Όπως έγινε γνωστό στις αρχές Φεβρουαρίου, η γαλλική εφημερίδα «La Tribune», σε δημοσίευμα της, ανέφερε ότι η Εθνική Φρουρά υπέγραψε σύμβαση, τον Δεκέμβριο του 2019, για την προμήθεια αντιαεροπορικών συστημάτων Mistral (και βλημάτων παράκτιας άμυνας Exocet). Όπως ανέφερε η γαλλική εφημερίδα το κόστος της προμήθειας των Mistral, που θα είναι της αυτοκινούμενης έκδοσης, είναι της τάξεως των € 150 εκατομμυρίων. Η συγκεκριμένη προμήθεια είναι μια σημαντική κίνηση αναβάθμισης της αεράμυνας της Κύπρου. Τα Mistral προορίζονται για προστασία των μηχανοκίνητων και τεθωρακισμένων μονάδων της Εθνικής Φρουράς. Ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Όπως προαναφέραμε η Κύπρος θα προμηθευτεί την αυτοκινούμενη έκδοση Mistral MCP/IMCP (Mistral Coordination Post/Improved Missile Control Post). Τα δύο (2) συστήματα είναι εφοδιασμένα με ραντάρ για εντοπισμό, αναγνώριση και ανίχνευση στόχων, καθώς και με ισχυρότατους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Τα συστήματα έχουν την ικανότητα της αυτόματης αξιολόγησης των εντοπισμένων απειλών, της κατάταξης του ανάλογα με το βαθμό επικινδυνότητα τους, τον καθορισμό της σειράς προσβολής τους και τον έλεγχο των εκτοξευτών, τόσο ως προς το πότε θα εκτελέσουν βολή όσο και ως προς το ποιόν στόχο θα εμπλέξουν. Επίσης τα δύο (2) συστήματα μπορούν να διασυνδεθούν σε ανώτερο κλιμάκιο διοίκησης ή αντιαεροπορικής άμυνας.

Το MCP είναι τοποθετημένο επί τακτικού οχήματος 4 x 4. Ενσωματώνει ραντάρ της ζώνης συχνοτήτων X, μέγιστου βεληνεκούς εντοπισμού 30 χιλιομέτρων και σε μέγιστο υψόμετρο έως 4.000 μέτρα. Επίσης ενσωματώνει και σύστημα αναγνώρισης φίλου ή εχθρού (IFF). Απαιτεί μόλις ένα (1) άτομο για πλήρωμα και μπορεί να ανιχνεύσει έως και 20 στόχους ταυτόχρονα. Επίσης είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό σε ηλεκτρονικά αντίμετρα. Ο χρόνος τάξης του συστήματος δεν ξεπερνά τα 5 λεπτά. Το IMCP παρέχει τις ίδιες δυνατότητες με το MCP, αλλά ενσωματώνει τρισδιάστατο ραντάρ της ζώνης συχνοτήτων S. Μπορεί να εντοπίσει έως 200 στόχους ταυτόχρονα, σε απόσταση έως 80 χιλιόμετρα και υψόμετρο έως και 15.000 μέτρα. Ο χρόνος τάξης του συστήματος δεν ξεπερνά τα 10 λεπτά.

Το ολοκληρωμένο σύστημα MCP/IMPC συμπληρώνεται από το γνωστό βλήμα Mistral, μέγιστου βεληνεκούς 6,5 χιλιομέτρων. Πρόκειται για ένα αξιόπιστο βλήμα, το οποίο βρίσκεται σε υπηρεσία από το 1988. Δύο (2) πρόσφατες εξελίξεις είναι που το καθιστούν ακόμα πιο ικανό. Το Νοέμβριο του 2019 η MBDA ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε επιτυχημένη δοκιμαστική βολή του Mistral-3 στα 7 χιλιόμετρα. Το βλήματα Mistral-3 ενσωματώνει υπέρυθρο ερευνητή και προηγμένο λογισμικό επεξεργασίας εικόνας. Μπορεί να εμπλέξει στόχους με μικρό θερμικό ίχνος όπως UAV, βλήματα και ταχύπλοα σκάφη, ενώ παρουσιάζει μεγάλη ανθεκτικότητα σε περιβάλλον έντονων ηλεκτρονικών παρεμβολών. Λίγους μήνες νωρίτερα, τον Ιανουάριο του 2019 η MBDA ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε επιτυχημένη δοκιμή βολή του Mistral κατά ταχύπλοου σκάφους. Η βολή πραγματοποιήθηκε από ναυτικό πύργο SIMBAD-RC, τοποθετημένο στην ξηρά, κατά μη-επανδρωμένου ταχύπλοου σκάφους σε απόσταση 3 χιλιομέτρων από την ακτή.

Comments

      1. Έχω πολλές επιφυλάξεις.
        Εξάλλου η δημοσιογραφία στην Ελλάδα είναι ο ορισμός της παραπληροφόρησης.
        Μέχρι πριν λίγο καιρό κάποιοι άλλοι μιλούσαν για βέβαιοι παραχώρηση των Arleigh Burke το Μάιο του 2020.
        Μετά η βεβαιότητα είχε Ticonderoga και πολλά πολλά άλλα.
        Τελικά όλα ήταν παραμύθια.
        Για αυτό και δεν πιστεύω πλέον τίποτα.

    1. Πως περνάει ο καιρός, από εκεί που λέγανε 6 Fremm με 2,4 δις, μετά από πολλά χρόνια φτάσαμε στις 2 Μπελάρες 2,4 δις και τώρα λέμε 2 Μπελάρες συν 4 καινούργια Αμερικανικά (και νομίζω υποννοούν τις ΜΜSC).

      Να είχαμε να λέγαμε, πλάκα έχουμε…καλά κρασιά, ακόμη και αν όντως συζητιέται, είναι πονάει χέρι (θέλουμε πλοία αύριο, θέλουμε συνολικά 9 πλοία σε εύρος χρόνου, θέλουμε οικονομική λύση κτλ γιατί δεν έχουμε λεφτά κτλ) κόβουμε πόδι (παίρνουμε 2 πανάκριβα σε 6 χρόνια, και άλλα 4 ακριβά κάπου κάποτε, που λόγω κόστους μάλλον δεν θα πάρουμε)

      1. Ευχαριστώ για την απάντηση αλλά στο άρθρο μιλάει για δύο Belharra και επίσης για Αμερικάνικη σφραγίδα και πιθανώς υπονοεί είτε FFGX είτε MMSC.

        https://www.enikos.gr/politics/717111/o-kyvos-errifthi-exi-fregates-gia-to-polemiko-naftiko

        Τώρα βέβαια αν ισχύει κάτι τέτοιο και συνδυαστεί με ενδιάμεση λύση από Αμερική δύο Arleigh Burke είτε Ticonderoga και από Γαλλία τίποτα Mirage 2000-5F θα πρόκειται για εξαιρετική λύση.

        Πάντως στο χώρο γενικότερα της δημοσιογραφίας και του αμυντικού ρεπορτάζ υπάρχει μεγάλη παραπληροφόρηση (δεν αφορά εσάς αυτό) και δυστυχώς δεν ξέρουμε τι να πιστέψουμε τελικά.

        1. Δεν έχει νόημα να μιλάς για 2 Bel. Όχι μόνο γιατί δεν λύνουν τίποτα 2 πλοία, όχι μόνο διότι 2 είναι πιο ακριβές τελικά από 4 ή 5, αλλά βάζεις και ένα σωρό νέα όπλα και συστήματα που και μόνο η υποστήριξή τους θα είναι θέμα. Είναι τελείως παράλογο το 2 Bel. Μα τελείως.
          Και είναι αδικαιολόγητο, όταν πλέον έχεις ένα ιστορικό πίσω σου που λέει ότι όσες φορές αγόρασες αποσπασματικά πλήρωσες αδιακαιολόγητα ακριβά. Οκ…..

          1. Φυσικά και είναι παράλογη η αγορά δύο μόνο φρεγατών Belharra και η δημιουργία υποδομής μόνο για δύο πλοία.
            Απλά προσπάθησα να ερμηνεύσω το συγκεκριμένο άρθρο.

          2. Ναι οκ. Δεν πήγαινε σ’ εσένα το post. Αλλά γενικά στα παράλογα και αυτού του εξοπλιστικού προγράμματος.

          3. Ίσως να μην είναι εντελώς παράλογο και να υπάρχουν σκέψεις να μιμηθούν και να ακολουθήσουν ένα Γάλλο-ιταλικό μοντέλο Light στο μελλοντικό στόλο, επιλέγοντας τα δυο γαλλικά πλοία FTI για αεράμυνα περιοχής που θα είναι για αυτό το σκοπό όπως τα Horizon-Class στην Γαλλία και Ιταλία, και στην συνέχεια να ακολουθήσει μια ξεχωριστή αξιολόγηση και επιλογή πλοίων γενικών καθηκόντων για ASW,ASuW … που μπορούν να αναλάβουν και φρεγάτες μικρότερου εκτοπίσματος όπως οι MEKO Α200 η και σύγχρονες κορβέτες όπως οι Gowind των 2500-3000ts η ένα ολλανδικό μοντέλο που σήμερα δεν συζητείται ακόμα.

            Που θα βρεθούν τα χρήματα για αυτά δεν ξέρω, αυτό θα πρέπει να απασχολεί όμως εκείνους που θα αποφασίσουν αν δεν το αναβάλουν και αυτοί για τους επόμενους.

          4. Αυτό είναι σωστό, ΕΑΝ έχουν σκοπό περαιτέρω γαλλοποίηση του στόλου.
            Βέβαια να θυμηθούμε ότι το ίδιο το Π.Ν. είχε απαιτήσεις πριν 10 χρόνια για 6 φ/γ α/α, ενώ δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι όταν χρειαστεί, πιθανότατα να μην έχεις 100% διαθεσιμότητα και για οποιοδήποτε λόγο (ακόμα και τακτικής συντήρησης, ΠΕΑΚ που λένε στο ναυτικό), μια φ/γ (ή και δύο), μπορεί να μην είναι διαθέσιμη/ες.
            Επιπλέον θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι το ίδιο το Π.Ν., προφανώς σαν ειδικότερο όλων μας, ήθελε 2 φ/γ α/α για να κλείσει ΜΟΝΟ το Αιγαίο και πλέον έχουμε και θέματα με την ΑΟΖ και έτσι όπως πάει το πράγμα, δεν ξέρουμε και τι θα χρειαστεί και νότια της Κρήτης, όπου κατά τους ειδικότερους πιθανότατα θα επιχειρηθεί και από εκεί μέτωπο από τους γείτονες.
            Επίσης θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι, ο λοιπός στόλος, θα εξακολουθήσει να είναι πολύ ευάλωτος σε οποιαδήποτε επίθεση από αέρα.
            Σε περίπτωση λοιπόν που χρειαστεί, δεν ξέρω που θα πρωτοπλεύσουν οι δύο που ΘΑ παραγγείλουμε, ενώ βέβαια αν γίνει κάτι νωρίτερα….
            Αλλά ακόμα και εάν πάμε σε μια πιο ευρεία γαλλοποίηση, αυτή θα έπρεπε να γίνει ΤΩΡΑ. Διότι ως γνωστόν, οι μεγαλύτερες συμφωνίες, συμφέρουν οικονομικά, ενώ παράλληλα οι ανάγκες μας είναι και μεγάλες και άκρως επείγουσες.
            Επιπλέον, ακόμα και εάν πάμε στις αξιόλογες Gowind 3.1 για αντί-S και πάλι δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει το ότι το Π.Ν. υποστηρίζει ότι για να βγουν οι αποστολές (όταν χρειαστεί) θέλει 15 πλοία επιφανείας.
            Κατά τη γνώμη μου λοιπόν, θα έπρεπε να γίνει (αφού καταλήξουμε στις διαμορφώσεις κ.λπ.), μια παραγγελία για 2+3 Bel, και για 2+4 Gowind 3,1, ενώ για την μελλοντική αντικατάσταση των ΜΕΚΟ, θα βλέπαμε τότε, ανάλογα και τις εξελίξεις (αν και με τα σημερινά δεδομένα δεν θα έλεγα όχι για 4 Gowind 2,5).
            Μα θα πει κάποιος καλά όλα αυτά, αλλά δεν είναι πολλά τα λεφτά? Ναι είναι., αλλά μιλάμε για ναυπηγήσεις (άρα και πληρωμές) που θα διαρκέσουν πάνω από 15-16 χρόνια, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να καλύψεις έδαφος 21 χρόνων (αφού το τελευταίο μεγάλο πλοίο επιφανείας το πήραμε το ….1999). 12+16 χρόνια, μας κάνουν 28 χρόνια. ΟΧΙ λοιπόν για 28 χρόνων ναυπηγήσεις σύγχρονων πλοίων, ΔΕΝ είναι πολλά λεφτά. Ούτε λίγα. Είναι αυτά που πρέπει. Γιατί εάν δεν το έχουμε καταλάβει, για να διατηρήσουμε τις οροφές που πρέπει και να είναι αξιόλογα τα πλοία, πρέπει να παραλαμβάνουμε ένα μεγάλο πλοίο επιφανείας κάθε 2,5 χρόνια περίπου. Και ήδη έχουμε να παραλάβουμε 21 και ποιός ξέρει πότε θα έρθει το πρώτο.

    2. To αρθρο λεει πολυ απλα οτι δεν προκειται να τις παρουμε, οποτε ας παρακουλουθησουμε στις οθονες μας αυτην την ακρως ψυχαγωγικη κωμωδια.

      «Με τις παρατηρησεις του ΠΝ» το κοστος παει 4 δισ. , και τωρα «τρεχουν να το επαναφερουν στα 2.4 δισ. » (!)
      Με αλλα λογια, ειχε δικιο 100 % ο CK. Το μονο που παιζει ειναι η ατοφια εκδοση του γαλλικου Ναυτικου, και αυτη παει 1.2 δισ. το κομματι.

      Κατα τα αλλα το κούλι ζητα να του βρουν ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ δανειο για να τις παρει. Γιατι δεν βγαινει παγανιά να το παρει μονος του, αφου επιστρεψαμε στην «κανονικοτητα» και στις αγορες;

      Με δυο λογια, καλα κρασιά. Ειναι κανεις που να πιστευει οτι ο Κουλός θα εδινε 2.5 δισ. για νεες φρεγατες, οταν δε δινει το 1/10 απο αυτα για τορπιλλες υποβρυχιων και ανταλλακτικα αεροσκαφων;

      1. Αν μιλούσαμε για μια Belharra XL με 48 κελιά και σίγουρα RAM ή CIWS θα δικαιολογούσε την αυξημένη τιμή αλλά από την άλλη σε μια τέτοια περίπτωση υπάρχουν τόσες σχεδιάσεις που μας υπερκαλύπτουν και δεν καταλαβαίνω το λόγο να ζητάμε από μια φρεγάτα μεσαίου μεγέθους να την κάνουμε «μεγάλη» με αυξημένο κόστος όταν υπάρχουν ήδη σχεδιάσεις έτοιμες.
        Ακόμα και η Δανέζικη φρεγάτα θα μπορούσε να μας καλύψει άνετα μιας και χρειαζόμαστε στο άμεσο μέλλον να αντικαταστήσουμε 9 φρεγάτες S.
        Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τη λογική τους και επικρατεί και μια μυστικοπάθεια και συσκότιση που άκρη δεν βγαίνει.
        Είναι απαράδεκτο μετά από τόσο καιρό να μην γνωρίζουμε το τελικό κόστος τι διαμόρφωση και τα πιθανά ανταλλάγματα π,χ Mirage 2000-5F ή κάτι άλλο.

        1. Μακάρι να πηγαίναμε στις δανέζικες. Πλοία των 6500 τόνων me 30 κόμβους ταχύτητες, ικανότητα μεταφοράς και καταδρομέων και υλικών, συστήματα γνωστά στο ΠΝ, χαλύβδινα, με πλήρη απόσβεση κόστους και πλέον εγνωσμένης αξίας(πολύ καλά σχόλια από το ίδιο το αμερικανικό ναυτικό) επιλογή και από βρετανία, ικανότητα για χαμηλότερο κόστος με παραγγελία 4 τύπου iver huitfeld για aaw και 4 absalon σαν γενικής χρήσης, με τεράστιους χώρους και ψηφιακή διασύνδεση για ότι θέλεις να βάλεις στο μέλλον, καμία δέσμευση παραχώρησης τεχνογνωσίας, ικανότητα μεταφοράς 2 ελικοπτέρων (κατάστρωμα ακόμα και για chinook γιατί ποτέ δεν ξέρεις). Κόστος στα μέτρα μας και ναυπήγηση 4 εδώ και 4 δανία για ταχεία δημιουργία ενός στόλου νέα γενιάς. Κόστος με βάση τα όσα γίνονται γνωστά δεν θα ξεπερνούσε τα 600-700 για τις aaw και στα 400-500 η γενικής χρήσης.

          1. Ναι, αλλα οι Μπελχαρες εξασφαλίζουν διαλειτουργικοτητα με το γαλλικο Ναυτικο, οταν θα συνεπιχειρει μαζι μας στην Ανατολικη Μεσογειο!

            Δεν κανω πλακα, κατι τετοιες αρλούμπες λενε οι Γαλλοι στον Κουλό και στα ελληνικα ΜΜΕ. Εχουν παρει ειδηση οτι ο Κουλός ενδιαφερεται να αγορασει «προστασία» και οχι στρατιωτικες δυνατοτητες, οποτε λενε το αναλογο παραμύθι.

        2. Eλα μωρε, τιποτα φουσκωτα για τη ΜΥΚ θα παρουμε, ως συνηθως. Ακομα και για αυτα θα ζηταει δωρεες απο τους εφοπλιστες ο Κουλός, αφου για την αμυνα δεν εχει ποτε λεφτα.

      2. Τα διαβάζω και αναρωτιέμαι εάν αυτοί που τα γραφουν έχουν επαφή με τη πραγματικότητα
        Πάμε για μεγάλη ύφεση μεγάλη αύξηση ανεργίας χαμένη τουριστική χρονια
        Ποιος θα υπογράψει μια τέτοια εξοπλιστική δαπάνη σε τέτοιο οικονομικό περιβάλλον?
        Εδώ δεν μπορούν να δώσουν 5 mil για FOS στα NH90!!
        Και με 2 πλοία τι θα καταφέρουν>?
        Πάμε για ναυτικό…6 φρεγατών το 2030?
        Η θα μας λύσει η Γαλλία όλα τα θέματα με τους γείτονες?

  1. Ο φάκελος εμπλοκής του συγκεκριμένου συστήματος είναι περιορισμένος και πρακτικά δεν απειλεί τα f16του αντιπαλου. Μπορούν άνετα να τα εξουδετερώσουν Ακόμα και με συμβατικές βόμβες από αποστασεiς και ύψη εκτος του φακέλου.Μονο απρόσεκτα ελικόπτερα θα κινδυνεύουν
    Κανονικά έπρεπε να αποκτήσουν συστήματα ανάλογα των BUK
    Αλλα και εδώ έχουμε μια πολιτική απόφαση να ενισχύσουν τους δεσμούς με τη Γαλλία
    Με το αζημίωτο βεβαια!

    1. Αυτά είναι συστήματα εγγύς α/α άμυνας. Για τα α/φ υπάρχουν άλλα.
      Οι Κύπριοι έχουν και τα Buk μεγαλύτερου βεληνεκούς.

    2. Δεν μπορείς να γεμίζεις μόνο με BUK δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα σε κανένα στρατό στο κόσμο… ούτε δική μας επινόηση είναι κάτι τέτοιο.

      Συνεπώς μην γράφεται ιστορίες κάθε φορά… μια χαρά VSHORAD είναι και καλύτερα από τα δικά μας που έχουν stinger!

      Σε επόμενο στάδιο πρέπει να αναβαθμιστούν τα ΤΟR και τα BUK ή να αγοραστούν τίποτα νεότερα μεταχειρισμένα BUK από Ρωσία αν βγαίνει πιο οικονομικά από την αναβάθμιση.

      1. Έτσι ακριβώς ΑΙΜ. Μια αναβάθμιση θέλουν τα TOR & BUK και είναι σούπερ μέχρι και το μεσαίο βεληνεκές. Θα τους λείπει μόνο ένα τάγμα (φτάνει νομίζω) SAMP/T ή κανά Arrow2 με Stunner και θα είναι κομπλέ.

        1. Υπάρχουν και οι S-300, μπορούμε να διαπραγματευτούμε με τις ΗΠΑ 2-3 μεταχειρισμένα Patriot και πάνε οι S-300 στην Κύπρο αν τους θέλουν…

    3. Με αυτή την λογική σου δεν θα έπρεπε να υπήρχαν καθόλου α/α πυροβόλα γιατι θα ήταν καταδικασμένα από την αρχή και όλοι οι α/α πύραυλοι θα έπρεπε να «χτύπαγαν» στα…300 χλμ.τουλάχιστον για να έχουν περιθώριο να επιβιώσουν από τους κρούζ του αντιπάλου, οπότε μου κάνει εντύπωση που προτείνεις συστήματα επιπέδου BUK με ένα φτωχικό και ανεπαρκές βεληνεκές μόλις 50χλμ!!!

      1. Με συχωρείς πιστεύεις πως τα a/a ie RH502,ZSU23.A30. θα έχουν καμια τύχη στις μέρες μας??

        Αυτό που γράφω είναι πως κακώς δώσαν τόσα λεφτά για VSHORADS
        Οι αριθμοί των BUK η συστημάτων τύπου BUK έπρεπε να αυξηθούν
        Αυτά δεν τα βγάζει τόσο εύκολα off ο αντίπαλος Ακόμα και με συμβατικές βόμβες

        Κοιτάτε τι pathan τα Pantzir στη Syria

        Τα λεφτά έπρεπε να είχαν πάει σε συστήματα τύπου BUK!

        Αλλα έχουμε άλλη μια πολιτική απόφαση στη προσπaθια εξαγοράς εύνοιας η προστασίας από τη Γαλλία

        1. Πρέπει να υπάρχουν και τα VSHORAD. Δημιουργείτε ένα πλέγμα προστασίας, τώρα θα το δουλέψει η ΕΦ θα το δούμε

  2. Πλάκα πλάκα η Κύπρος (και μπράβο τους) πιο πολλά εξοπλιστικά από εμάς έχει κάνει.

    Πήραν τα Mistral πήρανε βλήματα Exocet πήρανε τα πυροβόλα Nora B-52 και συνεχίζουν.
    Οι εδώ κυβερνώντες τι κάνουν;
    Διορίζουν κομματόσκυλα και μοιράζουν το δημόσιο χρήμα στα συμφέροντα.
    Εδώ και εννιά μήνες δεν έχει προχωρήσει τίποτα ούτε καν οι νέες τορπίλες οι FOS για τα Mirage και ο εκσυγχρονισμός των MEKO.
    Κατά τα άλλα φιλοκυβερνητικά παπαγαλάκια μιλάνε για 2+4 νέες φρεγάτες και παραμύθια τις χαλιμάς.

  3. Μπραβο στους Κυπριους που παρα τις οικονομικες δυσκολιες ενισχυουν ουσιαστικα την αεραμυνα τους,ελπιζω να συνεχισουν στον ιδιο δρομο..

  4. Ακατανόητη αγορά.Με το βεληνεκές που έχουν δεν μπορούν να πλήξουν ούτε τα ανεπάνδρωτα αεροχήματα των Τούρκων ενώ είναι μέσα στο βεληνεκές όλων των όπλων τους.Καταλαβαίνω πως πρέπει να πληρωθεί η υποστηριξη των Γάλλων σε πολλά μέτωπα,αλλά θα μπορούσε να αγοραστεί κάτι άλλο.Αντί για τα Νοra,τα Arthur με 24 συν 24 οπσιόν.

      1. Eίσαι βιαστικός και γράφεις κάτι άλλο από αυτό που θέλεις να προτείνεις.
        Σε ότι αφορά τα πυροβόλα εξετάστηκε και η αγορά ισραηλινών και γαλλικών και τελικά κρίθηκε ως καλύτερη η αγορά των σερβικών.
        Για τα α/α δεν έχεις δίκιο.

  5. Δυστυχώς η πανδημία χτύπησε και το ενεργειακό πρόγραμμα της Κύπρου που με την σειρά του θα χτυπήσει τα εξοπλιστικά. Ωστόσο νομίζω πως η επόμενη κίνηση των Κυπρίων θα πρέπει να είναι το aster!

  6. Ένα καλό σύστημα για v-shorad και νομίζω οτι το IMCP ραντάρ είναι το GM60, το οποίο είναι ένα εξαιρετικό ραντάρ εάν αγοραστεί στην πλήρη έκδοση του. Μέχρι ραντάρ αντιπυροβολικού μπορεί να γίνει. Για το Χ band ραντάρ, μπορούσε να είχε επιλεγεί καλύτερο .

  7. Η Εθνική Φρουρά διαθέτει και ASPIDE 2000&TOR-M1&BUKM1-2&MANPADS&Τελος τα Mistral Atlas και η φιλοσοφία για αγορά ενός τέτοιου συστήματος είναι βασισμένη στο ότι ήδη υπάρχουν αρκετές Πυροβολαρχιες Atlas Mistral και με την προσθήκη του υπολοίπου συστήματος θα δημιουργήσει δακτυλιδιούς που θα εννοώντε στα 7 χιλιόμετρα διαφορά και με τα δύο ραντάρ θα βρίσκει στόχους σε χαμηλά υψόμετρα και θα τα καταστρέφει γιατί ειναι με βαση Γεο-σχεδιασμο και τα F-16 θα αναγκάτουν να κάνουν χαμηλές διέλευσης για να μην τα αντιλειφθουν τα μεγαλύτερα συστήματα αρα θα μπαίνουν εντός βεληνεκούς των Atlas Mistral. Για Αντιαεροπορικο σύστημα σίγουρα το ASTER έχει προβάδισμα αλλά υπάρχουν σκέψεις για BUK-M3.

    1. Μία προσπάθεια αναβάθμισης του BUK πρέπει να γίνει σύντομα, αν και δεν ξέρω αν ειναι φθηνότερο να πάρουν τίπορα μεταχειρισμένο από τον εκσυγχρονισμό ενός συστήματος 30ετίας.
      3-4 πυροβολαρχίες είναι το ιδανικό σενάριο BUK-M3 για την Κύπρο.

  8. Θετική εξέλιξη αλλά κακά τα ψέμματα τα συστήματα αυτά έχουν πολύ μικρές δυνατότητες και μάλλον περιορίζονται σε ελικόπτερα. Τα χρήματα θα έπρεπε να είχαν πάει σε σε Tor και BUK.
    Προφανώς η αγορά έγινε για πολιτικούς λόγους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *