Στην MBDA έχει ανατεθεί σύμβαση από το Αιγυπτιακό Ναυτικό για το σύστημα αεροπορικής άμυνας VL MICA NG (Νέας Γενιάς) με σκοπό τον εξοπλισμό των Αιγυπτιακών κορβετών. Το σύστημα VL MICA NG κυκλοφόρησε επίσημα τον Οκτώβριο του 2020 και βασίζεται στην ενσωμάτωση του πυραύλου MICA NG (Νέας Γενιάς) στο υπάρχον ήδη σύστημα εγγύς αεράμυνας.

Οι νέοι MICA NG θα μπορούν να αναχαιτίσουν μικρού μεγέθους στόχους, όπως είναι τα UAV, καθώς και στόχους με χαρακτηριστικά Stealth. Το κύριο στοιχείο του βλήματος είναι πως είναι fire and forget επιτρέποντας πολλαπλές εμπλοκές ταυτοχρόνως.

Το VL MICA NG προσφέρει βελτιωμένες δυνατότητες αντιμετώπισης στόχων με μικρό ηλεκτρομαγνητικό αποτύπωμα (UAV, μικρά αεροσκάφη). Επιπλέον, το VL MICA NG μπορεί να εμπλέκει «συμβατικούς» στόχους (αεροσκάφη, ελικόπτερα, πυραύλους cruise και αντιπλοϊκά βλήματα) σε μεγαλύτερες αποστάσεις.

Ο Eric Béranger, Διευθύνων Σύμβουλος της MBDA, δήλωσε: «Αυτή η συμφωνία αποδεικνύει την εμπιστοσύνη της Αιγύπτου στην οικογένεια συστημάτων VL MICA, την οποία χρησιμοποιούν 15 ένοπλες δυνάμεις σε ολόκληρο τον κόσμο για την προστασία των ναυτικών και χερσαίων δυνάμεών τους».

O MICA NG θα εισέλθει σε υπηρεσία το 2026, εξοπλίζοντας κατά κύριο λόγο το μαχητικό Rafale F4

Το Αιγυπτιακό Πολεμικό Ναυτικό εξοπλίζει ήδη τέσσερις κορβέτες Gowind, που αγοράστηκαν πρόσφατα από τα ναυπηγεία της Naval Group, με συστήματα από την οικογένεια VL MICA.

Ο πύραυλος MICA NG άρχισε να αναπτύσσεται το 2018, με σκοπό να εξοπλίσει τα μαχητικά Rafale της Γαλλικής Αεροπορίας. Παρότι οι εξωτερικές διαστάσεις του MICA είναι παρόμοιες με τον MICA NG, ο εσωτερικός σχεδιασμός διαφοροποιείται αρκετά.

Ο MICA NG φέρει είτε υπέρυθρο ερευνητή (IR), είτε RF, με την MBDA να χαρακτηρίζει την έκδοση IR ως «the silent hunter», αφού καθοδηγείται παθητικά και επιτρέπει ελάχιστους τρόπους αντιμετώπισης από τον στόχο.

Ο μικρότερος όγκος ηλεκτρονικών εξαρτημάτων επιτρέπει στον MICA NG να μεταφέρει μεγαλύτερο προωθητικό φορτίο, επεκτείνοντας σημαντικά την εμβέλειά του, βελτιώνοντας την ευελιξία του και την ικανότητά εμπλοκής στόχων σε μεγάλες αποστάσεις.

Σε λειτουργία επιφανείας-αέρος, ο MICA NG θα μπορεί να παρακολουθεί στόχους σε απόσταση έως και 40 χιλιομέτρων. Τέλος, το κόστος συντήρησης θα μειωθεί σημαντικά χάρη στους εσωτερικούς αισθητήρες που θα παρακολουθούν την κατάσταση του πυρομαχικού καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής.


Comments

    1. Δυστυχώς πολλοί δεν με διαβάζουν!!!

      Οι ESSM δεν είναι exportable στην Αίγυπτο όπως βεβαια και οι ASTER-30

      Οι MICA NG θα αρχίσουν να παραδίδονται στη Γαλλική Αεροπορία από το 26:

      https://www.navalnews.com/naval-news/2021/02/egyptian-navy-is-the-launch-customer-for-mbdas-vl-mica-ng/

      Οποτε οι Αιγύπτιοι ποτε θα τους πάρουν???

      Έχουν ήδη παραγγείλει υπάρχοντες MICA από το 2017

      https://www.defenceweb.co.za/featured/egypt-selects-vl-mica-missile-for-its-frigates-after-umkhonto-deal-falls-through/

      1. Πάλι τρόλιγκ ως συνήθως.
        Οι 2 ιταλικές φρέμμ έχουν απο 16 Aster 30.
        Κατα τα άλλα δεν εξάγονται οι Aster 30 στην Αίγυπτο.
        Οπως τότε που έλεγες ότι δέν μπορούν να μπούν mica στις μπελ γιατι δεν είναι πιστοποιημένοι στο setis.
        Και σου απαντήσαμε όλοι ότι οι mica είναι ήδη πιστοποιημένοι στο setis στις αιγυπτιακές γκόβιντ.

          1. Όπως δεν γινόταν έως τώρα για τον Mica στις Gowind, ή θα γινόταν μετά το ’26, έτσι μπορεί μέχρι να κατασκευαστούν και οι Belhara να μπουν στο πίσω μέρος της υπερκατασκευής , όπως έχουν προτείνει οι Γάλλοι:

            1)Egypt becomes the first international customer for MBDA’s VL MICA New Generation surface-to-air system : https://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2021/february/9745-egypt-becomes-the-first-international-customer-for-mbda-s-vl-mica-new-generation-surface-to-air-system.html

            2)Mica σε Belhara :https://navaldefence.gr/mer-et-marine-belhrra-aster-30-vl-mica-s/

          2. @Διηνέκης

            Οι GOWIND με MICA πουλιόνται εκτος των UAE όπου ζήτησαν ESSM

            σε [email protected] MICA δεν έχει προταθεί στην ελλάδα ποτε CAMM maybe!

            Η διαμόρφωση που συζητάγαμε πέρσι τον Ιούλιο είναι εδώ
            https://defencereview.gr/belharra-oi-galloi-kateftasan-me-stocho-tin-oi/
            Η διαμόρφωση που συζητάμε τώρα εδώ
            https://defencereview.gr/polemiko-naytiko-oi-galloi-kateftasa/

            Υπενθυμίζω πως το Γαλλικό Ναυτικό ΔΕΝ έχει MICA σε πλοία του

          3. Σωστό εν μέρει, διότι παρέθεσα παραπομπή που είχε πρόταση για Mica, ασχέτως αν οι τελευταίες διαμορφώσεις δεν την συμπεριλαμβάνουν. Επίσης μπορεί το Γαλλικό να έχει επιλέξει τους Aster 15 , αλλά δέκα Ναυτικά παγκoσμίως χρησιμοποιούν τον Nanal VLMica και με ευκολία μπορούν να εντάξουν πλέον τον Mica NG

        1. Για να το συνεχίσω:
          Οι Αιγύπτιοι είχαν πάρει μια γαλλική FREMMτο 2015 τη πρώην NORMANDIE
          Αυτές είναι εξοπλισμένες με έναν A43 για ASTER15 και έναν A70 για MdCN
          Για την Αιγυπτιακή αφαιρέθηκαν ο A70Kαι το ecm
          Δες εδώ
          https://www.meretmarine.com/fr/content/fremm-pour-legypte-ca-se-precise
          https://en.wikipedia.org/wiki/FREMM_multipurpose_frigate#Egypt
          http://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/year-2015-news/june-2015-navy-naval-forces-defense-industry-technology-maritime-security-global-news/2836-dcns-transfered-the-fremm-frigate-tahya-misr-to-the-egyptian-navy.html

          Aρα η Γαλλική FREMM που έχουν ΔΕΝ μπορεί να βάλει ASTER30!

          Για τις Ιταλικές θα δούμε

  1. Κουκλακια οι γαλλικες κορβετοφρεγατες….αχ να φτιαχναμε 2 Μπελ ελληνικης διαμόρφωσης, 6 gowind 3100 κ να παιρναμε 2 εκσυγχρονισμένες λαφαγεττε 5,5 δις κ να αντικαταστουσαμε ολες τις Σ. Τι ωραία θα ητανε…

    1. και γιατι belharra με 16 aster 30 και 8 scalp naval? και οχι sigma 11515 ή arrowhead 140 με 4 vls και 30-40% ποιο φθηνες δεν μπορω να το καταλαβω!!!!!!!!!!!
      αυτην η μανια με τους γαλλους δεν δικαιολογηται

    1. Ό χώρος υπάρχει και απο τεχνικής άποψης δεν υπάρχει πρόβλημα. Οπότε είναι απόφαση του πελάτη αν θα επιλέξει A50 για Aster 15/30 η A35 για MICA η και τα δυο(όπως προτεινόταν παλιότερα για την FREMM).
      Οι Γάλλοι πιστοποιούν πάντως άνετα και τα δυο συστήματα σε γαλλικά και γερμανικά πλοία, όπως διαπιστώνουν και οι Αιγύπτιοι στην περίπτωση των νέων A200 που αγόρασαν απο την Γερμανία.

        1. Υποψιάστηκα ότι εννοούσες αυτό,για αυτό ανέφερα το παράδειγμα με τις FREMM όπου προτείνονταν η εγκατάσταση των VLS για MICA στην υπερκατασκευή του υπόστεγου(όπως φαίνεται στην παρακάτω παρουσίαση).

          https://www.meretmarine.com/fr/content/fremm-grecques-le-contrat-ne-pas-rater-pour-dcns

  2. Αν δεν κάνω λάθος με MICA NG θα εξοπλισθούν και οι αιγυπτιακές MEKO A200……………………. Μήπως να έμπαινε και στις ΜΕΚΟ 200ΗΝ του ΠΝ στην αναβάθμιση και οι ESSM που φέρουν να εξεταστεί αν μπορούν να αξιοποιηθούν από μικρότερου εκτοπίσματος σκάφη κατόπιν τροποποιήσεων;

  3. Κύριοι συντονιστές πότε θα κάνετε ένα άρθο σαν του ιουλίου με την ακριβή κοστολόγηση της τελευταίας διαμόρφωσης της Μπελαρά που διαπραγματευόμαστε?
    Τα αμερικανοπουλημένα σάιτ και έντυπα εσκεμμένα δείχνουν την Μπελ σε διπλάσια σχεδόν άρχική τιμή σε σχέση με την αλουμινότρατα, αλλα στο τέλος η τιμή είναι 4 δις για 4 τράτες και 4 και κάτι δις για τις 4 Μπέλ.
    Αρα μας κοροιδεύουν κανονικά.
    Λάσπη στον ανεμιστήρα ως συνήθως για να πιστεί το πόπολο ότι οι αλουμίν είναι οι ιδανικές για εμάς.

      1. Πως γίνεται να έχουμε τιμή με fos, όπλα κλπ όταν ο εκπρόσωπος της lm όταν τον ρώτησαν σχεδόν σε όλα είπε όταν και ότι ζητηθεί από το ΠΝ σας τότε θα το συζητήσουμε αν γίνεται και πόσο όλοι γνωρίζουμε ότι δεν έχει σταλεί η Lor όποτε ή η τιμή με όλα όσα αναφέρονται είναι μάλλον για την διαμόρφωση της Σαουδικής Αραβίας (πράγμα που νομίζω συμφωνείς δεν είναι αυτό που μας καλύπτει) ή απλά κάποιοι κάνουν πλάτες .

        1. Για κάποιο λόγο οι επιτελείς του ΠΝ δεν στέλνουν το LOAR για τις mmcs,και ελπίζω να είναι λόγου μη αποδοχής τους ως σοβαρή πρωταση οι ελιψεις που φέρει αυτό το σχέδιο πλοίου!!!!!

          1. Δεν αποφασίζουν οι επιτελείς του Ναυτικού!!
            Υποπτεύομαι πως υπάρχουν προβλήματα στην «‘επένδυση «»της ONEX/DFC στο Σκαραμαγκά εξού και η καθυστέρηση
            Το ΒΉΜΑ έγραφε τη Κυριακή πως η DFC σκέφτεται να τα μαζευτεί από Βαλκάνια και Ελλάδα και τώρα τρέχουν να το μαζέψουν
            Δεν κοιτάνε όλοι μονο τα VLS/ πυραυλους και κανόνια όπως εμείς οι χαμηλής αντίληψης ναύαρχοι του πληκτρολογίου
            Για αυτό υπάρχουν οι πολιτικοί να σχεδιάζουν το μέλλον της χώρας όπως μας έγραφε και ένα τρολακι προ καιρού ονόματι ΚOSTAS?

          2. Πάμε για την MMSC με ταχύτητα φωτός. Την ανακοίνωση της DFC χθες ότι παραμένει και ενδιαφέρεται για τα ΝΕ, την τηλεδιάσκεψη με Άδωνι και την «τυχαία» αναφορά περί laser δεν τις είδες; Τι κάνει νιάου-νιάου; Δεν προσέχετε τι γράφει ο CK…

    1. @Romeo
      Όπως επίσης γράφουν οι κονσέρβες της LM θα στηρίζονται στην Σαουδαραβική έκδοση αυτοί που πλήρωσαν να εξελίξουν, αλλά η Ελληνική θα έχει ανώτερα συστήματα και άλλες προσθήκες…. δωρεάν. Μεγάλοι φιλέλληνες εκεί στην LM, μεγάλα κορόιδα οι Σαουδάραβες. Το συγκεκριμένο άρθρο έχει και απενεργοποιημένα σχόλια, ως τεκμήριο… αξιοπιστίας και αμεροληψίας.

    1. Τι σχεση μπορεί να έχουν οι MMSC ΗΝ με τις Gowind 2500t ? μεγαλύτερο σκαφος ειναι ,εχει διπλάσιους πυραυλους ,πολλες περισσοτερες δυνατότητες για ανθυποβρυχιακό αγώνα ,μεγαλύτερη ταχύτητα .Μη συγκρίνης κορβέτα με φρεγάτα .

      1. Με captas 2 (και όχι 4 που μας λέγαν αρχικά) που έχουν και τα 2 πλοία και γκοβιντ και αλουμινότρατα και με σοναρ γαστρας η γκοβιντ και χωρις σοναρ γαστρας η τράτα πως είναι ανώτερη ανθυποβρυχιακά η τράτα της γκόβιντ?

          1. Πες μας τι παραπανω έχει?
            Απο το κακό στο χειρότερο πηγαίνει η κατάσταση.
            Απο captas 4 πέσαμε στο captas 2, και οι υπαλληλοι λμ και πρεσβείας το κάναν γαργάρα.
            Τωρα μας λένε οτι θα έχει 3 ΜΟΝΟΥΣ vls μαζί με τον έναν 8απλό ΜΚ41.
            Φαντάσουν ούτε ολόκληρος δεύτερος 8απλος Μκ41 δεν χωράει το σκαρί.
            Και γώ πριν μήνες είχα πέσει στη λούμπα και έλεγα δεν μπορεί ένα 2ο Μκ41 θα τον βάλουν.
            Δεν χωράει στο ρημάδι τίποτα λέμε.
            8απλοςΜκ41+3 ΜΟΝΟΙ = 44 essm, αλλά θέλουν και Ascroc μας λένε οι υπάλληλοι της ΛΜ, αφου είναι δικό μας προιον οι Ascroc (ντόπιο πράμα) της ΛΜ να μην τους βάλουμε?
            Αν βάλεις όμως 5 Ascroc μόνο οι essm θα γίνουν αμέσως 24.
            Τι άλλα πλεονεκτήματα έχει?
            Θα έχει strales? δεν ξερουμε, εδω δεν ξερουμε αν θα εχει 76αρι, μπορει να μας φορτωσουν το 57αρι?
            Θα εχει Ram21 η Searam 11? (διπλασιο φόρτο πυραυλων)
            Αν βάλουν Searam 11 (oπως οι αραβες στη δικια τους τρατα) πάει να πει πως το CMS του πλοίου (Πλοιο? Lol) είναι της πλάκας και δεν μπορεί να ολοκληρώσει ούτε την Ram21.
            Ποιές είναι οι φοβερές κρυφές δυνατότητες και δεν τις έχουμε ακούσει ακόμα?
            Κανας Hellfire θα μας πεις τωρα.

          2. Romeo η MMSC ΗΝ εχει 100εκ παραπανω μονο σε finishing equipment απο την Αραβικη … Το ΠΝ εβαλε πολλα παραπανω απο αυτη που εφεραν ως βασικο μοντελο οι Αμερικανοι(την αραβικη) .

            Πιθανων να μην την εκαναν αντιαεροπορικη με την εννοια των 100χλμ πυραυλο ΑΑ αλλα το πλοιο φαινετε να ειναι τουμπανο σε όλα τα υπόλοιπα .Στα ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό εχει πιασει ταβανι .Πιθανολογο οτι ειναι καλυτερη ακομα και απο την Bel HN σε αυτο τον τομεα που ηταν ηδη πολυ καλη …

          3. @ROMEO 60

            Κοιτάς την επιφάνεια !!!

            Το πλοίο έχει αλλα σοβαρότατα μειονεκτήματα :

            1)Προδιαγραφές επιβιωσIμοτιτας
            Κατά τη κατασκευάστρια εταιρία και το αμερικανικοNavy αυτό στις LCS αντί σταθμίζεται με την υψηλή συνεχής ταχύτητα πορείας > 40knots η οποια βεβαια δεν υπάρχει στις MMSC

            2) Επιδόσεις εμβέλειας ταχύτητας:

            Βγάζει 5000NM με …10knots, 2500nm @14knota

            Για σύγκριση οι MEKO HN βγάζουν 4100nm με 18 Knots (wikipedia)

            Το πλοίο αυτό δεν θα μπορεί να ακολουθεί το στόλο σε επιχειρήσεις με τέτοιες επιδόσεις ταχύτητας/ εμβέλειας /αυτονομίας

            Θα θέλει συχνό ανεφοδιασμό σε καύσιμα που σημαίνει βυτιοφόρο από πίσω η επιστροφή σε λιμάνι

          4. Ποίος ακριβώς είναι ο «παραπάνω» εξοπλισμός, και αν έχετε την καλοσύνη θα μπορούσατε συγκρίνοντας υποσύστημα προς υποσύστημα, να δικαιολογήσετε το υπέρτερο της παράκτιας φρεγάτας MMSC στον ανθυποβρυχιακό αγώνα εν σχέση με την εν λόγο κορβέτα;

            Φρεγάτες δίχως σοβαρές δυνατότητες αεράμυνας περιοχής δεν έχουν λόγο ύπαρξης στο ελληνικό οπλοστάσιο.
            Για οπλικά συστήματα, αισθητήρες, και αποστολές ανάλογες αυτών που δύνανται να εκτελέσουν οι MMSC, είναι μακράν προτιμότερη και ικανότερη μια βαριά κορβέτα, στο ήμισυ της τιμής.

            Αρκετά με το σανό.
            Όσοι για πολιτικούς και οικονομικούς λόγους, αλλότριους των συμφερόντων του κράτους μας, καίγονται για την προμήθεια των χειρoτέρων φρεγατών στην ιστορία των φρεγατών, ας έχουν το θάρρος της επιλογής των και ας αναλάβουν το τίμημα.

      2. Πλοια παρακτιων επιχειρησων ειναι και τα δυο (LCS= Littoral Combat ship, πλοιο ΠΑΡΑΚΤΙΑΣ μαχης)
        Εχουν τον ιδιο οπλισμο ΑSuW, απο 8 αντιπλοϊκα βληματα.
        Και τα δυο παιρνουν ελικοπτερο 10 τονων, δηλαδη ΜΗ60R.

        Η διαφορα ειναι οτι οι Gowind 2500 δεν εχουν κανεναν απο τα τεραστια προβληματα αξιοπιστιας των ΜΜSC, εχουν πολυ πληρεστερο ανθυποβρυχιακο εξοπλισμο, αφου εχουν σοναρ γαστρας, και κοστιζουν το ………1/3 των χρηματων που κανουν οι MMSC.

        Δεν εχω καταλαβει τι κανουν τα LCS που δεν μπορουν να το κανουν οι Gοwind 2500 στο Αιγαιο, και μαλλιστα με το 1/3 του κοστους.

        Και ελπιζω να μην ισχυριστει κανεις σοβαρα οτι με τα LCS θα παμε να πολεμησουμε στην Ανατολικη Μεσογειο.

          1. LCS=ενδιάμεση λύση=ΑB

            Οπότε, LCS=ΑB

            Συνεπάγεται ότι:

            LCS/€ > ΑΒ/€

            Άρα, καλύτερη ενδιάμεση λύση η LCS!

      3. Έλεος πια. Η μμσψ ειναι οτι ΧΕΙΡΌΤΕΡΟ υπαρχει.

        Η γκοβιντ πολυ ανώτερη..παιρνει κ αστερ 30, ενώ η σαπιλα τράτα δεν μπορει να αξιοποιήσει σμ2…οσο για τον ανθυποβρυχιακο αγώνα…ΕΛΕΟς…ποιο εχει3 σοναρ γαστρας.κ ποιος οχι?????

      4. Mια gowind των ΗΑΕ με 32 ssm2, stratles,ram, captor-4 και σόναρ κοιτους και με τιμή 500 εκατ πλήρος για κάθε κορβετοφρεγατα την καίει την mmcs και σε οπλισμο ,και δε ανθυποβριχιακο πόλεμο και σε τιμή και σε ποσοτητα

      5. Οι MMSC μου φαίνεται ότι θα έπρεπε να συγκριθούν με τις Ρουσέν που είναι ΤΠΚ και που αν είχαν σόναρ θα ήταν καλύτερες, αν δε παίρναμε τις Σκανδιναβικές ΤΠΚ που είναι λίγο μεγαλύτερες (και πολύ πιο φτηνές) και τους βάζαμε επιπλέον όπλα, θα ήταν στο 1/4 του κόστους των MMSC και με μεγαλύτερες δυνατότητες.

        Νομίζω ότι οι MMSC έχουν τελειώσει οριστικά και αμετάκλητα, τζάμπα ξοδεύεται μελάνι για αυτές.

        Το πιο πιθανό αν ποτέ κατέβουν οι ΗΠΑ, θα κατέβαιναν με μια FFGX ή μια σύμπραξη της LM με την Fincantieri Ιταλίας (και όχι ΗΠΑ) για Fremm Ιταλική, πολύ κοντά στο set up της FFGX. Από τα 4 δις που θα κόστίζε το όλο project, τα μισά θα τα τσέπωνε η LM και μάλιστα στο κομμάτι που θα είχε μεγάλο περιθώριο κέρδους (αισθητήρες, λογισμικό, ραντάρ, πύραυλοι κτλ), ενώ θα τσιμπούσε και την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ.

  4. Δεν υπάρχει καμια ελπίδα να σε gowind 3100?

    Σοβαρά, ποσο κάνει μια gowind3100 με 16 αστερ 30 κ μιka ng κ fos?
    500?600?

    Ας πουμε 600 βαλε 8 gowind3100, 2 lafayette ενδιαμεση κ εχεις 10 νεες φρεγατες, κ τουλαχιστον 128 αστερ 30 + αρκετα μικα ng!

        1. Οι GOWIND έχουν πουληθεί με MICA και ESSM μονο

          Δεν ξέρω εάν το πλοίο αυτό έχει το βάθος να πάρει έναν A50VLS με 5m length 9depth) φυτευτό στο κατάστρωμα!

          Επιπλέον για να μπορέσει να εκμεταλλευτεί τη εμβέλεια των ASTER30 πρέπει να έχει ικανό RADAR (και βαρύ )τοποθετημένο όσο πιο ψιλά γίνετε και το πλοίο δεν είναι τόσο μεγάλο ώστε να υποστηρίζει τέτοιο ιστό

          Θα ήμουν πιο αρνητικός αλλα μετά σκέφτηκα ότι υπάρχει και η DOHA με ανάλογες διαστάσεις και 16 ASTER30

          Αλλα για long rsnge target detection θα παίρνουν data και από αλλα radar :

          The Aster will be guided by the Kronos radar. Because of the relatively small size of the corvettes, early warning / long-range threat detection missions will be taken care of by shore-based radars as well as a larger, L band radar fitted aboard the air defense LPD also procured by Qatar as part of the gobal contract with Fincantieri.

          https://www.navalnews.com/naval-news/2020/02/fincantieri-launches-qatars-1st-air-defense-corvette-al-zubarah/

          1. Kαι αυτό με τα 5 m Lenght, λάθος είναι. Όλοι οι Sylver,νομίζω, έχουν το ίδιο lenght και width, αλλά διαφέρουν στο height . Έτσι ο Α50 έχει lenght = 2,6 m, width = 2,3 m και height = 5 meters Αξιόπιστη πηγή και παρουσίαση όλων των χαρακτηριστικών των SYLVER (SYstème de Lancement VERtical):http://www.seaforces.org/wpnsys/SURFACE/DCNS-Sylver-vertical-launching-system.htm

          2. @SPARTAN
            Αυτό που λένε 2wikipedia LENGTH είναι το βάθος ύψος
            για να συνεννοούμαστε αυτό που μπαίνει κάτω από το κατάστρωμα

  5. Στην φρεγατοφρενίτιδα των τελευταίων δύο εβδομάδων το defencereview δείχνει να τηρεί μια στάση αποστασιοποίησης.Αν η πεποίθησή μου είναι ορθή,οι συντελεστές του σάιτ σέβονται τους αναγνώστες αλλά και τους εαυτούς τους μην αναπαράγοντας την ακατάσχετη-και πιθανώς κατευθυνόμενη-μπουρδολογία των τελευταίων ημερών.

    1. Περιέγραψες την πραγματικότητα των τελευταίων ημερών. Σίγουρα πιο υπεύθυνη η στάση του DR, σε σχέση με τον βομβαρδισμό πολλών και αντιφατικών μεταξύ τους άρθρων από γνωστούς ενημερωτικούς ιστότοπους. Με έμμεσο πάντα τρόπο, οι Ευρωπαϊκές προτάσεις πάντα κάπου υστερούν σημαντικά, από το κατεπείγον της παραγγελίας περνάμε στο νο μη βιαζόμαστε γιατί μπορεί και να σκοντάψουμε και υπάρχει η περίπτωση της αναβολής για το μέλλον, αφού η υπερπρόταση των Ουσαίων δεν έχει την εκτίμηση της πλειοψηφίας ούτε των Επιτελών ,ούτε και της κοινής γνώμης . Έχουν δε αναπτύξει τόσα εναλλακτικά σενάρια, που όταν καταλήξει η διαδικασία θα βγουν να πανηγυρίσουν οτι είχαν προβλέψει την επιλογή

  6. Εγω το βιολι μου….
    Οσο οι Αραβες με κρατανε στη ζωη με τον αναπνευστηρα της αγορας ομολογων τοσο οι Γαλλοι θα μενουν στο παιχνιδι

    Και οσο ο γερο Τζον (Μπαιντεν) το παιζει σκληρος στους Αραβες και ιδιως στα ΗΑΕ τοσο αυτα ειναι πιο κοντα να αγορασουν δυο μοιρες Ραφαλ για σπασιμο.

    Πρεπει να γινουν τρομακτικα πραγματα για να μεινουν εξω οι Γαλλοι. Στη φαση που ειμαστε πιο πολλες πιθανοτητες εχουν οι Αγγλοι παρα οι Ουσαιοι οτι και να κανει ο Μπουμπουκος και το μαντρι του…

    1. Και εγώ το ίδιο βιολί ακούω Παρασκηνιακοί χορηγοί μας οι Άραβες , ενώ οι Γάλλοι στο προσκήνιο ασφυκτικά δίπλα μας, λόγω κοινών γεωπολιτικών συμφερόντων έναντι των Οθωμανών πειρατών

    2. @Paradox
      Η περιοχή έχει χωριστεί:
      Κατάρ – Τουρκία vs Σ.Αραβία, ΗΑΕ, Αίγυπτος, Ισραήλ, Κύπρος, Ελλάδα
      Λεφτά για γαλλικά όπλα υπάρχουν. Τελεία. Καμία δικαιολογία με δήθεν κρατικές εγγυήσεις των ανύπαρκτων θείων εξ εσπερίας. Ούτε το Σκαραμαγκά δεν μπορούσαν να επενδύσουν οι «λύκοι της Γουόλ Στριτ» με τα άσφαιρα.

      1. @ Paradox & Spartan

        Τοτε γιατι δεν αγοραζουμε τα 12 Ραφαλ που θελουν να πουλησουν οι Γαλλοι στην Κροατια, συν αλλα 10 καινουρια να τα κανουμε 40.

        Και 5-6 αεροσκαφη εναεριου ανεφοδιασμου, ειτε μεταχερισμενα Αμερικανικα, η Airbus 330 μετασκευασμενα, και λυνουμε το προβλημα αεροπορικης καλυψης του στολου για μερικα χρονια ωστε να αποφασισουμε στην ησυχια μας.

        Ας παρουμε Γαλλικες πυραυλακατους και υποβρυχια και στο ενδιαμεσο.

        Παντως ο μπουμπουκος ειχε τηλεδιασκεψη σημερα με την DFC.

        1. φιλε G_P ο φακελος για τα Ραφαλ της Κροατιας ειναι πανω στο γραφειο του Παναγιωτοπουλου να ξερεις και ειναι πολυ ζεστος…..

          Ολα θα εξαρτηθουν απο το τι θα γινει αφενος με τις φρεγατες κι αφετερου με την ολοκληρωση η ακυρωση του πακετου οπλισμου των ΗΑΕ απο τους Ουσαιους.

          Αν οι Κροατες δεν καταληξουν στα Ραφαλ (σχεδον σιγουρο) κ η προταση απο μερους μας θα γινει ειδικα αν τις φρεγατες τις δωσουμε αλλου

          σε αντιθετη περιπτωση θα περιμενουμε τα ΗΑΕ γιατι παντα υπαρχει ανοιχτη η συμφωνια για ενισχυση μιας μοιρας Μιραζ 5/9 απο το 26 και μετα αν τελικα οι Ουσαιοι δεχτουν την συμφωνια.

          Αν οχι τοτε υπαρχει η περιπτωση να παρουμε τα Μιραζ λιγο νωριτερα γιατι τα ΗΑΕ θα πανε σιγουρα προς δυο μοιρες Ραφαλ

          Τωρα για τον μπουμπουκο τι να πω…….το προσπαθει παντως κι αυτο δειχνει ανθρωπο απολυτα «εντιμο» και «ανιδιοτελη» που κοιτα ΜΟΝΟ το εθνικο συμφερον.

          …..και μετα ξυπνησα

          1. @Paradox
            Δε θυμάμαι αν είστε ο συνομιλητής μας που θα κατέβαινε εκτός απροόπτου στην IDEX πάντως μετά λόγου γνώσεως αυτές τις στιγμές υπάρχει τρελό παρασκήνιο για τα δώδεκα της Κροατίας – Μακάρι, όλα να κυλήσουν κατ’ ευχήν και να δούμε την έξτρα παραγγελία. Η Κροατία, φαίνεται να οδηγείται στην απόκτηση VIPER.
            Για DFC γελάνε και οι πέτρες. Γυμνός ο Βασιλιάς. Κάποιοι ψάχνουν να αντλήσουν λεφτά μέσω Πειραιώς. Παρακολουθήστε την ΑΜΚ της.

      2. @ Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

        Μεγάλο κεφάλαιο αυτό των επενδύσεων των ΗΠΑ στην Ελλάδα. Ανύπαρκτων κατά τη γνώμη μου.

        Μόνο για να χαλάσουν συμφωνίες με τους Κινέζους (και όχι μόνο) έρχονται οι ΗΠΑ.

        Θυμίζω λιμάνια και βέβαια πιο χαρακτηριστική η περίπτωση της «Εθνική Ασφαλιστική» κατά την οποία για να μην πέσει στα χέρια των Κινέζων φτιάχτηκε ένα ας το πούμε κονσόρτσιουμ από ελληνοαμερικάνους επιχειρηματίες που ήταν κυριολεκτικά ξεβράκωτοι. Τελικά χάλασε το ντιλ επειδή δεν μπορούσαν ούτε 1 Μ € να εγγυηθούν.

  7. Σε αυτή τη χώρα,αγαπητέ Paradox,με βάσ την Ιστορία τα τελευταία 100 χρόνια μόνο τρομακτικά πράγματα συμβαίνουν.Δεν ξέρω την ηλικία σου,αλλά εμένα ως γεροντάρα των-ήντα plus δεν θα με εκπλήξει καθόλου να μείνουν οι Γάλλοι απέξω.So never say never όπως λέμε στην καθομιλούμενη νεοελληνική.

  8. Ο συνδιασμός NS-100 mica ng είναι καλύτερος από αυτόν του trs-4d essm. Τελικά η μμσψ με τα 24-32 κελιά και τους SM-2, Tomahawk, VL-Asroc, Essm έμεινε στα 11 κελιά (με το ζόρι μπήκαν 3 κελιά ορφανά) με 28 essm και 4 asroc. Και νομίζω ότι αυτά 3 έξτρα κελιά μπήκαν λόγω της έλλειψης τορπιλών ώστε να τοποθετηθούν οι asroc και να μην μείνουν οι τράτες μόνο με 16 essm. Μια Gowind 2500 είναι καλύτερη στον ανθυποβρυχιακό αγώνα από τις μμσψ λόγω ύπαρξης τορπιλών, σόναρ τόρπιδος και συρόμενου. Έχει μεγαλύτερη πιθανότητα επιβίωσης σε επιθέσεις κορεσμού μιας και με mica ng-ns100 μπορεί να κάνει 16 ταυτόχρονες εμπλοκές σε αντίθεση με τις 2 των αλουμινότρατων. Έχει το 1/3 του κόστους, αξιόπιστο σύστημα πρόωσης και γενικά είναι ένα καλύτερο πλοίο.

    Αν βάλουμε και στην εξίσωση την προβληματική σχεδίαση της μμσψ (μειωμένη επιβιωσιμότητα) , την αυξημένη κατανάλωση και την ακριβή αλλά και αρκετά συχνή επισκευή του συστήματος πρόωσης τότε η Gowind κερδίζει κατά κράτος.

    Αν οι Γάλλοι ήταν έξυπνοι θα έδινα με 4.5 δις 2 Belharra HN και 6 Gowind 2500 + 300 εκατομμύρια για αναβάθμιση των Meko και θα ήμασταν κούπα.

    Τώρα με τα κόλπα της κυβέρνησης για λύσεις πακέτο και διακρατικές συμφωνίες όλα δείχνουν ότι οι πωλητικοί πιέζουν για μμσψ ή όπως είπε και ένας ναυαρχούλης που εργάζεται στην Lockheed lcs flight iii.

    ΥΓ: Δεν μπορώ να καταλάβω πως η lcs flight iii δικαιολογεί το 1 δις ανά πλοίο. Ή μάλλον κατάλαβα. Επειδή το USN ακύρωσε την παραγγελία 10 πλοίων της κλάσης και έχει στο περίμενε τα υπό κατασκευή lcs η Lockheed προσπαθεί με την εκνευριστικά επιθετική προώθηση των lcs + να καλύψει την χασούρα και γιατί όχι να βγάλει κέρδος.

    1. Απορίας άξιο είναι επίσης που στην Ελλάδα υπάρχουν άνθρωποι που συζητούν ακόμα για ένα πλοίο (LCS/MMSC) το οποίο στην χώρα σχεδίασης/ναυπήγησης λέγεται ξεκάθαρα ότι ήταν εξαρχής αποτυχία.

      Now Is The Perfect Time To Sink The Freedom Class Littoral Combat Ship

      The Freedom Class Is A Lemon

      The Freedom class, has, from the very first, been an unmitigated engineering disaster. The USS Freedom (LCS 1) came out of the shipyard so top-heavy, stabilizing blisters (characterized on the waterfront as “butt-cheeks”) had to be welded on the stern of the ship. Then, in 2010, the ship somehow ingested saltwater, ruining the ship’s big gas turbine. When deployed to Singapore in 2013, the ship regularly lost power, and then, finally, in 2016, the ship lost a commanding officer after the ship’s diesel engine was severely damaged.

      That performance—in the first ship of a new class—can be forgiven. There is some value in figuring out the weak points on any new craft. The problem is that the rest of the Freedom class vessels have been equally problematic, suffering from an overly complex and unreliable power plant.

      https://www.forbes.com/sites/craighooper/2020/11/09/now-is-the-perfect-time-to-sink-the-freedom-class-littoral-combat-ship/

        1. Ενώ εκείνοι που υποστηρίζουν την αγορά LCS/MMSC σιγοντάροντας την πρόταση της LM πέος την Ελλάδα δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντα της εταιρίας που ανταγωνίζεται την γαλλική πρόταση,έτσι;

        2. @ CK
          Αυτό ήταν πολύ γνωστό πολύ πριν αρχίσουν τις αναφορές στο ιστολόγιο του Ποδηλάτου. Ο άνθρωπος, ασχέτος του εμπορικού πολέμου μεταξύ των δύο κολοσσών, έχει δίκιο. Μιλάμε για total failure vessel.

          1. @ Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ
            Όταν πρόκειται για τα συμφέροντα της συγκεκριμένης εταιρίας,οι συνήγοροι έχουν για όλα εξηγήσεις και εκεί που λέγονται αλήθειες πρόκειται για λομπίστες.
            Η λογική είναι η εξής: Όλοι οι άλλοι λένε ψέματα και είναι λομπίστες των ανταγωνιστών,ενώ η εταιρία με παρελθόν παράνομων πράξεων στα εξοπλιστικά παίζει πάντα σωστά και «δεν» προσπαθεί με όλα τα μέσα(χρησημοποιόντας και την δεσπόζουσα θέση της στην αγορά) να πάρει συμβόλαια.

    2. Ούτε εγώ γουστάρω τα MMSC κυρίως για τους λόγους που γράφω παραπάνω αλλα δεν μπορούμε να γράφουμε ανακρίβειες!!

      Καταρχάς οι GOWIND έρχονται με το SMART-S όχι το NS100
      Το SMART-S είναι PESA μια γενιά πίσω από τα AESA NS100,TRS4D,…

      Επιπλέον υπενθυμίζω πως μιλάμε πλέον για το ESSM BII με active radar (TOU AMRAAM)που μπορεί να πλήξει στόχους αυτόνομα χωρίς καταυγάση (SARH)

      Διατηρείται και η καταυγάσvι και για τη περίπτωση που κρίνετε πιο κατάλληλη μέθοδο εμπλοκής

      Αυτό που γραφεις περί δυο στόχων ισχύει μονο για τη περίπτωση που έχει επιλεγει η SARH
      Μπορεί να έχει δυο βλήματα στη τελική φάση της εμπλοκής αλλα και αλλα 6? στον αέρα

      Τα AB με 3 FCRs μπορούν να διαχειριστούν 10-12+ εμπλοκές ταυτόχρονα με 3 βλήματα στη τελική φάση

      Επιπλέον το MMSC θα έχει και RAM ενώ οι GOWIND δεν έχουν CIWS

      Το ελάχιστο που μπορεί να έχει είναι ένα 8 cell MK41 που σημαίνει max 4*8=32 ESSM BIIμε ακτίνα δράσης μεγαλύτερη των MICA,MICA NG που θα είναι επιχειρησιακή μετά το 2026

      Για ASW θα έχουν το ίδιο συρόμενο CAPTAS εάν και το μπορεί να έχει επιπλέον συσκευές

      Το 1 billion είναι τιμή με όπλα (όχι μονο ένα φορτίο) και FOS για κάποια χρονια

      Στους αμερικανους το average cost του LCS είναι πάνω από 700mil $ενώ άλλες αναλύσεις το δίνουν πάνω από
      1bill$

      1. Ανακρίβεια που δεν υποστηρίζεται απο αξιόπιστα στοιχεία,είναι και ότι στην τιμή που αναφέρεις συνέχεια για τα LCS etc. συμπεριλαμβάνονται και τα όπλα,επειδή τα ναυπηγεία προτείνουν το πλοίο και οι συμφωνίες για τα όπλα είναι έξτρα συμβόλαια με τις εταιρίες που τα παράγουν, οπότε αυτή η θέση δεν στέκει.
        Σε πρόσφατη σχετική αναφορά του CBO που παρέθεσα σε απάντηση προς εσένα,λέει ξεκάθαρα ότι οι ΗΠΑ πληρώνουν για ένα LCS complete μαζί με τα επιβεβλημένα MM’s που πληρώνονται εξτρά 1,3B‘s για λόγους που δεν αντιλαμβάνομαι προσπέρασες όμως την συγκεκριμένη πληροφορία συνεχίζοντας να επιμένεις σε πράγματα σχετικα με το κόστος αυτων των πλοίων που δεν υποστηρίζονται απο αξιόπιστες αμερικανικές πηγές(οι οποίες λένε ακριβώς το αντίθετο).

        1. Το ότι το 1bill είναι με τα όπλα και το FOS έχει γραφει σε αλλα sites/
          Και τα έχεις διαβάσει υποθέτω!!

          Το σχόλιο μου ήταν ως απάντηση στο σχόλιο του Fotis Fokas παραπάνω για το πως δικαιολογείται το 1 bill /ship!!

          Εάν αληθεύει αυτό που γραφεις τότε μας το δίνουν και με έκπτωση!!!

          1. Εγώ σου μετέφερα πληροφορίες απο ανθρώπους που είναι μέσα στα πράγματα,και εσύ μου μιλάς για πληροφορίες απο αόριστες €άλλες σελίδες», δεν θα παίζουμε όμως τυφλή αγελάδα.
            Αντιλήφθηκα σε ποιόν απευθύνονταν το παραπάνω σχόλιο σου, και για να μην ανακυκλώνονται μύθοι για υπερβολικά «φιλικές» τιμές,επαναλαμβάνω ότι η τιμή που αναφέρεις ΔΕΝ δικαιολογείται ούτε πρόκειται για περίπτωση VfM σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν γνωστοποιηθεί απο το CBO των ΗΠΑ που είναι αρμόδιο για τα οικονομικά
            Επισημάνω για άλλη μια φορά τα σχετικά σημεία απο την έκθεση του CBO για να μην έχουμε αυταπάτες στο θέμα κόστος των LCS etc. που «προτείνει» η αμερικανική πλευρά.

            «The cost of the LCS-3, moreover, excludes the cost of the mission package—the weapons and sensors that equip an LCS to perform its primary mission. (Mission packages for LCSs are procured separately from the ships.) The fact that a mission package was not part of the LCS-3’s cost might have been expected to make it cheaper by weight than a frigate such as the FFG(X), not more expensive. Had the cost of a mission package been included in LCS-3’s procurement cost, the difference in cost per weight would have been greater than 40 percent.»

            «Navy ships less capable than the FFG(X)—the Spruances, the Perrys, the national security cutters, and the LCSs, which either have fewer weapons or lack the ability to defend other ships from air attack—cost 45 percent to 79 percent more, by weight, to build than the Navy’s estimate for the FFG(X) (see Table 2).»

            Στον πίνακα Νο.2 λέει ότι το AUC για ένα LCS το περσινό έτος (FY2020) ήταν στο 1,30B’s για ένα πλοίο,χωρίς να μιλάει για όπλα η αναλώσιμα για τα αντίμετρα(Chaffs/

            Άλλο,ένα σημείο είναι το παρακάτω,απο το οποίο γίνεται αντιληπτό ότι το ναυπηγείο που φτιάχνει τα συγκεκριμένα πλοία (LCS etc.) έχει μόνο εμπειρία στην ναυπήγηση μικρών σκαφών και το πρώτο μεγάλο που έφτιαξε ήταν το αποτυχημένο LCS.
            Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να επισημάνω γιατί αυτό το σημείο είναι ένα absolute no Go για όσους δεν έχουν την πολυτέλεια να στηρίζονται και σε έναν στόλο πιο σύγχρονων ισχυρότερων πλοίων στο ναυτικό,και σε αυτό το σημείο τα γαλλικά ναυπηγεία της DCN είναι χωρίς αμφιβολία σε ανώτερη θέση αφού έχουν την σχετική μακρόχρονη εμπειρία στην ναυπήγηση μεγάλων και μικρότερων πλοίων που επέλεξαν μεταξύ άλλων πλέον και οι ΗΠΑ για το πρόγραμμα FFG.

            «Third, Fincantieri is an experienced builder of small surface combatants. Although its Marinette Marine shipyard has not built frigates before, the yard has built LCSs.»

            https://www.cbo.gov/publication/56675

            Συνοψίζοντας τα παραπάνω ΔΕΝ προκύπτει η πολυπόθητη «έκπτωση» που ανέφερες,αλλά μια πρόταση αδιαφανής στυλ γουρούνι στο σακί που δεν μπορεί να λέγεται και έκπτωση,αφού σε αυτά που ζητάνε αυτή την στιγμή αναμένεται να ακολουθήσουν και έξοδα για εξοπλισμό αποστολής που είναι απαραίτητος για ένα πλοίο που θέλει να λέγεται επιχειρησιακό,όπως λέει και στην έκθεση του CBO που ως αρμόδιο για τα οικονομικά και για τα προγράμματα του USN είναι ουδέτερος θεσμός που δεν έχει συνεταιρική σύμβαση με μια AUSTAL,Ingalls,Electric boat(GD), etc σε αντίθεση με τον δημοσιογράφο του Forbes.

      2. @CK
        Έγραψα εγώ ότι η Gowind 2500 που πουλήθηκε στην Αίγυπτο έχει ns-100; ΟΧΙ! Έγραψα ότι ο συνδιασμός ns-100 mica ng είναι καλύτερος από αυτόν του μμσψ με trs-4d essm. Και επειδή το ns-100 είναι ένα ελαφρύ και γαλλικό ραντάρ δεν νομίζω ότι θα υπήρχε πρόβλημα στις Gowind που θα αγοράζαμε να τοποθετούνταν αυτό αντί του smart-s.

        Και από που προκύπτει ότι ο essm είναι ανώτερος από τον mica ng; Έχουν την ίδια ακριβώς εμβέλεια (40 χλμ) ενώ ο mica ng είναι ανώτερος τεχνολογικά είναι πιο ευέλικτος πύραυλος. Τα 50 χλμ των essm είναι παραμύθι.

        Όσο για τις ταυτόχρονες εμπλοκές αυτό με την ενεργή καθοδήγηση το ακούω συχνά. Μπορεί στην θεωρία να ακούγεται ωραία αλλά στην πράξη δεν ισχύει. Η καταύγαση του πυραύλου αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχούς καταστροφής του στόχου. Νομίζω πως ο καπετάνιος θα επιλέξει αυτόν το τρόπο για να είναι πιο σίγουρος ότι οι πύραυλοι που ρίχνει θα πετύχουν τον στόχο τους και δεν θα βαράνε στον γάμο του Καραγκιόζη.

        Στον ανθυποβρυχιακό αγώνα όπως είπα η Gowind έχει σόναρ τόρπιδος + σόναρ συρόμενο + τορπίλες + ελικόπτερο. Η μμσψ έχει συρόμενο και ελικόπτερο μόνο. Άρα η Gowind είναι καλύτερη σε ανθυποβρυχιακές αποστολές από την αλουμινότρατα της Lockheed.

        Το πλοίο δεν δικαιολογεί την τιμή. Και όταν λέτε ότι η lcs flight iii θα έχει παραπάνω από έναν φόρτο βλημάτων εννοείτε ότι θα έρθει με 28+28 essm 4+4 asroc, 8+8 harpoon, 11+11 rim 116 (γιατί θα έχει SeaRam, σε όλες τις απεικονίσεις της μμσψ υπάρχει SeaRam) και τα βλήματα του πυροβόλου. Πόσο κοστίζουν όλα αυτά; 170 εκατομμύρια; Και πολύ έβαλα.

        Δηλαδή το πλοίο κοστίζει χωρίς όπλα και υποστήριξη 550 εκατομμύρια + 170 εκατομμύρια οι δύο φόρτοι όπλων = 720 εκατομμύρια. Δηλαδή μας χρέωσαν την υποστήριξη 280 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή ψάχνουν για βλάκες ώστε να έχουν υπερβολικό κέρδος και να καλύψουν την τρύπα από την ακύρωση των 10 freedom και το πάγωμα των υπό ναυπήγηση πλοίων. Όσο για την τιμή έχω αμφιβολίες για το αν θα περιλαμβάνονται οι αλλαγές του ΠΝ. Νομίζω ότι είναι στην διαμόρφωση Αράβων και θα πρέπει να πληρώσουμε επιπλέον για την τοποθέτηση των + 3 κελιών και του Strales. Ότι και να πει κάποιος το κόστος της ψαρότρατας είναι πολύ υψηλό για αυτά που προσφέρει. Ακόμα και σε σύγκριση με την ήδη ακριβή Belharra είναι ακριβή (και ίσως ακριβότερη).

        Τέλος πλοίο με 8 κελιά, έλλειψη σόναρ τόρπιδος, υπερβολική κατανάλωση και μειωμένη εμβέλεια, παρωχημένο ραντάρ και σόναρ (captas-2 αντί για -4), μειωμένη επιβιωσιμότητα, κακή συμπεριφορά σε «καιρό» και προβλήματα αξιοπιστίας δεν μπορεί να αποτελέσει τον κορμό του ΠΝ για τα επόμενα 35 τουλάχιστον χρόνια. Το πλοίο είναι ήδη ξεπερασμένο με τα σημερινά δεδομένα. Το 2035-40 θα είναι αρχαιολογία.

        1. Είπαμε έχουμε να κάνουμε με πολιτική απόφαση
          Τα τεχνικό επιχειρησιακά που συζητάμε είναι λεπτομέρειες άγνωστες σε αυτούς που θα πάρουν τις αποφάσεις!!

      3. Και αν δεν εχουν CIWS οι Gowind 2500, μπορουν να παρουν. Εδω πηραν οι Super Vita, που εχουν το 1/4 του εκτοπισματος. Το προσθετο κοστος ειναι 30 εκατομμυρια $$.
        Οι αλουμινοτρατες δεν θα εχουν CAPTAS, θα εχουν αμερικανικο συρομενο σοναρ, οπως αυτες του USN και της Σαουδικης Αραβιας. Και κοστιζουν 1. δισ. $$ α-κ-α-τ-ε-β-α-τ-ο, μαζι με οπλα και FOS.

        Η Ελλαδα χρειαζεται κυνηγους υποβρυχιων στο Αιγαιο, λογικου κοστους, που ταυτοχρονως θα εχουν καλη αντιαεροπορικη αυτοπροστασια, και ισχυρο οπλισμο κατα πλοιων επιφανειας. Και ενα πλοιο κατηγοριας Gοwind 2500 ή Sigma καλυπτει αυτες τις απαιτησεις.

        OXI στα αμερικανικα σαπάκια του El Manco.

  9. Διάβασα σήμερα ένα παρα πολύ καλό άρθρο στο defencepoint.gr σχετικά με μια υποθετικό σενάριο μη απόκτησης 4 φρεγατών λόγω του τεράστιου ποσού που πρέπει να δαπανησουμε (συνολικά 5,5 δις ευρώ).
    Το άρθρο συνεχίζει με την επισήμανση, αν θα ήταν προτιμότερο το ΠΝ να δαπανήσει ένα ποσό της τάξης των 2 δις ευρώ τώρα για την αγορά ενός αριθμού κορβετων ( η Ρουμανία έδωσε 1,4 δις για τέσσερις Gowind2500).

    Μην ξεχνάμε ότι και το Τουρκικο Ναυτικό, δεν διαθέτει κανένα πλοίο με δυνατότητες AAW αυτήν την στιγμή και στο μόνο το οποίο ποντάρει είναι στην αριθμητική ποσότητα και τίποτα άλλο!!!

    Πραγματικά μήπως θα ήταν καλύτερο να δαπανησουμε λιγότερα σε πλοία στην προκειμένη στιγμή!!!
    Άλλες μονάδες των Ενόπλων δυνάμεων είναι σε τρεις φορές χειρότερο χαλί από τι είναι το ΠΝ με τις «S».
    Μην ξεχνάμε ότι τα Hawk και τα SA-8 είναι κατά δυο δεκαετίες ποιο παλιά από της «S»!!
    Μην φτάσουμε να μιλήσουμε για τα M113 που θα φτάσουν σε λίγο 60 χρόνων!!!
    Και δεκάδες ακόμα σημαντικά συστήματα που χρειάζονται να εκσυχρονισμο ή καλύτερα άμεση αντικατάσταση!!!
    Δεν είναι δυνατόν το ΠΝ να απαιτεί 5,5 δις ευρώ για την αγορά 4 πλοίων, όταν ο Στράτος δεν έχει αρβύλα να φορέσει!!!
    Ξέρω ότι για όλα, εγκληματική ευθύνη φέρει η κάθε πολιτική ηγεσία, αλλά τώρα η κατάσταση στον Στρατό έχει φτάσει στο απροχώρητο δυστυχώς!!Άλλωστε όλο το βάρος στον Έβρο, ο στρατός θα το σηκώσει μαζί με την αεροπορία!!
    Το Ναυτικό τι μπορεί να προσφέρει σε μια σύγκρουση στον Έβρο???
    Το μάθημα με το σχέδιο «Βαριοπουλα» δυστυχώς δεν μας έγινε πάθημα!!!Τι τύχη μπορεί να έχει ο στρατός ξηράς όταν πρέπει να πολεμήσει με TOMA και ΤΟΜΠ ηλικίας 60 και βάλε χρόνων και με άρματα μάχης χωρίς συστήματα προστασίας, και με εκατοντάδες Τουρκικα UAV από επάνω τους??
    Τι να το κάνω όταν έχω τέσσερις νέες φρεγάτες στον Ναυσταθμο, όταν ο δίπλα έχει πάρει ήδη τον Έβρο??
    Μήπως θα ήταν καλύτερο να περνάμε τώρα μόνο κορβετες και να αφήσουμε τις φαραωνικες φρεγάτες για κάποια άλλη στιγμή??

    1. Σωστοτάτη προσέγγιση τα έχω γράψει και εγώ

      Υπενθυμίζω πως κάποιοι καταδύονται με 50χρονά υποβρύχια!!!

      Για αυτά δεν ακούγεται τίποτα!!
      Εάν δώσουν αυτό το ποσο για τις φρεγάτες τι θα γίνουν όλα τα αλλα??

      1. @CK
        Γιατί να καταδύονται άνθρωποι με υποβρύχια που δεν πληρούν ορισμένα στάνταρ ασφαλείας(που υπάρχουν στο ΝΑΤΟ);
        Με το φιλότιμο πάνε αυτά τα πράγματα η παίζει ρόλο και ο επαγγελματισμός;

    2. @Σπυρος
      Υπό το πρίσμα του ρελισμού η ιδανική λύση θα ήταν 6 GoWind 2500 με όσο γίνεται περισσότερα VL MICA NG και προσθήκη ενός RAM. Αυτό το αναφέρω αν και μεγάλος υποστηρικτής της «εξελληνισμένης» FDI. Αν, όμως, «κάποιοι» θέλουν πράγματι να τινάξουν τη μπάνκα στον αέρα μεταξύ των δύο ακριβών προτάσεων των μεγάλων γεωπολιτικών παικτών, τότε αναφανδόν υπέρ των Γάλλων.
      Οι Ουσαίου πρέπει να αντιληφθούν πως χορτάσαμε τουρκόφιλες πολιτικές άνισων αποστάσεων!

  10. @Σπυρος

    Mην ανησυχεις, ο Στρατός εχει πολλα και καλα αντιαεροπορικα για να ριξει σαν τις μυγες τα ιπταμενα μπουζούκια του Σουλτάνου, και χωρις τη συνδρομη της Αεροπορίας.
    Κατα τα αλλα ειναι οπως τα λες. Οι ναυταιοι θελουν 5 δισ. για 4 πλοια οταν ο Στρατός κυριολεκτικα δεν εχει αρβυλα να φορεσει.

    4 κορβετες Gowind 2500 ή Sigma για γρηγορες και οικονομικες λυσεις στο Αιγαιο. Εναλλακτικα, να ρωτησουμε τους Ολλανδους αν μπορουν να μας φτιαξουν ελαφρες, οικονομικες οικονομικες φρεγατες στο προτυπο της Α200.

    Σε καμια περιπτωση δεν μπορει να δοθουν 5.5 δισ. στο Ναυτικο. Το πολυ τα μισα. Και σε καμια περιπτωση δεν μπορει το Ναυτικο να παιρνει περισσοτερα απο τον Στρατό.

  11. The 2004 Athens Olympics cost nearly $11 billion by current exchange rates, double the initial budget.

    Turkey receives payments from the EU budget as pre-accession support, currently 4.5 billion allocated for the 2014-2020 period (about 740 million Euros per year).

    α) Η Ελλας να θέσει βέτο στήν χρηματοδότηση της τουρκίας
    β) όπως βρέθηκαν χρήματα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες να βρεθούν καί για τήν αμυνα
    γ) Το προβλημα υπαρχει ενεκα των διαδοχικων κυβερνησεων και πολιτικων ατομων που ειναι διατεθημενοι να το ρισκαρουν (μαλλον εχουν ηδη βαλιτσες για Λονδινο) και ‘χαριν της ευημερίας’ τους θελουν να μικρινουν τα συνορα της Ελλαδος (βλεπε μπενακυ ) η να χαριζουν Ελληνικη επικρατεια του Καστελοριζου (μπακογιαννη) Ειναι αξιον αποριας πως ατομα επικινδυνα για τον Ελληνισμο ατομα που θετουν την σημαια να την παιρνει ο ανεμος να ειναι ακομη στην πολιτικη ζωη πως ειναι δυνατον να τους ψηφιζει ο λαος;

  12. Τιμή #2: Το πλοίο “με όπλα” χωρίς φόρτο πυραύλων ή πυρομαχικών
    Arrowhead 140 500.000.000,00 €
    MMSC-HN 510.000.000,00 €
    MEKO A200 575.000.000,00 €
    SIGMA 11515 600.000.000,00 €
    FREMM-IT 750.000.000,00 €
    FDI (βασική) 765.000.000,00 €
    F110 800.000.000,00 €
    ΜΕΚΟ Α300 825.000.000,00 €
    FDI ([email protected]) 925.000.000,00 €

    Για να βοηθήσω τη συζήτηση 🙂

  13. @ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ
    Με βάση την τιμή αλλά και την επιχειρησιακή αξία ενός πλοίου η κατάταξη θα ήταν η εξής:
    1) Arrowhead 140
    2) Sigma 11515
    3) Fremm- It
    4) Belharra
    5) F-110
    6) Meko A200
    7)Meko A300
    8)μμσψ

    Επειδή όμως η απόφαση θα είναι πολιτική το παιχνίδι θα κριθεί μεταξύ Belharra και μμσψ όσο και αν καθόμαστε τζάμπα και μετράμε κελιά υπολογίζοντας τιμές. Η κυβέρνηση των «αρίστων» θέλει να αγοράσει πολιτική στήριξη λες και η αμερική και η Γαλλία έχουν ανάγκη τα 5 δις της Ελλάδας.

    1. Μην το γκαντεμιαζεις,μέχρι τώρα οι πολιτικοί για καλή μας τύχη ακουναι και συνενουνε με τις αρμόδιες αρχές για την αντιμετωπίση του covid (ότι πει ο Χαρδαλιάς εβαγκαιλιο),ότι ζειτανε οι ηθοποιοί…..
      Όσο για τα πολιτικά παιχνίδια και αγορά προστασίας θα σου απαντήσω ότι το πολεμικό ναυτικό πλήρωσε την LM σχεδίων 400 εκατ για τα 4 τα P3 για τα οποία θα παραδώσουν πολύ αργότερα από τα προβλεπόμενα , αλλά 1,1 δις για τα viper,τώρα εγκρίθηκαν και άλλα 700 εκατ για τα block 50+ ,τα σκόπευτρα και σίγουρα τους έχουμε ζητήσει πολλά ακόμα όπλα που ζητάμε να τους τα πληρώσουμε π.χ. Bradley, Abrams,m1117, αναβαθμηση patriots,f35!!!!!!
      ΟΠΛΑ ΓΙΑ ΤΑ ΡΗΜΑΔΙΑΣΜΕΝΑ Viper και τα block50+ τα οποία μπορεί να μας κοστίσουν πάνω από 1 δις!!!!Ας εκπληρώσουν αρχικά τις ανάγκες της ΠΑ και του Στρατού ξηράς και εάν θέλουν να βάλουν χέρι στα λεφτά του ΠΝ να βάλουν και αυτοί το χέρι στην τσέπη και να μας αποδεσμεύσουν πάραυτα 2+2 AB!!!!

      1. Η Lockheed όλον τον προϋπολογισμό της Ελλάδας να πάρει θα κυνηγήσει την πώληση των μμσψ σε εμάς γιατί είναι άπληστη και τα θέλει όλα. Τώρα αν η Αμερική ήταν εντάξει σύμμαχος θα μας έδινε στρατιωτική βοήθεια 3 δις τον χρόνο ως αντισταθμιστικό για τις βάσεις και 2 νέα + 2 μεταχειρισμένα Arleigh Burke. Ξέρουν πολύ καλά τι ανάγκες έχουμε. Απλά δεν θέλουν να στεναχωρήσουν τα μεμέτ. Γι’αυτό και μας πουλάνε προβληματικό πλεούμενο με οπλισμό κορβέτες και τιμή φρεγάτας αεράμυνας περιοχής.

  14. Οι Αμερικάνικες παίζουν αν μας δώσουν 1 δις δωρεά για της βάσεις και 1 δις ακόμα για FMS και 500+
    εκατομμύρια για μεταχειρισμένο υλικό.

    Αν δεν μας δώσουν τίποτα δεν της παίρνουμε μέχρι και δυο ΑΒ συζητάνε.

    Δεν θα το ξανά πω η L/M θα δώσει τα χρήματα εκεί που πρέπει αν γίνει αυτό 6 MMCS θα πάρουμε
    όχι 4! Δυο παλιές δώρο ενδιάμεση λύση και μπορεί και δυο ακόμα LCS δηλαδή 4 αν δεν μας δώσουν
    τα ΑΒ.

    Άντε μετά μίλα εσύ και εγώ για 4 πλοία πηγαίναμε 10 θα πάρουμε με 5,5 δισεκατομμύρια ευρώ!
    6+4= 10 πλοία.
    Μελλοντικά σε κάθε μια συμφωνία για της Βάσεις θα σου δίνουν LCS δώρο!

    Έτσι δεν θα στενοχωρηθεί ο Ερντογάν και η Τουρκία.

  15. @ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ

    Είναι σαφές, πέρα από τα υπόλοιπα, οτi οι ΗΠΑ και όλες οι προτάσεις που ελέγχονται απο αυτές (δλδ έχουν αμερικάνικα βλήματα), προσπαθούν η Ελλάδα να ΜΗΝ αποκτήσει επιχειρησιακό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων στην ανατολική Μεσόγειο.

    Το θεμα μας κατα πάσα πιθανότατα, δεν είναι οικοδομικό/κοστους πλοίων (δίνουμε έτσι και αλλιώς 4-4,5 δις για 4 νέα πλοία που επαρκούν για ότι καλύτερο υπάρχει και θα υπάρξει στο αμεσο μέλλον με σοβαρές δυνατότητες αεράμυνας περιοχής).

    Είναι επίσης σαφές πλέον, ότι ενδεχόμενη προμήθεια MMSC απο την χώρα μας θα είναι το φίλη της Ζωής για την LM marine.

    Η τιμες που αναφέρονται στο γνωστό site είναι μια γελοιότητα τις έβγαλε από το μυαλό του ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ αρθρογράφος ο οποίος ειναι τελείως ΑΣΧΕΤΟΣ με το αντικείμενο (δέστε τις αναφορές του για το SPY-7 της LM).

    Κατα πάσα πιθανότητα πρόκειται για το γνωστό θρασύδειλο 5χρονο που γράφει εκεί και προσπαθεί να προστατεύσει τον εαυτό του κόβοντας σχόλια που εκθέτουν την ασχετοσύνη του.
    Όταν βλέπετε ΑΝΥΠΟΓΡΑΦΟ άρθρο εκεί για τις φρεγάτες να είστε σίγουροι, οτι στην καλύτερη περίπτωση λέει ψέματα λόγω ασχετοσύνης!

  16. To ξεκαθάρισα αν μας δώσουν ανταλλάγματα για της βάσεις θα της πάρουμε.
    Αν όχι δεν θα γίνει απολύτως τίποτα!

    Γιατί θα μας δώσουν ανταλλάγματα για της Βάσεις;
    Για να χτυπήσουν την Τουρκία με πλάγιο τρόπο.

    Αν μας δώσουν δυο δις δολάρια 1 δώρο και 1 FMS είναι σίγουρο τι θα πάρουμε.
    Όχι 4 πλοία αλλά 6 για να καλύψουμε την χασούρα συν 2+2 μεταχειρισμένα.
    Με 5,5 δις πάντως φτάνουν για όλα όσα γράφω 6 MMCS+ 4 LCS+MEKO.

    1. Eννοείται οτι πρέπει να ζητήσουμε το μέγιστο της ενοικίασης των Βάσεων. Τόσα χρόνια την έβγαζαν με ψιλά και λέγανε εις υγείαν των κορόιδων ,πίνοντας Jack Daniels (με καμποικο καπέλο αραγμένοι στο Τενεσί)

      Επίσης Veto στην Ε.Ε για την Τουρκία για πάσα λόγω και αφορμή (μη συμμόρφωση κριτηρίων ένταξης, διαχείρηση μεταναστευτικών ροών), γιατί είμαστε υπερ του δέοντος ανεκτικοί με μια Ένωση που για ψύλλου πήδημα επιβάλλει κυρώσεις στην Ρωσία για τεράστια, δήθεν, ολισθήματα (Σχέσεις με Ουκρανία-Λευκορωσία, υπόθεση Ναβάλνι), ενώ κλείνει τα μάτια (Μέρκελ=Αλέκος) στα παραστρατήματα της χαϊδεμένης Τουρκίας

    2. @ ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ

      Την χτυπαν την Τουρκια με πλαγιο τροπο με τους Κουρδους, γιατι να δωσουν ανταλλαγματα που θα περιπλεξουν την κατασταση ;
      Η ευκολη λυση ειναι και η πιτα ολοκληρη ( ΝΑΤΟ ) και ο σκυλος ( Τουρκια ) χορτατος.
      Το αν ειμαστε χαμενοι εμεις δεν τους χαλαει.
      MMCS με δικα μας λεφτα κατι που αυτοματα θα φερει πολιτικες αλλαγες και BELHARRA
      ή συμβιβασμος και ΜΕΚΟ.

    1. Κατά το ΒΉΜΑ πάλι οι αμερικανοι δεν δέχονται να μας δώσουν FMF
      Εάν σε θεωρούν δεδομένο σε έχουν για τον κλότσο!!
      Αλλα εκεί να πάμε προς αμυντική συμφωνία
      Υποτελείς και δουλικοί
      Πως το γραφε ?
      Δειλοί μοιραίοι και άβουλοι αντάμα
      Χωρίς ανταλλάγματα κακώς προχωράμε με τους iso αποστασιτες

    2. Και βυθοκόρους να μας δώσουν, θα έχουν αφαιρέσει τον κυρίως εξοπλισμό (ειδικοί βραχοθραύστες, ερπυστριοφόρος γερανός ξηράς που φέρει «αρπάγη», απορροφητικός σωλήνας και η άκρη του οποίου καταλήγει σε μεγάλη πολυφτερωτή έλικα), έτσι ώστε να έρθει η LM να συνάψει πρόσθετο συμβόλαιο για να τις κάνει επιχειρησιακές.
      Α, ξέχασα οτι θα χρειαστεί FOS (5 ) ετών για ομαλή υποστήριξη, οπότε άστες, καλύτερα με κανένα δυναμίτη ,μια ποταμίσια πλατφόρμα, και ένα Φορτωτή στην ακτή κάναμε δουλειά και δώσαμε και έργο σε Ελληνικές εταιρίες

  17. Η λίστα των πλοίων που έδωσε ο μικρός ήρωας, είναι αυτή που είναι, στις τιμές μπορεί να είναι λίγο ή πολύ πάνω κάτω, ωστόσο στην ουσία αυτές είναι οι υποψήφιες (έστω θεωρητικά).

    Οπότε μετά θα πάμε στο προκείμενο. Μας δίνουν οι ΗΠΑ μπόλικους SM 2, ή όχι? Αν όχι, τα μισά από τα πλοία που αναφέρονται, είτε αποκλείονται, είτε πρέπει να φορέσουν Aster, μια επιλογή που μετά θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό και το ραντάρ που θα χρησιμοποιηθεί και ενδεχομένως και το σύστημα μάχης κτλ (πχ Aegis τύπου θα αποκλειστούν), κάτι που θα είναι μεγάλο χτύπημα για την LM.

    Με SM2 το παιχνίδι παίζεται, χωρίς αυτούς μένουν μόνο λίγα πλοία ή πρέπει να αλλάξει αρκετά το πακέτο των άλλων το οποίο είναι ένα θέμα για μερικούς προμηθευτές.

    Αν οι ΗΠΑ δεν αλλάξουν το καράβι που συμμετέχει, νομίζω στο παιχνίδι θα μείνουν μόνο δύο και μισό υποψήφιοι, Μπελάρα (τιμολογιακά στο πάνω άκρο), Arrowhead (στο κάτω άκρο τιμών) και Fremm Ιταλική με 1-2 τροποποιήσεις στην μέση. Και επειδή οι ΗΠΑ αν κατέβαζαν την FFGX μάλλον θα έβγαινε αρκετά ακριβή και παράδοση μετά από πολλά χρόνια, θα παιζόταν αυτό που ανέφερα πάνω, να κατέβουν LM με Fincantieri Ιταλίας και να κατεβάσουν μια Fremm που να είναι μια στο περίπου FFGX και κατασκευή Ιταλία

  18. Εγώ πάντως περιμένω την κίνηση της L/M γιατί;
    Γιατί ξέρει πως αν δεν δώσουν βοήθεια η Αμερικάνοι δεν θα δει τίποτα!
    Γιατί ξέρει πως δεν θα φτιάξει άλλα πλοία και μπορεί με τα 6+4 να πάνε στα 14!
    6 καινούργια, 4 μεταχειρισμένα, 4 καινούργια για USA.

    1. Εχουμε τις ευρωκορβετες για πλοια των 3100-3200 τονων που ειναι και παρα πολυ καλυτερες των αλουμινοτρατων. Δεν μπηκαμε στο προτζεκτ για πλακα.
      Ο σχεδιασμος του ΠΝ λεει οτι σε 10 χρονια το πολυ αν δεν εχει παραδοθει θα χτιζετε η πρωτη ευρωκορβετα.
      Σιγουρα θα ειναι φτηνοτερη απο μια γκονιβιντ 2500 που κανει 300 εκρια.
      Γιατι μεγαλο μερος του κοστους θα το επιδοτησει η ΕΕ.
      Προφανως και το ΠΝ θεωρει ανοητο να δωσει ενα σκασμο φραγκα για 10 αλουμινοτρατες οταν αν κανει υπομονη λιγα χρονια θα χτιζει ευρωκορβετες με το 30-40% του κοστους της αλουμινοτραταςκαι θα ειναι και επιχειρησιακα ανωτερες.
      Τωρα ειναι η στιγμη για 5-6 μεγαλα πλοια 4500 χιλιαδων τονων και πανω.

      1. Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι είναι αυτό το πρόγραμμα για εμάς!!
        Είναι ένας τρόπος να επιδοτηθούν από Ευρώπη τα Ναυπηγεία

        Εμείς με ποίες εταιρίες συμμετέχουμε και για ποια τμήματα τη πλοίου είμαστε υπεύθυνοι???
        Κουβέντα!
        Αέρας κοπανιστός και μπόλικος σανός!!

        Το πρόγραμμα αυτό εάν προχωρήσει θα αποδώσει πλοίο το 27 και βλέπουμε
        Για αντικατάσταση των MEKO ίσως να το δούμε

        Εάν και συνήθως από ένα σημείο και μετά επικρατούν τα εθνικά συμφέροντα και ο κάθε partner τραβάει το δρόμο του

        Για τα πλοία των 45000tn + πρέπει να έχεις και τα ανάλογα χρήματα !

        Και εμείς δεν έχουμε χρήματα και οι ανάγκες και στους 3 κλάδους είναι ΔΡΑΜΑΤΙΚΈΣ ώστε να πάρουμε τέτοια φαραωνικά για εμάς πλοία!!

        1. @CK
          Ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα για αυτά που θα ήθελαν να αγοράσουν/έχουν μερικοί είναι γεγονός.
          Όταν δεν υπάρχουν όμως χρήματα για αυτά τα μέσα που θα έπρεπε να αγοραστούν(για να υπάρχουν και ας μη χρειάζονται πραγματικά),πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα και η πολιτική,αφού αυτή εξαρτάτε απο τα (διαθέσημα) εργαλεία.
          Οπότε,αφού αναγνωρίζουμε ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα για τα «φαραωνικά» προγράμματα με τα μέσα που θα έδιναν στην πολιτική ίσως περισσότερη «πειστικότητα» στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων,δεν μπορούμε να απαιτούμε και φαραωνική συμπεριφορά της πολιτικής απέναντι στην άλλη πλευρά.
          Για παράδειγμα,οι ΗΠΑ χωρίς τα μέσα που έχουν σήμερα δεν θα μπορούσαν να πουλάνε τσαμπουκά και προστασία δεξιά και αριστερά.
          Στους Ρώσους και κινέζους δεν μπορούν όμως να το κάνουν επειδή εκείνοι μπορούν να απαντήσουν ανάλογα,ακόμα και χωρίς να έχουν 10 αεροπλανοφόρα.

          1. Δεν έγραψα να μην εξοπλιστούμε!
            Το αντίθετο: Γράφω περί βέλτιστης κατανομής των διαθεσιμων πόρων ώστε να μεγιστοποιiθει η αποτρεπτική ισχύς της χώρας

            Υπενθυμίζω τη εξίωση του Banker:
            2.5 billion Rafale+5.5 bill frigates+ 3.5 billion F35 =11.5 billion

            Εάν γίνουν οι παραπάνω δαπάνες τότε δεν μένει ΤΊΠΟΤΑ για τις άλλες ανάγκες των Ενοπλων δυνάμεων σύμφωνα με αυτά που έχουν ανακοινώσει

          2. Ούτε εγώ είπα ότι εννοείς αυτό το πράγμα,αλλά ότι πρέπει να προσαρμοστούν οι απαιτήσεις ορισμένων που ονειρεύονται μεγάλα πράγματα απο την πολιτική με τα μέσα που μπορούν να αγοραστούν με τα ποσά που αναφέρεις, που ούτως η άλλως δεν επαρκούν ούτε για όλα τα απαραίτητα αφού έχει μαζευτεί αρκετή σαβούρα σχεδόν παντού που πρέπει να αντικατασταθεί απο σύγχρονο υλικό.

            Παρεπιπτόντως, τα 3,5B´s για μερικά F-35 είναι σκέτη τρέλα και όνειρο θερινής νυχτός για ανόητους που δεν λένε να προσγειωθούν στην πραγματικότητα.

          3. @WTF
            Ευτυχώς γλιτώσαμε από το ιπτάμενο τούβλο. Πάμε γερά για μια ακόμα μοίρα «Ριπές» και συνταξιοδότηση κάποιων άλλων…………………… Στους διαδρόμους του ΓΕΑ γίνονται κάποιες συζητήσεις για τη σύνθεση των Ριπών (στην περίπτωση των 2 μοιρών). Δηλαδή στο συνολικό αριθμό των διθεσίων. Κάποιοι ομιλούν για δέκα (10) κάποιοι θέλουν (ορθώς κατ΄εμέ) περισσότερα διθέσια! Τώρα, αναμένουμε μόλις τέσσερα!

          4. @ΓΚΟΥΛΟΥΡΗΣ
            Όντως θα ήταν χρήσιμο να είναι παραπάνω διθέσια,αν πάνε για συνολικό αριθμό 40 Rafale θα έπρεπε να είναι παραπάνω απο 25% τα διθέσια Rafale.

  19. Μικρέ Ήρωα προτείνεις δηλαδή να βρεθούμε ξαφνικά με μεγάλο αριθμό σκαφών,6 MMCS+ 4 LCS που θα είναι η ραχοκοκαλιά του Στόλου μας για τα επόμενα χρόνια? Τα λεφτά που θα (εάν) πάρουμε για τις Βάσεις θα τα διαθέσουμε για την συντήρηση/επισκευή αυτών των σκαφών τα επόμενα χρόνια, Αν θυμάμαι καλά, δεν ήσουν υποστηρικτής της προμήθειας των εν λόγω σκαφών, λόγω των πολλών ελαττωμάτων/επιχειρησιακών δυνατοτήτων που επαρκώς έχουν αναλυθεί, Άρα το δέλεαρ είναι η απαίτηση και εκταμίευση μεγάλου ποσού για την αμυντική συμφωνία?

  20. Δεν είμαι και το ξέρεις άλλοι κάνουν κουμάντο όμως όχι εμείς!

    Ή θα μας δώσουν μισό τιμής αυτά τα πλοία ή δεν θα πάρουμε τίποτα.

  21. Τα χρηματα ηταν προκαθορισμενο να πηγαιναν εκει ομως τωρα τα δεδομενα αλλαξαν.
    Δεν τους παιρνει να κανουν την αγορα χωρις να χασουν τη καρεκλα.

  22. …………με την πλέον νέα να αφορά τη φρεγάτα F-110 της ισπανικής Navantia. Πρόκειται για μια λύση η οποία προωθείται από το υπουργείο Ανάπτυξης με την εταιρεία ONEX να αναλαμβάνει τη ναυπήγηση ως «πακέτο» με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας……………………Β.ΝΕΔΟΣ-Καθημερινή.
    Και εσείς σκοτωνόσαστε για mica,apar,gowind,essm,aster όταν ο έχων το απωθημένο να γίνει Πάνος προωθεί την δική του ατζέντα ποικιλοτρόπως και παντοιοτρόπως.
    https://www.youtube.com/watch?v=sRp1OiZeV2M

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *