Σύμφωνα με πληθώρα δημοσιευμάτων στον διεθνή τύπο (χαρακτηριστικά εδώ μπορείτε να βρείτε ένα πρόσφατο) πρόθεση της κυβέρνησης της Ταϊβάν είναι να πουληθούν τα αεροσκάφη Mirage 2000-5EI ώστε να χρηματοδοτηθεί το ευρύτερο σχέδιο με σκοπό την απόκτηση μαχητικού νέας γενιάς. Ειδικότερα στις 29 Νοεμβρίου 2018, ο Υπουργός Άμυνας της Ταϊβάν Yen De-fa, προχώρησε σε σχετικές δηλώσεις όπου ανέφερε πως ο στόχος της Αεροπορίας της Ταϊβάν είναι το Νέο Μαχητικό και η αντικατάσταση των παλαιότερων. Ήδη ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των παλαιών F-16 σε VIPER.

Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται σκόπιμο να γίνει μια ολοκληρωμένη διερευνητική επαφή ώστε να ελεγχθεί η διαθεσιμότητα των Mirage 2000-5EI, η τεχνική τους κατάσταση και η τιμή τους. Έχοντας υπόψη το τελευταίο μας δημοσίευμα προχωρούμε στη καταγραφή άλλης μιας ενδιαφέρουσας περίπτωσης.

Με γνώμονα πως  οι δυνατότητες των μαχητικών είναι κυρίως air to air (Mica EM & IR) μπορούμε να πετύχουμε μια καλή τιμή σε αντίθεση με τα αεροσκάφη του Κατάρ που είναι πιστοποιημένα για την αξιοποίηση Scalp EG και του ατρακτιδίου ASTAC. Σημειώνεται ότι τον Νοέμβριο του 1992 η κυβέρνηση της Ταϊβάν προχώρησε στη παραγγελία των Mirage 2000-5 όντας ο πρώτος πελάτης της συγκεκριμένης έκδοσης του γαλλικού μαχητικού. Συνολικώς, αγοράστηκαν 48 μονοθέσια και 12 διθέσια. Τα παραπάνω παραδόθηκαν από τον Μάιο του 1997 έως τον Νοέμβριο του 1998. Τα αεροσκάφη έχουν πλήρεις ικανότητες αέρος – αέρος εφοδιασμένα με βλήματα MICA EM & IR.

Oι πύραυλοι MICA συγκαταλέγονται στα πλέον σύγχρονα όπλα αέρος – αέρος. Σύμφωνα με δήλωση της γαλλίδας Υπουργού Άμυνας Florence Parly, η Γαλλία έχει ξεκινήσει την ανάπτυξη της νέας έκδοσης του βλήματος αερομαχίας MICA. Η νέα έκδοση MICA-NG αναπτύσσεται με στόχο να κερδηθούν εξαγωγές, γι’ αυτό και η τιμή του θα είναι προσιτή, όπως δήλωσε η γαλλίδα Υπουργός. Τα νέα βλήματα, τα οποία θα διαθέτουν μεγαλύτερη εμβέλεια, θα εξοπλίσουν τα Rafale και τα Mirage-2000. Εκτός της μεγαλύτερης εμβέλειας θα διαθέτουν βελτιωμένους και ικανότερους αισθητήρες. Οι MICA-NG θα μπορούν να παραχθούν ως νέοι ή να προκύψουν κατόπιν αναβάθμισης των απλών MICA, δεδομένου ότι οι όποιες αλλαγές θα γίνουν στο εσωτερικό, ενώ το εξωτερικό του βλήματος θα παραμείνει αμετάβλητο. Να σημειωθεί πως η Αεροπορία της Ταϊβάν διαθέτει περί τους 960 
MICA .

To 2001 η Αεροπορία της Ταϊβάν αποφάσισε τη παραγγελία 10 ατρακτιδίων ELINΤ τύπου ASTAC και το 2005 τα ατρακτίδια αυτά πιστοποιήθηκαν στα αεροσκάφη. Σήμερα υπάρχουν διαθέσιμα 48 αεροσκάφη και επιπλέον 9 που χρησιμοποιούνται ως εκπαιδευτικά. Μέχρι πρότινος η Π.Α αξιοποιούσε με μεγάλη επιτυχία τα ατρακτίδια ASTAC από την 348 Μοίρα με τα αεροσκάφη RF-4E.

Τα αεροσκάφη Mirage της Ταϊβάν διαθέτουν ψηφιακή αρτηρία δεδομένων MIL-STD-1553B που τους επιτρέπει την ενσωμάτωση Link 16, κάτι το οποίο πρέπει να γίνει και για τα υφιστάμενα ελληνικά. Μολονότι, τα αεροσκάφη δεν έχουν ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης εντούτοις διαθέτουν αξιοσημείωτες δυνατότητες αέρος-αέρος απόρροια του συνδιασμού RDY-1, συστήματος αυτοπροστασίας  ICMS 2000 Mk2 και οπλικού φορτίου βλημάτων MICA. Στο μέλλον μπορούν να οπλιστούν με τους MICA NG που μπορούν να αυξήσουν ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες τους.

Η μόνη ελληνική προσθήκη στα εν λόγω μαχητικά είναι το Link 16 ώστε να συνεργάζονται πλήρως με τα ΑΣΕΠΕ και κυρίως με τα εκσυγχρονισμένα F-16V.  Η ηλικία των αεροσκαφών είναι μόλις 20 ετών.

Σε σχετικό άρθρο μας που μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο γράφαμε τον Οκτώβριο του 2018:

Από την άλλη το «απλό», αναχαιτιστικό -5 , θα αποτελούσε μία θανάσιμη απειλή για την ΤΗΚ. Σημειώστε ότι ο συνδυασμός RDY και MICA είναι εξαιρετικά επικίνδυνος ακόμα και για τα σημερινά επιχειρησιακά δεδομένα! Με δυνατότητες που εξ’ όσων γνωρίζουμε δεν υπάρχουν στα F-16 εκατέρωθεν των ακτών του Αιγαίου, σε εμπλοκές μέσων και μεγάλων αποστάσεων (BVR-Beyond Visual Range). Πέραν του οπτικού ορίζοντα δηλαδή. Η εμπειρία από την επιχειρησιακή αξιοποίηση και των δύο τύπων από την Πολεμική Αεροπορία έχει αποδείξει και επιβεβαιώσει κατ’ επανάληψη ότι το RDY επιτυγχάνει σημαντικά μεγαλύτερες αποστάσεις αποκάλυψης και εγκλωβισμού ιπτάμενων στόχων, ανεξαρτήτως επιπέδου πλεύσης… Παράλληλα παρέχει και τη μοναδική δυνατότητα ταυτόχρονης σήμανσης των οκτώ (από σύνολο 24 που μπορεί να έχει εντοπίσει!) πιο επικίνδυνων σε μία εμπλοκή. Από αυτούς τους οκτώ στόχους το σύστημα μπορεί ταυτόχρονα να εγκλωβίσει τους τέσσερις και να καθοδηγήσει –πάντα ταυτόχρονα- εναντίον τους ισάριθμους MICA EM και IR. Σε περίπτωση επιλογής βολής ομοβροντίας τεσσάρων MICA, αυτοί εκτοξεύονται με χρονικό διαχωρισμό ενός δευτερολέπτου από τους φορείς οπλισμού του μαχητικού-φορέα, και –είτε διαθέτουν κεφαλή ραντάρ (ElectroMagnetique), είτε αναζήτησης υπέρυθρης ακτινοβολίας (ΙR)- λαμβάνουν στοιχεία καθοδήγησης (ύψος, ταχύτητα, διόπτευση, σχετική ταχύτητα, πορεία) προς το στόχο, εγκλωβίζοντας τον αυτόνομα στην τελική φάση της προσέγγισής τους προς αυτόν. Είναι επίσης επιβεβαιωμένο ότι ο MICA παρουσιάζει καλύτερες κινηματικές επιδόσεις και είναι πιο ευέλικτος σε σχέση με τον ΑΙΜ-120 AMRAAM σε αυτή την μέση και τελική φάση της πρόσκτησης του στόχου.

Ολόκληρο το παραπάνω κείμενο μπορείτε να βρείτε εδώ: Μεταχειρισμένα Mirage-2000.5/5F: Πόσο πιθανή είναι η απόκτησή τους από την Πολεμική Αεροπορία;

Φυσικά εκτός από τα Mirage 2000EI που δύναται να αξιοποιηθούν ως επιχειρησιακά μπορεί να υπάρξει σημαντικό απόθεμα ανταλλακτικών, γεγονός που θα βελτιώσει κατακόρυφα της υφιστάμενες διαθεσιμότητες.

Εκτίμηση μας είναι πως η τιμή των μαχητικών δεν θα ξεπερνά τα 10 εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα ενώ μια συνολικότερη διαπραγμάτευση από την ελληνική πλευρά θα μπορούσε να μειώσει περαιτέρω τη τιμή τους.  

Συμπερασματικά: η προμήθεια των μεταχειρισμένων Mirage 2000-5 της Ταϊβάν με ηλικία 20 ετών θα επέτρεπε τη συγκρότηση δύο Μοιρών πλήρους σύνθεσης και δύναμης (υπό ιδανικές συνθήκες και τριών) με κύριο καθήκον την αναχαίτιση παράλληλα με την απόσυρση των υφιστάμενων Mirage 2000 EGM/ BGM. Τα αεροσκάφη θα αποτελούσαν μια ανάσα για τη Π.Α και τις καθημερινές ανάγκες, ενώ παράλληλα θα τις προσέδιδαν επιπρόσθετο χρόνο μέχρι την προμήθεια του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους.  Εννοείται πως μαζί με τα αεροσκάφη (το σύνολο ή μέρος αυτών) θα μπορούσαμε να αποκτήσουμε και τα όπλα τους (960 βλήματα MICA EM & IR). Φυσικά όλα τα παραπάνω απαιτούν σοβαρό σχεδιασμό, έξυπνη διαπραγμάτευση, πολιτική βούληση και πυγμή που θα παραγκωνίσει όλους εκείνους εντός και εκτός της Π.Α που σαμποτάρουν το μέλλον των Mirage 2000-5 στο ελληνικό οπλοστάσιο. Χαρακτηριστική περίπτωση η διαρκής αδράνεια για τη FOS των υφιστάμενων αεροσκαφών που έχει φέρει τα μαχητικά στα όρια τους.  

Σε κάθε περίπτωση η Π.Α θα βρεθεί προ των πυλών της απόσυρσης των F-4E Phantom και Mirage 2000 EGM/ BGM σύντομα, με σημαντική μείωση των οροφών της. Εάν δε πουληθούν (δυστυχώς) και τα F-16 Block 30 θα βρεθεί σε μια δραματική συρρίκνωση αριθμών.

Δεδομένου πως για το θέμα των Mirage έχουμε γράψει αρκετά άρθρα μπορείτε να τα διαβάσετε στους παρακάτω ενεργούς συνδέσμους:

Απόκτηση μεταχειρισμένων Γαλλικών Mirage για τη ΠΑ: Αποτελούν μια καλή επιλογή;

Mirage-2000.5 Mk.2: Αλήθειες και ψέματα για το μέλλον του γαλλικού μαχητικού στο ελληνικό οπλοστάσιο

Mirage-2000: Το κόστος του ινδικού προγράμματος και το ελληνικό ενδιαφέρον

Μεταχειρισμένα Mirage-2000.5/5F: Πόσο πιθανή είναι η απόκτησή τους από την Πολεμική Αεροπορία;

Ποια Πολεμική Αεροπορία θέλουμε για τον 21ο Αιώνα (Μέρος Β’)

Mirage 2000EG: Μπορεί όντως να τεθεί θέμα εκσυγχρονισμού;

Comments

  1. Τα Mirage της ταιβάν ήταν η έλλειψη στο πολύ καλό άρθρο του Κ.Νικήτα νωρίτερα. Χρειαζόμαστε αεροσκάφη gap filler μέχρι την επιλογή και έλευση του ΝΜΑ; Ασφαλώς γιατί η απόσυρση των Phantom και των EGM/ BGM αλλά και η αναβάθμιση των F-16 θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα με την διαθεσιμότητα των αεροσκαφών αναχαίτησης. Είναι εφικτό όμως ένα τέτοιο σενάριο απο οικονομικής άποψης, όταν μάλιστα υπάρχουν πληροφορίες ότι η Π.Α χρειάζεται κονδύλια για να αυξήσει διαθεσιμότητες; Δυστυχώς δεν είναι δυνατό να εκμεταλευτούμε την όποια επιθυμία των ταιβανέζων για πωληση των δικών τους Mirage αλλά ούτε και αυτών των γαλλων. Πρωταρχικός στόχος είναι η άμεση αναβάθμιση του Π.Ν με τις adelaide, μετά με την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ, την αγορά νέων υποβρυχίων και τορπιλών αλλά και την έναρξη προγράμματος ναυπήγησης νέων σκαφών επιφανείας. Εκεί θα πρέπει να κατευθυνθούν τα διαθέσιμα κονδύλια.

    Εκτός εάν με διαφορετικές πολιτικές αποφάσεις καταφέρουμε να αυξήσουμε αυτά τα κονδύλια για όλα αυτά που θεωρούμε αναγκαία αλλά τόσα χρόνια δεν κάναμε τίποτα.

    1. Καταλαβαίνουμε τι γίνεται. Όμως είναι λάθος.
      Δηλαδή, για τα 3 όπλα, θα έπρεπε να υπάρχουν ξεκάθαρα 3 προϋπολογισμοί (όχι τυπικά που υπάρχουν, αλλά ουσιαστικά).
      Όσο και κουτσουρεμένοι ή large, πρέπει να υπάρχουν διαφορετικά κονδύλια.
      Με έναν κουμπαρά, γυρνώντας τον από εδώ και από εκεί για το ποια τρύπα θα κλείσεις είναι κάπου και αστείο.
      Δηλαδή σε ένα σουρωτήρι, ποια τρύπα θα κλείσεις πρώτη;
      Εντάξει, με τα περιορισμένα κονδύλια τι να κάνεις; (θα πει κάποιος). Ότι κάνεις και τώρα αλλά προγραμματισμένα.
      Αν αλλάζεις κάθε φορά τις προτεραιότητες, δουλειά δεν γίνεται. Δεν ξέρει κάθε όπλο ακριβώς τα κονδύλια του.

        1. Καλή χρονιά.
          Συμφωνώ. Όμως απαιτούνται σαφείς προτεραιότητες.
          Τώρα φαίνεται πως ότι μας κάτσει βουρ. Είναι κάπως πρόχειρο όλο αυτό.

    2. Φίλε darede σ’ ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Να είσαι καλά. Καλή χρόνια εύχομαι ολόψυχα και ότι επιθυμείς! Χρειαζόμαστε να τουμπανιάσουμε ότι έχουμε με προσθήκες σε όπλα και ατρακτίδια, να βρούμε μεταχειρισμένα ώστε να κρατήσουμε οροφές, να μην πουλήσουμε τα 30αρια αφού έχουν ακόμα «ψωμί» και να ανανεώσουμε το ΣΑΕ… Και φυσικά στο βάθος ΝΜΑ… Για το Π.Ν έχουμε ακριβώς τις ίδιες απόψεις… Εκεί πρέπει αναγκαστικά να πέσουν χρήματα… Στην εξίσωση έχουμε ΤΠΚ, Υ/Β, Ε/Π και ΠΓΥ…

      1. Μα ποιοι τα πολεμουν τελικα δεν καταλαβαμε..
        Εντος ΠΑ ?
        Εκτος?
        Και τι σημαινει αυτο?
        Οτι καποιοι υπονομευουν την εθνικη ισχυ και απλα τους αφηνουμε ακατανομαστους και ανενόχλητους?
        Οτα λεμε πολεμαμε και αναφερομαστε σε ελλειψη FOS μιλαμε για σκοπιμη ενεργεια που περιγραφεται με αλλη βαρυτερη λεξη ..
        Αν δε ο πολεμος εχει καποια εκλογικευμενα χαρακτηριστικα ακομη χειροτερα καθως κρυβονται προθεσεις αγνωστου προελευσης αλλα γνωστης καταληξης μεσα απο πολιτικες προτεραιοποιησης και στηριξης αλλων επιλογων ..
        Που τελικα ουτε αυτες προχωρουν γιατι φυσικα ο εκσυχρονισμος των 16 ειναι σταγονα στον ωκεανο μπροστα στις αναγκες ..
        Οποτε τι ακριβως περιγραφουμε εδω?
        Σχολες σκεψης εντος ΠΑ?
        Πολιτικαντηδες που δεν αυξανουν τους πενιχρους προυπολογισμους παροχετευοντας χρηματα σε κομματικους σκοπους ?
        Πρακτορες ξενων συμφεροντων η ατομα που φερονται ως τετοια υποστηριζοντας συγκεκριμενα εμπορικα συμφεροντα εις βαρος επιχειρησιακων αναγκων?
        Το οτι η 114 υφισταται πλεον ως ελλειματικη απασχολει καποιον?
        Ειναι σοβαρα αυτα και νομιζω πρεπει να τα εξηγουμε αρκουντως..
        Καλη χρονια..

  2. Όλες οι λύσεις πρέπει να εξετασθούν, εδώ που έχουμε φτάσει επίσης θα προσθέσω και μία ακόμα.

    Μια παράμετρος για την αναβάθμιση του στόλου των Mirage που πρέπει να εξεταστεί εδώ που έχουμε φτάσει, είναι υλικά που θα προκύψουν από τον εκσυγχρονισμό που θα πραγματοποιήσουν τα ΗΑΕ. Θα ξηλωθούν μάλλον πέρα από τα RDY-2 και υπολογιστές αποστολής, ίσως και κάποια άλλα υποσυστήματα…

    Οπότε πέρα από ανταλλακτικά για τα -5Mk.2 θα έπρεπε να εξεταστεί με επιπρόσθετο κόστος να γίνει μια αναβάθμιση των EGM ή άλλων νεότερων μεταχειρισμένων, όπως στο Κατάρ ή της Ταιβάν.

    1. Καλή χρονιά Spirit! Δεν μας βρίσκεις αντίθετους. Κάθε λύση πρέπει να εξεταστεί και με γνώμονα το κόστος/ όφελος να παρθεί απόφαση… Ειδικά για τα ΗΑΕ που αναφέρει είναι καλή πηγή ανταλλακτικών…

  3. Ενδιαφέρον, Νόμιζα ότι δεν είναι επιχειρησιακή τέτοια εμβέλεια:
    On May 8, 1998, a two-seat Di fired one MICA missile and successfully hit a target drone 67 km away. It was the first launch of the said missile outside France. The second MICA live-firing exercise took place off the east coast of Taiwan on March 29, 2000, in which 2051 fired a single MICA missile from its left inner pylon
    http://www.taiwanairpower.org/af/mirage.html

  4. Επίσης από εδώ προκύπτει η μάλλον εντατική τους χρήση των 20005ei, αναφέρει ότι ένας πιλότος έχει σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια 491 ώρες πτήσης στο τύπο!!!
    http://www.defens-aero.com/2017/11/mirage-20005ei-taiwanais-abime-mer-chine-orientale.html
    Δεν ξέρω την άποψη σας, αλλά μου φαίνεται τεράστιος ο αριθμός!

  5. Διερωτώμαι εάν και στην Π.Α. σκέφτονται ,αγωνιούν και προσπαθούν να βρούν λύσεις όπως κάνουμε εμείς οι απλοί πολίτες … τεσπα …
    Μήπως τελικά και δεδομένων των οικονομικών θα έπρεπε η ΠΑ. να ακολουθήσει το παράδειγμα του Πακιστάν με τα Mirage ΙΙΙ και να κινηθούμε και εμείς αναλόγως και να κάνουμε σκούπα όσα μπορούμε περισσότερα Mirage2000 είτε από to Κατάρ,είτε από την Ταϊβάν είτε από την Γαλλία;;; Απλά … Food for thought ….

    1. Δημήτρη καλή χρονιά με υγεία και προκοπή! Εμείς τα γράφουμε, τα συζητάμε και ας ελπίσουμε να αλλάξει προς το θετικό κάτι… Αν και χλωμό. Εύστοχος ο προβληματισμός που θέτεις και εμείς θεωρούμε όπως έχουμε γράψει στα τελευταία μας κείμενα πως η ενδιάμεση λύση με μεταχειρισμένο μαχητικό όπως το Mirage είναι εξαιρετική επιλογή και ως εκ τούτων πρέπει να κινηθούμε προς αυτή τη κατεύθυνση!

    2. Εύλογη η απορία σου και άλλοι την ίδια αποροία έχουμε. πιστεύω η λύση που προσπαθούν να δώσουν κάθε έτος είναι η βελτιστοποιήση των πλεονασμάτων για να τσιμπήσουν μποναμάδες οι υψηλόβαθμοι.

  6. Γενικα τα Mirage εχουν πολεμηθει πολυ εντος των συνορων. Τοσο τα 2000 οσο κυριως τα 2000-5. Αντι να τα προστατευουμε ως κορη οφθαλμου μονιμως τα απαξιωνουμε. Μονο οι Τουρκοι μενουν ικανοποιημενοι απο αυτη την κατασταση: πλατφορμες οπλων οπως Scalp και Exocet να αδυνατουν να πεταξουν ή να ειναι λιγες σε αριθμο ωστε να προξενησουν σημαντικο πληγμα. Ευελπιστω να βασιλευει η ηλιθιοτητα και να μην υπαρχει πεμπτη φαλαγγα που εκτελει εντεταλμενη υπηρεσια – ‘απαξιωνω mirage’. Αν και τεινω εδω και δεκα χρονια προς το δευτερο…
    Στο δια ταυτα πρεπει να κινηθουμε αμεσα προς 20 Ταιβενεζικα Mirage 2000-5 και να γινει γινει ενας μινι εκσυγχρονισμος σε ολο το στολο των ~44 αεροσκαφων κυριως για βολη Exocet και Scalp. Τα δικα μας παλια Mirage 2000egm μπορουν να γινουν πηγη ανταλλακτικων.
    Οσο για τα block 30 F-16 απο τη στιγμη που φερουν AIM-120B καλα καθονται εκει που βρισκονται, δεν πρεπει να πουληθουν οπως διαλαλουν πολλοι δεξια και αριστερα μιλωντας πολυ και σκεφτομενοι λιγο.

    1. Φίλτατε Silent Arrow ακριβώς όπως το λες: τα Mirage εχουν πολεμηθει πολυ εντος των συνορων… Όσο για αυτά που λες πολύ σωστά να προσθέσουμε και το Link 16. Καλή χρονιά να έχουμε. Υγιής και δημιουργικός.

  7. Τα M-2000 της Taiwan φαίνονται όντως ενδιαφέρουσα περίπτωση, αλλα έχω μερικές απορίες.
    A)Τα αεροσκάφη είναι πιστοποιημένα για βολή των AM-39 η πρέπει να αναλάβουμε εμείς το κόστος πιστοποίησης;
    B)Στην τιμή των 10 εκ. που υποθέτετε περιλαμβάνονται και οι 960 MICA; Μου φαίνεται απίθανο.
    G)Υπάρχει το ενδεχόμενο η Taiwan να πουλήσει τα M-2000 χωρίς τους MICA; Μπορούν να βληθούν από αλλα αεροσκάφη, όπως το δικό τους Xing Kuo;

    1. -Δεν υπάρχει καμία αναφορά πουθενά για πιστοποίηση του ΑΜ-39 Exocet στα -5ΕΙ της Ταιβάν. Επομένως θα πρέπει εμείς να πληρώσουμε το κόστος πιστοποίησης του όπλου αν αποκτήσουμε κάποια ή όλα τα μαχητικά του τύπου.
      -Η τιμή των 10 εκατομμυρίων δολαρίων ανά μονάδα εξαρτάται από την κατάσταση των αεροπλάνων και φυσικά θα αποτελέσει προϊόν διαπραγμάτευσης. Σοβαρής διαπραγμάτευσης… Είναι κατ΄εκτίμηση επομένως. Θεωρούμε υπερβολή το να είναι μεγαλύτερη.
      -Φυσικά δεν περιλαμβάνονται οι MICA στην τιμή που -κατ εκτίμηση επαναλαμβάνουμε- δώσαμε. Θα πρέπει να πληρωθούν χωριστά.
      -Οι MICA δεν μπορούν να αξιοποιηθούν από το Xing Kuo.

      1. Καλή Χρονιά!

        Τότε αφού οι MICA δε θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν μετά την πώληση των Mirage, ας τους αγοράσουμε όλους, ας μετατρέψουμε καμια 200αριά σε VL και ας τους φορτώσουμε…στις [email protected]! Ή στους Hawk!

  8. Το εχω ξανσγραψρι κσι στο πσρελθον αλλα ποιος ακουει. Η ταιβαν αναβαθμιζει φ16 bl30 σε βιπερ. Εμεις εχουμε 32 φ16 bl 30 που δεν θελουμε να αναβαθμισογμε. Δειτε τις δηλωσεις αξιωματικων της ΠΑ που αναφερουν τα bl 30της ταιβαν. Επισης οι αμερικανοι δεν δινουν νεα φ16 στην ταιβαν που θελει να αγορασει ουτε φ35. Οποτε τους δινουμε 32 φ16 να τα βαλουνε στην γραμμη ανσβαθμισης σε βιπερ μαζι με τα αλλα που εχουν και αυτοι μας δινουν τα μιραζ ολα και πληρωνουμε μονο την διαφορα 57 μειον 32 ανταλλαγη. Ελεος σπο το να μεινουμε με 32 φ16 χωρις καν λινκ16 να τα ανταλαξουμε. Προς θεου δεν θελω να πουληθουν τα 32φ16 και αναβαθμιση παιρνουν αλλα αν αποφασισαμε να μην επενδυσουμε σε αυτα ας τα ανταλαξουμε με μιραζ χιλιες φορες

    1. Φίλε Οδυσσεα καλή χρονιά! Υγεία και ευτυχία ευχόμαστε! Το έχουμε γράψει πολλάκις τα F-16 Block 30 είναι ΥΠΕΡ ΠΟΛΥΤΙΜΑ και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πουληθούν. Είναι εγκληματικό να πουληθούν δεδομένης της συρρίκνωσης που υφίστανται η Π.Α… Το CCIP Lite είναι η βέλτιστη επιλογή.

      1. Συμφωνω μαζι σας 100%. Η αναφορα μου σε σντσλλσγη αφορα μονο στο κακο σεναριο να αφεθουν τα bl30 προς απαξιωση. Μονο τοτε θα δεχομουν την σνταλλαγη με μιραζ προκειμενου οι οροφες και το σξιομαχο να μην αποδεκατιστουν.

          1. Ορθόν αλλά η ταιβαν έχει λυσαξει για να εχει περισσοτερα φ16 με aesa
            αξιζει να δουμε αν θελουν τα δικα μας (και παλι λεω αν εμεις δεν εχουμε σκοπο ουτε λινκ 16 να βαλουμε και να τα παρατησουμε )

    1. Δεν νομίζουμε ότι πρόκειται να τεθεί τέτοιο ζήτημα… Για πολλούς λόγους. Οι σημαντικότεροι από αυτούς είναι εμπορικοί και οικονομικοί. Το τι θα κάνουμε εμείς με την άμυνά μας προφανώς δεν απασχολεί τους Κινέζους. Όσο για την αγορά των Mirage 2000-5EI από οποιαδήποτε χώρα, δεν αλλάζει καμία ισορροπία στην περιοχή. Ακόμα και αν αντικατασταθούν από περισσότερο σύγχρονα και με μεγαλύτερες δυνατότητες μαχητικά…

      1. Επειδή η Κίνα δεν είναι «μπανανία», αλλά μόνιμο μέλος του Σ.Α. του ΟΗΕ και ξέρει ότι από τα κονδύλια αυτής της πώλησης θα ενισχυθεί η ταϊβανέζικη άμυνα, εναντίον της, αν σου «σφύριζε» διακριτικά ότι πρόσεξε τι πας να κάνεις γιατί μπορώ να αναγνωρίσω την κατεχόμενη Κύπρο ή να αρχίσω να λέω δημοσίως για τουρκική μειονότητα στη Θράκη, με αντάλλαγμα να πείσει τους Τούρκους να «ξεκόψουν» από τους Ουϊγούρους και να κατευθύνει την κινεζική εξαγωγική επιχειρηματικότητα προς Τουρκία, τί θα έκανες;
        Κάπου διάβαζα χθες ότι η Κίνα δεν θα δεχθεί την ανακήρυξη της Ταϊβάν σε ανεξάρτητο κράτος και ότι δεν την αναγνωρίζουν επίσημα περισσότερες από είκοσι χώρες. Πώς θα συναφθεί διακρατική συμφωνία μαζί της χωρίς να προκληθεί διπλωματικό ζήτημα, ενώ επιδιώκουμε ως χώρα την εμπορική διείσδυση στην κινεζική αγορά;
        Ίσως η Ταϊβάν θα έπρεπε να βρει ένα ιδιωτικό φορέα μεσάζοντα για να πουλήσει τα μαχητικά και να μεταπωλήσει αυτός σε άλλη χώρα. Φυσικά σε αυτή την περίπτωση, είτε θα αυξηθεί η τιμή του κάθε μαχητικού , είτε θα πρέπει η Ταϊβάν να μειώσει τις οικονομικές της απαιτήσεις, γιατί και ο μεσάζοντας θα θέλει την προμήθειά του.

        1. Το ποσό είναι πολύ μικρό για να προκαλέσει την προσοχή της Κίνας. Μιλάμε για ένα ποσό της τάξης των 500 εκ. δολλαρίων, τη στιγμή που το ΑΕΠ της Ταϊβάν ξεπερνάει τα 600δις δολλάρια, υπερδιπλάσιο απο της Ελλάδας. Στην τελική, αγοράζουμε όπλα απο αυτούς και μάλιστα μεταχειρισμένα, δεν τους πουλάμε.

          Ακόμα και να υπάρξουν αντιρρήσεις απο την πλευρά της Κίνας το πρόβλημα μπορεί να το λύσει η Γαλλία. Μπορεί να λειτουργήσει ως μεσάζων αγοράζοντας τυπικά τα αεροσκάφη και μεταπουλώντας τα σε μας. Έτσι κι αλλιώς, όπως γίνεται σε όλες τις αγορές όπλων, η συναλλαγή δε μπορεί να προχωρήσει χωρίς την έγκριση των Γάλλων.

          Παρεμπιπτόντως, πέτυχα αυτή την ενδιαφέρουσα συζήτηση στο διαδίκτυο, σχετικά με τους MICA και το Μ2000 της Ταϊβάν. https://forum.keypublishing.com/forum/modern-military-aviation/88607-rafale-news-v/page30?postcount=585
          Φαίνεται ότι το μακρινό 2009 η Γαλλία διέκοψε την υποστήριξη των οπλικών συστημάτων που είχε πουλήσει. Ίσως γι αυτό να θέλει η Ταϊβάν να ξεφορτωθεί τα αεροσκάφη όσο-όσο. Αυτό φυσικά δημιουργεί ερωτηματικά για την κατάσταση που βρίσκονται.

          1. Δεν είναι θέμα ποσού. Είναι θέμα έμμεσης αναγνώρισης από την Ελλάδα ενός κράτους κλείνοντας συμφωνία με αυτό, το οποίο αναγνωρίζεται μόνο από ελάχιστες χώρες. Είναι σαν να λέμε πχ η γερμανική κυβέρνηση να κάνει αγοραπωλησία με την ψευδοκυβέρνηση στα Κατεχόμενα στην Κύπρο. Σίγουρα το τελευταίο που μας ενδιαφέρει αυτή την περίοδο είναι να ανοίξουμε μέτωπο με την Κίνα, όταν πολλές χώρες παρακαλάνε για συνεργασία μαζί τους.

          2. Σκέφτηκα και εγώ τη Γαλλία, αλλά με μεσάζοντες αυτούς δεν ξέρω πόσο θα ανέβει η τιμή των M2000 γιατί είναι «φαρμακείο». Εκτός αυτού γιατί να δεχτούν να κάνουν τους μεσάζοντες, αφού δεν θα μπορούν να ωφεληθούν άμεσα πουλώντας Rafale στην θέση των Mirage, ώστε να «βάλουν χέρι» στα χρήματα των Ταϊβανέζων; Θεωρώ ότι ο μόνος μεσάζοντας θα μπορούσε να είναι κάποια πολυεθνική εταιρεία παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών τύπου «aggressors» προκειμένου να θεωρηθεί αγοραπωλησία ελεύθερου εμπορίου ή ένα είδος εκποίησης υλικού και όχι κάποιο είδος διακρατικής συμφωνίας.

  9. Φαντάζει ιδανική περίπτωση, και το διπλωματικό πρόβλημα με την κίνα ίσως είναι διαχειρίσιμο
    αφού μας πουλάνε όπλα και δεν τους πούλαμε εμείς, που εκεί δεν πιστέυω ότι θα τολμούσαμε να
    ρισκάρουμε τις κινέζικες επενδύσεις στήν ελλάδα.

  10. Το θέμα ειναι τι θα κάνουμε εμείς με την εθνική μας άμυνα, οι κινέζοι ας κάνουν ότι νομίζουν, σάμπως μας αβαντάρουν πουθενά και φοβόμαστε μην χαλάσει η σούπα;
    Συνεπώς αν και δεν ξέρουμε την κατάσταση των ταιβανέζικων αεροσκαφών, μιας και αυτά είναι βαριά χρησιμοποιημένα λόγω πολύ συχνών αναχαιτίσεων. Ειναι πιθανότατα από τις λίγες ρεαλιστικές περιπτώσεις να αποκτήσουμε μεταχειρισμένα Mirage 2000, σχετικά νέα σε ηλικία.
    Θα χρειαστούν βέβαια EMZ, (βαριά εργοστασιακή συντήρηση, Link 16, κάσκα, ίσως νέο ICMS) μιας και εχουν αρκετές ώρες πτήσεων και έρχονται από εντατική χρήση.
    Αλλά κάτι πρέπει να γίνει με το στόλο των Mirage δεν μπορεί να μείνει μόνο με 24 μαχητικά.

    Βέβαια πέρα από εμάς εδώ δεν νομίζω ότι όσοι παίρνουν αποφάσεις εξετάζουν τέτοια ενδεχόμενα. Δυστυχώς.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *