Έντονους κυβερνητικούς τριγμούς έχει προκαλέσει η κατάσταση που επικρατεί με τον στόλο των μεταγωγικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ). Το θέμα πήρε μεγάλες διαστάσεις και έκανε τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να δώσει απευθείας εντολή στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) για την άμεση πρόσκτηση νέων μεταγωγικών C-130.

Δυο λύσεις προκρίνονται κατά τον παρόντα χρόνο. Η πρώτη αφορά τη προμήθεια μεταχειρισμένων ιταλικών C-130J βάση της ενημέρωσης της ΠΑ από την ιταλική αεροπορία περί άμεσης διαθεσιμότητας τουλάχιστον τεσσάρων αεροσκαφών. Εξετάζονται επίσης λύσεις μεταχειρισμένων μεταγωγικών αεροσκαφών από την Αυστραλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η δεύτερη ενέργεια αφορά σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα τη πρόσκτηση 4 ολοκαίνουργιων C-130J Super Hercules από τη Lockheed Martin Aeronautics με δικαίωμα προαίρεσης για άλλα 2.

Σύμφωνα με πληροφορίες στόχος του ΓΕΑ είναι η απόκτηση 4-6 μεταχειρισμένων και άλλων 4 κατ’ ελάχιστον νέων αεροσκαφών ώστε να ανανεωθεί το σύνολο των υφιστάμενων C-130. Παράλληλα αναμένεται σταδιακά λόγω της υπογραφής της σύμβασης FOS να βελτιωθούν οι διαθεσιμότητες των C-27J Spartan.

Θα επαναλάβουμε βέβαια αυτά που είχαμε γράψει και προ δυο ημέρων. Το ζητούμενο παραμένει εκτός της προμήθειας νέων μεταγωγικών να απαλειφθούν και όλες οι παθογένειες συντήρησης των αεροσκαφών είτε αφορούν έγκαιρες συμβάσεις τεχνικής υποστήριξης είτε επαρκή τεχνικό προσωπικό στη ΠΑ. Επίσης επιβάλλεται η επαναλειτουργία και αξιοποίηση του Κρατικού Εργοστασίου Αεροσκαφών της ΠΑ που απαξιώθηκε τα τελευταία 15 χρόνια και παράλληλα η ενίσχυση της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας με νέο τεχνικό προσωπικό και τις κατάλληλες βιομηχανικές υποδομές. Διαφορετικά όσα καινούργια αεροσκάφη και να αγοραστούν σε 10 χρόνια πάλι η ίδια κατάσταση θα επικρατεί.