχιντ που δεν είχε ποτέ σκοπό να επιστρέψει ότι περίσσευε -αν περίσσεψαν όντως- απο το πρόγραμμα των P-3, αλλά μας πρότεινε σαν σταθερούς πελάτες που μας έχει να τα χρησιμοποιήσει ως προκαταβολή για άλλο πρόγραμμα που έτυχε να είναι τα ελικόπτερα.

        Σαφώς υπάρχουν αλλού προτεραιότητες, αλλά εδώ φαίνεται να αρπάζει ο καθένας ότι προλάβει για να τα οικονομήσει, όσο υπάρχουν τα κορόιδα που πληρώνουν…

    2. Από που προκύπτει ότι ήταν να εκσυγχρονιστούν 7 αεροσκάφη; Το δε χρονοδιαγραμμα πληρωμών που έχει ανακοινωθεί έχει ήδη φτάσει τα 500 εκατ. και αφορά 4+1. Επομένως τα 260 για τα νέα ελικόπτερα είναι ακόμα ένα κονδύλι και ακόμη μια φορά θα μείνουμε χωρίς τορπίλες και ΜΕΚΟ λειψές.

  4. Εάν προχωρήσει θα είναι άλλη μια απόδειξη πως το Ναυτικό έχει χάσει τη μπάλα

    Η αγορά αυτή σπρώχθηκε από Αποστολάκη προσωπικά και εάν δεν είχαν γίνει εκλογές θα είχε ήδη υπογραφει

    Εδώ δεν μπορούν να κλείσουν τορπίλες @100mil και συστήματα παραπλάνησης για τα υποβρύχια και θα πάνε να υπογράψουν μια τέτοια σύμβαση?

    Για να φανεί το μέγεθος της κατάντιας το sonar των MEKO το DE1160 που ΔΕΝ θα αλλάξει εάν και όταν εlsυχρονιστουν το είχαν τα…. σαπάκια οι ADELAIDE πριν τον εκσυχρονισμό τους με το Spherion!!

    1. Οχι και έχει χαθεί η μπάλα κάτσε να δεις τις φοβερές αποστολές θα εκτελούν από το… 2023/4 τα Ρ-3(όχι για αποστολές ASW βέβαια αν και το μεγάλο άγχος του ΠΝ είναι οι αποστολές… asw άρα δεν χρειάζονταν) και πληρώθηκαν 500 εκατομμύρια όχι σαν τα άλλα κορόιδα τους αργεντίνους που παραλαμβάνουν τα αμερικανικά P-3C(που είναι γνωστό οι ΗΠΑ τα συστήματά τους δεν τα αναβαθμίζουν όπως εμείς) με ολόκληρα 60 εκατομμύρια. Ποιες αδελαίδες εκείνες οι σάπιες που πήραν οι χιλιανοί με 70 εκατομμύρια? Κανονικά πρέπει το ΠΝ να πάει σε αναβάθμιση ακόμα 4 Ρ-3 με παραλαβή από το 2030 (μόνο 500 εκατομμύρια) και τα ΜΗ-60R να γίνουν σίγουρα 7 όπως προβλέπονταν(μόνο 600 ζητούσαν). Τουλάχιστον θα μειωθούν οι θέσεις ναυάρχων(φαίνεται είχαν καημό να πάνε στην Ικάρων). Για σκάφη επιφανείας μαθαίνω ετοιμάζεται το νέο ελληνικής σχεδίασης…»γρι-γρι» από ξύλο για να είναι stealth. Δεν πιστεύω να θέλετε τορπίλες.

    2. Φοβουμαι οτι τα ανθυποβρυχιακα Ε/Π MH-60R μαλλον θα χρειαστουν. Και αν δεν χρειαστουν τωρα, θα χρειαστουν σιγουρα σε λιγα χρονια, και τοτε θα ειναι πολυ ακριβοτερα. Οι υδρογραφικες συνθηκες και η γεωγραφια του Αιγαιου το καθιστουν ιδανικο για τη δραση υποβρυχιων. Οι γειτονες εχουν πολλα και καλα υποβρυχια. Και σταδιακα θα παρουν και τα 6 Υ/Β 214.

      Για τις τορπιλες και τα αντιμετρα τορπιλλων συμφωνουμε ολοι, οπως και για τις Αδελαιδες.

      1. Μακάρι να μπορούσαμε να πάρουμε 7 romeo + FOS/αναβάθμιση των 11 παλαιότερων αλλά ο στόλος επιφανείας μένει πίσω και τα υποβρυχιά μας μένουν χωρίς όπλα. Δεν γίνονται αυτά.Μόνη μου ελπίδα(για ακόμα μια φορά) να έρθει ο Παναγιωτόπουλος με 2 ΑΒ και 2 LCS από ΗΠΑ τότε χαλάλι τα 260 εκατ. Αλλιώς προστασία του Αιγαίου με παραγάδι

  5. Πόσων ετών είπαμε είναι τα S-70Β-6 Αegean Hawk? Τα πέντε 30 ετών και τα τρία 20?

    Τέσσερις ΜΕΚΟ, τέσσερα καινούρια MH-60R και τέσσερα εκσυγχρονισμένα P3B.

    Μάλλον αυτό είναι το μέλλον του ναυτικού μας..

    1. Και όπως έχουν γράψει κάποιοι τα Ρ-3 θα είναι για να μείνουν ανοιχτοί οι δίαυλοι ανεφοδιασμού της Ελλάδας με την Ευρώπη όταν θα έχουμε πόλεμο φθοράς με την Τουρκία! Οπότε Αιγαίο και ΑΟΖ 4 ΜΕΚΟ και 4 νεά romeo. Καλά είναι

  6. Οι LM ξερει να πουλάει και το ελληνικο συστημα εμπιστευετε το αποτελεσμα τις εκαστοτε συμβασης οτι θα ειναι αξιοπιστο απο καθε αποψη .. Ο ενας παίρνει δουλειες και αλλος (εμεις )κάνουμε την δουλειά με σχετική αξιοπιστία .Μονο αυτο μπορώ να βρω ως δικαιολογία για τις συμβάσεις της LM που προχωράν ενω άλλες μένουν πίσω .

    1. Η LM έχει από πίσω της όλο το αμερικανικο κατεστημένο:πολιτικο και στρατιωρικό
      Θες να τα χεις καλά με μας? τότε do business με τ ην LM!!
      Γιατί ο ΣΎΡΡΙΖΑ υπόγραψε τη σύμβαση με τα P-3?
      (KAI)Για να υποβάλει τα σέβη του στους Αμερικανους επικυρίαρχους!

      Να δω τι θα λένε οι [email protected] άμα σκάσει καμια σύμφωνα με MMCS εκεί που δεν το περιμένουμε!!!

      1. Φαίνεται πόσο καλά τα έχουμε μαζί τους, απο την μια πληρώνουμε στην ΛΜ και απο την άλλη μας αδειάζουν μέσο του ΝΑΤΟ.

        Αν μπούνε στην περιπέτεια για MMCS μπορούν να συγχωνευτούν και απευθείας με το ΛΣ – ΕΛΑΚΤ, δεν χρειάζεται να λέγονται ΠΝ, αφού ένα ΠΝ έχει κανονικά πλοία και όχι φουσκωμένα σε μέγεθος ταχύπλοα σκάφη για παράκτιες περιπέτειες.

        https://www.capital.gr/diethni/3453472/ti-thelei-na-epituxei-o-erntogan-sti-libui

  7. Aς μην ανησυχουμε. Οπως φαινεται οι Μπελχαρες βυθιζονται εν τω λιμένι. Pas d’argent , pas des fregates. 🙂

    Ειναιβεβαιο οτι παιρνουμε μολις 4 MH-60R για 290 εκατομυρια;
    Η DSCA μιλαει για 7 ελικοπτερα και παρελκομενα υλικα, εναντι 600.000.000 $$

    https://www.dsca.mil/major-arms-sales/greece-mh-60r-multi-mission-helicopters

    1. Αυτή η τιμή εμπεριέχει και πολλά άλλα πράγματα μέσα:

      (10) APS-l 53(V) Multi-Mode Radars (7 installed, 3 spares); eighteen (18) T700 GE-401 C Engines (14 installed, 4 spares); seven (7) Airborne Low Frequency System (ALFS) (7 installed); ten (10) AN/ AAS-44C(V) Multi-Spectral Targeting Systems (7 installed, 3 spares); eighteen (18) Embedded Global Positioning System/Inertial Navigation Systems with Selective Availability/Anti-Spoofing Module (SAASM) (14 installed, 4 spares); one-thousand (1,000) AN/SSQ-36/53/62 Sonobuoys; two (2) AGM-114 M36-E9 Captive Air Training Missiles (CATM); four (4) AGM-114Q Hellfire Training Missiles; one Hundred (100) Advanced Precision Kill Weapons System (APKWS) Rockets; thirty (30) MK 54 Torpedoes; twelve (12) M-2400 Crew Served Guns; and twelve (12) GAU-21 Crew Served Guns. Also included are eighteen (18) AN/ARC-210 APX-1990A(C) Radios with COMSEC (14 installed and 4 spares); twenty-four (24) AN/AVS-9 Night Vision Devices; ten (10)

      Που σίγουρα θα κοπούν τα πρόσθετα και ίσως ο οπλισμός και τα Sonobuoys…. και πιθανόν να εχουμε και κάποιες εκπτώσεις επί της αρχικής τιμής που δεν φαίνονται σε πρώτη φάση…

        1. Σωστό και αυτό, αν και νομίζω ότι είναι απαραίτητο το link 16 για τον NSM…
          Χωρίς πιστοποίηση του NSM πάντως είναι εξωφρενικό να έρθει νέο ελικόπτερο… ομοίως δε και το Link 16

          1. δεν είναι απαραίτητο το Link 16 για τον NSM, πρακτικά όμως χωρίς Link 16 είναι σαν να μην το έχεις, εκτός αν σου έρθουν οι αντίπαλοι σαν χαζές μπεκάτσες.

  8. ΑΙΜ καλα τα λες.

    Ck, δεν εχουν χασει τη μπαλα στο ΠΝ απλα ειναι γλυκια η μιζα.

    Ουτε αναβαθμιση στα 11 υπαρχοντα, ουτε αναβαθμιση στις ΜΕΚΟ αλλα λεφτα υπαρχουν για τη LM

    Τι να πω… Ας ξοδεψουν τουλαχιστον τα χρηματα απο τις μιζες εντος της Ελλαδας…

    1. Δεν νομίζω ότι είναι αυτό που λες, απλά θεωρούν ότι έτσι εξαγοράζουν κάποιας μορφής υποστήριξη γενικότερη από το σχετικό λόμπι. Τουλαχιστον αυτό θεωρώ περισσότερο πιθανό.
      Για αυτό και σε μερικές μέρες πριν την επίσκεψη του Τσίπρα στις ΗΠΑ, προχώρησε άμεσα το πρόγραμμα ΑΦΝΣ…

      1. Κανονικα δεν πρεπει να ασχολουνται οι στρατιωτικοι για το πως θα εξαγορασουμε διπλωματικη υποστηριξη. Γι αυτο εχουμε το διπλωματικο σωμα. Αν ομως το παμε ετσι, θα μπορουσε καλλιστα να δοθει στις ΗΠΑ ο εκσυγχρονισμος των ΜΕΚΟ και των υπαρχοντων s70. Τα ιδια και παραπανω λεφτα ειναι.

        Αντιθετα δεν μπορω να πιστεψω οτι επαγγελματιες στρατιωτικοι δεν διαβασαν πουθενα για logistics και για τι η ομοιοτυπια επιδιωκεται ακομα και απο πλουσια εθνη. Ή να μην εχουν ακουσει για ιεραρχιση προτεραιοτητων.

        Γι αυτο φοβαμαι οτι ειναι θεμα πλουτισμου και προμηθειας.

  9. Το ότι για το Ισραήλ εγκρίθηκε μέσω EDA 8 SH-60F και ένα πλήρες πακέτο 300εκ$ στην dsca (προφανώς θα τους βγει λιγότερο) δεν κάνει στο ΠΝ?
    https://www.dsca.mil/major-arms-sales/israel-excess-sh-60f-sea-hawk-helicopter-equipment-and-support

    Θα πετάνε δλδ ψηφιακά ρόμεο από 40 χρονες φρεγάτες, και 30χρονες μη εκσυγχρονισμένες (πλεον εκ του μη εκσυγχρονισμένες S) MEKO, παρέα με τα αναλογικά Αegean Hawk…

  10. Με budget €150εκατ. και ουσιαστικά €37.5εκατ. ανά φρεγάτα ΜΕΚΟ 200ΗΝ ποιον κοροϊδεύουν και νομίζουν θα τις αναβαθμίσουν για τα επόμενα 25 χρόνια??

      1. Είμαι περίεργος εάν θα ανακηρύξουν ποια εταιρία θα αναλάβει τον εκσυχρονισμό των MEKO η θα κλωτσήσουν πιο κάτω το τενεκεδάκι προκηρύσσοντας έναν διαγωνισμό!

    1. Εγουν βγει πληροφορίες ότι η saab χειαζεται λιγότερα από 120 εκατομμύρια για τα συστήματα που ζειταγαμε …έτσι πιέζει το πολεμικό ναυτικό να πέσει και άλλο η τιμή…για αυτό χκαθηστερει το πρόγραμμα…μπας και από αυτά τα 150 εκατ. του περισσεύουν και για αναβάθμιση phalanx και κανονιών των μέκο…πιέζεις στις διαπραγματεύσεις για να πέσει η τιμή

  11. Ούτε για Ναυτικό Προσκόπων δεν μπορούμε πια να ομιλούμε. Ντροπή! Ντροπή! Ντροπή! ΕΜΖ για ΜΕΚΟ από τα Lidl, Πάπα 3 ή Ιπτάμενα Φέρετρα 3! Φρεγάτες 0! Και την ίδια στιγμή θέλουν να εμποδίσουν και τους Μογγόλους στα ανοιχτά της Κρήτης! Ντροπή! Ντροπή! Ντροπή! Στο μεταξύ θυμάμαι από το 92 που υπηρέτησα με την ΣΤ ΕΣΣΟ στο ΠΝ πως θέλανε τουλάχιστον 14 φρεγάτες στη Διοίκηση Φρεγατών για να λειτουργήσουν οριακά (!). Και σήμερα τι έχουμε;;; 9 Κορτενάιρ σε κατάσταση που θυμίζει το Ναυκρατούσα και τον Τομπάζη! 4 ΜΕΚΟ όπως βγήκαν από τη ναυπηγική κλίνη! Μόλις 5 + 4 ΤΠΚ που αξίζουν (αλλά η ΙΙΙρες έχουν τα χρονάκια τους)……. 4+1 υποβρύχια ουσιαστικά άοπλα! 8+3 Γεράκια τα οποία τα αφήνουν ουσιαστικά στην τύχη τους με μόλις 90 εκατομμύρια FOS…… Ντροπή! Ντροπή! Ντροπή! Και καλά, αφού θέλουν Ρόμεο γιατί δεν τσιμπάνε τα 10 από τα 34 που είχαν στοκ στο USN ειδικά τώρα που η Ινδία τσιμπάει τα πρώτα 24…………..;;;;;;;

  12. Οι γειτονες ναυπηγουν εξι υποβρυχια 214 ενω εκσυγχρονιζουν και τα παλαιοτερα,η απειλη που σχηματιζεται ειναι μεγαλη οποτε το ΠΝ πρεπει να ενισχυσει αποφασιστικα τις ανθυποβρυχιακες του δυνατοτητες, η προμηθεια των Romeo ειναι κινηση προς τη σωστη κατευθυνση,επισης θα πρεπει να δωσουμε προσοχη στο γεγονος οτι τα νεα τουρκικα 214 θα φερουν και τον αντιαεροπορικο πυραυλο IDAS..

  13. Νομίζω ότι ένας αναγνώστης ανωτέρω έθεσε το πρόβλημα στην ρίζα του (ας μην πω ποιος νομίζω όλοι καταλαβαίνουμε). Όταν αγοράζεις μεταχειρισμένο (Αδελαίδα, P3 κτλ) δεν υπάρχει πολύς «χώρος» για «ευελιξίες».

    Τέτοιος χώρος είναι όταν παίρνεις καινούργια πράγματα, με «μυθικές» επιδόσεις έναντι περίπου αντίστοιχων συστημάτων, τέτοιες που να δικαιολογούν μυθικές τιμές και ευελιξίες. Επίσης δεν θέλουμε αναβαθμίσεις που κάνουν και άλλοι για να είναι συγκρίσιμες.

    Τα Ρομέο, έχει γραφτεί πολλάκις ότι παραγγέλθηκαν από το Αμερικανικό ναυτικό σε τεράστιες ποσότητες και παράδοση το 2018-2020 για να «φορεθούν» στο μεγάλο πρόγραμμα των LCS. Όταν περικόπηκε το πρόγραμμα των LCS, δεν υπήρχε συμβατικά η πρόνοια να ακυρωθούν τα ελικόπτερα, έτσι το USN τα παραλαμβάνει κανονικά και τα πουλάει του κουτιού με τρελλή έκπτωση (σε εμάς προσφέρεται με έκπτωση 25% κάπου διάβαζα ότι σε αλλες χώρες προσφέρθηκε μέχρι και 40% καθώς είναι τόσα πολλά που θα χρειαστούν χρόνια να απορροφηθούν από ξένους πελάτες.

    Επίσης για να γελάσουμε, αν δεν τα πουλήσουν, θα τα χρησιμοποιήσουν στους κατ’ουσία αντικαταστάτες της παραγγελίας των LCS, που είναι η Fremm USA η οποία όμως θα τελειώσει σε 6-8 χρόνια, είναι μόνο 10 κομμάτια (με Option για άλλα 10) ενώ τα ακυρωμένα LCS είναι πολύ περισσότερα.

    Δεν είναι «έξυπνο» να πάρεις πρώτα αναβάθμιση των Aegean Hawk καθώς μετά δεν θα έχεις ούτε λεφτά ούτε δικαιολογία για την μεγάλη αγορά. Οπότε καλύτερα κάνεις την μεγάλη αγορά, και όταν την ξεχάσουν όλοι, λες το κράτος αφοπλίζει το ΠΝ, πρέπει να κάνουμε upgrade τα hawk, αλλιώς χάνουμε τον πόλεμο. Έτσι τσιμπάς και τα δύο budget.

    Απορώ πως αεροπορία και στρατός δεν έχουν γκρινιάξει με όλο αυτό που γίνεται. Όλα τα λεφτά πήγαν στην αεροπορία ναυτικού, οπότε σε λίγο αντί να έχουμε ναυτικό με πλοία θα έχουμε ιπτάμενο ναυτικό που θα κάνει κόντρα με την ιπτάμενη αεροπορία (εκτός αν η τελευταία αρχίσει να αγοράζει φρεγάτες).

    Τελευταία μεγάλα αμυντικά προγράμματα:
    -Υποβρύχια (ναυτικό)
    -P3 (ναυτικό)
    -Ρομέο (ναυτικό)
    -ΤΠΚ (τρέχει ακόμη)
    -ΜΕΚΟ Up
    -Τορπίλλες
    -Μελλοντική αναβάθμιση των Aegean Hawk
    -Θα αρχίσουν να ψήνουν αγορά άλλων 6 φρεαγτών και 4 υποβρυχίων καθώς ωσονούπο έρχεται.

    Η καημένη η αεροπορία πήρε μια αναβάθμιση του 1 δις (όσο τα δύο υποβρύχια) και μετά μόκο, ο στρατός άστα να πάνε, τελευταία ήταν τα LEO, μετά δεν βλέπω τίποτα, άντε να πάρουν κανα άρβυλο (για τα G-3 δεν είμαι σίγουρος). Θα ε΄μαστε παπούδες, τα εγγόνια μας θα παν στρατό και αν τους πάρει η στρατολογία στο ίδιο μέρος, παίζει να πάρουν και το όπλο που είχαμε εμείς (όχι απλά το μοντέλο).

    1. Ο Έβρος μας δεν απειλείται από κανένα …το πεζικό εάν θέλει να κάνει μελέτες και να πάρει ΧΡΗΜΑΤΟΔΩΤΙΣΗ μέχρι 100 εκατομ. το χρόνο για να τις υλοποιησει εύστοχες ΑΝΑΒΑΘΜΗΣΕΙ και ότι περισσεύει ναυτικό…το 75% του στόλου είναι ετιμοροπος…όχι ότι το πεζικό δεν είναι άλλα βλέπεις δεν απειλούν γεωτρινα τον Έβρο αλλά απειλούν Αιγαίο και Καστελόριζο….αυτα κρίνουν όλο το γεωστρατηγικό παιχνίδι…και όχι ο Έβρος…οσω για αςροποτι σχεδόν έχει διευθετηθεί το ζήτημα ….αναβαθμηση 84 viper όλα τα άλλα 36 σε block52 και adv…ΑΝΤΑΛΑΚΤΙΚΑ για mirage μέχρι 2027 και επιδωτουμενο f35 για αντικατάσταση phantom

      1. Ο στόλος είναι ετοιμόρροπος αλλά οι Adelaide δεν τους άρεσαν και τώρα θέλουν State of Art πανακριβα και τα εκσυγχρονίσουν τα P-3…
        Του χαλάει δηλαδή να πάνε για 5-6 Gowind 3100, παράλληλη αναβάθμιση των MEKO με SETIS και ένα NS100

      2. Ο στόλος είναι ετοιμόρροπος ακριβώς γιατί ακολουούν το κόλπο που είπα. Αν πρώτα το budget τους το ξόδευαν με οικονομίες, θα είχαν ήδη τελειώσει το MEKO up (και καλό όχι τζούφιο), και θα είχαν πάρει τορπίλες και θα είχαν πάρει και τις Αδελαίδες, με τα λεφτά μόνο των P3. Δηλαδή τους έβαλαν στην ζυγαριά:
        – MEKO up (250 εκατ), τορπίλες (100 εκατ) και Αδελαίδες (150 εκατ) και από την άλλη
        -P3,
        και αυτοί είπαν διαλέγω τα P3 σαν καλύτερη μαχητική αναβάθμιση του Ναυτικού (φυσικά ήξεραν ότι δεν είναι, αλλά είπαν, εμτά θα γκρινιάζω ότι αφοπλίστηκα, οπότε θα πάρω όλα και το διπλό budget).

        Μετά τους είπαν θέλεις 3 Ρομέο νέα ή αναβάθμιση πολύ περισσότερων Aegean Hawk σχεδόν στο ίδιο επίπεδο, και αυτοί είπαν 3 νέα Ρομέο (και μετά θα πουν αφοπλίστηκα, θα διπλασιάζουν και εδώ το budget και θα αναβαθμίσουν και τα Aegean Hawk).

        Μετά τους είπαν θέλεις 2 Μπελάρα με 2,4 δις, ή θέλεις 5-6 Iver Huitfelt? (για να μην πω παραπάνω). Και αυτοί είπαν φυσικά τις Μπελάρα (και μετά θα πουν αφοπλιζόμαστε, θα διπλασιάσουν και εδώ το budget και θα τσιμπήσουν άλλα 2,4 για άλλες φρεγάτες).

        Και φυσικά πουθενά σκέψη για κάτι φτηνό, καλό μεταχειρισμένο να μπαλώσουμε τρύπες άμεσα, εκτός από τα Ρομέο, για όλα τα άλλα οι κινήσεις τους δεν είναι για τώρα που κινδυνεύουμε αλλά για παραλαβή από το 2025 και βάλε.

        Και ναι, αυτή η τακτική τους συμφέρει από την ανάλωση όλο και μεγαλύτερου budget, αλλά καταστρέφει όλα τα άλλα όπλα, δεν θα ήθελε:
        -ο στρατός και άλλα τανκς, να έχει καλύτερα Απάτσι, να πάρει βαλλιστικούς ή πλεύσης πυραύλους μακράς εμβέλειες, δεν θα ήθελε reaper ή κάτι λίγο μικρότερο, δεν θα ήθελε ΤΟΜΑ? (για να μην πω νέο τυφέκιο κτλ)?
        -η αεροπορία να αναβαθμίσει όλα τα F-16 και τα Μιράζ, να παραγγείλει καλύτερα και μεγαλύτερης εμβέλειας όπλα, να παραγγείλει F-35?
        Όλα αυτά θα τα φάει η μαρμάγκα, γιατί όταν έχεις συνολικό προυπολογισμό για όλα τα όπλα, οι επενδύσεις του ενός αποκλείουν επενδύσεις του άλλου (αν είναι ακριβές και δεν σκέφτονται όλοι την μέγιστη ενδυνάμωση με το μικρότερο κόστος).

      3. @Bill

        Ανεκδοτο:

        Δυο Τουρκοι αξιωματικοι των Τεθωρακισμένων πινουν τον καφέ τους σε καφετέρια της Θεσσαλονίκης, με τα αρματα παρκαρισμενα απ’εξω.
        Γυρναει ο ενας και λεει στον αλλον:
        «Ρε συ, δεν μαθαμε, κέρδισε το Ναυτικό; »

        ΥΓ: Μηπως θυμασαι το σχεδιο «Βαριοπούλα» ;

    2. Να δεχθούμε γενικότερα αυτό που λέει το άρθρο (που έχει σαν πληροφορία), ότι δεν αξίζει η αναβάθμιση των 11 παλαιότερων SeaHawk με $500εκ (που θα έφταναν κοντά στα ROMEO, τώρα γιατί πρέπει να φτάσουν τα ROMΕΟ και όχι κάτι πιο VFM… άλλο πακέτο) και με την έκπτωση που δίνουν οι Αμερικάνοι και τις ευκολίες αποπληρωμής (και ετοιμοπαράδοτα;) ότι είναι μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί.

      Αυτή η ευκαιρία βέβαια δεν διαφαίνεται από αυτά που βλέπουμε στο dsca:
      https://www.dsca.mil/major-arms-sales/greece-mh-60r-multi-mission-helicopters
      Ούτε από εδώ:
      https://www.ptisidiastima.com/mh60r-seahawk-at-kotroni/
      Με τα €180εκ για δύο ROMEO.
      Αλλά να δεχθούμε ότι δεν έχουν εμφανιστεί οι εκπτώσεις και οι προνομιακές χρηματοδοτήσεις αποπληρωμής…

      Πάλι λάθος είναι, αφου μιλάμε για τέτοια ευκαιρία πρέπει να παρθεί απόφαση και να κλείσει θέμα ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για τα επόμενα 20 χρόνια αγοράζοντας όχι μόνο ελικόπτερα που προβλέπει η σύμβαση αλλά 10-12 ελικόπτερα.

      Από την άλλη, τα ίδια ακούγαμε για τα P-3 και τις σημαντικές ανάγκες ύπαρξης των ΑΦΝΣ, για κάτι περισσεύματα από τα $500εκ που θα αγοραστούν ROMEO, και η παράδοση πάει ήδη για 2023 και βλέπουμε στο τι θα παραδοθεί τελικά…

      Μέσα σε όλα αυτά βεβαια η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ και ιδίως οι τορπίλες και τα αντίμετρα των υποβρυχίων κάποιοι θέλουν να μας πείσουν ότι δεν είναι ψηλότερα στις προτεραιότητες. Τεσπα προσφορά ειναι τα ROMEO θα το καταπιούμε και αυτό.

  14. Αν ήθελε η Ελλάδα θα μπορούσε να έχει και αυτή τον IDAS, αλλά προτιμάει να αγοράζει τους πανακριβούς στόχους για τον IDAS που δεν είναι μόνο αντιαεροπορικό όπλο αλλά πολλαπλών χρήσεων π.χ. εναντίων πλοίων και στόχων στην ξηρά που βρίσκονται κοντά στις ακτές.

    https://esut.de/en/2019/04/meldungen/ruestung2/12251/deutschland-will-u-boot-flugkoerper-beschaffen/

  15. Μια ιδέα για ανανέωση του στόλου μας:
    Όταν οι Τούρκοι βάζουν στο νερό τις νέες τους φρεγάτες και αντικαταστήσουν τις Perry ή τις μη εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ, μπορούμε να ζητήσουμε να κάνουν ένα ψυχικό και να μας δώσουν τα αποσυρόμενα πλοία…

    Τι να λέμε, εδώ διαβάζω να πληρώσουμε έναν σκασμό για να αναβαθμίσουμε λέει τα Sperwer, οι Τούρκοι απέναντι πρέπει να κρατάνε την κοιλιά τους από τα γέλια

    1. Οι Τούρκοι κορβέτες ρίχνουν στο νερό και όχι φρεγάτες…
      Αλλά εμείς θέλουμε τιτανικούς να πλέουν λές και θα αντιμετωπίσουμε τους Κινέζους και Ρώσους…

      1. Εγώ δεν θέλω τιτανικούς, ούτε είμαι ειδικός, αυτό που ξέρω είναι ¨τι ΔΕΝ ΘΕΛΩ:
        -Δεν θέλω μια φρεγάτα με εξοπλισμό κορβέτας και τιμή αεροπλανοφόρου
        -Αν ρίξουμε τιτανικούς με εξοπλισμό καταδρομικού και τιμή 50% χαμηλότερης της φρεγάτας που έχει εξοπλισμό κορβέτας, καλύτερα να πάρουμε αυτό. Έτσι και αλλιώς η δεύτερη θα είναι Τιτανικός στο μέγεθος, η πρώτη θα είναι Τιτανικός στην κατάληξη

        Αν πχ η επιλογή είναι να πάρω2 πλοία με 2,4 δις που είναι ικανά για πόλεμο με το Λουξεμβούργο, και να μην πάρω 3 πλοία που είναι ικανά για πραγματικό πόλεμο τι να πω, μην πάρουμε τα δεύτερα γιατί είναι πολύ δυνατά, ας πάρω τα άμπαλα που είναι 50% λιγότερα σε αριθμό και 80% σαν μαχητική ικανότητα (τα 3 vs 2). Προσωπικές απόψεις εκφράζουμε και σεβαστές όλων

        1. Κανένας δεν ξέρει πόσο θα στοιχίσουν τα 2 Bel…
          Καταλαβαίνεις πως πλοίο με εξοπλισμό καταδρομικού και τιμή 50% χαμηλότερης της φρεγάτας δεν υπάρχει…

          Υπάρχουν τα μεταχειρισμένα Tico και Burke (μάλλον αυτά εννοείς μια και μιλάμε για τιτανικούς) όπου θα σε γδύσουν αφού τα πάρεις… Αν μάλιστα τα αναβαθμίσεις κιόλας το στριπτίζ θα αρχίσει νωρίτερα…
          Για τα πρώτα θέλει χρόνια να τα διώξει το USN και για τα δεύτερα flightI δεν θέλει να ακούσει για αναβάθμιση, και θέλει να τα διώξει αρχής γενομένης το 2024… Εδώ βέβαια σκοντάφτει στο κογκρέσο που πάλι δεν θέλει να ακούσει για απόσυρση…

          Το ΠΝ φίλε μου είναι σε σταυροδρόμι και θα πρέπει να αποφασίσει ποιόν δρόμο θα πάρει…
          Αμερικανικό, Γαλλικό ή κάτι άλλο… Το να τα μπλέξει είναι ανοησία μέγιστη και θα το πληρώσει όπως και έχει γίνει… Αυτό είναι αξίωμα και δεν έχει εξαιρέσεις…
          Αυτός μάλιστα πιστεύω είναι και ο πραγματικός λόγος που δεν πήρε τις αδελαιδες…

          Τα πλοία που χρειάζεται είναι επιπέδου ΜΕΚΟ Α200, Gowind 3100, MMSC άντε και ALS ώστε να ναυπηγήσει 4 αξιοπρεπή πλοία…
          Και αν το πάει σε διαγωνισμό (αφού αλλάξει τον περιβόητο νόμο), να ζητήσει και την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ αλά Ρουμανία… Μέχρι εκεί…

          Το κακό με τους Έλληνες είναι πως κάνουν οτι μπορούν να είναι εκτός πραγματικότητας…

          «Βασικά ο Έλληνας αγνοεί την πραγματικότητα. Ζει δύο φορές πάνω από τα οικονομικά του μέσα. Υπόσχεται τα τριπλά από αυτά που μπορεί να κάνει. Γνωρίζει τα τετραπλάσια από αυτά που πραγματικά έμαθε. Αισθάνεται (και συναισθάνεται) τα πενταπλάσια από όσα πραγματικά νοιώθει.

          Η υπερβολή δεν είναι μόνο εθνικό ελάττωμα. Είναι τρόπος ζωής των Ελλήνων. Είναι η συνισταμένη του εθνικού τους χαρακτήρα. Είναι η βασική αιτία της δυστυχίας τους αλλά και η μεγάλη τους δόξα.
          […]Δεν θέλει μόνο αρετή και τόλμη η ελευθερία. Θέλει κυρίως γνώση και κρίση.»
          «Η δυστυχία του να είσαι Έλλην» Εκδόσεις Πατάκης,,,

          1. Όσον αφορά τους Τιτανικούς, λές «Υπάρχουν τα μεταχειρισμένα Tico και Burke (μάλλον αυτά εννοείς μια και μιλάμε για τιτανικούς)». Εγώ δεν εννοώ κανένα, εσύ μίλησες για τιτανικούς, και επειδή ο μόνος που ξέρω είναι στον πάτο της θάλασσας απάντησα γενικά.

            Το θέμα δεν είναι ότι έχουμε ένα καταδρομικό σε τιμή 50% κάτω από μια φρεγάτα, αλλά ότι η χώρα πάει να πάρει μία φρεγάτα που έχει τιμή καταδρομικού.

            Επίσης ναι, δεν ξέρω την τιμή της, παρότι συζητιέται εδώ και πολλά χρόνια ότι θα την πάρουμε. Την άποψή μου την έχω πει, η Μπελάρα είναι η καλύτερη φρεγάτα 500 εκατομμυρίων που υπάρχει (συν τα όπλα), αλλά αν είναι φρεγάτα 1,2 δις ξέρω και καλύτερες.

            ΄Το ότι η τιμή της δεν είναι γνωστή παρά την Μπελαριάδα, το έχω σχολιάσει και αυτό πολλάκις, ότι είναι εξαιρετικά γελοίο και περίεργο. Όλες οι φρεγάτες, μα όλες, παγκοσμίως, έχουν γνωστή τιμή και εύρος τιμής ανάλογα με την διαμόρφωση. Ακόμη και η Fremm. Παγκοσμίως. Εκτός από την Μπελάρα, για την οποία υπάρχει μια επιτηδευμένη και καλλιεργούμενη πονηρά εδώ και χρόνια (και δεν είναι κομματικό) θολούρα γύρω από την τιμή της.

            1) Στην αρχή για τιμή έβαζαν την τιμή που την παίρνουν οι Γάλλοι, η οποία είχε 0,7-1 δις τουλάχιστον R&D. Τόσο R&D έχει η απλή μετατροπή της Fremm σε Fremm USN, δηλαδή όχι μια νέα κατασκευή αλλά μια εξέλιξη. Ωστόσο, μετά την πρώτη κατασκευή, κανένας δεν πληρώνει για την εξέλιξη, και ειδικά εξαγωγικός πελάτης, για αυτό και οι Fremm πουλήθηκαν σε πολύ χαμηλές τιμές. Οπότε εκεί η τιμή ήταν γύρω στα 670 συν όπλα και φαινόταν ακριβή (κανονικά 500 συν όπλα).

            2) Μετά συζητήθηκε τιμή 0,9 δις μετά 1,2 δις, τι θα έχει και δεν θα έχει, όλα είναι θολά. Πρωτοφανές παγκοσμίως. Πιθανολογώ, είτε για να μην μπορεί να συγκρίνει ο πολίτης και καταλάβει ότι μας πιάσανε κότσο, είτε ώστε αν τελικά τις πάρουμε 750+όπλα, δηλαδή πολύ παραπάνω από το κανονικό, εμείς θα πανηγυρίζουμε γιατί αποφύγαμε το 1,2 δις.. Εδώ φτάσαμε να γράφουν άρθρα για 3 και 4 δις.

            3) Για το τι να παίρναμε και να μας έβγαινε οικονομικά βαριέμαι να το περιγράψω ξανά, τα έχω γράψει 100 φορές σε σχόλιά μου.

            4) Νομίζω ότι όταν κάποιος συζητά για ανανέωση είτε με μοντέλο από 2 κορβέτες που είναι και ψιλοάοπλες, 1 πλοιο που δεν μας κάνει και δεν είναι φτηνό, και 1 πλοίο που ούτε σε lego δεν πουλιέται είμαστε σε λάθος συζήτηση.

  16. Επειδή πολλοί έγραψαν πολλά και σωστά, δεν θα επεκταθώ.
    Θα ήθελα όμως να μάθω και τι πραγματικά πιστεύει το Π.Ν.
    Ότι τι βγαίνει, αλλά τι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ πιστεύει.

  17. Η απάντηση στον τίτλο ειναι ναι πρέπει να πάρουμε τα Romeo , αν μπορούμε και τα 7 ναι και τα 7 . Τα ΑΒ212 έπρεπε να αποσυρθούν εχθές όπως και οι S .Ο στολος πρεπει να διόρθωση της ανθυποβρυχιακές του δυνατότητες εχθές και αυτό … Ελπίζω αν ειναι θεμα απλά λιγων μηνων τα παρουν σειρα οι bel mmsc .

    Οι παρατηρήσεις κάποιον για τις MEKO και τα 150 οτι ειναι λίγα ενώ δίνουμε στα ρομεο 300 δεν ισχύει ,τουλαχιστον σαν χρηματική σύγκριση .. Οι μεκο ειναι ηδη μέσος όρος 24 ετών .4 χρόνια θα αναβαθμίζονται θα πιάσουν 28 ετών ΜΟ …Σε 7 χρονια μετα τον εκσυχρονισμό τους θα πρεπει να υπογράφουμε για τον αντικαταστάτη τους … Αν ηταν 15 ετών και υπογράφαμε αναβάθμιση διαρκιας 4 ετων τότε ναι θα ήταν λογικό να κάνουμε μεγάλη αναβάθμιση .Τώρα όμως πλέον δεν ειναι λογικό . Απλα τους δίνουμε παράταση ζωης στα ηλεκτρονικά τους με στοχευμενη αναβάθμιση . Σωστα κανει το ΠΝ .

    ΥΓ υποθέτω οτι οι MMSC να έχουν 2 σόναρ πάνω και μαζι με το ελικόπτερο 3 ,,..

    1. Εδώ υπάρχουν ακόμα ΑΒ-205 γιατί να αποσυρθούν τα ΑΒ212? Αν ξηλωθεί ο απαρχαιωμένος εξοπλισμός μπορούν να αναλάβουν διάφορες μη στρατιωτικές δράσεις… SAR, απλές μεταφορές, μετακινήσεις.
      Τα SeaHawk της Αυστραλίας δεν μας άρεσαν έστω να αναλάβουν, έστω δευτερεύοντες δουλειές;

      Εγώ δεν έχω αντίρρηση να αγοράσουμε 12 Romeo, αλλά στην υπάρχουσα κατάσταση του στόλου αυτό ειναι αυτό το ζητούμενο;

      Οι ΜΕΚΟ κανονικά θα έπρεπε να σχεδιάζουμε την αντικατάσταση τους… καθυστέρηση ήδη ο ΕΜΖ για να αναβαθμιστούν τα P-3!!! FOS δεν υπάρχουν, τορπίλες ακόμα στο περίμενε κλπ κλπ.

      Αλλο ένα τεράστιο λάθος βέβαια οι MMSC… αν γίνει και αυτό μιλάμε απλά για διαστροφή κάποιος να επιλέξει 2 γαλλικά, 4 της LM και ΜΕΚΟ με κουτrό EMZ.

  18. Και μιας και το ξέχασα εντελώς γνωρίζει κανείς αν τα ROMEO ειναι πιστοποιημένα πχ. με τον NSM ή πάλι μισές δουλειές θα κάνουμε;

      1. Αυτό το γενικότερο το ξέρω, για τα δικά μας έχω την απορία αν θα έχουν την δυνατότητα.
        Γιατί προβλέπω σε μερικά χρόνια να ακούμε θέλει αναβάθμιση το λογισμικό και μας ζητούν 2-3 εκατομμύρια στο ελικόπτερο.
        Τώρα στο αν ειναι εξαγώγιμος ο NSM τι να σου πω, αν υπάρχει αυτή η υποψία τότε και τότε δεν πρέπει να αγοραστούν τα ROMEO…

  19. Εξαιρετικό άρθρο!!!

    Το ΑΝ/AQS 22 ειναι τρεις φορές καλύτερο από τα εν υπηρεσία σόναρ του ΠΝ, εντοπιζοντας υποβρύχια τουλάχιστον 5χλμ μακρυά (>6000 γιάρδες), με μέγιστη απόσταση εντοπισμού τις 16000 γιάρδες (8 ναυτικά μίλια).

    Λόγω όμως της ταχυκινησιας του ελικοπτέρου, ένα τέτοιο σόναρ είναι πολύ καλύτερο από ένα σόναρ σε πλοίο. Συνεπώς, το AN/AQS 22 είναι πολύ πιο ικανό σε σχέση με κάποιο σόναρ τροπιδας,ακόμα κι αν το τελευταίο αποκαλύπτει υποβρύχια στις 20.000 γιάρδες.

    Ως απάντηση στην ερώτηση λοιπόν, ναι, το ΠΝ καίγεται για τα ΜΗ-60R, διότι πέραν των επιδοσεων, είναι πιο φθηνά από μια φρεγάτα, και το κυριότερο: άμεσα παραδοτέα.

    ΥΓ: Είναι άδικο να συγκρίνουμε φρεγάτες και ΕΠ. Διότι και τα δύο χρειάζονται προκειμένου να αντιμετωπίσουν ένα σύγχρονο υποβρύχιο.

    ΥΓ2: το Γαλλικό ΠΝ μπορεί να μην έχει ΜΗ-60R, έχει όμως τα ναυτικά ΝΗ90, τα οποία ίσως είναι λίγο ικανότερος των Ρωμαιων.

    ΥΓ3: Νέες φρεγάτες πρέπει να πάρουμε άμεσα, αλλά η μία ανάγκη δεν έχει σχέση με την άλλη.

    1. 16.000 γιάρδες αν μου τα βγάζει σωστά είναι 14.630 μέτρα, 200% βελτίωση…. (αυτά βέβαια πιθανότατα στους ωκεανούς)
      Να ενσωματωθεί το σόναρ AN/AQS 22 και στα παλιά SeaHawk είναι αδύνατο;

      Το ελικόπτερο προσφέρει σίγουρα πλεονεκτήματα όμως πόσες ώρες το 24/7 μπορεί να είναι το αέρα;
      Για αυτό είναι πολύ χρήσιμες οι ελαφριές κορβέτες έστω με ένα μικρό VDS κατά την γνώμη μου.

      Από εκεί και πέρα όταν τα σόναρ των πλοίων μας έχουν μια εικόνα που όλοι γνωρίζουμε, οι ΜΕΚΟ δεν παίρνουν καν νέο VDS στον ΕΜΖ (ενώ έχουμε τόση αγονία για τις δυνατότητες ASW του στόλου!!!), ένα VDS Captas 2 μιας Gowind 2500 έχει 60 km (oceanic convergence zone), ένα VDS TRAPS μιας κορβέτας SAAR 72 εμβέλεια στα 50Km, ένα CAPTAS 4c της FTI φτάνει τα 150Km στην ανοιχτή θάλασσα!

      1. -16χιλ. γιάρδες είναι το μέγιστο (σε ωκεανό έναντι παλαιού ΥΒ). Στο Αιγαιακό περιβάλλον είναι περίπου 6χιλ. έναντι των απειλών που πρόκειται να αντιμετωπίσει.

        – Δεν είναι αδύνατο, αλλά:
        1/ Τα 3 τελευταία S-70 φέρουν ήδη σύγχρονο σόναρ, το HELRAS.
        2/ Τα υπόλοιπα σοναρ (ΑΝ/ΑQS-18) των 8 S-70 έχουν καλές επιδόσεις, και ίσως με αναβάθμιση να φτάνουν τις επιδόσεις του AN/AQS-22. Το πρόβλημα όμως είναι ότι 11 αξιόλογα ναυτικά ΕΠ είναι λίγα για 16 ΥΒ, συνεπώς τα ΑΒ-212 είναι που δεν κάνουν.

        -Μην βάζεις τα πλοία στη συζήτηση. Διότι μπορεί μεν το ΕΠ μπορεί να εκτελεί Α/Υ έρευνα για περίπου 3 ώρες, ο τομέας που θα ελέγξει όμως ισοδυναμεί με 12+ ώρες έρευνα από ένα πλοίο. Επίσης, αν τελειώσουν τα καύσιμα του ΕΠ, επιστρέφει στο μητρικό σκάφος για ανεφοδιασμό, και συνεχίζει την Α/Υ έρευνα απο εκει που σταμάτησε.

        – Οι εμβέλειες αυτές είναι οι μέγιστες. Οι πραγματικές όμως εμβέλειες μειώνονται δραστικά σε τέτοιου είδους πλατφόρμες λόγω του θορύβου του πλοίου.

        ΥΓ: Μπορεί ένα πλοίο να έχει σοναρ πολλαπλάσιων επιδόσεων, η κινησή του όμως και ο θόρυβος που παράγει είναι ανασταλτικοί παράγοντες. Ο κυρότερος εχθρός του υποβρυχίου είναι το ελικόπτερο.

        ΥΓ2: Το ότι το ΠΝ έπρεπε να εκσυγχρονίσει τις ΜΕΚΟ με σύγχρονο σόναρ και να προμηθευτεί πλοία με VDS είναι κάτι άλλο. Η αντιμετώπιση των νέων Τουρκικων U-214 γίνεται μόνο με νέα Ε/Π.

        1. Δεν είναι τόσο απλό για να ελικόπτερο να προσγειωθεί και να σηκωθεί και να συνεχίσει την αποστολή του.
          Απο εκεί και πέρα δεν συμφωνώ ότι οι αντιμετώπιση των υποβρυχίων μπορεί να γίνει μόνο με ελικόπτερα, ιδίως αν μιλάμε για κλειστή θάλασσα, με τέτοια παρουσία μαχητικών αεροσκαφών και εχθρικού στόλου…..

          1. – Δεν είναι απλό, είναι όμως σχετικά εύκολο και γρήγορο.
            – Δεν είπε κανένας ότι ΜΟΝΟ με ελικόπτερα μπορείς να αντιμετωπίσεις ΥΒ, αλλά ότι τα ελικόπτερα είναι ο κύριος ανταγωνιστής των ΥΒ, ειδικά στο Αιγαίο.
            -Η κλειστή θάλασσα είναι που ευνοεί τα ελικόπτερα, κι εν γένει τα «ευέλικτα» μέσα.
            -Αν το MH-60/ S-70 τηρεί EMCON, τότε δεν φαίνεται ευδιάκριτα τί είναι. Από την άλλη, για να εντοπίσει το Ε-7Τ ελικόπτερο ακίνητο στα 50μ. ύψος στη μέση του Αγαίου, τότε πρέπει να πετάει πάνω από τα παράλια της Μ.Ασίας. Που φυσικά είναι αδύνατο.

            Δυστυχώς ή ευτυχώς, το ζήτημα δεν εναπόκειται σε τι συμφωνούμε, στο τι πιστεύουμε ή/και στο τι μας αρέσει. Το ζήτημα είναι τι ισχύει. Κι αυτό που ισχύει είναι πως χωρίς Ε/Π, ο,τι σόναρ και να έχουν τα πλοία, είναι sitting ducks για τα Υ/Β. Ο εντοπισμός του ΥΒ ξεκινάει και τελειώνει με τα ΕΠ.

          2. Τα ελικόπτερα δεν μπορούν να αλωνίζουν μακριά από προστασία του στόλου, δεν είναι ωκεανός το Αιγαίο. Με ιπτάμενα ραντάρ γνωρίζουν οι αντίπαλοι από αρκετά μακριά τις κινήσεις….
            Η άποψη που επικρατεί ότι τα ελικόπτερα ειναι αυτά που θα καθαρίσουν είναι λογικό να έχει σχηματιστεί στο ΠΝ, αν λάβει κανείς υπόψη του τις επιδόσεις που έχουν τα σόναρ του…

            Δεν υποτιμώ το ρόλο των ελικοπτέρων, αλλά οτι θα βρίσκονται πάντα και παντού στο αέρα ελικόπτερα είναι εκτός λογικής.

            Βέβαια δεν εχω και απάντηση επιχειρησιακά πόσες ώρες μπορεί να είναι στο αέρα ανά ημέρα μια τυπική εβδομάδα εντατικής περιπολίας, οπότε δεν θα επιμείνω.

  20. Επειδή κάποιοι γράφουν για MMSC, τι να πω, καταλαβαίνω ότι υπάρχουν οι φήμες, αλλά με στεναχωρεί και με τρελλαίνει, σιγά τις MMSC, αυτές δεν τις ήθελε κανείς και τις πήρε η Σ.Α. σαν χάρη αφού έτσι και αλλιώς δεν έχει κάποιον ναυτικό αντίπαλο, εμείς τι να τις κάνουμε?

    ΥΓ δεν καταλαβαίνω γιατί ο NSM να μην είναι εξαγώγιμος, πρώτα από όλα είναι κυρίως νορβηγικό όπλο, η Raethon είναι αντιπρόσωπος στην ουσία για αυτά στις ΗΠΑ και μερικά άλλα μέρη, δεν είναι και κανα σούπερ στρατηγικό όπλο (υπάρχουν και άλλα παρόμοια) και έτσι και αλλιώς στο παρά τσακ δεν τον είχαμε αγοράσει πριν κάποια χρόνια για τις επάκτιες συστοιχίες (καθώς είχαμε ξεμείνει από budget ενώ καταλαβαίνω η πρόταση υπήρχε)

    1. Σαν χάρη θα τις πάρουμε και εμείς από ότι φαίνεται,όπως οι Άραβες, και για να κοκορεύονται κάποιοι ότι άφησαν έργο εκσυγχρονίζοντας τον στόλο.
      Αν συνεχίσει έτσι η πορεία θα αντικαταστήσουμε μια μέρα πλοία με πυραυλάκατους, αφού φτάσαμε από θωρηκτό σε αντιτορπιλικό μετά σε φρεγάτες και σήμερα μελετάται η αντικατάσταση φρεγατών με πλοία παράκτιου πολέμου ως ικανοποιητική λύση επειδή υποτίθεται ότι υπάρχει η περίπτωση να πάρουμε και μπαξίσι μερικά σκάφη που θα αφέθηκαν μισά από ένα αποτυχημένο πρόγραμμα που παράτησε ο πελάτης αφού αντιλήφθηκε ότι είναι μάπα πράμα…
      Έτσι ο κατήφορος φαίνεται προδιαγραμμένος και λείπει μόνο το σπρώξιμο για να φτάσει ένα ναυτικό με μακρόχρονη ιστορία στον πάτο.

  21. Και μια που η συζήτηση πήγε στον NSM στα Ρομέο, αν πάρουμε NSM γιατί να μην τον βάλουμε στα F-16 που από ψηλά θα έχουμε καλύτερη τακτική επίγνωση της κατάστασης στις αποστάσεις που θέλουμε να χτυπήσει ο NSM, το ελικόπτερο γιατί να τον ρίξει στα 150+ χλμ?

    1. MMSC: Μην τα υποβιβάζουμε και μην τα αποκλείουμε
      Η LM έχει κτυπήσει όλα τα μεγάλα συμβόλαια
      Εάν έρθουν με χρηματοδότηση και προίκα Μερικά LCS forfree άσχημα θα μας ερχόντουσαν?

      Σίγουρα τα F16 πρέπει να αποκτήσουν σύχρονα tand off anti ship missiles και το NSM είναι υποψήφιο
      Τα m2000 eg και am39 δεν επαρκούν εάν υποθέσουμε πως είναι επιχειρησιακά
      Ιδιαιτερα για ανατολική μεσόγειο δεν επαρκούν

      1. Φίλε μου, πίστεψέ με δε θες να επιβαίνεις σε MMSC εν ώρα Ναυτικού Πολέμου! Είναι προτιμότερο να είσαι πεζικάριος μέσα σε Μ113 στον Έβρο!

          1. @CK Φίλε, προσωπικά, έχω υπηρετήσει σε S. Μπορεί να θυμίζουν σε ηλικία τα Β-52 αλλά MMSC (aka Sea Playmobil) δεν είναι. Ο KVSTAS φαντάχει υπερβολικός, αλλά δεν είναι. Το USN εάν θέλει κάπου να μας χωρέσει ας μας προωθήσει τη νέα πρότασή του με την FFGX. Να μας παραψωρήσει και 2 ΑΒ για μεταβστική λύση. Άλλως να adios! Ως προς τις ας τους φορέσουν προσωρινά ένα 2 STIR (στις 6 αναβαθμισμένες), ας εξετάσουν και την πιθανότητα να αντικαστήσουν τους Sparrow με ESSM.

          2. @George K

            Το FFG είναι πολύ ακριβό για μας και θα αρχίσει να κατασκευάζεται πολύ αργά για μας
            Οι 9S πρέπει να φύγουν το αργότερο μέχρι το2030

            Τι εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν?

            Και οι [email protected] είναι πολύ ακριβές
            Με 2 πλοία δεν σώνεται η κατάσταση!

            AB δεν πιστεύω να μας δώσουν οι αμερικανοι
            Και δωρεάν να μας τα δώσουν για να καταστούν επιχειρησιακά θα μας κοστίσουν κοντά στο 1billio για όπλα υποδομές και FOS

            Για τις S: συμφωνώ αφού θα είναι μαζί μας για τουλάχιστον αλλα 10 χρονια πρέπει να γίνουν προσπάθειες σαν και αυτές που γραφεις

          3. Υπάρχουν νομίζω εναλλακτικές λύσεις αν δεν επιμένουν στα πλοία AAW που θα παραμείνουν μάλλον ακριβή υπόθεση οποίο και να επιλέξουν, η έστω ακριβότερη σε σύγκριση με ένα πλοίο γενικής χρήσης για ναυτικό αγώνα με δυνατότητα για αυτοάμυνα απο εναέριες απειλές.

    2. Και στα δύο πρέπει να πιστοποιηθεί, με στοιχεία βολής θα φτάσει και πάνω από 100km ακόμα και από ελικόπτερο…

    3. Ευχαριστώ, απλά αυτό που έθετα σαν ερώτημα (και όχι ρητορικό) είναι ότι έχω δει και εγώ το άρθρο για τον NSM στα ελικόπτερα, και η απορία μου είναι. Ο πύραυλος αυτός είναι για να χτυπήσεις κάτι από πολύ μακριά και το οποίο θα έχει και την αντιαεροπορική άμυνά του.

      Δηλαδή ένα ελικόπτερο που θα πετάει χαμηλά και μακριά, πως θα δει κάτι που είναι 150 χλμ μακριά να δώσει παραμέτρους κτλ. Δεν θα ήταν πιο χρήσιμο σε ένα αεροπλάνο ή να το εξαπολύσει το πλοίο? Δηλαδή δεν μπορώ να δω την ανωτερότητα της χρησιμότητας να είναι επί του ελικοπτέρου αντί αεροπλάνου ή πλοίου. Και αν είναι να το εξαπολύσει από κοντά, εε δεν χρειάζεται καν τον NSM τότε.

      Γιατί ξαφνικά θεωρείται κάτι τόσο ουουάου? (για να υπάρχει ένα επιπλέον επιχείρημα να πάρουμε τα Ρομέο και ότι δεν είναι άλλη μια άκαιρη αγορά?). Όπως αναφέρθηκε και αλλού, αν τα πάρουμε με καλή έκπτωση (για την ώρα αυτό δεν φαίνεται), δεν θα ήταν κακή αγορά, αλλά κακή προτεραιοποίηση χρημάτων, αφού υπάρχουν πολύ πιο πιεστικές και αναγκαίες αγορές.

      1. Φυσικα και ειναι καλυτερο να εκτοξευται απο αεροσκαφος καθως ο πυραυλος θα εχει μεγαλυτερη εμβελεια. Τα F-16 πρεπει να εξοπλιστουν με τον Νορβηγικο NSM αλλα και την εκδοση του βληματων κατα στοχων στην ξηρα, τον JSM. Εχουν εμβελεια 150+ χιλιομετρων και εχουν ηδη πιστοποιηθει σε F-16.

  22. να τα παρουμε ναι γιατι χρειαζονται,το προβλημα ειναι αν αποτελει αμεση προτερεοτητα αυτο η οι τορπιλες πχ γενικα οτι κ να κανεις το ναυτικο ειναι απο παντου σαπιο κ πλοια /υποβρυχια/πετρελαιοφορα/ κ.α. ειναι για πεταμα. υγ. ρε παιδια αμαν με την μιρλα της λοκχιντ λες κ υπαρχουν πολλες ετερειες στις ηπα για τετοια οπλα η λοκχιντ η μποινγκ παιρνεις εκτος αν παμε σε εκδοση nh90.

    1. Η πρώτη σου φράση είναι το πραγματικό κέντρο του προβλήματος και της συζήτησης εδώ και πολύ σωστά του έθεσες.

      Αν είχαμε να ξοδέψουμε 10 δις, Οκ καλή ιδέα και θα χρειαστούν και μπορεί να τα δώσουν με έκπτωση, αλλά αν αποκλείουν κάτι υπέρ-επείγον και πολύ πιο αναγκαίο, κακώς το συζητάνε.

      Επίσης το θέμα είναι αν πολλά παίρνουμε από την LM γιατί την αγαπάμε, ή γιατί αυτή βοηθάει μια δική μας εδώ να επιβιώνει, οπότε θα αγοράζουμε ναυτικά ελικόπτερα για να συνεχίσει να έχει δουλειά μια εδώ εταιρεία

  23. Προφανώς η αγορά των MH-60R έχει να κάνει για την είσοδο σε υπηρεσία των Τουρκικών νέων υποβρυχίων U 214 και τους κινδύνους από αυτήν την απειλή.
    Βέβαια είναι οξύμωρο να ξοδεύεις τόσα χρήματα για ελικόπτερα από τη στιγμή που ο στόλος σου είναι απαρχαιωμένος και χρειάζεσαι να αντικαταστήσεις στο άμεσο μέλλον 9 S φρεγάτες.
    Έχασαν την ευκαιρία των δύο Ιταλικών FREMM όπως και με τις δύο Αυστραλιανές φρεγάτες να ενισχύσουν άμεσα το στόλο.
    Τουλάχιστο εύχομαι η αγορά των όντως πολύ σύγχρονων MH-60R να συνοδευτεί και με ισάριθμες νέες φρεγάτες.

    1. Ίσως να έχει και σχέση με την επιθυμία ενός ναυάρχου με παρελθόν στις ΟΥΚ, που ήθελε να φέρει αυτές τις μονάδες πιο κοντά στο αμερικανικό πρότυπο προσθέτοντας ένα ελικόπτερο στο ναυτικό με δυνατότητα να υποστηρίζει ομάδες ειδικών αποστολών με ρουκέτες Hellfire ώστε να είναι ανεξάρτητες απο τα Apache του στρατού, λίγο πρίν την αποστρατεία του που ήταν θέμα χρόνου.
      Ο ίδιος ήθελε να φέρει και τα σκάφη Mark V που απέσυραν οι αμερικάνοι στο ΠΝ, ενώ ο προηγούμενος Α/ΓΕΝ που αξιολόγησε το θέμα ήταν αντίθετος στην μεταφορά.
      Πόσο έτοιμα ήταν για χρήση το είδαμε πάντως όταν έφτασαν στην Ελλάδα.

      https://www.militaire.gr/pos-efthasan-ta-skafi-mark-v-soc-sto-elliniko-pn/?__cf_chl_jschl_tk__=78e4994815fe1d7919c4b2bbff148cc2815f0b41-1589657523-0-AZaK5ETaXeJZjNljYBard6dtyEiwWxfXd8P_Xl5jFK_fEmz9ViNijTsda3zSgDMiF6Xj2Nd-WZnmUgHBcSCXN4UsyL6ReE5JqnZ8zCMna5U2_3RcKC–iXeAWEnCB05Y22jgd9aMjt5czL-oc2v1nWHPIEvK-dCk2FufviOqdYN7bG008bUr2ZPXbkmO2yiV1jd1ZuLT__PmE54InoUisD-XCVaUK4qT8XeUqCUCbG-bcjv1xi0AH62j_fwYVRn6QXMIRygbQxro_e6r3EvhaahFi67cP_j8pD65OVZXE4XUMLKyI158Pr7SXPGJjKantgG-00dgBtvpR4LfG7SpZYY

        1. Λύσσαξε ο βάτραχος να τα φέρει… τεσπα ας ελπίσουμε δομικά θα ειναι οκ τουλάχιστον.

          Ας πάρουν ένα μάθημα γενικότερα ορισμένοι για την κατάσταση που ειναι τα το υλικό των Αμερικάνων που παρατημένο για χρόνια…

          Επίσης ακόμα και τα M1117 δεν θα έρθουν με ξηλωμένα αρκετά πράγματα, ελπίσουμε τουλάχιστον να έχουν τα θερμικά, αν προσχωρήσει και αυτό…

          Ενα ακόμα θέμα ειναι τα kiowa και την κατάσταση που ήρθαν αν εξαιρέσεις ένα μονοψήφιο αριθμό. Με αυτά τα χρήματα αναβαθμίζαμε στο Ισραήλ τα Apache A+ και πιστοποιούσαμε και τον spike.

          1. Για KIOWA τα συμφωνούμε

            Δώσαν σχεδόν 50 mil $ που θα μπορούσαν να πάνε στα APACHE

            Τώρα κάθονται και τα APACHE και τα KIOWA

            Κατά τα αλλα παρουσιάζονται τα KIOWA ως μεγάλη επιτυχία η αγορά τους
            Και προσωπική επιτυχία του Στεφaνη!!

          2. AIM

            Αυτό ακριβώς φαίνεται στην ιστορία Mark V, φαίνεται όμως επίσης ότι για τα Kiowa είχε λυσσάξει κάποιος άλλος, και ότι αυτή η λύσσα είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο στα ανώτερα κλιμάκια όπου παίρνονται αποφάσεις με κύριο κριτήριο τις προσωπικές προτιμήσεις όσων έχουν σειρά να αποφασίζουν τι θα προτείνουν στους πολιτικούς οι οποίοι με την σειρά τους ρίχνουν και τις δίκαιες τους σάλτσες, με αποτέλεσμα να γίνεται ένα απίστευτο μπάχαλο που δεν έχει και πολύ σχέση με τις πραγματικές ανάγκες για την αποτροπή και άμυνα…

            Ο ένας ονειρεύεται παραχωρήσεις καταδρομικών και αντιτορπιλικών 9000ts με ελικόπτερα R που θα τρομάζουν παρέα με τα υπέροπλα Mark V Τούρκους στην Ανατολική Μεσόγειο, ο άλλος οραματίζεται μερικά μαχητικά 5ης γενιάς που θα αναγκάζουν τον νεοθωμανό να κρύβεται στα υπόγεια και ένας άλλος πάλι φτιάχνεται με την σκέψη ότι τα Kiowa μαζί με τα μελλοντικά 300 αρχαία Μπράντλεϊ Α0 που έχουν για παλιοσίδερα οι ουσαιοι -αφού ξεκίνησαν ήδη αξιολόγηση για αντικαταστάτη- θα έρθουν για να πάρουν τον μεμέτη στο κυνήγι μέχρι την Σμύρνη και πιο πέρα…και πάει λέγοντας.

  24. https://veteranos.gr/erchonte-ta-mh-60r-romeo-prika-100-rouketes-apkws-30-torpiles-mk54/

    Σύμφωνα με το veterano ή έγκριση έχει γίνει από τον Ιούλιο του 2019!
    Το θέμα κατά τη γνώμη μου είναι γιατί αφήνουν να χάνετε τόσος χρόνος.
    Ήδη αυτά ο εκσυγχρονισμός των MEKO και οι νέες τορπίλες ήδη θα έπρεπε να έχουν ξεκινήσει και τώρα να ασχολούμαστε με τις νέες φρεγάτες.
    Όταν πρόκειται για διορισμούς ημετέρων και κομματικών αλλά και το να υπηρετούν τα συμφέροντα οι αποφάσεις εκεί είναι άμεσες.
    Και όλα αυτά τη στιγμή που οι απέναντι έχουν κάνει γνωστές τις προθέσεις τους.

    1. Γιατί δεν υπάρχουν χρήματα απλό είναι… αποπληρωμές F-16 και P-3 δεν φτάνει για τίποτα άλλο.

      Φαντάσου να μπει και η αποπληρωμή των Belharra τι έχει να γίνει…

      1. Πρέπει να αυξηθούν τα κονδύλια για την Άμυνα δεν πάει άλλο.
        Οι απέναντι έχουν κάνει εδώ και καιρό γνωστές τις προθέσεις τους δεν μπορώ ειλικρινά να καταλάβω τι σκοπό έχουν.

      2. Χρήματα υπάρχουν απλά δεν είναι στις προτεραιότητες τους η Άμυνα.
        Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την τωρινή κυβέρνηση αλλά και με τις προηγούμενες.
        Παράδειγμα στα χρόνια των παχιών αγελάδων (επί Καραμανλή) θα έπρεπε να είχε προχωρήσει η αγορά των 6 FREMM HN.
        Άλλες 2 FREMM HN επί Τσίπρα αντί να μοιράζει μερίσματα και επιδόματα και θα είχαμε λύση το θέμα ανανέωση του στόλου.
        Δηλαδή συνολικά 6 (επί Καραμανλή) και 2 FREMM (επί Τσίπρα) μας κάνουν 8 FREMM HN συν ένας γενναίος εκσυγχρονισμός των MEKO σύνολο 12.
        Και από την τωρινή κυβέρνηση με το ευνοικό χρηματοδοτικό που προσφέρουν οι Γάλλοι 2-3 Horizon και να κάνουν δεκτή την πρόταση τους για ανταλλαγή όλων των Mirage με Rafale συν το επιπλέον κόστος.
        Και στην επόμενη τετραετία (όπια και αν είναι κυβέρνηση) αγορά των F-35.
        Φυσικά χρειάζονται και άλλα όπως νέα υποβρύχια κτλ. είτε μεταχειρισμένα είτε νέας κατασκευής.
        Παρόλα αυτά τίποτα από τα παραπάνω αυτονόητα δεν έγινε ενώ όλες οι κυβερνήσεις γνώριζαν πως το χοντρό παιχνίδι θα παιχτεί στην Ανατολική Μεσόγειο μιας και τα κοιτάσματα που ανακαλύφθηκαν εκεί από (Κύπρο,Ισραήλ,Αίγυπτο) αλλά και τα πιθανά κοιτάσματα στη δική μας υφαλοκρηπίδα θα έβαζε την Τουρκία σε πειρασμό.
        Τώρα βρισκόμαστε στο σημείο μηδέν αφού τίποτα από τα παραπάνω δεν έγινε.
        Αυτός είναι και ο λόγος που προτείνω τη Δανέζικη φρεγάτα που είναι προσιτή (σίγουρα φθηνότερη από τη Belharra) και ίσως ο μόνος τρόπος για να ανανεώσουμε το στόλο με μια ικανοποιητική λύση.
        Εκτός και αν οι πολιτικοί γνωρίζουν κάτι που αγνοούμε εμείς και περιμένουν πλοία είτε από Ευρώπη είτε από Αμερική.
        Σε διαφορετική περίπτωση σκούρα τα πράγματα και δεν νομίζω να θεωρούν μερικοί πως η ανανέωση του στόλου θα γίνει με δύο Belharra.
        Πάντως εκ του αποτελέσματος φαίνεται πως τις καίριες θέσεις στο Πολεμικό Ναυτικό τις έχουν δυστυχώς άσχετοι που απλά βρέθηκαν εκεί λόγω κόμματος.
        Να θυμίσω του ναυάρχους και τα στελέχη του ΠΝ που μιλούσαν για κορβετοφρεγάτες και φρεγατοαντιτορπιλικό όπως και κάποιον Α/ΓΕΝ όπου έλεγε να μην παραλάβουμε το υποβρύχιο Παπανικολής γιατί είναι γρουσούζικο.
        Με τέτοιες κομματικές και άσχετες ηγεσίες δεν πας πουθενά.

        Υ.Σ Ψάχνοντας λίγο παλαιότερες δηλώσεις υπουργών άμυνας σχετικά με την σύμβαση του Παπανικολής έπεσα πάνω στην συνέντευξη του Βενιζέλου όπου είπε πως το κόστος των υποβρυχίων Παπανικολής ήταν στην αρχική σύμβαση 460 εκατ. ευρώ (ανά υποβρύχιο) ενώ με την υποτιθέμενη αγορά των επιπλέον δύο Παπανικολής (στη θέση της ακύρωσης των εκσυγχρονισμένων) θα είναι η τιμή fix 500 εκατ. ευρώ το κάθε υποβρύχιο.
        Θυμίζω πως τα 500 εκατ. ευρώ για κάθε νέο υποβρύχιο U 214 τα ζητούσαν οι Γερμανοί το 2010.
        Τα λέω όλα αυτά γιατί κάποιοι εδώ μέσα όταν είχαμε τη συζήτηση για τα Σουηδικά A26 έλεγαν πως το κόστος για κάθε U214 είναι 300-350 εκατ. ευρώ μόνο!
        Μόνο που στην πραγματικότητα το κάθε U214 κοστίζει σήμερα 500+ εκατ. ευρώ (αν υπολογίσουμε και τον πληθωρισμό) ενώ το Σουηδικό με βάση το συμβόλαιο που υπέγραψε πρόσφατα η Σουηδία είναι 900+ εκατ. δολάρια για δύο νέα A26.

        1. Βρε τον Βενιζέλο…
          Λέει και καμιά μπούρδα ένας από τους πιο αποτυχημένος υπουργούς να περνάει η ώρα…

          Η Ελλάδα τα πλήρωσε ακριβά γιατί ήταν ο 1ος χρήστης…
          Δεν έψαξες όμως αυτά που σου έγραψα τότε… Και προσοχή Μιχάλη είναι σε $ ΟΧΙ ευρώ…
          Καλό ε?
          Κορέα…
          1η παραγγελία με κατασκευή Κορέα 3 type 214, 1.12δις$
          2η παραγγελία 6 υποβρύχια Batch 2 (αναβαθμισμένα) 330εκ$ έκαστο…
          Πακιστάν…
          Προσφορά 3 type 214 1δις$… Δεν προχώρησε
          Τουρκία…
          6 type 214 2δις$
          Σύνολο 22 Type 214 υποβρύχια κατασκευάστηκαν/-ζονται…

          Με την λογική σου τα πρώτα F35 που παραδόθηκαν και στοίχισαν πάνω απο 220εκ$ θα έπρεπε να στοιχίζουν σήμερα (αν υπολογίσουμε και τον πληθωρισμό) 250εκ$…
          Καταλαβαίνεις φαντάζομαι τι μου γράφεις?

          1. Το θέμα είναι πόσο τα πληρώσαμε εμείς.
            Τα στοιχεία που παρουσιάζεις δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
            Παράδειγμα το συμβόλαιο των Τούρκων για 6 υποβρύχια με κόστος 2 δις ευρώ.
            Η Τουρκία θα ενσωματώσει δικά της υποσυστήματα στο U 214 και αυτά δεν έχουν περιλαμβάνονται στα αρχικά 2 δις.
            Μετέπειτα πληροφορίες σχετικά έγιναν γνωστές όπου το κόστος θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 3 δις ευρώ.
            Ο Βενιζέλος πράγματι είναι ένας αποτυχημένος πολιτικός αλλά και αδίστακτος και βρώμικος και ότι θες συμφωνούμε σε αυτό.
            Αλλά
            Η τιμή που έδωσαν οι Γερμανοί για τα υποτιθέμενα δύο νέα υποβρύχια που θα παίρναμε στη θέση της ακύρωσης τον παλιότερων υποβρυχίων ήταν 500 εκατ. ευρώ το κάθε U 214.
            Και στο αρχικό συμβόλαιο κόστισαν 460 εκατ. ευρώ το κάθε U 214.
            Τα στοιχεία είναι ξεκάθαρα όπως και τα δεδομένα.

        2. Στο 2ο σχόλιο είσαι ακριβής…
          Στο 1ο όμως όχι… Συγκεκριμένα εδώ:

          «Τα λέω όλα αυτά γιατί κάποιοι εδώ μέσα όταν είχαμε τη συζήτηση για τα Σουηδικά A26 έλεγαν πως το κόστος για κάθε U214 είναι 300-350 εκατ. ευρώ μόνο!
          Μόνο που στην πραγματικότητα το κάθε U214 κοστίζει σήμερα 500+ εκατ. ευρώ (αν υπολογίσουμε και τον πληθωρισμό) ενώ το Σουηδικό με βάση το συμβόλαιο που υπέγραψε πρόσφατα η Σουηδία είναι 900+ εκατ. δολάρια για δύο νέα A26.»

          Να κοιτάξεις λίγο τους χρόνους ρημάτων για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε…
          Αόριστος (παρελθόν μια φορά)…
          500εκ ΚΟΣΤΙΣΑΝ στην Ελλάδα σαν 1ος χρήστης (συν παρατράγουδα)…
          Ενεστώτας(τώρα)…
          Το κάθε U214 κοστίζει σήμερα 500+ εκατ. ευρώ… Σου λέω είσαι λάθος, κοστίζει ΣΗΜΕΡΑ 300-350εκ βάση συμβολαίων… Ψάξε να δεις τι περιλαμβάνουν τα συμβόλαια…

          Αν οι Τούρκοι δεν άλλαζαν τα φώτα στο αρχικό σχέδιο 2 δις ευρώ θα πλήρωναν (364εκ ή 481εκ$ έκαστο δηλαδή)…
          Το κόστος έπεσε και άλλο στις επόμενες συμβάσεις…

    2. Τότε άλλαξε η κυβέρνηση

      Είπαμε τα τα έσπρωξε προσωπικά ο Αποστολάκης!

      Η φήμη είναι πως είχε υπογράψει τη συμφωνία πριν φύγει από το υπουργείο

      1. Ναι αλλά θα μπορούσαν τους επόμενους μήνες να προχωρήσουν.
        Εδώ χάθηκε σχεδόν ένας ολόκληρος; χρόνος.
        Αυτά τα προγράμματα ήταν ώριμα όπως και ο εκσυγχρονισμός των MEKO και οι νέες τορπίλες και έπρεπε να προχωρήσουν τάχιστα.

      2. Σύμφωνα με τον Συρίγο (βουλευτής της ΝΔ) τις επόμενες βδομάδες οι Τούρκοι θα προχωρήσουν σε έρευνες μέσα στην Ελληνική υφαλοκρηπίδα.
        Αν συμβεί θα πρόκειται για πρόκληση δίχως προηγούμενο.
        Το θέμα όμως είναι εφόσον τα γνώριζαν όλα αυτά γιατί δεν ενίσχυσαν της ΕΔ αποφασιστικά και άφησαν τόσες ευκαιρίες να χαθούν όπως με τις δύο Ιταλικές FREMM και με τις δύο Αυστραλιανές φρεγάτες;
        Ακόμα και αν προχωρήσει η αγορά των δύο Belharra αυτές στην καλύτερη περίπτωση θα έρθουν το 2025-26 δηλαδή τότε που θα έχουν τελειώσει όλα.
        Και εδώ οι ευθύνες είναι εγκληματικές.
        Ρητορικά τα ερωτήματα φυσικά και δεν απευθύνονται σε σένα.

        1. Υφαλοκρηπίδα ?Ποια υφαλοκρηπίδα?
          Έχει ξεπεραστεί από τη AOZ Έχουμε ανακηρύξει AOZ?
          δεν διάβασες τις δηλώσεις Δένδια Βαρβιτσιώτη?
          Πως δεν θα ακολουθήσουμε την Τουρκια στο κατήφορο της στρατικοποιιησης?
          Και έξω από το Σούνιο να κάνουν έρευνες εμείς θα χώσουμε το κεφαλα στην άμμο και θα κάνουμε πως δεν τρέχει τίποτα!
          Τους παρέσυρε ο άνεμος!

          1. Ο Συρίγος (βουλευτής της ΝΔ) σήμερα σε Κυριακάτικη εφημερίδα αποκαλύπτει πως οι Τούρκοι στις επόμενες εβδομάδες θα προχωρήσουν σε έρευνες και γεωτρήσεις μέσα στην Ελληνική ΑΟΖ μεταξύ Κρήτη και Καστελόριζου!

            Προφανώς κάνει το λαγό για να μετρήσουν αντιδράσεις και να προετοιμάσουν το πόπολο.

            Κατά τα άλλα εμείς ασχολούμαστε αν θα πάρουμε τη Belharra ή τη Δανέζικη φρεγάτα.
            Μας έχουν ξεπεράσει οι εξελίξεις κατά πολύ!

      3. Σύμφωνα με τη σημερινή συνέντευξη του Υπουργού Άμυνας Παναγιωτόπουλου στο Βήμα επανέλαβε πως η Belharra έχει πολύ δρόμο ακόμα!
        Για την ακρίβεια είπε πως αφού πρώτα οριστικοποιηθούν οι προδιαγραφές τις φρεγάτας μετά θα πρέπει να συζητηθεί ο τρόπος πληρωμής!
        Ζήσε Μάη μου δηλαδή.
        Το θέμα είναι πως τόσο καιρό με επισκέψεις και συζητήσεις των συζητήσεων τι ακριβώς συζητάνε αν θα έχει φραπεδιέρα το πλοίο;
        Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει δέκα μέρες κοσκινίζει αυτό ξέρω να πω.
        Και αν κρίνω και από τους κατά καιρούς λαγούς του Μητσοτάκη περί συνεκμετάλλευσης προσφυγής στη Χάγη και τη Ντόρα να λέει πως μπορεί να χαθεί η ΑΟΖ του Καστελόριζου αλλά θα κατοχυρώσουμε τα υπόλοιπα τότε βγαίνουν δυστυχώς και τα συμπεράσματα.
        Οι ΕΔ απαξιώνονται με σχέδιο και πάμε για ξεπούλημα κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας.
        Αυτοί συμπεριφέρονται λες και η Ελλάδα έχει σύνορα με το Λουξεμβούργο το Βέλγιο και την Ολλανδία.

        1. Αν γίνει κάτι σύμφωνα με τον προϋπολογισμό θα γίνει από το 2023, εκτός αν υπάρξει πρόσθετη χρηματοδότηση, πράγματα απίθανο…

          Για αυτό χτυπιόμαστε στα πληκτρολόγια για τις Adelaide… αλλά πέφτει λίγη σε κάποιους, γιατί περιμένουν TICO, AB, Belharra.

          1. Αν κρίνω με βάση τα λεγόμενα του Υπουργού Άμυνας τόσο από τη σημερινή του συνέντευξη όσο και από παλιότερες καταλήγω στο συμπέρασμα πως την ώρα τους περνάνε χωρίς να γίνετε τίποτα ουσιαστικό.
            Όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος.
            Τόσο τις δύο Adelaide όσο και τις δύο Ιταλικές FREMM έπρεπε να τις έχουν πάρει και μετά ας συζητούσαν όσο θέλουν για τη Belharra.
            Για τα Tico και τα Arleigh Burke δεν φταίμε εμείς επειδή κάποιοι δημιούργησαν αυτές τις προσδοκίες είτε για να κερδίσουν χρόνο επικοινωνιακά (κυβέρνηση) είτε φιλοκυβερνητικά μέσα (Π&Δ) προκειμένου να βάλουν επικοινωνιακή πλάτη στην κυβέρνηση.
            Θυμίζω πως εδώ και μήνες η Π&Δ θεωρούσε βέβαιη την παραχώρηση δύο Arleigh Burke και μάλιστα προσδιόριζε την άφιξη των πλοίων το Μάιο του 2020 και μετά άρχισαν το παραμύθι με τα Ticonderoga.
            Η Π&Δ ήταν ένα αξιόπιστο αμυντικό site με βάση του ότι γνωρίζαμε και αυτός ήταν και ο λόγος που πολλοί τους πιστέψαμε.
            Βέβαια σε μια εποχή που όλα πουλιούνται και όλα αγοράζονται (είτε αυτός είναι ο κανόνας υπάρχουν και εξαιρέσεις) τίποτα πλέον δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο πια.

        2. Μιχάλης
          Αυτό θέλουν οι φίλοι μας οι αμερικάνοι, να ξεπουλήσουμε η ακόμα πιο εύκολα να παραιτηθούμε απο τα κυριαρχικά δικαιώματα -όπως έγινε πρίν απο λίγο με την ονομασία στο Μακεδονικό- και να πάμε σε συνεκμετάλλευσης με του Τούρκους όπως το ΟΤΑ ταΐζονται εκείνοι για να ηρεμίσει ο μεμέτης και να μη τον χάσουν απο πελάτη στο ΝΑΤΟ αφού απέτυχαν να τον ξεφορτωθούν με την γνωστή πρακτική στο περασμένο πραξικόπημα, με στόχο και σκοπό να διατηρήσουν την νοτιοανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ στην σφαίρα επιρροής τους χαράζοντας για άλλη μια φορά σύνορα όπως τους συμφέρει αυτούς στα σχέδια που έχουν για αυτή την περιοχή.
          Ο γραμματέας του ΝΑΤΟ το είπε ξεκάθαρα σε πρόσφατη συνέντευξη, στηρίζουν Τουρκία στην Λιβύη γνωρίζοντας μάλιστα ότι αυτή προχώρησε σε συμφωνία για ΑΟΖ με την μαριονέτα που τοποθέτησαν κάποιοι στην αφρικανική χώρα ως νόμιμη κυβέρνηση, που μπαίνει σφήνα στον αγωγό Ισραήλ-Κύπρου-Ελλάδας για Ευρώπη.

          1. Αυτοί κοιτάνε τα δικά τους συμφέροντα το θέμα είναι τι κάνουν οι κυβερνώντες.
            Και δεν αναφέρομαι μόνο στους τωρινούς που η αφασία συνεχίζεται αλλά σε σε προηγούμενες κυβερνήσεις.
            Γιατί αν η «απάντηση» σε όλα αυτά είναι ο αφοπλισμός της χώρας το αυτοεμπάργκο και η μη επένδυση στην Άμυνα τότε δεν μου φταίνε οι Αμερικάνοι ή οι Τούρκοι και δεν ξέρω και εγώ ποιοι άλλοι αλλά οι ευθύνες που είναι εγκληματικές βρίσκονται στους εδώ κυβερνώντες που φαίνεται ότι έχουν αποδεχθεί την ήττα τους.
            Αντί να εξοπλίσουν της ΕΔ και να προστατέψουν την κυριαρχία της χώρας φαίνεται ξεκάθαρα πως για να φαίνονται ως καλά παιδιά και βολικοί έχουν πει σε όλα ναι όπως και κατά την περίοδο των μνημονίων.
            Μόνο που έτσι δεν πας πουθενά.

          2. Σίγουρα είναι μεγάλο πρόβλημα η στάση των πολιτικών, και αυτοί όμως εκλέγονται απο κάποιους για συγκεκριμένους λόγους και υποσχέσεις που στο φινάλε είναι λόγια στον αέρα.
            Αλλά όπως λέει και ένας παλιός γνωστός ηθοποιός σε ελληνική ταινία: το πρώτον καθήκον ενός πολιτευόμενου είναι να δίνει υποσχέσεις και το δεύτερο να μην τις εκτελεί…
            Είμαστε λοιπόν και λίγο υποκριτές σαν λαός-ο ένας λιγότερο, ο άλλος περισσότερο- αφού μετά τις εκλογές περιοριζόμαστε στην γκρίνια χωρίς να απαιτούμε αυτά που μας υποσχέθηκαν χωρίς να τα εννοούν σοβαρά, θα με ρωτήσει ίσως κάποιος τι θα πρότεινα ως λύση στο θέμα, και θα απαντήσω ότι πρέπει να το σκεφτεί ο καθένας για τον εαυτό του, και αφού συμφωνούμε εδώ στις συζητήσεις γενικά για τα ζητήματα στην άμυνα ίσως να το πετύχουμε και χωρίς συντονισμό με προτάσεις στα σχόλια.

            Σε κάθε περίπτωση νομίζω ότι θα πρέπει να παρακολουθούμε πάντα προσεκτικά τις συμπεριφορές των φίλων και συμμάχων μας και να βγάζουμε τα σωστά συμπεράσματα αξιολογώντας τις θέσεις τους χωρίς να κάνουμε διακρίσεις δίνοντας τους ελαφρυντικά επειδή είναι Γάλλοι, Αμερικάνοι, Γερμανοί η Ολλανδοί… και να τους το θυμίζουμε μέσο την πολυδιαφημισμένη διπλωματία των εξοπλισμών που μέχρι στιγμής δεν έχουμε μάθει να χρησημοποιούμε σαν εργαλείο πολιτικής για εξυπηρέτηση των δικών μας συμφερόντων σε όλα τα επίπεδα που μας αφορούν σαν έθνος.

          3. Δεν είναι η δουλειά του πολίτη να υποδεικνύει στην κάθε κυβέρνηση τι πρέπει να κάνει.
            Ο κάθε πολίτης έχει τα δικά του ζόρια (εργασιακά, οικογενειακά, θέματα υγείας κτλ.) και δεν μπορεί να ελέγχει για το τι κάνει ή δεν κάνει η κάθε κυβέρνηση.
            Τα λέω γιατί δεν υπάρχει συνενοχή αν αυτό είναι το νόημα του σχολίου σου.
            Στο κάτω κάτω αυτοί λένε προεκλογικά πως μπορούν να βρούνε λύσεις στα προβλήματα αυτοί λένε πως είναι ικανοί και «άριστοι» αυτοί πληρώνονται για να κάνουν τη δουλειά τους σωστά και κυρίως δίνουν και έναν όρκο για να προστατεύουν το δημόσιο συμφέρον.

            Τώρα πως προστατεύουν το δημόσιο συμφέρον με τους διάφορους κατά καιρούς λαγούς του Μητσοτάκη που μιλάνε για συνεκμετάλλευση για προσφυγή στη Χάγη και τη Ντόρα να δηλώνει πως μπορεί να χαθεί το Καστελόριζο αλλά θα κατοχυρώσουμε τα υπόλοιπα, και όλα αυτά τότε δεν καταλαβαίνω τι σόι όρκο δίνουν για να προστατεύουν με τις πράξεις τους το δημόσιο συμφέρον.

            Όσοι ασχολούμαστε με τα αμυντικά θέματα είμαστε ελάχιστοι οι περισσότεροι στη χώρα μας έχουν άγνοια και αν σε παρέα μιλήσεις για εξοπλιστικά ή τη θεματολογία που έχουμε εδώ μέσα θα σε περάσουν για εξωγήινο.

            Κλείνοντας να σου μεταφέρω μια εμπειρία που έχω από πολίτες άλλων χωρών (λόγω δουλειάς) δεν ασχολούνται με τέτοια θέματα και θεωρούν δεδομένο πως θα τα λύση η όποια κυβέρνηση τους όπως και τα λύνει εν αντιθέσει με τους εδώ που αφήνουν τα προβλήματα κάτω από το χαλί.

            Αν ρωτήσεις π.χ έναν Ολλανδό για τα εξοπλιστικά προγράμματα της χώρας του η απάντηση που θα πάρεις είναι πως αυτά είναι δουλειά των πολιτικών.
            Μόνο που στη δική τους περίπτωση η δουλειά γίνεται εδώ πάλι δεν γίνετε τίποτα παρόλα τα προβλήματα που έχουμε στην περιοχή.
            Αυτό που θέλω να πω είναι πως τι να κάνουμε να πάμε στο Σύνταγμα με αιτήματα να πάρεις νέες φρεγάτες η Ελλάδα να εκσυγχρονίσει τηςMEKO και να αγοράσουν νέες τορπίλες και ότι χρειάζεται;

            Αυτά είναι αυτονόητα για το τι πρέπει να κάνει η κάθε κυβέρνηση ειδικά στη δική μας περίπτωση που απειλείται η εδαφική μας ακεραιότητα.
            Η διακυβέρνηση μιας χώρας είναι μια πολύ σοβαρή δουλειά και δεσμεύει τη χώρα και τους πολίτες της η κάθε απόφαση που παίρνουν όλη αυτοί για εμάς.
            Αν δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά αυτή που τους έχει αναθέσει ο Ελληνικός λαός για την οποία δουλειά πληρώνονται πλουσιοπάροχα τότε να παραιτηθούν και να αναλάβει αυτός που μπορεί να κάνει το σωστό και αυτό που πρέπει.
            Προσωπικά μιας και είμαι στον ιδιωτικό τομέα γνωρίζω πολύ καλά πως όταν κάνεις σωστά τη δουλειά σου την κρατάς (τις περισσότερες φορές) αν δεν είσαι καλός σε αυτό που κάνεις πας σπίτι σου.
            Κάτι αντίστοιχο θα έπρεπε να συμβαίνει και με τους πολιτικούς και τις κυβερνήσεις.
            Με το ζόρι είναι δεν είναι καλοί σε αυτό που κάνουν να μένουν και να πληρώνονται αυτό δεν γίνετε.

        3. Κατά τα αλλα έχουν περάσει από ΑNΣ και SAGE

          Δουλεύονται και μεταξύ τους πλέον!

          Τι κοροϊδία είναι αυτή με αυτό το θέμα!!!

  25. Σύμφωνα με το veterano ή έγκριση έχει γίνει από τον Ιούλιο του 2019!
    Το θέμα κατά τη γνώμη μου είναι γιατί αφήνουν να χάνετε τόσος χρόνος.
    Ήδη αυτά ο εκσυγχρονισμός των MEKO και οι νέες τορπίλες ήδη θα έπρεπε να έχουν ξεκινήσει και τώρα να ασχολούμαστε με τις νέες φρεγάτες.
    Όταν πρόκειται για διορισμούς ημετέρων και κομματικών αλλά και το να υπηρετούν τα συμφέροντα οι αποφάσεις εκεί είναι άμεσες.
    Και όλα αυτά τη στιγμή που οι απέναντι έχουν κάνει γνωστές τις προθέσεις τους.

      1. Η φασαρία δεν είναι τυχαία για τα ΜΗ-60. To ίδιο ισχύει για τα Ρ-3Β, που κάποιοι από την Ευρώπη ονόματα δεν λέμε, ξεσηκώθηκαν. Το ίδιο παιχνιδάκι παίζεται και για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ αλλά και με τις τορπίλες.

        1. Σαφώς δεν είναι τυχαία η φασαρία για τα δυο αυτά προγράμματα!

          Και τα δυο αντιβαίνουν σε οποιοδήποτε ορθολογικό προγραμματισμό!

          1. Το τι είναι ορθολογικό δεν το κρίνουν τα διάφορα ΜΜΕ που έχουν ιδιοκτήτες, που θέλουν να βγάλουν χρήματα.

          2. @Gunner

            Δηλαδή εγώ και οι περισσότεροι εδώ μέσα που γράφουμε πως άλλες πρέπει να είναι οι προτεραιότητες είμαστε….. ιδιοκτητες διαφορων ΜΜΕ και θέλουμε να βγάλουμε χρήματα???

            Κατά τη γνώμη σου τα ROMEO είναι υψηλότερης προτεραιότητας από τις τορπίλες και τα αντίμετρα για τα υποβρύχια η τον εκσυχρονισμό των MEKO???

        2. Gunner
          Όπου μπαίνει η ανθρώπινη αδυναμία και μπόλικη δόση εγκληματική ενέργεια στην μέση, θα υπάρχουν πάντα φασαρίες. Αυτό είναι αναπόφευκτο και αρκετές φορές δικαιολογημένο. Έχω όμως την εντύπωση ότι έχασα επεισόδια όσον αφορά το NFH90 ως υποψήφιο για το ΠΝ, αφού δεν ακούστηκε κάτι για διαγωνισμό ούτε κάν στην θεωρεία όπως συνέβει με τις FREMM που έμειναν όνειρο μερικών…
          Έτσι δεν καταλαβαίνω τον παραπάνω προβληματισμό, αφού η απόφαση για τα Romeo ήταν απευθείας ανάθεση, όπως συνέβει και σε προηγούμενες περιπτώσεις που ήταν και η ΛΜ στο παιχνίδι.

          1. Tο NFH90 έχει προταθεί από τους κυρίους που προωθούν γαλλικά οπλικά συστήματα στην Ελλάδα. Όταν επιλέχτηκε η FDI, ψέλλισαν ότι δεν είναι συμβατή με τα S-70B του ΠΝ και θα απαιτηθούν ακριβές τροποποιήσεις για να τα δεχτούν. Τα ίδια έλεγαν και με τις FREMM παλαιότερα. Τώρα για να σταματήσουν την προμήθεια των ΜΗ-60R, αφού αντιλαμβάνονται ότι δεν πέρασε ο εκβιασμός με τα υπόστεγα των FDI, κόπτονται για τα προγράμματα των φρεγατών, τορπιλών κτλ μήπως και καταφέρουν και σταματήσουν την προμήθεια, ελπίζοντας ότι δεν βγαίνουν τα κουκιά.

            Το στάνταρ μότο τους τώρα που πέφτει τρελό κράξιμο με το κόστος των FDI και ακούγονται προτάσεις για εξοπλισμό τους με αμερικανικούς ΑΑ πυραύλους είναι ότι πρέπει να έχουμε 2 πήγες όπλων. Λες και είμαστε Αίγυπτος με τις ανεξάντλητες πηγές χρηματοδότησης από ΗΠΑ και Άραβες.

            Είναι πολλά τα λεφτά.

          2. Δεν γνωρίζω ούτε αυτούς που προωθούν γαλλικά όπλικα συστήματα στην Ελλάδα ούτε για την συγκεκριμένη διαμάχη για τα ελικόπτερα που φαίνεται να είναι ιστορία στο παρασκήνιο που μου διέφυγε εντελώς, αφού δεν έγινε ανοιχτή συζήτηση για διαγωνισμό ελικόπτερου για το ναυτικό όπως προβλέπει και ο νόμος.

            Η FTI απο ότι παρακολουθώ δεν έχει επιλεχθεί ακόμα οριστικά, ούτε είναι σίγουρο αφού ακόμα είναι σε συζητήσεις με την Γαλλία.

            Η προμήθεια των ΜΗ-60R νομίζω ότι δεν αποφεύγεται πλέον και ας μη φτάνουν τα χρήματα -που δεν φτάνουν έτσι και αλλιώς- για αυτό έγινε και λόγος η συμφωνία για αποπληρωμή σε μεγάλο βάθος χρόνου. Όποτε οι στεναχώριες όσων φοβούνται μη χαθούν τα Romeo είναι νομίζω αδικαιολόγητες.

            Η ερώτηση που απασχολεί είναι αν είχαν προτεραιότητα τα ελικόπτερα απέναντι στα πλοία οποιαδήποτε και να είναι αυτά στο φινάλε όταν θα ολοκληρωθούν οι συζητήσεις, και όχι αν θα έπρεπε να είναι NFH90 η τα MH-60R, αυτό ούτως η άλλως δεν έχει μεγάλη σημασία απο τεχνικής άποψης αφού έχουν πάνω κάτω τις ίδιες ικανότητες με το ευρωπαϊκό να έχει πιο σύγχρονο σχέδιο που υπηρετεί ήδη στην Ελλάδα σε μεγαλύτερο αριθμό και σε μια ενιαία έκδοση σε αντίθεση με τα Seahawk του ΠΝ. Οπότε αν ήταν υποψήφιο θα υπήρχε ένα επιχείρημα αφού θα πρόσφερε και κάποιες συνέργιες όσον αφορά την αλυσίδα ανεφοδιασμού. Αυτή είναι όμως μια άλλη συζήτηση που δεν έχει σημασία, ούτε έχει να προσφέρει κάτι στην παρούσα συζήτηση, αφού δεν έγινε διαγωνισμός και επειδή ο κάθε κλάδος προσανατολίζεται στις προτιμήσεις των αρχηγών που είναι εξαρχής μια ξεκάρφωτη υπόθεση όσο εμπλέκονται με επιτυχία και εξωτερικοί παράγοντες σε μορφή λομπίστων που προσπαθούν με διάφορα μέσα να επιρεάσουν αποφάσεις προμηθειών.

            Συμφωνώ όμως με όσους υποστηρίζουν το σκεπτικό και την θέση ότι πρέπει να έχουμε μια ανεξαρτησία στις πηγές όπλων και να αποφύγουμε μια εξάρτηση και ένα μονοπώλειο απο μια χώρα στους εξοπλισμούς.

            Η Αίγυπτος δεν έχει απεριόριστες πηγές χρηματοδότησης αλλά αυτές που έχει ξέρει να τις εκμεταλλεύεται σωστά ώστε να αποφεύγει τα μονοπώλεια στις προμήθειες αμυντικού υλικού.
            Αν θυμάμαι σωστά η χρηματοδότηση για τις FREMM πχ προήλθε απο ιταλική χρηματοπιστωτική εταιρία, σημασία έχει όμως ότι ξέρουν να θέτουν προτεραιότητες και να διαπραγματεύονται έτσι ώστε να έχουν το μέγιστο δυνατό συμφέρον στις προμήθειες, όχι όμως για να κάνουν μόνο χαρές η να υποκύπτουν σε μια συγκεκριμένη πλευρά,χώρα η εταιρία που εκβιάζει είτε μέσο πολιτικών πιέσεων είτε με απειλές για θέσεις εργασίας και με δωροδοκίες αρμοδίων στο παρασκήνιο…αυτή είναι μια σημαντική διάφορα μεταξύ Ελλάδος-Αιγύπτου.

  26. Οι Ινδοί έκλεισαν το δικό τους πακέτο στα 900εκ. πολύ κάτω από ότι είχε, γραφεί, άγνωστο βέβαια τι περιλαμβάνει… αν και η τιμή υποδηλώνει fly-away, με κάποια έκπτωση
    https://www.flightglobal.com/helicopters/sikorsky-signs-905-million-deal-for-24-mh-60r-anti-submarine-helicopters-for-indian-navy/138387.article

    1. Σε περσινή ανακοίνωση γράφτηκε ότι το πρόγραμμα για την Ινδία με τα 24 ελικόπτερα φτάνει τα 2,6 δις $ μαζί μα τα αρκετά παρελκόμενα που περιλαμβάνει το συνολικό πακέτο συμφωνίας, που αναφέρονται στην σχετική ανακοίνωση.

      U.S. Approves Sale Of 24 MH-60R Maritime Helicopters For Indian Navy

      The United States’ State Department approved a possible Foreign Military Sale to India of twenty-four (24) MH-60R Multi-Mission helicopters for an estimated cost of $2.6 billion.

      https://www.navalnews.com/naval-news/2019/04/u-s-approves-sale-of-24-mh-60r-maritime-helicopters-for-indian-navy/

      https://www.dsca.mil/major-arms-sales/india-mh-60r-multi-mission-helicopters

    2. Για το συνολικό πακέτο θα πληρώσουν πολλά περισσότερα.
      Έγραψα πρίν σχόλιο με πηγές αναφορών για το θέμα που δίνουν λεπτόμεριες και αριθμούς για το τι περιλαμβάνει το πακέτο που συμφώνησαν με σχετικές παραπομπές, αλλά δεν εμφανίστηκε επειδή είναι ακόμα σε αναμονή για έλεγχο όπως λέει στη ειδοποίηση.

      1. Εφόσον εχουν κάποια έκπτωση τα ελικόπτερα καλά έκαναν οι Ινδοί και ψώνισαν με αυτο τον τρόπο…
        Αγορά τώρα όσο περισσότερων ελικοπτέρων με τα διαθέσιμα χρήματα…

        1. Δεν γνωρίζω ούτε φαίνεται κάποια έκπτωση απο τα στοιχεία που δόθηκαν για την ινδική συμφωνία απο την αμερικανική υπηρεσία, θα προσπαθήσω όμως άλλη μια φορά να μεταφέρω τις σχετικές ανακοινώσεις με τους συνδέσμους σε ξεχωριστό σχόλιο.

        2. Η επίσημη ανακοίνωση για τα Romeo της Ινδίας.

          WASHINGTON, April 2, 2019 – The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to India of twenty-four (24) MH-60R Multi-Mission helicopters for an estimated cost of $2.6 billion.

          The Government of India has requested to buy twenty-four (24) MH-60R Multi-Mission helicopters, equipped with the following: thirty (30) APS-153(V) Multi-Mode radars (24 installed, 6 spares); sixty (60) T700-GE-401C engines (48 installed and 12 spares); twenty-four (24) Airborne Low Frequency System (ALFS) (20 installed, 4 spares); thirty (30) AN/AAS-44C(V) Multi-Spectral Targeting System (24 installed, 6 spares); fifty-four (54) Embedded Global Positioning System/Inertial Navigation Systems (EGI) with Selective Availability/Anti-Spoofing Module (SAASM) (48 installed, 6 spares); one thousand (1,000) AN/SSQ-36/53/62 sonobuoys; ten (10) AGM-114 Hellfire missiles; five (5) AGM-114 M36-E9 Captive Air Training Missiles (CATM); four (4) AGM-114Q Hellfire Training missiles; thirty-eight (38) Advanced Precision Kill Weapons System (APKWS) rockets; thirty (30) MK 54 torpedoes; twelve (12) M-240D Crew Served guns; twelve (12) GAU-21 Crew Served guns; two (2) Naval Strike Missile Emulators; four (4) Naval Strike Missile Captive Inert Training missiles; one (1) MH-60B/R Excess Defense Article (EDA) USN legacy aircraft. Also included are seventy (70) AN/AVS-9 Night Vision Devices; fifty-four (54) AN/ARC-210 RT-1990A(C) radios with COMSEC (48 installed, 6 spares); thirty (30) AN/ARC-220 High Frequency radios (24 installed, 6 spares); thirty (30) AN/APX-123 Identification Friend or Foe (IFF) transponders (24 installed, 6 spares); spare engine containers; facilities study, design, and construction; spare and repair parts; support and test equipment; communication equipment; ferry support; publications and technical documentation; personnel training and training equipment; U.S. Government and contractor engineering, technical and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The total estimated cost is $2.6 billion.

          https://www.dsca.mil/major-arms-sales/india-mh-60r-multi-mission-helicopters

  27. Και απο φρεγάτες να ξεμείνουμε τα Romeo και τα Aegean hawk μπορούν να επιχειρούν
    απο τα νησιά. Οι 4 Μεκο να κανουν Uprgade και να κουβαλάνε τα 4 Romeo και όλες οι
    S και οι 9 απόσυρση και ναυπηγικό προγραμμα για επιπλέον 5 ρουσσέν, και 3 παπανικολής με 2 δις πιστέυω όλα μαζί.
    Με 12 ρουσσέν με εξοσέτ 3 και ραμ και 8 υποβρύχια ΑΙΡ με καινούργιες τορπίλλες και αντίμετρα και τις 4 Μεκο Uprgade με τα 4 Romeo. Ο Στόλος είναι σούπερ για 20 χρόνια και έχει ρίξει το κόστος λειτουργίας του πολύ παραπάνω απο το μισό.
    Τα 11 Aegean hawk μπορούν να επιχειρούν απο τα νησιά και με καλύτερη γεωγραφική κάλυψη του αιγαίου. 3 Απο τη Ρόδο, 2 Απο την Κώ, 2 Απο την Ικαρία, και κάπου αλλού.

    1. Τι λες καλέ…θα αποσύρουμε φρεγάτα S και στην θέση της θα μπει ρουσεν….μάλλον δεν γνωρίζουμε…για τραβά να δεις το βίντεο με την άσκηση της ιταλικης φρεμμ και της ελληνικής S στο Αιγαίο με 8 μποφόρ αέρα… Θα σε βάλω σε μια ρουσεν και θα σε βγάλω Αιγαίο όχι αν.μεσογειο με τέτοια μποφόρ με μια ρουσεν…και αν ξαναπιασεις στεριά στήλε μου γραμμα

      1. «για τραβά να δεις το βίντεο με την άσκηση της ιταλικης φρεμμ και της ελληνικής S στο Αιγαίο με 8 μποφόρ αέρα»

        Δώσε link.

  28. Στις μικρές βάσεις απο όπου θα επιχειρούν τα Aegean hawk, επιπλέον παράκτιες συστοιχίες εξοσέτ 3 φυσικά, και σιγά σιγά να προωθηθούν και μερικοί πάτριοτ
    σ αυτα τα νησιά, και δεν χρειάζονται και οι Α/Α φρεγάτες που παρακαλάμε τους αμερικανούς να μας δώσουν.
    Οι φρεγάτες είναι πολύ ακριβό σπόρ, καλύτερα να αλλάξουμε δόγμα αφού μας ευννοεί
    η γεωγραφία του αιγαίου με τα πολλά διασπαρμένα νησιά.

    1. Σωστό σε βρίσκω αλλά επειδη τα Patriot θέλουν χρήμα για αναβάθμιση, ας πάρουμε από τους Γάλλους φίλους μας μια προσφορά συμπαραγωγής των SAMP/T με μεταφορά τεχνογνωσίας που θα βολέψει επίσης και την Κύπρο!

      1. Δηλαδή δεν έχουμε χρήμα για τα πατριοτ, αλλα θα πάρουμε καινούργια samp/t που κοστίζουν 500μύρια η συστοιχία και θα αντικαταστήσεις 6 συστοιχίες με 3 δις συν τα οπλα + 3εκ το κάθε βλήμα. Ανοιξη ειναι ανθίζουν τα λεφτοδεντρα.

  29. ετσι οπως παει μας βλεπω να πηγαινουμε στη μαμα μερκελ κ στη θεια ανεγκρετ για ψωνια κ να μας ερχεται ενας φιλος απο παλια ο σαφα.

    1. Και τι αλλο μπορουμε να κανουμε; Αυτος ο τυπος υποβρυχιου υπηρετει ηδη, και ετσι υπαρχει μια αμυδρή ελπιδα να ανακτησουμε τα 132.000.000 που εσκασε ο Μπένυ του Λιβανέζου.

      1. Το θέμα αυτό έχει κλείσει με την υπογραφή συμφωνίας μεταξύ ελληνικού δημοσιου καιTHYSSEN πέρσι τον Δεκέμβριο .Μαs δίνουν υλικά που είχαν παραγγείλει για τον εκσυχρονισμό των 209και διαγράφουμε κάθε απαίτηση
        Googlare να δεις τα σχετικά

  30. Άρχισαν τα παλαβά σε Π&Δ και Δούρειος.

    Που συνοψίζετε στο ναι μεν να πάρουμε τη Belharra αλλά όχι με Aster-30 αλλά με ESSM!
    Στην Π&Δ μάλιστα μιλάνε και για MK41 στη θέση των Α50 για τους Aster-30!
    Το κόστος λέει εισόδου και η υποδομή εξ αρχής για νέα όπλα (Aster-30-15 και camm er) στοιχίζει πολύ όπως λένε.
    Αν τέτοιες μπαρούφες λένε οι εδώ φωστήρες και στους Γάλλους δεν απορώ γιατί το θέμα πάει πίσω τόσο καιρό και άκρη δεν βγαίνει και ειλικρινά απορώ με την υπομονή των Γάλλων να συζητάνε ακόμα μαζί τους.
    Τα πράγματα είναι απλά για κάποιον που έχει στοιχειώδη λογική.

    Είτε μας κάνει η Belharra και προχωράμε είτε δεν μας κάνει υπολογίζοντας κόστος νέων υποδομών υποστήριξη κτλ.
    Στην Π&Δ λένε πως θα πληρώσουμε που θα πληρώσουμε τη Belharra σε τιμή Arleigh Burke τουλάχιστον να την πάρουμε όπως θέλουμε!
    Αν είναι να πληρώσουμε τη Belharra σε τιμή Arleigh Burke προσωπικά προτιμώ τα δύο Arleigh Burke ασυζητητί.
    Και άλλα δύο AB μελλοντικά από παραχώρηση και είμαστε πλήρης.
    Και ένα πρόγραμμα για μια φρεγάτα γενικών καθηκόντων και χαμηλού κόστους όπως η Δανέζικη φρεγάτα και είμαστε μια χαρά.

    Η Δανέζικη φρεγάτα ως γενικών καθηκόντων μπορεί να εξοπλιστεί μόνο με essm2 για χαμηλότερο κόστος.

    Αν δεν μας κάνει το σχέδιο ας κάνουμε ανοιχτό διαγωνισμό και εκεί να δούμε προτάσεις και ανταγωνισμό προς όφελος μας.
    Από τους Γάλλους όπως έχω ξαναπεί ας πάρουμε Rafale κάνοντας δεκτή την πρόταση τους για ανταλλαγή όλων των Mirage με Rafale συν το επιπλέον κόστος.
    Αυτό που ξέρω να πω είναι πως ξεψειρίζουν τη μαιμού και άκρη δεν βγαίνει γιατί είναι εντελώς άχρηστοι.
    Δεν ξέρουν τι θέλουν και τελικά όλο αυτό να έχει σκοπό να περνάει ο χρόνος και ουσιαστικά να μην γίνετε τίποτα.

    1. Μάλιστα
      Εκτος πραγματικότητας!
      Οι Γάλλοι αποκλείεται να δεχθούν αμερικανικους εκτοξευτές και πυραυλους στα πλοία τους
      Η μάλλον η τιμή που θα ζητήσουν για τη τοποθέτηση θα είναι εξωπραγματική
      Τα αλλα του Δούρειου είναι αυτά εκτος πραγματικότητας ιδιαιτερα εάν θέλουμε να πάρουμε το πλοίο της κλάσης
      Οι Γάλλοι δεν έχουν σκεφθεί καν τέτοιες τροποποιήσεις ούτε καν σε preliminary/conceptual design!

      Κλωτσάμε το τενεκεδάκι πιο κάτω λες και έχουμε χρόνο να το σκεφθούμε Ακόμα!

        1. Σύμφωνοι αλλα εκεί είχανε να κάνουνε με σοβαρό Πελάτη!
          Εδώ μας θεωρούν δεδομένους και πάνε να μας πουλήσουν γουρούνι στο σακί
          Εάν θέλουμε να παραλάβουμε το 2o πλοίο της κλάσης @2024? και μάλιστα να το παραλάβει το Γαλλικό ναυτικό για εμάς όπως έχει γραφει ξεχνάμε τις οποιεσδήποτε σοβαρές αλλαγές στο πλοίο σε σχέση με τι παίρνει το Γαλλικό Ναυτικό
          Δεν νομίζω πως έχουμε το χρόνο και το χρήμα για τέτοιου είδους αλλαγές

        2. απλά και ο συνδυασμός essm/smart-s είναι δοκιμασμένος και απλά διασυνδέονται όλα στο setis(δεν θυμάμαι αν βάζουν τα ΗΑΕ το TACTICOS οπότε είναι ακόμα ευκολότερη η διασύνδεση) που είναι ίδια πλέον μητρικής εταιρείας. Τώρα συνδυασμός seafire/essm εκτός από το τι νόημα θα είχε να πληρώσουμε ραντάρ για αυτούς τους πυραύλους απλά δεν το καταλαβαίνω εκτός του ότι και εγώ πιστεύω ότι οι Γάλλοι δεν πρόκειται να το δεχτουν.

  31. Ερώτημα προς την ιστοσελίδα που το είχα ξαναθέσει. Εφόσον θέλουμε γαλλικό σκάφος/συστήματα και τα λεφτά μας είναι περιορισμένα και πρέπει να αντικαταστήσουμε πολλές φρεγάτες(S) για πιο λόγο δεν θέλει το ΠΝ τα κλάσης formidable https://www.navalanalyses.com/2014/09/formidable-class-frigates-of-republic.html . Μιλάμε για θωρηκτά τσέπης: 16 aster15/16 aster 30, ραντάρ hercles, μέχρι 24 harpoon(!) ή 8 haproon και 2 rhib για καταδρομείς, σόναρ συρόμενο νέα γενιάς κατάλληλο για παράκτιο περιβάλλον(τι μου θυμίζει), ίδια ταχύτητα με belhara, εξαρχής με ικανότητα μεταφοράς των s-70 ελικοπτέρων, uav scan eagle, εξελιγμένο εξοπλισμό esm/ecm με νεάς γενιάς εκτοξευτές αντιμέτρων τόσο κατά εναέριων όσο και κατά υποθαλάσσιων στόχων και με πλήρωμα… 71 άτομα +19 για το ελικόπτερο. Αποδεδειγμένο με τα συστήματα που θέλουμε, εκτόπισμα στους 3200 τόνους δλδ τι άλλο θέλουν στο ΠΝ ή δεν ξέρω και εγώ ποιος άλλος αποφασίζει. Και αν δεν θέλουν της Σιγκαπούρη ας βρουν κάτι ανάλογο (αν μπορούν) αλλά να το παραγγείλουν. Και να βλέπει την Ρουμανία για 4 κορβέτες να πέφτουν κορμιά και στο τέλος οι Γάλλοι να τους δίνουν επιστρεφόμενα σχεδόν το 30% του συμβολαίου και δωρεάν την αναβάθμιση 2 φρεγατών Type-22. Έλεος η Τουρκία να είναι έτοιμη για επιχειρήσεις και εδώ να πετάνε αετό και να μας κάνουν τους σκληρούς και να μιλάνε για μπελαράδες που θα παραδοθούν το 2024/25 στην καλύτερη η πρώτη χωρίς να ξέρουμε αν θα δουλεύει(πάλι στην πλάτη μας θα γίνουν πειράματα) και να διαβάζεις ότι το Ρ-3 ενδιάμεσης λύσης είναι επιχειρησιακό(τι κάνει κανείς δεν μας είπε εκτός από το να καίει καύσιμα) και το άγχος τους να είναι 4 ακόμα romeo και να περιμένουμε αν θα βάλουν (όταν ξεκινήσει το πρόγραμμα) και κάποιο νέο ecm ή Link16 στις ΜΕΚΟ(κατά τα άλλα έχουν πρεμούρα για τα και καλά απειλητικά τουρκικά Τ214 αλλά αναβάθμιση στον εξοπλισμό ASW των ΜΕΚΟ δεν θα κάνουν) και να μην δίνουν παραγγελία για νέες τορπίλες/αντίμετρα και να μην έχουν τα ΝΗ90 και τα C-27 οι καταδρομείς . Απλά έλεος.

    1. H formidable στις μέρες μας ειναι η Gowind 3100, μπορεί να φορτωθεί με 4Χ Α50 Sylver, αν και κατά την γνώμη μου αρκεί ένας Mk.41 με 32 ESSM Bl2

      1. Οι Formidable μου αρέσουν και εμενα
        Οι Σιγκαπουριανοί πήραν τις Lafayette και τις μετέτρεψαν σε ένα αξιολογότατο πλοίο
        Κοίταξε τη διαφορα στην εγκαταστημένη ισχύ σε σχέση με τις Lafa!
        Ας παίρναμε τις GOWIND με ένα καλύτερο radar apo to smart-s (uae)
        Αλλα θεkουνε να κάνουν τις [email protected] AAW!!
        και ας μείνουμε με 2BELκαι 4 MEKO το 2030!!

      2. Δεν διαφωνώ με τον τύπο αν και όπως γράφω οι σιγκαπουριανές ταιριάζουν γάντι σε κάθε μας αποστολή ειδικά ότι κατάφεραν και έχουν τόσο μικρό πλήρωμα και τόσο πολλούς πυραύλους ε-ε και ε-α συν αποστολές asw. Αυτό που και εγώ τονίζω είναι ότι απαιτείται λύση στα μέτρα μας και γρήγορα και χρειαζόμαστε και ποσότητα. Εκτός και τι να πω κάτι ξέρουν και τελικά δεν είναι κρίσιμες οι στιγμές ο ερντογάν είναι ηθοποιός σε τουρκικό σίριαλ οπότε ας πάρουμε καλύτερα κότερα να κάνουν οι ναύαρχοι και αεράτες βόλτες στο Αιγαίο με στυλ.

        1. Δεν διαφωνούμε… απλά έβαλα και την παράμετρο των ΗΑΕ.
          Από εκεί και πέρα το άμεσα το βλέπω δύσκολο, αν δεν λασκάρει ο προϋπολογισμός του ΥΠΕΘΑ από το 2023.
          Το μόνο άμεσο ήταν οι Adelaide.

      3. Οι Formidable είναι ωραίες, και οι Gowind δεν είναι κακές, μπορεί να είναι στο ίδιο τονάζ αλλά μήπως οι Gowind σαν σκαρί έχει περιοριόρισμούς που δεν της επιτρέπουν να λειτουργεί σαν μικρή φρεγάτα?

        Π.χ. δεν ξέρω τι ύψος θα έχει το ιστίο της κάτι που επηρεάζει το πόσο ψηλά μπορεί να βάλει το ραντάρ, όπως και πόση ενέργεια μπορεί να παράγει κάτι που μπορεί να μειώνει την εμβέλειά του.

        Θα υπήρχε δυνατότητα κάποιος να ζητήσει τις Lafa από την Γαλλία σαν αντισταθμιστικό για τις Μπελάρα, με την προυπόθεση ότι με μικρό κόστος να της μετατρέψει σε κοντά στην Formidable?

        Επίσης, αν πάμε για πολλές Gowind για αντικατάσταση των S θα με προβλημάτιζε γιατί ξαφνικά Γαλλοποιεί πολύ το ναυτικό μας (για να μην πω ότι το κορβετοποιεί και πολύ. Νομίζω ότι η λύση στην ανάγκη αντικατάστασης μεγάλου αριθμού S, θα έρθει από πρόσκτηση πολλών μεταχειρισμένων ιδίας κλάσης, όπως είχε γίνει όταν πήραμε τις S, κάτι που μου θυμίζει πολύ ANZAC

        1. Όχι οι LAFA δεν γίνονται formidable!
          Ούτε με μικρό ούτε με πολύ μεγάλο κόστος
          Οι Σιγκαπουριανοί για να τις κάνουνε αξιόμαχο πλοίο τους αλλάξανε τα πάντα
          Σχεδόν διπλάσια εγκαταστημένη ισχύς
          Οι ANZAC και οι HALIFAX θα αρχίσουν να αποσύρονται μετά το 2030
          Τότε τα πλοία αυτά θα είναι min 33-35 ετών πολύ γέρικα Ακόμα και για εμάς

          1. Ετσι όπως έχουν κάνει τις ANZAC οι Αυστραλοί, δεν είναι εύκολη η ενσωμάτωση τους στο ΠΝ…

        2. Οι Gowind 3100 ειναι ανώτερες σε κάθε επίπεδο από τις Formidable, άλλωστε είναι η σχεδιαστική μετεξέλιξη τους… όσο για το ύψος του ραντάρ δεν διαφέρει και ιδιαίτερα στα δύο πλοία.

          1. FORMIDABLE; HERCULES (PESA)
            GOWIND: SMART-S
            Νομίζω πως οι FORMIDABLE εξακολουθούν να πλεονεκτούν λόγω HERCULES
            ΟιGOWIND θέλουν κάτι καλύτερο από το SMART

          2. Στην συζήτηση για το ραντάρ των Gowind 2500-3100 θα ήθελα να προσθέσω την σημείωση ότι στο Seafire Radar που θα εγκατασταθεί για αρχή στις FTI πρόκειται για scalable σύστημα που προσαρμόζεται και σε μεγαλύτερα η και μικρότερα πλοία όπως είναι οι μεγάλες Gowind, όπως συμβαίνει με τα ραντάρ APG-79 και APG-83 για μαχητικά αεροσκάφη.
            Συνεπώς δεν θα ήταν αδύνατο η παράλογο να εγκατασταθεί και στις γαλλικές κορβέτες Gowind αφού είναι η πρώτη έκδοση μιας οικογένειας ραντάρ που προσφέρουν ικανότητα προσαρμογής σε διάφορα πλοία, αν το ζητήσει ο πελάτης και αν είναι αυτό το μεγαλύτερο ζήτημα για τα πλοία που θα αντικαταστήσουν μια μέρα τις φρεγάτες του ΠΝ.

            https://www.thalesgroup.com/en/worldwide/defence/press-release/thales-develop-sea-fire-500-new-multifunction-fixed-array-radar

  32. Χαρά στο κουράγιο σας που ακόμα ασχολείστε με τα αμυντικά θέματα και γράφετε για διάφορους συνδυασμούς όπλων και οπλικών συστημάτων, και βέλτιστων λύσεων για την πατρίδα…. όταν είναι ξεκάθαρο πια μετά από τα:

    1) P-3
    2) Adelaide
    3) [email protected]
    4) Ελληνο-Αμερικανική Συμφωνία
    5) Παραμύθια Πτήσης για Arleigh Burke και Ticonderoga
    6) Νέες τορπίλες υποβρυχίων
    7) Παρωδία αναβάθμισης MEKO
    8) Απαξίωση C-27, NH-90, Apache, Mirage και ένα σωρό άλλων οπλικών συστημάτων
    9) Kiowa
    10) Mark V
    11) Πιθανό φιάσκο ομαλής λειτουργίας AESA με ASPIS στα F-16
    12) Αγορά express ιταλικών Fremm από Αίγυπτο
    13) Συνεχής εποικισμός της χώρας από ισλαμολαθρομετανάστες
    14) Συνεχής μείωση του ελληνικού πληθυσμού με κάθε μέσο και κάθε τρόπο
    15) Επιτροπής Γιάννας Αγγελοπούλου για το 1821

    ότι έχει αποφασιστεί αυτο-αφοπλισμός και τετελεσμένα διχοτόμηση Αιγαίου, αποκλεισμός Ελλάδας-Κύπρου από ανατολική Μεσόγειο.
    Και ότι όλα αυτά συνεπάγονται για το κοντινό μέλλον ύπαρξης των Ελλήνων.

    Ότι καταστροφικό για τον Ελληνισμό ξεκίνησαν πριν 200 χρόνια οι Κωλέτης-Μαυροκορδάτος-Κουντουριώτης και ποιλή κοτσαμπάσικη ελίτ, έρχονται να ολοκληρώσουν οι συνεχιστές και απόγονοι τους τώρα.

  33. ! Και καλά, αφού θέλουν Ρόμεο γιατί δεν τσιμπάνε τα 10 από τα 34 που είχαν στοκ στο USN ειδικά τώρα που η Ινδία τσιμπάει τα πρώτα 24…………..;;;;;;;»

    Και η δυνητική αγορά της Ελλάδας αφορά αυτά τα πλεονάζοντα 35 για αυτό και η μειωμένη τιμή όπως και της Ινδιας.
    Ειχα ακουσει ότι το deadline για αυτη την αγορα ήταν η 30η Απριλίου.
    Τώρα, έχουμε 11 aegean hawk
    Αυτα μπορουν να χρησιμοποιηθούν ως ΟΡΓΑΝΙΚΑ ελικόπτερα από….
    7 φρεγατες
    4 ΜΕΚΟ και τρεις S. Τα υπολοιπα όχι..μένουν Μαραθώνα ή συντήρηση.
    Το να αγοράσεις επιπλέον 4 σημαίνει ότι δεν αυξανεις το λόγο ελικόπτερα προς υποβρύχια του αντιπάλου καθώς δεν έχεις τις θαλάσσιες πλατφορμες για να χρησιμοποιήσεις
    εκτός και αν χρησιμοποιείς 3-4 aegean hawk και άλλα 3 νέα το άλλο για συντηρηση.
    Μια τρουπα στο νερό,
    τούτη η αγορά είναι κυριολεκτικά για τα πανηγυρια, γιατί έτσι κατάντησαν τους ναυταίους.
    Δώσε χρημα για fos των aegean hawk και κανε αναβαθμιση και αν….σου περισσέψουν πάρε επιπλέον.
    Ή αναβάθμισε τα και πάρε επιπλέον σκαφη επιφανειας για να μπορεις να χρησιμοποιησεις περισσότερα ελικοπτερα.
    Έχω αρχίσει να σκέφτομαι ότι η κατάντια του Π.Ν δεν είναι μόνο λόγω άχρηστων πολιτικών αλλά και λόγω παρακμής του στελεχειακού ανώτερου ανώτατου δυναμικού του Π.Ν
    Αλήθεια εκείναν τα P3 τί θα γίνει με τον οπλισμό τους;;
    Για συστηματα διοικησης και ελέγχου τα πήραμε;
    Δεν είχαμε τα Erieye για αυτη τη δουλειά; FOS…? Αναβαθμιση σε Global Eye?
    Απλά άχρηστοι,…
    σε λιγο θα τα βρούμε μπροστά μας, από Σεπτεμβρη Οκτώβρη…
    και όταν θα γινεται ότι γινεται θα βγουν οι γνωστοι να μιλουν ..»τί θελετε, πόλεμο»…»στρατικοποίηση»…?

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *