Είναι κοινώς παραδεκτό πως ένα από τα κύρια μειονεκτήματα του στόλου των γαλλικών Mirage της ΠΑ είναι η έλλειψη συστήματος Link 16. Μολονότι, η βασική προτεραιότητα για τη ΠΑ είναι η ολοκλήρωση της πολυπόθητης σύμβασης τεχνικής υποστήριξης και της επαναπιστοποίησης των όπλων εντούτοις το αμέσως επόμενο βήμα για τον στόλο των αεροσκαφών Mirage και συγκεκριμένα για τα Mirage 2000-5 Mk2 είναι η εγκατάσταση τερματικών Link 16. Αντικειμενικός σκοπός της ΠΑ είναι στο μέλλον η μεγαλύτερη δυνατή δικτύωση και διαλειτουργικότητα ιπτάμενων μέσων, επίγειων σταθμών ραντάρ καθώς και μονάδων επιφανείας του ΠΝ με τα κέντρα λήψης αποφάσεων.

Τα διδάγματα από τον ΗΝΙΟΧΟ 2019 υπήρξαν ιδιαίτερα ουσιώδη. Το πρωταρχικό ήταν η πρώτη εικόνα που σχημάτισε η ΠΑ για το αμερικανικό μαχητικό πέμπτης γενιάς F-35 της Ιταλικής Αεροπορίας. Το δεύτερο ήταν η πατέντα που έχει κάνει η Αεροπορία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στα δικά της Mirage ώστε να μοιράζονται την ίδια τακτική εικόνα. Πρόκειται για μια λύση ανάγκης που σε καμία περίπτωση δεν αγγίζει τις ολοκληρωμένες δυνατότητες του Link 16. Η ΠΑ αξιολόγησε τη παρούσα λύση η οποία ναι μεν ήταν οικονομικότερη της ενσωμάτωσης Link 16 στα Mirage πλην όμως απαιτούσε το ίδιο τερματικό να εγκατασταθεί και σε όλες τις άλλες πλατφόρμες που θα το χρησιμοποιούσαν όπως τα ΑΣΕΠΕ, τα επίγεια ραντάρ του ΣΑΕ ή μονάδες επιφανείας. Η λύση της «πατέντας» από τα ΗΑΕ ήταν χαμηλότερου κόστους έναντι του Link 16 σε περίπου 20% λιγότερο.

Η συνεργασία μαχητικών εφοδιασμένα με Link 16 και πλατφόρμες όπως τα ελληνικά ΑΣΕΠΕ λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής ισχύος

Οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι υπήρχαν σαφείς περιορισμοί της ανταλλαγής εικόνας μέσω της «πατέντας» του συστήματος LU2 με κυριότερη την ανάγκη να εφοδιαστούν επιπρόσθετες πλατφόρμες με αυτό το σύστημα. Σήμερα, τα ΗΑΕ όπως ενημέρωσαν τους επιτελείς της ΠΑ προχωρούν σε αναβάθμιση του συστήματος σε συνεργασία με τη γαλλική εταιρεία σε αντίστοιχο δίκτυο ζεύξης δεδομένων του Link 16 που αποδεσμεύεται για χώρες μη μέλη του ΝΑΤΟ.

Σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος για την εγκατάσταση των τερματικών του Link 16 για τα Mirage 2000-5 Mk2 είναι της τάξης των 200.000 έκαστο ανά αεροσκάφος. Αμέσως επόμενος στόχος εάν προχωρούσε το πρόγραμμα για τα κορυφαία Mirage 2000-5 Mk2 θα ήταν τα Mirage 2000 EGM/ BGM. Παρά τη παλαιότητα τους, τα Mirage 2000 παραμένουν από πλευράς δομικής καταπόνησης σε πολύ καλύτερο επίπεδο αναλογικά με την ηλικία τους. Η κατασκευή του αεροσκάφους είναι εξαιρετικά ποιοτική και το αεροσκάφος μπορεί να υπηρετήσει στις τάξεις της ΠΑ για τουλάχιστον άλλη μια δεκαετία εάν υπάρχει απόθεμα και ροή ανταλλακτικών.

Η προσθήκη του Link 16 είναι μια επιτακτική ανάγκη τουλάχιστον για τα Mirage 2000-5 Mk2. Σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις του ΝΑΤΟ για IFF Mode 5 και με δεδομένο το γεγονός ότι θα απαιτηθεί παρέμβαση στα αεροσκάφη του τύπου όλοι μας αντιλαμβανόμαστε ότι το Link 16 αποτελεί μονόδρομο τόσο για τα Mirage όσο και για τον υπόλοιπο στόλο των F-16 της ΠΑ. Σημειώνεται, ότι η Τουρκική Αεροπορία έχει ήδη εφοδιάσει το σύνολο των εκσυγχρονισμένων αεροσκαφών F-16 με τη ζεύξη δεδομένων Link 16 απολαμβάνοντας το σχετικό ποιοτικό πλεονέκτημα σε επίπεδο δικτύωσης και σύνθεσης και διαμοιρασμού τακτικής αεροπορικής εικόνας.

Comments

  1. Γενικώς πρέπει να δούμε τι θα γίνει συνολικά με το στόλο των Mirage και ιδιαίτερα τα EGM που αφέθηκαν στην τύχη τους!
    Απο εκεί και πέρα αναβαθμίσεις μπορεί να γίνουν σε πολλά επίπεδα… καιρό έχουμε να ακούσουμε τι γίνεται με την αναβάθμιση των -9 των HAE.

  2. Link 16 δυστυχώς διαθέτουν μονο τα λιγότερα από 30 F16 B52+ Adv

    Για τα 55 B52+ πρέπει να περιμένουμε από το…2022+EAB για να αρχίσουν να εκσυχρονίζονται σε Viper για να πάρουν Link 16!

    Τα B30/B50 έχουν αφεθεί στη μοίρα τους

    Αντίθετα οι γείτονες έχουν c 200 F16 εδώ και αρκετά χρονια με Link 16!!

    Από το παραπάνω φαίνεται ποσο άκαιρο και πανάκριβο είναι το πρόγραμμα εκσυχρονισμού που έχει επιλεγει gia ta F16!

    Για τα M2000: προέχει η υπογραφή FOS ώστε να οι διαθεσιμότητες να σταματήσουν να μετρούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού

    Για τα -5: η τοποθέτηση Link16 επιβάλλεται όσο το δυνατό πιο γρήγορα

    EGM: εάν η FOS τελικά τα καλύπτει μπορεί να συνεχίσουν να πετούν σε peacetime αποστολές
    Ουδεμία ελπίδα έχουν απέναντι στο συνδυασμό APG69V9/AMRAAM/JHMQS/AIM9X/LINK16 έτσι και αρχίσει το πιστολίδι!

    Το κόστος εκσυχρονισμού τους είναι θεότρελο (>50 MILL EURO/aircraft)

    επιπλέον πρέπει να προxορίσει και to FOS για τα γαλλικά όπλα(MICA/AIM39/SCALP)

    Εάν είναι υπερβολικό πρέπει να ξεχάσουμε τα AIM39 και να αγοράσουμε stand off anti ship όπλο για τα F16

    Τα -5 είναι πολύ λίγα για να αναλάβουν και αυτό το ρολο

    Φοβάμαι όμως ότι τα 2000 θα έχουν τη τύχη των F-1 πολύ πιο σύντομα από ότι σκεφτόμαστε!

    1. Τα 50εκ ανά αεροσκάφος δεν υπάρχουν, δεν ξέρω ποιος το ανακάλυψε…

      Όπως και να έχει κανένα νόημα ποια τόσο εκτεταμένος εκσυγχρονισμός.

      Πρέπει να γίνει βολιδοσκόπηση για μεταχειρισμένα μαχητικά έστω και της έκδοσης -5, από Γαλλία ή Κατάρ ή Ταιβάν.

      Με πιθανή αναβάθμιση Link-14, ICMS Mk.4 και πιστοποίηση των γαλλικών όπλων της ΠΑ.

      1. Αναφέρομαι στα EGM:

        https://defencereview.gr/mirage-2000-to-kostos-toy-indikoy-programmatos-kai-to-elliniko-endiaferon/
        #Από τα παραπάνω νούμερα προκύπτει ότι στην περίπτωση του προγράμματος αναβάθμισης των Mirage-2000 (το σχετικό συμβόλαιο υπογράφηκε το 2011), το κόστος ανά μονάδα είναι € 47 εκατομμύρια, χωρίς τα νέα όπλα#

        https://www.ptisidiastima.com/everything-about-mirage-2000-modernization/

        #Το… δυσθεώρητο ύψος του κόστους του ΕΜΖ φαίνεται ότι οδήγησε την Dassault, όπως προαναφέρθηκε, στον τακτικισμό να «σπάσει» την πρόταση προς την Πολεμική Αεροπορία σε δύο μέρη: ένα «πακέτο» βασικού εκσυγχρονισμού και ένα «πακέτο» προαιρέσεων. Το πρώτο φέρεται ότι είναι της τάξης των 600 εκατομμυρίων ευρώ και οι προαιρέσεις έρχονται με επιπλέον κόστος 150 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή ένα σύνολο 750 εκατομμυρίων ή 44,15 εκατομμύρια ευρώ ανά αεροσκάφος (εάν υποθέσουμε ότι η πρόταση αφορούσε τα 17 μονοθέσια, που είναι και το πιθανότερο). #

        Σύμφων πως πρέπει να αποκτήσουμε μια μοίρα με μεταχειρισμένα -5 από αεροσκάφη
        Min 12- Max 18

        Αλλιώς τα 2000 θα φύγουν πολύ γρήγορα

        εάν δεν μπορεί να υποστηριχθεί ο στόλος με FOS τότε τελειώσανε πολύ σύντομα

        Δεν έχει νόημα να κρατάς τύπο αεροσκάφος και μια πτέρυγα μάχης με χαμηλότατες διαθεσιμότητες!

        1. Εκτός πραγματικότητας τα όσο αναφέρονται. Άσε που διαφωνούν και μεταξύ τους οι αρθρογράφοι στα ποσά. Οι Ινδοί με πολύ λιγότερα εκσυγχρονίζουν τα δικά τους, ας τα στείλουμε εκεί αν είναι με 30εκ να κάνουμε την δουλειά μας.
          Η ουσία όμως είναι ότι ο χρόνος για αυτά τα μαχητικά και για ένα EMZ έχει χαθεί οριστικά, δυστυχώς για 19εκ. τότε το αεροσκάφος δεν εκσυγχρονίστηκαν σε Mk.2… ένα από ακόμα τα τεράστια λάθη του παρελθόντος.
          Τώρα μόνο η αναζήτηση 2000-5 θα δώσει μια κάποια λύση, αφού η καλύτερη λύση των Mirage 2000-9 μάλλον τα ξεχνάμε.

          1. ΤΟ defence procurement tvn ινδών είναι χαοτικό!

            Δες ένα νεότερο και ένα παλιότερο δημοσίευμα:

            https://www.quora.com/Why-is-India-upgrading-its-Mirage-2000s-at-a-huge-cost-of-50-million-each-Rs-344-crore-when-a-brand-new-comparatively-cheaper-and-superior-Saab-Gripen-is-available

            https://www.defenseindustrydaily.com/indias-fighter-upgrades-mirage-2000s-next-02891/

            2 billion usd for 49 m2000 c 50 mil usd / m2000!!

            Συμφωνούμε πως θέλουμε μια μοίρα μεταχειρισμένων -5/-9 για να αξίζει η διατηρεshς του τύπου στη αεροπορία

  3. Εάν το κοστολόγιο του Link 16, είναι της τάξης των 200χιλ. ανά α/φ, είναι σοβαρή παράλειψη να μην είναι εφοδιασμένα ήδη με αυτό τουλάχιστον όλα τα 50αρια μας και τα 24 Mirage -5. Μιλάμε για ένα κοστολόγιο κάτω από 30 εκ, το οποίο μπορούσε να είχε δοθεί και τμηματικά π.χ. 10 εκ. το χρόνο.
    Ερώτηση: Επειδή δεν γνωρίζω, το κοστολόγιο είναι το ίδιο ή παραπλήσιο για Link 16 σε πλοίο? (κάπου είχε πάρει το μάτι μου για 300 χιλ. αλλά δεν είμαι σίγουρος).

  4. Μόνο 200Χιλιάδες €€ ανά αεροσκάφος ;
    Κανονικά πρέπει να μπει σε όλα τα αεροσκάφη άμεσα. Και στα EG .

    Επίσης πρέπει να βρεθούν Mirage (-5). Είτε να βρεθούν από την Ταιβάν , τα ΗΑΕ το Κατάρ, είτε να αναβαθμιστούν τα παλαιά που έχουμε.
    Πρέπει να συνδέσουμε την αγορά φρεγατών με την αναβάθμιση και την αγορά επιπλέον Mirage, ώστε να πέσει το κόστος και οι Γάλλοι να γίνουν πιο δεκτικοί.
    Αν είχαμε μια ποσότητα 60-80 αεροσκαφών για αναβάθμιση και ομογεννοποίηση πιστεύω πως οι Γάλλοι θα έτρεχαν να προσαρμόσουν τεχνολογία του RAFALΕ πάνω στο Mirage κάνοντάς το μικρό rafale .
    Ε, δεν θέλουμε και τίποτε άλλο….

    1. Δεν το κάνουν αυτό οι Γάλλοι, αυτό είναι το θέμα. Και για τα παλιά Mirage ζητούν την Άρτα και τα Γιάννενα, ώστε να μην συμφέρει η αναβάθμισή τους, ιδίως με την αναβάθμιση που προτείνουν.

  5. Δεν τα δίνουμε τα mirage στο ΠΝ για να εκσυγχρονιστούν στα σίγουρα; μετά τα P-3 και Romeo ας έχουν και τα γαλλικά μαχητικά να γίνουν μια ωραία αεροπορία

  6. Αγαπητε Γιαννη,ο νεος υπουργος καλα το ξεκινησε αλλα πολυ παρλα. Θελουμε πραξεις. Εχεις γραψει παμπολλα διαφωτιστικα αρθρα και εσυ και αλλοι. Εμεις μονο να τα διαβασουμε μπορουμε, ελπιζω να τα διαβαζουν και αυτοι που παιρνουν τις αποφασεις.

  7. Ευχαριστώ που με επιβεβαιώνετε σχετικά με την δυνατότητα διασύνδεσης των Μ2000-9 των ΗΑΕ μέσω του link τους με άλλους παίκτες, πέραν των υπολοίπων -9. Είναι κάτι που γράφω εδώ και καιρό, π.χ.:
    “Θα πρέπει να επισημανθεί ότι, αν και το -5 δεν διαθέτει Link 16 (και ούτε είναι τόσο απλό να πάρει Link 16), διαθέτει ένα δικό του Data Link (που δεν γνωρίζει ο αντίπαλος), το οποίο του παρέχει δυνατότητες διασύνδεσης με άλλα Α/Φ του σχηματισμού αλλά και με κόμβους Διοίκησης και Ελέγχου. Με άλλα λόγια, εάν υπήρχε κατάλληλος σταθμός στο έδαφος, τα -5 θα μπορούσαν να διασυνδεθούν και με το ΣΑΕ, πράγμα το οποίο εκτιμώ ότι είναι εντός των δυνατοτήτων μας.”
    https://defencegreece.wordpress.com/2018/01/14/ο-φώτης-πανταζόγλου-έχει-μια-συζήτησ/

    Βέβαια, δεν νομίζω ότι κοστίζει μόνο 20% λιγότερο από το Link16. Πιο πιστευτό νομίζω είναι ότι κοστίζει γύρω στο 20% του Link16… Είναι αλήθεια ότι το Link16 έχει μεγαλύτερες δυνατότητες αλλά και η οικονομική παράμετρος δεν είναι αμελητέα.

    Άντε με το καλό, όταν δούμε FOS, να εξετάσουμε και κάποιες λελογισμένες αναβαθμίσεις. Σημειωτέον ότι και οι Γάλλοι θα βάλουν Link 16 και στα M2000D, τα μόνα δίλιτρα που θα διατηρήσουν σε υπηρεσία.

    1. Μπα, πανάκριβα τα Γαλλικά και δεν έχουν καλό σέρβις mon ami… και που να τρέχεις να συνδυάζεις τώρα την συμμετοχή σε άκρως απαραίτητο ναυπηγικό πρόγραμμα με απόκτηση και άλλων υλικών και υπηρεσιών..

      1. Όντως ακριβά τα γαλλικά [όπως και όλα τα οπλικά συστήματα βέβαια]. Και ακόμα χειρότερα, γνωρίζεις τι πληρώνεις και πότε [λόγω ξεκάθαρων εμπορικών συμβάσεων και όχι χαοτικών FMS cases]… Κι όπως έχουμε ξαναπεί, εμείς δεν τα ανεχόμαστε αυτά… Και δεν προσφέρουν χρηματοδότηση και δόσεις. Κι εμείς πως θα χρεώσουμε τα εγγόνια μας; [τα παιδιά μας είναι ήδη χλωμά…] Άσε που δεν μας παρέχουν σέρβις, χωρίς χρήματα… Ενώ όλοι οι άλλοι άλλωστε μας προσφέρουν ανταλλακτικά δωρεάν…
        Αυτά ήταν τα συμπεράσματα που έβγαλα από ένα άρθρο που είχα διαβάσει προ δεκαπενθημέρου στο “αμυντικό σημείο” περί του συνθήματος “Ελλάς… Γαλλία, Συμμαχία”…

        Όσον αφορά νέα προγράμματα για την αμυντική βιομηχανία, σας παρακαλώ, τι είναι αυτά που υπονοείτε; Η ναυπήγηση νέων πλοίων παίρνει χρόνια. Θέλετε μήπως να στρώσουμε το χαλί και να προετοιμάσουμε την κορδέλα που θα κόψει η μεθεπόμενη κυβέρνηση; Σε λίγο θα μου πείτε να μπούμε και στο SCAF, φροντίζοντας για τις κυβερνήσεις της μεθεπόμενης δεκαετίας…
        Δος ημίν σήμερον…
        [διευκρίνηση: η τελευταία σπόντα είναι διαχρονικής αξίας και δεν στοχεύει οπωσδήποτε την παρούσα κυβέρνηση, η οποία άλλωστε διαθέτει ακόμα χρόνο για να αποδείξει ότι δεν την αφορούν τέτοιες κοντόφθαλμες λογικές]

  8. Aπό τι φαίνεται τα M-2000EGM αποκλείεται να εκσυγχρονιστούν. Άντε να γίνει κάποια αναβάθμιση που θα αφορά κάποια αλλαγή οθόνης στο πιλοτήριο…. Για να τα κρατήσουμε σε υπηρεσία ως φορείς Εξοσέτ (για κάτι άλλο δεν θα μας είναι χρήσιμα..) δεν έχει νόημα γιατί δεν συμφέρει οικονομικά να διατηρηθούν για να κάνουν αυτή την αποστολή. Αυτό το έχουν πει και χειριστές τους εδώ και χρόνια.
    Ότι είναι σε καλή κατάσταση δομικά παρά την ηλικία του αυτό δεν λέει κάτι. Η δομική κατάσταση και οι ληγμένοι Magic-2 δεν θα το σώσουν αν εκτοξευτεί ένας ΑΙΜ-120 από τουρκικό F-16 ενώ σε ότι αφορά τα Μ-2000-5 πάντα σύμφωνα με τα λεγόμενα των χειριστών τους θα είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν θα μπορούν να αντιμετωπίσουν τα τουρκικά F-35.

    1. Ποια Τουρκικά F35 αγαπητέ;
      Αυτά πάει δεν θα τα πάρουν οι γείτονες.
      Αλλά και να τα επαιρναν, τα Mirage δεν τα θέλουμε για να αντιμετωπίσουν τα F35, τα θέλουμε για να αντιμετωπίσουν τα 200 F16 των Τούρκων.

      Προσωπικά βλέπω πως για να αγοραστούν από την αρχή οι αντικαταστάτες των Mirage EGM/BGM, των F16 Block 30, Corsair A7 (δεν έχουμε αγοράσει κάτι σαν αντικαταστάτη του ακόμα) και των F4 …. Πρέπει να δοθούν πολλά δις €€€ , τα οποία δεν υπάρχουν.

      Σαφώς και η αναβάθμιση του συνόλου των παλαιών αεροσκαφών μας , με συμπλήρωση αριθμών του ίδιου τύπου από μεταχειρισμένα και ίσως μια μικρή παραγγελία σκαφών 5ης γενιάς, θα μας έλυνε το πρόβλημα πολύ πιο οικονομικά.

      1. Φυσικά θα πάρει F-35A η Τουρκία. Ότι δεν θα τα πάρει τώρα δεν σημαίνει ότι ακυρώθηκε για πάντα η υπόθεση.
        Δηλαδή αν μερικά Μ-2000-5 συναντήσουν F-35A στο Αιγαίο τι θα κάνουν ? Άτακτη υποχώρηση, αν προλάβουν…, ή θα καλέσουν ενισχύσεις μας ?
        Κάμποσα μαχητικά της Π.Α θα αποσυρθούν χωρίς να αντικατασταθούν από άλλα. Π.χ τα Φάντομ δεν θα αντικατασταθούν από άλλα μαχητικά. Ούτε αντικαταστάθηκαν τα Α-7. Η εθνική οικονομία δεν αντέχει να συντηρεί όσα μαχητικά έχει σήμερα η Ελλάδα. Φυσικά η κατάσταση δεν θα βελτιωθεί οικονομικά και ας βρούμε πετρέλαια στο Αιγαίο. Που τα περισσότερα θα τα πάρουν οι ξένες εταιρείες ενώ και η Τουρκία θα πάρει μερίδιο. (20-25%)

        1. Στο μυαλό σου προφανώς έχουν ήδη διευθετηθεί οι αμερικανοτουρκικές διαφορές και οι τούρκοι παραλαμβάνουν F35. Θα τα έχουν μάλιστα σε ικανούς αριθμούς μέχρι το ’30, ώστε να αντιπαρατεθούν με τα δικά μας Μ2000-5, ενώ την ίδια ώρα βγαίνουν ειδήσεις ότι η Τουρκία εξετάζει την προμήθεια Su35…

          Έχεις επίσης μοιράσει το Αιγαίο/Ανατολική Μεσόγειο, έχεις βγάλει και τα ποσοστά των Τούρκων (πάει λύθηκε και αυτή η διαφορά!). Αλήθεια αφού θα τα βρούμε με τους γείτονες και θα πάμε σε συνεκμετάλλευση των ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ κοιτασμάτων, γιατί να αντιπαρατεθούν τα αεροσκάφη των δύο χωρών; Καλό είναι να σταματήσουν τα άλματα λογικής!

          Τέλος, όπως σου επισημαίνει ο @adpanos τα Μ2000-5/9 τα χρειαζόμαστε για τα τουρκικά F16, όχι για τα επόμενης γενιάς F35, που δεν αντιμετωπίζονται ούτε από τα ίδια τα F35…

          ΥΓ: Αυτές οι λογικές που υιοθετείς του «Δεν γίνεται πόλεμος μεταξύ χωρών του ΝΑΤΟ» και «θα γίνει συνεκμετάλευση στα πετρέλαια/αέρια» (γιατί είμαστε «κότες» και δεν μπορούμε να προστατέψουμε τα δικαιώματά μας) είναι απόλυτα επικίνδυνες και οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε εθνικές υποχωρήσεις και ήττες!
          Μπορείς να συζητάς και να υποχωρείς σε ήσσονος σημασία ζητήματα, αλλά κάνοντας πίσω πρέπει κάποια στιγμή να βρείς τοίχο, όχι να μετακινείς κάθε φορά τον τοίχο όλο και πιο πίσω με την πρόφαση «τι θέλετε, πόλεμο;»

          1. Eίναι δεδομένο ότι στο τέλος η Τουρκία θα πάρει F-35. Εδώ θα είμαστε και θα το δεις.
            Ότι εξετάζει τα Su-35 αυτό δεν λέει κάτι. Είναι ατελείωτη η λίστα του τι οπλικά συστήματα έχουν εξετάσει οι χώρες του πλανήτη, αλλά που έμειναν μόνο στην εξέταση τους.
            Είναι δεδομένο ότι η Τουρκία θα πάρει μερτικό από τα κοιτάσματα στο Αιγαίο και την κυπριακή ΑΟΖ. Οι μεγάλες δυνάμεις θα κοιτάξουν να τις δώσουν μερτικό γιατί την έχουν ανάγκη και θέλουν να τα έχουν καλά μαζί της. Και υπόψη κάτι ακόμη. Το Αιγαίο έχει και διεθνή ύδατα. Δεν είναι αποκλειστικά ελληνική λίμνη όπως πολλοί Έλληνες θέλουν να πιστεύουν.
            Ένα ακόμη. Σε σύσκεψη που έγινε πριν χρόνια στο υπουργείο άμυνας ανακοινώθηκε οφ δι ρέκορντ στην ηγεσία των Ε.Δ ότι το σχέδιο των Αμερικάνων είναι να πάρουν το 60% των κοιτασμάτων στο Αιγαίο και από ένα 20% να πάρει η Ελλάδα και η Τουρκία.

  9. Τα mirage 2000-5 ειναι ιδανικά για παραχώρηση/μεταστάθμευση στην Κύπρο.
    Και δεν «χάνονται» από το ισοζύγιο δυνάμεων,και συνεχίζουν να αποτελούν με AM 39/SCALP EG/MICA έναν άγνωστο «Χ»,στην περιοχή.
    Ευχαριστημένοι και οι Γαλλοι…
    Τώρα με τι τύπο θα αντικατασταθούν,και σε ποιον αριθμό,νομίζω μια λύση είναι 30-40 F 16 συνδιασμενα «πακέτο»,είτε με τον εκσυγχρονισμο των Viper,είτε την μελλοντική απόκτηση F 35.

    1. Η Κύπρος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να συντηρεί αεροπορία με μαχητικά αεροπλάνα αλλά και να είχε θα γίνει ότι με τους S-300. Οι Αμερικάνοι δεν θα επιτρέψουν να υπάρχουν κυπριακά μαχητικά στην Κύπρο.
      Επίσης, υπάρχει κάποια μυστική συμφωνία να μην σταθμεύουν σε μόνιμη βάση μαχητικά αεροπλάνα οποιασδήποτε χώρας στην Κύπρο. Ανάλογες συμφωνίες υπάρχουν και για αλλού. Δεν είναι π.χ τυχαίο ότι ποτέ δεν εγκαταστάθηκαν μονάδες με μαχητικά μας ή έστω να μεταστάθμευσαν ελληνικά μαχητικά στην Ρόδο, Σάμο, Χίο, Λέσβο κ.α ακριτικά νησιά ώστε να αναχαιτίζονται πιο γρήγορα τα τουρκικά μαχητικά.

      1. Στα νησιά που αναφέρεις φίλε δεν εγκαταστάθηκαν γιατί τα αεροδρόμια θα ήταν εδώ κ πολλά χρόνια στο βεληνεκές του πυροβολικού.
        Όσο αφορά την Κύπρο φαίνεται να αλλάζουν πολλά στην περιοχή και πλέον οι χώρες διαλέγουν ξεκάθαρα πλευρά, οπότε τίποτα δεν αποκλείεται αν είναι για το καλό των Γαλλικών/Αμερικανικών συμφερόντων.

        1. Προφανώς δεν γνωρίζεις την ύπαρξη κάποιων μυστικών συμφωνιών Ελλάδας-Τουρκίας. (όπως δεν γνωρίζουν οι 9,κάτι στους 10 Έλληνες…) Θα είχε ενδιαφέρον να συμμετείχαν εδώ στα σχόλια οι αρμόδιοι από την ηγεσία στην Π.Α να μας τα έλεγαν αναλυτικά… Πάντως κατ ιδίαν πολλά έχουν ειπωθεί..
          Για την Κύπρο έχω ρωτήσει εδώ στην Ελλάδα πρώην αρχηγό της Κυπριακής Π.Α και στην Κύπρο κάποιους πολιτικούς. Δεν θα αλλάξει κάτι.

          1. Για πες να μάθουμε κι εμείς εσύ που ξέρεις τα πολλά κι ο νους σου κατεβάζει σε παρακαλώ. Ενημέρωσε μας και βγάλε μας από την άγνοιά μας. Μην μας κρατάς άλλο σε αγωνία!

            Ή θα περιμένεις από τους…’αρμόδιους’ να συμμετέχουν και να μας τα πουν αναλυτικά;

            ‘Για την Κύπρο έχω ρωτήσει εδώ στην Ελλάδα πρώην αρχηγό της Κυπριακής Π.Α και στην Κύπρο κάποιους πολιτικούς.’

            Π.Α=? και για ποιους πολιτικούς μιλάς; Ονόματα; Ή απλά το παίζεις κάποιος με πολλές και μεγάλες γνωριμίες;

            Σου το έχω ξαναπεί. Δώσε μας τα φώτα σου τρισμέγιστε, τιτάνα και γίγαντα της γνώσης και σοφίας!

  10. Χρειάζεται οπωσδήποτε η προμήθεια επιπλέον Μ2000-5.

    Είτε προέλθουν από Γαλλία, Κατάρ ή Ταιβάν θα χρειαστούν μια αναβάθμιση. Ακόμα καλύτερα θα ήταν να αποκτήσουμε αριθμό Μ2000-9 των ΗΑΕ και να τα αναβαθμίσουμε, μαζί με τα δικά μας, στο ίδιο πρότυπο με την αραβική χώρα. Έτσι θα είχαμε και απόλυτη ομοιογένεια στο στόλο των γαλλικών μαχητικών. Ο αριθμός των υπό προμήθεια πρέπει να είναι από 16 έως 46 μονάδες. Με 16 αποσύρουμε τα «απλά» Μ2000, ενώ με 46 μπορούν να φύγουν και τα F4.

    Τα EGM μάλλον θα αφεθούν ως έχουν προσφέροντας στις καθημερινές αναχαιτίσεις και λειτουργώντας ως μαχητικά εξοικοίωσης με τον τύπο. Στη συνέχεια θα αποσυρθούν προσφέροντας ανταλλακτικά στα -5.

    Σε κάθε περίπτωση, τα Μ2000 έχουν εξαιρετικές ικανότητες και επιδόσεις για να αφεθούν να απαξιωθούν στο σύνολό τους, ενώ το κόστος αντικατάστασης 24 + 17 =41 μαχητικών είναι δυσθεώρητο!

    1. Στην καλύτερη των περιπτώσεων άντε να αγοραστούν μέχρι 16 Μ-2000-5 για να συμπληρωθούν 2 πλήρεις Μοίρες -5 στην Τανάγρα. Για να αγοραστούν ακόμη 30 για να αντικαταστήσουν τα Φάντομ, αυτό για να γίνει η πιθανότητα δεν είναι ούτε μία στο εκατομμύριο.
      Μελλοντικά η Π.Α θα έχει λιγότερα αεροπλάνα. Π.χ τα σημερινά 40 (στα χαρτιά) Τ-2 της Καλαμάτας στο μέλλον θα αντικατασταθούν από 0-12 αεροπλάνα. Ενώ φυσικά τα μαχητικά αεροπλάνα θα είναι αισθητά λιγότερα.

      Το πιθανότερο είναι ότι τα Μιράζ θα μείνουν ως έχουν. Τα -EGM θα υπηρετήσουν όσο πάει και κάποια στιγμή θα αποσυρθούν, ενώ θα παραμείνουν μόνα τους τα 24 -5 θα συνεχίσουν να υπηρετούν για κάμποσα χρόνια ακόμη. Κάποια στιγμή θα αντικατασταθούν από άλλα αεροπλάνα που προφανώς δεν θα είναι γαλλικά.
      Η Ελλάδα θέλει εδώ και χρόνια τα F-35A ενώ θα είναι απίθανο η οικονομία να μπορέσει ,,να σηκώσει,, και την αγορά 2ου τύπου μαχητικού.

  11. Υπάρχει Ελληνικό σύστημα επικοινωνίας λίνκ που τοποθετείται σε «όλα»
    τα ιπτάμενα μέσα αεροσκάφη η ελικόπτερα κλπ ή σε οχήματα παντός εδάφους Πυροβολικού, άρματα μάχης κλπ και σε πλοία που στερούνται τέτοιων δυνατοτήτων και τα μετατρέπει με κόστος περίπου στο 1/3 του προαναφερόμενου.

  12. @ ΓΙΑΝΝΗΣ 1
    9 Αυγούστου 2019 στις 13:13
    Αν τελικά αποφασιστεί η λύση για μεταχειρισμένα, θα πρέπει να είναι 25 και όχι 16.
    Το 16 δεν έχει κανένα νόημα καθότι πρέπει να χρηματιστεί μια «νέα» μοίρα… με 2000-5 που πρέπει να αναβαθμιστεί και επιμέρους νέα υποσυστήματα/λογισμικό.

    Καλό θα ηταν να πήγαιναν και άλλα 25 στην Κύπρο, όπως πχ ταϊβανέζικα, αλλά μάλλον απίθανο και μόνο να ασχοληθούν οι Κύπριοι.

    1. Όταν εδώ και μια 10αριά χρόνια δεν έχουν αγοραστεί ανταλλακτικά από την Γαλλία για τα Μιράζ που έχουμε το να αγοραστούν ακόμη 25 Μιράζ είναι όνειρο θερινής νυκτός. Είναι σαν ένας μισθωτός των 480 ευρώ να πιστεύει ότι θα αγοράσει Φεράρι…

      1. Γιατί ειναι θερινή νύκτα να αγοραστούν 25 μεταχειρισμένα Mirage 2000-5; Το ποσό δεν έχει καμιά σχέση με το παράδειγμα που αναφέρεις. Άλλωστε εσύ για 16 μαχητικά μίλησες και εγώ είπα για 25.

        1. Εδώ δεν έχουμε χαρτομάντιλο να κλάψουμε
          sorry
          τακάκια για τα φρένα

          25 m2000-5 θα αγοράσουμε???

          Δεν είναι μονο η αγορά αλλα και το κόστος διατήρησης(FOS) των m2000

          Οι Γάλλοι τα αποσύρουν οποτε το κόστος θα πάει aκόμα πιο ψιλά αφού θέλουν να σπρώξουν το Rafale

        2. To πιθανότερο είναι ότι δεν θα αγοραστεί κανένα. Από το κανένα μέχρι τα 25 η απόσταση είναι τεράστια. (σαν να λέμε 10 φορές Αθήνα-Νέα Υόρκη..) Προσωπικά θα το θεωρήσω θαύμα αν αγοραστούν 6 για να συμπληρωθούν 2 Μοίρες των 15 αεροπλάνων η κάθε μία. Όπως έγινε με τα 30 τελευταία F-16 που αγοράστηκαν, αυτά στον Άραξο.
          Στο παρελθόν που δέναμε τα σκυλιά με τα λουκάνικα δεν αγοράστηκε κανένα μεταχειρισμένο Mirage F-1 για αναπλήρωση απωλειών, ούτε 2-3 διθέσια για τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Μετά δεν αγοράστηκαν έστω 4-5 Μ-2000 για αναπλήρωση απωλειών. Τώρα που οικονομικά είμαστε χάλια ποιος ο λόγος να πιστεύει κανείς ότι μπορούμε να αγοράσουμε 25 Μ-2000-5 ?

          1. Γιατί άλλη εναλλακτική ενίσχυση της ΠΑ δεν υπάρχει, συν το έχει δημιουργήσει υποδομές για τα Mirage, οπότε το κόστος ενσωμάτωσης ειναι πολύ μικρό σε σχέση με άλλες επιλογές.

  13. 25 μεταχειρισμένα Mirage 2000-5 πρέπει να αγοραστούν για πολλούς και διάφορους λογους, Χρήματα ειναι αλήθεια ότι δεν βρίσκονται εύκολα για την άμυνα γενικότερα, παρά μόνο για την LM.

    1. Πολλά πρέπει να γίνουν. Αλλά με τι λεφτά ?
      Όταν εδώ και χρόνια δεν έχουν αγοραστεί μία 20αριά κιβώτια ανταλλακτικά από την Γαλλία πιστεύει κανείς ότι θα αγοραστούν ποτέ 25 Μ-2000-5 ?
      Και πέρα από αυτό. Άντε και λέμε να τα αγοράσουμε και έχουμε λεφτά. Εδώ πριν χρόνια οι γάλλοι έκαναν προσφορά να αγοράσει 14 μεταχειρισμένα M-2000C η Αργεντινή και αυτοί τα απέρριψαν γιατί είπαν ότι οι γάλλοι ζητούσαν πολλά λεφτά για αυτά τα ξεπερασμένα τεχνολογικά αεροπλάνα.
      Δεν χρειάζεται να αγοραστούν 25 -5. Στην καλύτερη περίπτωση 16 είναι μια χαρά για την δημιουργία 2 Μοιρών -5 στην Τανάγρα. (η κάθε κανονική Μοίρα έχει 20 αεροπλάνα)

  14. ‘Θα είχε ενδιαφέρον να συμμετείχαν εδώ στα σχόλια οι αρμόδιοι από την ηγεσία στην Π.Α να μας τα έλεγαν αναλυτικά…’

    Γιαννάκη οι αρμόδιοι θα έρθουν να μας πουν τελικά ή θα αργήσουν; Για να ξέρω να φάμε αν είναι! Για πες ρε ξερόλα που ξεράδια ξέρεις και όλο μπούρδες και brain farts είσαι!

  15. Ο/Η ΓΙΑΝΝΗΣ 1
    12 Αυγούστου 2019 στις 07:10

    Δεν ξέρω τι θα γίνει ούτε και γνωρίζω, την άποψη μου λέω και νομίζω για το κόστος που απαιτείται για την αγορά 25 μεταχειρισμένων 2000-5 σε σχέση με τι θα προσφέρουν το κόστος ειναι λογικό.

    Τις ίδια λέγατε για τα P-3, την εποχή που δεν υπήρχαν χρήματα για να αναβαθμιστούν ΜΕΚΟ και για να αγοραστούν σύγχρονες τορπίλες.

  16. «Είναι δεδομένο ότι η Τουρκία θα πάρει μερτικό από τα κοιτάσματα στο Αιγαίο και την κυπριακή ΑΟΖ. Οι μεγάλες δυνάμεις θα κοιτάξουν να τις δώσουν μερτικό γιατί την έχουν ανάγκη και θέλουν να τα έχουν καλά μαζί της. Και υπόψη κάτι ακόμη. Το Αιγαίο έχει και διεθνή ύδατα. Δεν είναι αποκλειστικά ελληνική λίμνη όπως πολλοί Έλληνες θέλουν να πιστεύουν.
    Ένα ακόμη. Σε σύσκεψη που έγινε πριν χρόνια στο υπουργείο άμυνας ανακοινώθηκε οφ δι ρέκορντ στην ηγεσία των Ε.Δ ότι το σχέδιο των Αμερικάνων είναι να πάρουν το 60% των κοιτασμάτων στο Αιγαίο και από ένα 20% να πάρει η Ελλάδα και η Τουρκία.»

    Αν γίνει αυτό και το δεχθούμε θα είνια προδοσία, είτε το θέλουν οι αμερικάνοι, είτε όλος ο πλανήτης.
    Τα κοιτάσματα ειδικά στο Αιγαίο είναι εξολοκλήρου ελληνικά και οι τούρκοι δεν έχουν καμμία δουλειά. Ομοίως και της Κύπρου. Σε περίπτωση που συμφωνήσει η Ελλάδα σε κάτι τέτοιο, θα είναι ο απόλυτος ραγιαδισμός! Αν τα πάρουν χωρίς να πέσει σφαίρα, καλύτερα να καταργήσουμε τελείως τις Ένοπλες Δυνάμεις και να παραδοθούμε αμαχητί…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *