Η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων του Πυροσβεστικού Σώματος είναι παράδειγμα προς μίμηση για τη διαχείριση των εναερίων μέσων οποιουδήποτε άλλου κρατικού φορέα. Το γράφουμε αυτό με πλήρη συνείδηση και τεκμηρίωση των γραφόμενων μας διότι οι διαθεσιμότητες των ελικοπτέρων της Υπηρεσίας του ΠΣ αγγίζουν το 80%. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων του ΠΣ πρωταγωνιστεί στις διασώσεις συμπολιτών μας στη Θεσσαλία έπειτα από τη σφοδρή κακοκαιρία «ΙΑΝΟΣ».

Η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων του ΠΣ συντηρεί σε ιδιώτη τα ιπτάμενα μέσα με απρόσκοπτη ροή ανταλλακτικών και τεχνικής υποστήριξης. Παλαιότερα η Υπηρεσία με αναφορά του Διοικητή της είχε ζητήσει να αναλάβει το σύνολο των αεροδιακομηδών και επιχειρήσεων έρευνας διάσωσης σε χερσαίο περιβάλλον απαλλάσσοντας έργο από τις Ένοπλες Δυνάμεις. Και αυτό διότι η Υπηρεσία αυτή μπορεί να αξιοποιήσει ευρωπαϊκούς πόρους και να προμηθευτεί νέα ελικόπτερα ώστε να εξυπηρετεί παραπάνω επιχειρησιακό έργο.

Ας τα βλέπουν στο Λιμενικό Σώμα και στις Ένοπλες Δυνάμεις. Θα έπρεπε ορισμένοι Αρχηγοί και Υπουργοί να ντρέπονται.

Comments

  1. Και γιατί δεν προχώρησε η πρόταση αυτή και χρησιμοποιούμε τον πανάκριβο συνδυασμό NH-90/CHINOOK/SUPER PUMA ??? Επιπλέον να ρωτήσω πόσα ελικόπτερα διαθέτει το ΠΣ και τι τύπους (χωρις βέβαια τα μισθωμένα ελικόπτερα της αντιπυρικής περιόδου )

  2. Aπο ελικοπτερα ο ΣΞ θελει βαρεα – μεσαια για αερομεταφορες σε επιπεδο ταξιαρχιας (αν δε κανω λαθος) τα puma για ερευνα και διασωσης ατην ΠΑ, δεν υπαρχει λαθος τροπος ή σκεπτικο κατ εμε, η πυροσβεστικη εχει puma και καινουργια Η 145. Ενα πραγμα δε μπορω να καταλαβω γιατι εχουμε τα χιουι ακομα, τουτεστιν αποσυρση και δε προβαινουμε σε αγορα Η 145 καμια 20αρα ; γιατι απ αυτη τη κατηγορια δε νομιζω να χρειαζομαστε πολλα για ΣΞ παντα.

  3. Αφού μπορούν να πάρουν χρήματα από ΕΕ τα οποία έτσι κι αλλιώς χάνονται μια και ποτέ δεν παίρνουμε όσα θα μπορούσαμε γιατί δεν φτιάχνουν κάτι σαν τη Securite Civile και να πάνε εκεί όλα τα ιπτάμενα μέσα
    CL-415, CL-125, PZL, A109 από ΠΑ
    Τα ελικόπτερα της ΑΠ, της Πυροσβεστικής, ΕΚΑΒ καθώς και τα α/ε και ελικόπτερα του Λιμενικού
    Ας τα μαζέψουν στο Τατόι, ας πανε τα εκπαιδευτικά της Ικάρων στην Καλαμάτα να τελειώνει η ιστορία
    Να ασχοληθούν και οι ΕΔ με το έργο τους αντί να μας λένε για κοινωνικό έργο κι άλλα τέτοια σουρεαλιστικά.
    Λες και θα έβγαζε νόημα αν το Μηχανικό μας έφτιαχνε τα πεζοδρόμια και οι φαντάροι μαζεύαμε τα πορτοκάλια!
    Δεν είναι ¨προσφορά» όπως θέλουν να λένε Απλά δείχνει ότι δεν είναι επαγγελματίες όταν ασχολούνται με αλλότρια

    1. Ελα μου ντε μεσα στο μυαλο μου ησουν ή να μεινουν ΠΑ μιας και εχει αεροδρομια σ ολη την Ελλαδα επειδη εχει την ερευνα και διασωση.

      1. Ελάχιστα είναι τα αμιγώς στρατιωτικά αεροδρόμια -δεν πιστεύω άλλωστε να δημιουργήσει θέμα η παραμονή σε κάποιο από αυτά ε/π της πολιτικής προστασίας-
        Κανονικά SAR κάνει το Λιμενικό και CSAR η ΠΑ Εμάς μας έμεινε το κουσούρι από τα UH-19 τα πρώτα SAR που λογικά τότε (1958) είχαν πάει ΠΑ 60 χρόνια μετά τα ίδια Παντελή μου τα ίδια Παντελάκη μου
        Το θέμα είναι ότι ένας πολιτικός φορέας θα έχει πρόσβαση στα χρήματα της ΕΕ ενώ οι ΕΔ θα συγκεντρωθούν στο έργο για το οποίο έχουν φτιαχτεί
        Το μόνο που βλέπω είναι τα PUMA της Πυροσβεστικής να πάνε στην ΠΑ (ώστε να μειωθούν κάπως οι τύποι) και αυτή να βγάλει εκτός τα ΑΒ205
        SAR κανονικά θα έπρεπε να κάνουν τα Dolphin όπως ακριβώς κάνουν στην αμερικανική ακτοφυλακή
        Σε περίπτωση μεγάλης ανάγκης θα μπορούν βέβαια να βοηθήσουν τα PUMA της ΠΑ που έτσι κι αλλιώς θα είναι έτοιμα για αποστολές CSAR

        1. Στην αμερικανική ακτοφυλακή έχουν και τα HH-60J JAYHAWK για SAR δεν είναι μόνο τα Dolphin επειδή αυτά έχουν και αποστολή την δίωξη εμπόρων ναρκωτικών στις ομάδες Hitron.

          1. Μεταγενέστερο απόκτημα από τα Dolphin και έχουν και 2 ωκεανούς όμως
            Σε κάθε περίπτωση αν το Λιμενικό δει ότι χρειάζεται μεγαλύτερο το αγοράζει με χρηματοδότηση από ΕΕ
            Απλά επειδή ποτέ δεν εκμεταλλεύτηκε τα PUMA που πήρε ενώ και τα Dolphin δεν τα έλιωσε ακριβώς σκεφτόμουν μήπως ήταν πιο σωστό να ξεκινήσει με ελαφρύτερα ε/π

          2. Ήταν όντως μεταγενέστερο απόκτημα, λίγα χρόνια μετά την αγορά των μικρότερων ελικοπτέρων.

            Η σκέψη δεν ήταν να αγοραστούν HH-60 για το ΛΣ, αλλά μια επισήμανση για τα μέσα της USCG.

            Αν αγοραστούν πάντως ελικόπτερα με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για το ΛΣ αυτά θα είναι μάλλον ευρωπαϊκά.

  4. Οσοι γράφουν να ενταχθούν τα ελικόπτερα του ΛΣ, ΠΣ στην ΠΑ προφανώς αγνοούν ότι αγοράστηκαν με κονδύλια της ΕΕ και για αυτό διαθέτουν πολιτικό νηολόγιο σε αντίθεση με της ΠΑ που είναι στρατιωτικό σώμα

    1. Τα μόνα που μπορούν είναι τα PUMA της ΠΥ που είναι δωρεά Ελλήνων
      Είναι και τα μόνα που έχει νόημα να ενταχθούν στις ΕΔ από τα ε/π των υπηρεσιών

  5. Και τι έγινε με τη πρόταση να αναλάβει το πυροσβεστικό το SAR πάνω από τη Ξηρά???

    Τίποτα από ότι φαίνεται!!

    Προτιμάνε να στείλουν πανάκριβα ελικόπτερα Ναυτικής συνεργασίας να σώζουν ορειβάτες στον Όλυμπο!!

    Οι τύποι είναι ΤΡΑΓΕΛΑΦΙΚΟΊ και ΕΠΙΚΊΝΔΥΝΟΙ!!

    Η ερευνα και διάσωση πρέπει να περάσουν στο Λιμενικό για τη Θάλασσα και στο Πυροσβεστικό για ξηρά

    Να φύγουν από τις Ένοπλες Δυνάμεις!

    αλλα που να το αφήσουν και χάσουν τις καρέκλες@@!!

    Στο μεταξύ τα ελικόπτερα SUPER PUMA της Αεροπορίας αγνοούνται χαμένα στην ΕΑΒ
    Κάποια είναι εκεί εδώ και μερικά… χρονια

    1. Η χρήση ελικοπτέρων του ναυτικού η της αεροπορίας για διάσωση πολιτών σε θαλάσσιες η ορεινές περιοχές δεν εφαρμόζεται μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες στην Ευρώπη.

      Επικίνδυνοι είναι εκείνοι που βάζουν το χρήμα και τα έξοδα πάνω απο την διάσωση ανθρώπων.

      Όταν τα πανάκριβα ελικόπτερα για το ναυτικό η την αεροπορία δεν είναι σε πόλεμο πρέπει να προσφέρουν εκεί που υπάρχει ανάγκη, αλλιώς είναι πεταμένα χρήματα.

      1. Καμια σώφρων χωρα δεν στέλνει ένα πανάκριβο ελικόπτερο ναυτικής συνεργασίας φορτωμένο με ένα σωρό ηλεκτρονικό εξοπλισμό να κάνει διάσωση ορειβατών πάνω σε βουνό!

        Μπορεί κάλλιστα να τη κάνει ένα ελικόπτερο της κατηγοριας του τbk117 ου πυροσβεστικού σε κλάσμα του κόστους

        1. Η ιδανική περίπτωση μπορεί να είναι αυτή, αλλά αυτό δεν εφαρμόζεται χωρίς να υπάρχουν τα χρήματα για αγορά και των δυο ελικοπτέρων, οπότε στέλνεις αυτά που έχεις η αυτά που είναι διαθέσημα την στιγμή εκεί που χρειάζονται.

          Η Γαλλία έστειλε ολόκληρο Α400Μ στην άλλη άκρη του ατλαντικού για εκκένωση Γάλλων πολιτών σε νησί τις καραϊβικής όπου είχαν πάει για τουρισμό και έπεσαν σε τυφώνα, για να τους μεταφέρει απλά σε ένα άλλο νησί της περιοχής με αεροδρόμιο για πολιτικά αεροσκάφη.
          Η Γερμανοί έκαναν διάσωση ορειβατών σε ορεινά μέρη της νότιας Γερμανίας με ελικόπτερα του στρατού, ενώ στην θάλασσα SAR με ελικόπτερα Sea King του ναυτικού.
          Οι αμερικάνοι έχουν HH-60 της NG για διάσωση πολιτών παρά που υπάρχουν και άλλες υπηρεσίες για αυτές τις αποστολές.
          Οπότε η Ελλάδα δεν είναι η εξαίρεση.

          Έχεις τα χρήματα να αγοράσεις 5 Η-145, 5 AW-139 και 3 CH-47 για να τα εντάξεις σε μια πολιτική υπηρεσία ανάλογη της sécurité civile για υποστήριξη αυτών των αποστολών, με τις απαραίτητες υποδομές και το εκπαιδευμένο προσωπικό;

          Είναι ασύμφορο να αγοράζεις ένα ελικόπτερο για 40 εκατ. και να το χρησημοποιείς μόνο για ασκήσεις.

          1. Και τελικά αναλώνεις τις ώρες πτήσης του μέσου σε αποστολές διαφορετικές από αυτές που έχει σχεδιαστεί και το έχεις αγοράσει!!

            Και διαπιστώνεις πως δεν έχεις να πληρώσεις fos και συντηρήσεις οποτε
            κάθεται και αυτό καθηλωμένο!!

            Και όταν χρειαστεί να το χρησιμοποιήσεις για τις αποστολές που το θέλεις τι κανεις?

            Basta Τούρκε διότι τα sea hawk τα έστελνα στον Όλυμπο να σώζουν ορειβάτες και δεν έχουν εναπομείνει ώρες πτήσης στο ελικοπτερο και στο κινητήρα!!

            Διότι σε αυτή τη κατάσταση βρισκόμαστε σήμερα!

            Τα ίδια ισχύουν και για τα super puma που υποτίθεται θα κάλυπταn τα CSAR!!

            Έχουν φάει τις ώρες τους σε αποστολές που μια χαρά καλύπτονταν από τα DAUPHIN του λιμενικού

            Που είναι δαύτα???

            Για αυτό σου λέω χρειάζεται μπουλντόζα!!

            Ας μην δημιουργηθεί νέα υπηρεσία να βολευτούν αλλα κόμματο κοπρόσκυλα

            Το PEACE TIME SAR να πάει πυροσβεστική στη στεριά και στο Λιμενικό
            Το ίδιο και η αεροπυρόσβεση
            Με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση μπορεί να ανανεωθεί ο στόλος κάτι που δεν μπορεί να γίνει με το υπάρχον μπάχαλο

          2. Ώρες θα για πτήσεις θα αναλώσεις ούτως η άλλως, αλλιώς θα έχεις πρόβλημα στο ιπτάμενο προσωπικό που πρέπει να συμπληρώνει ώρες πτήσης για να μην χάσει την άδεια περιμένοντας στα αίθουσες ετοιμότητας για αποστολές για να πετάξει.

            Ότι αγοράζεις και ότι εκπαιδεύσεις για πολλά εκατ. πρέπει να πετάει αλλιώς σπαταλάς απλά χρήματα, αφού δεν ψάχνεις συνέχεια για εχθρικά υποβρύχια στην θάλασσα.

            Η συντήρηση του υλικού στοιχίζει αλλά αυτό είναι στην φύση των πραγμάτων και συνεπώς αναπόφευκτο, οπότε η ευκαιρία να προσφέρουν αυτά τα μέσα σε άλλο ρόλο που εμπλουτίζει και τις εμπειρίες του προσωπικού δεν είναι αναγκαστικά αρνητικό πράγμα, παρά τα επιπλέον έξοδα.

            Η Ευρώπη στηρίζει μέχρι ένα σημείο οικονομικά τις προμήθειες υλικού, δεν υπογράφει όμως λευκές επιταγές για πονηρούς και επιτήδειους νότιο ευρωπαίους πολιτικούς με παρασιτική νοοτροπία.

            Η ιδανική περίπτωση ασφαλώς δεν είναι αυτή που υφίσταται σήμερα, αλλά δεν νομίζω ότι θα αλλάξει σύντομα, ίσως να μην αλλάξει και ποτέ με τους πολιτικούς που επιλέγουμε και ανεβάζουμε στην εξουσία.

            Η μπουλντόζα δεν ξέρω αν θα ήταν αρκετή, επειδή τα πράγματα δεν είναι μόνο επιφανειακά προβληματικά και θα χρειαζόταν πολύ σκάψιμο.

          3. @NDGI

            Οι πιλότοι των sea hawk δεν έχουν καμια ανάγκη εκπαίδευσης σε πτήσεις υψηλού υψομέτρου στον Όλυμπο για παράδειγμα!!

            Δεν φθείρεις πανάκριβα CHINOOK,NH90,SEA HAWK ,SUPER PUMA σε αποστολές που θα μπορούσαν να καλυφθούν με ένα BK117

            Αλλα εδώ στέλνουμε C130 για αεροδιακομιδές

            Και αυτά καθηλωμένα by the way όπως και τα παραπάνω με βασική αιτια τη μη βέλτιστη χρήση τους η αλλιώς τη χρήση τους σε πάρεργα!
            που θα μπορούσαν να γίνουν από το πυροσβεστικό η το Λιμενικό

            Αλλα δεν υπάρχει ενδιαφέρον από πολιτική ηγεσία
            η στρατιωτική ηγεσία έχιε βολευτεί με τη κατάσταση

            οποτε να και να!!

          4. Όσον αφορά την ανάγκη για εκπαίδευση σε πτήσεις σε μεγάλο υψόμετρο δεν γνωρίζω, αλλά για την ελληνική περίπτωση η λέξη μεγάλο υψόμετρο είναι νομίζω σχετική, ακόμα και στην περίπτωση του Ολύμπου.

            Όταν έχεις μόνο ακριβά ελικόπτερα θα φθείρεις αυτά που έχεις, η θα αγοράσεις άλλα πιο οικονομικά.
            Μέχρι να αγοράσεις όμως οικονομικότερα θα χρησιμοποιείς αυτά που έχεις, δεν υπάρχει άλλη επιλογή.

            Όπως είπες όμως και ο ίδιος, δεν υπάρχει η δεν είναι αρκετό το πιλοτικό ενδιαφέρον για αυτά τα ζητήματα.

          5. @ Ndgi

            Προσπαθείς να δικαιολόγησεις τα εντελως αδικαιολογητα. Διάσωση ορειβατών με ανθυποβρυχιακο ελικοπτερο που είναι φορτωμένο με πανακριβα ηλεκτρονικα και εχει αποστολή τον εντοπισμό υποβρυχιων????

            Τοτε για ποιο λόγο εχει ελικοπτερα η πυροσβεστική, μήπως για να κυνηγάνε υποβρύχια στο Αιγαιο???

            Horses for courses που λένε και οι Άγγλοι.

          6. Jason

            Προσπαθώ απλά να επισημάνω ότι δεν μπορείς να αφήσεις ανθρώπους να χαθούν και να σκοτωθούν για να ικανοποιήσεις ανόητους που προσεγγίζουν το όλο θέμα με εγωιστική και τεχνοκρατική νοοτροπία και αντίληψη, για την οποία κατηγορούσαν την τρόικα που προσπαθούσε να επιβάλει με την ίδια μέθοδο μια οικονομική τάξη στο μπάχαλο Ελλάδα που θέλει να λέγεται και κράτος ενώ είναι μια φαρσοκωμωδία σε μια διεθνή σύγκριση χωρών της Ευρώπης.

            Είναι απλά τα πράγματα, όταν δεν έχεις φροντίσει για την ύπαρξη καταλληλότερων μέσων πορεύεσαι με αυτά που έχεις και αυτά που είναι διαθέσιμα, η μαγική λύση δεν υπάρχει όταν τα έχεις κάνει μπάχαλο ο ίδιος, επειδή για 40 ολόκληρα χρόνια ψηφίζεις με πυξίδα το προσωπικό σου συμφέρον.
            Οπότε δεν πρέπει να γκρινιάζεις για συνθήκες που δεν θεωρείς ιδανικές, αλλά να αναρωτηθείς ο ίδιος που φέρεις ευθύνες και να βγάλεις τα ανάλογα συμπεράσματα για το μέλλον αυτών που ακολουθούν.

  6. Αντιγράφω σχόλιο μου από παλαιότερο άρθρο :

    Πρέπει να δημιουργηθεί μια πολιτική αεροπορία που θα περιλαμβάνει όλα τα αεροπορικά μέσα του λιμενικού, της αστυνομίας, ΕΚΑΒ και της πυροσβεστικής για να ελαφρυνθούν από τέτοια καθήκοντα ΠΝ και ΠΑ και να εκμεταλλευτούμε καλύτερα την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

    Για παράδειγμα αυτή η νέα υπηρεσία θα μπορούσε να συγκεντρώνει EC135, AS365 N3, AS332, Reims F406 και τυχόν αναβαθμισμένα CL215/415 με προφανή οφέλη για την συντήρηση και συνάψεις FOS. Δεν αναφέρω μέσα όπως τα A109 και BK117 γιατί θεωρώ ότι λόγω λίγων μονάδων ίσως θα έπρεπε να πουληθούν και να επιτευχθεί ομοιοτυπία στα νεότερα EC135, AS365 και AS332. Ακόμα η συμπερίληψη των UAV των υπηρεσιών (ίσως εδώ θα ήταν ευκαιρία και για μια ελληνική προσπάθεια όπως το HCUAV είτε άδεια παραγωγής των UAV της THREOD) θα ήταν μια καλή ιδέα.

    Σε δεύτερο χρόνο θα μπορούσε να δημιουργηθεί και μια οντότητα με πτητικά μέσα εκπαίδευσης όπως NH300, ΑΒ206, νέα P2002/2006 και πλεονασματικά Texan της ΠΑ (όχι εις βάρος των δικών μας αναγκών εννοείται) που να παρείχε υπηρεσίες εκπαίδευσης τόσο σε πιλότους της πολιτικής αεροπορίας αλλά και σε ξένες αεροπορίες έναντι πληρωμής. Κάτι σαν την CAE αλλά δημόσια, δεν ξέρω εάν είναι δυνατόν βέβαια.

    1. Τα Texan και τα P2002/2006 δεν έχουν νόημα για μια υπηρεσία που θα επιχειρεί ουσιαστικά μόνο ε/π
      Για τα πυροσβεστικά α/ε θέλεις πολύ έμπειρους χειριστές και αυτοί θα είναι απόστρατοι από ΠΑ
      Ακόμη και τα AB206 θα πρόσθεταν αχρείαστα άλλον έναν τύπο ενώ υπάρχουν ελαφρά ε/π
      Σε κάθε περίπτωση μπορεί η υπηρεσία να εκπαιδεύει στον ΣΞ πληρώνοντας
      Τα Puma της ΠΥ το λογικό είναι να πάνε να βρουν τα 12 της ΠΑ. Είναι αγορασμένα με δωρεές και μπορούν.
      Τα άλλα ε/π είναι μεσω ΕΕ
      Ενας λόγος υπαρξης της κεντρικής υπηρεσίας θα ήταν η στοιχειώδης σοβαρότητα και προγραμματισμός
      Η πανσπερμία μέσων δείχνει ότι μιλάμε για ασόβαρους ανθρώπους στα υπουργεία ναυτιλίας, προστασίας, υγείας που μεγαλώνουν το ήδη υπαρκτό πρόβλημα συνεργασίας των τριών κλάδων των ΕΔ

  7. Ξεκινησε να αξιοποιεί και αξιωματικους του το ΠΣ,με πτυχίο χειριστου ε/π πληρωμένο απο την τσεπη τους, αντί να δίνει πιστοποιηση σε χειριστες της ΕΛ.ΑΣ. για να ειναι παραδειγμα προς μιμηση και δεν το μαθαμε;
    Τρομαρα του…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *