Διαρκείς είναι οι διαπραγματεύσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της τρέχουσας εβδομάδας μεταξύ της ελληνικής και της γαλλικής πλευράς για την ολοκλήρωση της Follow On Support και της υποστήριξης των όπλων του και στόλου των Mirage 2000 και των δύο εκδόσεων, της 114 Πτέρυγας Μάχης. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές διεξάγονται πυρετώδεις  διαπραγματεύσεις ευελπιστώντας σύντομα να βγει λευκός καπνός.

Σύμφωνα με τα υφιστάμενα δεδομένα, το κόστος για τη σύμβαση Follow On Support ανέρχεται στα 260 εκατομμύρια ευρώ για επτά χρόνια αντί της αρχικής τετραετούς Follow On Support με κόστος 140 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, με το κόστος των 260 εκατομμυρίων ευρώ, απαιτούνται επιπρόσθετα περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ για τη συντήρηση του υφιστάμενου οπλοστασίου που περιλαμβάνει τα βλήματα MICA, EXOCET και SCALP EG. Το συνολικό κόστος για τα δύο παραπάνω προγράμματα ανέρχεται στα 410 εκατομμύρια ευρώ, χρήματα απαραίτητα για τη διατήρηση του στόλου των Mirage 2000, ενεργού.

Η Follow On Support των 260 εκατομμυρίων ευρώ εξασφαλίζει εγγυημένες διαθεσιμότητες αεροσκαφών άνω του 75% για επτά χρόνια για το σύνολο των αεροσκαφών των 331 και 332 Μοιρών που φυσικά συνοδεύονται και από ανάλογες ρήτρες και υποχρεώσεις προς τη γαλλική πλευρά ώστε να επιτευχθεί το προαναφερθέν νούμερο διαθεσιμοτήτων.

Μεγαλύτερο κώλυμα είναι ο νόμος Βενιζέλου για τις προμήθειες αμυντικού υλικού που δημιουργεί μια δαιδαλώδη γραφειοκρατία και ως εκ τούτων μεγάλες καθυστερήσεις. Φυσικά δεν πρέπει να παραμερίζονται οι διαχρονικές ευθύνες των πολιτικών ηγεσιών, των ηγεσιών του ΓΕΑ και κυρίως επί ημερών Χριστοδούλου όπου επιδείχθηκε χαρακτηριστική αδράνεια και κωλυσιεργία.

Επιπρόσθετα χρονικά περιθώρια απλά δεν υφίστανται. Σε άλλη περίπτωση θα μιλάμε για εγκληματική αμέλεια με συμμέτοχους και συνεργούς τις φυσικές ηγεσίες του ΓΕΑ. Είναι ευτυχές πως ο νέος Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος Μπλιούμης έχει επιδείξει από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του προσωπικό ενδιαφέρον για το θέμα.

Μάλιστα, σήμερα το πρωί συναντήθηκε με υψηλόβαθμο στέλεχος της Dassault Aviation και ενημερώθηκε διεξοδικά για το θέμα. Όπως έχουμε κατ’ επανάληψη τονίσει το θέμα του στόλου των Mirage 2000 έχει σοβαρές πολιτικές προεκτάσεις σε συνδυασμό με τις εγγενείς ελληνικές αδυναμίες όπως η αδιαφορία και η γραφειοκρατία.

Με περισσότερες εξελίξεις θα επανέλθουμε μόλις έχουμε εικόνα των διαπραγματεύσεων, με τη πεποίθηση να σας φέρουμε καλά νέα αφού ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει χρυσάφι το σύνολο των Mirage 2000. Το πρώτο έγκλημα ήταν ο μη έγκαιρος εκσυγχρονισμός των Mirage 2000 σε επίπεδο 2000-5 Mk2. Ας ελπίσουμε το δεύτερο να μην είναι η οριστική ταφόπλακα στο στόλο ελέω μη υπογραφής FOS…