Η ιταλική Leonardo DRS και η ισραηλινή Rafael ανακοίνωσαν ότι ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εγκατάστασης του ενεργητικού συστήματος αυτοπροστασίας Trophy στα αμερικανικά άρματα μάχης M-1A2C Abrams. Η σχετική σύμβαση, που υπογράφηκε το καλοκαίρι του 2018, αφορούσε στην εγκατάσταση Trophy σε 264 M-1 Abrams, έναντι $ 193 εκατομμυρίων, δηλαδή $ 730.000 ανά μονάδα. Ωστόσο, τον Ιανουάριο του 2019 η Leonardo DRS ανακοίνωσε ότι απέσπασε συμβόλαιο ύψους $ 79,6 εκατομμυρίων για την προμήθεια επιπλέον Trophy, χωρίς να αναφέρει αριθμό.

Η έκδοση M-1A2C είναι η τελευταία και η πλέον σύγχρονη διαμόρφωση των M-1 Abrams, δεδομένου ότι βελτιώσεις ενσωματώνονται στους τομείς της επιβίωσης, της αποτελεσματικότερης και οικονομικότερης τεχνικής υποστήριξης, της συνολικής αποτελεσματικότητας του άρματος ως ολοκληρωμένο οπλικό σύστημα και της ικανότητας του να εκτελεί δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις. Η ανάπτυξη του M-1A2C ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2015, ενώ οι τεχνικές και επιχειρησιακές δοκιμές ολοκληρώθηκαν με επιτυχία τον Σεπτέμβριο του 2017.

Η επιλογή του Trophy έγινε ως ενδιάμεση λύση, μέχρι την έλευση του αντίστοιχου αμερικανικού συστήματος Quick Kill, που αναπτύσσει η Raytheon στο πλαίσιο του προγράμματος MAPS (Modular Active Protection System). Το Trophy δοκιμάστηκε από τον Αμερικανικό Στρατό το 2016, ενώ έχει δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες μάχης, από τον Ισραηλινό Στρατό, στη Γάζα. Πρόκειται για ένα ενεργητικό σύστημα αυτοπροστασίας το οποίο λειτουργεί και ως σύστημα επαύξησης της επίγνωσης της τακτικής κατάστασης, πέριξ του οχήματος.

Το Trophy προστατεύει άρματα μάχης και τεθωρακισμένα οχήματα από μια πλειάδα απειλών όπως αντιαρματικές ρουκέτες, κατευθυνόμενα αντιαρματικά βλήματα και αντιαρματικά πυρομαχικά υψηλής εκρηκτικότητας (HEAT : High-Explosive Anti-Tank). Η προστασία που προσφέρει το Trophy καλύπτει όλο το τόξο των 360° στο αζιμούθιο και σε μεγάλη γωνία καθ’ ύψος, ενώ μπορεί να προγραμματιστεί έτσι ώστε να διατηρεί μια ασφαλή ζώνη για τις φίλιες δυνάμεις πεζικού πέριξ του οχήματος. Η διαδικασία αναχαίτισης της απειλής ενεργοποιείται μόνον όταν η επερχόμενη απειλή πρόκειται να προσβάλει το όχημα.

Για την επιχειρησιακή αξία των ενεργητικών συστημάτων αυτοπροστασίας και την αναγκαιότητα ενσωμάτωσης τους στα ελληνικά Leopard-2 μπορείτε να διαβάσετε στα παρακάτω άρθρα:

Για την εξέλιξη του αρματικού δυναμικού του Ελληνικού Στρατού, από το 1996 μέχρι σήμερα, τις επιλογές μας, τις χαμένες ευκαιρίες και τις διαθέσιμες λύσεις αναβάθμισης, μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Για τις τεχνολογικές εξελίξεις, που αφορούν στο παρόν και το μέλλον των Leopard-2 και θα πρέπει να μας ενδιαφέρουν, μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο: