Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης, την περασμένη Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση, στη Διεύθυνση Πυροβολικού, από εκπροσώπους της σερβικής Yugoimport, ρουκετών των 122 χιλιοστών και των κατευθυνόμενων βλημάτων ALAS (rocket Advanced Light Attack System). Να υπενθυμίσουμε ότι στις 16 Σεπτεμβρίου 2020, παρουσία του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας, Αλκιβιάδη Στεφανή, έγινε, στη  ΕΑΣ (Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα), η έναρξη της διαδικασίας αναβάθμισης δείγματος ρουκετών των 122 χιλιοστών. Είχε προηγηθεί, στις 25-29 Νοεμβρίου 2019, η εκτέλεση δοκιμαστικών βολών, στο Πεδίο Βολής Κρήτης, με μικρό απόθεμα 20 ρουκετών τύπου G2000, μη-κατευθυνόμενων, με μέγιστο βεληνεκές 40,1 χιλιόμετρα.

Το μήκος της G2000 είναι 2,87 μέτρα και το βάρος της 69,1 κιλά, εκ των οποίων 27,3 κιλά είναι το βάρος του κινητήρα συνθετικής θερμοπλαστικής ύλης. Ενσωματώνει πολεμική κεφαλή υψηλής εκρηκτικότητας βάρους 19 κιλών. Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνει είναι 1.100 μέτρα το δευτερόλεπτο, ενώ το μέγιστο βεληνεκές των 40,1 χιλιομέτρων επιτυγχάνει από γωνία βολής 55ο-57ο. Η Πιθανότητα Κυκλικού Σφάλματος (CEP), στο μέγιστο βεληνεκές, είναι 0,96%. Εξέλιξη της G2000 είναι η μη-κατευθυνόμενη ρουκέτα G2000/52 μέγιστου βεληνεκούς 52 χιλιομέτρων, η οποία έχει CEP 0,90%, στο μέγιστο βεληνεκές. Το μήκος της είναι 2,86 μέτρα και το βάρος της 64 κιλά. Η G2000/52 ενσωματώνει πολεμική κεφαλή υψηλής εκρηκτικότητας ή θραυσμάτων βάρους 18,4 κιλών.

Η Σερβία έχει αναπτύξει τις μη-κατευθυνόμενες ρουκετών των 122 χιλιοστών G2000 και G2000/52 με βεληνεκές 40,1 και 52 χιλιόμετρα αντίστοιχα.

Η απόκτηση νέων ρουκετών για τους πολλαπλούς εκτοξευτές RM-70 είναι ένα από τα εξοπλιστικά προγράμματα που εξετάζει το ΓΕΣ (Γενικό Επιτελείο Στρατού), όπως και αυτό της αναβάθμισης των ίδιων των εκτοξευτών, έτσι ώστε να παραμείνουν ικανά και να συνεχίσουν να προσφέρουν τις πολύτιμες υπηρεσίες τους. Για το πρόγραμμα της προμήθειας νέων ρουκετών έντονο ενδιαφέρον έχουν δείξει οι Σέρβοι με τις ρουκέτες G2000 και G2000/52 και οι Ισραηλινοί, με την IMI (Israel Military Industries) και τις κατευθυνόμενες ρουκέτες AccuLAR (Accurate Light Artillery Rocket) και την Rafael με τη συλλογή EPIK (Electro-Optical Precision Integration Kit) η ενσωμάτωση της οποία τροποποιεί μη-κατευθυνόμενες ρουκέτες των 122 χιλιοστών σε κατευθυνόμενες.

Το έτερο σύστημα της ενημέρωσης ήταν τα κατευθυνόμενα βλήματα ALAS, ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πυραυλικό σύστημα πολλαπλού ρόλου. Στην αντιαρματική έκδοση ALAS-A το βλήμα επιτυγχάνει μέγιστο βεληνεκές 25 χιλιόμετρα, ενώ στην έκδοση ALAS-B, το μέγιστο βεληνεκές έχει αυξηθεί σημαντικά στα 60 χιλιόμετρα. Και στις δύο εκδόσεις τα βλήματα πετούν σε μέγιστο ύψος 500 μέτρων, ενώ μπορούν να διατρήσουν θωράκιση πάχους 800 χιλιοστών (RHA : Rolled Homogenous Armor). Στην έκδοση παράκτιας άμυνας ALAS-C, η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (HAE), για τα ΗΑΕ, η μέγιστη εμβέλεια είναι της τάξεως των 25 χιλιομέτρων, με προοπτική-στόχο την αύξηση του μέγιστου βεληνεκούς στα 60 χιλιόμετρα, στο εγγύς μέλλον.

Το ALAS στην έκδοση παράκτιας άμυνας.

Στην έκδοση παράκτιας άμυνας το ALAS φέρεται επί τροχοφόρου οχήματος 6 x 6 με έξι (6) βλήματα έτοιμα προς βολή. Η έκδοση ALAS-C έχει αναπτυχθεί ως σύστημα που ολοκληρώνει τα βλήματα παράκτιας άμυνας μεγάλου βεληνεκούς και ενδείκνυται για χρήση κατά μικρών και ευέλικτων απειλών όπως είναι τα ταχύπλοα σκάφη και τα μη-επανδρωμένα θαλάσσια συστήματα. Το ALAS-C ενσωματώνει αδρανειακό σύστημα πλοήγησης, ενώ μπορεί να εφοδιαστεί και με σύστημα καθοδήγησης GPS για δυνατότητα προσβολής στόχων εδάφους. Φέρει πολεμική κεφαλή θραυσμάτων. Κατά την πτήση το βλήμα ακολουθεί προ-προγραμματισμένη διαδρομή, ενώ στην τερματική φάση χρησιμοποιεί αισθητήρα θερμικής απεικόνισης. Τα δεδομένα που συλλέγει ο θερμικός αισθητήρας αποστέλλονται, σε πραγματικό χρόνο, στο κέντρο διοίκησης και ελέγχου, μέσω οπτικής ίνας. Έτσι υπάρχει η δυνατότητα ακύρωσης του πλήγματος ή επιλογής στόχου ενώ το βλήμα βρίσκεται σε πτήση.

Το ALAS είναι κατευθυνόμενο βλήμα πολλαπλού ρόλου.

Το 2019 η Yugoimport παρουσιάστηκε την έκδοση RALAS (Rocket Advanced Light Attack System) με πυραυλοκινητήρα. Έχει μεγαλύτερο μήκος και μεγαλύτερο βάρος από τον ALAS, αλλά το μέγιστο βεληνεκές έχει περιοριστεί στα 10 χιλιόμετρα. Διαφορά υπάρχει και στο σύστημα ελέγχου πτήσης όπου το ALAS ενσωματώνει πτερύγια, ενώ το RALAS πηδάλια κλίσης, η χρήση των οποίων αυξάνει τη σταθερότητα κατά την πτήση, αλλά περιορίζει την ευελιξία. Το RALAS μπορεί να ενσωματώσει δύο (2) διαφορετικούς ερευνητές: Θερμικής απεικόνισης ή τηλεοπτικό και σύστημα καθοδήγησης INS/GPS. Ενσωματώνει πολεμική κεφαλή βάρους 10,5 κιλών με ικανότητα διάτρησης θωράκισης πάχους 1.000 χιλιοστών RHA. Εναλλακτικά μπορεί να ενσωματώσει πολεμική κεφαλή θραυσμάτων θανατηφόρας ακτίνας 25 μέτρων. Το βλήμα LORANA (LOng RAnge Non line of sight Attack system) είναι μια έκδοση του ALAS με σύστημα προώθησης στερεού καυσίμου, αντί του στροβιλοκινητήρα, με μέγιστο βεληνεκές 9 χιλιόμετρα, αλλά με μεγαλύτερη ταχύτητα. Ενσωματώνει πολεμική κεφαλή βάρους 10 κιλών, υψηλής εκρηκτικότητας (HEAT) και ικανότητα διάτρησης 1.000 χιλιοστών θωράκισης RHA.

Περισσότερα για την σερβική αμυντική βιομηχανία και τις δυνητικές λύσεις που προσφέρει στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις μπορείτε να διαβάσετε στα παρακάτω άρθρα:

Comments

  1. Άνετα μπορούμε να φτιάξουμε μόνοι μας βλήματα πυροβολικού, αντιαρματικά, οπλισμένα uav κ.ο.κ αλλά όταν δεν υπάρχει θέληση και την αμυντική βιομηχανία την έχουμε για τα σκουπίδια. Αντί να ιδιωτικοποιείται η αμυντική βιομηχανία σε ξένους όπως πχ Σύρος, Ελευσίνα, ΕΛΒΟ θα μπορούσε να γίνει διαγωνισμός για ιδιωτικοποίηση τους αλλά να δοθεί ευκαιρία σε νέους Έλληνες επενδυτές μόνο, όχι ξένοι. Άνετα ένας Έλληνας εφοπλιστής έχει τα χρήματα για αγορά και αξιοποίηση π.χ. του Σκαραμαγκά και για δικές του επισκευές και για σχεδίαση νέων πλοίων για εξαγωγές. Οι ξένοι το μόνο που κάνουν είναι να παίρνουν ότι προίκα τους τάζουν ΣΞ, ΠΝ , ΠΑ και μετά από λίγα χρόνια ξεπουλάν τα πάντα και φεύγουν νύχτα όπως πάντα.

    1. Γιατί απαγόρευσε κανένας τους Έλληνες επιχειρηματίες να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς; Απλά δεν υπάρχει σχετική τεχνογνωσία, το ρίσκο είναι μεγάλο και ο κρατικά επιδοτούμενος επιχειρηματικός κόσμος προτιμά τα σίγουρα, ενώ τέλος και οι βιομηχανίες που πουλήθηκαν σε Έλληνες επιχειρηματίες χρεοκόπησαν εξίσου.

      1. Τι εννοείς όταν λες δεν υπάρχει τεχνογνωσία γιατί μόνο τα ναυπηγία έχουμε, δλδ την ΕΛΒΟ δεν θα μπορούσε να την πάρει κάποια εταιρία π.χ. σαν την eodh ή μια ελληνική κοινοπραξία;

    2. Πέστα ρε φίλε!!! Αλλά βέβαια και οι Έλληνες επιχειρηματίες είναι μεγάλα λαμόγια στο μόνο που αποσκοπούν είναι πως θα πάρουν επιδοτήσεις από το κράτος και γενικότερα είναι πολύ κρατικοδίαιτη δεν υπάρχει σωτηρία λέμε…

  2. Έχει γίνει της παρουσίασης, από αποφάσεις τίποτα όμως. Στα χαρτιά έχουμε FREMM, belhares, viper, spike,…. Κλπ κλπ κλπ. Μην σπαταλάμε άδικα τον χρόνο πάρτε αποφάσεις χθες και υλοποιήστε προγράμματα αύριο. Τώρα είναι η ώρα μια απόφαση μερικώς ορθή είναι προτιμότερη από την μη απόφαση..

    1. Νομίζω ότι το τελευταίο διάστημα τσάμπα γκρινιάζουμε. Δεν είναι μόνο οι νέες φρεγάτες που περιμένουμε και τα Ραφάλ.
      Τα F16 ξεκίνησαν ήδη την διαδικασία μετατροπής σε V, η σύμβαση για τις τορπίλες βαρέως τύπου υπογράφηκε (μαζί με αναβάθμιση υπαρχόντων), τα MH-60R ξεκίνησαν ήδη να κατασκευάζονται (υπογράφηκε και η σύμβαση για την υποστήριξη των Aegean Hawk), οι διαθεσιμότητες των Μιράζ αυξάνονται…
      Υπάρχουν πααααρα πολλά ακόμη να γίνουν αλλά μην λέμε και ότι υπάρχει στασιμότητα τη δεδομένη στιγμή.

  3. Καλές οι ρουκέτες αλλά αξία έχουν μόνο οι κατευθυνόμενες. Διαφορετικά ,οι μη κατευθυνόμενες, κοντά στο μέγιστο βεληνεκές τους θα πάνε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα.
    Το βλήμα ALAS,μου αρέσει πάρα πολύ.ομως βλήματα της κατηγορίας αυτής μαζί με το spike nlos,που χρειαζόμαστε όσο το οξυγόνο που αναπνέουμε, πρέπει να κάνουμε διαγωνισμό, να τα δοκιμάσουμε,να τα παζαρεψουμε και οποίο νικήσει να ζητήσουμε κατασκευή στην Ελλάδα.ειδικα οι Σέρβοι θα τα δώσουν όλα.

    1. Τo ALAS υπο προυποθεσεις αν επιλεγει μπορει να τροποποιηθει στα προτυπα του IDAS ωστε να γινει το αντιελικοπτερικο οπλο των υβ μας μεελαχιστο κοστος ..Αλλα ποιος θα το αγορασει η τροποποιησει σε συνεργασια με τους Σερβους..;

  4. Καλημέρα ! Κάτι άσχετο.χθες το star στις ειδήσεις των 8 το βράδυ είχε ρεπορτάζ για τις φρεγάτες ότι υπάρχει πλήρης συμφωνία για αγορά 4 MMCS πακέτο με τα ναυπηγεία σε Αμερικανούς και ναυπήγηση των 3 στην Ελλάδα.εχουμε κανένα νέο επι τούτου? Δυσάρεστη εξέλιξη.

  5. Δυσάρεστη δεν τη λες, σίγουρα είναι πολύ καλύτερες από αυτές τις 40χροννες standart που θα αντικαταστησουν, άλλο ότι μπορούμε να πάρουμε και καλύτερες. Γιατί όχι και 2 γαλλικές και 4 αμερικάνικες και 4 εκσυγχρονισμενες MEKO.

    1. Γιατί οι MMCS είναι από δύσκολο έως αδύνατο να φέρουν σόναρ τροπίδας και δε γίνεται να έχουμε αποτελεσματική άμυνα κατά υποβρυχίων σε περιβάλλον Αιγαίου μόνο με συρόμενο σόναρ και με το σόναρ του ελικοπτέρου και οι σχεδόν μισού αιώνα S τουλάχιστον διαθέτουν σόναρ γάστρας.

  6. Ποια βλήματα? Το ΠΡΩΤΟ που πρέπει να γίνει είναι η αναβάθμιση και των 116 RM-70
    Η καλύτερη αναβάθμιση είναι η Πολωνική (καλή και η Γιουγκοσλαβική, πιο μέτρια η Τσέχικη), δηλ. η έκδοση WR-40 Langusta (40 x 122 mm) μέγιστου βεληνεκούς 42 χλμ., με ψηφιακό σύστημα ελέγχου πυρός, νέο τερματικό (DD9620T), μονάδα οθόνης αφής, νέα σταθερή συσκευή πυροδότησης, νέο σύστημα πλοήγησης (Talin 5000), νέο ραδιόφωνο (RRC-9311 AP) VHF και νέο σύστημα ψηφιακής ενδοεπικοινωνίας (FONET).
    Η αναβάθμιση αυτή κοστίζει περί τα 180 εκ. , δηλ. περί το 1,5 εκ/μονάδα.
    Κατόπιν κοιτάζουμε και για κατευθυνόμενες ρουκέτες.
    ΑΠΟΛΥΤΩΣ αναγκαία και η αναβάθμιση των ραντάρ πυροβολικού/αντιπυροβολικού και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ μονάδες drones για ακριβέστερη στόχευση.

  7. Δε νομίζω η γερμανία και οι ΗΠΑ να αφήσουν αγορά όπλων από Σερβία. Ίσως αναβαθμιση ρουκετών αλλά δύσκολο.
    Επίσης όσο υπάρχει SPIKE NLOS, αντίστοιχα ή καλύτερα συστήματα από το ισραηλινό δεν έχουν τύχη. Κι όπως βλέπετε ούτε για τα SPIKE κινείται επίσημα κάτι.
    Ίσχυει ότι και με τις belhara. Ο στρατός/ναυτικό επιλέγει με τεχνικά χαρακτηριστικά, οι πολιτικοί στο τέλος επιβάλλουν ότι διαταγές παίρνουν.

  8. Πόσο δύσκολο είναι να κάνεις συμφωνία για συμπαραγωγή Σερβικών συστημάτων στην Ελλάδα (εφόσον τηρούν τις προδιαγραφές + τις βελτιώσεις) όπως ALAS,JERINA I,MGS -25 ,G2000 και ότι άλλο μπορεί να ενδιαφέρει κυρίως τον ΕΣ και να δόσεις και ένα made in EU . Τι λέω τώρα πολύ δύσκολες αποφάσεις για άβουλους και εξαρτημένους πολιτικούς.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *