Ένα από τα πλεονεκτήματα των [email protected], των πλοίων που ενδιαφέρουν έντονα το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ), είναι αυτό των ανθυποβρυχιακών δυνατοτήτων τους, μια ιδιαίτερα κρίσιμη παράμετρος αντιμετώπισης των τουρκικών υποβρυχίων.

Το πλοίο διαθέτει ένα υπερσύγχρονο, τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ανθυποβρυχιακού πολέμου το οποίο αποτελείται από το σόναρ μεταβλητού βάθους CAPTAS-4 Compact, ελαφρώς μικρότερο σε μέγεθος από αυτό που ενσωματώνουν οι φρεγάτες FREMM, καθώς και το σόναρ τρόπιδας Kingklip Mk.2. Και τα δύο σόναρ μπορούν να εντοπίζουν στόχους με πολύ χαμηλό ακουστικό ίχνος όπως είναι τα υποβρύχια «214», τα οποία ναυπηγεί το Τουρκικό Ναυτικό.

Ωστόσο οι ανθυποβρυχιακές ικανότητες των [email protected] δεν περιορίζονται μόνο στα σόναρ. Το πλοίο είναι εξαιρετικά αθόρυβο. Υψηλόβαθμο στέλεχος του ΠΝ μας είπε χαρακτηριστικά ότι «παράγει το 1/3 περίπου του θορύβου που παράγουν οι φρεγάτες Standard και MEKO-200 του ΠΝ». Αυτό καθιστά το πλοίο ένα δύσκολο στόχο για τα εχθρικά ανθυποβρυχιακά συστήματα. Αλλά ακόμα και αν εντοπιστεί, διαθέτει ένα από τα πλέον σύγχρονα συστήματα αυτοπροστασίας στον κόσμο: Το Canto. Και φυσικά έχει τη δυνατότητα να προσβάλει τα εχθρικά υποβρύχια με τις τορπίλες MU-90.

Οι ανθυποβρυχιακές δυνατότητες των [email protected] είναι το αντικείμενο αυτού του άρθρου. (το κείμενο συνεχίζεται μετά τις φωτογραφίες)

Σχηματική απεικόνιση της δράσης του συστήματος αυτοπροστασίας Canto.
Το αναλώσιμο αντίμετρο του Canto.

Το Canto είναι ένα σύστημα αντιμέτρων τορπιλών, το οποίο βασίζεται στην αρχή της σύγχυσης της επερχόμενης απειλής. Σε αντίθεση με τα συμβατικά αντίμετρα, το Canto στοχεύει στο σόναρ και την ικανότητα επεξεργασίας δεδομένων της τορπίλης, παράγοντας και προβάλλοντας διαρκώς μια ψευδή τακτική εικόνα με στόχο την εξάντληση της κινηματικής ενέργειας της τορπίλης. Στην πραγματικότητα παράγει και ανανεώνει διαρκώς εκατοντάδες ψευδείς στόχους, σ’ ολόκληρο το τόξο των 360ο. Η πολλαπλοί ψευδείς στόχοι αναγκάζουν την τορπίλη να τους κυνηγά εξαντλώντας έτσι την κινηματική της ενέργεια.

Από κατασκευής το Canto μπορεί να ενσωματωθεί εύκολα σε κάθε πλοίο επιφανείας ή υποβρύχιο, ενώ έχει τη δυνατότητα πολλαπλής εκτόξευσης (Salvo), άρα μπορεί να αντιμετωπίσει επιθέσεις κορεσμού. Παράγει ακουστικά σήματα, τα οποία καλύπτουν όλο το εύρος συχνοτήτων των τορπιλών, στην παθητική και ενεργητική λειτουργία τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το Canto μπορεί να αντιμετωπίσει όλες. Η δράση του συνδέεται με τη μονάδα αντίδρασης Contralto, η οποία είναι τοποθετημένη επί του συστήματος αντιμέτρων του πλοίου. Από τη στιγμή που εντοπιστεί η απειλή, μιας ή περισσοτέρων τορπιλών, ενημερώνεται το Contralto, το οποίο άμεσα προτείνει τον κατάλληλο ελιγμό αποφυγής του πλοίου και την εκτόξευση 1-2 αντιμέτρων Canto.

Το Canto, που προορίζεται για πλοία επιφανείας έχει διάμετρο 123,8 χιλιοστών, μήκος 900 χιλιοστά και βάρος 22 κιλά, ενώ αυτό που προορίζεται για υποβρύχια έχει διάμετρο 150 χιλιοστά, μήκος 600 χιλιοστά και βάρος 20 κιλά. Η διάρκεια ζωής των αντιμέτρων είναι 20 χρόνια. Το σύστημα έχει επιλεγεί, μέχρι στιγμής, από τη Γαλλία, τη Βραζιλία, την Αίγυπτο και από άλλη μια μη-κατονομαζόμενη χώρα. Πρόκειται για ένα σύστημα μεγάλης επιχειρησιακής αξίας για το ΠΝ, ένα μέσο-λύση μικρού οικονομικού κόστους αλλά μεγάλης απόδοσης αφού έτσι εξασφαλίζεται η επιβίωση των [email protected]

Το ποντιζόμενο σονάρ CAPTAS-4 Compact.

To CAPTAS-4 Compact είναι σόναρ χαμηλής συχνότητας, μεγάλης εμβέλειας, μεταβλητού βάθους, το οποίο λειτουργεί τόσο παθητικά όσο και ενεργητικά. Μπορεί να εντοπίσει υποβρύχια χαμηλού ακουστικού ίχνους σε ωκεάνιο, αλλά και παράκτιο περιβάλλον, κάτι που ταιριάζει στις ανάγκες του Αιγαίου. Το CAPTAS-4 Compact έχει υψηλό βαθμό αυτοματισμού, άρα μειωμένο φόρτο εργασίας για τον χειριστή (για παράδειγμα, αυτόματες διαδικασίες ανάπτυξης και περισυλλογής). Η μεγάλη του εμβέλεια επιτρέπει τον εντοπισμό υποβρυχίων σε μεγάλες αποστάσεις. Η πληροφορία αυτή μπορεί να διαβιβαστεί στα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας, τα οποία μπορούν να προβούν σε επιχείρηση προσβολής του υποβρυχίου.

Τα σόναρ CAPTAS-2/4 έχουν επιλεγεί από τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Μαλαισία, το Μαρόκο, τη Νορβηγία, τη Σαουδική Αραβία, τα ΗΑΕ, τη Μεγάλη Βρετανία και τις ΗΠΑ. Ο υψηλός βαθμός αυτοματισμού επιτρέπει στο CAPTAS-4 να επιλέγει και να επιχειρεί στο σωστό βάθος, με δύο κεραίες. Ο ρυθμός εκπομπής σήματος είναι ένας ανά 16 δευτερόλεπτα, ενώ το σόναρ μπορεί να είναι επιχειρησιακό και σε κατάσταση θαλάσσης 6. Το μέγιστο επιχειρησιακό βάθος είναι τα 230 μέτρα, ενώ με ταχύτητα πλεύσης του πλοίου 12 κόμβους (22 χιλιόμετρα την ώρα) το σόναρ επιχειρεί σε βάθος 180 μέτρων.

Η έκδοση Compact παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση «EuroNaval 2016». Η αρχική έκδοση CAPTAS-4 έχει βάρος 34 τόνους και καταλαμβάνει ένα χώρο εμβαδού 84 τετραγωνικών μέτρων. Στην έκδοση CAPTAS-4 Compact (διαμόρφωση ανεξάρτητης ρυμούλκησης), το σόναρ ζυγίζει 25 τόνους (μείωση 26,47%) και καταλαμβάνει χώρο εμβαδού 45 τετραγωνικών μέτρων (μείωση 53,57%). Στη διαμόρφωση εξαρτώμενης ρυμούλκησης το βάρος του CAPTAS-4 Compact είναι ακόμα μικρότερο (20 τόνοι). Η μείωση του βάρους και του χώρου που καταλαμβάνει το σόναρ είναι αποτέλεσμα του βελτιωμένου συστήματος ανάπτυξης και περισυλλογής. Επίσης, το όλο σύστημα μπορεί να τοποθετηθεί σε κυτίο, κάτι που το καθιστά εύκολο στη μεταφορά και την εγκατάσταση του από πλοίο σε πλοίο.

Το σόναρ τρόπιδας Kingklip Mk.2.

Στη «EuroNaval 2016» παρουσιάστηκε και το Kingklip Mk.2, ένα σόναρ τρόπιδας, μέσης συχνότητας, το οποίο λειτουργεί τόσο παθητικά όσο και ενεργητικά. Το Kingklip Mk.2 ενδείκνυται για χρήση σε κλειστές και παράκτιες θάλασσες. Εκτός της λειτουργίας έρευνας και εντοπισμού υποβρυχίων το Kingklip Mk.2 λειτουργεί και ως σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης επερχόμενης απειλής (τορπίλης). Επίσης βοηθά και στην ασφαλή πλοήγηση του πλοίου ως σύστημα εντοπισμού και επισήμανσης υποθαλασσίων εμποδίων και αποφυγής ναρκών (σε τόξο 90ο από την πλώρη). Το σύστημα έχει επιλεγεί από τη Νότιο Αφρική (για τις MEKO A200), την Ινδονησία, το Μαρόκο και τα ΗΑΕ. Ο ρυθμός εκπομπής σήματος είναι ένας ανά 60 εκατοστά του δευτερολέπτου ή ένας ανά τέσσερα (4) δευτερόλεπτα. Το μέγιστο βεληνεκές είναι της τάξεως των 72 χιλιομέτρων.

Τις ανθυποβρυχιακές ικανότητες-δυνατότητες των [email protected] συμπληρώνουν MU-90.

H ελαφριά τορπίλη MU-90.

Η ελαφριά τορπίλη MU-90 είναι τελευταίας γενιάς και είναι αποτέλεσμα συνεργασίας Ιταλίας και Γαλλίας. Μπορεί να αναπτυχθεί από οποιαδήποτε ναυτική ή αεροπορική πλατφόρμα. Η MU-90 μπορεί να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε είδος συμβατικού ή πυρηνικού υποβρύχιο με εξελιγμένη παρακολούθηση στόχων και ικανότητα αποφυγής αντιμέτρων. Έχει παραχθεί σε περισσότερες από 1.000 μονάδες και οπλίζει τα γαλλικά, ιταλικά, γερμανικά, δανικά πολωνικά και αυστραλιανά πλοία.

 Όλα τα παραπάνω προσδίδουν στο ΠΝ ένα σύγχρονο πλοίο με κορυφαίες δυνατότητες ανθυποβρυχιακού πολέμου απόρροια του χαμηλού ακουστικού ίχνους, των αντιμέτρων και των συστημάτων εντοπισμού και προσβολής των εχθρικών υποβρυχίων. Η έλευση των τουρκικών «214» θα δημιουργήσει νέο πλέγμα απειλών για το ΠΝ. Μια φρεγάτα Belharra ανά ομάδα μάχης πλοίων του ΠΝ προσδίδει εξαιρετικά αποτελεσματική προστασία έναντι των νέων τουρκικών υποβρυχίων.

Μεγάλο μειονέκτημα των φρεγατών «S» είναι η έλλειψη σόναρ κατηγορίας VDS. Οι Ελληνικές «S» διαθέτουν μόνον σόναρο τρόπιδος της εταιρείας Canadian Westinghouse τύπου SQS-505
Οι ΜΕΚΟ 200ΗΝ διαθέτουν το σονάρ τρόπιδας μεταβλητού βάθους DE-1160HM και το συρόμενο σονάρ DE-1160VDS
Tα ελικόπτερα εκτελούν: Ενεργητική-Παθητική Έρευνα, Καθήλωση, Ενέδρα, Απαγόρευση Επιθετικής Δράσης και Προσβολή με τορπίλες ΜΚ46 MOD5. To ΠΝ διαθέτει συνολικώς 8 S-70B-6 (με σόναρ AN/AQS-18(V)3) και 3 S-70B Lot 1 Group 1 φέρουν HELRAS.
Tα 7 εναπομείναντα AB212 ASW διαθέτουν το ΑΝ/ΑQS-13Β και χρησιμοποιούν εναντίον εχθρικών υποβρυχίων τις τορπίλες ΜΚ46

Comments

  1. Ο ανθυποβρυχιακός εξοπλισμός είναι εξαιρετικός

    Ακριβότερα πλοία πάντως έχουν προώθηση diesel-electric (FREMM,Type 26)

    Σε ανθυποβρυχιακή διαμόρφωση πλέουν αθόρυβα με τους ηλεκτρικούς κινητήρες με μικρές ταχύτητες και …ακούνε

    Τορπίλες σύχρονες δεν έχουμε
    Θα πάρουμε τις MU90? η θα επιχειρούμε με τις MK46?

    Aλλο ερωτηματικό είναι η συνεργασία συμβατότητα (CMS,Data Links,sonar triangulation,…)) με τα Sea Hawk

    Και δεν θα εκπλαγώ εάν για λόγους περικοπής κόστους δεν πάρουμε το CANTO!!!

  2. Όταν διαβάζω άρθρα για τις ανθυποβρυχιακές ικανότητες των πρώην φρεγατών αεράμυνας περιοχής, που θα κλειδώνανε τους ουρανούς της Μεσογείου, καταλαβαίνω ότι θα τις πάρουμε στην Γαλλική διαμόρφωση με 16 αντε 24 κελιά.

    Η Thales πλασάρει το compact ως ένα απίστευτο σόναρ που λόγω του μικρού μεγέθους του, μπορεί να μπει σε πλοία μεγέθους κορβέτας και να τους δώσει ανθυποβρυχιακές ικανότητες φρεγάτας. Άρα δεν μπορώ να καταλάβω πως είναι πλεονέκτημα των belhara, όταν με λιγότερα λεφτά από τις 2 [email protected], μπορούμε να βάλουμε το comact στις 7 super vita και στις 8 osprey και να σαρώνουν το Αιγαίο.

    1. Μην τους το χαλάς στους Belharites!!

      Είπαμε έχουμε να κάνουμε με πολιτική απόφαση

      Λόγω κόστους μας βλέπω με το ίδιο πλοίο με τους γάλλους όπως έχω ξαναγράψει

      Το captas 4 ζυγίζει 25tn light έκδοση και θέλει 45m2

      Δεν μπαίνει στις SV και στα Osprey!

      Επιπλέον μετράει και ο θόρυβος που παράγει ο φορέας

      Ούτε οι SV (4 προπέλες) ούτε τα Osprey έχουν σχεδιαστεί για τέτοιες επιχειρήσεις

      Βεβαια εάν προχωρήσει το έγκλημα με τις BELHARA μας βλέπω να μένουμε με6 φρεγάτες το 2030 οποτε δεν το αποκλείω

      1. Το captas 4 όντβς σίγουρα δεν χωράει, το captas 1 σίγουρα χωράει και το captas 2 παίζει στις osprey αν δεν μπουν harpoon. Αυτό με το στέλεχος του ΠΝ που διαβεβαιώνει ότι οι belhara θα έχουν μικρότερο ακουστικό αποτύπωμα από τις meko με ξεπερνάει, τώρα έχουμε και μακέτες με ήχο και τις εξετάζουν με το σοναρ???? LMAO

        1. Είχαν ερωτηθεί οι Γάλλοι γι’ αυτό. Και είχαν απαντήσει ότι οι κινητήρες της Bel, από κατασκευής είναι πολύ πιο αθόρυβοι και από της Fremm και από της La Fayette η οποία έχει ειδικό σύστημα για περιορισμό του ακουστικού ίχνους. Απάντησαν ότι για τις Bel, δεν χρειαζόταν να γίνει κάτι άλλο για περιορισμό του.

          1. Καλά πλάκα μας κάνουν?? Τους MTU 16V 8000 M91L της Rolls Royce πήραν και μάλιστα τους 16 voltους και οχι τους 20voltους και γιαυτό δεν πιάνουν τους κόμβους που θέλει το ΠΝ

            https://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2018/march-2018-navy-naval-defense-news/6087-french-navy-s-fti-frigates-to-be-powered-with-mtu-series-8000-engine.html

            https://www.mtu-online.com/mtu/products/engine-program/diesel-engines-for-marine-main-propulsion-dieselelectric-drives-and-onboard-power-generation/diesel-engines-for-corvettes-and-frigates/

          1. Από την ανακάλυψη του σοναρ και μετά όλοι οι κατασκευαστές αυτό προσπαθούν να πετύχουν, αλλά επειδή ο διάολος είναι στις λεπτομέρειες συνήθως η πραγματικότητα δεν είναι ίδια με τα μοντέλα.

          2. Ναι εντάξει παιδιά, εγώ απλά έγραψα τι απάντησαν οι Γάλλοι και αν δεν κάνω πολύ λάθος σε Έλληνα δημοσιογράφο. Από εκεί και πέρα η ….νεκροψία θα δείξει.
            Η λογική λέει ότι ένα τόσο προσεγμένο πλοίο στην α/υ του σουίτα, δεν μπορεί να έχει πρόβλημα. Θα δείξει.

  3. Καλά όλα αυτά, αλλά η ουσία σ’αυτή την οπλική πλατφόρμα είναι τα όπλα μακρού βεληνεκούς και η αντιαεροπορική προστασία. Πρακτικά, με δύο τέτοιες μονάδες επιφανείας πρέπει να καλύπτουμε το Αιγαίο και να μπορούμε να πλήξουμε στρατηγικές δομές στην τουρκική ενδοχώρα.

    1. Με 16 ×2 ή 32×2 αντιαεροπορικούς/αντιβληματικούς πυραύλους, καλύπτουμε όλο το Αιγαίο απέναντι σε 250 f16, 50 f4, harpoon και ucav????

          1. Εύλογο το ερώτημα. Η αεράμυνα, δεν είναι ένα μέσον. Είναι ένα υπερσύστημα πολλών επί μέρους συστημάτων, τα οποία πρέπει και να συνεργάζονται. Για παράδειγμα, οι α/α φρεγάτες, θα προσφέρουν και πολύ δυνατά ραντάρ σε έναν χώρο που ραντάρ δεν μπορεί να πάει (εκτός από την ουσία, γεμίζει και κενά επιτήρησης/παρατήρησης). Δεν είναι μόνο τα όπλα. Επιπλέον, όταν κινείται ο στόλος (και θα κινείται σε απευκταία περίπτωση) χρειάζεται απαραίτητα αντι-αεροπορική προστασία. Το να γίνεται αυτό από φ/γ, σημαίνει ότι ελαφρύνεται ο όγκος της δουλειάς και στα α/φ και στα επίγεια συστήματα αεράμυνας. Αυτό σημαίνει ότι το σημείο κορεσμού σου στον αέρα πάει πολύ πιο πέρα. Είναι άλλο οι patriot να επιβλέπουν τα πάντα και άλλο ένα μέρος ή έναν τομέα περισσότερο από έναν άλλο (αφού επισημάνω ότι κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει άλλο ένα σύνταγμα patriot σε πλήρη ανάπτυξη ενταγμένο στην αεράμυνα).
            Αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που οι Ισραηλινοί έχουν πολλά επίπεδα αεράμυνας. Θεωρητικά, με το Iron Beam, το Spyder, το Iron Dome (οπωσδήποτε πρέπει να το πάρουμε) και το Arrow2 ήταν οκ. Αλλά βλέπεις ότι αναπτύσσουν (είναι σχεδόν έτοιμο) το Barak8 SAM (με 8πλούς σωλήνες), ενώ έφτιαξαν και το David’s Sling (που μην πω ότι είναι καλύτερο και του Patriot στη μισή σχεδόν τιμή) και το Arrow 3, εξειδικεύοντας τον τομέα που κάθε σύστημα θα υπηρετεί.

      1. Από μόνες τους και μόνο δύο, φυσικά δεν αρκούν. Αποτελούν όμως μεγάλο συντελεστή ισχύος. Πραγματικά μεγάλο κι αυτό θα φανεί απ’τις αντιδράσεις των απέναντι μόλις κλείσει η συμφωνία. Ποιός είπε ότι μπορούν να αντιμετωπίσουν 250 f16; Μπορούν όμως να εποπτεύουν και να επιτίθενται συνεπικουρούμενες από επίγεια αεράμυνα, αεροσκάφη, υποβρύχια και ΤΠΚ.

      2. Ρε μή τα λέτε έτσι αυτά….. φαγωθήκατε πια…… μόνη της θα την στείλουμε τη φρεγάτα φίλε???

        δηλαδή πες μου ποιο άλλο πλοίο μπορεί να αντέξει επίθεση απο 250 f16 50 f4 Και ότι άλλο λες…… γιατί ουτε τα AB τα βγάζουν πέρα…..

  4. Παλαιότερα έλεγαν από το Π.Ν. ότι με 2 α/α φ/γ κλειδώνουν το Αιγαίο και με 4 και την ΑΟΖ.
    Για τα harpoon και τα uav, χρειάζεται άμυνα σημείου, όχι α/α άμυνα.
    Για τα α/φ υπάρχουν και εδώ άλλα 200 για να ασχοληθούν με τα των δίπλα, χώρια την λοιπή α/α άμυνα (shorad, patriot, i-hawk κ.λπ.). Κανένα όπλο δεν θα λειτουργεί μόνο του έτσι και αλλιώς.

      1. Με 32 είναι πολύ οριακά, ιδίως εάν λάβουμε υπ’ όψιν ότι δεν θα υπάρχει άμυνα σημείου (άλλη γκέλα αυτή, αφού δεν υπάρχει πρόβλεψη ούτε για εγκατάσταση στο υπόστεγο του ελικοπτέρου). Με 16 με τίποτα και με 24 είναι πολύ αδύνατα, ιδίως με την απειλή που αντιμετωπίζουμε. Διαφωνώ στο να σπαταλήσουμε χώρο για τους Scalp.
        Εντάξει, ο καθένας λέει ότι θέλει, αλλά για μένα, το τονάζ για α/α το έχει η Fremm και όχι η Bel.
        H Bel είναι το τέλειο πλοίο α/υ πολέμου και ηλ. πολέμου. Εάν το παίρναμε σαν τέτοιο θα ήταν σούπερ και με 16 α/α πυραύλους, θα ήταν και αστακός στο ρόλο του. Με λίγο εκσυγχρονισμό (πλέον) στο σχέδιο, λίγη δουλίτσα στις μηχανές και επανασχεδίαση των χώρων ώστε να παίρνει 32 πυραύλους α/α και 16 ή 24 Mica + 2 Ram, η Fremm θα ήταν σούπερ πλοίο. Αδυνατώ να καταλάβω πως προτιμήθηκε από τους Γάλλους ένα πλοίο 4,5 χιλ. τόνων για α/α και ένα 6 χιλ. τόνων για α/υ!

        1. Πάνω από το υπόστεγο δεν υπάρχει χώρος για τοποθέτηση RAM?
          MICA VLS δεν θα έχει

          Οι ʼAγγλοι έχουν κοτσάρει στα Type 45 από 2 Phalanxs πλευρικά
          Είναι και αυτό μια λύση εάν και οι γάλλοι δεν θα βοηθήσουν η θα βοηθήσουν με επιπλέον χρέωση

          Οι Bel προορίζονται να αντικαταστήσουν τις Lafa
          όχι για α/α

          1. Σωστό. Αλλά στο σχεδιασμό, έχουν έτοιμη την εγκατάσταση για 32 από 16 πυραύλους, ακριβώς και για έκδοση α/α άμυνας. Αυτό άλλωστε είχε πει και ο Γάλλος στην παραπάνω συνέντευξη.
            Φυσικά υπάρχει χώρος για RAM. Μην ξεχνάμε ότι είναι ένα πλοίο αρκετά μεγαλύτερο και από τις ΜΕΚΟ και από τις S που έχουμε. Τα πάντα χωρούν αν σκεφτούμε τι στο καλό χώρεσαν οι Ισραηλινοί στις Saar.
            Επειδή οι Γάλλοι επιμένουν πολύ στα stealth χαρακτηριστικά, ίσως θέλει μια ελαφρά μετατροπή στη σχεδίαση για το χώρο του RAM. Όχι τίποτα τρομερό δηλαδή.
            Τεράστιο λάθος βέβαια η μη πρόβλεψη για Mica. Βέβαια αν πληρώσεις, υπάρχει λύση στο υπόστεγο, γιατί οι Mica μπαίνουν σε τετράδα κελιών και όχι σε 8άδα όπως τα κανονικά vls. Πρόκειται για πολύ μεγάλο υπόστεγο που χωρά και ε/π και UAV.
            Τα Type 45 είναι σχεδόν 9.000 τόνων! Εντάξει, δεν μπορεί να είσαι τώρα Αγγλία και να παλεύεις ακόμα με τα Rhalanx. Βάζεις 2 RAM και ξεμπλέκεις. Εδώ, πλευρικά Phalanx με τίποτα. Πρέπει να επανασχεδιαστεί το πλοίο από την αρχή στα πλάγια γιατί είναι και η εγκατάσταση και ο χώρος από κάτω για τα π/μ.

      2. ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΛΟΙΑ ΑΕΡΑΜΥΝΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ??????!!!!!!

        ΑΠΛΑ έχουν δυνατότητες!!!!!!! General purpose frigate είναι!!!! το λέει παντού!!!

        αμα θέλαμε a/a θα παίρναμε horizon class με 48+ κελια….

      3. ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΛΟΙΑ ΑΕΡΑΜΥΝΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ???
        ΑΠΛΑ έχουν δυνατότητες!!!!!!! General purpose frigate είναι!!!! το λέει παντού!!!
        αμα θέλαμε a/a θα παίρναμε horizon class με 48+ κελια….

  5. Ας αφήσουμε εκτός εξίσωσης ότι άλλο εκτός από τα κ/β των δύο στολων.
    Πόσους χαρπουν και εξοσετ στήνει ο στόλος μας απέναντι στον τουρκικό αν υποθέσουμε ότι βγαίνουν και οι δυο στο Αιγαίο;
    Άσχετα τοναζ φορέα.
    Πριν από όλα, ανατολική μεσόγειο, α/α φρεγάτες και λοιπά υψηλά πρέπει να έχουμε βγάλει…. Το δημοτικό.
    Αν δεν μάθεις να μετράς μέχρι το δέκα πρώτα…. Δεν κάνεις τίποτα μετά.
    Το ναυτικό εχει πρώτο στόχο το αντίπαλο ναυτικό.
    Ολα τα άλλα έπονται.

    1. Ουουουουου, συμφωνώ απολύτως. Αλλά για να μην γινόμαστε και υπερβολικοί, δεν γίνεται να πάμε σε 122 των Tico. Όμως ένα 40αράκι για Aster 30 μάλιστα. Και επειδή είναι 5 οι 8αδες, με μια ακόμα για Scalp, έκλεινες το «κουτί». Τι θες (βασικά) από εκεί και πέρα σε οπλισμό? 24 Mica για την άμυνα σημείου + 2 RAM και πάπαλα στα βασικά.

  6. Ηθικό δίδαγμα : οι belhara δεν είναι φρεγατες αεράμυνας περιοχής αλλά πολύ καλές φρεγατες όπως ήταν και οι meko στα νιάτα τους. Για την ακρίβεια η Γαλλική διαμόρφωση είναι μάλλον προς το low end. Για να καλύπτουν τις ανάγκες μας θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον 32 κελιά αν όχι 48 όπως οι καναδικές type 26. Ο vls να είναι mk41 και όχι sylver για να μπορεί να χρησιμοποιεί και τα γαλλικά και τα αμερικανικά όπλα (essm,asrock) και τον 20κύλινδρο κινητήρα για μεγαλύτερη ταχύτητα και για περιθώριο προσθήκης laser στο μέλλον.
    Σε παλαιότερες μακέτες είχαν όντως ram στο υπόστεγο

    1. Δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθούνε MK41/ESSM/ASROCK οι Γάλλοι

      Και εάν το δεχθούνε θα ζητήσουν τόσα που θα είναι απαγορευτικό από κόστος και χρόνο υλοποίησης

      Μπορεί ο MK41 να εκτοξεύει ASTER?

      Εάν σκέφτεσαι τις GWIND των UAE αυτές έχουν TACTICOS/MK41/ESSM/SMART-S

      Αντικειμενικός έπρεπε να είχαμε μείνει σε ESSM BII για αεράμυνα καθαρά για λόγους κόστους
      (ASTER 15/30 > 2/4 MIL ESSM BII 1-1.5 MIL USD)

      Προτιμώ να έχω 50 ESSM BII παρα 24 ASTER15/30

      1. Και έχεις και 32 ESSM σε μόλις ένα 8αράκι vls. Και βέβαια οι Aster θέλουν Silver, δεν είναι συμβατοί με Mk41 και το αντίστροφο. Οι ολοκληρώσεις σε οποιοδήποτε σύστημα μάχης ή ραντάρ δεν είναι τίποτα το τρομερό. Στην ουσία είναι θέμα λογισμικού. Απλά οι εταιρείες το χρεώνουν υπερβολικά. Είναι αστείο σαν κόστος. Δηλαδή θα βάλουν 5 προγραμματιστές (που υπάρχουν και του πληρώνουν έτσι και αλλιώς) να δουλέψουν κανα χρόνο. Απλά με τι αυμβατότητες προωθούν τους πυραύλους τους. Φτιάχνεται τώρα το Sea Fire. Τι είναι για τη Thales να ολοκληρώσει τώρα στην κατασκευή και τον MK41? Και σιγά τα αυγά να ολοκληρώσουν στο SETIS. Απλά με μικρό κόστος θα σου πουλήσουν εσένα την ολοκλήρωση 5 εκ. τουλάχιστον για κάθε πλοίο (ξέρω γω). Αυτά είναι οικονομικά παιχνίδια των εταιρειών.

        1. Είναι προτιμότερο να βάλουν ένα τμήμα 9 μέτρων παρά να βάλουν άλλα κύρια όπλα πάνω πχ ESSM … Τουλάχιστον έτσι το βλέπουν οι πωλητές …. Οπότε μην εκπλαγείς αν υπάρχει διαπραγμάτευση για ένα επιπλέον τμήμα σκάφους για μερικά ακόμα Sylver αντι για ESSM . Σε κάθε περίπτωση το ΠΝ δεν τελειώνει στους Aster και ουτε χρειαζετε να τους υιοθετήσει σε ολα τα επόμενα σκαφοι του στόλου .Όπως γίνετε και στην ΠΑ και στο ΣΞ

  7. Το πρώτο θετικό είναι ότι έχουμε και εμείς υποβρύχια «214» άρα μπορεί να γίνει άριστη εκπαίδευση πως αυτά τα πλοία θα τα αντιμετοπίσουν. Οι Τούρκοι δεν έχουν [email protected] και γενικά η Γαλλία δε τους πουλάει όπλα όπως η Γερμανία, άρα δύσκολα να αποκτήσουν για να ξέρουν πως να τις αντιμετωπίσουν. Έχουν ωστόσο το πλεονέκτημα όπως είδαμε και στην κρίση στα Ίμια, σε ανθρώπινο δυναμικό με αποφασιστηκότητα και εκπαιδευμένο στην πράξη σε έξυπνες τακτικές πολέμου. Συνεπώς θα έχουν και πάλι το πλεονέκτημα πάντα του πρώτου πλήγματος με αιφνιδιασμό και θα πιάσουν στον ύπνο τα δικά μας στελέχη. Σύστημα λειζερ για την καταπολέμηση των drones από όσο ξέρω έχουν αναπτύξει και εφαρμόσει με επιτυχία οι Τούρκοι στη Λιβύη. Εμείς δεν νομίζω να έχουμε ανάπτύξει τέτοιο όπλο και δε ξέρω αν στη Γαλλική διαμόρφωση μπορεί να μπει για αντιμετώπιση σμήνους από drones.
    Όσον αφορά την αεράμηνα αυτό είναι μέλημα της Π.Α. Θα πρέπει να αναβαθμιστούν οι Patriot, να αγοραστούν και άλλα σύγχρονα όπλα αεράμηνας από το Ισραήλ που είναι πολύ καλά και φυσικά χρειαζόμαστε νέα αεροπλάνα. Δε γίνεται να έχουμε πλοία για όλες τις δουλειές. Η αεράμηνα του πλοίου είναι στην περίπτωση που αποτύχουν όλα τα άλλα στστήματα της Π.Α.

    1. Ε ναι. Αυτό έλεγα. Το πλοίο θα έχει έτοιμη την εγκατάσταση και τα ηλεκτρικά για όποιον θέλει 32 vls. Δεν θα υπάρξει extra κόστος γι’ αυτό, πέραν του «κουτιού»

  8. Και με 32 aster να έχει απάνω πάλι απαιτείται ένα ciws για στόχο τέτοιας αξιας1

    Εάν το ελληνικό ναυτικό καταπιεί και αυτό τότε τι να πω άξιοι της μοίρας τους

  9. Ξαναβάζω το Link που έβαλα πιο πάνω. Ο mk41 έχει πιο φαρδιά κελιά από τον sylver και η LM έχει σχεδιάσει ειδικό κάνιστρο για να εκτοξεύει ευρωπαϊκούς πυραύλους :

    «The greater width of the MK41 cell has allowed Lockheed to develop the Extensible Launching System ExLS: a simple, yet ingenious “launcher within the launcher” which can be slid into MK41 cells (or used as a stand-alone system) to accommodate foreign missile systems, with their canisters and launch electronics. When it first appeared, it was associated with plans for quick MK41 integration of smaller weapons and even countermeasures: the NULKA active radar decoy, a quadpack of RAM Block 2 missiles or a pallet of NLOS surface-strike weapons were all shown as possible payloads.»

    http://ukarmedforcescommentary.blogspot.com/2013/10/vertical-launching-systems-and-type-26.html?m=1

    Από την στιγμή που πληρώνουμε κάτι παραπάνω και παίρνουμε ένα πλοίο που υπάρχει μόνο σε μακέτα χωρίς να ξέρουμε τι προβλήματα θα βγάλει, με την λογική ότι μπαίνουμε ως εταίροι, είναι αδιανόητο να μην πάρουμε πηγαίους κώδικες για την ολοκλήρωση οποίου οπλικό συστήματος προτιμούμε. Επίσης ως εταίροι θα εισπράτουμε και χρήματα από μελοντικές πωλήσεις ειδικά από τα συστήματα που θα έχουμε πιστοποιήσει εμείς.

    1. Οι εταίροι μπαίνουν και βάζουν χρηματοδότηση upfront!

      Εμείς κρεμόμαστε από τους Γάλλους για εύρεση χρηματοδότησης!

      Και σωστά επισημάνεις πως θα αντιμετωπίσουμε όλα τα ρίσκα που έχει μια καινούργια σχεδίαση

      Οι Γάλλοι θα παραλάβουν το πλοίο το 023 αλλα επιχειρησιακά θα το έχουν το 025
      2 χρονια δοκιμων και εάν πάνε όλα καλά

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *