Η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων του Λ.Σ αποτελεί μια υπηρεσία με ιδιαίτερα σημαντική δράση. Όμως λόγω διαχρονικών ευθυνών, επιχειρηματικών κύκλων και έλλειψης αεροπορικής κουλτούρας και νοοτροπίας από τις ηγεσίες του Λ.Σ αμφότερα αεροσκάφη και ελικόπτερα δεν πετούν και δεν αξιοποιούνται μολονότι διαθέτουν εξαιρετικά τεχνικά χαρακτηρηστικά.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τα 3 Reims F406 Vigilante και τα 6 ελικόπτερα AS-365N3. Το πρόβλημα και εδώ απολύτως συγκεκριμένο: έλλειψη τεχνικής υποστήριξης. Φυσικά ουδέποτε έγινε προσπάθεια από το Λ.Σ να αποκτήσει Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη με ευρωπαϊκά κονδύλια που κάλλιστα θα μπορούν να αξιοποιούνται από κοινού από τις Ε.Δ σε αποστολές ISR.

Η ίδρυση της ΥΕΜ χρονολογείται τον Οκτώβριο του 1981(Ν.1220/1981). Ως έδρα έχει την Αεροπορική Βάση Δεκελείας. Ο εναέριός της στόλος αποτελείται από δύο μονοκινητήρια Cessna RG 172, από δύο μονοκινητήρια SOCATA TB 20 TRINIDAD καθώς επίσης και από τρία δικινητήρια αεροπλάνα REIMS Cessna F- 406 Caravan II όσον αφορά τη Μοίρα Αεροπλάνων και από έξι δικινητήρια ελικόπτερα AS 365 N3 DAUPHIN II της Μοίρας Ελικοπτέρων που εδρεύει προς το παρόν στο Ναυτικό Οχυρό Κοτρωνίου στο Μαραθώνα, με άμεσο στόχο τη μετεγκατάστασή τους στο Τατόι.

Βέβαια είναι γνωστό σε όλους πως ορισμένοι ναυτιλιακοί κύκλοι που δραστηριοποιούνται στο λαθρεμπόριο πετρελαίο δεν θέλουν το Λ.Σ να διαθέτει εναέρια μέσα με ικανότητες και δυνατότητες που θα καταγράφουν τις έκνομες δραστηριοτήτες τους.

Οι παρακάτω εικόνες είναι αντιπροσωπευτικές για τη κατάσταση που επικρατεί:

11.9.2018, ώρα 16.27, στίγμα N34°34′ – E24°50′ Λαθρεμπόριο καυσίμου μεταξύ δ/ξ GAZ LIBERTY & δ/ξ SEAGAS GOVERNOR (εντοπισμός από δυνάμεις FRONTEX)

Comments

  1. Πριν 10 χρόνια περίπου τέτοια εποχή γνώρισα κάποιον που υπηρετούσε στα ελικόπτερα του λιμενικού. Η κατάσταση έλεγε ήταν τραγική. Τον ρώτησα γιατί δεν πετάνε αυτά τα ελικόπτερα. Απάντησε πως αυτά τα ελικόπτερα μπορούν να βγάλουν πολύ δουλειά αλλά δεν θέλουν να τα έχουν να πετάνε επάνω από κεφάλια τους αυτοί που τα βράδια κάνουν λαθρεμπόριο πετρελαίου.
    Προσωπικά αυτό που έχω καταλάβει εγώ στις σχεδόν 5 δεκαετίες ζωής μου σε αυτή την χώρα είναι ότι το ελληνικό κράτος είναι ένα ψευτοκράτος. Ένα πλήρως αποτυχημένο, αυτό που λέμε failed state. Αναμφίβολα πρέπει να είμαστε το TOP 5 των failed state του πλανήτη.
    Αυτή η χώρα θα πάει για να πάει μπροστά πρέπει να φύγουν δια παντώς από αυτή οι 11 εκατ. κάτοικοι της και να έρθουν εδώ 11 εκατ. ιαπωνέζοι ή γερμανοί. Δεν υπάρχει άλλη λύση.

  2. Μην αναφέρεστε σε «ναυτιλιακούς κύκλους», είναι επικίνδυνο, θα σας σταμπάρει το «συγκρότημα»

  3. Το ότι είναι συνένοχοι στον φόνο 102 ανθρώπων στο Μάτι το καταλαβαίνουν.. κοιμούνται καλά τα βράδια..??? Εκεί μπροστά στα πόδια τους κάηκαν και πνίγηκαν και τους μάζευαν τα παραπλέοντα για Ραφήνα.
    Αφού δεν τα θέλουν ας τα δώσουν σε άλλον να τα επιχειρήσει, ας τα δώσουν και αυτά στην ΠΑ ή έστω στην Πυροσβεστική.
    Το καράβι καιγόταν και μας έσωσαν οι Ιταλοί μέχρι να φέρουμε 2 ικανά ελικόπτερα από Χίο και Λήμνο αφύνοντας άλλα πόστα αφύλακτα.. αν είχε πάρει φωτιά λίγο πιο πριν τί θα γινόταν..? Όταν συμβεί -γιατί θα συμβεί- ένα άλλο Σαμίνα τί θα γίνει..?? Ρεζίληδες

    1. Kαλημέρα! Καλά τα γράφεις, τώρα μου θύμησες το φιάσκο με το norman atlantic στην Αδριατική… Και από τότε στα θέματα SAR ΔΕΝ άλλαξε τίποτα… Όπως το είπες ρεζίληδες… Ώρες ώρες δεν ξέρω αν υπάρχει σωτηρία για τη χώρα. Καλό Σκ!

      1. Διαφωνώ!!

        Σαφώς και άλλαξαν τα πράγματα:

        Οι διαθεσιμότητες των πτητικών μέσω γίναν ακόμα χειρότερες :

        SUPER PUMA και SEA HAWK έχουν όπως έχει αναφερθεί διαθεσιμότητες συγκρίσιμες με αυτές των
        NH90 , DAUPHIN!!

        Τα ίδια ισχύουν και για τα C130 κα C27J !!

        Καλοκαίρι μπαίνει ,περίοδος πυρκαγιών αρχίζει, εκλογές έρχονται σε ένα μηνα όλα στον αέρα
        Εάν τύχει καμια στραβή με τους γείτονες από κάνα ατύχημα η από φυσικό φαινόμενο να δούμε τι θα γίνει
        Μήπως καταντήσουμε να παρακαλάμε τους γειτόνισς για βοήθεια σε κάνα incident τύπου NORMAN ATLANTIC στο Αιγαίο φοβάμαι
        Η πάλι θα μας σώσουν οι ψαράδες όπως στο Mati?

        Κατάντια

  4. Ασθενής η ΠΑ, 15 με 20 χρόνια πίσω τεχνολογικά,
    Μεγάλος ασθενής το ΠΝ, απορίας άξιο πως δεν έχουνε ακόμη διαλυθεί τα καράβια εν πλω, μάλλον χάρη στις φιλότιμες προσπάθειες και την ναυτοσυνη των Ελλήνων
    ΣΞ, ας μην μιλήσω καλύτερα
    Και παντελώς ανύπαρκτα σώματα ασφαλείας Όλα μα όλα με πλήρη ευθύνη αυτών που μας κυβερνησαν τα τελευταία 15 με 20 χρόνια. Απλά οι κυβερνώντες δεν θέλουν ισχυρές ένοπλες δυνάμεις και σώματα ασφαλείας. Μάλλον θα έχουν τους λόγους τούς……

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *