Η προσάραξη του τουρκικού πλοίου στον λιμενοβραχίονα του λιμανιού της νήσου Κέας ήταν ένα πολύ κρίσιμο περιστατικό. Και αυτό γιατί υπήρξαν σαφείς επιχειρησιακές αδυναμίες κυρίως σε επίπεδο ΛΣ και υπηρεσιών πληροφοριών. Το περιστατικό είναι σοβαρό. Πολύ σοβαρό.

Πρώτον, διότι καταδεικνύει πως οι Τούρκοι απόρροια των επαναπροωθήσεων και των επιχειρήσεων αποτροπής που εφαρμόζει το ΛΣ αλλάζουν τρόπο δράσης. Δεύτερον, διότι υπήρξε καθυστερημένη ελληνική αντίδραση και έλλειψη πληροφοριών.

Το τουρκικό πλοίο διέσχισε το Αιγαίο χωρίς η ελληνική πλευρά να διαπιστώσει εγκαίρως τις προθέσεις του και το φορτίο του. Όμως το πρόβλημα δεν εντοπίζεται πρωτίστως εκεί. Το πλοίο είχε ξεκινήσει το ταξίδι του από το Τσανάκαλε της Τουρκίας (στη νότια περιοχή των Δαρδανελλίων)  κι από τα αμπάρια του  βγήκαν 193 λαθρομετανάστες προέρχονται από το Αφγανιστάν, το Ιράν, το Πακιστάν και τη Σομαλία.

Στη περιοχή που προσάραξε το τουρκικό δεξαμενόπλοιο «DORDUNCU» στη Κέα έπλεε και η ελληνική φρεγάτα που εκτελούσε καθήκοντα πλοίου επιφυλακής. Το τουρκικό πλοίο επί ώρες δεν ανταποκρίθηκε στην επίμονη προσπάθεια του VTMIS Λαυρίου να επικοινωνήσει με αυτό αλλά ούτε και της φρεγάτας του ΠΝ που κινήθηκε προς αυτό.

Το τάνκερ ναυπηγήθηκε το 1965 ιδιοκτήτης του οποίου εμφανιζόταν από το 2015 η τουρκική εταιρεία «Ιdil Petrol Urünleri Ve Ticaret ls»). Βρισκόταν σε παλιό αγκυροβόλιο, χωρίς να έχει κινηθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα κι υπήρχαν σχέδια για να μετατραπεί σε σκραπ. Ωστόσο εντύπωση προκαλεί ότι το πλοίο στο διήμερο ταξίδι του στο Αιγαίο δεν ελέγχθηκε από κανέναν παρ ότι είχε κλείσει το σύστημα δορυφορικού στίγματος

Η τουρκική φρεγάτα συνόδευε το τουρκικό τάνκερ όπως η Τουρκική ακτοφυλακή συνοδεύει τις λέμβους με τους αλλοδαπούς στο Ανατολικό Αιγαίο.

Και το φιάσκο συνεχίζεται:

Στη περιοχή μετέβη διμοιρία της ΥΜΕΤ από τη Διεύθυνση Αστυνομικών Επιχειρήσεων Αττικής για να «υποδεχθεί» του λαθρομετανάστες. Η διμοιρία πήγε με ελικόπτερο SUPER PUMA της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας αφού η ΕΛ.ΑΣ τόσο χρόνια δεν φρόντισε να διαθέτει ελικόπτερα μεταφοράς προσωπικού. Μάλιστα, ξανά κατά το πρόσφατο παρελθόν η ΕΚΑΜ χρησιμοποίησε ελικόπτερα του ΠΣ. Κανείς όμως από πλευράς πολιτικής και φυσικής ηγεσίας έδειξε ενδιαφέρον ικανοποιώντας τη παραπάνω ανάγκη.

Εδώ να τονιστεί πως ενώ το συμβάν ήταν λιμενικής αρμοδιότητας ενήργησε η ΕΛ.ΑΣ διότι πολύ απλά το ΛΣ αδυνατούσε να ανταποκριθεί.

Εδώ προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα:

Γιατί από το Αρχηγείο ΛΣ δεν έγινε ρεσάλτο προς το δεξαμενόπλοιο «DORDUNCU» ώστε να καταληφθεί από άνδρες της ΜΥΑ; Και αυτό τη στιγμή που οι κλήσεις επικοινωνίας προς το τουρκικό φορτηγό πλοίο ήταν δεκάδες και επί ώρα. Εδώ να τονιστεί πως το πλοίο θα μπορούσε να είχε πέσει πάνω στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας ή στο Λιμάνι του Πειραιά ή στη Ρεβυθουσα δεδομένου ότι η πορεία του ήταν επί ώρες ανεξέλεγκτη.

Γιατί δεν υπήρξε έγκαιρη διάγνωση των προθέσεων και των κινήσεων του πλοίου; 

Θα έπρεπε ο θάλαμος επιχειρήσεων του ΛΣ να διατάξει επιχείρηση κατάληψης του πλοίου κινητοποιώντας τη ΜΥΑ και τα εναέρια του ΛΣ όπου σε συνεργασία με τη Φρεγάτα που έπλεε θα έκαναν ρεσάλτο στο πλοίο. Και εφόσον δεν πετάνε τα εναέρια του ΛΣ ας επιχειρούσαν με ελικόπτερα του ΠΝ και φουσκωτά σκάφη. 

Ακολούθως για άγνωστο λόγο και αιτία (δεν είχε δηλωθεί βλάβη πηδαλίου ή κάποια άλλη τεχνική αστοχία) το τουρκικό δεξαμενόπλοιο «DORDUNCU» προσάραξε στη Κέα. Η ουσία είναι πως υπήρξε αποτυχία διαχείρισης του συμβάντος και εξαιρετικά ελλιπής ελληνική αντίδραση που θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες όπως να προσαράξει το τουρκικό τάνκερ πάνω σε ένα σημείο ελληνικού στρατηγικού ενδιαφέροντος.

Στο ΛΣ και στο ΓΕΕΘΑ πρέπει να δουν σοβαρά τα παραπάνω θέματα που αφορούν τόσο πληροφορίες όσο και σε ενέργειες σε τακτικό επίπεδο. Είναι σαφές και επιβεβαιώνεται από πληροφορίες του γράφοντος πως οι τούρκοι αλλάζουν τρόπο δράσης και ενεργείας στο Αιγαίο στέλνοντας τους λαθρομετανάστες με μεγάλα πλοία.

Συνεπώς: Το ΛΣ πρέπει επιτέλους να γίνει πραγματική ακτοφυλακή.

 1. Να ενεργοποιήσει τα εναέρια μέσα που διαθέτει και να τα αξιοποιήσει.

 2. Να προβεί στην προμήθεια Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών.

 3. Να προχωρήσει το θέμα του εθνικού συστήματος ολοκληρωμένης θαλάσσιας επιτήρησης. 

4. Να διατηρεί ετοιμότητα με ομάδες της ΜΥΑ σε περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης στο Ανατολικό Αιγαίο.

 5. Να βελτιώσει και να διευρύνει το δίκτυο πληροφοριών σε συνεργασία με ΕΥΠ και ΓΕΕΘΑ. 

6. Να σχεδιάσει διαδικασίες ανάλογες σε τέτοια περιστατικά τα οποία δύναται να αυξηθούν. 

7. Νομική κάλυψη ικανή να επιτρέπει εμπλοκή των Ενόπλων Δυνάμεων σε επιχειρήσεις εσωτερικής ασφάλειας. Αφού δεν μπορούσε να ανταποκριθεί το ΛΣ ας ενεργοποιούνταν το ΓΕΕΘΑ και οι Δυνάμεις Ειδικών Επιχειρήσεων.

8. Να υπάρξει κοινή εικόνα της τακτικής κατάστασης μεταξύ ΓΕΕΘΑ και ΛΣ με στενότερη συνεργασία ΠΝ και ΛΣ. Συγκεκριμένα, κανονιοφόρων και ΠΑΘ του ΛΣ.

Η ΜΥΑ ποτέ δεν πήρε εντολή να επέμβει. Είναι βέβαιο πως εάν έπαιρνε θα εκτελούσε την επιχείριση με επιτυχία.

Comments

  1. Κατά τα άλλα τα σύνορα φυλάσσονται καλά από τον Κούλη και την κυβέρνηση του!
    Τα φιλοκυβερνητικά κανάλια δεν είπαν κουβέντα για το σχετικό.
    Το έθαψαν το θέμα όπως και τόσα άλλα για να «προστατέψουν» τον Κούλη.
    Τέτοιο φασισμό στην ενημέρωση ούτε στη χούντα.
    Ευτυχώς υπάρχουν ακόμα λίγα ανεξάρτητα μέσα και site όπως το παρόν που σέβονται τους αναγνώστες τους αλλά και τον εαυτό τους και ενημερώνουν σωστά και έντιμα χωρίς λογοκρισία με άνωθεν εντολές.

    1. Φίλε εδώ είναι site που ασχολείται με στρατιωτικά θέματα και δεν είναι μέρος για να κάνει ο κάθε πικραμένος φθηνή αντιπολίτευση.Σύνελθε λίγο.

      1. Όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται φίλε με το «νέο» ψευδώνυμο.
        Άρα σύμφωνα με τη ¨λογική» σου το άρθρο κάνει «φθηνή αντιπολίτευση» και τα σύνορα είναι σφραγισμένα.
        Το ότι το τουρκικό δουλεμπορικό διέσχισε όλο το Αιγαίο και ξεφόρτωσε νέους μπολιαστές στην Κέα μάλλον σου φαίνεται φυσιολογικό!

        1. Έγινε ένα λάθος σε τακτικό επίπεδο το λιμενικό πληρώνει αμαρτίες χρόνων (έλλειψη κεντρικού σχεδιασμού ,απουσία δόγματος εμπλοκής) και εσένα σου φταίει ο Κούλης που είναι κυβέρνηση 8 μήνες.
          Έλεος

          1. Σωστά ο Κούλης δεν φταίει σε τίποτα και δεν έχει καμία ευθύνη.
            Απλός είναι πρωθυπουργός που διορίζει κομματόσκυλα.

          2. Σωστα 8 μηνες ειναι λιγοι..
            Ας περιμενουμε κανα χρονο ακομη να σοβαρευτουν.Eιναι νωρις ακομη.

  2. Πέρασε στα «ψηλά» η είδηση όπως επισημαίνεται στο τίτλο σας επειδή τα περισσότερα μέσα ενημέρωσης το εξαφάνισαν για να μην δημιουργήσουν πρόβλημα στην κυβέρνηση του Κούλη.
    Τέτοια λογοκρισία και τέτοιος φασισμός ούτε στη χούντα!
    Μπράβο στο DR που σέβεται τους αναγνώστες του και δεν ανήκει στα κομματικά φερέφωνα και παπαγαλάκια με το αζημίωτο φυσικά!

  3. Χαμπάρι δεν πήρε ούτε καν η ΕΥΠ με το σεκιουριτά αρχηγό της που διόρισε ο Κούλης με φωτογραφική τροπολογία!
    Δεν είχε ούτε καν τα τυπικά προσόντα αλλά φρόντισε ο Κούλης να «διορθώσει» αυτήν την λεπτομέρεια με φωτογραφική διάταξη.
    Έχουν επανδρώσει το κράτος σε θέσεις ευθύνης όλους τους ανίκανους αρκεί να είναι του κόμματος.
    Και ιδού τα αποτελέσματα…….

  4. Είναι προφανές ότι το πλοίο έκανε<>
    Από τις Φωτογραφίες φαίνεται ότι ο ναυτιλιακός εξοπλισμός που έπρεπε να έχει το πλοίο έχει αφαιρεθεί.
    <<Radar, automatic identification system (AIS), Global Positioning System (GPS),Global Maritime Distress and Safety System (GMDSS)
    Εν συντομία το πλοίο δεν μπορεί να ταξιδεύει βάση των διεθνών κανονισμών και συμβάσεων (solas, marpol, stcw, mlc.) που η Ελλάδα έχει προσυπογράψει.
    Το γεγονός ότι έπλεε σε ελληνικά και διεθνή χωρικά ύδατα χωρίς οι αρχές του παράκτιου κράτους να το σταματήσουν, αποτελεί παράβαση τον κανονισμών από άποψη ασφάλειας για την ναυσιπλοΐα που η Ελλάδα έχει υποχρέωση να διαφυλάττει.

  5. 1. Ρεσάλτο,
    2. Το δένουν σε ένα ρυμουλκό
    3. Το πάει σε τουρκικό λιμάνι
    4. Ζητάνε αμοιβή για την διάσωση του καραβιού (οκ το τερμάτισα)

    Οι ιδιοκτήτες του καραβιού θα φυλακιστούν για δουλεμπόριο?

    Πάντως όντως όλο και περισσότερο οι κινήσεις της Τουρκίας δείχνουν πανικό, μου φαίνεται ότι το κραχ είναι κοντά.

  6. Συμφωνώ με όλες τις προτάσεις. Και επειδή υποπτεύομαι πως το Λιμενικό ΔΕΝ μπορεί και ΔΕΝ θέλει να γίνει πραγματικά ακτοφυλακή, ας το διασπάσουμε με δημιουργία ξεχωριστής ακτοφυλακής που να είναι πλήρως στρατιωτικοποιημένη και να συνεργάζεται στενά με το Π.Ν. Και να μην έχουμε και επικαλύψεις παρακαλώ, δεν θέλω να δω το κάθε σώμα με τα δικά του ελικόπτερα, ειδικές δυνάμεις κλπ.. Ας πάνε όλα αυτά στην ακτοφυλακή κι ας επιβληθεί η αρχή της συνέργειας επιτέλους..

    Να προσθέσω και μια ακόμα. Ν αρχίσουμε σοβαρά να σκεπτόμαστε τρόπους υλοποίησης της επέκτασης των χωρικών υδάτων στα 12 ν.μ + 12 nν.μ συνορεύουσα ζώνη

    The contiguous zone is a band of water extending farther from the outer edge of the territorial sea to up to 24 nautical miles (44.4 km; 27.6 mi) from the baseline, within which a state can exert limited control for the purpose of preventing or punishing «infringement of its customs, fiscal, immigration or sanitary laws and regulations within its territory or territorial sea»

    1. … επέκτασης των χωρικών υδάτων στα 12 ν.μ + 12 ν.μ συνορεύουσα ζώνη + κλείσιμο των μικρών κόλπων. εννοείται.

      Ναυτικό κράτος χωρίς ακτοφυλακή της προκοπής και 12 ν.μ δεν νοείται..

    2. Το πρόβλημα δεν νομίζω πως είναι το Λιμενικό φίλε.
      Το πρόβλημα είναι τι εντολές τους δίνει η πολιτική ηγεσία,αν οι επικεφαλής τους είναι ικανοί και όχι ανίκανοι διορισμένοι κομματικοί και φυσικά αν οι μυστικές υπηρεσίες λειτουργούν σωστά και δίνουν τις κατάλληλες πληροφορίες όταν πρέπει.
      Εκ του αποτελέσματος πιάστηκαν στον ύπνο για άλλη μια φορά όπως και η ΕΥΠ που το πιθανότερο είναι να «ασχολείται» με το πως θα «παρακολουθεί» πολιτικούς αντιπάλους της κυβέρνησης όπως κατά την περίοδο του πατέρα Μητσοτάκη με τις γνωστές υποκλοπές Γρυλλάκη,Μαυρίκη κτλ.
      Για αυτό ο Κουλός διόρισε με φωτογραφική διάταξη τον αρχηγό της ΕΥΠ χωρίς να διαθέτει καν τα τυπικά προσόντα.
      Τον διόρισε για να του κάνει τις βρωμιές του και όχι να προστατεύει τα συμφέροντα της Ελλάδας.
      Εκ του αποτελέσματος αυτό φαίνεται.

      1. Το Λιμενικο φιλε Μιχαλη μαλλον πηρε χαμπαρι νωρις περι τινος επροκειτο, αλλα τι μπορουσε να κανει; Δαιβασε τι γραφω σε σχολιο μου παρακατω.
        Το προβλημα ειναι οτι οι δυναμεις Ασφαλειας της χωρας μοιαζουν με εναν πυγμαχο που παλευει με το ενα χερι δεμενο πισω απο την πλατη, λογω των αφορητων πολιτικων περιορισμων που τους εχουν επιβληθει. Εχουν οχι μονο τους λαθροεισβολεις μπροστα τους, αλλα και τον Κουλό απο πισω τους.
        Δυσκολα τα πραματα……….

  7. Απαντω εγω στα ερωτηματα του κειμενου:

    Γιατί από το Αρχηγείο ΛΣ δεν έγινε ρεσάλτο προς το δεξαμενόπλοιο «DORDUNCU» ώστε να καταληφθεί από άνδρες της ΜΥΑ;
    Διοτι θα επρεπε να ασκηθει θανατηφόρος βία κατα των λαθροεισβολεων . 20 ανδρες στο καταστρωμα ενος πλοιου θα τα βρουν σκουρα, αν προσπαθησουν να επιβληθουν με τα………….γκλομπ σε 200 λαθροεισβολεις που θα τους την πεσουν με με σιδηρολοστους. Θα πρεπει να ανοιξουν ΠΥΡ, οπως οι Ισραηλινοι στο Μαβί Μαρμαρα το 2010, και να καθαρισουν καμποσους. Και αυτο το θεωρει «ρατσιστικό» ο Κουλός, οπως και ο Υπουργος Χρυσοχοϊδης, (προερχομενος απο ΚΚΕ Eσωτερικου).

    Γιατί δεν υπήρξε έγκαιρη διάγνωση των προθέσεων και των κινήσεων του πλοίου;
    Απο τη στιγμη που «το τουρκικό πλοίο επί ώρες δεν ανταποκρίθηκε στην επίμονη προσπάθεια του VTMIS Λαυρίου να επικοινωνήσει με αυτό αλλά ούτε και της φρεγάτας του ΠΝ που κινήθηκε προς αυτό», και σε συνδυσασμο με τα γεγονοτα των ημερων, μαλλον ειχαν ψυλλιαστει περί τινος επροκειτο. Αλλα τι να εκαναν; Παραπεμπω στο ερωτημα 1.

  8. Αν και είμαι λίγο off-topic. Με εκείνα τα Patriot που θα εξωτερίκευαν την εξωτερική μας πολιτική τί γίνεται; Όλα βαίνουν…καλώς;

  9. Το θέμα είναι τόσο πολύ σοβαρό, που δέν χρειάζονται αντιπαραθέσεις, αλλά, διαπιστώσεις και προτάσεις. Διαπιστώσεις: Ελλειπής η απόδοση της ΕΥΠ. Ελλειπής η συνεργασία Λ.Σ. – Π.Ν. (Στο παρελθόν, υπέβαλλε αναφορές στο Π.Ν. των υπόπτων κινήσεων πλοίων και ο Θ.Επιχειρήσεών του είχε εξαιρετική συνεργασία με τον του Π.Ν.). Ελλειπής και άτολμη η ανάθεση καθηκόντων από μέρους της Κυβερνήσεως (την τελευταία 10ετία τουλάχιστον), προς τους μόνους εντεταλμένους να χειρίζονται αυτά τα θέματα. (Αρχικώς το Λ.Σ και στην συνέχεια το Π.Ν.).
    Προτάσεις: Άμεση επανασχεδίαση των Εθνικών μέτρων και αυστηροποίηση αυτών. Δέν υπεισέρχομαι σε λεπτομέρειες. Όσοι γνωρίζουν, καταλαβαίνουν. Η δε Ε.Υ.Π., να επανακάμψει στην παλαιά της μορφή.

  10. Η ΜΥΑ ποτέ δεν πήρε εντολή να επέμβει. Είναι βέβαιο πως εάν έπαιρνε θα εκτελούσε την επιχείριση με επιτυχία.

    Εχω την ειλικρινη απορια πώς ακριβως θα «εκτελουσαν την επιχειρηση με επιτυχια», χωρις να πυροβολησουν στο ψαχνο, σε περιπτωση που τους την επεφταν στο καταστρωμα 200 λαθροεισβολεις συν το πληρωμα με καθε λογης αυτοσχεδια οπλα.
    Αν μου το εξηγησετε, θα βρειτε σε εμενα εναν εξαιρετικα ευγνώμωνα ακροατή.

    Να θυμισω το Μαβί Μαρμαρα το 2010; Μολις κατηλθαν απο τα ελικοπτερα με τα σχοινια οι πιτσιρικάδες των Ειδικων Δυναμεων του Ισραηλινου Στρατού, οι Τουρκοι τους υποδεχτηκαν με σιδηρολοστους, και τραυματισαν καποιους αρκετα σοβαρα. Οι Ισραηλινοι αποφασισαν να τερματισουν επι τοπου το αστειο, ανοιξαν πυρ στο ψαχνο, και «πού σε πονεί και πού σε σφαζει». Αποτελεσμα; 10 Τουρκοι νεκροι, δεκαδες τραυματιες. Oι λοιποι συνελληφθησαν, και οδηγηθηκαν σιδηροδεσμιοι με το πλοιο στη Χάιφα.

    Στο Ισραηλ ομως δεν κυβερνουσε ο Κουλός, κυβερνουσε ο Βενιαμίν Νετανιάχου, τεως Καταδρομέας ο ιδιος, και δη κωλοπετσωμένος βετεράνος με πραγματικη πολεμικη πειρα, ο οποιος καλυψε πληρως τις ενεργειες του Στρατού.

    Τελικα το ψαρι βρωμαει απο το κεφαλι………..

  11. Εκτος ολων των αλλων, το φιασκο αυτο δειχνει για αλλη μια φορα την αναγκη ιδρυσης Διακλαδικης Διοικησης Ελικοπτερων, η οποία θα εχει υπο τον ελεγχο της ολα τα ελικοπτερα οχι μονο των Ενοπλων Δυναμεων, αλλα και των Σωματων Ασφαλείας.

  12. Πλοιο με λαθρεπιβατες , πρόστυχες (όχι πρόσφυγες) και καταχράστες ( όχι μετανάστες) της ελληνικής καλοσύνης, προσάραξε επίτηδες σε λιμένα πολύ μακρια απο τα θαλάσσια σύνορα με την τουρκιά ώστε να μην οδηγηθεί πίσω στα τουρκικά υδατα . Σύμφωνα με τις πρωτες δηλώσεις των νέων τζαμπατζηδων τουριστών ανυπομονουν να δοκιμασουν το ανάρπαστο , διάσημο διεθνώς πιάτο : ασυλο γεμιστο με επιδόματα και να απολαύσουν την ελληνική φιλοβλακια (όχι φιλοξενια) και τρέχει τώρα παλι το κρατος-σερβιτορος των ξενων να τους περιποιηθεί , για να εισπράξει στο τέλος και το φιλοδώρημα : ευχαριστώ μαλάκα , παντα τέτοια. Αα και που “σαι παιδι (προσφώνηση του κράτους) φερε μου για επιδόρπιο μια παροχή , τι έχει το μενού απο παροχές;;

    Είναι πολλά τα λεφτά της ξένης προπαγανδας , έχουμε και κρίση……
    ΑΠΑΝΤΑΩ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΘΗΜΑ : GO HOME ASIAN TSABATZI’

  13. Καλή η κριτική αλλά λόγω δικαίου της θάλασσας μπορεί να κάνει αβλαβή διέλευση από τα χωρικά ύδατα , προσπάθησε εσύ να πας στη Ρεβυθουσα στον Ναύσταθμο κλπ !κολυμπώντας! όχι με βάρκα ή σκαφος κι έλα να πεις για μη οχυρωση .

  14. Θα συμβεί και το λάθος όλα είναι στο πρόγραμμα όπως και ο αστάθμητος παράγοντας.
    Ο προορισμός του πλοίου ήταν για Ιταλία αλλά οι κακές καιρικές συνθήκες όπως και η μηχανική βλάβη οδήγησε το πλοίο σε δικό μας λιμάνι.

    1. Οι δικές μου πληροφορίες λένε ότι ο καπετάνιος ξέχασε να βάλει γράσο στο τιμόνι με αποτέλεσμα να μην στρίβει το δουλεμπορικό και να βρεθεί στην Κέα.

  15. Το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό. Και τα ερωτήματα αναπάντητα.
    Δεν ξέρω τι είναι χειρότερο. Ότι το πήραμε είδηση και δεν κάναμε τίποτα ή ότι δεν πήραμε χαμπάρι τίποτα και αφελώς προσπαθούσαμε να επικοινωνήσουμε με το πλοίο αυτό?
    Συμφωνώ απολύτως με τις προτάσεις του άρθρου.
    ΟΜΩΣ, είναι παντελώς ΛΑΘΟΣ να μην αναδειχθεί όπως πρέπει αυτό το θέμα,
    Και κάποιοι πρέπει να ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ, αν όχι να λογοδοτήσουν.
    Δεν μπορεί να γίνεται τέτοιος αγώνας στον Έβρο για να μην περάσει ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ. Και να είναι ΞΕΦΡΑΓΟ αμπέλι το Αιγαίο και να σουλατσάρουν 100αδες μετανάστες ανενόχλητοι λες και κάνουν κρουαζιέρα.
    Όπως και να το δει κανείς, εν προκειμένω, το Αιγαίο λειτούργησε ως Κερκόπορτα για τον Έβρο. ΑΣΥΓΧΩΡΗΤΟ.
    ΚΑΙ επιπλέον, ώρα είναι να δούμε και τίποτα άρθρα σε τίποτα Αυστρίες κ.λπ. ότι μας μας βοηθούν, αλλά εμείς για τα λοιπά σύνορα δεν κάνουμε τίποτα και έτσι υπονομεύουμε τα Ευρωπαϊκά σύνορα. Και άντε να τους πεις ότι έχουν και άδικο μετά.
    Ή απαντήσεις ή να πέσουν κεφάλια. Τέλος.

  16. Μη δικαιολογούμε το λιμενικό. Είναι αλλη μια παταγώδης αποτυχία του. Που να πρωτοξεκινήσουμε; Στα Εξάρχεια; Στο οτι τους εμβόλισαν εντός χωρικών υδάτων; Τώρα; Και απο ποιούς αποτελείται το λιμενικό; Φοίτησαν σε κάποια σχολή όπως η ΣΜΥ ή η ΣΣΕ; Με τους γνωστούς τρόπους διορίζονταν στο με εξαίρεση τη ΜΥΑ οι άντρες της οποίας έχουν μια εκπαίδευση.

    1. To λιμενικο ειναι χωρος βυσματιων. Η ηγεσια του λιμενικου πρεπει να ξηλωθει και να τοποθετηθουν πρωην στελεχη του Π.Ν. Διαφορετικα ας ιδρυθει κανονικη Ακτοφυλακη και το λιμενικο να ασχολειται με θεματα μονο εντος των λιμανιων.

  17. Όντως ήταν διαφυγή της προσοχής !
    Τα δεδομένα που ελέγχονται σε ραντάρ και AIS έπρεπε να εκτιμηθούν διαφορετικά. Όμως, όταν έχεις να κάνεις με 100αδες διερχόμενα στίγματα το ποσοστό σφάλματος αυξάνεται.
    Είμαι βέβαιος ότι αυτή η παράμετρος εληφθει υπόψιν και τέτοια περιστατικά στο μέλλον θα είναι πλήρως αντιμετωπίσουμε.
    Πήραμε ένα μάθημα .

  18. Σιγά την Αποτυχία. Μερικά θα ξεφύγουν. Για 100 άτομα κάνουμε έτσι? Το ζήτημα είναι ότι αποτρέψαμε την είσοδο ενός εκατ. μεταναστών. Εκεί παίχτηκαν όλα

  19. Πιστευω πως επειδη το πλοιο δεν απαντουσε στις κλησεις και επειδη ειχε αποπλευσει απο Τουρκια, στο λιμενικο πιστευαν πως εχει στρατιωτικο φορτιο με πραγματικο προορισμο τη Λιβυη, και οτι ηθελαν να τεσταρουν τα αντανακλαστικα των Ελληνικων δυναμεων. Επρεπε να ειχε δοθει εντολη για ενοπλη καταληψη του πλοιου, η για βυθιση του.

    Επλεε σε Ελληνικα χωρικα υδατα χωρις επικοινωνιες, χωρις ρανταρ κτλ, ειναι ξεκαθαρα κινδυνος για την εθνικη ασφαλεια. Ειναι απαραδεκτο οτι το αφησαν να φτασει μεχρι την Κεα χωρις ελεγχο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *