Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «Naval News» ξεκίνησαν οι δοκιμές θαλάσσης του πρώτου περιπολικού ανοιχτής θαλάσσης κλάσης «Musherib». Πρόκειται για το ομώνυμο πλοίο «Musherib» και είναι το πρώτο από τα δύο πλοία της κλάσης που θα παραλάβει το Πολεμικό Ναυτικό του Κατάρ. Η ναυπήγηση του πλοίου ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2017, ενώ η καθέλκυση του έγινε το Σεπτέμβριο του 2020. Σε υπηρεσία αναμένεται να ενταχθεί το 2022. Η ναυπήγηση του δεύτερου πλοίου δεν έχει ξεκινήσει ακόμα.

Η σχεδίαση είναι της ιταλικής Fincantieri, όπως και οι κορβέτες κλάσης «Doha» τύπου MRC (Multi-Role Corvette), που επίσης ναυπηγεί η ιταλική εταιρία για το Κατάρ. Συνολικά, το κόστος απόκτησης των δύο «Musherib», των τεσσάρων «Doha» και ενός LPD (παρόμοιο με το «Kalaat Béni Abbès» της Αλγερίας, που είναι έκδοση του ιταλικού «San Giorgio») ανήλθε στα € 5 δισεκατομμύρια, εκ των οποίων το € 1 δισεκατομμύριο είναι το κόστος των όπλων (το σχετικό συμβόλαιο υπογράφηκε τον Αύγουστο του 2017). Τα περιπολικά κλάσης «Musherib» έχουν μήκος 63,8 μέτρα, πλάτος 9,2 μέτρα, βύθισμα 5,65 μέτρα και εκτόπισμα 725 τόνους με πλήρη φόρτο.

Ενσωματώνουν σύστημα πρόωσης CODAD (Combined Diesel And Diesel) με τέσσερις πετρελαιοκινητήρες. Επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 30 κόμβους (56 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ με ταχύτητα πλεύσης 15 κόμβους (28 χιλιόμετρα την ώρα) η εμβέλεια τους είναι 1.500 ναυτικά μίλια (2.778 χιλιόμετρα). Απαιτούν 38 άτομα πλήρωμα. Ο κύριος αισθητήρας τους είναι το ραντάρ πολλαπλού ρόλου Kronos. Επίσης ενσωματώνουν σύστημα IFF, ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου και ηλεκτρονικών μέσων υποστήριξης, υπέρυθρο σύστημα έρευνας και ιχνήλασης στόχων (IRST), ραντάρ και ηλεκτροπτικό σύστημα ελέγχου πυρός, δύο ραντάρ ναυτιλίας στις ζώνες συχνοτήτων «X» και «S» και σειρά ναυτιλιακών βοηθημάτων.

Επίσης ενσωματώνουν το σόναρ αποφυγής ναρκών Thesan, ολοκληρωμένο σύστημα επικοινωνιών (τακτικών και δορυφορικών) και το προηγμένο σύστημα διαχείρισης μάχης Athena. Για την αυτοπροστασία τους ενσωματώνουν τέσσερις εκτοξευτές αναλώσιμων Sylena Mk.2. Ο οπλισμός τους αποτελείται από ένα κύριο πυροβόλο των 76 χιλιοστών από έναν οκταπλό εκτοξευτή αντιαεροπορικών βλημάτων VL MICA, από τέσσερα βλήματα κατά πλοίων MM-40 Block.3 Exocet και δύο τηλεχειριζόμενους πύργους με πυροβόλα των 30 χιλιοστών.

Περισσότερες λεπτομέρειες για τις κορβέτες κλάσης «Doha» μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. ΑΝ είχε και συρόμενο σόναρ θα έβγαινε καλύτερο από την MMSC με τα VL MICA που έχει. Βέβαια δεν αναφέρει το άρθρο εκτόπισμα και τιμή για να μπορούμε και να κρίνουμε.

    Κανένα άλλο ζουμερότερο θέμα για τα δικά μας αμυντικά?

  2. Το πακέτο αισθητήρων περιλαμβάνει επίσης σύστημα πομπο-δέκτη αναγνώρισης φίλου ή εχθρού (IFF) SIRM-C ενώ η ελαφρύτερη έκδοση αισθητήρων ηλεκτρονικού πολέμου (EW) της Elettronica περιλαμβάνει υποσυστήματα αντιμέτρων ραντάρ (CESM) και συναφή σύστημα ηλεκτρονικής υποστήριξης (RESM), όπως δείχνουν οι φωτογραφίες, καθώς και εκτοξευτές αντιμέτρων παραπλάνησης Lacroix Defence Sylena MK 1. Επιπλέον του συστήματος ελέγχου πυρός NA-30S Mk2 για το κυρίως πυροβόλο Super Rapido 76/62 mm, η εταιρεία Leonardo τοποθέτησε και σύνολο ηλεκτρο-οπτικών και υπερύθρων (EO/IR) που περιλαμβάνει επίσης σύστημα αναζήτησης/παρακολούθησης υπερύθρων της SASS και ένα σύστημα ελέγχου πυρός Medusa Mk4B για τα δύο τηλεχειριζόμενα πυροβόλα Marlin των 30 mm. Ο πυραλικός εξοπλισμός περιλαμβάνει δύο τετραπλά πακέτα κάθετης εκτόξευσης για τους αντιαεροπορικούς πυραύλους VL MICA της MBDA στην πλώρη και δύο διδύμους εκτοξευτές αντιπλοϊκών Exocet MM40 Block 3 στην πρύμνη.

    Το πλήρες εκτόπισμα των πλοίων είναι 725 τόνοι και οι διαστάσεις του, 63,80 μέτρα μήκος (59,60 μέτρα στην ίσαλο γραμμή), 9,2 μέτρα πλάτος και 5,65 μέτρα βύθισμα. Το σύστημα πρόωσης του νέου πλοίου βασίζεται σε τέσσερις κινητήρες diesel που κινούν ισάριθμες προπέλες μεταβλητού βήματος και κατευθύνεται από δύο συμβατικά πηδάλια που αποδίδουν ταχύτητες 30 κόμβων (μέγιστη) και 15 κόμβων (οικονομική) αντίστοιχα. Η μέθοδος αυτή πρόωσης έχει δοκιμαστεί ήδη από την Fincantieri στην κλάση ταχέων περιπολικών ‘Saettia’. Η ακτίνα δράσης των πλοίων ορίζεται στα 1.500 ναυτικά μίλια με οικονομική ταχύτητα 15 κόμβων ενώ η διάρκεια επιχειρήσεων χωρίς ανεφοδιασμό ορίζεται στις 7 ημέρες. Στην πρύμνη του πλοίου υπάρχει γερανός καθέλκυσης πνευστής λέμβου άκαμπτης γάστρας (RHIB).

  3. Το μείον του πλοίου είναι το μεγάλο ύψος του για αυτό και παίρνει τόσο λίγο οπλισμό.
    Αν το έφτιαχναν όπως τον Θεμιστοκλή ή της SR-71 των Γάλλων αν και με αυτές διαφωνώ με τον τεράστιο ιστό.
    Γενικά όπως γράφω και παρακάτω πλοία των 1.000 μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα.

  4. Επειδή συζητάμε για μεγέθη των πλοίων και τι μπορούν να πάρουν θα σας βάλω ένα κομμάτι από την μελέτη που γράφω τώρα. Η τροποποίηση αφορά την κορβέτα Θεμιστοκλής με μεγέθυνση μεγέθους εκτοπίσματος.

    Τα ραντάρ είναι ισραηλινά το ELM-2248 MF-STAR το κάθε ένα πάνελ της κεραίας ζυγίζει 500 κιλά από 2000 κιλά της μεγάλης έκδοσης. Οι διαστάσεις του πάνελ είναι 1Χ2 μέτρα αντί για 3Χ3 μέτρα της μεγάλης έκδοσης.
    Αντίστοιχα το ELM-2258 ALPHA περιστρεφόμενο ραντάρ η κεραία ζυγίζει 880 κιλά από τα 1700 της μεγάλης έκδοσης και τα 1400 κιλά μέσα στο πλοίο οι πλακέτες από 1500 η μεγάλη έκδοση. Το ραντάρ αυτό τοποθετείται σε μικρά πλοία ακόμα και πυραυλακάτους.Όλα έχουν δυνατότητα εμβέλειας τα 250 χιλιόμετρα. Γιατί βάζουμε 3 ραντάρ; Γιατί κάθε ένα ραντάρ έχει περιορισμένη δυνατότητα κατεύθυνσης πυραύλων προς τους στόχους.

    Το έχω εξηγήσει πως τα δυο πάνελ ραντάρ περιστρέφονται όπως στα αεροσκάφη για να ακολουθούν τους στόχους. Η κάλυψη του εμπρός είναι στης 340 μοίρες και του πίσω στης 300 μοίρες. Αυτό γίνετε γιατί δεν μπορούμε να βάλουμε τον τεράστιο ιστό με τα 4 πάνελ
    λόγο βάρους σε μικρά πλοία.

    Χώρος για να μπει το H/Z που χρειάζεται για τα ραντάρ υπάρχει κάτω από το ελικοδρόμιο.
    Χώρος υπάρχει και για το πίσω ραντάρ.
    Η διαφορά βάρους των 4 ESSM II με τον έναν SM-2 στο ίδιο κελί είναι μεγάλη υπέρ του μεγαλύτερου πυραύλου. Δηλαδή το κελί με τον έναν SM-2 ζυγίζει λιγότερο από το μισό από μια τετράδα ESSM II ! Το πρόβλημα της τοποθέτησης δεν είναι το βάρος αλλά ο αριθμός των κελιών η επιφάνεια τους δηλαδή.

    Γενικά όμως θα μπορούσαμε να φτιάξουμε μια σειρά πλοίων των 1.000 τόνων με εξαιρετικά χαρακτηριστικά. Σε 4-5 εκδόσεις όμως με ξεχωριστά χαρακτηριστικά η κάθε μια, με ίδιο το πλοίο από την μέση και εμπρός. Με τρία ραντάρ όσα μεταφέρουν πυραύλους ΑΑ τα άλλα έχουν ένα ραντάρ. Τα δυο ραντάρ είναι Fixed Panel που περιστρέφονται προς τον στόχο, όταν τον εντοπίσει το περιστρεφόμενο ραντάρ. Τα ραντάρ αυτά μπαίνουν ένα στο πρόστεγο επάνω από την γέφυρα διακυβέρνησης, το άλλο πίσω από της δυο καπνοδόχους.

    Έκδοση χωρίς ελικοδρόμιο με πυροβόλο των 76 χιλιοστών, 8 πυραύλους επιφανείας ρυμουλκούμενο SONAR και ανθυποβρυχιακές τορπίλες, με 7 ορφανά κελιά και ένα μιλένιουμ των 35 χιλιοστών! Τα ορφανά κελιά μπαίνουν από δυο εκεί που είναι οι πύραυλοι Barak, ένας μετά την κάθε μια καπνοδόχο και το έβδομο πίσω δίπλα στον γερανό των φουσκωτών και δεξιά οι ανθυποβρυχιακές τορπίλες.

    Α) με 4 πυραύλους SM-2 και 12 ESSM II!!!
    Β) με 3-4 ανθυποβρυχιακούς πυραύλους και 8-12 ESSM II.Χωρίς κελιά ΑΑ πυραύλων.
    Γ) με δυνατότητα μεταφοράς φουσκωτών ή αμφίβιων τοπ ή LCPV.
    Δ) ίδιο με το Γ) αλλά με ελικοδρόμιο στο μεσόστεγο αντί για τους πυραύλους επιφάνειας, με την γνωστή φυσούνα για προστασία του ελικοπτέρου.
    Ε) με ελικοδρόμιο και υπόστεγο στην πρύμνη και με ελικοδρόμιο στο μεσόστεγο. Με δυνατότητα μεταφοράς δυο ελικοπτέρων Kiowa και ελικοπτέρου 5 τόνων.
    Στ) Έκδοση με δυο πυροβόλα των 76 χιλιοστών, Ram, Milenium, 16 πυραύλους ESSM II, 8 πυραύλους επιφανείας SONAR και ανθυποβρυχιακές τορπίλες.
    Ζ) το ίδιο χωρίς πυροβόλο στην πρύμνη αλλά με ελικοδρόμιο.

    Όλα αυτά μπορούν να γίνουν με χαμηλό κόστος! Η έκδοση με τους πυραύλους SM-2 έχει δυνατότητα να τους ρίξει με εμβέλεια στα 120-125 χιλιόμετρα, γιατί τόση είναι η καθοδήγηση από το ραντάρ. Όσο και να φαίνεται οξύμωρο αυτό γιατί να το κάνουμε και τι θα κερδίσουμε; Θα απαντήσω ότι στο ραντάρ θα φαίνονται ίδια όλα τα πλοία και δεν θα ξέρει ο εχθρός τι θα έχει να αντιμετωπίσει. Καλύτερα να φοβάται να πλησιάσει κάτω από τα 100 χιλιόμετρα ο πιλότος παρά να φτάσει ανενόχλητος στα 40-50 χιλιόμετρα. Αναγκάζεις τον εχθρό να κάνει διαφορετικό σχεδιασμό προσβολής των κορβετών για να της καταστρέψει.

    Το έγραψα σε έκδοση των 1.000 τόνων θα γίνουν αυτά με μια μικρή μεγέθυνση στο μήκος του πλοίου. Από τους 800 τόνους και τα 72 μέτρα θα φτάσουμε στους 1.000 τόνους και τα 85 μέτρα. Σε επτά εκδόσεις μπορούμε να βγάλουμε ένα πλοίο των 1000 τόνων. Η απορία κάποιων είναι γιατί διάλεξα αυτήν την σχεδίαση να το κάνω. Γιατί βρήκα μέρος των αναλυτικών σχεδίων στο εσωτερικό του πλοίου της κορβέτας Θεμιστοκλής.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *