Στα προγενέστερα αφιερώματά μας σε αμερικανικούς και ευρωπαϊκούς πυραύλους επιφανείας/εδάφους – αέρος και αέρος – αέρος αντλήσαμε στοιχεία από τους κατασκευαστές τους, από επίσημες πηγές (ένοπλες δυνάμεις που τα αξιοποιούν) και φυσικά από δημοσιεύματα του παγκόσμιου ειδικού Τύπου.

Από αυτά προκύπτει η διαφοροποιημένη φιλοσοφία σχεδίασης, ανάπτυξης και απόδοσης ιδιαίτερης έμφασης στη διατήρηση κινηματικών επιδόσεων, άρα και ευελιξίας στην τερματική φάση πρόσκτησης του στόχου από τα ευρωπαϊκά όπλα. Σε συνδυασμό με εξαιρετικά αποδοτικούς αισθητήρες έρευνας και εγκλωβισμού (είτε ηλεκτρομαγνητικούς ενεργούς, είτε υπέρυθρους παθητικούς).

Στην Ευρώπη συνεπώς αποδίδεται μεγάλη έμφαση στη μεγαλύτερη δυνατή αύξηση της πιθανότητας φονικού πλήγματος (Pk), σε σχέση με τη μέγιστη δυνατή απόσταση προσβολής. Είναι ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο τονίζουμε εμφατικά την ανάγκη συγκρότησης και μόνιμης διατήρησης σε υπηρεσία τριών τουλάχιστον πολεμικών Μοιρών της Πολεμικής Αεροπορίας, εξοπλισμένων με γαλλικής προέλευσης μαχητικά (https://defencereview.gr/oi-logoi-poy-epivalloyn-tin-apoktisi-k/).

Όσο περισσότερα όπλα αυτής τη φιλοσοφίας έχουν στη διάθεσή τους γενικά οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, τόσο το καλύτερο. Γεγονός που υποστηρίζεται και από την αναφορά μας στον γαλλικό MICA ( https://defencereview.gr/polemiki-aeroporia-mica-kai-mica-ng-h-deyteri-e/). Πριν πάμε στον μεγαλύτερων δυνατοτήτων MICA NG, θεωρούμε απαραίτητες ορισμένες σημαντικές διευκρινίσεις.

Διαβάσαμε στα σχόλιά σας ότι είναι αδύνατη η εκτόξευση ενός πυραύλου αέρος – αέρος BVR εναντίον στόχου, χωρίς αυτός να έχει εγκλωβιστεί από το ραντάρ του μαχητικού – πλατφόρμα. Κατά συνέπεια, η μέγιστη απόσταση εγκλωβισμού του στόχου από το ραντάρ του μαχητικού, καθορίζει και τη μέγιστη απόσταση βολής του BVR πυραύλου. Ανεξάρτητα από το εάν αυτός μπορεί να δεχθεί στοιχεία στοχοποίησης (θέση, πορεία, ταχύτητα, ύψος στόχου) από άλλες πλατφόρμες μέσω Data Link κατά τη διαδρομή του.

Πρόκειται για συνθήκη που ίσχυε στο παρελθόν. Όχι τώρα. Όχι σε όλες τις περιπτώσεις τουλάχιστον. Δεν μπορεί να εξηγηθεί αλλιώς η προμήθεια 32 πυραύλων AIM-120D από τον Καναδά (https://www.thedrive.com/the-war-zone/15751/canada-may-buy-aim-120d-missiles-that-far-outrange-its-cf-18s-radars-reach) για τα απαρχαιωμένα CF-18 που διαθέτει και τα μεταχειρισμένα F/A-18A/B που αγόρασε από την Αυστραλία. Το ραντάρ AN/APG-73 που διαθέτουν τα μαχητικά αυτά, δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα της μεγάλης ακτίνας του όπλου. Άρα καθιστά περιττή την προμήθειά του… Επομένως οι Καναδοί βασίζονται σε συνεργατικές ενέργειες με άλλες πλατφόρμες για την καθοδήγησή του -D.

Πέρα από αυτό, η Γαλλική Αεροπορία, σε συνεργασία με τη γαλλική Διεύθυνση Ερευνών και Αμυντικών Προμηθειών (DGA), έχουν από το καλοκαίρι του 2007 επιβεβαιώσει τη δυνατότητα εγκλωβισμού στόχου από άλλο μαχητικό. Όχι από αυτό που εκτοξεύει τον πύραυλο… Συγκεκριμένα στις 7 Ιουνίου του 2007, ένα Rafale C εκτόξευσε πύραυλο MICA εναντίον στόχου που πετούσε πίσω του! Ο πύραυλος έστρεψε κατά 180 μοίρες, χάρη στην ικανότητα μεταβολής της διεύθυνσης της ώσης που εξασφαλίζει η αεροδυναμική τους διαμόρφωση σε συνδυασμό με τα πτερύγια του ακροφυσίου (thrust guide vanes) και έπληξε το στόχο λαμβάνοντας στοιχεία στοχοποίησης από ένα δεύτερο Rafale. Το οποίο είχε μεταδώσει μέσω data Link τη θέση του στόχου στο μαχητικό-φορέα, πριν από την εκτόξευση… Το βίντεο με τη συγκεκριμένη βολή (over the shoulder) μπορείτε να δείτε εδώ (https://www.youtube.com/watch?v=89GZ_z6px30&feature=emb_logo).

Τέτοιου είδους βολή δεν μπορεί να γίνει από καμία έκδοση του AMRAAM, γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα στροφής κατά 180 μοίρες μέσω μεταβολής της διεύθυνσης του ρεύματος ώσης. Η μεγάλη ακτίνα του -D πιθανότατα μπορεί να εξασφαλίσει βολή προς τα πίσω με λήψη δεδομένων από άλλη πλατφόρμα μέσω Data Link, αλλά όχι με άμεση, μετά την εκτόξευση, αλλαγή πορείας κατά 180 μοίρες!

MICA New Generation (Nouvelle Generation) – Τα στοιχεία αναβάθμισης

Οι διαστάσεις (διάμετρος 165 χιλιοστών, μήκος 3,1 μέτρα), το βάρος (112 κιλά) και η αεροδυναμική διαμόρφωση, μαζί με τα πτερύγια μεταβολής της διεύθυνσης του ανύσματος της ώσης εντός του ακροφυσίου της εξαγωγής του πυραυλοκινητήρα παραμένουν ίδια σε σχέση με τον σημερινό MICA για λόγους συμβατότητας. Το γαλλικό όπλο βρίσκεται σε υπηρεσία από το 1996 (πρώτα εντάχθηκε ο -ΕΜ και αργότερα ο παθητικός IR) και η παραγωγή της νέας του έκδοσης, είναι προγραμματισμένη να εκκινήσει ώς διαδικασία 20 χρόνια μετά. Εντός του 2026.

Οι Γάλλοι μέσω του MICA NG επιδιώκουν τη συνέχεια της επιτυχίας του MICA. O πρώτος τρόπος για να το πετύχουν αυτό,  ήταν ασφαλώς το να χρησιμοποιήσουν τον ίδιο πύραυλο μεν, αλλά με νέα συστήματα και κατ΄ επέκταση μεγαλύτερες δυνατότητες. Ο MICA NG λοιπόν επειδή έχει ακόμα και το ίδιο κέντρο βάρους με τον προκάτοχό του, θα μπορεί να αναρτηθεί στους ίδιους φορείς οπλισμού και να χρησιμοποιεί τις ίδιες ράγες εκτόξευσης.

Η φιλοσοφία της υιοθέτησης δύο διαφορετικών αισθητήρων (ενεργού ηλεκτρομαγνητικού ερευνητή και υπέρυθρου παθητικού), παραμένει προκειμένου να εξασφαλίζεται επιχειρησιακή ευελιξία και μέγιστη αποτελεσματικότητα βολής, ανεξαρτήτως συνθηκών εμπλοκής. Από εκεί και πέρα, η πρόοδος που έχει συντελεστεί στη τεχνολογία των ηλεκτρονικών και των ηλεκτροοπτικών αισθητήρων, έχει περιορίσει σημαντικά τον όγκο και το βάρος τους. Άρα, η νέα μονάδα καθοδήγησης και οι νέοι αισθητήρες στο ρύγχος έχουν επιτρέψει τη χρήση μεγαλύτερης ποσότητας στερεού καυσίμου.

Αυτός είναι και ο λόγος που η ακτίνα του MICA NG είναι αυξημένη κατά 30% τουλάχιστον σε σχέση με τον MICA. Ο νέος πυραυλοκινητήρας διπλού παλμού είναι της Roxel και εκτός από την μεγαλύτερη ακτίνα, θα παρέχει και καλύτερες κινηματικές επιδόσεις, άρα και ευελιξία στην τερματική φάση πρόσκτησης για μεγαλύτερη ακρίβεια και φονικότητα.

Ο νέος ηλεκτρομαγνητικός αισθητήρας ενεργού καθοδήγησης, (ΕΜ) διαθέτει σταθερή κεραία όντας τεχνολογίας ενεργού ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA). Αναπτύχθηκε από την Thales και είναι ο πρώτος στο είδος του που εξοπλίζει πύραυλο αέρος – αέρος. Διασφαλίζει μεγαλύτερες αποστάσεις εντοπισμού και εγκλωβισμού και μάλιστα (σύμφωνα με την MBDA) σε μεγαλύτερες γωνίες εκτός του διαμήκη άξονα του πυραύλου (off boresight).

Όσο για τον παθητικό αισθητήρα (ΙR) είναι επίσης νέας τεχνολογίας με ικανότητα εντοπισμού και εγκλωβισμού σε μεγαλύτερες αποστάσεις, σε συνδυασμό με ευκρίνεια και δυνατότητα διάκρισης στόχων. Παρουσιάζει επίσης μεγαλύτερη αντοχή σε αντίμετρα υπερύθρων. Αναπτύχθηκε από τη Safran σε συνεργασία με την MBDA. Και οι δύο αισθητήρες παρέχουν τη δυνατότητα εγκλωβισμού πριν (LOBL) και μετά (LOAL) την εκτόξευση, όπως και στον παλαιό MICA.

Η Safran επίσης έχει και την ευθύνη της ανάπτυξης της μονάδας αδρανειακής ναυτιλίας (IRS) του MICA NG, ενώ η MBDA σε συνεργασία με την Eurenco σχεδίασαν την εκρηκτική – θραυσματογόνο κατευθυνόμενου ωστικού κύματος, πολεμική κεφαλή. H οποία χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητικό αισθητήρα πυροδότησης σε συνδυασμό με αισθητήρα λέϊζερ.

Τέλος, άλλη σημαντική διαφοροποίηση του MICA NG είναι το αυτόνομο ενσωματωμένο σύστημα διάγνωσης κατάστασης και εντοπισμού βλαβών που περιλαμβάνει σειρά αισθητήρων στα επιμέρους συστήματά του. Υιοθετήθηκε για λόγους περιορισμού του κόστους συντήρησης μειώνοντας σημαντικά τον αριθμό των ελέγχων και επιθεωρήσεων που πρέπει να εκτελεστούν στον κύκλο ωφέλιμης ζωής του όπλου.

Στοιχεία κόστους προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμα. Το Ναυτικό της Αιγύπτου είναι ο πρώτος εξαγωγικός πελάτης του MICA NG VL, είδηση πρόσφατη στην οποία ήδη έχουμε αναφερθεί (https://defencereview.gr/i-aigyptos-ginetai-i-proti-chora-poy-tha-e/). Από την άλλη πλευρά και η Γαλλική Αεροπορία μαζί με την Αεροπορία του Γαλλικού Ναυτικού προέβησαν από το 2018, με την ανακοίνωση της έναρξης του προγράμματος στην παραγγελία 567 νέων MICA NG σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των πυροτεχνικών μηχανισμών 300 παλαιότερων MICA (https://defpost.com/mbda-awarded-contract-to-supply-567-mica-ng-missiles-to-french-armed-forces/).

Comments

  1. Μια λεξη ή μια φραση που να περιεχει αυτην την λεξη ….. ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ !

    κι αναρωτιεμαι…..
    Πὸτε θα ακουσουμε/αναγνωσουμε αυτην την λεξη σε αρθρο που θα ανακοινωνει συυμφωνια κι συμβολαια αμυντικου ειδους το οποιο θα αναφερεται προς υλικο/πλατφορμες μεταξυ Ελλαδος κι ξενης εταιριας/κρατος;;;; ΠῸΤΕ;;;;;

  2. Σχετικά με την πρόταση «Πρόκειται για συνθήκη που ίσχυε στο παρελθόν. Όχι τώρα.»

    Ο MICA που έκανε στροφή 180 μοιρών δέχτηκε απο άλλη πλατφόρμα μέσω Link-16 στοιχεία θέσης (και άρα τυπικά «εγκλώβισε» στον στόχο) αλλά απ την εκτόξευση και μετά ανέλαβε μόνος του, δλδ βασικά εκτοξεύτηκε με Lock-on After Launch, χωρίς να μπορεί να δεχτεί ενημερώσεις μεσοπορίας παρα μόνο απ την δική του πλατφόρμα – που δε μπορεί γιατί βλέπει προς τα πίσω.

    Αντιθέτως ο Meteor όπως κι ο καινούριος AMRAAM AIM-120D μπορούν να δεχτούν ενημερώσεις μεσοπορίας απο τρίτη πλατφόρμα. Νομίζω πως προς το παρόν μόνο αυτοί οι δύο έχουν αυτή την δυνατότητα.

  3. Πλεον της ΠΑ στα Rafale και στα Mirage, έχουμε και τις νέες μονάδες του Ναυτικού τις φρεγάτες και τις ευρωκορβέτες (αν κάνουν τη σωστή επιλογή και πάνε σε ευρωπαικά όπλα και όχι αμερικάνικα) και μάλλον και τον αντικαταστάτη των Hawk? στα μεγάλα ελληνικά νησιά, με τον καινούργιο Mica VL NG των 40Km εμβέλειας.
    Αν τελικά πάρουμε belharra (η άλλο ευρωπαικό πλοίο με sylver? και αν βάλουμε τελικά και στις ευρωκορβέτες sylver?) η επιβεβαιωμένη δυνατότητα του camm να γινετε quad packed
    ( Sea Ceptor can operate from the SYLVER and Mk41 launchers using a quad-pack configuration to maximise packing density and for optimum installation on smaller ships
    https://www.mbda-systems.com/product/camm-sea/ )
    ίσως τελικά λειτουργήσει υπέρ του στην επιλογή του απο το ναυτικό, καθώς ο mica vl ng αλλά και ο camm-er, δεν έχουν επιβεβαιώση την δυνατότητα (μέχρι στιγμής) του quad packed.
    Αλλωστε ο ίδιος ο ΑΓΕΝ επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον για camm στις Belharra.
    Ο επίγειος Mica vl Ng θα ήταν ιδανικός να προστατέυσει όλες τις μεγάλες στρατιωτικές εγκαταστάσεις, με την μεγάλη του εμβέλεια, αλλα και την τεράστιας σημασίας (αυτόματη επιλογή του εκτοξευτή) ανάμεσα σε 2 διαφορετικούς τρόπους καθοδήγησης του ιδιου πυραυλου, η με ανιχνευτή θερμότητας η με ενεργό ραντάρ. (IR-RF)

  4. Οι αισθητήρες του MICA NG – και ο IR και ο RF είναι μια γενιά μπροστά απο τους προηγούμενους. Σε συνδυασμό με το περισσότερο προωθητικό αυτοί οι πύραυλοι θα είναι πραγματικά εξαιρετικοί.

    Αναρωτιέμαι αν μας κάνουν σαν λύση για SHORADS καθώς και για πλοία ωστε να μειώσουμε την πολυτυπία και το κόστος που συνεπάγεται..

    1. Φυσικα και θα μας κάναν και για SHORADS (με 1km ελάχιστη εμβέλεια) αλλά το μεγάλο πρόβλημα είναι το μεγάλο κόστος τών πυράυλων, και πιστέυω πως σωστά ο στρατός κοιτάζει το ισραηλινό Iron Dome για αυτό το ρόλο με πολύ μικρότερο κόστος. (ανά πύραυλο)
      Μιλαώ για αντικατάσταση των I-Hawk δηλαδή βλήματα μέσης εμβέλειας.
      Mica VL NG 40Km vs Αρχαίο I-Hawk 45-50Km.

      1. Δε είμαι σίγουρος οτι το iron dome μας κάνει, δεν φτιάχτηκε για να προστατεύει τις πόλεις απ τις ρουκέτες της Χεζμπολάχ?
        Επίσης κάπου διάβαζα για την Ρουμανία οτι η MBDA της πρόσφερε εργοστάσιο παραγωγής πυραύλων σε περίπτωση που αγόραζε το διστρωματικό σύστημα SHORADS/VSHORADS που έχει αναπτύξει με βάση τους MICA και τους Mistral 3.

        Γενικά ίσως είμαι προκατειλημμένος, για να καταλάβεις, ακόμα και για τους spike που σίγουρα είναι καλά όπλα θα προτιμούσα συνεργασία με τους Γάλλους για MMP. Ή με ους Ινδούς. ‘Εχω ένα θέμα με τα ισραηλινά όπλα. Νομίζω όπως πάμε θα βρεθούμε να δίνουμε πολύ περισσότερα απ όσα θα παίρνουμε.

    2. Σίγουρα η υιοθέτησή τους σε περισσότερες πλατφόρμες και αριθμούς, θα επιφέρει οικονομίες κλίμακος στην συντήρηση, εκπαίδευση και τις υποδομές

      Εκτός των λοιπών μέσων που μέσω link -16 μπορούν να δώσουν στοιχεία στοχοποίησης, έρχονται τα Rafale με παθητική έρευνα, στοχοποίηση και μετάδοση της πληροφορίας σε άλλα αεροσκάφη που οι χειριστές τους, με κλειστό το ρανταρ, θα ικανοποιούν την διαρκή φαγούρα του αντίχειρα, ξεπουπουλιάζοντας Μπούφους στο Αιγαίο

  5. Λοιπόν με αύξηση μήκους ο MICA NG θα έχει ακόμα μεγαλύτερη εμβέλεια. Το έκαναν για να εκσυγχρονίσουν τους παλιούς MICA αυτό το μήκος. Χρειαζόμαστε και αντικαταστάτες των OSA, TOR, HAWK. Μια χαρά τα 40 χλμ το λιγότερο για τον MICA NG. Μπαίνουν και σε BELHARRA XL σύμφωνα με το διαφημιστικό. Ανά 4 άδες. Με μια master συμφωνία για όλα βρίσκουμε λύση στον αέρα.

  6. «Είναι ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο τονίζουμε εμφατικά την ανάγκη συγκρότησης και μόνιμης διατήρησης σε υπηρεσία τριών τουλάχιστον πολεμικών Μοιρών της Πολεμικής Αεροπορίας, εξοπλισμένων με γαλλικής προέλευσης μαχητικά» συμφωνώ απόλυτα και μάλιστα πιστεύω ότι είναι πιθανό να γίνουν 4 οι μοίρες από την στιγμή που είναι σχεδον σίγουρο ότι θα υπάρξει και δεύτερη παραγγελία rafale γιατί αλλιώς δεν είναι συμφέρουσα η εισαγωγή ενός νέου τύπου με τόσο λίγα αεροσκάφη, πότε άλλωστε η χώρα δεν είχε εισάγει καινούργιο τύπο αεροσκάφους με λιγότερες από 2 μοίρες βλ. F-4,A-7,MIRAGE F-1,F-16,MIRAGE 2000.Οι άλλες 2 είναι πολύ εύκολο να δημιουργηθούν από την απόκτηση 16-20 MIRAGE 2000-5 είτε από την Γαλλία είτε από τα εμιράτα.Με 80 περίπου μαχητικά τα οποία θα χρησιμοποιούν όπλα Α/Α όπως τα meteor και mica ng καταλαβαίνετε τι πάρτι έχει να γίνει στο Αιγαίο ειδικά εάν οι απέναντι πάνε σε επιλογές τύπου gokdogan bozdogan.

  7. καλα, συζητάμε για δυνατότητα βολής over the shoulder για τον AMRAAM?

    ποιες οι πιθανότητες να απαιτηθεί κάτι τέτοιο?

    ποια τακτικη αεροπορικού πολέμου προτείνει τέτοια βολή?

    1. @Kostas
      Έχεις δίκιο. Συγκρίνουμε MICA IR + MICA EM με AMRAAM ενώ θα έπρεπε να συγκρίνουμε με AMRAAM + ΑΙΜ-9 ή AMRAAM + IRIS-T, η AMRAAM + ASRAAM

      Ο ΑΙΜ-9x και ο IRIS-T έχουν ικανότητα over the shoulder, αν και δεν ξέρω αν έχει νόημα. Νόημα έχει το «off-boresight» και τέτοιοι πύραυλοι είναι και ο MICA IR και ο ΑΙΜ-9x και ο IRIS-T, αλλά χρειάζονται κάσκα στοχοποίησης. Ο MICA IR μπορεί να το κάνει και χωρίς, χρησιμοποιώντας παραμέτρους στόχου απο άλλη πλατφόρμα.

  8. Ο πύραυλος MICA NG έχει κι ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα: είναι αμιγώς γαλλικός και δεν περιλαμβάνει υλικά που εμπίπτουν στην κατηγορία ITAR (International Traffic in Arms Regulations) και ελέγχονται από τις ΗΠΑ https://www.defense.gouv.fr/dga/actualite/renouvellement-des-missiles-d-interception-de-combat-et-d-autodefense-mica Έτσι, με δεδομένη τη στενή συμμαχία μας με τη Γαλλία, δεν υπάρχει περίπτωση άρνησης διάθεσής του.
    Αντίθετα, ο πύραυλος Meteor κατασκευάζεται από την MBDA για 6 ευρωπαϊκές χώρες με επικεφαλής την Μεγάλη Βρετανία (Μ. Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Σουηδία), ενώ έχει και υλικά ITAR, όπως είχε επισημανθεί ξανά εδώ: https://defencereview.gr/polemiki-aeroporia-i-pragmatikotita/ Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι κατασκευάστριες χώρες, με εξαίρεση τη Γαλλία, είναι “πολύ σύμμαχες” και με τους γείτονες, αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχει ένα θέμα. Επομένως, σε επόμενη φάση, θα πρέπει να εξεταστεί προσεκτικά το θέμα MICA NG.

    1. Νομίζω είχαμε γράψει και οι δυο πως το υπάρχουν F16/APG68 ΔΕΝ μπορεί να κάνει βολή χωρίς να έχει εγκλωβιστεί ο στόχος από το radar?
      Και αυτό έχει να κάνει με το OFP του F16???

      Εάν θυμάμαι καλά το F16 μπορεί να κάνει ταυτόχρονες 2 εμπλοκές αλλα η εμπλοκή του τη κάνει ο χειριστής ενώ αυτό γίνετε αυτόματα και για στόχους 4 στο -5

      1. Ναι, ισχύει. Για να ρίξει AMRAAM πρέπει να έχει δει με το ραντάρ του. Αυτό ισχύει και για το -5. Ανεξαρτήτως εάν ο στόχος τους έχει υποδειχθεί μέσω link (link 16 για τα F-16 Adv και το αντίστοιχο link για τα -5). Πράγμα που δεν ισχύει για το Rafale. Χρησιμοποιεί οποιαδήποτε πληροφορία, από οποιονδήποτε αισθητήρα (όχι μόνο το ραντάρ), συνδυάζει τις πληροφορίες (sensor fusion) και παρουσιάζει ένα track, στο οποίο μπορείς να ρίξεις.
        Δεν γνωρίζω σε πόσους στόχους μπορεί να κάνει βολή ταυτόχρονα το APG68(V)9, νομίζω σε 4. Τουλάχιστον, 4 στόχους υποστηρίζει η λειτουργία SAM (Situational Awareness Mode), που επιτρέπει υψηλότερο Pk σε σχέση με το στάνταρ TWS (Track While Scan). Δεν ξέρω όμως εάν μπορεί να υποστηρίξει αξιόπιστα βολή σε 4 στόχους ταυτόχρονα.
        Το -5 πάντως μπορεί: το ραντάρ RDY-2 βλέπει έως και 24 στόχους, σε 8 εκ των οποίων ανοίγει track, εκ των οποίων παρακολουθεί στενά τους 4 πιο επικίνδυνους και μπορεί να ενημερώνει ταυτόχρονα 4 πυραύλους που βρίσκονται καθ΄οδόν.
        Εναλλακτικά, το Μ2000-5 θα μπορούσε να δει στόχο με τον MICA IR (όσο βρίσκεται επί του Α/Φ) και να τον ρίξει σιωπηλά (χωρίς ραντάρ ή ανάβοντας μια στιγμή το ραντάρ, για αποστασιομέτρηση).
        Προφανώς, το Rafale κάνει κι άλλα…

  9. Κύριε Ζικίδη μόλις αναδείξατε την ουσία του ζητήματος…

    Ο αρθρογράφος παρέλειψε να αναφέρει ότι αμφίδρομο data link θα υπάρχει και στον MICA NG.

    Παρέλειψε επίσης να αναφέρει ότι με ένα σύστημα στοχοποίησης επι κάσκας (ΗΜD) όπως το Targo II που θα υιοθετηθεί στα ελληνικά Rafale, η Πολεμική Αεροπορία θα αποκτήσει και δεύτερο all aspect/off boresight όπλο αέρος – αέρος, μετά τον πολυεθνικό IRIS-T.

    Όλα αυτά φυσικά θα πρέπει να συνυπολογιστούν με αυτό που αναφέρατε. Ότι πρόκειται για αμιγώς γαλλικό όπλο που δεν εμπίπτει σε περιορισμούς ITAR. KATI που τεχνηέντως δεν αναφέρεται στα αμέτρητα άρθρα που έχουν γραφεί τους τελευταίους οκτώ μήνες για το ζήτημα των νέων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού.

    Ατέρμονες άσκοπες συζητήσεις και αναζητήσεις με καθαρά παραπλανητικό στόχο, αποκρυφτεί το γνωστό τόσα χρόνια και προφανές. Είτε θα πάμε στη γαλλική πλατφόρμα με τα συστήματα και τα όπλα της, είτε θα πάμε «σε μία από τα ίδια» για το Πολεμικό Ναυτικό. Πράγμα που όπως σημειώθηκε χαρακτηριστικά και εμφατικά στο αφιέρωμα για τους SM-2 και τους Aster 30 (https://defencereview.gr/aster-30-vs-sm-2-for-hellenic-navy-new-frigate/) σημαίνει αυτόματα πώς πρέπει να ξεχάσουμε την αντιπυραυλική/αντιβαλλιστική δυνατότητα.

    Τα γεγονότα αποδεικνύουν ότι είμαστε άξιοι των επιλογών μας… Οι τρεις τουλάχιστον «Γαλλικές» πολεμικές Μοίρες στην Πολεμική Αεροπορία θα έπρεπε να είναι πραγματικότητα εδώ και δεκαετίες. Όλες οι ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι αυτό δεν πρόκειται να γίνει ποτέ… Κάτι που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι την περίοδο 2010-2020 «καταργήσαμε» και αυτές που είχαμε.

    1. @Dimos
      Όλα σωστά με μια παρατήρηση, σημαντική: Η ΠΑ επιτέλους φαίνεται να ξυπνά από τον ύπνο του Δικαίου και να προσανατολίζεται σε 3 μοίρες γαλλικών αε/φών (αρχικά 2 Ριπών και 1 Αντικατοπτρισμών – και μακροπρόθεσμα / 2030 – 2040 / 3 Ριπών), ὀψόμεθα…

    2. Γενικώς δείχνουμε μία περίεργη απάθεια στο θέμα αντιβαλλιστικής άμυνας, ωσάν δίπλα μας να έχουμε τους καλύτερους φίλους… Οι γείτονες όμως διαθέτουν ένα ικανό οπλοστάσιο βαλλιστικών πυραύλων, το οποιο δεν κρύβουν πλέον και συνεχώς βελτιώνουν. Έτσι, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, μπορεί να δεχομαστε έναν πύραυλο, τον οποίο ουδείς βλέπει. Είναι γνωστό ότι τα ραντάρ μας (πλην του RAT31L) δεν έχουν αξιόλογες αντιβαλλιστικές ικανότητες. Το SeaFire θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά στο θέμα αυτό. Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι ο συνδυασμός SeaFire + ASTER 30 θα μπορούσε να καλύψει μία μεγάλη περιοχή από τον κίνδυνο αυτό.

      1. SeaFire + ASTER 30
        και
        Arabel + ASTER 30 NT για την ξηρά, πηγαίνοντας τους Patriot στους Σαουδάραβες και μετά πουλώντας τους.

        Ο μπαρπα Σάμος θα πάθει εγκεφαλικό. : )

  10. Ο MICA NG θα πρέπει να πιστοποιηθεί πρώτα για να μπορούν να τον φέρουν τα M2000-5 και τα Rafale. Στα Rafale οι Γάλλοι θα αναλάβουν το κόστος πιστοποίησης του πυραύλου στα Rafale F4. Οπότε για να δούμε MICA NG στην ΠΑ θα πρέπει να αναβαθμίσουμε τα Rafale F3R σε F4 και να πληρώσουμε το κόστος πιστοποίησης στα M2000-5 εκτός από το κόστος για τη μετατροπή των υφιστάμενων βλημάτων. Δε νομίζω να δούμε ποτέ MICA NG σε Μ2000-5 λόγο κόστους της όλης διαδικασίας.

    1. Δεν νομιζω οτι υπαρχει θεμα πιστοποιησης στα mirage μιας και ο πυραυλος οπως λεει και το αρθρο εινα πανομοιτυπος σε διαστασεις και χρησινοποιει τις ιδιες ραγες εκτοξευσης ενω η βελτιωση στον πυραυλοκινητηρα και τα καλυτερα ηλεκτρονικα δεν σημαινει οτι ο mica ng δεν θα αναγνωριζεται απο το αεροσκαφος και το ρανταρ του.Συν τοις αλλοις αν χρειαζεται πιστοποιηση τελικα υπαρχουν πολυ ενδιαφερομενοι να την χρεωθουν πρωτοι (ΗΑΕ,Αιγυπτος,Ινδια)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *