Η απόκτηση μεταχειρισμένων μαχητικών F-16 Block 60 καθώς και Mirage 2000-9 από την Αεροπορία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων μπορεί να αποτελέσει δυνητική προσθήκη στη Πολεμική Αεροπορία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το δημοσίευμα της ιστοσελίδας eurasiantimes (https://eurasiantimes.com/why-is-the-uae-planning-to-sell-its-latest-f-16-fighter-jets-to-greece/)  τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα φέρεται να σχεδιάζουν την πώληση ενός μέρους των F-16 Block 60 στη ΠΑ δεδομένου πως έχουν ζητήσει από τις ΗΠΑ την απόκτηση αεροσκαφών F-35. Σημειώνεται, ότι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα μετά την κάμψη των Ισραηλινών ανησυχιών έχουν καταθέσει αίτημα στις ΗΠΑ τη προηγούμενη εβδομάδα για να προμηθευτούν το αμερικανικό μαχητικό πέμπτης γενιάς (https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-09-25/uae-submits-request-to-buy-f-35s-from-u-s-after-israel-deal). Σε άλλο άρθρο που δημοσιεύτηκε στις 26/9 από τους Israel Times προκύπτει πως η συμφωνία μεταξύ των ΗΑΕ και των ΗΠΑ για το F-35 μετά και τις ισραηλινές πιέσεις θα περιλαμβάνει μια τεχνολογικώς υποδεέστερη έκδοση των μαχητικών 5ης γενιάς (https://www.timesofisrael.com/expecting-f-35-deal-in-weeks-israel-seeks-downgraded-jet-for-uae-report/).

Θα μπορούσαν τα ΗΑΕ να προσφέρουν στη ΠΑ μεταχειρισμένα αεροσκάφη είτε Mirage 2000-9 είτε F-16 Block 60;

Η απάντηση δεν είναι απλή και όπως φαίνεται είναι αρκετά σύνθετη όμως λόγω της στενής στρατιωτικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και ΗΑΕ, η ΠΑ θα πρέπει να εξετάσει σοβαρά το ενδεχόμενο απόκτησης μεταχειρισμένων μαχητικών F-16 Block 60 καθώς και Mirage 2000-9. Εάν τελικώς, οι ΗΠΑ δώσουν το πράσινο φως για την αγορά των F-35 από τα ΗΑΕ, τα Εμιράτα θα μπορούσαν να διαθέσουν ορισμένα αεροσκάφη προς πώληση ειδικά εάν η χώρα μας θέσει το θέμα εξ αρχής και εγκαίρως.

Τον Νοέμβριο του 2017 τα ΗΑΕ ανακοίνωσαν την απόφαση τους να εκσυγχρονίσουν τα Mirage 2000-9 (https://defencereview.gr/anavathmizoun-ta-mirage-2000-9-ta-iae/). Το συνολικό κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα € 900 εκατομμύρια, κάτι που σημαίνει ότι πρόκειται για ένα πολύ περιορισμένο πρόγραμμα αναβάθμισης. Μάλιστα σύμφωνα με τη La Tribune τα ΗΑΕ αναμένεται να επιλέξουν το Rafale ως τον αντικαταστάτη των Mirage-2000.9, παρά το πρόσφατο ενδιαφέρων των Εμιράτων για το F-35.

Σήμερα τα ΗΑΕ διατηρούν σε υπηρεσία 49 Mirage 2000-9 των εκδόσεων EAD/RAD (πολλαπλού ρόλου) και 15 αεροσκάφη της έκδοσης DAD (εκπαιδευτικά), παράλληλα με 55 F-16 Block.60 Fighting Falcon.

Είτε τα Block 60 είτε τα Mirage 2000-9 (όμοια με τα ελληνικά Mirage 2000-5 Mk2) θα αποτελούσαν ιδανικές προσθήκες στη ΠΑ προσφέροντας στον ελληνικό αεροπορικό οπλοστάσιο αεροσκάφη εξαιρετικών δυνατοτήτων.

Μετά το 2020 τα HAE έχουν προγραμματίσει την προμήθεια 60-80 νέων μαχητικών προς αντικατάσταση των 64 Mirage-2000.9 με πιθανότερες υποψηφιότητες το γαλλικό Rafale και το αμερικανικό F-35.

Συνεπώς, όπως προκύπτει από τα παραπάνω τα ΗΑΕ με την απόκτηση των F-35 θα αντικαταστήσουν μέρος του υφιστάμενου αεροπορικού δυναμικού και ως εκ τούτου, η ΠΑ θα μπορούσε δυνητικώς να αποκτήσει αεροσκάφη είτε Block 60 είτε Mirage 2000-9 εάν υπάρξει αποδέσμευση από τα ΗΑΕ. Η ουσία είναι πως όποιο και από τα δύο αποσυρθούν τα παραπάνω αεροσκάφη θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τα F-4 που βρίσκονται στη δύση της επιχειρησιακής τους ζωής καθώς και των παλαιών F-16 Block 30. Ασφαλώς, καταλυτικοί παράγοντες θα αποτελέσουν οι χρόνοι αποδέσμευσης που δεν φαίνεται να είναι βραχυπρόθεσμοι (καθότι ακόμα δεν έχει υπάρξει παραγγελία) και οι τιμές των αεροσκαφών.

Αυτά φυσικά δεν αναιρούν την ανάγκη η ΠΑ να κινητοποιηθεί εγκαίρως και να διερευνήσει ενδελεχώς τη δυνατότητα απόκτηση μεταχειρισμένων αεροσκαφών από τα ΗΑΕ. Παράλληλα, σε πολιτικό επίπεδο αξιοποιώντας τις αγαστές σχέσεις στρατιωτικής συνεργασίας μεταξύ ΗΑΕ και Ελλάδας, η πολιτική ηγεσία πρέπει να κινηθεί σε ανάλογες διαπραγματεύσεις θέτοντας το ζήτημα στη κυβέρνηση των ΗΑΕ.

Εκτίμηση μας, είναι πως εάν υπάρξει ενδιαφέρον από τη στρατιωτική ηγεσία και πολιτική διαπραγμάτευση από τη κυβέρνηση θα υπάρξουν τα ανάλογα αποτελέσματα. Είτε τα Block 60 είτε τα Mirage 2000-9 (όμοια με τα ελληνικά Mirage 2000-5 Mk2) θα αποτελούσαν ιδανικές προσθήκες στη ΠΑ προσφέροντας στον ελληνικό αεροπορικό οπλοστάσιο αεροσκάφη εξαιρετικών δυνατοτήτων.

Εάν αποκτηθούν τα Mirage 2000-9 η ΠΑ θα συγκροτήσει τρεις γαλλικές Μοίρες όπου όλα τα αεροσκάφη θα αποτελούν πλατφόρμες στρατηγικών όπλων (SCALP EG) και με αυξημένες δυνατότητες εναέριας υπεροχής.

Comments

  1. Εγώ πάλι λέω ότι μετά την αγορά rafale οποιαδήποτε σκέψη για περισσότερα mirage 2000 είναι εντελώς λανθασμένη ως κίνηση. Έτσι και αλλιώς θα πρέπει πριν το τέλος της δεκαετίας να προχωρήσουμε σε αυτά Σιών 18 έως 22 καλύτερα rafale, ενώ έκρηξη η αναβάθμιση των block 50.

    Επομένως, με την μόνη εξαίρεση να παραχωρηθούν σε εξευτελιστική τιμή, κανένα από τα δύο αεροσκάφη δεν φαίνεται να αποτελούν σωστή επιλογή πλέον.

    1. Αυτο ειναι το σωστο…κανονικα θα επρεπε να βρουμε χωρα να δωσουμε τα Μ2000-5ΜΚ2 κ τα ΡΑΦΑΛ να γινουν 30…
      –110-120 φ-16ν
      –30-35 ραφαλ
      –18 φ-35

    2. @yandr
      Διαφωνώ…
      Η τουρκια διαθέτει 230 F16 τα οποία αποτελούν τον κορμό της. Είναι άλλο να προσπαθήσει να εξισορροπήσει την αγορά (λίγων) αεροσκαφών 4+ γενιάς και άλλο να της καταστήσεις (με μικρό για εμάς σχετικά κόστος) όλο τον στόλο obsolete… Με δεδομένη μάλιστα την αδυναμία της να τα εκσυγχρονίσει παρα μόνο με δικά της συστήματα.

  2. Σε περίπτωση που προσφέρουν τα ΗΑΕ,είτε Μιράζ,είτε f16,θα ήταν εγκληματικό να μην αποκτηθούν, σε μια λογική τιμή.πρεπει να αποσυρθούν τα phantom, mirage200egm,f16block30.
    Σε καμμία περίπτωση δεν πρέπει η Π.Α,να βρεθεί κάτω από 200ετοιμοπολεμα α/φ.
    Στην περίπτωση δε που προσφέρουν Μιράζ,πρέπει η Κύπρος να πιεστεί ασφυκτικά προκειμένου να σχηματίσει μια μοίρα α/φ.
    Η ποιοτική και ποσοτική ενίσχυση της Π.Α.,αξίζει περισσότερο και από το οξυγόνο που αναπνέουμε.

  3. Εφόσον έχει αποφασισθεί η απόκτηση RAFALE δεν νομίζω να περσεύει σάλιο για οτιδήποτε άλλο ποσο μάλλον την απόκτηση μεταχειρισμένων μαχητικών

    Εάν δεν προχωράγαμε στη πατάτα της απόκτησης RAFALE τότε σαφώς έπρεπε να ενδιαφερθούμε για μερικά μεταχειρισμένα -9 προς σχηματισμό 2hs μοίρας και αντικατάστασης των

    Τα B60 είναι τελείως διαφορετικά από τα υπάρχοντα F16 οποτε η απόκτηση τους περισσότερα προβλήματα θα δημιουργούσε από άποψη πολυτυπίας

    1. Μηπως πιστευεις οτι η ΠΑ θα αντικαταστησει 80 (AUP,bl.30, EGM) με μια μοιρα(12) F-35?

      Παρα πολυ σωστη κινηση θα ηταν η Αγορα 2 μοιρων mirage2000 προς αντικατάσταση ολων αυτών των τύπων που σε συνδυασμό με την εισαγωγή RAFALE θα εκτόξευαν την ΠΑ σε τρομερές επιχειρησιακές δυνατότητες.

      1. Η εισαγωγή νέου τύπου μαχητικού και μάλιστα δικινητήριου συνεπάγεται τεράστιο κόστος σε υποδομές χρήσης και συντήρησης και εκπαίδευσης προσωπικού

        Η αεροπορία δεν μπορούσε να συντηρήσει τα μονοκινητήρια m2000 και κράτησε βασικά τα f16
        Νομίζουμε πως θα μπορέσει να υποστηρίξει και RAFALE??ταυτόχρονα?
        Για ποσο καιρό?

        Τύπος σε 24 μονο δεν είναι διατιHρισIμος από καμια αεροπορία!
        Πρέπει αργότερα να αποκτηθεί 2H μοίρα από rafale και να φύγουν τα -5
        late 2020s:
        80+F16V
        36? RAFALE
        38? B50+

        Για το f35 βλέπουμε psot 2030!!

        Αλλα φοβάμαι πως θα πάμε να πάρουμε και …μιση μοίρα από αυτά ώστε να ολοκληρώσουμε τη σαλάτα!

        1. Η χώρα μπορεί να συντηρεί 60 δικινητήρια μαχητικά όπως έκανε με τα F4 επί 35 χρόνια με σαφώς μικρότερο ΑΕΠ. Το γεγονός ότι χρεοκωπήσαμε δεν σημαίνει ότι δεν θα ξανασηκώσουμε κεφάλι ποτε΄…

        2. «Νομίζουμε πως θα μπορέσει να υποστηρίξει και RAFALE??ταυτόχρονα?
          Για ποσο καιρό?»

          Σε αλλη φάση της οικονομίας ειμασταν εδώ και 10 χρόνια σε αλλη φάση μπαινουμε τώρα. Αν δεν στραβωσει τιποτα με καμια πτωση κομήτη ξερω γω, θα εχουμε μεγαλυτερη ευχαιρια για αμυντικες δαπανες.

        3. Αυτο το… εισαγωγη νεου τυπου ειναι θεσφατο ?
          Πολυ σερνεται τελευταια απο ειδημονες και μη, απλα για να δικαιολογησει τα αδικαιολογητα…
          Aφορα μονον την Αεροπορια ?
          Και τα Leo νεος τυπος ηταν οπως και οι νεες Φρεγατες S 300 tor m1 patriot κτλ κτλ
          Σαραβαλα ξεχασε τα.
          Απο δω και στο εξης θα ψωνιζουμε απ το πανω ραφι οσο μας επιτρεπουν τα οικονομικα μας
          Λιγοτερα σε αριθμο, ανωτερα σε επιδοσεις.
          Με τη δικη σου λογικη να μεινουμε σε παλαιου τυπου οπλικα συστηματα..διοτι θα ειναι οικονομικα…
          Η ΠΑ μπορουσε να συντηρησει τα Mirage…οπως εκανε παντα με τα προιοντα μειντ ιν ουσα.
          Καποιοι… δεν την αφηναν.
          Ποτε θα το καταλαβεις αυτο επιτελους…?
          Πρωτη φορα που κανουμε υπερβαση σε οπλικο συστημα και αντι να το υποστηριξουμε αμεσως η κλασσικη συνταγη της απαξιωσης.
          Μια κριτικη προσεγγιση θα ηταν, εαν ηταν σωστο να παμε σε δικινητηριο αεροσκαφος..
          Γεωστρατηγικη επιλογη λογω Κυπρου.
          Τελεια και παυλα.
          Κινηση με πολλους αποδεκτες , ιδιαιτερα δε στους απεναντι , για να γνωριζουν οτι η Κυπρος δεν κειται Μακραν…
          Δεν εχει πλεον καμμια δικαιολογια το δουλοπρεπες πολιτικο συστημα
          Εβγαλαν μονοι τους τα ματια τους.
          Ας προσεχαν.
          Οντως εκαναν μεγαλη Πατατα που πηραν τα Rafale.

      1. @pa
        Έχω γράψει τους προβληματισμούς μου!
        Μην επαναλαμβανόμαστε!
        Κάτσε να δούμε τι ποτε και ποσο θα υπογραφει και το ξανασυζητάμε!

        1. Καλησπέρα. Η οποιαδήποτε προτεινόμενη ενέργεια έχει θετικά και αρνητικά. Σε κάθε περίπτωση, πέραν των τεχνικών ζητημάτων που πρέπει να αντιμετωπίζονται ακόμη και σε βραχύ χρονικό ορίζοντα, υπάρχουν δύο παράμετροι που δεν πρέπει ποτέ να μας διαφεύγουν: 1. Ότι αν δεν υπάρχουν σαφείς πολιτικοί στόχοι, όποια ενέργεια και αν επιλεγεί μόνο τις αρνητικές συνέπειες θα αισθανθούμε. 2. Ότι η χώρα έχει απεριόριστες δυνατότητες παραγωγής πλούτου και κατά συνέπεια είτε αγοράς είτε εγχώριας ανάπτυξης οπλικών συστημάτων. Κατά συνέπεια, αν δεν απαντηθεί η ερώτηση «Πως θα απελευθερωθεί η Ελλάδα ΚΑΙ η Κύπρος από την τουρκική απειλή σε μόνιμη βάση;», από την ελληνική κυβέρνηση (θα πρόσθετα και την κυπριακή), με εγγυήσεις ότι θα αποτελέσει βασικό πυλώνα πολιτικής και για τις επόμενες ελληνικές κυβερνήσεις (θα πρόσθετα και τις κυπριακές) και με απάντηση ευρείας αποδοχής από την ελληνική (θα πρόσθετα και την κυπριακή) κοινωνία, μην περιμένετε τίποτα. Η τουρκία δεν «παίζει» με κριτήρια Ευρώπης ή Δύσης γενικότερα. Τα κριτήριά της στις έννοιες «κόστος» και «όφελος» είναι εξ’ολοκλήρου διαφορετικά. Η έννοια της αποτροπής στην περίπτωση της τουρκίας λειτουργεί σαν κίνητρο. Η εχθρότητα των τούρκων εναντίον μας έχει ρατσιστικό κίνητρο και κατά συνέπεια η σύγκρουσή μας μαζί τους δεν πρόκειται να περιοριστεί σε αψιμαχίες κατά τις οποίες ένα ανώτερο τεχνολογικά δικό μας αεροσκάφος θα επιτύχει 3 καταρρίψεις… Η ορθότητα του Κονδύλη και του Αργυρόπουλου τείνει πλέον στο άπειρο. Με απεριόριστο σεβασμό στην ιστοσελίδα που προσπαθεί να ενημερώσει εμπεριστατωμένα και τους αναγνώστες της που δείχνουν με τα σχόλιά τους την αγωνία τους για την επικράτηση της Ελλάδας.

          1. «Η ορθότητα του Κονδύλη και του Αργυρόπουλου τείνει πλέον στο άπειρο.»

            Τον Κονδύλη τον ξέρω, τον Αργυρόπουλο όχι. Ποιος είναι;

          1. Εγώ δεν έχω κάνα θείο ονόματι N
            Δεν πας να του δώσεις ο ίδιος ??

            Μάθανε πως το forum πάει απάνω και πλάκωσαν και τα τρολακια τώρα

          2. Όταν ο ένας κουλός γλεντάει τον άλλο κουλό.

            https: //twitter.com/platitudinous/status/1310559355176181760

            Γιατί και οι 2 είναι «ότι πουν οι Αμερικάνοι».

            Φιλάκια στον Κουλό σου.

      2. Η καραμελα βγαινει απ το εργοστασιο σε μια γευση.
        Οικονομια.!!!
        Με την ιδια λογικη υποστηριξαμε και τα 214….
        Νεος τυπος, εκπαιδευσεις, υλικο κτλ…Αρα ταφοπλακα για το ΠΝ
        Τωρα με τα Rafale το ιδιο αφηγημα….
        Ας μεναμε με τα F16 v … οταν και εφ οσον αναβαθμιστουν
        Για τα mirage δεν εφταιγε καμμια ηγεσια,εφταιγαν οι Γαλλοι που ηταν ακριβοι,οποτε ορθως απαξιωθηκαν…
        Οποτε καλυτερα να το κλεισουμε το μαγαζι…διοτι οι τεχνολογιες τρεχουν και δεν συμφερει οικονομικως να ακολουθουμε τις εξελιξεις.
        Καποτε ειχαμε τα αναλογικα τηλεφωνα,1 μοναδα ανα κληση…
        Τωρα iphone των 1000 ευρω και κληση ανα 3λεπτο….

    2. ρε εσυ φιλος ειλικρινα ενω εχεις γνωσεις και εισαι ψαγμενος αυτη η αρνητικοτητα που βγαζεις σχεδον σε ολα τα σχολια σου ειναι απιστευτη….βλεπεις μονιμος το αρνητικο,το θετικο ουτε που σε ακουμπαει και αυτο γιατι εχεις μια παγιομενη αποψη που ετσι σε βολευει…πατατα η αποκτηση των RAFALE? που κανονικα επρεπει να βγεις στο μπαλκονι και να αναψεις καπνογονο που θα αποκτησουμε ενα τετοιο μαχητικο με δυνατοτητες και οπλα που τα μεμετια θα χασουν τον υπνο τους,αλλα εσυ εκει το βιολι σου θα μεινουν «παρκαρισμενα»θα κοψουν «αλυσιδα» ,μεχρι και στον Κ.ζικιδη που μας δινει απλοχερα τις γνωσεις του εσυ εκει να λες τα δικα σου…ελεος!!!

        1. iTS THE facts my dear boy the facts!!

          Ένα μαχητικό για να κάνει αυτό για το οποιο αγοράστηκε πρέπει να έχει και το ανάλογο fos
          οι πιλότοι την ανάλογη εκπαίδευση
          A και τα απαιτούμενα όπλα!

          Η μέχρι τώρα πορεία των ελληνικών εξοπλιστικών με κάνει σχεδόν σίγουρο πως ΔΕΝ….!

          Μια αγορά χωρίς κανένα προγραμματισμό που έγινε στο πόδι για να μην τσινήσουν οι Γάλλοι με τα καραγκιοζιλίκια των [email protected]!!

          Τα έχω γράψει και στα ξαναγράφω:

          Η αεροπορία δουλεύει ΟΡΙΑΚA με παρα πολλά συστήματα /αεροπλάνα /όπλα καθηλωμένα αχρHστοποιιμενα λόγω έλλειψης συντήρησης επισκευών fos ανταλλακτικών

          Σε μια τέτοια αεροπορία η κοινή λογική λέει πως ΠΡΏΤΑ φτιάχνεις αυτά που έχεις και ΑΝ σου περισσεύουν κοιτάς τι θα προσθέσεις!

          Εδώ αναγγείλαμε [email protected] 2 billion και όλα τα αλλα ρόιδο!

          Ο προϋπολογισμός του 21 θα βγει σύντομα εκεί θα δείξει που θα πάει το πράγμα και ποσο σοβαροί είναι!

          Διότι μέχρι τώρα 15 μήνες κυβέρνηση ΔΕΝ είναι σοβαροί!

          Και μην διαβάσω κάνα δεξιό τρολακι να με λέει ΖAIΟ!
          Όσοι παρακολουθούν τι γράφω ξέρουν τις θέσεις μου και για τους Προηγούμενους AΧΡΗΣΤΟΥΣ!!

          1. Οι γάλλοι με τις Bel, στη τελική εμπόριο κάνουν, όπως και όλοι, το έχω ξαναγράψει, απ τη στιγμή που δε παράγεις ούτε βίδες, εάν θες βάζεις το χέρι βαθειά στην τσέπη. Κανένας δε σου πουλάει τίποτα για την ψυχή της μάνας σου.

  4. Αν τα έδιναν αύριο και σε τιμή ευκαιρίας, ναι, αλλά επειδή δεν θα συμβεί αυτό, η απάντηση είναι όχι και ευχαριστούμε.

    Και αυτό, γιατί ρεαλιστικά:
    1) δεν πρόκειται να δώσουν κανένα από αυτά πριν να παραλάβουν τα F-35 που αυτό είναι κάπου το 2027. Ως τότε και εμείς θα παραλαμβάνουμε το ίδιο αεροσκάφος. Το ίδιο συμβαίνει και με τα F-16.

    2) τι νόημα θα είχε να πάρουμε το 2027 έναν τύπο αεροσκάφους που θα είναι στα τελευταία του?

    3) δεν θεωρώ ότι θα τα έδιναν σε τιμή ευκαιρίας, άρα γιατί να μην πάρουμε και άλλα μεταχειρισμένα Rafale. Καλύτερα πχ να πάρουμε 20 μεταχειρισμένα Ραφάλ, παρά πχ 40 μεταχειρισμένα Μιράζ ή F-16. Αυτά όλα είναι 3+ γενιάς, αυτή την στιγμή υπηρετεί η 5η και έρχεται με μεγάλη ταχύτητα η 6η γενιά. Εμείς θα αγοράζουμε 3ης? Η έμφαση πρέπει να είναι καλά μεταχειρισμένα 4ης, και λίγο λίγο να μεταβαίνουμε στην 5η και 6η.

    Άρα άκυρο. Να πουληθούν τα 2000 και τα blk30 με αγορά επιπλέον Ραφάλ, και τα F-4 θα αποσυρθούν με την εισαγωγή των F-35. Και θα έλεγα ότι πλέον πρέπει να εστιάσουμε όχι σε «κενές» οροφές, όπου θα έχουμε πχ 230 αεροσκάφη και θα πετάνε τα 170, αλλά να έχουμε π.χ. 190 και να πετάνε όλα.

    1. Οι «Ρίπες» είναι το μέλλον. Τελεία. Τώρα, αν αύριο μας έδιναν μερικά -9 σε «συμβολική» τιμή με πλήθος ανταλλακτικών δε νομίζω πως θα χάναμε την ευκαιριά.

  5. Αναιρειται το προηγουμενο αρθρο περι πολυτυπιας.
    Μονοδρομος η επενδυση στα Rafale με 2η και 3η μοιρα στο μελλον…
    Αναμενοντας την αντιδραση της Τουρκιας,η μοναδικη σκεψη θα αφορα σε F 35 εφοσον υπαρχει ηδη δεσμευση.
    Αναμενουμε τα αποτελεσματα της επισκεψης Πομπεο
    Στρατηγικη συμφωνια που θα περιλαμβανει εξοπλισμους ειναι το αναμενομενο,ευελπιστουμε μη συρθουμε σε διαλογο επι ζημια των Κυριαρχικων μας Δικαιωματων

  6. Μακάρι να αποκτηθούν είτε το ένα είτε το άλλο. Μιλάμε για σοβαρή ενίσχυση.

    Τα F-16E/F δε, είναι κορυφαία F-16. Έχω την εντύπωση, πως και τα δυο θα χρειάζονταν τροποποιήσεις σε λογισμικό και κάποια συστήματα για προσαρμογή στα Nατοϊκά specs, ασύρματοι, IFF κ.α.

    Νομίζω πως στα F-16E/F προβλέπεται να μπει το APG-83, δεν θυμάμαι καλά όμως.

  7. Τυλιξε μου 12 9αρια κ 36 60αρια

    18 Rafale f-3R
    +36 Mirage(12-9 + 24-5 με link16)
    +84 f-16 Viper
    +36 f-16 block 60
    +36 f-16 block 52+ adv
    ————————————-
    = 210 Fenerbahce bye-bye

    ΞΥΠΝΑΤΕ ΜΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ

    1. Γιατί, θα μας χαλούσε δηλαδή στα επόμενα χρόνια να γινόταν το:

      40 Rafale
      24 Μιράζ 2000-5
      150 F-16 Viper

      (αν αντί να δώσουν τα λεφτά να πάρουν τα Μιράζ και τα F-16 blk60, να αγόραζαν επιπλέον Ραφάλ, και να έκαναν Viper όλο τον στόλο των F16?)

      Και μετά, από το 2027, να γινόταν:
      64 Ραφάλ
      24 F-35
      120 Viper (με τα Viper να αντικαθιστούνται σιγά σιγά με F-35 και FCAS)

  8. Μονο τα Mirage 2000-9 συμφέρει να αποκτηθούν. Τα F-16BL60 είναι εντελώς διαφορετικό αεροσκάφος από ότι έχουμε, το οποίο θα απαιτήσει μεγάλες δαπάνες για υποδομές, κάτι που δεν συμβαίνει με τα Mirage 2000-9.

  9. Προσωπικά θεωρούσα πολύ ενδιαφέρον να περνάμε από ΗΑΕ ένα αριθμό 20- 24 Miraz 2000-9, ωστε να συγκροτήσουμε 2 μοίρες γεμάτες Miraz. Περα απο αυτού η προσθήκη 20-22 Rafale και μεταχειρισμένα ή και καποια καινούργια ….θεωρω σαφώς καλύτερη. Ετσι ωστε γυρω στο 2030 να εχουμε:
    -2 μοίρες Miraz 2000-5/9
    -2 μοίρες Rafale
    – 84 F16 Viper (ιδανικά 120 με το εκσυχρονισμό block 50)
    και ολα τα αλλα απόσυρενα πλην block50 αν δεν εκσυχρονιστουν σε viper.
    Φυσικα αν ΗΑΕ αποφασίσουν να δωσουν τα 2000-9 σε τιμες χαμηλές ….προφανώς να παρουμε 40 ισως και περισσοτερα για συγκροτήσουμε τουλάχιστον 3 μοίρες Miraz 2000-5/9.

  10. Αποκλείετε κατά τη γνώμη μου να δώσουν f16 Block60. Το συγκεκριμένο θεωρώ πως είναι και ανώτερο απ ότι θα είναι τα δικά μας 52αρια όταν θα αναβαθμίστουν σε viper.
    Πολύ δυνατότερος κινητήρας, μάλλον καλύτερο radar, πάνω κάτω ίδιος υπολογιστής, καλύτερο σύστημα αυτό προστασίας.
    Θα έχει φοβερή συνεργασία με το F35, (αν πετάει και δεν έχει αστραπές, και με τις άθλιες διαθεσιμότητας), οπότε γιατί να δώσουν τέτοια φοβερά f16?
    Tα mirage τώρα είναι φοβερή ευκαιρία να κινηθούμε από τώρα και να τα κλείσουμε τλνα τα πάρουμε το 2025 με την παραλαβή των F35 τότε ίσως να μπορεσουν να μας δώσουν 12 κομμάτια με 200εκρια πιστεύω συνολικά τα παίρνουμε.
    Και με τη 2η μοίρα Rafale.
    Θα έχουμε 36 Rafale και 24+12=36 άρα 2 μοίρες επίσης mirage 2000-5.
    Αν δεν έχουμε λεφτά ίσως να τα ανταλασσαμε με 4-5 nh90, αφού τώρα έχουμε 14 και πετάνε 2-3. σε λίγα χρόνια που θα τα ενεργοποιησουμε όλα και θα πάρουμε. Και τα υπόλοιπα θα έχουμε τότε 20 ας πέσουμε στα 15, και ας πάρουμε κάνα 2 παλιά μτχ σινουκ από τα αποθέματα των ηπα για τη μεταφορά των ειδικοδυναμιτων.

  11. Δύο εξαιρετικά αε/φή για καθημερινή «λάτζα» στο Αιγαίο με πιο κοντινό σε υπάρχουν υλικό το γαλλικό -9.
    Εννοείται πως και το 60άρι είναι ένα πολύ καλό αε/φος αλλά σε μια τέτοια περίπτωση θα προέκυπτε και πάλι μερικό πρόβλημα ομοιοτυπίας με τα υπό αναβάθμιση Viper. Το 60άρι είναι ένα one off project για το οποίο θα άξιζε η απόκτηση μόνον εάν μπορούσε να αποκτηθεί το σύνολο. Σε κάθε περίπτωση η ΠΑ πρέπει να έχει τα μάτια της 1000 και 400 ενόψει μιας τέτοιας ευκαιριάς.

  12. Τζαμπα χαρηκα στην αρχη μολις ειδα την πηγη euroasiatimes ομολογω εριξα μια ματια στα πεταχτα στο αδιαφορο σχεδον, και πηγα στα σχολια , προσωπικη αποψη φυσικα ειναι τελειως αναξιοπιστη σαν πηγη πληροφορησης. _

  13. Ωραία σχόλια αλλά :

    Αναρωτήθηκε κανείς σε τι αεροπλάνα θα εκπαιδευτούν οι ιπτάμενοι για να πετάξουν τα Ραφαλ, τα Μιράζ και τα F-16;;;

    Στα 2-3 Τ-2 που έχουν απομείνει;;;
    Σειρές ιπτάμενων που έχουν αποφοιτήσει από την ΣΙ
    δεν έχουν καν τελειώσει το επιχειρησιακό στάδιο.

      1. Και μετά μου γραφεις γιατί θεωρώ πατάτα την αγορά των RAFALE έτσι όπως πάει να γίνει!!

        Θα ρουφήξει όλα τα διαθέσιμα κονδύλια και δεν θα προχωρήσει τίποτα άλλο
        Από FOS μέχρι εκπαίδευση και από PATRIOT μέχρι C4I/RADAR!!

        Μια αεροπορία δεν είναι μονο τα μαχητικά!

        Εάν είχαν προγραμaτισει την αγορά και ΔΕΣΜΕΥΤΕΊ για την ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ αύξηση των δαπανών για την αεροπορία για RAFALE τότε ok αλλα μέχρις στιγμή δεν έχουν δεσμευτεί για καμια ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΗ αύξηση δαπανών!

        1. Ελα ρε CK τοσα phantom ειχαμε παλαιοτερα και δεν ετιθετο καποιο θεμα οικονομικο μια αυξηση προυπολογισμου θελει – αυτη που χρειαζεται – στο κομματι εκπαιδευσης υποστηριξης και τελος.
          Αν θελουν το κανουν, το βλεπουν, ουτε παρα πεντε θα υπαρξει πλεον αλλα ουτε και πεντε για πολεμο με τουρκια ή ενα σοβαρο επεισοδιο ειτε τραβηξει μηνες ειτε μερες.

          1. Ποσα phantom πετάνε?
            To 40-50%??
            max?!!
            Ποσα m2000,T2,T-6,C130,C27,SUPER PUMA, πετάνε???

            Μην κοιτάς τις ονομαστικές οροφές!!!

            Πρέπει να κοιτάμε ΠΟΣΑ αεροσκάφη μπορούμε να κρατήσουμε επιχειρησιακά με >70% διαθεσιμότητα με τα διαθέσιμα κονδύλια!

            Και όταν γράφω επιχειρησιακά ενvoώ με τα σύστημα αυτοπροστασίας τα όπλα τα ατρακτίδια και βεβαια την ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ των ιπταμενων
            Το NATO κάποτε θεωρούσε αξιόμαχους ιπταμενους με το 150h χρόνο ελάχιστο
            Που είμαστε τώρα? 80? 50? 40h???

            Και δεν είμαστε Βέλγιο Ολλανδία κλπ που σηκώνουν κάνα F16 /…F35 για να κυνηγήσουν κάνα γλάρο στη βόρεια θάλασσα με σβησμένο transpoder

          2. Προ κρισεως ποσα phantom πεταγανε; Τελος παντων, σιγουρα το αεροσκαφος και τα οπλικα συστηματα πλεον ειναι ακριβα αλλα εχουν γινει και πιο φανατηφορα. Απλο παραδειγμα ειναι το rafale δυο εως τρεις φορες μεταφερει οπλικο φορτιο απο το mirage και το f 16. Ειναι πλεον λαθος να γινεται συγκριση με το τι γινοτανε στο παρελθον.
            Ενα αλλο, το 18 αιωνα χρειαζοσουνα στρατο, τωρα με λιγοτερο στρατο κανεις μεγαλυτερη ζημια απ οτι τοτε και με επιλογες διαφορετικων στοχων και πολλων, απο το πεζικο.

          3. @CK
            Παρεμπιπτόντως τα rafale έχουν πιάσει διαθεσιμότητα 95% στην Ιορδανία, οπότε 3 μοίρες – έστω από 18 αεροσκάφος – με 95% είναι ετοιμοπόλεμες.

          4. @PA

            Get serious!

            Οι Γάλλοι επέτυχαν 95% διαθεσιμότητα σε ποσα rafale που είχαν στην Ιορδανία?
            Ολάκερα 3? 6? 9?

            https://english.alarabiya.net/en/News/middle-east/2014/11/29/Three-French-mirage-jet-fighters-deployed-in-Jordan-

            Κάτσε να δούμε τι και αν θα υπογραφει για τα RAFALE και τα ξανασυζητάμε

            Μετά κάνα δυο χρονια τα βλέπω και αυτά να λιάζονται στο Τανάγρα air parking!!

      2. @ΠΑ
        Αγαπητέ φίλε συμφωνώ μαζί σου. Η επόμενη κίνηση πρέπει να είναι απόκτηση εκπαιδευτικού προκεχωριμενης εκ/σης.
        Όμως πρέπει να γίνει διεθνής διαγωνισμός. Όχι απευθείας ανάθεση.Μ346 ναι αλλά και Τ50,που μπορείς να τσιμπήσεις και μερικά μεταχειρισμένα από τους Ν.κορεατες,με τη βοήθεια της Λ.Μ.
        12+12μεταχειρισμένα, είναι ο,τι πρέπει στην παρούσα φάση.
        Διεθνής διαγωνισμός, λοιπόν.

        1. @C.p
          Ολα δείχνουν ότι το μοντέλο της αεροπορικής εκπαίδευσης θα αλλάξει (για μένα καλώς). Πάμε σε ιδιωτικές εταιρείες που θα παρεχουν τα αεροσκάφη τα οποία έτσι θα είναι πάντα σύγχρονα.

          1. Για μεγαλες αεροποριες πχ αμερικη, Κινα, Ρωσια κτλ δε θα ελεγα οχι, αλλα σαν την δικια μας γιατι να μη μεινιυμε στο κλασσικο παραδοσιακο; τουτεστιν δικα μας εκπαιδευτικα, ουτως η αλλως απο 150-200 μαχητικα θα εχουμε.

  14. Μονο short-measure κινησεις, με τα Rafale γλυκαθηκαμε και δεν θελουμε κατωτερα αεροσκαφη πλεον.
    Εξαλλου διαφορετικοι τυποι απο αυτους που υπηρετουν ηδη…
    Θα μπορουσαν να αντικαταστησουν δηλαδη παλαιοτυρους διαφορετικους τυπους των α/φων.
    Αλλα και παλι με διαφορετικο τυπο …και αυτα οταν παραλαμβανουν F-35.
    Να ΕΝΤΑΞΟΥΜΕ δηλαδη μιραζ και φ-16 το 2025?

  15. Η Ελλάδα το 2030 θα είχε ιδανικά:

    112 F-16 Viper
    40 Rafale
    40 F-35
    (αν μπορούσε να πουλήσει τα παλαιότερα F-16 και Mirage)

    Ή ρεαλιστικοτερα:

    84 F-16 Viper
    38 F-16 Block 52+
    40 Rafale
    Και για λατζα
    25 Mirage 2000-5
    32 F-16 Block 30

    Καθόλου άσχημα αν συνοδεύονται από όπλα, ατρακτιδια, διαθεσιμότητες.

    Όλες οι αλλες αγορές θα αφαιρούσαν και δεν θα προσέθεταν.

      1. Λατζα = αναχαιτίσεις. Δεν απαξιώνω τα Mirage, αλλά εφόσον πήγαμε στα Rafale έχουν πλέον προκαθορισμένο χρόνο ζωής. Για όσο οι διαθεσιμότητες τους είναι ανεκτές. Άλλωστε τα F-16 είναι δεκαετίες νεότερα των Mirage.

        Ελπίζω να μην στέλνουμε Rafale για αναχαιτίσεις!! Τα Mirage κάνουν την βρώμικη δουλειά αποτελεσματικότατα.

  16. Αξίζουν μόνο τα Mirage για μια ακόμα μοίρα με γνωστό και σχεδόν ίδιο αεροσκάφος με τα 5αρια. Θα ήταν για εμένα μια μεγάλη αναβάθμιση και όπως έχω ξαναπει αν στη ντανάγρα είχαμε δύο μοίρες με τα mirage -5/-9 και στην Κρήτη τα rafale συν δυο-τρία ιπτάμενα τάνκερ σε Σούδα-Ελευσίνα θα μοιράζαμε «τρόμο» στην Τουρκία. Τα block 60 ενώ είναι πάρα πολύ καλά μαχητικά το πρόβλημα είναι ότι είναι εντελώς καινούργια σχεδόν σε όλα(κινητήρας, ραντάρ κτλ) και αν ακόμα και λαμβάναμε 40 μαχητικά θα κόστιζαν αρκετά χρήματα(ουσιαστικά ένα νέο μαχητικό) που πλέον με το μυαλό της ΠΑ στα rafale και στο μέλλον που φαίνεται να είναι τα F-35 δεν νομίζω να βρίσκονται τα χρήματα. Εκτός και αν πηγαίναμε σε 40 μαχητικά για να φύγουν και να μεταπωληθούν τα παλιά 50ρια/30ρια όπως είναι. Έτσι να είχαμε 84 viper και 40 60ρια και στο μέγιστο δυνατό χρόνο ένταξης(τα μαχητικά είναι άθικτα όπως αναφέρουν ξένα μέσα παλαιότερα) με προοπτική και αναλόγως των αραβικών προθέσεων για το μέλλον της δικής τους αεροπορίας για τα υπόλοιπα 40.

    1. Συμφωνώ, ιδανική πρσθήκη είναι 20 – 24 Μ2000-9 ώστε να σχηματιστούν δύο μοίρες που θα υπηρετήσουν ακόμα 15 – 20 χρόνια. Τα F16B60, έχουν πολλές διαφορές με τα δικά μας και δεν αξίζει η επένδυση.

      Ιδανικά 20 Μ2000-9 με 400 εκ και μία ακόμα μοίρα Rafale έως το 2027. Οπότε φεύγουν όλα τα Μ2000 και τα F4. μετά παραγγελία 40 F35, ώστε να φύγουν τα F16B30.

      Δηλαδή ΠΑ 2027
      40 Rafale
      44 M2000-5/9
      84F16V
      38F16M
      30 F16B30 (σύνολο 236)

      ΠΑ 2032
      40 Rafale
      40 F35
      38 M2000-5/9
      80 F16V
      35 F16M (σύνολο 233)

      Με διαθεσιμότητες 75% είναι 175 μαχητικά έτοιμα για δράση. Και τι μαχητικά!!!

  17. Απόσυρση phantom (30;;; !!!) και f16b30 (30;;; !!!)

    15 m5-9 και 15 f16b60 όλα με 4πλάσιες δυνατότητες.

    Ta rafale είναι ακριβό ανα ωρα πτήσης αλλά πρέπει αν όχι να αποκτηθούν τουλάχιστον +12 για να γίνουν 2 μοιρες των 15 (βλ 335, 336), τουλάχιστον να φτάσουν σε +20 (δηλ 24), έστι ώστε η 1 να έχει τα α/ε όπλα.

  18. Δεν υπαρχει περιπτωση να πουλησουν τωρα μαχητικα οι εμιρατιανοι.Ισως στο τελος της δεκαετιας,αλλα δεν θα ειμαστε οι μονοι που θα τα θελουμε,για αυτο πρεπει να εχουμε ξεκινησει συζητησεις απο τωρα .Τοσο συγχρονα μαχητικα δεν βρισκονται πουθενα και για οσους λενε μονο καινουργια και μεταχειρισμενα 4ης γενιας εχω να πω οτι λεφτα δεν δινουν οι κυβερνησεις μας και μην περιμενουν νεες αγορες rafale.Οσον αφορα το αν θα εχουν μελλον στην Π.Α. αν τα παρουμε στο τελος της δεκαετιας ας σκεφτουν οτι τα υπαρχοντα mirage 2000-5mk2 και τα f-16 μας θα πετουν σιγουρα το 2040 και βαλε.

  19. Πως απο το speculate και
    «οι ειδικοί εικάζουν ότι το Αμπού Ντάμπι θα μπορούσε να πουλήσει μερικά από τα παλαιότερα αεριωθούμενα αεροσκάφη F-16 στην Ελλάδα»
    φτάσαμε στο
    «τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα φέρεται να σχεδιάζουν την πώληση ενός μέρους των F-16 Block 60 στη ΠΑ»

  20. Τα Mirage 2000-9 που θα εκσυχρονιστούν είναι αυτά που αποκτήθηκαν μετά το 2000 καινούργια.Τα υπολοιπα που εκσυχρονίστηκαν και που είχαν αγοραστει πριν το 2000 είναι αυτά που μπορούν να είναι διαθέσιμα για εμάς.Τα F-16 block 60 ξεχάστε τα είναι ότι καλύτερο κυκλοφορεί, καλύτερα κι από τα viper που θα πάρουμε.

  21. ΤΑΠΕΙΝΗ ΜΟΥ ΑΠΟΨΗ ΘΑ ΤΗΝ ΞΑΝΑΠΩ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ 2 ΣΤΟΛΩΝ ΜΑΧΗΤΙΚΩΝ ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΙΑ 2 ΠΡΟΣ ΕΝΑ [ 2Χ1] ΑΠΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ ΜΕ ΓΑΛΛΙΚΑ ΜΑΧΗΤΙΚΑ – ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΕΠΕΙ ΑΠΟ ΤΑ 155 F16 ΝΑ ΕΧΕΙ 123 F16 ΣΕ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ VIPER ΣΥΝ 24 F35 = 147 ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ 74-78 ΓΑΛΛΙΚΑ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ 12-16 ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΓΑΛΛΙΚΑ ΑΡΑ = ΘΕΛΕΙ 4 ΜΟΙΡΕΣ . – ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ = ΑΦΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ RAFALE ΕΜΠΡΑΚΤΗ TA EΠOMENA 2-3 Η ΘΑ ΠΑΕΙ ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΟΙΡΑ RAFALE Η ΘΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΑ ΠΑΛΙΑ MIRAGE ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ ΜΕ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ Κ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΑΡΑ Κ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ…ΟΤΙ ΚΙ ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ
    ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΙΓΟΥΡΟ = ΔΙΑΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΤΑΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΠΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΟΛΑ LINK 16 KI RADAR AESA…ΕΙΔΩΜΕΝ

  22. Τα Blk60 είναι σχεδόν αδύνατο να φύγουν σύντομα. Επένδυσαν πολλά λεφτά σε ένα ουσιαστικά build to order F-16 για να τα δώσουν τόσο σύντομα.

    Είναι πιο πιθανό να φύγουν Μ2000-9 γιατί από όσα έχουν θα εκυσγχρονίσουν maximum 40 οπότε σίγουρα μένουν κάποια που μπορούν να μας δώσουν να συμπληρώσουμε 2 μοίρες. Όσο για το κόστος είναι γνωστό ότι τα ΗΑΕ θέλουν τα Blk30 μας για να τα χρησιμοποιούν για εκπαίδευση και θα μπορούσαμε να κανονίσουμε κάποια ανταλλαγή. (ίσως για αυτό τα αποσύραμε από τον διαγωνισμό της Κροατίας).

    Επίσης τα ΗΑΕ έχουν Hawk και MB-339 που τα πάνε για απόσυρση λόγω των PC-21.

  23. Ειμαι της αποψης οτι η ΠΑ χρειαζεται στολο 2-1 σε αναλογια αμερικανικης με γαλλικης προελευσης.Αρα 123 F16VIPER +24 F35 =147 ΚΑΙ 4 ΜΟΙΡΕΣ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΜΑΧΗΤΙΚΩΝ = [ 74-78]- Απο αυτα μετα απο επιχειρησιακη εμπρακτη αξιολογηση του rafale θα κρινει εαν χρειαζομαστε μια νεα μοιρα απο rafale η επιπλεον mirage .Πιθανολογω οτι λογω της σωστης τασης για ομοιογενεια του στολου η θα αντικατασταθουν η θα αναβαθμιστουν τα παλια mirage κι [οχι μονο ενοοω τα f16 ]και θα προστεθουν καποια επιπροσθετα mirage ολα με radar aesa k link 16 .Αρα 2 -3 μοιρες mirage με radar aesa k link 16 η 1-2 rafale…. .Αρα= [ 2-2 η 3-1 …]

  24. Ενδιαφέρουσα είδηση αλλά νομίζω δύσκολο να ισχύει. Εξαρτάται από τι αεροπορία χρειάζεται μια χώρα σαν τα ΗΑΕ, που στρατιωτικά λειτουργεί συμπληρωματικά στη Σαουδική Αραβία. Είναι μπλεγμένη και αυτή στην Υεμένη αυτή τη περίοδο και σαν κίνδυνο βλέπει το Ιράν στο βορρά της. Από ότι διάβασα σκέφτονται να πάρουν 12 F35, σίγουρα τόσα λίγα αεροπλάνα δεν θα είναι αρκετά για να τους κάνουν να πουλήσουν σχετικά σύγχρονα αεροπλάνα και σε μεγάλους αριθμούς. Αλλάζει το θέμα αν είναι έτοιμοι να πάρουν και Rafale

    Έστω όμως πως πράγματι το σκέφτονται. Διαβάζω πολλά σχόλια που δείχνουν πως καλομάθαμε σε αεροσκάφη 4.5+ γενιάς (Viver & Rafale) και συντόμως 5ης γενιάς (F35) και δεν αξίζει να έχουμε άλλα. Μιλάμε για την ίδια χώρα; Αναρωτιέμαι. Η χώρα μας δεν είναι που έχει ακόμα αεροσκάφη 2ης γενιάς;

    Η δικιά μου γνώμη αν υπάρξει τέτοια ευκαιρία (όπου ευκαιρία είναι να δωθούν σε χαμηλή τιμή) πως πρέπει να τη γραπώσουμε και εξηγούμε. Απέναντι μας έχω F16 block 30/40/50. Για να μπορούμε να κάνουμε αναχαιτήσεις και σε περίπτωση πολέμου να πετύχουμε έστω τοπικά αεροπορική υπεροχή θα χρειαστούμε ικανούς αριθμούς αεροσκαφών με ικανά όπλα. Αυτό το ρόλο μπορεί να τον παίξει εξαιρετικά το Mirage 2000-9. Έτσι και αλλιώς τα παλιά mirage θα τα πάρει η Γαλλία οπότε θα μείνουμε μόνο με τα 2000-5. Έχει νόημα να αποκτήσουμε αρκετό αριθμό έτσι ώστε να έχουμε 2 πλήρης μοίρες με αποστολή αναχαίτηση. Θετική γνώμη έχω και για λίγα F16block60 που θα αναβαθμιστούν σε Viber έτσι ώστε να έχουμε 5 πλήρης μοίρες Viber (6-16 πρόσθετα αεροπλάνα).

    Το μέλλον της υπόλοιπης αεροπορίας εξάλλου φαίνεται. Τα F16 block θα μείνουν μόνο για αστυνόμευση αέρα πάνω από Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία και όσο αντέξουν και αν είμαστε τυχεροί θα πουλήσουμε και κανένα από αυτά σε Κροατία ή Βουλγαρία. Τα Phantom αποσύρονται σε λίγα χρόνια άσχετα τι θα γίνει με τα F35, και τα πρώτα F35 με βάση τους πίνακες της LM που πιθανώς είναι για εμάς είναι το 2029 με παραδόδεις μέχρι 2031. Τέλος τα F16 block 50 θα γίνουν block 50+ Adv δεν θα γίνουν Viber.

    Πάντως δεν δίνω μεγάλες πιθανότητες στο πάνω σενάριο, αλλά είναι ωραίο θέμα για να γράφουμε εμείς οι στρατηγοί του πληκτρολογίου

    1. γεμίσαμε viber… αυτό το autocorrect είναι πληγή. Viper το σωστό φυσικά 🙂

      Προς τους διαχειριστές: Χρειάζεται στο forum να έχουμε δυνατότητα edit

      1. «Προς τους διαχειριστές: Χρειάζεται στο forum να έχουμε δυνατότητα edit»

        Πολλά πράγματα χρειάζονται, αλλά θα αργήσουν πολύ να γίνουν.

  25. Τα ΗΑΕ εχουν 77 F-16 και 63 Μirage 2000-9. Συνολο 140 Α/Φ. Δεν εξοπλιζονται για πλακα. Υπαρχει υπερμεγέθης δυνητικος εχθρος, το Ιράν. Τα αεροπλανα τα χρειαζονται, και δεν θα τα πωλησουν πριν παραλαβουν νεα. Και θα παραλαβουν μετα απο χρονια, σε περιπτωση που αγορασουν F35. Aν αγορασουν, διοτι για την ωρα εχουν στειλει απλως μια RfP, οπως εχουν στειλει κατα καιρους για Εurofighter, Rafale, F/A-18 Super Hornet , μεχρι και για Sukhoi-57.

    1. Η Τουρκία έχει αντικαταστήσει το Ιραν ως ο σοβαρότερος αντίπλαλο τους
      Αλλωστε είναι η μόνη αεροπορία που τους έχει κτυπήσει και η παραμονή τους στην Κρήτη δείχνει ότι είναι έτοιμη να το ξανακάνει
      Σε κάθε περίπτωση (όπως και με το Ταιβαν) μια ΠΑ δεν πουλάει μαχητικά με την παραγγελία αλλά με την παραλαβή και πλήρη αξιοποίηση
      Οπότε πάει προς 2026+

  26. Αν πάρουμε τα F-16 block 60 Desert Falcon (που προσγειώθηκαν στα ΗΑΕ το 2005) θα μιας πιάσει κατάθλιψη, γιατί έχουν και καλύτερο radar (υδρόψυκτο που επιτρέπει μεγαλύτερη ισχύ) και ενσωματωμένο IRST, και MAWS (Missile Approach Warning System), και πλήρες σύστημα αυτοπροστασίας με δυνατότητες geolocation/στόχευσης των απειλών που εγγυημένα συνεργάζεται με το radar σε σχέση με την διαμόρφωση Viper που πληρώνουμε τώρα στην LM και θα αποδώσει πλήρως μετά το 2027.

    Τα Mirage τους από την άλλη θα είναι εξίσου χρήσιμα και….εύπεπτα. Μακάρι να μας έδιναν 1-2 μοίρες.

  27. το τι όπλο θα πάρεις εξαρτάτε από ποιον εχθρό έχεις και τι όπλα έχει αυτός!! αυτά τα περι γενιάς αεροσκαφών είναι μπούρδες!! αν είχαμε πχ τώρα και τα Α-7 , θα κατουριόταν στο τουρκισταν πάνω τους !! κι ας ήταν 1 ης γενιάς και δεύτερης.. εδω με τα σκατοdrone το παίζουν μάγκες..

    1. Α7 θα πεφτανε σε ρυμθο πολυβολου, δες Συρια που χρησιμοποιησαν τα αντιστοιχα ρωσικα Α7 στη αρχη, οτιδηποτε αφορουσε για χτυπημα στο εδαφος γινονται απο μεσα μεγαλα – υψη.

  28. Γιατί πέφτουμε συνέχεια σαν τα όρνια σε οτιδήποτε μας φαίνεται για ευκαιρία να αποκτήσουμε υλικό σχεδόν δωρεάν απο μια «φιλική» χώρα, αυτοί που «πρέπει» να μας παραχωρούν αεροσκάφη, πλοία και οτιδήποτε άλλο δεν τα πληρώνουν όσο στοιχίζουν για να τα αγοράσουν;

    Η θεωρούμε ότι είμαστε πιο έξυπνοι απο εκείνους;

    Όταν ένα Ισραήλ που απέκτησε ήδη το F-35 συνεχίζει να διατηρεί τα F-16I και να ζητάει και επιπλέον F-15I οι Άραβες θα έπρεπε να είναι εντελώς ανόητοι για να κανουν το αντίθετο, με αεροσκάφη που έχουν αποφασίζει να εκσυγχρονίσουν.

    1. «Γιατί πέφτουμε συνέχεια σαν τα όρνια »

      Ο πολύς σανός φταίει.
      Έχει χωνευτεί και τα «θρεπτικά» του έχουν ήδη πάει στον εγκέφαλο.

      Μόνο τις φαντασιώσεις να διαβάσεις που γράφει ο καθένας για το πως θέλει να είναι η ΠΑ το 2030 φθάνει.
      Σαν μικρά παιδιά.

      Αν βάλουμε μέσα και το πως κάποιοι θεωρούν ότι θα πάρουμε 40-60 ΔΙΚΙΝΗΤΗΡΙΑ Rafale και που έχουν φαγωθεί να φύγουν όλα τα ΜΟΝΟΚΙΝΗΤΗΡΙΑ Mirage, λες και έχουν αρχίσει και φυτρώνουν λεφτόδεντρα σε όλη την χώρα καθώς και ότι οι καθημερινές αναχαιτίσεις γίνανε και θα είναι και στο μέλλον τσάμπα, έρχεται και δένει το γλυκό.

      Καψίλα!

      1. Προφανώς έχει δημιουργηθεί μια κουλτούρα σκέψης που καλλιεργείται με συνεχόμενες ανακοινώσεις για υποθετικά σενάρια για «ευκαιρίες» που δεν υφίστανται στη πραγματικότητα.

        Εχθές ήταν τα αντιτορπιλικά Άρλι Μπέργκε, σήμερα τα μαχητικά των ΗΑΕ και αύριο ίσως τα υποβρύχια Ohio-Class και ποιός ξέρει αν δεν παίζει και μια παραχώρηση LHD για υποστήριξη των νησιών απο τους φιλέλληνες αμερικανούς.

        1. Το τραγικό είναι ότι ενώ κάποια σενάρια έχουν καταρρεύσει (π.χ. Arleigh Burke), ειδικά αυτά που δεν είχαν καμία απολύτως λογική, υπάρχουν πολλοί που ακόμα πιστεύουν και θεωρούν δεδομένο ότι αυτά θα γίνουν πραγματικότητα!

          Παράνοια!

          1. Οι ευθύνες για αυτή την εξέλιξη είναι στους πωλητές ονείρων και σεναριογράφων ιστοσελίδων και περιοδικών, και σε μερικούς πολιτικούς που αμολάνε πυροτεχνήματα για να παραμυθιάζουν όσους θέλουν να πιστεύουν στα όνειρα θερινής νυχτός.

  29. Ό,τι μπορεί να αποκτηθεί σε οποιοδήποτε (λογικό) κόστος και σε οποιοδήποτε χρόνο καλό είναι να υπάρχουν τα ταμειακά διαθέσιμα, τα μοντέλα χρηματοδότησης και η πολιτική βούληση να υλοποιηθούν σε συνεννόηση με μια χώρα σύμμαχο όπως τα ΗΑΕ. Υπάρχει μια δεξαμενή 110-120 μαχητικών, AEW&C Saab 2000 Erieye (2), ελικόπτερα, αεροσκάφη εκπαίδευσης (Hawk, MB-339, Pilatus PC-7, PC-21) και άλλα πολλά.
    Ο σκοπός της χώρας μας πρέπει να είναι η αύξηση των οροφών και διαθεσιμότητας ταυτόχρονα, όσο θα βελτιώνεται η ελληνική οικονομία. Να εξαντλήσουμε το χρόνο λειτουργίας των παλαιότερων αεροσκαφών μας που επιτρέπει ακόμα να υπηρετήσουν για 10-15 χρόνια (Mirage-2000, F-4E AUP, F-16 Block 30) και να αποκτήσουμε όσα καλά μεταχειρισμένα μπορούμε να αντέξουμε ώστε γεωστρατηγικά να μη δώσουμε την ευκαιρία στην Τουρκία να νομίσει ότι μπορεί να κινηθεί σε βάρος μας με πιθανότητες. Να τελειώσουμε μια και καλή την υπόθεση αυτού του γεωστρατηγικού ανταγωνισμού με ταυτόχρονα μέτρα σε οικονομικό επίπεδο.

  30. Πήραμε 18 rafale και ξαφνικά θα αγοράσουμε ότι κυκλοφορεί…ξεχνάμε εύκολα….αναβάθμιση αεραμυνας και αντιμετώπιση των τουρκικών bayraktar χρειάζεται να γίνει χθες, Ναι αυτά που οι αζεροι θερίζουν τους Αρμένιους, και όχι οι άραβες δεν θα δώσουν την μεγαλύτερη επένδυση τους σε αεροσκάφη….μπορεί να το κάνουν μόνο για τα πρώτα τους Μirage όταν και αν πάρουν rafale.

    1. Τα Rafale θα αποδειχτούν μεγάλη παγίδα αν μείνουμε σε αυτά.

      Το θέμα των τουρκικών drones είναι πάρα πολύ ανησυχητικό αλλά δεν φαίνεται να κινείται κάτι ουσιαστικό από μέρους μας για αυτό.

      Ούτε καν το πιο εύκολο, οικονομικό και βασικό: Συνεργασία Drone με πυροβολικό.

  31. Τα F16 Block60 θα συνεπικουρουν τα F35 οπότε συμφωνώ με τους σχολιαστές που γράφουν πως δεν υπάρχει περίπτωση παροχής τους.
    Μία-δύο μοίρες M2000-9 για απόσυρση των EGM θα ήταν εφικτό, σε μορφή δανεισμού/μεταστάθμευσης ώστε να έχουμε έναν τύπο Μ2K.
    Αλλιώς ξεχάστε την απόσυρση τους, όταν πετούν Block 30, ακόμα και με τα Rafale.
    Τα τελευταία έπρεπε να ανακοινωθούν ως αντικαταστατες των F4 που δεν προσφέρουν τίποτα απολύτως, όποιος εμμένει σε αυτό, απλά είναι εμμονή. Αυτή την στιγμή να υπολογίζετε την οροφή των αξιόμαχων με αφαίρεση του συνόλου τους.
    Δεν καταλαβαίνω πως δεν έχουμε κριτήριο το κόστος συντήρησης και την ηλικία.
    Ας αλλάξουμε τακάκια στα EGM και να ξεβιδωσουμε να δούμε την κατάσταση των magic, ας το αναλάβουν οι Σέρβοι, και τις ρουκέτες των rm70 κάποιοι έγραφαν ότι είναι για τα σκουπίδια. Δεν λήγουν οι αισθητήρες, ότι πολυμεριζεται ως υλικό ή γομωσεις εκρηκτικές / προώθησης έχουν θέμα.

  32. Τα HAE εκσυγχρονίζουν τα Block.60 με το SABR αν δεν κάνω λάθος. Επίσης εκσυγχρονίζουν τα 30 νεοτερα Mirage.2000-9. Άρα θα τα κρατήσουν για πολλά χρόνια ακόμα.

    Εξάλλου τα Βlock.60 ακόμα κι αν ήθελαν να τα πουλήσουν (που δεν θέλουν) δεν θα το επέτρεπε η μαμά LM ειδάλλως οι πιθανότητες αγοράς F-35 για την Ελλάδα θα μηδενίζονταν.

    Ακόμα παραγγελία για F-35 δεν υπάρχει, ακόμα κι αν υπάρξει άμεσα μιλαμε για 12-24 αε/φη που θα αρχίσουν να παραδίδονται σε 4 χρόνια από τώρα. Τότε ενδεχομένως να θελήσουν να πουλήσουν τα 20-30 παλιά Mirage.2000-9 (αγοράς 1985 περίπου). Γνώμη μου είναι πως η ΠΑ εκείνη την στιγμή θα πρέπει να ενδιαφέρεται για 2η μοίρα με Rafale και όχι για 2η μοίρα με 35χρονα-40χρονα Mirage 2000!!!

    Το eurasiantimes.com δεν ξέρω τι αξιοπιστίας είναι, αλλά το συγκεκριμένο άρθρο είναι τελείως μπούρδα.

    1. 2δις για 4 κορβέτες. Ελπίζω να μην εννοεί τις ψεδο-Θεμιστοκλής. Με 6 δις γίνεται πολύ καλή δουλειά για τον ΠΝ που αν μοιραστεί ξανά σε διάφορους συμμάχους στα πλαίσια της αποτυχημένης εξοπλιστικής διπλωματίας θα πάνε απλά χαμένα. Στο κάτω κάτω ας γκρινιάξουν και λίγο, δεν είναι σκοπός της ζωής μας να τους κάνουμε ευτυχισμένους. Αν ήταν θα πουλούσαμε παγωτά.

      1. Και εμένα μου έκανε εντύπωση το πόσο για τις κορβέτες. Με 4 gowind όπως τις δίνουν οι Γάλλοι πάει στα 1,4 δις €, και με ανταλλακτικά άντε να έφτανε στα 2 ; Όπως εκτυπώσει μου έκανε που για τους Γάλλους δεν υπάρχει αναφορά.

  33. Κατά τη γνώμη μου, δεν έχουμε καμία δουλειά πλέον με τα Mirage. Μια χαρά μας φτάνουν τα Mk-5, τα οποία και πρέπει να τα αναβαθμίσουμε κατά τα γνωστά.
    Ούτε καμιά δουλειά έχουμε με άλλα F-16, αλλά να κάνουμε και τα 50αρια Viper.
    Εάν γίνει αυτά, θα έχουμε σε λίγα χρόνια 122 VIper, 24 Mk-5 & 18 Rafale F3R (ή F4). Δηλ. 164 α/φ.
    Μέχρι τα 200 που θέλουμε, ΜΟΝΟ Rafale F4. MONO.
    Να κόψουν να μην πω τι και να πάρουν άλλα 36 Rafale F4 προσεχώς, με option από τώρα.
    Με μεταχειρισμένα διάφορων εκδόσεων δεξιά και αριστερά, εάν γίνουν τα παραπάνω, δεν θα πρέπει να ασχοληθούμε.

  34. Παρα πολυ θεωρητικο αρθρο. ΑΝ τα δινουν, ΠΟΤΕ τα δινουν, ΠΟΣΟ τα δινουν. Τρεχα γυρευε… Για το χαβαλε της υποθεσης, θεωρω πως αν πουλησουν καποιο αεροσκαφος, αυτο θα ναι το μιραζ. Το αν πρεπει να το παρουμε; Αργα η γρηγορα 30αρια egm κ phantom θα ειναι για αποσυρση, κ σαφως πρεπει να παμε σε επιπλεον ραφαλ κ μαχητικα επομενης ή μεθεπομενης γενιας απ αυτες που ηδη υπηρετουν. Επειδη δυστυχως λεφτα δε θα υπαρχουν ουτε στο μελλον για εξοπλιστικα, κ αυτη η μεταβαση θ αργησει,ΑΝ μας παραχωρηθουν τα -9αρια σε εξαιρετικη τιμη θα ναι οτι καλυτερο για την ενδιαμεση κατασταση.

  35. Η ΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΠΟΥΛΑΝΕ ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΖΑΝ,ΚΑΙ ΑΝΤΕ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΟΡΦΟΙ ΚΑΙ »ΣΥΜΜΑΧΟΙ»ΠΟΣΟ ΘΑ ΜΑΣ ΤΑ ΕΔΙΝΑΝ?ΜΟΝΟ ΑΝ ΤΑ ΕΔΙΝΑΝ 10-15 ΕΚΑΤ.ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΘΑ ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ,ΠΡΑΓΜΑ ΣΧΕΔΟΝ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΑΦΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΟΥΝ 900 ΕΚΑΤ.ΠΙΣΤΕΥΩ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ,ΤΣΑΜΠΑ ΛΟΓΙΑ,ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΕΦΟΣΟΝ ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΡΑΦΑΛ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΠΑΜΕ ΠΙΣΩ?ΣΕ ΤΡΙΤΗΣ ΓΕΝΝΙΑΣ?ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ Μ2000-9 ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΝΕ ΣΕ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΜΟΙΡΑ ΡΑΦΑΛ?ΣΕ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΝΑ ΒΡΗΣΚΟΜΑΣΤΕ…ΔΕΝ ΛΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ?ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΟ ΝΑ ΠΕΡΝΑΜΕ ΤΙΣ TYPE23 ΓIA ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ S?ΑΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΓΑΛΛΙΚΕΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΣΕ ASTER30 MHΠΩΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΚΑΙ ΣΕ SAMP/T?ΤΕΤΟΙΑ ΟΥΣΙΩΔΗ……

  36. Μονο ως θετική βλεπω την ενδεχόμενη απόκτηση κάποιων αριθμών 2000-9 και Block60. Το να προσθέταμε κανα 10αρια ακομα Mirage έστω για την κάλυψη απωλειών και την εξασφάλιση καλυτερων διαθεσιμοτητων δεν θα ηταν θεωρώ κακη ιδέα. Το ιδιο και για τα F16.

  37. Ο Αργυρόπουλοςείναι ο θεωρητικός της Ναυτικής Ισχύος για την Ελλάδα. Μιλάμε για εποχή Μεσοπολέμου. Ο άνθρωπος είναι to the point.

  38. Δεν βλέπω καμιά τέτοια πιθανότητα απόσυρσης μαχητικών από τα ΗΑΕ, είναι γενικώς μαζεμένα και δεν κάνουν κινήσεις νεοπλουτισμού και συνήθως ξεζουμίζουν κάθε επιλογή τους…
    Αναμένομε όμως αν προκύψει κάτι να δούμε τι θα ειναι αυτό…

  39. Θα πρόσθετα και το εξής, όσον αφορά τα Mirage:
    Ότι ΠΛΕΟΝ, το να διατηρείς α/φ για αποστολές TASMO, είναι έως και ΠΑΡΑΛΟΓΟ.
    Διότι πλέον μπορείς με επάκτιες συστοιχίες και άλλα σύγχρονα μέσα πυροβολικού, να ελέγξεις (ως άρνηση πρόσβασης θαλάσσιας περιοχής) ΟΛΟΚΛΗΡΟ το Αιγαίο, πολύ φθηνότερα. Επιπλέον με τέτοια μέσα, από Αν. Κρήτη και Ικαρία, μπορείς χωρίς α/φ να ελέγξεις και το μεγαλύτερο μέρος της ΑΟΖ (ως επίσης άρνηση πρόσβασης). Μέχρι στιγμής, το εύρος (βεληνεκές) αυτών των μέσων, έχει υπερβεί τα 200 χλμ. και κάποια τα έχουν ξεπεράσει.
    Άρα λοιπόν, δεν έχει κανένα νόημα να διατηρείς α/φ για TASMO, αλλά πλέον ΜΟΝΟ πολλαπλού ρόλου (και για TASMO δηλαδή).
    Έτσι η απόσυρση των Mirage 2000, δεν θα αφαιρέσει κάτι ιδιαίτερο από την Π.Α., νέα Mk-5 ή 9, δεν θα προσθέσουν κάτι το ιδιαίτερο, ενώ τα υπάρχοντα Mk-5 θα έχουν έναν ρόλο για κάποια χρόνια, ΕΦΟΣΟΝ αναβαθμιστούν με Link 16, αισθητήρα IR, Mica NG και Meteor (αυτονόητοι οι Exocet & Scalp).
    Επιπλέον, ότι και εάν ισχυρίζεται καθείς, δεν θα πρέπει να επενδύσουμε άλλο σε ένα α/φ (Mirage), το οποίο έχει σταματήσει να αναβαθμίζεται και το οποίο δεν παράγεται πλέον ήδη από το ….1997!
    Οποιαδήποτε κονδύλια λοιπόν, πρέπει να διοχετευτούν σε συνεχή και πλήρη αναβάθμιση των F-16, σε επιπλέον Rafale και σε επάκτια συστήματα π/β.

  40. Mονο που SCALP δεν εχουμε και αμφιβολο αν θα αγορασουμε. Οπως καναμε και με τα Leo II. Τα αγορασαμε για παρελαση η ως συνχρωνα εκθεσιακα εκθεματα. Aυτο που μου δημιουργει απορια ομως ειναι ποιος ο σκοπος για το αρθρο αυτο? Χθες δεν γραφατε για πολυτυπια? Τωρα με δυο επιπλεον τυπους τη αλλαζει? Οι αριθμοι γιατι λειπουν? Για ποσα αεροσκαφοι μιλαμε? Εχει πολλα παιδια εδω που ενθουσιαζονται με την πιθανοτητα μιας ποιο δυναμικης αεροποριας μονο που η δυναμη δεν ειναι στους αριθμους ειναι στην ποιοτητα. Αν θελουμε υπεροχη απεναντι στην Τουρκια τοτε η αεροπορια μας θα πρεπει να εχει αεροσκαφοι 4.5, 5 και 6 γενιας. Τωρα που θα βρουμε τα λευτα αυτο ειναι το πραγματικο ερωτημα. Λογικα θα επρεπε να προσαναλοτιζομαστε σε συμμετοχη στα υπαρχοντνα ευρωπαικα προγραματα. Μονο που εμεις ειμαστε Ελληνες και η λογικη δεν μας κανει. Εμεις ειμαστε για το Τσιρκο. Αρτος και θεαματα. Περαστε κοσμε!

  41. Διαβαζοντας αυτο εδω,
    https://www.onalert.gr/ellada/amerikano-germanikos-antagonismos-meso-naypigeion-gia-toys-exoplismoys-toy-pn/396721/

    αντιλαμβανετε κανεις οτι δεν προκειτε να πεσει φραγκο στην αεροπορια περα των 18 Rafale (ευτηχως F3-R ολα και με τα οπλα τους).

    6,5 διςσυνολικα! 4δις για 4 φρεγατες (που κατα πασα πιθανοτητα θα ειναι οι αλουμινοτρατες, φοβαμαι και χωρις SM-2MR) και 2 δις για 4 κορβέτες?
    (λογικα «προικα» σε αυτον που θα παρει το σκαραμαγκα)?
    και μισο δις για την αναβαθμιση των Μεκο! (αν ειναι δυνατον ουτε SM-2 να βαζαν)

    Και ορος ολα ακομα και το 1ο πλοιο των 4 φρεγατων να χτιστουν εδω.

    Η κυβερνηση κανει ενα σωστο βημα με την αναγγενηση των ναυπηγειων, και ενα μεγαλο λαθος γιατι επιχειρησιακα αυτο θα κοστισει στο ΠΝ.

    Περνωντας ως παραδειγμα τα ισπανικα ναυπηγεια.

    «Σύμφωνα με το “Info Defensa”, το συμβόλαιο υπογράφθηκε τον περασμένο Ιούλιο και θα κοστίσει γύρω στα €1,8 δις. Πέρα από τις πέντε κορβέτες, η συμφωνία περιλαμβάνει option για την κατασκευή ακόμη άλλων πέντε.
    Η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο και θα παραδοθεί στο πολεμικό ναυτικό της Σαουδικής Αραβίας το 2021. Η ναυπήγηση θα γίνει στην Ισπανία και θα δημιουργήσει περίπου 6.000 θέσεις εργασίας τα επόμενα πέντε χρόνια. Οι 1.100 από αυτές θα αφορούν την κατασκευή των AVANTE 2200, ενώ οι υπόλοιπες θα είναι συνδεδεμένες με τους όρους της έργου.»

    βλεπουμε οτι η κυβερνηση βλεπει ενα τεραστιο στοιχημα (αναλογικα αν συγκρινουμε το ισπανικο συμβολαιο, ισως υπαρξουν και στα 3 ελληνικα ναυπηγεια αν δουλεουν φουλ ρυθμους για 6,5 δις εργα, που θα συνεχιστουν γιατι το μενου μετα εχει ευρωκορβετες, θεμιστοκληδες για αντι-combattante, υποβρυχια, πανω απο 10 δις συνολο στην 20ετια) αρα μιλαμε για 15-20 χιλιαδες αμεσες και κυριως εμμεσες εργασειας+ φοροι++.

    Ας τους φωτισει ο θεος να πετυχουν την αναγγενηση της ναυπηγικης βιομηχανιας της χωρας, που ο εμπορικος στολος των ελληνων εφοπλιστων μπορει να την κρατησει ζωντανη και μετα την 20ετια των μεγαλων εργων του ΠΝ,
    αλλα να κανουν και τα λιγοτερα λαθη, γιατι «προικοδοτοντας» με συμβασεις αυτους που θα αγορασουν τα ναυπηγεια, δε σημαινει οτι και η προταση τους ειναι η καλυτερη για τις επιχειρησιακες αναγκες του ΠΝ.

      1. Το τρίτο σημείο, είναι ότι το κύριο αντιαεροπορικό όπλο περιορίζεται στον SM-2MR και όχι στο ER, λόγω επιδόσεων του TRS-4D. Βεβαίως, βεληνεκές της τάξεως των 60-70 ν.μ. είναι απολύτως ικανοποιητικό για Αεράμυνα Περιοχής και συμπίπτει με την επίδοση του γαλλικού Aster, συνεπώς δεν υφίσταται σημαντική διαφοροποίηση. Στο σημείο αυτό, οι Αμερικανοί προτείνουν και την διαδικασία της Ικανότητας Συνεργατικής Εμπλοκής (CEC) μέσω συνεργασίας με ΑΣΕΠΕ.

        https://doureios.com/athoryva-i-lockheed-martin-proothei-tin-fregata-lcs-mmsc-stin-ellada/

        1. Τετοια πατέντα παγκόσμια πρώτη. Δεν υπάρχουν τέτοια πράγματα πουθενά, τώρα τι γράφουν δεξιά και αριστερά ορισμένοι μικρή σημασία έχει.
          Πέρα όλων τον άλλον που ξεπερνούν τα όρια της γελιοττητας, να μας δω να πληρώνουμε την πιστοποίηση των SM-2 στο με αυτό το ρανταρ και τι στον κόσμο…

  42. Το Κατάρ διαθέτει 9 μονοθέσια Mirage 2000-5EDA και 3 διθέσια Mirage 2000-5 DDA.
    Νομίζω μια κρούση με 200-250 εκατομμύρια με τα παρελκομενα (ανταλλακτικα) πλήν οπλισμου (μιας και οι καταριανοι μπορουν να τον χρησιμοποιήσουν στα δικά τους Rafale) δεν θα που όχι.
    Πρέπει να βρίσκονται στο μέσο της δομικής ζωής τους.
    Οι Ινδοι τους έριξαν πόρτα το 2016 γιατι οι Καταριανοί ζητούσαν πάνω από 500 εκατομμυρια για όλα.(με οπλισμο και ανταλλακτικα)
    Στο τέλος θα παν στα αζήτητα.

  43. Επαναλαμβάνω πως ΟΤΙ και να αγοράσουμε δεν έχει καμία σημασία για τους τούρκους. Σημασία έχει μόνο αν διαπιστώσουν ότι θα το χρησιμοποιήσουμε μαζικά εναντίον τους. Και για να πεισθεί ο τούρκος για τη μαζική χρησιμοποίηση, πρέπει να χρησιμοποιηθεί εναντίον του μεμονωμένα αλλά σε ικανό αριθμό. Είναι τόσο απλό. Δεν πείθουμε. Επιπλέον ο τούρκος, όντας πεπεισμένος ότι δεν απειλείται σε καμία περίπτωση, είναι ανενόχλητος να μας πιέζει όπου, όταν, όσο και όπως επιθυμεί. Έχουμε γίνει ο ιδανικός αντίπαλος για κάποιον σαν την τουρκία που φοβάται ένα γενικευμένο πόλεμο, για πολλούς λόγους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *