Την πρόταση τους για την απόκτηση μεταχειρισμένων φρεγατών Type 23 κατέθεσαν οι Άγγλοι στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού. Οι Άγγλοι με επίσημη ενημέρωση στο ΓΕΝ ανέφεραν τη διαθεσιμότητα των παραπάνω πλοίων το προσεχές χρονικό διάστημα με πιθανότερο χρονικό ορίζοντα τα έτη 2022 και 2023.

Προς το παρόν δεν έχουν γίνει περισσότερες λεπτομέρειες γνωστές αναφορικά με το ακριβές χρονικό πλαίσιο αποδέσμευσης των πλοίων, το κόστος πρόσκτησης, τον αριθμό των πλοίων και τις ηλικίες των πλοίων που προσφέρονται στο ΠΝ. Ναυπηγήθηκαν συνολικώς 16 πλοία για το Βασιλικό Ναυτικό και σήμερα υπηρετούν 13 φρεγάτες ενώ άλλες 3 υπηρετούν στο Ναυτικό της Χιλής.

Τα πλοία που υπηρετούν στο Βασιλικό Ναυτικό καθελκύστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 80 μέχρι και τα τέλη του 90. Το Βασιλικό Ναυτικό έχει προγραμματίσει τη μεσοπρόθεσμη αντικατάσταση των Type 23 από τις νέες ναυπηγήσεις Type 26 και Type 31.

Πρόκειται για τη δεύτερη ευκαιρία του ΠΝ σε μεταχειρισμένο υλικό μετά τις φρεγάτες Adelaide του Ναυτικού της Αυστραλίας. Είναι πλέον στο χέρι του ΠΝ εάν θα προχωρήσει σε επιμέρους διευκρινήσεις προς την αγγλική πλευρά εξετάζοντας σοβαρά το ζήτημα πέραν της αρχικής ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς για τη προοπτική απόκτησης μεταχειρισμένων Type 23.

Για τις Type 23 όπως αναφέρουν οι πληροφορίες μας είχε υπάρξει και παλαιότερα ενδιαφέρον αλλά η απόκτηση είχε προσκρούσει σε ανασταλτικούς παράγοντες.

Ειδικότερα σημειώναμε:

Το Αγγλικό ναυτικό ενδεχομένως να μπορούσε να αποδεσμεύσει σε βραχυπρόθεσμο χρόνο τις φρεγάτες Type 23 όμως εξ όσων μάθαμε το ΓΕΝ λόγω νέων συστημάτων (ενδεικτικά αναφέρουμε τα βλήματα Sea Wolf) που αυξάνουν τη πολυτυπία και παλαιότητας των πλοίων δεν τις επιθυμεί. Είναι γεγονός πως το Βασιλικό Ναυτικό θα αρχίσει να αποσύρει τις Type 23 από το 2023 και έπειτα. Ακόμα όμως και εάν τα πλοία είναι διαθέσιμα η πρώτη Type 23 θα κλείνει 34 έτη.

Σε κάθε περίπτωση φαίνεται να αποτελούν μια άμεση λύση για την ενίσχυση του Ελληνικού Στόλου.

Comments

      1. Με τα χρήματα που θα δαπανήσουμε για τα type23 μπορούμε να κάνουμε εκσυγχρονισμό σε όλες τις φρεγάτες σε υπηρεσία. Συνεπώς, μικρότερο κόστος και με μέγιστο όφελος στη ναυπηγική βιομηχανία.

        1. Αλλο το ενα αλλο το αλλο αριθμους θελουμε και ετοιμοπαραδοτο υλικο οχι πλοια σε πεντε χρονια..Ο εκσυγχρονισμος των ΜΕΚΟ ειναι συμπληρωματικο μετρο της αγορας μεταχειρισμενων οχι ανταγωνιστικο.

        2. περα απ τις ΜΕΚΟ που πρεπει να εκσυγχρονισουμε σωστα [ρανταρ-οπλα-συστημα μαχης κλπ]….οι υπολοιπες φρεγατες που εχουμε ειναι για πεταμα διοτι ειναι απο 35-40 χρονων…

          -Οι S πλεον δεν κανουν για τιποτα κ αν ειχαμε μερικες καλυτερες θα ειχαμε σοβαρο πλεονεκτημα απεναντι στην τουρκια..
          Η μονη σοβαρη αναβαθμιση για τις 6 S θα ητανε να βαλουμε ESSM αντι των RIM-7 Sea Sparrow….κ αυτο μονο για να μπορεσουν να σταθουνε ακομα 4-5 χρονια μεχρι να μπουνε νεα πλοια στο Π.Ν

      2. Δεν κρατάμε αυτές που έχουμε που τις ξέρουμε καλύτερα και δεν θα μας φύγουν και ένα σωρό λεφτα.;
        Αν είναι να πάρουμε κάτι να πάρουμε αυτό που θα κάνει τη διαφορα

        1. Πόσο να κρατήσεις ακόμα τις S, ειδικά τις μη εκσυγχρονισμένες;
          Δεν φαίνεται και τίποτα καλύτερο να αποδεσμεύεται μεσα στην πενταετία και σε ποσότητα.
          Οι type 23 ειναι το καλύτερο πλοίο που θα μπει στο στόλο, αν δεν υπάρχουν σημαντικά ζητήματα με την κατάσταση τους, ειδικά τις 5 πρώτες που σκοπεύει να αποδεσμεύσει το RN.
          Από εκεί και πέρα είναι θέμα κόστους και πότε μπορούμε να εχουμε τα πλοία.

  1. Δεν υπάρχει περίπτωση οι Άγγλοι να μην τις έχουν ήδη προτείνει στους Τούρκους αν είναι όντως διαθέσιμες. Στρατηγικά δε μας έχουν βοηθήσει ποτε με στρατιωτικό εξοπλισμό , μου φαίνεται αδύνατο να αλλάξει αυτό τώρα ξαφνικά.

    Ειδικά τώρα που φεύγουν από ΕΕ και με κατοχυρωμένα δικαιώματα Κύπρο νομιζω θα παίξουν καθαρά το παιχνίδι των Τούρκων ως «μεγάλη αγορα».

    ΜΑΚΑΡΙ να βγω ψεύτης.

  2. Εαν δεν υπαρχουν διαθεσιμα μεταχειρισμενα πλοια συντομα, ας μεινουμε με αυτα που εχουμε και ας αγορασουμε μεταχειρισμενα μαχητικα αεροσκαφη, οπως τα Γαλλικα Mirage-2000, η ακομη καλυτερα τα Rafale, καθως αυτα μπορουν να παραδοθουν συντομοτερα και να αυξησουν την Ελληνικη αποτροπη.

  3. Αυτά μαλιστα ,με την ευχή μου σαν ενδιάμεση λύση παντα .

    1. Παίρνει και 32 απλα CAMM(οχι SeaWolf) αν το επιλέξουμε και να αγορασουμε τους πυραυλους !!!

    (All frigates are being upgraded with the Sea Ceptor SAM system (range of up to 25 km) as replacement for Sea Wolf. HMS Argyll was the first ship to receive Sea Ceptor, completing refit in February 2017)

    2. Εχει ποιο σύγχρονα ραντάρ 3D απο τις Adele συγκρίνετε με το Heracles των Fremm .
    3. Ολα τα σοναρ

    https://en.wikipedia.org/wiki/Type_23_frigate

    Γενικα ειναι πολυ καλες 4 τετοιες για να φύγουν οι Μη αναβαθμισμενες S ως ενδιαμεση λυση . Θειο αγγλο δωσε μας και Hunter !!!

    1. Η τελευταια μπηκε σε υπηρεσια το 2002 .Οι περισσοτερες εχουν ιδια ηλικια με τις δικες μας ΜΕΚΟ και ειναι αναβαθμισμένες …Τρεχατε για 4 πλοια οσο ποιο νεα γινετε !!! Βαζουμε πανω και τα Phalanx και αντε γεια .

      1. Τελείως ξένα συστήματα ηλεκτρονικά όπλα μηχανές μπρίζες και δεν συμμαζεύεται από ότι έχουμε

        Για να έρχουν σε κατάσταση κάπως συμβατή με το ελληνικό ναυτικό θα απαιτήσουν πολύ χρήμα

        Το camm τι να το κάνουμε? Έχουμε ήδη το ram και το essm!!

        Το AN/SPS49 έχει υπερδιπλάσιο range από το Artisan των Type 23!!

        adelaide θα λέμε και θα κλαίμε!!

        1. Το Range στις 2 Adela έτσι και αλλιώς με 0-2 Sm2 στο αέρα ήταν άσκοπο ως ενδιάμεση λύση σε τιμή πακέτου 500εκ ,το ρανταρ ήταν 2D ,οι CAMM παίζουν γενικά για το ΠΝ και ειναι μικροί καλοι πύραυλοι με 25 κμ ακτινα .μπόλικοι και κανουν και δουλεια ως αντιπυραυλικό . Αν ειναι και καλη η τιμη ως ενδιαμεση λυση ακουγετε καλη προταση να αντικαταστήσουμε τις μη αναβαθμισμένες S .Στις λεπτομέρειες που δεν γνωρίζουμε θα κριθει !!!!

          1. Τα 500mil είναι στη φαντασία τη δίκια σου και του αρχηγού για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα!
            camm: Δεν μπορούμε να εισάγουμε και άλλον τύπο πυραυλου
            οι γάλλοι δεν νομίζω να είναι χαζοί να μείνουν μονο με ASTER!!
            TYPE 23
            Τα αγγλικά είναι τελείως ξένα μονο προβλήματα θα δημιουργήσει η τυχόν εισαγωγή τους
            Για αυτό σου LEO:
            ADELAIDE θα λέμε και θα κλαίμε

          2. Φιλε Digenis καπου κανεις λαθος…μπορεις να εχεις 4 Sm2 στον αερα….απλα πρωτα θα ριξεις τους 2 κ φτασουν στα 60 χιλιομετρα ριχνεις ακομα 2….καθοδιγεις τους πρωτους 2 στον στοχο…κ μετα τους 2 επομενους….
            Μιλαμε για πυραυλους που περνανε τα 120 χιλιομετρα….κ αν ειχες 2 αδελαιδες στην Αν.Μεσογειο θα χτυπουσες 4 τουρκικα φ-16 κ αμεσως μετα αλλα 4…κ ολα αυτα σε ακτινα πανω απο 100-110 χιλιομετρα….Δεν το λες κ λιγο.
            Ειχες ακομα κ αρκετους ESSM για οτι περνουσε αλλα κ φοβερα συστηματα για υποβρυχια….
            Δεν ξερω τι βαζανε κ μιλουσανε για το κοστος…αλλα τα πλοια χωρις τους πυραυλους δεν κανανε πανω απο 40-50 εκ το καθενα…..
            Οσο αφορα τους πυραυλους ο καθε ESSM κοστιζει περιπου 1-1.5μ κ ο καθε Sm2 περιπου 2μ…..αλλα αυτο ειναι κατι που δεν πρεπει να το υπολογιζουμε διοτι οτι πλοιο κ να παρουμε δεν θα εχει πανω τους πυραυλους.

          3. Από τότε που ανέφερες το άρθρο συνέντευξη του 12/2019 που ανέφερε ότι δεν πήραμε τις Αδελαίδες γιατι θα κόστιζαν 500 εκατ, έλαβες ένα σωρό τεμηριωμένες απαντήσεις που ξεφτίλιζαν αυτό το αναφερόμενο κόστος, καθώς τελικά η Χιλή τις πήρε με 45 εκατ δολλάρια (ή 39 εκατ ευρώ) την μία, σύν άλλα 20 εκατ για τα ανταλλακτικά (που ήταν ανταλλακτικά για 4 πλοία), εκπαίδευση κτλ, σύνολο 110 εκατ δολάρια ή 95 εκατ ευρώ για όλο το πακέτο.

            Θα μου πεις η συνέντευξη ήταν του 12/2019 και η πώληση έγινε τον 4/2020, αλλά όταν όλοι το ξέραμε, δεν το ήξερε ο συνεντευξιαζόμενος?

            Και άντε δεν το ήξερε, προσπαθώ να καταλάβω αν η κατ εξακολούθηση αναφορά στα 500 παρά τα όσα ειπωθηκαν είναι απλά για τρολάρισμα ή για να εκθέτεις τον συνεντευξιαζόμενο? Είμαι σίγουρος ότι όταν έκλεισε η συναλλαγή και έγινε γνωστή, θα έλπιζε να ξεχαστεί γρήγορα η συνέντευξή του, αλλά εσύ προσπαθείς τα μέγιστα να μας την θυμίζεις. Προσωπικά η υπενθύμιση αυτής για μένα είναι καλό πράγμα για να βλέπουμε τι γίνεται γύρω μας, πως σκέφτονται και τι ενημέρωση έχουνε.

  4. Οι Τ 23,δεν αποτελούν λύση για το Π.Ν.ηλεκτρονικά ξένα,προς τα ήδη υπάρχοντα.Κ.Π.Μ,ξεπερασμένο,α/α πύραυλοι sea wolf ανεπαρκείς, αν τους αντικαταστήσουμε θα πρέπει να καταβάλουμε μεγάλα ποσά,κύριο πυροβόλο διαφορετικό,σύστημα πρόωρης διαφορετικό από τα ήδη υπάρχοντα.ακομη κι αν μας τις δώσουν σε εξευτελιστικές τιμές, το κόστος που θα πρέπει να καταβάλουμε είναι πολύ μεγάλο.πιστευω πως τα μόνα μεταχειρισμένα σκάφη που μας ταιριάζουν είναι οι αυστραλιανες ΜΕΚΟ και οι ολλανδικές Μ η LCF,αλλά αυτές όλες αργούν και εμεις χρόνο δεν έχουμε.ολα εδώ πληρώνονται, πληρώνουμε τα λάθη ετών.μια ευκαιρία είχαμε τις Αδελαιδες και τα κάναμε θάλασσα. Τουλάχιστον ας έρθει σε επαφή το Π.Ν. Με ολλανδους και Αυστραλούς από τώρα,ώστε να αποφευχθεί νέο φιάσκο.

    1. @ C.p.

      Αυτα που λες ισχυαν πριν απο 10 χρονια. Εχουν φυγει τα Sea wolf και εχουν βαλει CAMM (Sea Ceptor) και εχουν εκσυγχρονιστει με καλο ρανταρ και σοναρ, τα οποια ειναι καλυτερο απο οτιδηποτε υπαρχει στο Π.Ν. αυτη τη στιγμη.

      1. Σοναρ όχι οι πέντε πρώτες, εχουν τα παλιά ακόμα… και αυτές λογικά θέλουν να σπρώξουν, ακόμα και αυτά τα σόναρ βέβαια πολύ καλύτερα από ότι εχει το ΠΝ.
        Αν έρθουν γρήγορα 5 πλοία με λογικό κόστος είναι μια καλή λύση, καλύτερη απίθανο να δούμε.
        Απο εκεί και πέρα το τι θα κάνουμε με αυτά πλοία… είναι θέμα χρημάτων, οι Άγγλοι στα 8 υπόλοιπα σκάφη έχουν βάλει κορυφαία σόναρ.

    2. To μόνο που χρειάζεται να αλλάξουμε είναι οι πύραυλοι αεραμυνας……για να τις κάνουμε πραγματικά φρεγάτες γενικών καθηκόντων….μια Χαρούλα μπορούμε να πληρωσουμε την πιστοποίηση ή των camm-er ή των ssm2

  5. Αν αποκτηθούν τουλάχιστον 4 πλοία σε αρκετά χαμηλή τιμή (καλυτερα να μας τις δώσουν γυμνές από όπλα ώστε να τις παρουμε με το μικρότερο δυνατόν αντίτιμο, οχι όμως να ξηλώσουν και ηλεκτρονικά) ίσως και να αποτελέσουν μια καλή ενδιάμεση λύση μέχρι να καρποφορησουν τα υπόλοιπα προγράμματα του ΠΝ…
    Αντιπλοϊκους και μια στοιχειώδη αντιβληματικη άμυνα με Phalanx, μπορούμε να εξασφαλίσουμε από τις αποσυρομενες S.
    Το πυροβολο το καλυτερο είναι να μην αλλαχθει καθώς θα μπλεξουμε σε κοστοβορες διαδικασίες αρκεί να αγοραστεί ένας ικανός αριθμός βλημάτων από τα αποθέματα του RN. Είναι προτιμοτερο όλο το κέρδος από την χαμηλή τιμή να πάει στην πιστοποίηση ενός Mk41 και των ESSM απο τα αποθέματα του ΠΝ ή αν αυτό απαιτεί κοστοβορες και χρονοβόρες τροποποιήσεις ίσως να κοιτούσαμε προς δυο ADL.
    Αυτό που με προβληματιζει είναι τα σόναρ καθώς δεν γνωρίζω αν είναι ικανά για συγχρονο Α/Υ αγώνα κι αν μη τι άλλο γι’αυτό τις χρειαζόμαστε περισσότερο. Δεν χρειάζεται να είναι τοπ αλλά να έχει τουλάχιστον αξιοπρεπείς ικανότητες.
    Σε γενικές γραμμές για φρεγάτες Γενικής Χρήσης πιστεύω ότι αξίζει να τις δουμε προσεκτικά…

    1. Το RN εχει αποστολες ψαχνει για ρωσικα υποβρύχια στη βαλτικη,στην μαγχη κτλπ , μιλαμε για ακρος μάχιμα συστήμα που μας ταιριαζουν απολυτα και εχει μπολικα ανταλλακτικά .Ναι με τα ταμπουνια αν η τιμη ειναι καλη .

    2. Απόθεμα ESSM δεν υπάρχει στο ΠΝ, από την άλλη δεν θα παραδοθούν πλοία με τους CAMM…
      Ενσωμάτωση Mk.41 ESSM 2, θα εχει πρόσθετο σημαντικό κόστος, αλλά είναι η καλύτερη επιχειρησιακά λύση.

      1. Πες τα αδερφέ,γιατί μερικοί νομίζουν ότι αφενός camm, φέρνει ο Άγιος Βασίλης και ΜΚ41 είναι σαν τα πολυμπριζα που έχουμε σπίτι,αν δεν μας αρέσει το ένα βάζουμε το άλλο,με κόστος 3-5€

      2. @AIM
        Το ΠΝ έχει καμία εκατοστή ESSM, απο το να κάθονται ως αναχορηγια καλυτερα να μπουν έτοιμοι προς βολή ώστε να γλιτώσουμε αρκετά χρήματα… Έτσι κι αλλιώς το μέλλον είναι ο block2 και αναγκαστικά θα παμε εκεί αλλά αυτή η λύση μας αγοράζει χρόνο.

        1. Δεν νομίζω ότι επαρκεί σε κάτι ότι ψιλοπερισσεύει, ασε που δεν εχει νόημα η τοποθέτηση πυραύλων ημιενεργής καθοδήγησης, ενώ οι type 23 εχουν ήδη περάσει σε άλλο επίπεδο με σχετική υποδομή.

  6. Θα πάει να πιεί καφέ ο ΑΓΕΝ πάνω σε μία και θα διαπιστώσει ότι τα πλοία δεν είναι σε καλή κατάσταση, είναι ταλαιπωρημένα, ακριβά κλπ. Εν τω μεταξύ θα υπάρχει θέμα συζήτησης για 1-2 χρόνια στα αμυντικά φόρα και ο καιρός θα περνάει με φαντασίες και ονειροπολήσεις.

    FREM/AB/Tico/Belhara/Adelaide/T23. Σαπουνόπερα κατήντησε το θέμα.

  7. Αφού δεν θα πάρουμε μπελαρα στην ελληνική διαμόρφωση, ας ελπίσουμε να τους κόψει και να δώσουμε τα 2 δις για Rafale, οπότε το ΠΝ θα πάει οπωσδήποτε για μεταχειρισμένα και αυτά τα αγγλικά είναι από τις ελάχιστες λύσεις που μας έχουν απομείνει.
    Αν για 4 πλοία (γιατί δεν αξίζει να κάνουμε τόση φασαρία για λιγότερα) δώσουμε 150-200 εκατ/ρια, τότε ας μην πάρουμε τους camm ας ξηλωθουν και οι εκτοξευτες τους και το 4.45 ιντσων πυροβόλο (τι κρίμα να μην ήταν 5ιντσο)
    και ας αποσυρθούν οι 3 μη εκσυχρονισμενες και 1 από τις εκσυχρονισμενες S και ας δωσουν το 76αρι πυροβόλο το φαλανξ και κυρίως τον ΜΚ-29 που θα εκσυχρονιστει να ρίχνει essm και ας αγοραστούν και 40-50 essm block 2.
    Μπορεί ο 8απλος εκτοξεύτηκης να φαίνετε λίγος αλλά αν ρίχνει essm Block 2, με την αυτόνομη καθοδήγηση, νομίζω είναι αρκετα καλή αναβάθμιση σε. Σχέση με τα σημερινά δεδομένα.
    Ας αγοραστούν επίσης 4 καινούργια σύγχρονα συρόμενα σόναρ, που όταν τα πλοία αποσυρθούν μετά από 15-20 Χρονια υπηρεσίας σε εμάς να πάνε στις ευρωκορβετες που λογικά κάποιες ακόμα θα χτίζονται τοτε, οπότε να μην πάει σφραφη και η επένδυση στα σόναρ.

    1. @Romeo60
      Αγαπητέ φίλε,όλη η ιστορία με τις [email protected] ,γίνεται για να απόκτησει το Π.Ν.,φρεγάτες αεραμυνας περιοχής. Αν γίνουν αυτά που γράφεις δεν λύνεται το πρόβλημα, γιατί άλλο τύπο φ/Γ θέλουμε.με Τ23 νομίζεις ότι μπορούμε να βγούμε πέρα της γραμμής Ρόδου-κρήτης?

  8. Οχι και απο μενα. Καλυτερα οι Hallifax που εχουν απο κατασκευης μκ48/essm/phalanx και ειναι και αναβαθμισμενες. Μονο το 57αρι μποφορς θελει αλλαγη

  9. Για τις Adelaides ήμουν θετικός.
    Εκσυγχρονισμένα πλοία σχετικά πρόσφατα και με δυνατότητα βολής SM-2 και ESSM.

    Για τις Γερμανικές F-122 και κυρίως τις F-123 θα ήμουν θετικός αλλά γενικά μου προκαλούν αλλεργία τα Γερμανικά.

    Οι LCF θα ήταν το ιδανικότερο σενάριο από μεταχειρισμένες αλλά δεν αποδεσμεύονται.

    Εμένα προσωπικά αυτό το πράγμα να ψάχνουμε να καλύψουμε τις ανάγκες μας με την κάθε σαβούρα που αποσύρουν οι άλλοι με στεναχωρεί πάντως.

    Είμαστε μια χώρα με ναυτική παράδοση αιώνων με την μεγαλύτερη ακτογραμμή στην Ευρώπη με συμφέροντα ζωτικής σημασίας στο Αιγαίο στην Κύπρο και την Ανατολική Μεσόγειο και δεν αξιώθηκε το πολιτικό προσωπικό διαχρονικά να εκπονήσει ένα σχέδιο με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό ώστε να ανανεωθούν οι μεγάλες μονάδες του στόλου.

    Απαράδεκτοι.

    Πριν αρκετά χρόνια οι Γάλλοι μας πρότειναν να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα των FREMM η συνέχεια γνωστή.

    Πόσο διαφορετική θα ήταν σήμερα η κατάσταση αν είχαμε μπει στο πρόγραμμα των FREMM και είχαμε προμηθευτεί από 6-8 FREMM και από 2-4 Horizon;;

    Σήμερα έχουμε πάλι αυτή τη δυνατότητα μέσου του προγράμματος Belharra και αντί έστω και τώρα να πάμε σε ένα μακροχρόνιο σχεδιασμό (μιας και οι ανάγκες είναι μεγάλες) πάλι τα ίδια και τα ίδια.

    Είτε υπάρχει ανικανότητα είτε δόλος άλλη εξήγηση λογική δεν υπάρχει.

    Να διαπραγματευτούν στα σοβαρά με τους Γάλλους για 6-8 Belharra (με 32 κελιά) και 4 Belharra XL (με 48 κελιά) σε ένα μακροχρόνιο πρόγραμμα σε βάθος χρόνου.

    Σε μια τέτοια περίπτωση και τα ανταλλάγματα θα είναι σοβαρά και η συνολική τιμή χαμηλότερη.

    Σε μια τέτοια περίπτωση υποθετικά θα μπορούσαν οι Γάλλοι να μπούνε και στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

    Και αν υπάρχει πρόβλημα με αυτό το ναυπηγείο (λόγω πονηριάς των Γερμανών) ας φτιάξουν νέο ναυπηγείο που αν είναι απαλλαγμένο από τα βαρίδια του παρελθόντος.

    Λύσεις υπάρχουν.

    Πακέτο με τα ναυπηγεία και η υπόσχεση στους Γάλλους πως εκτός από το μεγάλο πρόγραμμα με τις Belharra θα πάρουν στο άμεσο μέλλον και το πρόγραμμα των νέων υποβρυχίων.

    Και όπως έχω ξαναπεί και μια μοίρα μεταχειρισμένα Rafale και άλλη μια μοίρα στο άμεσο μέλλον και με συμφωνημένο εξ αρχής το κόστος της αναβάθμισης τους σε λογική τιμή.

    Μόνο έτσι θα πάρεις και σοβαρά ανταλλάγματα και συνολικά καλύτερη τιμή.

    Όσο για τα χρήματα μετά λόγου γνώσεως σας λέω πως χρήματα υπάρχουν αυτό που δεν υπάρχει είναι πολιτική βούληση.

    1. Το θέμα είναι ότι δεν τα αποσύρουν άμεσα οι Καναδοί, ούτε τις προσφέρουν… αν και σε αρκετά σημεία χάνουν ήδη από τις type 23 οι Halifax
      Αν ακολουθήσουμε και το δρόμο της Χιλής, λύνουμε επιπλέον προβλήματα…

  10. The Government of Canada is committed to providing the women and men of the Royal Canadian Navy with safe and effective warships required to protect Canadian sovereignty, while revitalizing a world-class marine industry.

    The government is investing more than $7.5 billion in the Royal Canadian Navy’s 12 Halifax-class frigates to provide necessary ongoing maintenance until they are retired in the early 2040s.

    https://www.canada.ca/en/public-services-procurement/news/2019/07/halifax-class-frigates-maintaining-canadas-federal-fleet-of-combat-vessels.html

  11. @G-164g Ag-Cat

    «Το ΗΒ είναι τσιράκια με τους Τούρκους.»

    Οχι περισσοτερο απο τους Γερμανους και τους Ολλανδους αγαπητε φιλε(οι οποιοι εχουν παρει πολυ μεγαλο μεριδιο εξοπλισμων απο εμας και η σταση τους ισως ηταν χειροτερη απο την Γερμανικη απενατι μας).Και αν απορριψουμε αυτα τα πλοια τα μονα που απομενουν διαθεσιμα μετα θα ειναι τα Γερμανικα και Ολλανδικα τα οποια ειναι χειροτερα.Μπρος γκρεμος και πισω ρεμα.

    Πραγματικα δεν ξερω τι θα σκεφτονται εκει στο Π.Ν σημερα μετα και την νεα αστεια Γαλλικη προταση.Το σιγουρο ειναι οτι εχει ανοιξει πια διαπλατα το παραθυρο για τις MMSC με πιθανη παραχωρηση καποιων TICO η καποιων απο τα αρχικα A.B για τυρακι. Με τις Αμερικανικες εκλογες κοντα και μια νεα κυβερνηση εκει πιο φιλικη στις Ελληνικες θεσεις ισως να δουμε μια τετοια προταση.Χαρας ευαγγελια για τους υποστηρικτες των πλοιων της L.M και την Πτωση που θα θριαμβολογει οτι οι αποκαλυψεις της ηταν σωστες εστω και ετεροχρονισμενα.

    Ισως μεσα στο μπερδεμενο και σε πληρη αχταρμα μυαλο των υπευθυνων του Π.Ν και της κυβερνησης να πιστευουν οτι αφου φαγαμε τον γαιδαρο δεν θα κολησουμε στην ουρα.Λιγοι μηνες αναμονης ακομα δεν θα μας δημιουργησουν προβλημα.Τετοιες σκεψεις ομως δημιουργησαν το θεμα εξ αρχης.Μην ξεχναμε οτι απο κυβερνητικα τρολ ακουσαμε το αμιμητο οτι οι Adelaide ειχαν αμιαντο.

    Αυτο που με βαζει σε σκεψεις εμενα ειναι οτι οταν οι Αγγλοι εμφανιζονται απο το πουθενα και κανουν τετοιες προτασεις σημαινει οτι κατι ξερουν.Και οι Αγγλοι ποτε δεν εχουν κακη πληροφορηση.

    Αυτο που θα ηταν ενδιαφερον και θα ειχε πλακα παντως θα ηταν αν «τσιμπουσε» 1-2 η Κυπρος.

    1. Ειδικά την Κύπρο την έχουν για ξόδεμα. Δεν υπάρχει κάποια συμμαχική σχέση αυτή τη στιγμή με τους Άγγλους παρά μόνο στα χαρτιά του ΝΑΤΟ. Δεν βλέπω πως μπορούμε να συνεργαστούμε σε θέματα φρεγατών. Στα θέματα Ανατολικής Μεσογείου είμαστε σίγουροι ότι συμφωνούμε με το ΗΒ; Στην Κύπρο;

    2. Τα πλοια αυτα ειναι επιπεδου ΜΕΚΟ-ναυπηγησεις κυριως του 90′-με τη διαφορα ομως οτι ειναι εκσυγχρονισμενα..το οτι μπορουν να εκτοξευσουν και να καθοδηγησουν σχεδον ταυτοχρονα 32 camm σε ισαριθμους στοχους αυτο το χαρακτηριστικο ειναι εξαιρετικο..εαν παραχωρουνται σε καλη τιμη ισως ειναι μια καλη ευκαιρια με χαμηλο κοστος να αντικαταστησουμε τις S..εξαλλου μετα την αγορα των belara θα υπαρχει δυσκολια να αντικαταστησουμε τις S με καινουρια πλοια..το ΠΝ δεν εχει πλεον την πολυτελεια να κλωτσαει ευκαιριες..

    1. Καλά είναι να έρθουν και οι πέντε και να ξεκινήσει παράλληλα η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ, μιας και θα μείνουν εκτός 2 πλοία της κλάσης όσο διαρκεί η αναβάθμιση.

  12. Μια πιθανή αγορα 10 πλοίων απο κοινού με την Κύπρο θα μας προσέφερε οικονομία κλίμακας κοινές υποδομές και εκπαίδευση για μια ισχυρότατη δυναμη στην Ανατολική Μεσόγειο. Θεωρω οτι μια αναλογία 6 πλοια για την Ελλαδα και 4 για την Κύπρο θα ηταν ιδανική. Να προσθέσω επίσης οτι η Χιλή αγόρασε 3 πλοια 20ετων το πιο παλιο και 15 το πιο νεο για 140 εκ. Λίρες.

  13. Πολύ αξιόλογα πλοία. Δεν ξέρω βέβαια την αναποδιά των Άγγλων(πολλές φορές κάνουν το εύκολο δύσκολο) σε επίπεδο μηχανολογίας. Πάντως τα σκάφη είναι γενιάς σαν τις ΜΕΚΟ που έχουμε οπότε ότι λέμε γι αυτές ισχύουν και για τις Τ23. Πραγματικά 4 σκάφη των σχεδόν 5000 τόνων με ικανότατο asw εξοπλισμό(θα πρέπει να φέρουν το νέο σόναρ) είναι σκάφη για την ΑΟΖ δηλαδή ανοιχτές θάλασσες. Με camm/haproon και για εμένα απαραίτητο αλλαγή του πυροβόλου με Μκ45 τουλάχιστον(βρίσκεις στις ΗΠΑ δεκάδες στις αποθήκες/άρα FMS) και ενσωμάτωση και του phalanx έχουμε asw φρεγάτες δουλεμένες στην βόρεια θάλασσα και τον ατλαντικό και με βάση τις συνήθεις των δυτικών(δεν είναι όλοι σαν εμάς) το κάθε τι έχει συντηρηθεί ή αντικατασταθεί στην ώρα του πηγαίνουμε 10-15 χρόνια νεώτερα σκάφη από τις S συν ότι θα βρεθούν τόνοι ανταλλακτικών για όσες απομείνουν για να πλέον απρόσκοπτα. Επιπλέον έχουν γνωστούς αεριοστρόβιλους στον ΠΝ. Αν είχαμε 4 Τ23 με πυροβόλο των 127, haproon blck II, phalanx block1b, camm, ARTISAN,Sonar 2087, romeo και ένα νέο CMS και ο ίδιος εξοπλισμός και στις 4 ΜΕΚΟ συν όσο τραβήξουν και οι S(πραγματικά ακόμα και τώρα θα τοποθετούσα 2 πυροβόλο και 2 phalanx) με σταδιακή αντικατάστασή τους από Τ23 ή νέες ναυπηγήσεις θα είχαμε στόλο με παραδόσεις όλων αυτών των σκαφών μέχρι το 2023 και άνετοι να εκτελέσουμε τις αποστολές μας. Θεωρώ τις Τ23 ευκαιρία εδώ που είμαστε εκτός και αν μας εκπλήξουν ΗΠΑ ή Γάλλοι ή ακόμα και Γερμανοί(δεν έχουν πει ακόμα την κουβέντα τους).

  14. To ΠΝ λεει οτι εχει 13 φρεγατες αλλα στην ουσια εχει 10, οι 3 μη εσυχρονισμενες το μονο σημαντικο που κανουν ειναι να κουβαλανε το asw ελικοπτερο.
    Δεδομενης της λειψανδειας που εχει το ΠΝ, αν παρουμε 4 φρεγατες type 23 μπορουν να αντικαταστησουν και 5 S (3 μη και 2 εκσυχρονισμενες) οι 12 πληρως λειτουργικες φρεγατες ειναι υπεραρκετες σε σχεση με τωρα καθως τα επομενα 2-3 χρονια το ΠΝ θα εχει μεγαλη ποιοτικη αναβαθμιση σε σχεση με σημερα καθως θα παρει υπερσυχρονες τορπιλλες για ταυποβρυχια, αντιμετρα για ταυποβρυχια, θα ενταξει την 6η και την 7η σουπερ βητα με τους εξοσετ3 με τις τεραστιες εμβελειες, θα παράλαβει τα P-3, Θα αναβαθμισει τα aegean hawk, θα αγορασει τα Romeo, θα επαναπιστοποιησει τους exocet στα mirage 2000, θα αναβαθμισει τις Μεκο
    Αυτα ειναι τα σιγουρα που εχουν δρομολογηθει τα επομενα 2-3χρονια.

    1. Oi αριθμοι πρεπει να ειναι τουλαχιστον 14 οχι 12 … Τωρα ειναι 13 γιατι ψάχναμε ανταλλακτικά για τις 4 μη εκσυγχρονισμένες στην αρχη της δεκαετιας και κανιβαλίστηκε η μπουμπου λογο μεγαλης αναγκης . Αυτο δεν σημαίνει οτι θα κρατήσει για παντα … Πρεπει να διορθωθεί …
      Επισης ο στολος χρειαζετε και υποβρηχια και πλοία επιπέδου Saar72 .

  15. Οχι γιατι ειναι δεξιοτιμονες….θα τρελαθούμε στα συγκρουόμενα με τους τουρκουσ καθώς δεν θα ξέρουμε ποιος έχει προτεραιότητα

  16. @G-164g Ag-Cat

    Κοιταξε.Δεν ειμαστε σιγουροι οτι μπορουμε να συνεργαστουμε και με τους Γερμανους-Ολλανδους.Και αυτοι την Κυπρο για ξοδεμα την εχουν.Ειδικα οι Γερμανοι που βλεπουν τους Τουρκους να κουβαλανε εκει Leo2 και κανουν την παπια.Και ειδικα με αυτους η συμμαχικη σχεση δεν ειναι ουτε καν στα χαρτια.Σε μια ανακοινωση στηριξης απο την Ε.Ε ειναι και αυτη μετα απο πολλες διαπραγματευσεις για να μην θιχθει η Τουρκια.Μεχρι και βετο εχουν βαλει σε αναλογες προσπαθειες για σκληροτερες ανακοινωσεις.Οχι για μετρα.Για ανακοινωσεις.

    Αρα δεν ειναι θεμα αν μπορουμε να συμφωνησουμε αλλα αν μπορουμε να «ξεκολλησουμε».Η μεχρι σημερα προσκολληση μας στο συγκεκριμενο μπλοκ οχι μονο δεν μας βοηθησε αλλα αντιθετως μας εχει βλαψει και απο πανω.

    Οι Αγγλοι δεν καναν τιποτα λιγοτερο εναντιων μας απο τους Γερμανο-Ολλλανδους.Αν βαλεις και την διαχρονικη προτιμηση στα οπλα των δευτερων με την αντιστοιχη απουσια προτιμησης σε οπλα των πρωτων τοτε και καλα μας εχουν φερθει οι Αγγλοι.Να λεμε και ευχαριστω.

    Και κατι ακομα.Ιστορικα η χωρα μας ανοικε στο Αγγλικο μπλοκ,στις λεγομενες Ναυτικες δυναμεις.Οποτε ειμασταν μαζι με τους Αγγλους η χωρα κερδισε.Τοσο σε πολεμους οσο και σε διπλωματικες διενεξεις.
    Απο την στιγμη που μπηκαμε στο κλαμπ των Ηπειρωτικων δυναμεων με πρωτο βιολι την Γερμανια μετραμε μονο ηττες.Και η εμμονη του σημερινου πολιτικου προσωπικου να μας δεσει ακομα περισσοτερο σε αυτο το μπλοκ τουλαχιστον εμενα με προβληματιζει εντονοτατα.

    Το θεμα μας λοιπον φιλε δεν ειναι να κανουμε «εξοπλιστικη διπλωματια» που στο τελος τα αγοραζουμε ολα απο τους συνηθεις υποπτους.Τοσα χρονια την καναμε και ειδαμε που μας εφερε.Το θεμα ειναι να κανουμε «εξυπνη εξοπλιστικη πολιτικη».Και αυτην την στιγμη με τα δεδομενα που εχουμε και τις ευκαιριες που χασαμε η Αγγλικη προταση ειναι μαλλον και η τελευταια ΜΕΡΙΚΩΣ αξιολογη ευκαιρια.

    Επομενες δεν θα υπαρξουν εκτος απο αυτες που ολοι φοβομαστε(MMSC με τα δωρακια που θα πουλησουν οι Αμερικανοι η τα Γερμανο-Ολλανδικα σαραβαλα αναλογα των δικων μας.)

    1. Θεωρητικά δεν έχεις άδικο. Ιστορικά αν το πάρεις, έτσι όπως τα λες έχουν τα πράγματα και η γεωγραφία δεν έχει αλλάξει από τότε. Αλλά όλες οι χώρες πάνε για τα φράγκα των Τούρκων. Γερμανοί, Ιταλοί και σίγουρα και οι Άγγλοι. Κινητήρας για το μαχητικό τους, για το άρμα τους κλπ.

      Το πρόβλημα για εμάς είναι ότι δεν υπάρχουν χρήματα για αγορές. Ούτε υπάρχει και κάποιο σχέδιο, όχι για την άμυνα μόνο αλλά και για πολύ βασικές πτυχές της οικονομίας.

  17. Το ξανασκεφτομαι και το 4.5 ιντσων πυροβολο μπορει να μεινει, δεν χρειάζετε να αντικατασταθει απο τα παλιά μας
    76αρια. Ειναι καλης διαμετρου 113 mm, λιγο μικροτερο απο τα 5ιντσα 127αρια.
    Το κακο είναι ότι δεν υπάρχουν πολές επιλογες βλήματων μακρου πλήγματος οπως στα 127άρια, (vulcano,excalibur) αλλα στο μελλον ποτε δεν ξέρεις. Παντως παει μακρυτερα και ειναι πολυ ισχυροτερο απο το 76αρι.
    Αυτο που πρεπει να φυγει ειναι αυτος ο τεραστιος χωρος με τους εκτοξευτες για Sea wolf- Camm, πισω απο το πυροβολο.
    Χωρος που καθως το πλοιο ειναι πολυ φαρδυτερο απο τις S. πιστευω οτι σε καθε πλευρα της πλωρης
    μπορει να μπει απο ενας 8απλος ΜΚ-29 που αναβαθμιζομενος θα εκτοξευει ESSM Block2 (που φυσικα θα aαγοραστουν).
    Λιγο ανορθοδοξο αλλα χωρος υπαρχει πολύς.
    Αρα καθε πλοιο θα εχει 2 χ8απλους ΜΚ-29 αρα16 ESSM Block2.
    Και φυσικά 1 phalanx αποτις αποσυρμενες S στην πρυμνη.
    Αν αποσυρθουν 5 S θα εχουμε 5+1 απο μπουμπου =6 ΜΚ29 χρειαζόμαστε αλλους 2 που ευκολα θα βρουμε
    οι bremen class εχουν 8 πλοια αποσυρμενα και οι εκτοξευτες προφανως σκουρίάζουν.
    Το μονο σημαντικο κοστος ολης αυτης της υποθεσης θα ειναι η αγορα 65-70 ESSM Block2 που με κοστος
    2 εκ/ρια ο καθενας θα φτασουν τα150. Φυσικα οι πυραυλοι θα μας μεινουν και μετα την αποσυρση των πλοιων το 2040 περιπου.
    Το ιδιο και με τα σοναρ. επειδη σιγουρα θα μας πουλησουν τα παλιοτερα που δεν αλλαξαν σοναρ,
    η αφηνουμε τα ιδια πουετσι και αλλιως ειναι πολυ καλύτερα των S, η αγοραζουμε συχρονα καινουργια (για τα συρομενα μιλαω μονο) που και αυτα θα μας μεινουν να τα βαλουμε σε αλλα πλοια μετα την αποσυρση των Type 23.
    Ουτε εγω πολυγουσταρω τους αγγλους αλλα απλα μια εμπορικη συναλλαγη θα κανουμε, αυτοι πουλανε και εμεις αγοραζουμε (σε καλη τιμή βεβαίως).
    Οσο το σκεφτομαι το σεναριο μεταχειρισμενα Rafale για την αεροπορια(τουλαχιστον 16-18) και μεταχειρισμενες
    type 23 για το ναυτικο (τουλαχιστον 4) μαζι με ολο το γνωστο συμμαζεμα (τορπιλλες, αναβαθμισεις Μεκο,αναβαθμισεις βαιπερ,απατσι, ρομεο60 κτλ) του υπαρχοντος υλικου ειναι το ιδανικο και θα μας δωσει λυσεις αμεσα και μια δεκαετια χρονο,να επανεξετασουμε με σωστοτερο τροπο τους εξοπλισμους μας σε νεα οπλα.

  18. Κατ’αρχην υπαρχουν συστηματα που ειναι «ξενα» στο ΠΝ και εφοδιαστικος πονοκεφαλος καθως δεν παραγονται πλεον. Αν ομως παραδοθουν τα πλοια απογυμνωμενα και σε καλη τιμη π.χ. 100εκ€ και τα 5, με ενα γερο budget εκσυγχρονισμου ΠΑΚΕΤΟ με τις ΜΕΚΟ (περ. 1δις€) μπορουμε να εχουμε πλοια με ιδια συστηματα τουλαχιστον οπλικα-ηλεκτρονικα επιτυχανοντας σημαντικη οικονομια κλιμακας. Ωστοσο το κυριο πβ θελει αντικατασταση και δεν ξερω αν το υποστεγο μπορει να σηκωσει φαλανξ (εναλλακτικα το μιλενιουμ ειναι μονοδρομος) επιπλεον πρεπει να βρεθουν STIR. Για τις οσες S απομεινουν, πρεπει να ερθουν οπλικα στο επιπεδο των ΕΛΛΗ/ΛΗΜΝΟΣ (2 πβ, 2 φαλανξ). Επισης στις ΜΕΚΟ καλο θα ηταν να υπαρξει αντικατασταση του φαλανξ της πλωρης απο εναν εκτοξευτη μκ29 απο τις αποσυρομενες S προκειμενου να αυξηθει ο φορτος α/α βληματων δεδομενου και του μεγαλου αποθεματος RIM-7. Για τις αγγλιδες προτεινω 1 module μκ41 tactical για καθετη εκτοξευση harpoon/asroc ΚΑΙ module μκ48 για 24 essm.

    1. Όλα τα συστήματα ειναι μια χαρα και σχετικά καινούργια εκτος απο το αρχαιο συρομενο σονταρ στις 5 Duke που αποσύρονται. Ανταλλακτικά υπαρχουν μπολικα στις αποθηκες του RN και για τις μηχανες ,ακομα και για το συρομενο . Αυτο που πρεπει να αγοραστει ειναι τα 5 πλοια με τα πυρομαχικά,πυραύλους, ανταλλακτικά,αναλώσιμα και εκπαίδευση .

      1. Είπαμε : τελείως ξένα συστήματα μηχανές όπλα ηλεκτρονικά και δεν συμμαζευτέ

        Θυμάσαι τη εμπειρία μας με τα βρετανικά ναρκαλιευτικά ta HUNTER????

        Τα πλοία για να έρχουν σε επιπεδo αποδεκτο για το ελληνικό ναυτικό θέλουν εκτεταμενες alleages

        Εδώ θέλουμε να εκσυχρονίσουμε τις 4 meko με 120mil???!!!
        και θα πάμε να πάρουμε type 23??

        Επιπλέον πόσους πυραυλους μπορούμε να υποστηρίξουμε??

        Τα παραπάνω βεβαια εάν θέλουμε να έχουμε Πολεμικό Ναυτικό

        Εάν θέλουμε να έχουμε συλλογή σκαφών συστημάτων οπλων τότε μια Χαρά θα μας έρθουν

        Adelaide λέμε και κλαίμε!!!

          1. Όπως θα έγραφε κάποιος :

            Μην βιάζεσαι …..

            θα εκτεθείς!!!!

            χα χα χα χα χα χα

            Σιγά μην γίνει πόλεμος

        1. Καμια αλλαγή δεν χρειαζετε . Ηλεκτρογεννήτριες εχει πανω και MTU ,οχι οπως οι Ντουκου ντουκου adela …
          Αλλο πλοιο ειναι τα Duke Αλλο οι Hunter … και οι πολυαγαπημενες μας Rousen αγγλικες και αυτες.
          Μια χαρα ειναι ,πολυ καλα τεχνικα χαρακτηριστικα σε σχεση με τις μη αναβαθμισμενες S που τα συστηματα τους εχουν βρεθει εκτος υποστηριξης απο τις εταιριες κατασκευη ς

          1. ντούγκου ντούγκου είναι οι [email protected]!!
            οι Adelaide είναι με αεριοστροβίλους LM2500 COGOG ιδιους με τις MEKO

            Αντίθετα οι TYPE 23 έχουν τελείως ξένα μηχανήματα
            ο SPEY είναι μια σχεδίαση των late 60s
            πρόοδος σε σχέση σε σχέση με τους OLYMPUS/TYNE των S αλλα καμια σχέση με τους LM2500!!

            Kάποιες από τις έχουν τις MTU που γραφεις αλλα αμφιβάλλω εάν θέλουν να διώξουν αυτά τα πλοία

        2. Μακάρι να έρθουν και αυτές και ας έχουν και θέματα, αρκεί βέβαια να ειναι και σε λογική κατάσταση, άλλη εναλλακτική δεν διαφαίνεται πόσο μάλλον σε σχέση με τις μη αναβαθμισμένες S…
          Σε ένα γενικό συμπέρασμα ακόμα και οι 5 παλαιότερες φρεγάτες κλάσης Duke, HMS Argyll (F231), HMS Lancaster (F229), HMS Iron Duke (F234), HMS Monmouth (F235) και HMS Montrose (F236), οι οποίες έχουν εκσυγχρονιστεί πρόσφατα στο πλαίσιο του προγράμματος LIFEX, αλλά δεν εχουν τοποθετηθεί νέα σόναρ, θα ειναι τα ικανότερα πλοια του ΠΝ.

        1. Το θέμα δεν είναι αν χαίρεται ή όχι το μέγα θέμα είναι ότι κάποιοι συνεχίζουν να δουλεύουν ψιλό γαζί την κοινή γνώμη για το damage control και να δείχνουν ότι κάτι κάνουν στο παρασκήνιο ενώ στην πραγματικότητα δεν γίνεται τίποτα.

          Με λίγα λόγια από το σήριαλ με τα Arleigh Burke περάσαμε στα Ticonderoga μετά στις Belharra και τώρα στα Type-23.

          Και ποιο πριν με τις FREMM,τα Kidd και συνεχίζουμε!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *