Με ανακοίνωση της, στις 27 Απριλίου του 2020, η ΓΔΑΕΕ (Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών & Επενδύσεων) γνωστοποίησε ότι ο επαναληπτικός διαγωνισμός για το πρόγραμμα υποστήριξης των μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90, που προκηρύχτηκε στις 30 Ιανουαρίου του 2020, λαμβάνει παράταση δύο (2) μηνών, με νέα καταληκτική ημερομηνία τις 2 Ιουλίου του 2020. Το πρόγραμμα, που εκκρεμεί από τον Δεκέμβριο του 2018 (αρχικός διαγωνισμός), αφορά σε σύμβαση διετούς διάρκειας και συνολικής δαπάνης € 5.000.000.

Λεπτομέρειες για το κοινό πρόγραμμα υποστήριξης ελικοπτέρων NH-90, για πέντε ευρωπαϊκές χώρες, από το οποίο δυστυχώς απουσιάζει η Ελλάδα, μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. Το μόνιμο πρόβλημά μας σε όλα τα εξοπλιστικά, είναι ότι θέλουμε διαγωνισμούς ή αναθέσεις και όταν είναι κάτι που είναι είτε απλή αγορά διακρατική είτε να συμμετέχουμε σε διαγωνισμό που θα τρέξουν άλλοι, μπλοκάρει το σύμπαν. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μπήκαν στον συνολικό διαγωνισμό που έτρεξαν πανευρωπαϊκά οι άλλοι, ίσα ίσα κανένας δεν θα τους κατηγορούσε για προβλήματα διαδικασιών κτλ, και θα έτρεχε και γρήγορα το πράγμα.

    Τώρα πάμε από παράταση σε παράταση, μέχρι να ακυρωθεί ή αναβληθεί, και ελικόπτερα πάπαλα

  2. DR, θα ήταν ενδιαφέρον να είχαμε κάποιο άρθρο γιατί τα drones των γειτόνων πέφτουν σαν παπάκια, μήπως δεν έχουν καλούς σένσορες, οπότε αναγκάζονται να κατέβουν χαμηλά να έχουν εικόνα και πληροφόρηση, με συνέπεια να τα καταρρίπτουν εύκολα?

    1. Δεν είναι τόσο εύκολη απάντηση. Επίσης τα Bayraktar TB2 καταρρίπτουν στη Λιβύη, όχι τα Akinci που έχουν τρομερές δυνατότητες. Στη Συρία πάντως τύφλωναν τα ραντάρ τον pansir και μπορούσαν να κάνουν τη δουλειά τους τα UAV αφού κατέστρεψαν κάποια αντιεροπορικά pantsir. Επίσης αν στη Λιβύη έχασαν καμιά 50αριά για πλάκα φανταστείτε πόσες μονάδες έχουν. Θα ήταν ενδιαφέρον ένα άρθρο για τις δυνατότηες των UAV της Τουρκίας και πως τα χρησιμοποιούν με επιτυχία στη Συρία και τι γίνεται στη Λιβύη. Επίσης θα είχε ενδιαφέρον τι γίνεται με το Project με το δικό μας UAV.

    2. Τον Νοέμβριο γράφτηκε ότι στην Τρίπολη της Λιβύης πέφτουν σαν παπάκια τόσο τα Αμερικάνικα όσο και τα Ιταλικά από παρεμβολές! Άρα δεν αφορά μόνο τα drones των γειτόνων!
      https://theaviationist.com/2019/11/23/u-s-drone-lost-over-tripoli-the-day-after-italy-lost-a-predator-b-in-libya-new-jamming-capability-deployed/

  3. Κανά δυό παρατάσεις ακόμα και θα προλάβουν να σκουριάσουν.
    Φωλιά για ζώα θα γίνουν σε λίγο, χώρια οι αράχνες.
    Τουλάχιστον να τα απογυμνώσουμε, να τα κάνουμε κοτέτσι και να βγάζουμε κανά φράγκο από τα αυγά.

  4. Φοβερή ιδέα. Έτσι θα εκπαιδευτούν στην ορνιθοτροφια και οι κληρωτοί, συνεισφέροντας αμα τη απολύση τους στην παραγωγική ανασυγκροτηση της οικονομίας.

  5. Αληθεύει ότι εχουν αρχίσει και κανιβαλιζοντσι για ανταλλακτικά όπως τα c27j. Αλήθεια θα λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι για τέτοια κατασπαταληση,να αγοράζουμε ολόκληρα αεροπλάνα η ελικόπτερα και να τα χρησιμοποιήσουμε για ανταλλακτικά μέσω κανιβαλισμου?

  6. Μπορούν να πάρουν μια απόφαση να τα πάνε για σκραπ. Θα ήταν ότι καλύτερο για τον ΕΣ. Ένα πρόγραμμα συντήρησης των χιούι και είμαστε καλά για ακόμα 30 χρόνια. Αυτό χρειάζεται η ΑΣ.

  7. Πάντως διάβαζα εχτές άρθρο άλλου site για το τι ελικόπτερα έχει πάριε η Ελλάδα όπου ο καθένας τελικά για περίεργο λόγο αγόρασε και διαφορετικό όχι απλά τύπο περεμφερούς συστήματος, αλλά 8 διαφορετικά εντελώς ελικόπτερα, και σκεφτόμουν ότι είμαστε για κλάματα, ο καθένας τον χαβά του, για τους όποιους λόγους και να είχε, και στο τέλος την πληρώνει η χώρα…

    1. Σκέψου αυτή την στιγμή τι έχουν κάνει στην άμυνα και την ασφάλεια όσοι δήλωναν υπεύθυνοι και τώρα δεν έχουμε 5 εκτ.για μια Fos. Η ΑΣ έχει για μεταφορικά CH-47,AB-212, UH-1H,NH-90, AB-206, kiowa, NH-300C, το ΠΝ ΑΒ-212 και UH-60(δύο υποτύπους και θέλουν κάποιοι να πάρουμε και τα Romeo), η ΠΑ ΑΒ-212, ΑΒ-205, AS-332C1, το ΕΚΑΒ (τα χειρίζεται η ΠΑ 3 Α-109), το λιμενικό τα AS-332 και AS 365 N 3(ότι πετάει), η Αστυνομία EC-135, BO-105, η πυροσβεστική ΒΚ-117 και AS-332. Ούτε η Ουγκάντα μπορεί να μην το έχει κάνει αυτό(και τι μου φταίει και πιάνω στο πληκτρολόγιο την Ουγκάντα).

      1. 🙂 έγραψες περισσότερα και από το άρθρο που είχα διαβάσει, τέτοια διαβάζω και τρελλαίνομαι, το κάθε μαγαζί ήθελε και την δική του αγορά..

  8. 1 πεταει παντως, το επιβεβαιωνω , το ειδα εχθες , πετουσε χαμηλα πανω απο την αθηνα.
    τωρα τα υπολοιπα αν πανε για κοτετσι δε ξερω.
    χωρις πλακα παντως, ποσα λεφτα εχουν κατασπαταλησει ετσι αν το σκεφτεις ειναι φοβερο, εγκληματικο. το γραφω χωρις να εχω ιδιαιτερες γνωσεις. σαν απλος πολιτης.
    μια ερωτηση, που ειναι τα ναυτικης συνεργασιας; εχουν παραδοθει; 500 μυρια εφτασαν απ’οτι θυμαμαι;

  9. Ερώτηση @ΓιαννηςΝικήτας
    Τα ΑΦΝΣ Ρ3 που εκσυγχρονίζονται τί εξοπλισμό φερουν (οχι ηλεκτρονικο) κατα πλοιων επιφανειας η υποβρυχιων?

    1. Αν εννοείς όπλα, τίποτα.

      Αν εννοείς για εντοπισμό υποβρυχίων, ότι είχαν και πριν από 30 χρόνια.

      Γενικά είναι μια πολύ επιτυχημένη αγορά από πλευράς μίζας

  10. Μήπως να ακυρωθεί τελείως αυτός ο διαγωνισμός κ να μπούμε αν γίνεται στο
    για το κοινό πρόγραμμα υποστήριξης ελικοπτέρων HN -90 που δημιουργήθηκε πριν κάποιους μήνες για χρήστες του ελικοπτέρου;;
    Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάνουμε ξεχωριστό διαγωνισμό όταν υπάρχει πρόγραμμα που καλύπτει τα πάντα κ λόγο κεντρικών παραγγελιών οι τιμές θα είναι που πιο χαμηλές λόγο οικονομίας κλίμακας.
    Έχουμε κ κάποια που είναι έτοιμα κ περιμένουν σε αποθήκευση στο εργαστήριο (πληρώνουμε έξτρα την αποθήκευση)κ πρέπει να συνεχιστεί κ οι παραγωγή κ των υπολοίπων της σύμβασης.

    1. Εσύ δηλαδή γιατί πιστεύεις ότι δεν έχουμε μπει σε αυτό το κοινό πανευρωπαικό πρόγραμμα και θέλουμε να τρέξουμε δικές μας διαδικασίες? Επειδή δεν το πήραμε χαμπάρι, ότι θα καταφέρουμε εμείς με κάτι λίγα ελικόπτερα να πάρουμε καλύτερη τιμή από αυτούς που κανονίζουν για ολόκληρο στόλο, ή κάτι άλλο που δεν βλέπω?

  11. Αυτή η υπόθεση έχει καταντήσει ατελείωτη ιστορία.
    Πως λέει η παροιμία, οποίος δεν θέλει να ζημιώσει….επαναλαμβάνει διαγωνισμούς.
    Ποιός ξέρει μπορεί κάποτε να τους βαρεθούν οι εταιρίες και να προσφέρουν τις υπηρεσίες υποστήριξης για τα ελικόπτερα δωρεάν, προσφέροντας και επιπλέον ανταλλακτικά για μπόνους. Σε αυτό ίσως να συμφωνήσουν οι υπεύθυνοι στην Ελλάδα που ασχολούνται με τους διαγωνισμούς. Εκτός αν ονειρεύονται και κανένα μπαξίσι από πάνω.

  12. Δυστυχώς τα ΝΗ90 ενώ ακούγεται ότι είναι εξαιρετικά, ίσως δεν μπορούμε να αντέξουμε την συντήρηση τους, πόσο μάλλον την αγορά περισσότερων μονάδων. Μου φαίνεται η καλύτερη λύση θα ήταν να αναλάβει το πρόγραμμα η ΠΑ, να τα αναβαθμίσει πλήρως όπως θα έπρεπε εξαρχής να είναι και να τα χρησιμοποιεί για CSAR και για την υποστήριξη των ειδικών δυνάμεων. Για την ΑΣ καλύτερα θα ήταν να επιλέξουμε έναν αριθμό AB205/UH-1H/AB212, να τα αναβαθμίσουμε με μια από τις συλλογές εκσυγχρονισμού που κυκλοφορούν (που περιλαμβάνουν φυσικά και ανανέωση δομικής ζωής) και να κυνηγήσουμε μελλοντικά μεταχειρισμένα UH60.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *