Αντικείμενο της σύμβασης είναι η αντικατάσταση – αναβάθμιση του υπάρχοντος εξοπλισμού εναέριας επιτήρησης των αεροσκαφών του ΛΣ.ΕΛ.ΑΚΤ.

Πιο αναλυτικά για τα δύο (02) αεροπλάνα και τα δύο (02) ελικόπτερα : α) Αναβάθμιση-Αντικατάσταση του ηλεκτροπτικού συστήματος με ύπαρξη καμερών υψηλής ευκρίνειας και το δυνατόν μεγαλύτερης εμβέλειας με λειτουργίες κατ’ ελάχιστον ημέρας-νύχταςυπερύθρου ακτινοβολίας-βραχέως υπερύθρου ακτινοβολίας (SWIR),

β) Κατασκευή και εγκατάσταση σταθμού εργασίας (πλήρης κονσόλα ελέγχου με κάθισμα χειριστού συστήματος) κατάλληλα κατασκευασμένου και σχεδιασμένου προκειμένου να επιτρέπεται η εύκολη τοποθέτηση και αφαίρεση του στο αεροσκάφος. Κατ’ ελάχιστον ο σταθμός θα φέρει εκτός από τα χειριστήρια του ηλεκτροπτικού συστήματος οθόνη ή οθόνες (ανάλογα το αεροσκάφος και την εργονομία του) υψηλής ευκρίνειαςανάλυσης διάστασης ίσης ή μεγαλύτερης των 17’’ η κάθε μια.

Συσκευής συστήματος AIS συμβατής με το υπόλοιπο σύστημα και τα εξαρτήματα του ώστε να συνεργάζεται αρμονικά μαζί του υπό όλες τις συνθήκες. Κατάλληλο εξοπλισμό και λογισμικό διαχείρισης αποστολής, το οποίο θα συγκεντρώνει και θα διαχειρίζεται όλα τα δεδομένα από τους αισθητήρες του σκάφους (νέους ή και υπάρχοντες) θα τα προβάλει, θα τα συσχετίζει και θα τα αποθηκεύει με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να βελτιστοποιείται η επιχειρησιακή απόδοση του εναερίου μέσου, και

γ) Radar επιφανείας 360° το οποίο θα αντικαταστήσει το υπάρχον και θα μπορεί να εγκλωβίζει πολλαπλούς στόχους επιφανείας. Επιπρόσθετα θα μπορεί να συνεργάζεται με δέκτη AIS, και να απεικονίζει παράλληλα με την τακτική εικόνα τα στοιχεία των εκπομπών AIS στους στόχους επιφανείας. Επίσης να μπορεί να αποστέλλει συντεταγμένες των στόχων στο σύστημα διαχείρισης πτήσης UNS 1K της Universal Avionics που διαθέτει το αεροπλάνο και να διαθέτει λειτουργία αποφυγής καιρού (weather avoidance). Για τα υπόλοιπα αεροσκάφη [ένα (01) αεροπλάνο και ένα (01) ελικόπτερο] απαραίτητη είναι η εγκατάσταση όλων εκείνων των απαραίτητων σταθερών εξαρτημάτων (καλωδίωση, βάσεις κλπ.), ώστε να βελτιωθεί η διαθεσιμότητα του συστήματος και η αποτελεσματικότητα του στόλου των αεροσκαφών που το ΛΣ διαθέτει.

Πρόκειται για το πρόγραμμα

«Αναβάθμιση / Αντικατάσταση του υφιστάμενου εξοπλισμού εναέριας επιτήρησης των τριών (03) αεροπλάνων REIMS406 της ΜΑΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ και των τριών (03) εκ των έξι (06) ελικοπτέρων τύπου AS365N3 της ΜΕΛΣΕΛ.ΑΚΤ», συνολικής εκτιμώμενης αξίας σύμβασης δώδεκα εκατομμυρίων ευρώ 12.000.000,00€

Comments

  1. Για να βλέπουμε πιο καλά που είναι οι λάθρο να τους μαζεύουμε στην Ελλάδα , κανένα οπλικό σύστημα θα πάρουμε για την ασφάλεια της Χώρας ???????

  2. Επιτελους, να αναβαθμιστει ο ρολος του Λιμενικου κι να λαβει τις υποχρεωσεις που αναλογουν σε ενα σοbαρο Λιμενικο Σωμα.

    Μια απλη ερωτηση ομως γενναται…
    Αυτα τα εξοπλισμενα εναερια μεσα, ποια θα ειναι η προτεραιοτητες επιχειρησεων που θα αναλβουν;;

    Μηπως θα συνεχισουν το εργο τους, να ανιχνευουν να βρισκουν κι να συνοδευουν περισσοτερους «επενδυτες » στην Ελληνικη επικρατεια;;;;;;;;;;;;;;;;

    Εαν ειναι ετσι, τοτε το λιμενικο θα αποκτησει επαξια την ονομασια , «Λιμενικο George Soros «!

  3. Να πει κανείς πάλι καλά; Δηλαδή, τα υπόλοιπα 3 Dauphin θα κάθονται την ιδια ώρα που η ΠΑ χρησιμοποιεί για SAR ακόμη τα ΑΒ-205…

  4. Αυτό είναι καλό νέο, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξουν οι ανάλογες συμβάσεις FOS για να πετούν και φαντάζομαι ότι μετά θα αναβαθμιστούν και τα υπόλοιπα 3.
    Με τα όσα γίνονται στα θαλάσσια σύνορά μας, συμπεριλαμβανομένων των επεισοδίων, ήρθε η ώρα το Λ.Σ. να μετατραπεί σε πραγματική ακτοφυλακή με τα κατάλληλα συστήματα, μέσα, οπλισμό και την απαραίτητη βούληση. Γιατί τώρα είναι απλά τροχονόμοι της θάλασσας.

  5. Πρέπει να δημιουργηθεί επιτέλους μια πολιτική αεροπορία που θα περιλαμβάνει όλα τα αεροπορικά μέσα του λιμενικού, της αστυνομίας, ΕΚΑΒ και της πυροσβεστικής για να ελαφρυνθούν από τέτοια καθήκοντα ΠΝ και ΠΑ και να εκμεταλλευτούμε καλύτερα την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

    Για παράδειγμα αυτή η νέα υπηρεσία θα μπορούσε να συγκεντρώνει EC135, AS365 N3, AS332, Reims F406 και τα CL215/415 με προφανή οφέλη για την συντήρηση και συνάψεις FOS.

    1. Δημόσια μάλλον εννοείς υπηρεσία με όλα τα ελικόπτερα. Μην τα κάνουμε κι αυτά outsourcing. Είναι πολλά τα λεφτά και τα συμφέροντα.

      1. Όχι φυσικά εννοώ κρατική υπηρεσία όχι ιδιωτική, εξάλλου δεν θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί αλλιώς τις κοινοτικές επιχορηγήσεις.

        Σε δεύτερο χρόνο θα μου άρεσε η ιδέα να δημιουργούσαμε επίσης μια οντότητα με πτητικά μέσα εκπαίδευσης όπως NH300, ΑΒ206, νέα P2002/2006 και πλεονασματικά Texan της ΠΑ (όχι εις βάρος των δικών μας αναγκών εννοείται) που να παρείχε υπηρεσίες εκπαίδευσης τόσο σε πιλότους της πολιτικής αεροπορίας αλλά και σε ξένες αεροπορίες έναντι πληρωμής. Κάτι σαν την CAE αλλά δημόσια, δεν ξέρω εάν είναι δυνατόν βέβαια.

        1. Πολύ σωστός. Το σκεφτόμουνα από πριν την κρίση, Μια σχολή αεροπορίας, για ελικόπτερα και μεταφορικά αεροσκάφη για όλους τους κλάδους και τα σώματα ασφαλείας. Και εννοείται το περίσσευμα ωρών θα μπορούσε να δίνεται σε τρίτες χώρες. Και σαν λίγο πιο προωθημένη ιδέα(πολλές χώρες το κάνουν) από την στιγμή που πλέον δεν είναι κρατική η ολυμπιακή(συγκρατούσε εφεδρικούς πιλότους της ΠΑ εντός Ελλάδας-στον πόλεμο ποτέ δεν ξέρεις τι μπορείς να χρειαστείς) μια υπηρεσία ας πούμε εναέριων μέσων πολιτικής κατεύθυνσης με κοινούς τύπους αεροσκαφών/ελικοπτέρων μεταφοράς και άλλων αποστολών όπου θα μπαίνουν όσοι πιλότοι τελειώνουν την θητείας τους στα μαχητικά και δεν θα ανέλθουν στην ιεραρχία με C-27/C-130/As-332 συν προσθήκη και τάνκερ (όχι μεγάλοι αριθμοί ίσως 2-3 αεροσκάφη από κάθε τύπο) και ενοικίαση για αποστολές μεταφορών από κράτη, εταιρείες, οργανισμούς όπως το ΝΑΤΟ ή ΕΕ. Τα ποσά που πληρώνουν μόνο οι ΗΠΑ σε ιδιωτικές εταιρείες για μεταφορές υλικών στις διάφορες περιοχές είναι τρομακτικά και έτσι και θα είχαμε συνεχή ροή συντήρησης ανταλλακτικών για όλα τα αεροσκάφη γιατί θα γίνονταν είσπραξη εσόδων ιδιωτικών.

      2. Η υποστήριξη των μέσων σε τέτοια υπηρεσία δεν θα ειναι σε χέρια δημοσίου, το καλύτερο παράδειγμα ειναι τα ελικόπτερα που έχει το ΠΣ, παρουσιάζουν μεγάλες διαθεσιμότητες με κλάσμα κόστους σε σχέση με τα τιμολόγια της ΕΑΒ.

        1. Ισχύει αυτό που γράφεις, έχω την εντύπωση άλλωστε ότι για τη συντήρηση μέσων που έχουν αγοραστεί μέσω κοινοτικών κονδυλίων γίνεται διαγωνισμός, αν δεν κάνω λάθος.

        2. Ναι καταλάβαμε, κανένας σκόιλ ελικικού θα τα αναλάβει τα ελικόπτερα. Όπως τότε την HELITALIA και το ΕΚΑΒ. Ασε, δεν θα πάρουμε καλά είμαστε κι έτσι.

          Απορία, αφού η ΕΑΒ είναι άχρηστη και οι συντηρήσεις γίνονται από τους τεχνικούς των κλιμακίων γιατί δεν αναλαμβάνουν και τα ελικόπτερα;;

          1. Περιμένουμε να ακούσουμε κάτι ποιο έξυπνο ότι αναμασά το μέσο ζαίοτρολ, από τότες που πασαλείβες Πάνο
            Οπότε πριν πεις την εξυπνάδα και δείχνεις ημιμάθεια, δες και κάτι διαφορετικό μπας και ξεστραβωθείς:
            https://www.militaire.gr/%ce%b1%ce%bc%cf%85%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b2%ce%b9%ce%bf%ce%bc%ce%b7%cf%87%ce%b1%ce%bd%ce%af%ce%b1-%ce%bf-%ce%b4-%ce%b4%ce%ac%cf%86%ce%bd%ce%b7%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-aeroservices-%ce%bc/

          2. Ευτυχώς που έχουμε και σενα ΑΙΜ να ανεβάζεις το επίπεδο. Λοιμώχθηκες όμως και βγήκες νωρίς εκτός μάχης.

          3. Γλείψε λίγο Πάνο και Αλέξη ακόμα καημένο μπας και σπρώξουν κανένα 0.60άρι

          4. Ότι και να λέτε, στα ελικόπτερα δεν ακουμπάτε, δεν έχει μαμ. Σύντομα χρεοκοπεί και το ιπτάμενο μαγαζί της οικογένειας και εκεί θα δούμε όλοι ποιοι ζητιανεύουν και γλύφουν Αλέξη και Κούλη.

    2. συν τα Α-109 του πρώην ΕΚΑΒ και νυν ΠΑ, τα ΒΚ-117 και AS-332 της Πυροσβεστικής και τα Βο-105 εκτός των EC-135 που ανέφερες της Αστυνομίας, μαζί με τα UAV που έχει πάρει πυροσβεστική και αστυνομία. Μια υπηρεσία εναέριων μέσων πολιτικής προστασίας και σιγά σιγά τρεις κατηγορίες με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Μάλιστα θα μπορούσαμε να πάμε σε αναβάθμιση των CL-215 σε επίπεδο CL-515 ενώ με βάση το Reims προμήθεια και ακόμα 2-3 για αεροδιακομιδές(έχει πρόγραμμα προμήθειας νομίζω το ΕΚΑΒ με την βοήθεια του Ιδρύματος Νιάρχος). Έτσι ξεκινάει το νοικοκύρεμα(καλά σίγουρα το ξέρουν αλλά μάλλον δεν θέλουν)

      1. Η αλήθεια είναι δεν ανέφερα μέσα όπως τα A109 και BK117 γιατί θεωρώ ότι λόγω λίγων μονάδων ίσως θα έπρεπε να πουληθούν και να επιτευχθεί ομοιοτυπία στα νεώτερα EC135, AS365 και AS332. Η συμπερίληψη των UAV των υπηρεσιών (ίσως εδώ θα ήταν ευκαιρία και για μια ελληνική προσπάθεια όπως το HCUAV είτε άδεια παραγωγής των UAV της THREOD) θα πρέπει να γίνει σίγουρα.

        Η αναβάθμιση των CL και ίσως η αντικατάσταση των PZL με κάτι νεώτερο (ΑΤ802;) θα ήταν ευχής έργον. Το ίδιο και συμπλήρωση του αριθμού των Reims (νομίζω αποσύρει αρκετά η Γαλλία).

        ΥΓ: Πολύ καλή η ιδέα για έναν οργανισμό παροχής εκπαιδευτικών, μεταφορικών και λοιπών υπηρεσιών.

        1. Καταλαβαίνω τι λές, και εγώ τα ανέφερα απλά για να δειχτεί το τεράστιο πρόβλημα πολυτυπίας για παρεμφερείς δουλειές.Πόσες λύσεις μπορούν να βρεθούν. Εννοείται τα Ατ802 θα έπρεπε να πάρουν την θέση των PZL και μάλιστα θα είχαμε και μείωση συντήρησης καθώς φέρουν τον κινητήρα των Τ-6 και με μια παράλληλη αναβάθμιση των κανανταιρ δίνει και μια ομοιογένεια και στους κινητήρες εκεί( οι οποίοι είναι οι ίδιοι με των ATR/Dch-8 που έχει η aegean/olympic που σημαίνει πρόσθετα έσοδα)

    3. Ειναι και τα PZL και κάποια αεροσκάφη του ΕΚΑΒ που θα έρθουν.
      Είναι η καλύτερη λύση να αξιοποιηθούν και κονδύλια της ΕΕ.

      Βέβαια να δούμε ποιος θα βρεθεί να συμμαζέψει την κατάσταση και να πατήσει πόδι μεταξύ στρατού και σωμάτων ασφαλείας.

      Μια εξαιρετική λύση θα ήταν να αγοραστούν 6-8 EC145 για αεροδιακομιδές και SAR και επιτήρηση.
      18-20 S-70i Firehawk με απόσυρση CL 215/PZL και τέλος μίσθωσης μέσων ελικοπτέρων από την πυροσβεστική.
      Στο EKAB λένε θα το ίδρυμα ΣΝ θα κάνει δωρεά 1-2 αεροσκάφη.
      Καθεστώς ενοικίασης 6-8 Erickson κάθε αντιπυρική ή αγορά S-64F+ με cargo pod στο μέλλον…

      1. «Βέβαια να δούμε ποιος θα βρεθεί να συμμαζέψει την κατάσταση και να πατήσει πόδι…» Σίγουρα ο Μέτζης ο Νεούκτης.

          1. Η μικροπολιτικη καλο ειναι να μην ανακατεβετε με τα αμυντικα θεματα.

          1. Αν τηλεκαταρτιζόταν με σκόιλ ελικικού….. Θα τη μάθαινε τη διαφορά, χαχα

  6. Στις οποιες προγραμματισμενες ενισχυσεις στα συστηματα των νεων εναεριων μεσων που θα εξιπλιστει το Ελληνικο(;;;;;) Λιμενικο Σωμα, καλο θα ειναι να εχει δυνατοτητα το καθε αυτο μεσο του συστηματος, FLIR.

    Για να μην μας ξεφυγει κανενας «επενδυτης», απο αυτα τα αλλοδαπα πραγματα που εισβαλουν στην Ελληνικη επικρατεια….

    Τι στο διαολο ανθρωπιστες ειμαστε, εαν δεν μπορουμε να σωσουμε το καθε αχμεντ κι αλι κι τα υπολοιπα τζιχαντιστακια, εε;;;

  7. @DR, όπως λέει ο αναγνώστης ΑΙΜ σε άλλο σχόλιο, έχει βγεί λέει αποκλειστικό (και δεν είναι πρωταπριλιά) ότι παίρνουμε τις Μπελλάρες με 3 δις (λιποθυμάω) και θα παρέμβει ο πρωθυπουργός να πάρει έκπτωση 300 εκατ (ξαναλιποθυμάω) https://newpost.gr/amyna/5eab9c8de633f54d408da0f9/apokleistiko-sta-3-dis-eyro-ektinassoyn-oi-galloi-to-kostos-gia-tis-fregates-belhara-se-anotato-politiko-epipedo-perna-i-diapragmateysi

    Επίσης σε άλλο site αναφέρουν ότι οι Αμερικάνοι ανακοίνωσαν ότι παίρνουν την Fremm των Ιταλών (με τις τροποποιήσεις τους) αλλά το άρθρο μοιάζει να εστιάζει στο κόστος της πρώτης (1,2 δις) και «πνίγει» το γεγονός ότι το συνολικό συμβόλαιο είναι για 10 πλοία με συνολικό κόστος 5,5 δις, άρα 550 το ένα? (vs 1,5 δις της Μπελάρας?)

    Να θυμίσω ότι η FFGX Fremm έχει υποδομή μέχρι και για λέηζερ, οπότε οποιαδήποτε σύγκριση κόστους ποια είναι σε επίπεδο λιποθυμίας….

    1. Σταδιακά ελπίζουν οι Αμερικάνοι ότι θα πέσει στα 800εκ. το κόστος ανά πλοίο, από 1,2 το αρχικού, αυτές χωρίς υπολογισμό οπλικών συστημάτων και εξοπλισμού με τιμές που σε καμιά περίπτωση δεν μπορούμε να δούμε εμείς.

      Οι τιμές ειναι αρκετά συγκρίσιμες με την Belharra κατά την γνώμη μου, αφού τα 3εκ ειναι με οπλισμό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *