Ιδιαίτερα εποικοδομητική ήταν η χθεσινή ημέρα καθώς ο γράφων είχε τη δυνατότητα να συνομιλήσει μέσω τηλεδιάσκεψης με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη για όλα τα τρέχοντα θέματα του ΛΣ με έμφαση στα εξοπλιστικά προγράμματα και τη κάλυψη των αναγκών. Ο υπουργός τόνισε πράγματι υπάρχουν σοβαρά κενά και αδυναμίες, μας διαβεβαίωσε όμως πως έχουν δρομολογηθεί όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να δρομολογηθούν τα κρίσιμα θέματα.  

 Θέσαμε στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτική τόσο τα κομβικά ζητήματα που αφορούν τα μέσα και τις δυνατότητες του ΛΣ όσο και το σοβαρό περιστατικό που έλαβε χώρα στη Κέα με το τουρκικό δουλεμπορικό τάνκερ να προσαράσσει στο λιμάνι του νησιού. Το περιστατικό το αναλύσαμε εκτενώς στο παρακάτω άρθρο – ανάλυση:

Συζητήθηκε αρχικώς το περιστατικό ασύμμετρης απειλής με τη προσάραξη του τουρκικού τάνκερ για το οποίο μας ανέφερε πως εφεξής θα υπάρχει στενότερη συνεργασία μεταξύ του ΛΣ και του ΠΝ καθώς και των υπηρεσιών πληροφοριών και της Frontex. Πάντως, όπως μας είπε οι συνθήκες στο Αιγαίο λόγω τεράστιας κυκλοφορίας πλοίων (άνω των 1000 καθημερινώς) είναι δύσκολες οπότε απαιτείται άριστη ενημέρωση και πληροφορίες.

Στη κατεύθυνση αυτή και λαμβάνοντας υπόψη και το παραπάνω περιστατικό σημείωσε πως το Εθνικό Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (ΕΣΟΘΕ) θα δρομολογηθεί εντός Μαΐου. Ήδη σε επίπεδο Βουλής έχουν λάβει χώρα οι απαιτούμενες κινήσεις ενώ έχουν εξασφαλιστεί τα κονδύλια. Μας εξήγησε πλήρως το πρόγραμμα του ΕΣΟΘΕ και πως αυτό θα αποτελεί τα μάτια του ΛΣ.

Παραδέχθηκε επίσης πως τα εναέρια μέσα του ΛΣ κυριολεκτικά ήταν σε εγκατάλειψη πλην όμως ήδη έχουν παρθεί οι αποφάσεις για πλήρη αποκατάσταση του στόλου τόσο των ελικοπτέρων (πετάει μόνον ένα και σύντομα αναμένεται να καθηλωθεί) όσο και των αεροσκαφών.

Για πρώτη φορά ο Υπουργός μας επισήμανε πως το ΛΣ θα προμηθευτεί νέα ελικόπτερα και αεροσκάφη απαντώντας σε σχετική ερώτηση του γράφοντος.

Αναφέρθηκε εκτενώς στα προγράμματα απόκτησης νέων πλωτών και ολικής ανανέωσης των σκαφών του ΛΣ. Επίσης, έμφαση όπως είπε θα δοθεί σε νέες τεχνολογίες επιτήρησης συνόρων όπως τα Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη και οι θερμικές κάμερες. Θα ακολουθήσει αναλυτικό άρθρο επί τούτου. Συστηματικές είναι οι προσπάθειες που καταβάλλονται για την ενίσχυση τόσο της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών όσο και των Κλιμακίων Ειδικών Αποστολών, δυνάμεων του ΛΣ που βρίσκονται στη πρώτη γραμμή.

Για το θέμα με τη στενότερη εμπλοκή του ΛΣ σε θέματα εθνικής ασφάλειας ξεκαθάρισε πως υπάρχει η πρόβλεψη για τη νέα ολοκληρωμένη θαλάσσια στρατηγική μεταξύ 2021 και 2027.

Τέλος, συζητήθηκαν τα κονδύλια του ΛΣ. Σε βάθος χρόνου προβλέπονται περί τα 500 εκατομμύρια ευρώ ενώ άμεσα περί τα 200 εκατομμύρια ευρώ. Τα χρήματα αποτελούν συνδυασμό εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων και θα δοθούν με αποκλειστικό γνώμονα την επιτήρηση των συνόρων και την ανασυγκρότηση του ΛΣ μετατρέποντας το σε πραγματική Ακτοφυλακή.

Αναλυτική παρουσίαση των εξοπλιστικών του ΛΣ σε μεταγενέστερο χρόνο εντός της επόμενης εβδομάδας.

Ευχαριστούμε το Γραφείο τύπου του ΛΣ και το γραφείο του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του Υπουργού κ. Γιάννη Πλακιωτάκη για την τηλεδιάσκεψη και το κάλεσμα από τη μεριά τους να συνομιλήσουμε με τον Υπουργό και ευχόμαστε σύντομα όλα τα παραπάνω να υλοποιηθούν άμεσα.

Για πολλοστή φορά τονίζουμε πως το ΛΣ επιβάλλεται να ανασυγκροτηθεί πλήρως σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής αξιοποιώντας κοινοτικά κονδύλια και αναλαμβάνοντας σημαντικό επιχειρησιακό έργο από τις Ένοπλές Δυνάμεις απαλλάσσοντας τις από ένα μεγάλο φορτίο δυσανάλογο των πόρων που έχουν. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως το ΛΣ πρέπει επιτέλους να αναλάβει την έρευνα και διάσωση στη θάλασσα με δικά του ιπτάμενα μέσα.

Comments

  1. Θα Θα Θα Θα Θα Θα Θα Θα Θα Θα Θα Θα Θα Θα Θα Θα Θα
    Κατά τα αλλα πετάει μονο 1 ελικόπτερο και αυτό αναμένεται…. να καθηλωθεί

    Το δούλεμα συνεχίζεται………..

    1. Τους εθνικούς πόρους τους μασουλάνε με τους ημέτερους και την κομματική πελατεία.
      Περιμένουν από τα Ευρωπαικά κονδύλια αν και μήπως.
      Ακόμα και με τον κορονοιό περιμένουν από δωρεές ιδιωτών για γάντια και αναλώσιμα.
      Η διαχρονικότητα τον όσον δήλωσε ο Paul Porter to 1947 με αφορμή η κατασπατάληση της βοήθειας Μάρσαλ που την φάγανε οι ημέτεροι και από αυτό το φαγοπότι δημιουργήθηκαν τα σημερινά τζάκια και πολιτικές οικογένειες αλλά και η κλεπτοκρατική οικονομική ελίτ.

      1. Επενδυση λεει σε νεες τεχνολογιες που υπαρχουν εδω κάι εικοσι χρονιά ομως η κάι πάράπάνω άπλά τωρά τις άνάκάλυψάν οι άδιάφοροι δημοσιοι υπάλληλοι ..
        Κάποιος άπο τους πρωην άρχηγους θά πάει φυλάκη γιά την κάθηλωση των μεσων κάι την βλάβη στις επιχειρησιάκες δυνάτοτητες του ΛΣ?
        Η κοράκάς κορακου μάτι κάι τά γνωστά?

  2. Από ποια δράση κρατική ή κοινοτική (ποιος βάζει τα λεφτά ντε-από ποιο υπουργείο αφαιρούνται για να τα πάρει το ΛΣ, από ποια κοινοτική δομή έρχεται το ευρωπαϊκό χρήμα κλπ) προκύπτουν 500 Μ. €; Δεν πείθει.

    Με την υποχρέωση ενημέρωσης της Ευρωπαϊκής επιτροπής για τις περιβαλλοντικές δράσεις (καί) της Ελλάδας εντός των 12 ν. μ. έχουμε κάποια επίσημη δήλωση;

    1. Υπαρχει χρηματοδότηση 75% απο την ΕΕ για αντίστοιχες αγορές νέων μέσων στα πλαίσια κοινής πολιτικής. Ομως για να δωθουν τα χρηματα απαιτείται δουλεια, μελέτες και φυσικα γίνεται έλεγχος απο τον ΕΕ που πηγαίνουν ακριβώς χρηματα.
      Για αυτο γίνονται τα τελευταία χρόνια αγορα νέων μέσων για ΛΣ και ακτοφυλακή.

      1. Tο οτι το λιμενικο εχει 60 σκαφη απο 62 διαφορετικες εταιρίες?
        Το οτι ο καθε κλαδος εχει αλλα ελικόπτερα και αεροσκαφη?
        Δεν τους απασχολει?
        Η λεξη ομοιοτυπια ειναι αγνωστη για αυτους με οτι συνεπάγεται για τι διαθέσιμοτητες

  3. Που ΘΑ έκλεινε σήμερα αύριο το θέμα των νέων φρεγατών που ΘΑ έκλεινε η FOS των Mirage των NH90 κτλ.

    Που ΘΑ έκλεινε από μήνα σε μήνα η προμήθεια των νέων τορπιλών.

    Που ΘΑ προχωρούσε από μήνα σε μήνα ο εκσυγχρονισμός των MEKO.

    Που ΘΑ μας παραχωρούσαν οι Αμερικάνοι δύο Arleigh Burke το Μάιο του 2020 σύμφωνα με «αξιόπιστες» κυβερνητικές διαρροές σε φυλοκυβερνητικά μέσα.

    Που ΘΑ μας δίνανε και Ticonderoga και στις λεπτομέρειες είναι το πράγμα.

    Με τα θα και θα και ουσία μηδέν.

    Ο Α/ΓΕΕΘΑ (σύμφωνα με το Militaire) ενημερώνει το ΝΑΤΟ ότι πάμε σε «ατύχημα» και σε θερμό επεισόδιο αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση με τους Τούρκους και ο Αποστολάκης μιλάει (στο ίδιο site) μιλάει για θερμό επεισόδιο και πρέπει να είμαστε προετοιμασμένη για όλα!

    Εδώ και σχεδόν ένα χρόνο η κυβέρνηση δεν ε΄χει κάνει το παραμικρό για την ενίσχυση της Άμυνας ούτε καν μια προετοιμασία.

    Μόνο λόγια και επικοινωνιακές σαπουνόφουσκες.

    1. Μα καλά αυτοί που αναφέρεις δεν άκουσαν τον Δένδια πως δεν θα ακολουθήσουμε την Τουρκια στο κατήφορο της στρατικοποίησης??????????

      επικοινωνιακές σαπουνόφουσκες……………μέχρι να σκάσουν και αυτές και να αποκαλυφθεί πάλι …αδυναμία

      1. Δεν είπε μόνο αυτό ο Δένδιας.

        https://defencereview.gr/dendias-den-anamenetai-oriothetisi-ao/
        Είπε πως δεν θα επεκτείνουμε τα χωρικά ύδατα σε 12 μίλια και δεν θα κάνουμε ανακήρυξη της ΑΟΖ.
        Ούτε τα προσχήματα δεν κρατάνε.
        Μόνο που αυτά ακούνε οι Τούρκοι και στο τέλος θα ζητάνε και την Ακρόπολη.
        Οι άνθρωποι είναι λίαν επιεικώς απαράδεκτη.

        1. Ναι,….περίμενε σε λιγάκι που θα περάσει το καλοκαίρι να δεις που θα πούναι ότι έχουμε και πάνω από 10 με 20 δισεκατομύρια τρυπα στον προϋπολογισμο τι θα γίνει ….θα βγάλετε μαύρο μαντήλι και θα κλάψουμε όλοι μαζί…να ΠΟΤΕ ΝΙΑΣΤΙΚΕ Η ΠΟΛΗΤΙΚΗ ΗΓΕΣΊΑ ΓΙΑ ΑΟΖ,ΣΤΡΑΤΟ ,ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ,ΝΑΥΤΙΚΟ…ΜΟΝΟ ΝΑ ΒΟΛΕΎΟΥΝ ΤΟΥΣ ΝΟΙΆΖΕΙ …

    2. Παιδιά τα πήραμε όλλα, αλλά κόλλησαν στη βαφή ελληνικών χρωμάταν οι δυο φρεμ, οι δυο αρλαϊκ μπουρκ και οι 2 τικοτοντρα.
      Για χρώμα πολλά τα λεφτά… 😉

  4. Μερικά σχόλια μου, αναμένοντας με μεγάλο ενδιαφέρον το νέο άρθρο σας την επόμενη εβδομάδα, μερικά σχόλια μου:
    – Τα 500 εκατ. ευρώ είναι ένα σημαντικό ποσό. Κάτι μου λέει πως η Εθνική συμμετοχή είναι σημαντική και «προτιμητέα» σε σχέση με την άμυνα δυστυχώς… Ελπίζω να κάνω λάθος.

    – Μακάρι να γίνει πράξη η αναβάθμιση του ΛΣ σε πραγματική Ακτοφυλακή, ώστε πρώτον να απαλλάξει το ΠΝ και τις ΕΔ από έργο, έξοδα και «γκαζοζέ» σκαφάκια και δεύτερον να αναλάβει αποστολές αποτροπής ασύμμετρων απειλών υπό τον μανδύα αστυνομικής επιχείρησης κι όχι στρατιωτικής.

    – Ανέμενα και μνεία στην ανάγκη κάθετης αναβάθμισης της εκπαίδευσης. Ας αρχίσουμε από τα βασικά όπως πρώτες βοήθειες τις οποίες η πλειοψηφία του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας αποδεδειγμένα αγνοεί λόγω έλλειψης εκπαίδευσης και στοιχειωδών υλικών. Το περιστατικό του θανάτου Αστυνομικού σε μπλόκο από πυρά δραπετών Αλβανών κακοποιών είναι χαρακτηριστικό. Ο συγκεκριμένος άνθρωπος θα μπορούσε να είχε σωθεί αν κάποιος ήξερε να του κλείσει προσωρινά την πληγή και είχε μαζί του ένα απλό τουρνικέ…

    – Αφού διατίθεται τέτοιο ποσό καλό θα ήταν, πριν ο,τιδήποτε άλλο, τουλάχιστον τα καινούρια ταχύπλοα FB να αποκτήσουν το RWS που «έχασαν» λόγω κόστους. Εκτός κι αν όλα είναι λόγια του αέρα για μια ακόμη φορά και το μόνο που θέλουμε είναι να μεταφέρουμε τις λαθρομετανάστριες που επιθυμούν να γεννήσουν στην Ελλάδα με τα έξοδα πληρωμένα…

    – Εκπλήσσομαι αρνητικά να ακούω πως θα αγοράσουμε νέα ελικόπτερα και αεροπλάνα όταν δεν θέλουμε να αξιοποιήσουμε ούτε τα υφιστάμενα που έχουμε, και αντ’ αυτού μάλιστα, για SAR χρησιμοποιούμε τα ΑΒ-205 μέσω της ΠΑ. Έχουμε 6 ε/π (που χρησιμοποιεί η μισή υφήλιος) και 3 α/φη κι απ’ αυτά λέμε ότι θααααααα αναβαθμίσουμε μερικά για να μπορούν να πετούν και την ίδια ώρα θα δώσουμε χρήματα και για νέα για να τους κάνουν παρέα στο αεροδρόμιο(!!!);

    – Σωστή η ενίσχυση τόσο της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών όσο και των Κλιμακίων Ειδικών Αποστολών, δυνάμεων του ΛΣ, αλλά οι Μονάδες αυτές θα μπορούσαν να είχαν αναλάβει σοβαρές αποστολές ήδη, εδώ και χρόνια και μάλιστα σε συνεργασία με τους Αμερικανούς, με προφανή πολλαπλά οφέλη. Η πολιτική δειλία και η νοσηρή ευθυνοφοβία άλλα πρότασσε…

  5. Για το μεγάλο ποσοτό του ανθρώπινου δυναμικού που «αράζει» ούτε λόγος. Πρώτα απ΄όλα η κομματική πελατεία.

  6. Κανονικα θα μπορουσε σε συνεργασια με το Υπεθα να προκυρηξει σε εθελοντικη βαση, μεταταξεις μονιμων του ΠΝ στο ΛΣ και με αυξηση της οροφης προσωπικου να προκυψει μια κανονικη Ακτοφυλακη. Οπως και να γινει, οι του ΠΝ εχουν αλλη νοοτροπια. Απο το να εχεις 50χρονους σε καραβια πρωτης γραμμης καλυτερα στην ακτοφυλακη και στη θεση των 50χρονων προσληψη ΟΒΑ.

  7. Είναι όλοι τους απαράδεκτοι και επικίνδυνοι. Αυτός ο αυτόαφοπλισμός των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλειας είναι εξωφρενικος. Δεν καθορίζουμε ΑΟΖ, δεν κάνουμε επέκταση χωρικών υδάτων, δεν, δεν δεν… Δενδιας επιτελους. Κάθε φορά που διαβάζω μια είδηση μου ανεβαίνει η πίεση στην κυριολεξία. Η Τουρκία πάρα τα οικονομικα προβληματα που αντιμετωπίζει δεν κάνει ούτε την ελάχιστη περικοπή στις εξοπλιστικές της ανάγκες, γιατί πολύ απλά ξέρει ότι με το φόβητρο των ενόπλων δυνάμεων της θα επιτύχει αυτά που θέλει. Διαβάζω σε άλλο ιστό χώρο ότι στην Ν. Αφρική τα Α400 πήγαν για να παραλάβουν νέα βλήματα πυροβολικού τόσο κατευθυνομενα όσο και ιδιαίτερα μεγάλου βεληνεκούς από την Denel (rheinmenttal) άνω των 60 χλμ. Το anadolu συνεχίζει κανονικά όπως όλα και όλα τα εξοπλιστικα προγραμματα. Εμείς κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου. Χάσαμε και χάνουμε συνεχώς αξιόλογα μτχ συστήματα., δεν εκσυγχρονιζουμε να υφιστάμενα, δεν προμηθευομαστε νέα όπλα και πυρομαχικά να αναβαθμίσουμε τη φονικοτητα των υφιστάμενων όπλων. Προβάλουμε αστείες δικαιολογίες (βλέπε αμίαντο) για να υποστηριξουμε την αδράνεια και την αδιαφορία μας για οπλικά συστήματα που δεν προμηθεύτηκα με. Τελικά όταν θα γίνει η στραβή, γιατί θα γίνει, ποιος θα πληρώσει τη νύφη, κανείς από αυτούς που κυβερνούν, όπως έχει αποδείξει η ιστορία, η Ελλάδα και οι Έλληνες θα την πληρώσουν. Νομίζουν ότι η ΕΕ (φιλοτουρκικη στη μεγάλη πλειοψηφία της) θα έρθει να μας σώσει όπως δεν έκανε στο Εβρο. Δεν πήραν το μάθημα τους ότι πρέπει να πολεμήσουμε μόνοι μας. Δεν είδαν τα δις που πάνε στην Τουρκία όταν σε εμάς έδωσαν μόνο 700εκ. από τα οποία η μεγάλη πλειοψηφία θα πάει για την υποστήριξη των λαθρο και όχι για την ενίσχυση των σύνορο φυλακών, της αστυνομίας του λιμενικού κτλ. Δεν μπορώ αλλά συγχιστηκα με την ανικανότητα και την αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά τους. Πάω για τρέξιμο να ηρεμισω.

  8. Eχουν παραγγελθεί το τελευταίο διάστημα πάνω από 20 περιπολικά.

    Το τελευταίο διάστημα το Λιμενικό έχει καταφέρει και έχει μηδενίσει τις ροές μεταναστών.

    Προς τι τόσο μένος και αλαλαγμοί;
    Εδώ όταν έμπαιναν από όλες τις μπάντες στα νησιά δεν ειχαμε ζήσει τέτοιες ιστορίες.

    1. Ούτε μένος, ούτε αλαλαγμοι υπάρχουν. Η αλήθεια είναι πικρή. ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ υπάρχει, νομίζω είναι ηλίου φαεινοτερον.

          1. εγώ μίλησα για κάτι συγκεκριμένο για τις αρμοδιότητες του λιμενικού, δεν ασχολήθηκα με όσα έγραψες…

        1. Την ειρωνεία σου την προσπερνώ και δεν με ενδιαφέρει . Όσον αφορά στο ότι «δεν περνάει τίποτα» στα νησιά, δεν είσαι πληροφορημένος σωστά, η πραγματικότητα αυτών που ζουν εκεί, λέει άλλα.

  9. Για πρώτη φορά ο Υπουργός μας επισήμανε πως το ΛΣ θα προμηθευτεί νέα ελικόπτερα και αεροσκάφη απαντώντας σε σχετική ερώτηση του γράφοντος.

    Aυτο ειναι σκετη ανοησια. Αυτο που απαιτειται ειναι να συντηρηθουν τα υπαρχοντα εναερια μεσα του Λιμενικου. Αν δεν επαρκουν, να του διατιθενται κατα περιπτωση καποια απο τα ελικοπτερα SAR Super Puma παντος καιρου της Πολεμικης Αεροποριας, τα οποια ομοιως πρεπει να συντηρηθουν, οπως και ολα τα ελικοπτερα των Ενοπλων Δυναμεων.
    Επιτελους, ομοιοτυπια και διακλαδικοτητα, αυτο ειναι το κλειδι.
    Ειναι δυνατον να γινεται λογος για αγορα νεων ελικοπτερων, υπαρχουν πολυ καλα και συγχρονα ελικοπτερα τα οποια απλως ειναι ασυντηρητα ελλειψει κονδυλιων για ανταλλακτικα;

  10. Ο μόνος λόγος που δίνονται τα χρήματα στο Λ.Σ. είναι για να εξυπηρετεί καλύτερα τους λαθρομετανάστες, λόγω δέσμευσης της Χώρας στην ανθΕλληνική ε.ε. και την σέγκεν

  11. «Απ τα υπάρχοντα 6 ελικόπτερα και 2 αεροπλάνα μόνο ένα ελικόπτερο πετάει.

    «θα αγοράσουμε κι άλλα ελικόπτερα και αεροπλάνα και βαπόρια».

    Μάλιστα.

  12. Το Λιμενικό Σώμα / Ελληνική Ακτοφυλακή είναι ο μοναδικός κλάδος των σωμάτων ασφαλείας που ενισχύεται και μάλιστα δραστικά. Αυτό οφείλεται καθαρά σε χρήματα της ΕΕ που χρηματοδοτεί κατά 75% τους εξοπλισμούς του, με αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια να έχει αποκτηθεί εντυπωσιακός (για τα ελληνικά δεδομένα) αριθμός νέων σκαφών, ενώ τα προγράμματα συνεχίζονται χωρίς παύση.

    Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς το ΠΝ διαθέτει τουλάχιστον 12 μονάδες σε αποστολές επιτήρησης που με τα βίας επιπλέουν, μία αποστολή που αναλαμβάνει σιγά – σιγά το ΛΣ/ΕΛ-ΑΚΤ με έξοδα της ΕΕ κατά κύριο λόγο.

    Το μόνο δυσάρεστο είναι ότι οι προμήθειες είναι αποσπασματικές με αποτέλεσμα να μαζεύονται πολλά διαφορετικά ήδη ελικοπτέρων, σκαφών κλπ, κάτι που θα δημιουργήσει προβλήματα υποστήριξης. Επίσης, η μανία αγοράς νέων μέσων όταν υπάρχουν καθόλα αξιόλογα ελικόπτερα και αεροσκάφη που δεν πετάνει δημιουργεί αρκετές απορίες. Το μόνο που θα μπορούσα να υποθέσω είναι ότι η ΕΕ δεν χρηματοδοτεί την υποστήριξη υφιστάμεων μέσων αλλά μόνο την προμήθεια νέων.

    Τέλος, η αποστολή του ΛΣ δεν είναι εδώ και πολλούς μήνες η συνοδεία λαθρομεταναστών στα νησιά. Αν μη τι άλλο έχουν κυκλοφορήσει πάρα πολλά βίντεο από την τουρκική πλευρά με ελληνικά σκάφη να εμποδίζουν με κάθε τρόπο την προσέγγισή τους.

    1. Αν η μανία για αγορά νέων μέσων προκύπτει όντως απο μια πρακτική της ΕΕ να χρηματοδοτεί αποκλειστικά προμήθειες νέων μέσων-στηρίζοντας έτσι παράλληλα και τις βιομηχανίες στην Ευρώπη- η συνέπεια απο πλευράς της Ελλάδος θα έπρεπε να είναι η προσαρμογή των συμφωνιών για υπηρεσίες υποστήριξης μεγαλύτερης διαρκείας, αν δεν ξεφεύγει απο τα πλαίσια των χρηματοδοτήσεων και αν δεν παίζεται πάλι κάτι με λαδώματα η μίζες για νέα μέσα στο παρασκήνιο που δεν αποκλείεται γενικά.

    2. Συμφωνώ και εγω με την πολυτυπια των μέσων. Θα μπορούσαμε τη χρηματοδότηση να την κατευθύνουμε προς αγορές προϊόντων που ήδη εχουμε αντίστοιχα ή παραπλήσια, ωστε να μην αγοράζουμε εντελώς καινούργια μεσα. Επιπλεον, πραγματα που μπορούν να ειναι κοινά… να προτιμούνται στον εξοπλισμό τους.
      Επιπλεον, αν με καποιο τροπο αγοράζαμε πχ super vita επιπλεον με τροποποιήσεις αντίστοιχες για το λιμενικό ή ακτοφυλακή. Ετσι και αλλιως μετα απο πολυ λίγα χρόνια θα μπορούσε να γινει χρήση …όπου θελουμε γιατι τελειωνει η υποχρεωτική χρήση απο την ΕΕ.

  13. Nέα ελικόπτερα και αεροσκάφη; θα την τινάξουμε την μπάγκα στον αέρα και πάλι. Νέοι τύποι ελικοπτέρων και αεροσκαφών θα προστεθούν στα υπάρχοντα, τινάζοντας στην κυριολεξία το κόστος χρήσης με αποτέλεσμα την καθήλωση του στόλου. Τα γνωστά.

    Υπάρχει περίπτωση να βάλουν κάτω από μια διοίκηση όλα τα εναέρια μέσα των σωμάτων ασφαλείας, έτσι ώστε να αποκτούνται κοινοί τύποι μέσων για κάθε υπηρεσία ή τι μας λες πάλι ρε μεγάλε;

  14. Για πιο λόγο αγορά νέων ελικοπτέρων( δεν διαφωνώ) και κουβέντα για επαναφορά σε πτήσεις των daphin? Αποστολές SAR/EKAB τύπου έπρεπε να περάσουν στο Λιμενικό/πολιτική προστασία με 12 daphin και 6 As332 συν τα reims τόσο για αποστολές επιτήρησης(απαιτούνται περισσότερα) συν για λόγους ομοιοτυπίας ακόμα 3-4 reims για αεροδιακομιδές.
    Ας ελπίσουμε ότι θα γίνει μια σοβαρή δουλειά, αν ισχύει αυτό το ποσό μιλάμε για ολική αναβάθμιση. Και έχει μεγαλύτερη αξία αν μιλάμε για το ποσό αυτό αν είναι «καθαρό» από τις υπάρχουσες αγορές πλωτών μέσων.
    Σε επίπεδο σκαφών είναι απόλυτη ανάγκη η κατηγορία ΠΑΘ(επιπέδου Γαύδος) να φτάσουν τα 12 συν 3 κορβέτες με ελικοδρόμιο, ενώ πρέπει να προβλεφθεί και κατηγορίας CB-90 καταδιωκτικό/ειδικών επιχειρήσεων σε τουλάχιστον ακόμα 12 σκαφών.
    Το αιγαίο είναι τεράστιος χώρος
    Τέλος εννοείται διασύνδεση επικοινωνίες και UAV ενώ για όλα τα σκάφη rws (στα μεγάλα των 30mm και στα μικρότερα των 12,7) δεν επιτρέπεται πλέον να πηγαίνουν ξυπόλητοι στα αγκάθια(να μην πούμε καμιά άλλη παροιμία).

    1. 12 ΠΑΘ τύπου Γαύδος θα κόστιζαν 350 εκατομμύρια + κορβέτες + όλα τα άλλα μιλάμε για 1δις. Ας μην υπερβάλλουμε. Εδώ δεν βρίσκουμε χρήματα για τορπίλες και ανταλλακτικά.

      Έχουμε σε παραγγελία 4 Ρ355, 15 περιπολικά FB 56F και 10 παράκτια περιπολικά Rafnar. Δεν τα λες και λίγα. Αν τσιμπάμε κανένα ΠΑΘ ακόμα και προμηθευόμασταν ένα ολοκληρωμένο σύστημα επιτήρησης θα ήμασταν σούπερ για τα δεδομένα μας

      1. Έχουμε ήδη 5 ΠΑΘ και θα έπρεπε να πάνε στα 12 και απλά τονίζω ότι θα πρέπει να είναι επιπέδου ΓΑΥΔΟΣ. Δεν αντιλέγω ότι αυτά θέλουν και άλλα χρήματα απλά αυτά που αναφέρω είναι που μετατρέπουν το Λιμενικό σε Ακτοφυλακή αξιώσεων και αποσυμπιέζουν τρομακτικά το ΠΝ.

  15. Ο Υπ. ναυτιλιας δεν ξερει τι του γινεται….
    Οπως καθε πολιτικος που παριστανει, πως ξερει το αντικειμενο κι κατεχει γνωσεις σε ενα θεμα.

    Οποτε ανοιγει το στομα του ενας πολιτικος να ξερεις πως ειναι ετοιμος να πει ψεμα!

    Για να δουμε τι λενε ανθρωποι που εχουν ζησει κι εχουν ιδρωσει για τις αναγκες των Ελληνικων ΕΔ.

    «Χτυπα καμπανες ο Στρατηγος Κωσταρακος … και πρωτεινει 8 σημεια για την Αμυνα»
    www . veteranos . gr / chtypa-kabanes-o-stratigos-kostarakos-ke-protini-okto-simia-gia-tin-amyna/

  16. Αυτα ειναι ευχαριστα νεα,τα συνορα πλεον φυλασονται και ευχομαι πολυ συντομα το ΛΣ να αρχισει να παραλαμβανει τα νεα υλικα που χρειαζεται ετσι ωστε να μπορει να φερει εις περας την πολυ σημαντικη αποστολη του με τον καλυτερο δυνατο τροπο..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *