Τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri ανακοίνωσαν ότι καθέλκυσαν τη δεύτερη κορβέτα τύπου MRC (Multi-Role Corvette) κλάσης «Doha». Πρόκειται για το πλοίο F-102 «Damsah», το οποίο είναι το δεύτερο από τα τέσσερα πλοία που θα παραλάβει το Κατάρ. Το πρώτο πλοίο F-101 «Al Zubarah» καθελκύστηκε τον Φεβρουάριο του 2020 και αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2021 (το F-102 «Damsah» αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2022, ενώ τα υπόλοιπα δύο το 2023 και το 2024 αντίστοιχα). Το συμβόλαιο υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2016. Τα πλοία του συγκεκριμένου τύπου ενδιαφέρουν και την Ελλάδα, καθώς αποτελούν τη βάση ανάπτυξης του κοινού ευρωπαϊκού προγράμματος EPC (European Patrol Corvette), στο οποίο συμμετέχει η Ελλάδα, Ισπανία, η Ιταλία και η Γαλλία. Υπενθυμίζουμε ότι το πρόγραμμα EPC αφορά στην ανάπτυξη ενός πλοίου επιπέδου κορβέτας με επιθυμητό έτος ναυπήγησης του πρώτου πλοίου το 2026-2027. Το πλοία κλάσης «Doha» έχουν μήκος 107 μέτρα, πλάτος 14,7 μέτρα και βύθισμα 4,20 μέτρα, ενώ το εκτόπισμα τους, με πλήρη φόρτο, είναι 3.250 τόνοι.

Η μέγιστη ταχύτητά του είναι 28 κόμβοι (52 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ η ακτίνα δράσης είναι 3.500 ναυτικά μίλια (6.482 χιλιόμετρα) με ταχύτητα πλεύσης 15 κόμβους (28 χιλιόμετρα την ώρα) ή 21 ημέρες συνεχόμενης παρουσίας στη θάλασσα. Το σύστημα πρόωσης θα είναι τύπου CODAD, οι απαιτήσεις επάνδρωσης 112 άτομα και μπορεί να υποστηρίξει ελικόπτερο επιπέδου ΝΗ-90. Ο συνδυασμός οπλισμού που έχει επιλέξει το Κατάρ είναι ένα (1) πυροβόλο των 76 χιλιοστών, 16 αντιαεροπορικά-αντιβαλλιστικά βλήματα μεγάλου βεληνεκούς Aster-30 της έκδοσης Block.1NT, ένα (1) σύστημα εγγύς προστασίας RAM των 21 θέσεων, οκτώ (8) βλήματα κατά πλοίων MM-40 Block.3 Exocet, δύο (2) πολυβόλα των 30 χιλιοστών σε τηλεχειριζόμενους πύργους Marlin, τορπίλες και τέσσερα (4) συστήματα αυτοπροστασίας Sylena Mk.2. Οι κύριοι αισθητήρες των πλοίων είναι τα ραντάρ Kronos Naval, το σόναρ τρόπιδας Thesan και το σύστημα διαχείρισης μάχης Athena.

Comments

    1. https://www.navalnews.com/naval-news/2020/11/qatars-new-air-defense-corvette-starts-sea-trials/

      a global order worth 5 billion euros (including 1 billion for missiles) was announced in August 2017. In addition to four air defense corvettes, the contract includes the construction of two OPV/FACM type ships based on the Falaj 2-class (selected by the UAE Navy) and an air defense LPD (fitted with long range L-band radar and ASTER 30 SAM) based on the “BDSL Kalaat Beni Abbes” (143 meters long, 9,000 tonnes displacement), which was delivered in 2015 by Fincantieri to Algeria.

      5 BILLIONS EUROS :

      1 billion —Missiles
      4 Corvettes
      2 OPV/FACM
      1 LPD–#AIR DEFENCE#

  1. Ωραιοτατο πλοιο με βαρυ οπλισμο,φερει μαλιστα και την αναβαθμισμενη εκδοση του aster30(180χλμ),με 16 επιπλεον κελια θα μπορουσε καλιστα να αντικαταστησει τις S και σε αρκετα ανταγωνιστικη τιμη..παντως οι ιταλικες κορβετες δινουν υποσχεσεις οτι και οι EPC θα ειναι αντιστοιχως αξιολογα πλοια..

    1. Όταν λες ανταγωνιστική τιμή τι εννοεις; Γιατί οι Doha με την διαμόρφωση τους θα στοιχίσει περίπου 850 εκ η καθεμία στους Καταριανους. Σκέψου πόσο θα φτάσει με άλλα 16 κελιά όπως αναφέρεις (αν και είμαι σίγουρος ότι δεν έχει δυνατότητα για επιπλέον)

  2. Εντύπωση μου κάνει ο μεγάλος χρόνος ολοκλήρωσης.Το συμβολαιο δόθηκε το 2016 και η τελευταία θα τεθεί σε υπηρεσια το 2024.Δεν καταλαβαίνω λοιπόν πως περιμένουν κάποιοι ότι η pesco με εμπλοκή 4 χωρών μπορεί να είναι έτοιμη το 2026.Ασε που εμείς που δεν φημιζομαστε για την γρηγοράδα μας στο να παίρνουμε αποφάσεις με εξαίρεση τα rafale και με δεδομένο ότι τα ναυπηγεία μας είναι προβληματικά δεν νομίζω ότι υπάρχει περίπτωση να δούμε πλοίο pesco νωρίτερα από το 2030 και ατό στην καλύτερη των περιπτώσεων.

  3. Τις 4 μπελαρα τις περνουμε τζαμπα αν ισχυει το 4-4,1 δις ευρω με ολα μεσα (οπλα, υποστηριξη).
    Λιγοτερο απο 4μιση δις ευρω- 300/400 εκρια για την αναβαθμιση των μεκο.
    Η καθε μια μπελαρα λοιπον εχει 2 χΑ50 για 16 Aster30 + 1χ8 Α70 για 8 mdcn η ακομη 8 aster30 η 32 mica ng η 32 camm σε 4αδες (μελλοντικα βεβαια, αλλα απο τη στιγμη που ο ΑΓΕΝ εχει τονισει επανελλειμενα οτι μας ενδιαφερουν οι camm ειναι δεδομενο).
    Με 2πλα σοναρ, strales, κορυφαιαο ρανταρ, συστημα ηλεκτρονικου πολεμου και ecm,
    θεωρω πως αν ολα αυτα κοστολογουνται 4,1 δις ευρω (1,025 δις ανα πλοιο) τοτε οι γαλλοι μας τα χαριζουν.
    Οι 4 ντοχα του αρθου κοστιζουν 4 δις και τα 7 πλοια – 1 δις το μινι ελικοπτεροφορο (και πολλα ειπα) -300 εκρια τα 2 opv=1,3 δις. αρα 4 δις- 1,3 δις =2,7 δις για τις 4 ντοχα με υποστηριξη χωρις τα οπλα.
    Να πουμε και 900 εκρια τα οπλα των 4 ντοχα? αφου 1 δις ειναι συνολικα τα οπλα το ελικοπτεροφο τι να εχει? τα opv? 100-200 εκρια? αντε να πουμε 800 εκρια οπλα για τις 4 ντοχα και 2,7 δις για τα πλοια με την υποστηριξη, οι τελικη τιμη για τις 4 ντοχα ειναι 3μιση δις ακατεβατα!
    αρα 875 εκρια ανα πλοιο (μολις 150 εκρια πιο φτηνη απο τη δικια μας μπελαρα) των 1,025 δις.
    Αλλα! Me πολυ περιοριορισμενες ανθυποβρυχιακες δυνατοτητες, χωρις 3ο εκτοξευτη συλβερ, χωρις τη δυνατοτητα στρατηγικης κρουσης, (σκαλπ) με πολυ υποδεεστερο ρανταρ απο το SeaFire, χωρις συστημα ηλεκτρονικου sentinel, χωρις strales.
    Πολυ Μικροτερο πλοιο απο τη μπελαρα με πολυ πιο μικρες ικανοτητες πλευσης σε καιρο και μεγαλων αποστολων

    Δεν υπαρχει καμια συγκριση σε μπελαρα 1,025 δις με ντοχα 875 εκριων.
    Ειναι ακριβη η μπελαρα τελικα? στη τελευταια προταση που καναν που ειναι στην ουσια η hellenique του ιουλιου μειον ενα Α50 (που κι αυτος μπορει να μπει ευκολα μετα απο μια 10ετια)

    1. Μα και ο τρίτος εκτοξευτής των [email protected] άδειος θα είναι

      MdCN….. πάνε για αργότερα—–> GOOD WINES!

      ASTER δεν μπορεί να βάλει οι γάλλοι δεν ενδιαφέρονται οποτε πρέπει να πληρώσουμε εμείς

      Ποσο άραγε??

      Τα ίδια με τους MICA !!

      Πλοίο με 16 aster πάνε να μας πουλήσουν

      Τα extra πληρώνονται !

      Τα όπλα των Qatarianvn είναι στο 1 billion!!

      Οποτε μπορείς να μαντέψεις τιμές

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *