Τελειωμό δεν έχουν οι περιπέτειες για τα LCS (Littoral Combat Ship), την αξιοπιστία των οποίων αμφισβητούν και οι ίδιοι οι Αμερικανοί. Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «DefenseNews» οι επαναλαμβανόμενες αστοχίες των πλοίων «Little Rock» και «Detroit» (κλάσης «Freedom») έχουν οδηγήσει σε σκέψεις και ερωτήματα για το αν η κλάση έχει σχεδιαστικές αστοχίες και αν θα χρειαστεί να γίνουν εκτεταμένες αλλαγές. Αυτό που διερευνάται είναι αν η συγκεκριμένη κλάση έχει κύρια σχεδιαστικά προβλήματα, ιδιαίτερα με το σύστημα πρόωσης, το οποίο συνδυάζει αεροστρόβιλους, πετρελαιοκινητήρες και υδροπροωθητές. Το τελευταίο διάστημα, προβλήματα με το σύστημα πρόωσης αντιμετώπισαν και τα πλοία «Little Rock» και «Detroit».
Όπως είναι γνωστό το «Detroit» υπέστη διπλή βλάβη και αναγκαστικά ρυμουλκήθηκε στο λιμάνι. Στην συνέχεια η διοίκηση Naval Sea Systems Command διέταξε μια ανάλυση για τον εντοπισμό της πηγής του προβλήματος. «Η κυβέρνηση διερευνά πιθανή αστοχία υλικού στο σύστημα πρόωσης των USS Detroit και USS Little Rock, αμφότερα κλάσης Freedom … μια κοινή ομάδα του Αμερικανική Ναυτικού, της Lockheed Martin και της RENK … διεξαγάγουν ανάλυση εντοπισμού της πηγής του προβλήματος», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση. Ωστόσο φαίνεται να είναι ευρύτερο το πρόβλημα. Σύμφωνα με το «DefenseNews» το Αμερικανικό Ναυτικό τείνει να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το ζήτημα θα πρέπει να ερευνηθεί στο σύνολο των πλοίων ως κλάση, κάτι που ούτε εύκολο είναι ούτε φθηνό.
Στο μεταξύ τα εν υπηρεσία πλοία περιορίζουν τη χρήση του συνδυαστικού συστήματος πρόωσης τους, απόφαση που περιορίζει τα πλοία, τα οποία σχεδιάστηκαν για ταχύτητα, να πλέουν με ταχύτητα περίπου 10 κόμβων. «Με βάση αρχικών αξιολογήσεων, η αστοχία φαίνεται να είναι θέμα σχεδίασης, το οποίο πρέπει να αντιμετωπιστεί στο σύνολο των πλοίων της κλάσης Freedom», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση. Τα πλοία κλάσης «Freedom» σχεδιάστηκαν από τη Lockheed Martin και ναυπηγούνται από τα ναυπηγεία Fincantieri Marinette Marine, τα οποία πρόσφατα κέρδισαν το διαγωνισμό για τη ναυπήγηση των FFG(X). Σήμερα σε υπηρεσία υπάρχουν 10 πλοία κλάσης «Freedom», ενώ άλλα επτά ναυπηγούνται ή θα ναυπηγηθούν.
Με ανακοίνωση της η Lockheed Martin αναφέρει τη δέσμευση της να επιλύσει το πρόβλημα με το σύστημα πρόωσης. Τα πλοία κλάσης «Independence» ενσωματώνουν διαφορετικό σύστημα πρόωσης και δεν αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα. Με τη χρήση των πετρελαιοκινητήρων τα «Freedom» κινούνται με ταχύτητες 10-12 κόμβων, αλλά για να επιτύχουν μεγαλύτερες ταχύτητες πρέπει να ενεργοποιήσει τους αεροστρόβιλους. Το όλο σύστημα ενσωματώνει πολλά κινούμενα μέρη και έχει αποδειχθεί αναξιόπιστο. Το ζήτημα είναι παλιό, τουλάχιστον από το 2015, όταν το «Milwaukee» αστόχησε στο παρθενικό του ταξίδι και έπρεπε να ρυμουλκηθεί. Η επισκευή ενός δομικού, σχεδιαστικού σφάλματος δεν είναι εύκολη. Το ερώτημα είναι πόσο θα κοστίσει και ποιος θα πληρώσει. Ο συνδυασμός αεροστρόβιλων και πετρελαιοκινητήρων δεν είναι απαγορευτικός, αλλά η απαίτηση για ταχύτητες 40 κόμβων βρίσκεται στο όριο της απόδοσης της συγκεκριμένης επιλογής πρόωσης. Από τη στιγμή όμως που το πλοίο έχει σχεδιαστεί η προσπάθεια διόρθωσης της σχεδίασης είναι μεγάλο πρόβλημα.