Είναι γεγονός πως το Λιμενικό Σώμα αρκείται σε αστυνομικού χαρακτήρα καθήκοντα παρά τις αυξημένες ανάγκες συμβολής του στην εθνική ασφάλεια της χώρας. Φυσικά, η έννοια της εθνικής ασφάλειας δεν εμπεριέχει μόνον αστυνομικής φύσης ανάγκες αλλά ευρύτερες στις οποίες το ΛΣ δεν μπορεί τις υπό τις παρούσες συνθήκες να ανταπεξέλθει.

Με αφορμή δύο περιστατικά που λαμβάνουν χώρα τοποθετούμαστε επί του θέματος. Το πρώτο ήταν τα τελευταία γεγονότα με την έλευση του τουρκικού ερευνητικού πλοίου Oruc Reis εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας ενώ το δεύτερο η αυξημένη τουρκική δραστηριότητα εγγύς της Λιβύης.

Το ΛΣ καλείται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο συνεπικουρώντας το έργο του ΠΝ. Επαναλαμβάνουμε πως το ΛΣ εκτός από αστυνομικά καθήκοντα οφείλει να έχει παρουσία σε αποστολές εθνικής ασφάλειας και εθνικής άμυνας. Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο είναι πως το ΛΣ μπορεί να αξιοποιήσει ευρωπαϊκά κονδύλια εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση με προφανές εθνικό όφελος.

Οι μεγαλύτερες παθογένειες για το ΛΣ εντοπίζονται στο σκέλος των Περιπολικών Ανοικτής Θάλασσας, των εναερίων μέσων καθώς και του εθνικού συστήματος επιτήρησης. Το ΛΣ εξακολουθεί να μην είναι πραγματική ακτοφυλακή.

Δεν διαθέτει πλοία με δυνατότητα να παραμείνουν αρκετές μέρες εν πλω όντας ικανά να επιχειρούν υπό δυσμενείς συνθήκες σε ανοιχτή θάλασσα όπως η Ανατολική Μεσόγειος φέροντας ελικόπτερο και UAV ώστε να πραγματοποιούν νηοψίες και να ασκούν έλεγχο της ελληνικής υφαλοκρηπίδας καθώς και Κυπριακής ΑΟΖ. Αντιστοίχως, το ΛΣ θα μπορούσε να αποτελεί επιχειρησιακό βραχίονα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής στη περιοχή της Λιβύης ασκώντας έλεγχο στο παράνομο τουρκικό λαθρεμπόριο προασπίζοντας και διασφαλίζοντας τα εθνικά συμφέροντα σε μια ευπαθή περιοχή.

To νέο αεροσκάφος DA62-MSA (Maritime Surveillance Aircraft) προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Leonardo και της Diamond με ραντάρ επιφανείας Gabbiano Ultra-Light TS και FLIR.

Επιπροσθέτως, τα εναέρια μέσα αποτελούν μια άλλη σημαντική παράμετρο καθώς οι διαθεσιμότητες των ελικοπτέρων είναι σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα απόρροια διαχρονική αδιαφορίας φυσικών και πολιτικών ηγεσιών. Ως εκ τούτων, η ΠΑ έχει αναλάβει το έργο της έρευνας και διάσωσης στη θάλασσα με παγκόσμια πρωτοτυπία. Επίσης, το ΛΣ διαθέτει αεροσκάφη με αξιόλογες δυνατότητες επιτήρησης. Πρόκειται για τα 3 αεροσκάφη Reims F406 Vigilante για αποστολές ναυτικής επιτήρησης και περιπολίας. Διαθέτουν ραντάρ έρευνας επιφάνειας 1500Β της AlliedSignal για επιτήρηση 360 μοιρών καθώς και FLIR. Τα αεροσκάφη αυτά με τη προσθήκη τερματικού Link 16 και Link 11 θα μπορούσα να δίνουν εικόνα επιχειρώντας από προκεχωρημένες βάσεις σε Κρήτη και Ρόδο.

Το Patroller μπορεί να μεταφέρει φορτίου μέγιστου βάρους 250+κιλών, ενώ μπορεί να επιχειρεί σε μέγιστο υψόμετρο 6.000 μέτρων (20.000 ποδών) με ταχύτητες από 100-200 χιλιόμετρα την ώρα, ανάλογα της αποστολής. Το αερόχημα μπορεί να δεχθεί και να διαβιβάσει πληροφορίες και δεδομένα σε αποστάσεις έως 200 χιλιόμετρα ή έως 1.000 χιλιόμετρα, μέσω δορυφορικών συστημάτων επικοινωνιών. Για αποστολές μακράς ακτίνας-δράσης ητυπική διαμόρφωση του Patroller είναι δύο (2) ηλεκτροπτικοί-υπέρυθροι αισθητήρες και δύο (2) εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου. Σε αποστολές επιτήρησης εδάφους η τυπική διαμόρφωση είναι ένας (1) ηλεκτροπτικός-υπέρυθρος αισθητήρας, ένα (1) ραντάρ συνθετικής απεικόνισης ή αισθητήρας COMINT και μια εξωτερική δεξαμενή καυσίμου. Σε αποστολές επιτήρησης θαλάσσης η τυπική διαμόρφωση είναι ένας (1) ηλεκτροπτικός-υπέρυθρος αισθητήρας, ένα (1) ραντάρ έρευνας επιφανείας και μια εξωτερική δεξαμενή καυσίμου. Τέλος σε πλήρη σύνθεση το Patroller μπορεί να εφοδιαστεί με έναν (1) ηλεκτροπτικό-υπέρυθρο αισθητήρα και δύο (2) αισθητήρες επιλογής (COMINT, ELINT, ραντάρσυνθετικής απεικόνισης ή ραντάρ επιτήρησης επιφανείας).
Μια άλλη λύση είναι το επίσης πολύ ενδιαφέρον μη επανδρωμένο ελικόπτερο AW HERO. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Leonardo, ανάδοχος εταιρία του ευρωπαϊκού προγράμματος «Ocean 2020», στο οποίο συμμετέχει και η Ελλάδα, μέσω της Intracom, έχουν πλέον καθοριστεί οι κοινές απαιτήσεις, οι οποίες θα λειτουργήσουν ως οδηγός για τις επερχόμενες τεχνικές εργασίες που απαιτούνται στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος «Ocean 2020». Οι κοινές απαιτήσεις βασίστηκαν στις παρατηρήσεις 10 ευρωπαϊκών ναυτικών δυνάμεων. To πρόγραμμα «Ocean 2020» είναι διετούς διάρκειας και αφορά στη δοκιμή και ολοκλήρωση μη-επανδρωμένων συστημάτων (εναέριων σταθερής πτέρυγας, εναέριων ελικοφόρων, επιφανείας και υποβρύχια) με τα συστήματα διοίκησης και ελέγχου στην ξηρά και επί πολεμικών πλοίων με στόχο την άμεση και γρήγορη ανταλλαγή δεδομένων και πληροφοριών μέσω δορυφόρων.

Τέλος, το εθνικό σύστημα ολοκληρωμένης επιτήρησης αποτελεί μεγάλο κενό. Μια χώρα με μεγάλη ναυτική παράδοση και ιστορία στερείται σύγχρονου δικτύου αισθητήρων συλλογής πληροφοριών για τη ναυσιπλοΐα. Το εθνικό VTMIS είναι ένα έργο που μολονότι εξαγγέλεται εδώ και χρόνια μένει κυριολεκτικά στα χαρτιά.

Το επιχειρησιακό ζήτημα επίσης των Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών αποτελεί φλέγον ζήτημα τόσο για την εθνική ασφάλεια όσο και το μεταναστευτικό.

Συγκροτώντας, στόλο Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών – UAV το ΛΣ θα μπορούσε να επιτηρεί αποτελεσματικά τα περάσματα των λαθρομεταναστών καθώς και σωρεία άλλων έκνομων ενεργειών και πράξεων.

Τη στιγμή που υπάρχουν κοινοτικά και ευρωπαϊκά κονδύλια στο Αρχηγείο του ΛΣ δεν προχωρούν σε αντίστοιχο σχεδιασμό με αντικειμενικό σκοπό την προμήθεια Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών – UAV.

Η ύπαρξη Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών – UAV θα προσέδιδε σημαντικές ανάσες στον στόλο των πλωτών καθώς δεν θα υπήρχε η ανάγκη διαρκούς επιτήρησης και περιπολίας με σκάφη εξοικονομώντας καύσιμα και έξοδα συντήρησης.

Συγκεκριμένα, τα UAV θα μπορούσαν να παρακολουθούν τις κινήσεις του Τουρκικού ερευνητικού πλοίου και συγκεκριμένα ακριβώς τι δραστηριότητες κάνει όπως για παράδειγμα εάν κάνει χρήση ερευνητικών καλωδίων εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.

Δίκτυο με UAV και πλοία ικανού εκτοπίσματος για ανοικτή θάλασσα σε συνεργασία με τα ναυτικά παρατηρητήρια εντασσόμενα σε ένα κοινό δίκτυο ανταλλαγής τακτικής εικόνας θα μπορούσαν να απαλλάξουν το Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνοντας από αυτό κύριο επιχειρησιακό έργο από Διοικήσεις του Αρχηγείου Στόλου όπως η Διοίκηση Πλοίων Επιτηρήσεως.

Και όλα τα παραπάνω θα μπορούσαν να λάβουν χαρακτήρα άμεσης υλοποίησης με ευρωπαϊκά χρήματα αξιοποιώντας πόρους από το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας της ΕΕ όπως έγινε με την προμήθεια του ΠΑΘ «ΓΑΥΔΟΣ» όπου υπήρξε 75% ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Η υλοποίηση των παραπάνω θα έκανε το ΛΣ πραγματική Ακτοφυλακή.

Comments

  1. Μερικές επισημάνσεις:

    1. Ε/Π SAR – Την ώρα που τα ε/π Dauphin του ΛΣ «λιάζονται», η ΠΑ eξακολουθεί να χρησιμοποιεί για SAR τα ΑΒ-206… Να υποθέσω ένα σχήμα συνεργασίας ΠΑ-ΛΣ για τα Dauphin όπως γίνεται ήδη για τα 4 Super Puma είναι μνημειώδους δυσκολίας(…);

    2. Γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε ένα Reims F406 Vigilante στο επεισόδιο με το Oruc Reis και έπρεπε να σηκωθούν F-16;

    3. Μια που μιλάμε για εναέρια επιτήρηση, αλήθεια, στο επεισόδιο με το Oruc Reis, το Ρ-3 γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε; Επειδή είναι αντίκα προτιμάμε να το έχουμε στο γκαράζ; Ρητορικό το ερώτημα φυσικά…

    4. Είναι σαφές πως το ΛΣ χρειάζεται και μερικά μεγαλύτερα πλοία στο πλαίσιο χρήσης που αναφέρει το άρθρο σας. Εγώ λέω πως στο πλήρωμα τους πρέπει να βρίσκονται και αποσπασμένοι αξιωματικοί του ΠΝ. Είναι ευκαιρία στο πλαίσιο του προγράμματος European Patrol Corvette να αποκτηθούν μερικές κορβέτες μιας μικρότερης υπο-έκδοσης με μίγμα στρατιωτικών και πολιτικών προδιαγραφών. Θα μπορούσε να αξιολογηθεί κι ένα σκάφος σαν το εξαιρετικό Ισλανδικό Por. Χαμηλό κόστος, στιβαρό, με αντοχή στις (…) επακουμβήσεις και δυνατότητα επιχειρήσεων υπό πολύ δυσμενείς συνθήκες. Ακόμη, με κονδύλια της ΕΕ θα μπορούσαν να αποκτηθούν μερικά BSAM, έτσι για να λέμε πως κάνουμε αμυντική διπλωματία…

    Τα παραπάνω βέβαια σε ένα κράτος σοβαρό, έτσι; Γιατί με 4 εκατ. για συντήρηση του ΠΝ, τί να λέμε για το ΛΣ; Mάλλον, για ναυτικό όμιλο θα μιλάμε σε λίγο…

    1. Αξιωματικοί του ΠΝ σε πληρώματα του Λιμενικού??? Καλό. Με ποια ιεραρχία? Που θα αναφέρονται? Με ποια διοικητική δομή? Τους εργατοπατέρες των Λιμενικών τους ρώτησες?

    2. Δεν περισεύουν οι αξ/κοι ΠΝ για να πάνε και στα πλοία του ΛΣ. Το λέω πολύ διακριτικά…
      Επίσης, στο Αιγαίο υπάρχουν και νησιά, τα οποία αποτελούν βάση των σκαφών του ΠΝ που γι’αυτό το λόγο δεν χρειάζεται να παραμένουν μέρες και μέρες στη θάλασσα

      1. Αμα καταργηθεί η Κλαυθμώνος και κάποιες άλλες υπηρεσίες που κάποιοι απλά βάζουν ένσημα….αεροπλανοφόρο επανδρώνεις …Καλό μεσημέρι

      2. Δεν μιλάω στο σημερινό πλαίσιο προφανώς… Να βρουν λύση! Δεν λέω κάτι πρωτοφανές. Κάποια εξελιγμένα συστήματα των μεγάλων σκαφών να επανδωνονται από αξιωματικούς του ΠΝ!

  2. Και ΟΛΕΣ μα ΟΛΕΣ οι λυσεις που προτινετε ειναι με επιδοτηση εως και 90% απο ΕΕ. Καποιοι μαλλον ΔΕΝ θελουν, δεν μπορω να βρω αλλη εξηγηση.

  3. Akόμα ένα δυνατό άρθρο που θιγει ένα μεγάλο πρόβλημα: Το Λιμενικό

    Σίγουρα πρέπει να αναβαθμιστεί και κυρίως να αλλάξει η νοοτροπία

    Σαφώς όπως γράφετε η επιτήρηση Οικονομικής Ζώνης είναι πρώτα δουλειά του Λιμενικού αλλα στερείται μεσων αφού αποκτάει μονο βαρκακια για μεταφορά μεταναστών

    Δεν χρησιμοποιείς φρεγάτα για επιτήρηση AOZ που δεν έχεις άλλωστε κηρύξει

    Επί του σχόλιο του Νικ Εφέντη:

    1) Δεν υπάρχει διακλαδική συνεργασία δεν υπάρχει διακλαδικό πνεύμα
    Ναυτικό / Αεροπορία / Λιμενικό δεν μιλάνε μεταξύ τους

    2) F406: Δεν ξέρω εάν έχει την εμβέλεια για τέτοια αποστολή και εάν είναι σε πτητική κατάσταση
    Και το Λιμενικό έχει χαμηλότατες διαθεσιμότητες μεσων λόγω έλλειψης συντήρησης

    3) Το P3 κατά ΔΟΎΡΕΙΟ είναι off σε εργασίες συντήρησης Δεν θυμάμαι εάν είναι εκτατή η προγραμματισμένη

    1. Τι διακλαδικότητα και αστεία λές CK…
      Έχει μετρήσει κανείς την πολυτυπία σε σκάφη?
      Μιλάμε για ελικόπτερα… Εδώ να δεις τι γίνεται…
      Sa’ar, Stan Patrol 5509, Vosper Europatrol 250 Mk1, Κλάση Δήλος, Κλάση Φαίακας (Κροατικά (!) POB- 24G), CB-90, Javelin-74, LCS-57 Mk.I, LCS-57 Mk.IΙ, LCS-53, Olympic L65/74, Olympic L-44, D-45, D-45M, Mil 38, Mil 40, Magna Onda, Super Onda (μπορεί να μου ξεφεύγει και κανένα φουσκωτό)…
      Θέλει να πάρει τα RAFNAR 1100 Cabin και άλλα από FB Design…

      1. Σε μικρα σκαφη δεν παιζει ρολο ο τυπος τοσο πολυ οσο ο υλικοτεχνικος εξοπλισμος. Ας υπαρχουν 100 διαφορετικοι τυποι σκαφων, αν μηχανες-ρανταρ-οπλισμος ειναι κοινα τοτε δεν υπαρχει θεμα ομαλης υποστυριξης και πολυτυπιας.

        1. Δηλαδή πιστεύεις οτι υποχρέωσε η εκάστοτε κυβέρνηση, Ισραήλ, Σουηδία, Κροατία, Ολλανδία, Αμερική, Αγγλία και τους Ελληνες προμηθευτές να έχουν κοινά συστήματα?
          Και όσους κάνουν δωρεές και προσθέτουν και έναν καινούργιο τύπο κάθε φορά?
          Τέτοια οργάνωση και σχεδιασμό η Ελλάδα?
          Πως το βλέπεις?
          Πες άλλη μια χώρα που έχει 32 διαφορετικούς τύπους πλεούμενων…
          https://en.wikipedia.org/wiki/Hellenic_Coast_Guard
          (λοίπουν και τα RAFNAR 1100 και FB Design, +2 δηλαδή)

          «Ας υπαρχουν 100 διαφορετικοι τυποι σκαφων, αν μηχανες-ρανταρ-οπλισμος ειναι κοινα τοτε δεν υπαρχει θεμα ομαλης υποστυριξης και πολυτυπιας.»

          Αυτό είναι δείγμα σοβαρής χώρας?

          1. Σαφως και δεν ειναι αλλα το σκαρι σαν σκαρι δεν λεει κατι. Η επισκευη του δλδ ειναι ιδια ειτε ειναι αμερικανικο, ειτε ρωσικο ειτε κινεζικο. Το θεμα ειναι τι θα βαλεις επανω και μεσα.

  4. διακλαδικοτητα σαν αστειο μοιαζει σε τουτη δω την χωρα. Οσον αφορα ελικοπτερα θα μπορουσαν το λιμενικο-αστυνομια-πυροσβεστικη να εχουν εναν τυπο ελικοπτερου κι αν γινεται και ασθενοφορο τοτε κ το εκαβ,οσον αφορα τα πλοια δε μπορουσαν να ζητησουν μερικα απο ηπα? το ρεμς καλο αεροπλανακι αλλα ετερεια δεν υπαρχει κ ουτε αναβαθμιζεται οποτε θα πρεπει να παμε σε καποιο νεοτερο οπως κ με το χιουρον (θα πρωτιμουσα uav)

  5. Κλείσιμο τώρα των εναέριων μέσων του Λιμενικού και μετάταξη υποχρωτικά των ιπταμένων και μηχανικών στην ΑΣ ή ΠΑ και πώληση των μέσων όσων γίνεται. Δεν γινεται ρε παιδιά να έχουμε πιλότους για να κάνουν βόλτες. Ας πάνε να πετάξουν εκεί που τουλάχιστον κάτι πετάει. Έχει παραγίνει το κακό.

  6. Το θέμα ότι άμα πάνε σε στρατιωτικό φορέα δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί τίποτα από ευρωπαϊκή ένωση
    Πρέπει να πάνε σε πολιτικο φορέα όλα τα εναέρια μέσα για:
    αεροδιακομιδές
    αεροπυρόσβεση
    επιτήρηση θαλασσών συνόρων
    αστυνόμευση
    ερευνα και διάσωση
    και ότι άλλο μπορεί να φανταστούμε

    Και το Λιμενικό να πάρει τις αποστολές επιτήρησης που κάνουν τώρα οι κανονιοφόροι με τα ανάλογα μέσα και όχι με άοπλα σκαφάκια τύπου ΓΑΎΔΟΣ ώστε και εκεί e ευρωπαϊκή χρηματοδότηση να εksυχρονιστουν μέσα και υποδομές

    Αλλα δεν υπάρχει θέληση γενικώς

    1. δίκιο έχεις. ας φτιάξει όμως μια μορφή ιδιωτικών κριτηρίων φορέα ο στρατός να τα ενσωματώσει και να παίρνει αυτός τα προγράμματα. να υπάρχει τεχνογνωσία και πειθαρχία. αυτό το πράγμα φτάνει σε σημείο προσβολής. δλδ δεν φαίνεται ούτε να προσπαθούν

  7. Η ακτοφυλακή θα έπρεπε να είναι ενταγμένη κανονικότατα στον αμυντικό σχεδιασμό της χώρας. Που σημαίνει πως έστω κι ατύπως το λιμενικό πρέπει να βρεθεί υπο την σκέπη του ΠΝ ωστε να αποκτήσει νοοτροπία αλλά και βαρύτερο οπλισμό κλπ. Δυστυχώς δεν συμβαίνει καθώς εξακολουθούμε να νομίζουμε πως συνορεύουμε με το Λουξεμβούργο.. Απ όσο γνωρίζω μόνο η ΜΥΑ είναι αρκούντως στρατιωτικοποιημένη.

  8. Να επισημάνω στο συντάκτη ότι υπάρχουν και ελληνικής παραγωγής ελικόπτερα UAV τα οποία επιδέχονται περεταίρω ανάπτυξης, αρκεί να υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον και «σπρώξιμο». Παραδείγματα:
    https://www.youtube.com/watch?v=F2foOTZjKxw
    https://dronepilot.gr/portfolio/etheras-helicopter-uas/

    Η δε άποψη να αντιπαραθέσουμε σκάφη του ΛΣ με τις τούρκικες ΕΔ και μάλιστα εκτός των ελληνικών θαλασσών, πραγματικά δεν επιδέχεται σχολιασμό

    1. Μάλλον αναφέρεσαι σε σχόλιο μου

      Μιλάμε για επιτήρηση οικονομικής ζώνης Που δεν έχουμε ανακηρύξει!!

      Παντού αυτό ανήκει σε ακτοφυλακή η σε υπηρεσία υπουργείου οικονομικών η υπουργείου αλίας εάν υπάρχει κάτι τέτοιο

      Εάν εμείς με το καλημέρα στέλνουμε φρεγάτα προφανώς το κλιμακώνουμε πρώτοι

      Εάν οι γείτονες έχουν φρεγάτες ναι «στελενις» φρεγάτα
      αλλα εάν στείλεις εσύ πρώτος επειδή δεν έχεις άλλο μέσο τότε το κλιμακώνεις χωρίς λόγο

      Η τουρκικη ακτοφυλακή έχει ήδη κατάλληλα πλοία για τέτοιες επιχειρήσεις
      https://turkishnavy.net/dost-class/

      Επαναλαμβάνω πως μπορεί να βρεθεί ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για εκσυχρονισμό υλικού και κάλυψη κόστους λειτουργίας σε πολιτκό φορέα όπως η ακτοφυλακή σε αντίθεση με το ναυτικό

      1. Όχι, αναφέρομαι στο άρθρο, που λέει να στείλουμε σκάφη του ΛΣ στη Λιβύη και την Κύπρο για να διώξουν τους τούρκους…

  9. Το ΛΣ πρέπει να ξηλωθεί να διωχθούν όλοι οι «δημόσιοι» που είναι αγκυλωμένοι στο 1821 και από το μηδέν να γίνει ακτοφυλακή με δικά του μέσα προϋπολογισμό και προσωπικό.
    Φυσικά έλεγχο απόδοσης και ξήλωμα αυτών που δεν τα καταφέρνουν.
    Μόνο με φόβο οι Έλληνες μπορούν να γίνουν αποδοτικοί, εναλλακτικά κάνουν διαγωνισμό τεμπελιάς και ξυσίματος.
    Αυτό ισχύει για όλες τις υπηρεσίες του κράτους.
    Εννοείται ότι δεν θα γίνουν αυτά ποτέ γιατί όταν καλούνται να δουλέψουν τρέχουν στους τεμπελάκιδες συνδικαλιστές και το δειλό κράτος υποκύπτει σε δέκα αλητάμπουρες.
    Μέχρι να αλλάξει αυτό μην μιλάμε για κράτος και συνάμα έθνος γιατί θα χαθεί και το φταίξιμο θα βαραίνει μόνο εμάς. 2020 και τα αυτονόητα ακόμα τα συζητάμε.
    Και όποιος μιλάει για δικαιώματα εργαζομένων ας αναλογιστεί πρώτα ότι αυτοί πρώτα πρέπει να δουλεύουν για να τα έχουν – εδώ ισχύει το αντίθετο θεωρούνται δεδομένα !
    Όλα τα άλλα είναι να είχαμε να λέμε.

    1. Γιατί έχουν τρομερό κέρδος οι εφοπλιστές από αυτό σωστά….
      Μάλλον είναι πολύ αριστερή αυτή η πιάτσα.
      Προσωπικά γνωρίζω ότι εκ των έσω το ΛΣ δεν θέλει να έχει περισσότερες αρμοδιότητες pain in the butt ελληνιστί…
      Ο νοών νοήτο…..

  10. FOS για όλα τα μέσα F-406, AS-365N3 και αγορά περισσότερων SAR E/Π στα πρότυπα του μοντέλου AS-332.

    Αγορά 4 ΟPV με δυνατότητα φιλοξενίας ελικόπτερου και UAV.

    Αγορά UAV: τουλάχιστον κατηγορίας Patroller / Heron TP καθώς και κατηγορίας S-100.

    Μείωση πολυτυπίας σκαφών και συγκέντρωση 3-4 τύπων από τα 200 διαφορετικά σκάφη που υπηρετούν τώρα μείγμα δωρεών και αγορών.

    Εθνικό σύστημα επιτήρησης με παράκτια ραντάρ EL/M-2226 και Link 11B/16 σε 5-6 σταθμούς σε θέσεις κλειδιά που να στέλνουν εικόνα στο Κέντρο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *