Προχωρά το ζήτημα της απόκτησης των συνολικώς 18 αεροσκαφών για τη ΠΑ. Το παραπάνω επιβεβαιώνεται από την είδηση κατά την οποία η Γαλλική αεροπορία θέτει νέα παραγγελία στον γαλλικό αεροναυπηγικό κολοσσό της Dassault Aviation για δώδεκα νέα μαχητικά αντισταθμίζοντας την απώλεια αεροσκαφών από αυτά που θα παραχωρηθούν στη ΠΑ.

Όπως έχουμε αναφέρει οι συζητήσεις για την απόκτηση των ελληνικών Rafale F3R είναι σε προχωρημένο στάδιο και στόχος είναι ως το τέλος του έτους να υπογραφεί η σύμβαση. Την είδηση για την απόκτηση δώδεκα ολοκαίνουργιων αεροσκαφών για τη Armée de l’Air επιβεβαίωσε και η γαλλίδα υπουργός άμυνας με δηλώσεις της Φλορένς Παρλί.  

Η κατεπείγουσα γαλλική παραγγελία για δώδεκα Rafale αποδεικνύει και το κατεπείγον ελληνικό αίτημα για άμεση παραχώρηση αεροσκαφών και έναρξη παραδόσεων στα μέσα του 2021.

Όπως είχαμε αναφέρει στις 23/9:

Το πρώτο είναι η γαλλική αποδοχή του ελληνικού αιτήματος όλα τα αεροσκάφη να είναι της έκδοσης F3R ώστε να υπάρχει κοινή υποδομή και πλήρης ομοιογένεια. Το δεύτερο αφορά το συνολικό κόστος, το οποίο όπως πληροφορούμαστε θα κυμαίνεται στα 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ και θα αφορά το κόστος των νέων και μεταχειρισμένων αεροσκαφών εκ των οποίων 14 μονοθέσια και τέσσερα διθέσια (δυο καινούργια και δύο μεταχειρισμένα), εκπαίδευση, απόκτησης ενός εξομοιωτή πτήσης καθώς και πακέτο τεχνικής υποστήριξης για τα πρώτα έτη.

Στη παραπάνω τιμή δεν περιλαμβάνεται η διαπραγμάτευση μεταξύ της ελληνικής πλευράς και της MBDA για το ζήτημα των όπλων των Rafale που θα περιλαμβάνουν ένα μικρό απόθεμα Meteor.

Comments

  1. Αυτο το τελευταιο «που θα περιλαμβάνουν μικρό απόθεμα Meteor» μου καθεται στο στομαχι καθε φορά που το διαβαζω. Εαν ειναι κατω απο 40 (δηλ. 18 x2 +4 εξτρα αποθεμα) τοτε νομιζω δεν αξιζει τον κοπο.

    1. Αφήστε ρε παιδια που δεν αξίζει τον κοπο…δηλαδη με 5εκ. το κομμάτι πόσους θέλετε να παρουμε;;; 30-40 για αρχη ειναι παρα πολυ καλος αριθμος, εχουμε και αλλες τρυπες να κλεισουμε, δεν γινεται να δωσουμε ολα τα λεφτα για μετεορ. Για μενα ειναι πιο σημαντικο να παρουμε ατρακτιδια παρα εξτρα πυραυλους. Ετσι και αλλιως οι μετεορ προοριζονται για στοχους υψηλης αξιας και οχι για αντιπαλα μαχητικα (απο οτι λεει η λογικη μου τουλαχιστον)

    2. Λάθος

      Ακόμα και με 50% επιτυχία ο meteor αν έχεις ριξε 20F16 στα 100χμλ που και πως θα έρθουν τα υπόλοιπα.

      Ας που ως ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΌ όπλο και μόνο η απογείωση των rafale θα αναγκάζει τα KC και τα AWACS να πάνε ακόμα ανατολικότερα.

  2. Αναμενομενη κινηση της ΠΑ της Γαλλιας αφου η τιμη πωλησης ενος μεταχειρισμενου rafale στην Ελλαδα στοιχιζει οσο η τιμη αγορας ενος νεου απο τη DASSAULT στη γαλλικη ΠΑδηλ 50,5 εκ ευρω..Αυτο σημαινει οτι η Γαλλια αγοραζει 50,5 ευρω το rafale κ οι υπολοιποι 101 εκ περιπου ευρω.- ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ. Κατα τη γνωμη μου το κυριο ερωτημα ειναι εαν θα φτιαξουμε ενα στολο γαλλικων μαχητικων για καθαρα αποτρεπτικο λογο η θα παμε σε ενα στολο 2-1 εναντι των αμερικανικων μαχητικων που εχουμε.Επισης θα αντικαταστησουμε τα mirage ολα με προοπτικη ενος στολου απο RAFALE με μακρινο σκεπτικο την αποκτηση ενοσ στολου νεας 6ης γενιας μαχητικου ωστε να εχουμε F35 +F16V kai 6ης γενιας ευρωπαικο μαχητικο + RAFALE ? – Εαν ναι τοτε πιστευω οτι σοβαρευτηκαμε εστω κ την τελευταια [ ως συνηθως ] στιγμη….τα υπολοιπα θα δειξουν στο αμεσο μελλον εδω θα ειμαστε να τα σχολιασουμε ..

    1. Για τα επομενα 30 χρονια η αεροπορια μας θα εχει ~206 μαχητικα, οσο η βελτιστη ποσοτητα για τον ελλαδικο χωρο:
      24 F35
      36 RAFALE
      84 F16V
      38 F16 Advanced
      24 Mirage 2000 5
      Τα 38 Αdvanced και τα 24 Mirage θα ειναι για την καθημερινη ρουτινα αναχαιτησεων. Τα αλλα θα ειναι για να ξερει ο Τουρκος οτι θα ΥΠΟΣΤΕΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ αν επιχειρησει να ανοιξει τον ασκο του αιολου. Προς το παρον ειμαστε κοντα στο στοχο αυτων των μαχητικων, τα οποια θα φερουν και τα καταλληλα οπλα μακρας ακτινας. Υπομονη.

    2. Αν και ακριβώς αυτό το συμπέρασμα ήρθε στο μυαλό μου, με μπέρδεψες με τα νούμερα.

      Αγοράζουμε 12 μεταχειρισμένα και 6 καινούργια συν εξομειωτή κτλ με 1,7 δις, άρα περίπου 90 εκατ κατά μέσο όρο το κομμάτι. Κανανικά αυτή είναι τιμή για 18 καινούργια, άρα οι Γάλλοι να πούμε την αλήθεια μας έπιασαν λίγο κότσο, αλλά τι να κάνουμε δεν πειράζει, τουλάχιστον τα πήραμε (?) γρήγορα (μένει να δούμε πότε)

      Αυτοί με τους πυραύλους… εεε να πω την αλήεθεια θα περίμενα κανα 72+ και η τιμή των 5 εκατ/κομμάτι που ανέφερε άλλος αναγνώστης μου φαίνεται κομμάτι τσιμπημένη, θα περίμενα 3 εκατ, αλλά εδώ πες πήραμε μεταχειρισμένα σε τιμή καινούργιου, δεν θα πληρώσουμε χρυσά τα καινούργια?

      Να μας πουν εντυπώσεις από το Ραφάλ οι πιλότοι των F-16 ΄που πήγαν Γαλλία. Αν είχαν τα blk52+ εύκολα τα Ραφάλ (αν λέω) τότε φανταστείτε τι θα κάνουν με τα τουρκικα. Θα ήταν ενδιαφέρον να μας πουν από ποια απόσταση τα έβλεπαν τα δικά μας και από ποια απόσταση αυτοί, πως είναι σε κλειστές αερομαχίες, πράγματα στην πράξη…

      1. 2 εκ € το κομμάτι πάνε οι Meteor, οι γκρινιάρες πεθερές ξεκίνησαν με 3 και το έφτασαν στα 5 εκ €;

        Για 72 Meteor ακούγεται, νούμερο σχετικα καλό για 18 αε/φη, και με τα υπόλοιπα από τα 300 εκ € επαναπιστοποίηση των Exocet και πιθανόν μερικές δεκάδες AASM-LGB και μερικά Talios.

        Η επιθεώρηση και επαναπιστοποίηση των SCALP-EG θα είναι άλλο πρόγραμμα/κονδύλι που πρόσφατα πέρασε κι απο την βουλή αν δεν κάνω λάθος.

        Ελπίζω να στριμώξουν στο budget και την επαναπιστοποίηση ορισμένων Magic II για τα EGM/BGM (36-72 αρκούν).

          1. 2 εκ έκαστος είναι και κάποιοι εκπαιδευτικοί.
            Και 40 να είναι η ποσότητα, αν σε ένα ντου γίνει και τους ρίξεις με τη μια καμιά 20αριά F-16, ούτε που θα ξαναπετάξει τίποτα. Όπως έκανε το Αβέρωφ, έδειξε ποιός είναι αφεντικό και μέχρι το τέλος ή άλλοι, ούτε που ξαναβγήκαν από τα Δαρδανέλια. Έτσι πάνε αυτά.
            Το πόσο έχει ο Meteor δεν έχει σημασία, αλλά το ότι απειλεί ένα α/φ που οι άλλοι, με όλα τα κόστη μέσα το έχουν πληρώσει πολύ πάνω από π.χ. 100 μύρια. Και αυτή ακριβώς είναι η οικονομία του πολέμου. Απλά πράγματα.

          2. @gdmast

            Με έχουνε γράψει από ΖΈΟ mexri «χαυγιτη» και από γκρινιάρα πεθερά μέχρι ανιψάκι γνωστού θείου!!
            Γιατί?
            επειδή είμαι ΠΟΛY ΣΚΕΠΤΙΚΌΣ και ΔΕΝ ΜΑΣAV ΣΑΝΌ!

            Εάν δούμε την ιστορία οπλικών συστημάτων που θα μπορούσαν να κάνουν τη διαφορα τι έχουμε?
            LEO 2χωρίς πυρομαχικά
            214 χωρίς τορπίλες και αντίμετρα
            M2000 και όπλα χωρίς FOS
            F16 χωρίς Stand off A-G
            Τυχαία τα παραπάνω
            Δεν νομίζω!

            Με όλα τα παραπάνω τι σε κάνει να νομίζεις πως η σύμβαση των θα περιλαμβάνει όπλα τύπου METEOR αλλα και FOS???

            Δυστυχώς η κυβέρνηση αυτή ξεκίνησε ακολουθώντας την ίδια πολιτκή με τους προηγούμενους
            Μακάρι να ξύπνησαν αφού φθάσαμε στα πρόθυρα πολεμου και να κάνουν αυτά που πρέπει να κάνουν έστω και στο +90!!

          3. @CK
            Σόρυ, αλλά εγώ δεν έχω κάνει τέτοια αντιπαράθεση που λες με κανέναν και φυσικά ούτε μ’ εσένα. Γενικά δεν μου αρέσουν οι ταμπέλες, ειδικά εάν δεν ξέρω κάποιο προσωπικά.
            Γι’ αυτά που λες για άλλα οπλικά συστήματα, π/μ κ.λπ., φυσικά και έχεις απόλυτο δίκιο, αν και πριν από λίγα χρόνια ειδικά για τα LEO πήραμε π/μ αξίας 50 εκ. (χρειάζονται και άλλα από τα πιο σύγχρονα και φυσικά πρόσθετη ενεργητική θωράκιση κ.λπ.).
            Με την αύξηση των δαπανών, τουλάχιστον όσα αναφέρεις, φαίνεται ότι θα προχωρήσουν. Και τα κονδύλια τουλάχιστον του προσεχούς έτους, δίνουν ευχέρεια ως προς αυτό (δες πρόσφατο άρθρο στον Δούρειο). Μετά την σημαντική αύξηση των δαπανών, εκείνο που νομίζω ΕΠΕΙΓΕΙ και ΔΕΝ έχει ΠΕΡΙΕΡΓΩΣ γίνει, είναι η αλλαγή του νόμου Βενιζέλου ώστε να επιταχυνθούν και να απλοποιηθούν οι διαδικασίες.
            Το τι θα περιλαμβάνει η σύμβαση των Rafale θα το δούμε. Meteor θα πάρουμε, όπως πήραμε και Exocet τότε. Δεν έχει νόημα μια αντιπαράθεση χωρίς πραγματική βάση. Θα δούμε και θα κρίνουμε μετά.

        1. Λοιπόν, να αποκαλύψω ένα μυστικό…. οι εξαγωγικές τιμές σε όλα τα οπλικά συστήματα, (εκτός αυτών για τα οποία υπάρχει ουρά αγοραστών και η ζήτηση είναι μεγαλύτερη από την προσφορά), είναι ΠΑΝΤΑ μικρότερες από τις εγχώριες τιμές, γιατί η χώρα του κατασκευαστή προσπαθεί πάντα να στηρίξει την εταιρεία της, πληρώνοντας R&D, σταλίες κτλ. Μεγαλύτερες είναι μόνο στην περίπτωση που υπάρχει ουρά (πχ F-35) ή όταν στο σύστημα έχουν βάλει κατ’απαίτηση του αγοραστή και επιπλέον εξαρτήματα, όπως αν θέλουν να το βάζουν μπρος με μίζα και όχι πατώντας το κουμπάκι. Συνήθως, για να μην πιάσουν τον αγοραστή οι πολίτες του για τα πολλά λεφτά που κόστισε το εξάρτημα, ο αγοραστής ζητάει η τιμή να θολωθεί και να μπλέξουν χίλιες μπούρδες για να μην μπορεί να είναι συγκρίσμο. Έτσι πχ αν ένα αεροπλάνο κάνει 90 εκατ, αλλά αν κάνεις αγορά ενός αεροπλάνου 150 εκατ και πεις έχει μέσα και αλλαγές λαδιών για 5 χρόνια και τακάκια για τα πρώτα 10.000 χλμ, άντε ο απλός πολίτης να καταλάβει ότι αυτά κοστίζουν μόνο 2 εκατ, άρα το πονηρό εξάρτημα κόστισε 58 εκατ (150-90-2)

          Παρεμπιπτόντως, η τιμή στην Ινδία ήταν:
          28 single-seat aircraft at a cost of €91.1 million each,
          8 dual-seat aircraft at a cost of €94 million each
          Tailor-made enhancements for the Indian Air Force at a cost of €1.8 billion
          A weapons package costing €710 million
          A performance-based logistics agreement at a cost of €353 million
          The agreement included a 50% «offset clause»

          https://en.wikipedia.org/wiki/Rafale_deal_controversy
          Πόσο τα πήραμε εμείς είπαμε και πως αναλύεται η τιμή?

          1. Φυσικά στο ανωτέρω, η τιμή ανά αεροπλάνο είναι ξεκάθαρη (και λίγο τσιμπημένη) και το αγαπητό εξάρτημα είναι όπως καταλαβαίνετε στις τιμές από δύο πράγματα στα οποία κανείς δεν μπορεί να βγάλει άκρη τι αφορούν και με τι να συγκρίνει, ήτοι μαγικές και καλά καστομιές και ένα γενικό FOS που κανείς δεν ξέρει να αξιολογήσει.

            Τα δικά μας αφού τα πήραμε μεταχειρισμένα και τα 6 αποκλείεται να έχουν καστομιές, σε τι οφείλεται η τιμή του περίπου 80 εκατ μεταχειρισμένο και 120 εκατ καινούργιο (ή βάλτε όποια αναλογία τιμών θέλετε)?

            Εκτός και αν πούμε 12Χ65 εκατ τα μεταχειρισμένα συν 6Χ95 εκτ τα καινούργια=1,35 δις, συν 0,35 δις δώρο να βγούμε από την υποχρέωση που τους είχαμε 1,7 δις.

            Αν είναι έτσι να το ξέρουμε μην βασανιζόμαστε, σε τελική ανάλυση δεν μας βγαίνει άσχημα από το να δώσουμε μια απίστευτη τιμή ανά Μπελάρα να βγούμε από την υποχρέωση, γλυτώσαμε κάποια εκατοντάδες εκατομύρια…

          2. Το r&d κτλ μπορεί να το έχει πληρώσει άμεσα με ειδικά προγράμματα, και από εκεί και πέρα να πληρώνεις καθαρό κόστος. Στην δική μας περίπτωση (αν θυμάμαι καλά) κάπου είχε πάρει το μάτι μου ότι υποτίθεται καταφέραμε να κάνουμε deal ώστε να πάρουμε τα καινούργια όσο τα παίρνουν και οι γάλλοι. Από κει και πέρα προφανώς μπορεί να γίνεται παιγνίδι και να μοιράζονται διάφορα κόστη σε άλλους πράγματα.

    3. Το 1ο συμπερασμα ειναι λαθος αφου ως γνωστόν η Ελληνικη ΠΑ ια αγορασει τα α/φη στην ιδια τιμή που τα αγοραζει και η Γαλλικη.

  3. @phacepalm

    Και με 40 Meteor , μια χαρά κάνεις την δουλειά σου.

    Κατεβάζεις τα 4 ιπτάμενα ραντάρ τους , τα ιπτάμενα τάνκερ τους , καθώς και μιά μοίρα από τα F16 τους.

    Σου μένουν αν θες και απόθεμα 4-5 ακόμη πύραυλοι για μερικούς ακόμη «ζουμερούς» στόχους με ισλαμοφασίστες μέσα.

    Για όλα τα άλλα μια χαρά θα κάνουν την δουλειά τους οι υφιστάμενοι Mica και οι Mica NG που θα αγοραστούν!
    Θα τους έρχονται τα παστέλια το ένα πίσω από το άλλο παθητικά και δεν θα ξέρουν από που ξεφυτρώνουν
    . Για να μην πω φυσικα για το παρτυ που θα κανουν τα F16 V και τα Mk-5….

    Εξακολουθείς να πιστεύεις πως δεν αξίζει τον κόπο η επένδυση , επειφή οι meteor θα είναι «μόνο» 40;

    1. Ισως να ημουν λιγο υπερβολικος. Αντιλαμβανομαι οτι οι μετεορ ειναι για υψηλης αξιας στοχους και οτι ειναι ακριβοι (εχω δει για 2+ εκατομμυρια τον ενα, αλλα οχι για 5 εκ., για ονομα του Θεου) και, ναι, οσους παρουμε ειναι αναμφιβολα θετικο (ελπιζω απολυτα μινιμουμ αριθμο 18), αλλα αφου για μενα ειναι οπλο game changer που θα προκαλει φοβο *για χρονια* στους απεναντι, νομιζω θα αξιζε στα 2.5 δισ του προυπολογισμου να βρεθουν τα περ. 50 εκ, για τους υπολοιπους 22 (+18=40)

  4. Οι meteor προορίζονται σε στόχους υψηλής στρατηγικής αξίας. Δεν είναι για όλες τις δουλειές.

    Για μένα άλλο είναι το πρόβλημα. Αν οι s400 έρθουν πιο κοντά από την άγκυρα όπου βρίσκονται θα δημιουργήσουν πρόβλημα στον χώρο του αιγαίου. Επομένως το κρίσιμο είναι πως θα αντιμετωπιστούν οι s400 και αν τα rafale μπορούν να αναλάβουν κάποια δράση.

    1. Απο οτι ακουγεται θα ερθουν και rambage (κατευθυνομενες βομβες) απο ισραηλ για τα f16 συν οτι γαλλικο ερθει με ραφαλ στατικοι στοχοι οπως οι s400 εχουν πολλα μειονεκτηματα αυτοσυντηρησης και διαφυγης.

    2. Επισης περαν αστειου δεν εχει δει καμια χωρα στην πραξη με στοιχεια τι μπορουν να κανουν οι S400.
      Εννοω δλδ δεν ξερουμε ακομα στην πραξη αν ειναι το υπερ-εργαλειο που δηλωνουν οι Ρωσοι.
      Ακομα και στη Συρια δεν ξερουμε πραγματικα τι και πως εδρασαν και ποια ειναι τα ουσιαστικα lessons learned για τους Ρωσους και υπο ποιες συνθηκες.

      Ναι ισως να ερθουν εγγυτερα προς δυσμας οι S400 αλλα ετσι μειωνουν και την αποσταση προσβολης τους απο την ελληνικη ΠΑ.
      Επισης αν δεχτουμε τα δημοσιευματα οτι οι Τουρκοι ενεργοποιησαν τα ρανταρ των S400 για να δουν τα F16 που πηγαιναν Κυπρο αλλα δεν τα ειδαν και χρειαστηκαν το ιπταμενο ρανταρ, παλι δειχνει οτι ο S400 ισως δεν ειναι πανακεια λυση που βλεπει και κουνουπι να σηκωθει στα 100 μετρα πανω απο τη Σκυρο.

      Ναι δεν αντιλεγω οτι οι S400 ειναι ενα πολυ καλο αντιαεροπορικο συστημα αλλα δεν εχει δοκιμαστει στην πραξη στα δεδομενα της δικης μας θερμης ζωνης με τους Τουρκους.

      Τελος αν δεχτουμε αυτο που εχει διαρρευσει οτι περσι οι Ισραηλινοι ηρθαν και εγιναν ασκησεις νοτιως της Κρητης και οι δικοι μας ενεργοποιησαν τους S300 για να δουν οι Ισραηλινοι τα ρανταρ τους πως διαβαζουν και τι και ενδεχομενα μαλλον τι αντιμετρα θα μπορουσαν να ετοιμασουν, ισως οι Ισραηλινοι να εχουν ετοιμασει κατι.

      Δεδομενου οτι τους θεωρω πρωτοπορους στον τομεα της αντιπυραυλικης ασπιδας (γιατι εχουν παμπολα lessons learned απο το ξυλο που τρωνε σε πυραυλους απο Χαμας και λοιπους τοσα χρονια) αν υπαρχει καποιος που ισως βρει λυση και τροπο πιο γρηγορα ειναι αυτοι γιατι καιγονται. Περιβαλλονται απο μουσουλμανους εχθρους και εχουν στην αυλη τους ρωσους που δεν τους εμπιστευονται.

      1. Σίγουρα δεν ξέρουμε τι γίνεται στην πράξη, ωστόσο είναι μια σημαντική παράμετρος. Πάντως ότι και να κάνουν οι S400, αυτό δεν σημαίνει ότι θα έχουν οι τούρκοι δυνατότητα να τους αξιοποιήσουν στο 100%. Για παράδειγμα δεν ξέρουμε τι βλήματα έχουν αποδεσμευτεί. Διαθέτουν τα βλήματα των 250 και 400 χλμ? Αντίστοιχα, χωρίς διασύνδεση με ιπτάμενα radar και ένα γενικότερα με ένα ευρύτερο σύστημα radar, ο ορίζοντας των S400 κόβει πάρα πολύ σε μεγάλες αποστάσεις. Και σε κάθε περίπτωση το αιγαίο δεν είναι ο κενός χώρος στον οποίο αναφέρονται τα specs.

    3. Για αυτούς έχεις το SECTRA και τους SCALP. Δεν νομίζω να αποφασίστηκε τόσο τυχαία η αγορά των Rafale. Έχουν την απαραίτητη γνώση οι επιτελείς της ΠΑ για να δώσουν τις απαντήσεις που πρέπει. Το αεροσκάφος είναι πολύ ώριμο πλέον ως ολοκληρωμένο οπλικό σύστημα και θα λειτουργήσει ως πραγματικό game changer στο Αιγαίο.
      Νομίζω πως τα επόμενα χρόνια , μέσο βραχυπρόθεσμα , ότι θα πρέπει να αποκτηθεί άλλη μια μοίρα από αυτά στην πλέον σύγχρονη εκδοχή του ως F4 , καθώς και να εμπλουτιστούν και να αυξηθούν οι αριθμοί στα οπλικά συστήματα που μπορεί να φέρει.
      Έτσι θα μιλάμε ως μια πραγματικά αξιόλογη επένδυση στο αεροσκάφος αυτό.

      1. Τα f35 θα ήταν σαφώς καταλληλότερα για την αποστολή της εξουδετέρωσης των s400(και μόνο γι αυτό). Σίγουρα πρέπει να αποκτηθεί άλλη μια μοίρα (ιδανικά να φτάσουμε τα 50 αεροσκάφη) με παράλληλη αναβάθμιση των F3R σε F4. Σε περίπτωση εμπλοκής οι ρόλοι που θα κληθούν να παίξουν τα rafale είναι πολλοί και η μια μοίρα είναι ανεπαρκής. Το spectra και οι scalp είναι καλά, αλλά θέλουν και ένα ικανοποιητικό πλήθος αεροσκαφών για να αξιοποιηθούν. Από πόσους εισερχόμενους πυραύλους θα σωθείς με το spectra αν πχ είσαι ένας από τους 18 στόχους. Αντίστοιχα και με τους scalp. Δεν μπορείς να φορτώσεις με πυραύλους cruise αεροπλάνα που θα εμπλακούν σε αερομαχίες κτλ ούτε έχεις την πολυτέλεια να μην εμπλέξεις τα rafale σε αερομαχίες.

        1. ===Τα f35 ειναι καταλληλοτερα…για οποια αποστολη υπαρχει που πρεπει να εξουδετερωσεις καποιο υψηλης αξιας συστημα του αντιπαλου…

          –Ρανταρ-αποθηκες πυρομαχ-ΑΑ συστηματα-λιμανια-ναυπηγεια-γεφυρες κλπ….

          –Οπως καταλαβαινω την δουλεια μπορουν να την κανουν κ αλλα μαχητικα…αλλα οπως τα f35 κανενα κ νομιζω αυτο ειναι λογικο διοτι αυτη ειναι η αποστολη του.

          —Μια χαρα ειναι τα ΡΑΦΑΛ κ θα βοηθησουν την Π.Α διοτι θα παρει κ οπλα που δεν θα ειχε με αλλα μαχητικα..αλλα πρεπει σταδιακα να φυγουν ΟΛΑ τα μιραζ κ να παρουμε ακομα τουλαχιστον 12 ραφαλ.

          –Την δουλεια με τις αναγνωρισεις θα την αναλαβουν τα Φ-16,,,

          1. Αυτό εννοούσα. Το rafale «υστερεί» στον συγκεκριμένο τύπο επιχειρήσεων έναντι του f35, αλλά συνολικά είναι ό,τι πρέπει για εμάς(λαμβάνοντας υπόψιν και το παράγοντα κόστος). Το μικρό πλήθος όμως είναι υπαρκτό πρόβλημα. Τι θα πρωτοκάνουν 18 αεροπλάνα, κρούσεις, εναέρια υπεροχή, υποστήριξη του ναυτικού ? Απομονώνουμε στην συζήτηση κορυφαία χαρακτηριστικά για όλες αυτές τις αποστολές και αποσιωπούμε ότι πρόκειται για ένα συγκεκριμένο πλήθος αεροπλάνων, το οποίο δεν μπορεί να τα κάνει όλα ταυτόχρονα. Δεν είναι πανάκια η απόκτηση των rafale.

            Αν θέλουμε να βάλουμε το χέρι βαθιά στην τσέπη για να εξοφλήσουμε γραμμάτια στην LM και να αποκτήσουμε εξειδικευμένο μαχητικό για τέτοιες δουλειές είναι άλλη συζήτηση. Έχουμε πολύ πιο μεγάλα προβλήματα που επείγουν.

    4. Για τους S-400 έχεις είτε τα Rafale+scalp είτε ειδικές δυνάμεις.

      Τα ραφάλ μπορούν να πλησιάσουν στα 90 χλμ και λιγότερα ανάλογα την μορφολογία του εδάφους στα S-400 και να αφήσουν τον σκαλπ να κάνει την δουλειά, αρκεί:

      1) Να έχουν καλά δεδομένα στοχοποίησης για τους S400 και να μην είναι μούφα
      2) Να μην υπάρχει ιπτάμενο ραντάρ ή αν υπάρχει να μην μπορεί να δώσει στόχο στα S400. Αν λόγω καμπυλότητας γης και μορφολογίας εδάφους τα Ραφαλ δεν φαίνονται στο ραντάρ των S400, αν όμως τα βλέπει από τα 250 χλμ το ιπτάμενο ραντάρ των Τούρκων και δίνει σήμα στο πύραυλο του S400 τότε έχουμε θέμα, πρέπει να βγάλουμε έξω πρώτα το ιπτάμενο ραντάρ και μετά το S400.

      Επίσης σε άλλο άρθρο λέει οι Ουκρανοί έδωσαν πυραυλικό κινητήρα τους Τούρκους για κρουζ πύραυλο με εμβέλεια 1.000 χλμ+ Εκεί υπάρχει ένα τεράστιο ρίσκο να το προορίζουν για το αντι-Ραφάλ όπλο, δηλαδή να ρίξουν καμιά 50αριά τέτοια και να πετύχουν τα Ραφάλ στο έδαφος και να μην μείνει τίποτα για όσα λέμε από πάνω. Εκεί πλέον χάσαμε…

      1. Υποτίθεται η κόκκινη γραμμή των Αμερικάνων είναι να μην ενεργοποιηθούν οι s400. Προφανώς, το τι σκοπεύουν να κάνουν γι αυτό είναι συζητήσιμο και εξαρτάται από πολλές παραμέτρους. Το να συνδεθούν όμως οι s400 με το υπόλοιπο (νατοϊκό) δίκτυο radar είναι τελείως άλλη εξέλιξη. Προφανώς θα πρέπει να ξεμπερδέψεις με τα ιπτάμενα radar (να ναι καλά οι meteor), αλλά αν λαμβάνουν σήμα από μαχητικά η κατάσταση περιπλέκεται πολύ περισσότερο.

        Από τους cruise σώζεσαι με δύο τρόπους. Είτε με αντιβαλλιστικούς πυραύλους, είτε έχοντας τα αεροσκάφη σε νατοϊκό αεροδρόμιο. Οι συστοιχίες patriot πρέπει να έχουν καμιά 20αρία χλμ ακτίνα, οπότε η τανάγρα καλύπτεται από την συστοιχία της σκύρου

        1. Ρεαλιστικά μιλώντας, νομίζω ότι:

          1) Παρότι λέμε ότι οι πύραυλοι είναι για high value assets όπως τα ιπτάμενα ραντάρ τους, καθώς τα ιπτάμενα ραντάρ έχουν τεράστια εμβέλεια, θα έχουν δει πχ από τα 400 χλμ ότι έρχεται ένα Ραφάλ εναντίον τους, στρίβουν και πάνε πάνω από την ηπειρωτική Τουρκία και γειά σας. Νομίζω δεν θα μπορούμε να ρίξουμε κανένα, απλά μπορούμε να τα στείλουμε μακριά.

          2) Έστω τα Ραφάλ να βλέπουν τα F-16 από τα 200χλμ και τα F-16 τα Ραφάλ από τα 100 χλμ. Αν όμως πίσω από την πλάτη τους στα 100 χλμ τα Τούρκικα έχουν ένα ιπτάμενο ραντάρ που να βλέπει πχ τα Ραφάλ από τα 300 χλμ, σημαίνει πως ότι εικόνα έχουν τα Ραφάλ μας για αυτούς, θα έχουν και αυτοί για εμάς (ή και από πιο μακριά). Άρα εκεί θα παιχτεί στο ποιος την έχει πιο μεγάλη (την εμβέλεια του αντιαεροπορικού)

          3) Άρα, θα προσπαθούσα να κάνω μια επιθετική ενέργεια να πιάσω είτε τα S-400 χωρίς ιπτάμενα ραντάρ στον αέρα είτε να τα καταστρέψω στο έδαφος. Αν νικηθεί ο συνδυασμός των 2 τότε μετά θα είναι εύκολα τα πράγματα, αρκεί να έχουμε αναλώσιμα (πυραύλους) για τα Ραφάλ σε αρκετές ποσότητες

          1. Προφανώς. Απλά η συζήτηση σε σχέση με την αξία των rafale παραβλέπει βασικές παραμέτρους. Μιλάμε για f16 vs rafale, ενώ το παιγνίδι είναι πολύ πιο σύνθετο.

            Σε σχέση με το 3): Στην διαμάχη της Αρμενίας με το αζερμπαιτζάν φαίνεται ότι τα drones έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εξουδετέρωση των s300. Στην δική μας περίπτωση πιστεύω ότι οι αποστάσεις δεν ευνοούν για τέτοιες κινήσεις.

      2. Αυτό που είπες στο Νο1 είναι το πιο ρεαλιστικό σενάριο.

        Έρχεται στον υπολογιστή σου ένα email από τους φίλους μας που λέει
        38,594022 – 31,063756

        Φορτώνεις τις συντεταγμένες
        Σηκώνονται 6 Μ2000-5 και 6 Rafale
        Δέκα λεπτά αργότερα 18 ScalpEG ταξιδεύουν πάνω από τη Μικρά Ασία
        Συνολικά 20 λεπτά μετά από την ενημέρωση, η Τουρκία δεν έχει πια S400

        Απλά και όμορφα…

      3. –Το προβλημα ειναι τα πολλα εγχωριας κατασκευης βληματα μεγαλης ακτινας…τα οποια μπορει ευκολα να δημιουργησουν συνθηκες κορεσμου στην ΑΑ αμυνα …

        –Αυτα κοστιζουν λιγοτερο απ τον πυραυλο που θα ριξεις για να το καταστρεψεις κ εκει αρχιζει το προβλημα.

        –Κατα την γνωμη μου ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΗ…..

        –Η τουρκια υστερει πολυ σε αα αμυνα…Οποτε φορτωνεις 36 σκαπλ στα ραφαλ…κ 24 στα μ2000μκ2…συνολο 60 σκαλπ…κ σε μια επιθεση καταστρεφεις τις βασεις εκτοξευσης κ κατασκευης αυτων των πυραυλων…τα ρανταρ…κ ριχνεις κ 4-5 στα ναυπηγεια τους….Κ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ….

        Ταυτοχρονα τα 214 βυθιζουν 2-3 φρεγατες….ανακυρισουμε ΑΟΖ με Κυπρο -Αιγυπτο κ 12 ν,μ σε ολο το Αιγαιο…..

        –Πολλοι θα χαρουνε κ θα βοηθησουν με σωστες πληροφοριες κ καταλληλα ηλεκτρονικα μπλοκαρισματα….αλλα για να γινουν ολα αυτα πρπει η τουρκια να μας δωσει μια καλη αφορμη…..που ειναι σχετικα ευκολο να γινει.

        1. Η διεθνής εμπειρία είναι πως μετά την απομάκρυνση από το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται. Απλά δημιουργείς τετελεσμένα.

  5. Σε άλλο site γράφουν ότι θα ξεκινήσει άμεσα η απόσυρση των M2000 EGM/BGM μαζί με τους Magic και τους ΑΜ39. Το σκεπτικό είναι πως η πιστοποίηση των ληγμένων όπλων είναι πανάκριβη.
    Θα αγοραστούν λέει Harpoon. To κενό ως τότε δεν ξέρω πως θα καλυφθεί. Θα έχουμε μείον F16 για αναβάθμιση. Θα αναλάβουν το καθημερινό ρόλο να εκπαιδεύουν πακιστανούς πιλότους κι άλλος αριθμός μαχητικών προσθέτοντας ώρες πτήσης και δομικής καταπόνησης;
    Καμία ενημέρωση για το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου στα F16V ; Και γενικά το ICMS δεν το παίνευαν ως δεύτερο καλύτερο μετά των -5 ;
    Θα μου πείτε υπάρχουν τα Phantom, «που φέρουν amraam».
    Κουβέντα να γίνεται, έτσι κι αλλιώς κάνουν ότι θέλουν, όπως θέλουν. Εμείς μόνο να σχολιάζουμε μπορούμε.

    1. Όποιος γράφει ότι ο ΑΜ39 είναι ληγμένος ή δεν αξίζει να τύχει αναβάθμισης/επαναπιστοποίησης/συντήρησης και λοιπά είναι απλά βλαξ. Για «Χαρπούν», μόνο SLAM – ER και αυτό επ ουδενί δεν πρέπει να θεωρείται λύση. Ας είμαστε ξεκάθαροι.

  6. Η είδηση της ημέρας είναι το ενδιαφέρον των Αμερικανών να αγοράσουν και τον Σκαραμαγκά που δείχνει ότι δεν τα γλιτώνουμε τα ψαροκάικα!

  7. Το 2024 θα υπογραφαμε για 20 τενεκεδες35 με 3,3 δις ευρω, (υποστηριξη εκπαιδευση, αλλα χωρις οπλα)
    Δωσαμε ηδη τα 2 δις για ολο το πακετο των 18 ραφαλ (υποστηριξη, εκπαιδευση αλλα ΜΕ οπλα)
    Αρα διαλεξαμε μαχητικο, και επιπλεον τοσα λεφτα (3.3 δις) για την αεροπορια οταν το ΠΝ εχει τοσες αναγκες ειναι εντελως ουτοπικο σεναριο. Οποτε ο τενεκες35 τελος οριστικα.
    Θελω να πιστευω οτι το 1.3 δις που «περισσευει» (ηταν στο προγραμματισμο για να αγοραστει ο τενεκες) θα γινει και αυτο επιπλεον ραφαλ με την αποσυρση των φαντομ, (2027)?
    και δεν θα τα φαει το ναυτικο. (που πολυ το φοβαμαι)
    12-16 ραφαλ το πολυ βλεπω ακομα αναλογα τη «μιξη» μτχ και καινουργιων.
    Και η αεροπορια τελος με την αναβαθμιση των βαιπερ, την παραμονη των μιραζ 2-5, τη αναβαθμιση των 50αριων και το ψιλοσυμμαζεμα των 30αριων εως το 2045+ μεχρι να ερθει το Fcas και τα neuron (η οπως αλλιως θα λεγονται τα εξελιγμενα ευρωπαικα drones τοτε)
    Διαλεγοντας το ραφαλ και «απορριπτοντας» τον τενεκε35 παιρνουμε και το «εισητηριο» για το επομενο ευρωπαικο μαχητικο.

    Rafale και Spectra κατατροπώνουν τους S-400 του Ερντογάν: Το πλεονέκτημα στην Πολεμική Αεροπορία

    https://hellasjournal.com/2020/10/rafale-meteor-ke-spectra-to-tripticho-pou-katatroponi-tous-s-400-tou-erntogan/

    Οτι και να πουμε για το αεροπλανο ειναι λιγο, μεσα στην αναταραχη της κρισης του καλοκαιριου ο ΠΘ τον φωτισε ο θεος και εκανε αριστη επιλογη, εντελως ξαφνικα μετατρεποντας της φρεγατες αεραμυνας μπελαρα σε ραφαλ.
    Και ναι 2 μπελαρα με 2.7 δις ακομα και στη πολυ καλη ελληνικη διαμορφωση ειναι πολυ εως παρα πολυ λιγες απεναντι σε 24 ραφαλ με 2.7 δις (αναλογικα με τα λεφτα αφου τα 18 με ολο το πακετο κανουν 2 δις)
    48 αστηρ30 και 16 σκαλπ ναβαλ, δε συγκρινονται με 96 μετεορ και 48 σκαλπ που αναλογικα θα φερουν τα 24 ραφαλ.
    Οποτε τελος και το ονειρο της αεραμυνας περιοχης απο το στολο, (30 χρονια καημο το ειχαν στο ΠΝ) παμε για essm μονο που θα μας δωσουν πολυ φτηνοτερα 4 πλοια πολλαπλων ρολων.
    Οι αμερικανοι θελουν και το σκαραμαγκα και θα τον ενοποιησουν με την ελευσινα αν παρουν προικα να χτισουν τις αλουμινοτρατες.
    Τι λετε να κανει ο ΠΘ?
    Φυσικα και θα συμφωνησει (σωστο η λαθος δεν εξεταζω, απλα λεω τι βλεπω να γινετε)
    Ας περιμενουμε τη τελικη συμφωνια που θα παει μετα της αμερικανικες εκλογες της 3η νοεμβριου και κραζουμε ελευθερα.
    Θεωρω πως πρωτα θα υπογραψουμε για τα 4 mmsc (μεχρι το γεναρη σιγουρα μαλλον) και μετα οι αμερικανοι θα παρουν το σκαραμαγκα
    (δε θα το ρισκαρουν) ηδη ο «τσεο» τους ειπε πρεπει να ειναι βιωσιμο το πλανο που σημαινει «προικα» σε δικες τους ναυπηγησεις.
    Για να δουμε τι θα γινει? οσο αντιαμερικανος και να εχω γινει το τελευταιο καιρο με τους στρατηγικους μας συμμαχους να νιπτουν τα χειρας τους για τη κριση αναμεσα σε εμας και την τουρκια, (ενω οι γαλλοι βραχος στο πλευρο μας) πιστευω πως πρεπει να σκεφτουμε πρακτικα και να τους δωσουμε και το σκαραμαγκα και οχι στους γερμανους.
    φυσικα αν χτισουν τις mmsc και τους θεμιστοκληδες και παρουν και την βαρβατη αναβαθμιση των Μεκο για αρχη δε νομιζω μετα να εχουν κανενα προβλημα να χτισουν και τις ευρωκορβετες μας
    και τα επιπλεον 214 υποβρυχια καθως το αποκλειω να αλλαξουμε τυπο υποβρυχιου.
    Κερδος θα βγαλουν ετσι κι αλλιως

    1. Αν γινει αυτο που λες απλα τελος το ναυτικο με τις mmsc και Θεμιστοκλης. Ας κατσουν να παρουν καμια επιπλεον SV, και καμια gowind με προτεραιοτητα στο ASW και για τους αμερικανους ας τους δωσουν κανα νεο περιπολικο, διοικητ. μεριμνας, ναρκοθηρικα κτλ να φτιαξουν που στη τελικη και απ αυτα εχουμε αναγκη γιατι καποια 50ριζουν.

    2. @ROMEO 66
      -«Διαλεγοντας το ραφαλ και «απορριπτοντας» τον τενεκε35 παιρνουμε και το «εισητηριο» για το επομενο ευρωπαικο μαχητικο.» Αυτό, ΕΥΤΥΧΩΣ, ξεκίνησε να δρομολογείται. Φάβα 35 ΤΕΛΟΣ! Οι «Ρίπες» σας το έχω γράψει πολλές φορές, αρχικά θα γίνουν 40 – 48 και όταν το 2030+ συνταξιοδοτηθούν τα Dash 5 θα αυξηθούν κατά 18 – 24. Αυτό είναι το μέλλον της ΠΑ μαζί με τις 122 Οχιές (84 + 38) και πολύ πολύ αργότερα FCAS. Το Neuron είναι απλώς ένα εξαίρετο αε/μα επίδειξης τεχνολογίας! Όσο για το ΠΝ δεν μπορεί να θεωρείται πως η ΠΑ του έκοψε χρηματοδότηση. Το ΠΝ θα ενισχυθεί με 2 +4 σκάφη. Το καλύτερο σενάριο είναι αυτό των 2 FREDA + 2 (+2) FDI. Το κακό σενάριο είναι η προσωρινή απόκτηση 4+2 Τ23 από το RN. Το κάκιστο (που δεν πιστεύω ότι θα γίνει ποτέ) σενάριο η απόκτηση 2+2 αλουμινένιων τενεκέδων της LM.

      1. Αγαπητέ Γιώργο, Μακάρι ότι λέω να είναι λάθος και στο τέλος να πάρουμε ένα αξιόλογο πλοίο αεράμυνας περιοχής, και καλύτερα γαλλικό η ευρωπαϊκό και όχι αμερικανικό.
        Αλλά δύσκολο το βλέπω, η διπλωματία των εξοπλισμών δυστυχώς μας λέει ότι αφού πήραμε γαλλικό μαχητικό αντί για τον αμερικανικό τενεκε, οι φρεγάτες θα πάνε στους αμερικανους.

  8. Δυστηχως αυτο ειναι το τιμημα για να πουληθουν τα ναυπηγεια μας και η κυβερνηση μαλλον δεν εχει αλλη εναλλακτικη στις απαιτησεις των αμερικανων, «δωστε μας τα συμβολαια με τις δικες μας ναυπηγησεις, για να παρουμε και το σκαραμαγκα» εμμεσα το ειπε ο «τσεο» τους.
    Προτειμας να τα παρουν οι γερμανοι?
    Με 30-34 Rafale συνολικα μετα το 2027 το ναυτικο δεν θα εχει αεραμυνα περιοχης και την ανατολικη μεσογειο θα την καλυπτουν τα Rafale με μια προκεχωρημενη βαση σε σητεια η καρπαθο για ακομη μεγαλυτερη εγγυτητα στη κυπρο και το βασικοτερο με 3-4 μτχ ιπταμενα τανκερ.
    Φυσικα και χρειαζομαστε πλοια και θα μπορουσαμε και με 12 μονο ευρωκορβετες των 3000+ τονων
    τωρα θα παμε σε 4 αλουμινιτρατες και 8 ευρωκορβετες (μακροπροθεσμα μετα την αποσυρση των μεκο το 2040)
    Ειναι τα νταβαντζηλιδικα λεφτα που θελει η λοκχιντ καθως δεν θα παρουμε τον τενεκε35.
    Και ο θεμιστοκλης θα ειναι υπερκοστολογημενος και απο εκει θα χασουμε.
    Το θετικο ειναι οτι αν αναστηθουν και τα 3 ναυπηγεια (ο σκαραμαγκας εμεινε) και ολα ναυπηγηθουν εδω (αλουμινοτρατες-ευρωκορβετες-θεμιστοκληδες-υποβρυχια) απο τα 7-8 δις (ποσα θα ειναι)?
    Ενα τεραστιο ποσοστο ισως και τα κοντα στα μισα επιστρεψουν στη οικονομια απο εισφορες φορους καταναλωση εργαζομενων, αυξηση μονιμων και κυριως εμμεσων θεσεων εργασειας.
    Η mmsc τωρα ακομα και στην εκδοση των σαουντ, μπορει να δωσει το κατι παραπανω, με ελαχιστες τροποποιησεις
    πολυ μικρου κοστους.
    Ram21 block2 (αντι SeaRam) και Strales στο Oto 76 (αντι για 57αρι)
    Και με τον 8απλο Μκ41
    το πλοιο μπορει να εχει τους 8 Harpoon (καλυτερα απο Nsm σε εμβελεια και με διπλασιο μεγεθος κεφαλης)
    με 240 χιλρα εμβελεια στη τελευταια εκδοση και προσβολη στοχων ξηρας)
    και αντι για 32 essm ας μπουνε 16 να μεινουν 4 κελια ελευθερα
    (αν εχεις 21Ram block2, strales και τοσα αντιμετρα ειναι αρκετοι)
    και στα 4 κελια να μπουνε Lrasm που πρεπει να το απαιτησουμε απο τωρα αν θελουν να υπογραψουμε.
    Ο Lrasm αλλαζει τελειως τα δεδομενα.

  9. Το ΠΝ ζήτησε λεει 6 φρεγάτες. 4 πολλαπλών ρόλου κ 2 ααw. Ας ειναι οι 2 τουλαχιστον μπελ αν δεν γλιτώνουμε τις mmsc.
    Αν κ προτιμώ χιλιες φορές να πάρουμε κ μια.μοιρα φ35 κ να γλιτώσουμε την σαβουρα mmsc

  10. Επίσης ΝΑΙ προτιμώ να το παρουν οι Γερμανοί αν εχω μεκοΑ200 αντι mmsc.
    Αν κ ευχομαι να γίνει το θαυμα κ να παμε σε μπeλ η έστω gowind3100.
    Το κακό ειναι οτι δν ακούγεται τπτ πλεον για Μπελ κ δυστυχώς αλλη μια κυβέρνηση θα μας πουλήσει για να τα εχει καλα με τον uncle sam.

    1. Εκτός από τα KC-10 και τα KC-135 δίνουν και C-130. Μήπως καλύτερα να πάρουμε από τα τελευταία και να τα μετατρέψουμε σε KC-130 (αν δεν είναι μεγάλο το κόστος μετατροπής) για ομοιογένεια με τα C-130 που έχουμε;

  11. Η λεγόμενη διπλωματία των εξοπλισμών είναι απλά ένας φαύλος κύκλος. Παίρνεις πράγματα που στην καλύτερη περίπτωση δεν καλύπτουν τις ανάγκες σου στο 100% και μετά συνεχίζεις και είσαι στην ανάγκη τους εκάστοτε προστάτη γιατί παραμένεις ανίκανος να υπερασπιστείς τον εαυτό σου. Στο δια ταύτα, πιστεύει κανείς ότι η εξωτερική πολιτική των ηπα σε σχέση με τα ελληνοτουρκικά θα καθοριστεί από 4 φρεγάτες? Διακυβεύονται τεράστια γεωστρατηγικά συμφέροντα. Οι φρεγάτες ως διπλωματικός παράγοντας είναι για εσωτερική κατανάλωση. Τα ναυπηγία θέλουν να ξεφορτωθούν και ενδεχομένως οι φρεγάτες να είναι το τυράκι (με αρκετά πιθανό σενάριο να έχουμε τα καλά των γερμανών με τον Σκαραμαγκά ). Υποτίθεται ότι για 4 φρεγάτες και οι Γάλλοι συμφωνούσαν σε ναυπήγηση στην Ελλάδα, οπότε πάλι ικανοποιημένοι θα είναι αυτοί που θα πάρουν το ναυπηγείο. Η όλη ιστορία αφορά αν θα ταΐσουμε την LM και μόνο αυτό.

    Πέρα από αυτό ο ρόλος μιας φρεγάτας Α/Α δεν υποκαθίσταται από αεροπλάνα (ή τουλάχιστον από φυσιολογικό πλήθος αεροπλάνων). Τα αεροπλάνα δεν μπορούν να πετάνε συνεχώς, ούτε να είναι όλα στον αέρα. Όταν έχεις έναν στόλο με τα χαρακτηριστικά του δικού μας θα πρέπει να πάρεις κάτι παραπάνω για να καλύψεις όλο τον στόλο. Αλλιώς πολιτικά κάνεις την επιλογή να αφήσεις τον στόλο ακάλυπτο και ό,τι προκύψει.

    1. Αν το ΠΝ θέλει 6 φρεγάτες, 4 πολλαπλών ρόλων και 2 ΑΑ και δεδομένου ότι οι Γάλλοι δεν ενδιαφέρονται για τα ναυπηγία μας, μήπως να πάρουμε τις 2 FREDA που ναυπηγούν με μίσθωση στην αρχή και αγορά μετά. Από όσο φαίνεται οι 4 θα είναι οι MMSC.

      1. Τα 4 καΐκια MMSCs θα κοστίσουν κοντά 3,6 – 4 δις με μηδενικό αποτύπωμα στην αποτροπή! Αποκλείεται να πέσει υπογραφή για τέτοιους τενεκέδες ακόμα κι αν οι ΗΠΑ αποδέσμευαν για την Ελλάδα πυρηνικά όπλα!!!

        1. Δραματικό

          Αντί να πάρουμε fremm που είχαμε κανονίσει το 2008 ,μετά από 15 χρόνια θα πάρουμε Playmobil με

          Essm2 αντί για CAMM ER ( 20 χρόνια διαφορά )
          και ίσως, λέμε ΙΣΩΣ, μερικούς SM2 block 3 αντί για Aster 30 ( 25 χρόνια διαφορά ) 1:5 και εάν ο SM2 , 1:1 o Aster

          και αν ήμαστε καλά παιντιά, κάποιους NSM αντί για exocet …….
          και αντί για Sea Fire 300 η 500 , το τιμημένο ANSPY V3 ή και χειρότερο, μύριες φορές υποδεέστερο από τα τωρινά ρανταρ των φρεγατών μας!!!

          Κόστος δε , κομματάκι παραπάνω από μια Fremm !!!!!!

          Μόνο με χονδροειδή επέμβαση των Αμερικανών , υπέρ της Τουρκίας , προκειμένου να μην ανατραπεί υπέρ υμών η ισορροπία στο Αιγαίο , μπορούμε να αγοράσουμε αυτά τα πλοία .

          Ελπίζω , βάσιμα ( αγορές του ΠΝ ,μέχρι τώρα ) , ότι τα τσακάλια στο ΠΝ δεν θα μασήσουν και τελικά , FREMM H Belharra , θα είναι η επιλογή μας …..

    2. Συμφωνώ απόλυτα ότι η διπλωματία των εξοπλισμών είναι λάθος, αλλά δυστυχώς έτσι συμβαίνει και διαχρονικά το πολιτικό μας προσωπικό είναι πολύ λίγο για να την ανατρέψει.
      Θα διαφωνήσω όμως ότι θα ραφαλ (σε ικανή ποσότητα, μίνιμουμ 30 αεροσκάφη) με μια βάση σε Σητεία η Κάρπαθο και μερικά ιπτάμενα τάνκερ, δε μπορούν να υποκαταστησουν 2 πλοία αεράμυνας περιοχής.
      Μιλάμε για την ανατολική μεσόγειο και το κομμάτι ανάμεσα σε Κρήτη Κύπρο κυρίως, δεν θα έχουν χώρο δράσης τον Ατλαντικό η τον ειρηνικό ωκεανό.
      Μετα μάλλον έχουμε υπερτιμησει/ θεοποιήσει τα πλοία ΑΑ.
      Γιατί να πλησιάσει ένα τουρκικό f 16 τη φρεγάτα κάτω από τα 120-130 χιλρα της εμβέλειας του aster 30 η sm2 όταν μπορεί να ρίξει som η atmaca από τα 150-200-250?
      Οπότε αν έχουμε πλοία μόνο με essm πάλι som και atmaca θα ρίξει αλλά από τα 60-70 χιλρα και πάνω.
      Χρειαζόμαστε πολλά πλοία αεράμυνας περιοχής τουλάχιστον 4 ώστε πλεοντας σε συγκεκριμένους συνδιασμους αποστάσεων μεταξύ τους να κλειδώνουν ολόκληρες περιοχές κυρίως στο Αιγαίο ώστε να μην περνάνε τα τουρκικά μαχητικά.
      1-2 τέτοια πλοία στην ανατολική μεσόγειο όπως εξηγώ πιο πανω, τα τουρκικά μαχητικά δεν έχουν λόγο να τα πλησιάσουν και να κινδυνεύουν.

      1. Γενικά δεν διαφωνώ, αλλά αν θες 30 για αυτή την δουλεία πρέπει να έχεις συνολικά αρκετά περισσότερα. Άρα συζητάμε για καμιά 50 άρια. Αυτό το νούμερο είναι εκτός πραγματικότητας για την επόμενη 10ετια.

        Στο Αιγαίο πάντως έχεις και τα νησιά, τους πατριοτ στην Σκύρο, δεν υπάρχουν και τόσο μεγάλες τρύπες. Και ανεξάρτητα να κινούνται τα πλοία, όλο το Αιγαίο θα είναι κλειδωμένο.

  12. ¨Αλλιώς πολιτικά κάνεις την επιλογή να αφήσεις τον στόλο ακάλυπτο και ό,τι προκύψει.»

    Ακαλυπτος δε μενει ο στολος με Α/Α (εκει που πρεπει να ειναι) και μαχητικα. Εκει που χρειαζονται οι aaw
    ειναι σιγουρα για Ανατολικη Μεσογειο.

    1. Για το περιβάλλον του αιγαίου ισχύει. Παρόλα αυτά πρέπει να υπάρχουν αλληλοεπικαλύψεις. Δεν μπορείς πχ να έναν σχεδιασμό που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να αναγκαστείς να ρήξεις όλους τους patriot για την προστασία του στόλου, ή αντίστοιχα να μην λαμβάνεις υπόψιν σου ότι μπορούν να εξουδετερωθεί σημαντικό τμήμα της αεράμυνας. Θέλω να πω ότι δεν έχουμε ούτε την απίστευτη(τόσο σε ποιότητα όσο και ποσότητα) αεράμυνα, ούτε τα απίστευτα μαχητικά, ούτε τον απίστευτο στόλο για να έχουμε την λογική ποντάρω σε 1 από αυτά χωρίς ιδιαίτερο ρίσκο. Στην περίπτωσή μας αν κάτι πάει στραβά θα συμπαρασύρει και άλλα πράγματα μαζί.

  13. Κάπου διάβασα ότι δίνουν συμπαραγωγή σε SM2 αν πάρουμε τις αμερικάνικες.
    Μου κάνει εντύπωση η πρόταση τους,μπορούσαν να έχουν προτείνει κάτι που να παρακαλάμε να πάρουμε ..πχ FFG(X) ,ή εστω NSC LEGEND.
    Εκτός αν όλα γίνονται για να μην αντιδράσει η Τουρκία και έχουν προτείναι κάτι άλλο

  14. Ελπιζω να παραγγειλουμε αλλη μια μοιρα με την πρωτη ευκαιρια, ανεξαρτητως του τι θα γινει με τα f35, που επισης ελπιζω να παρουμε, η εστω reaper drones.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *