Το παρακάτω βίντεο προέρχεται από σειρά δοκιμών και ελέγχων του Σουηδικού νέου μαχητικού Gripen E που τις προηγούμενες μέρες εκτέλεσε επιτυχώς τις παραπάνω δοκιμασίες σε ακραίες πολικές θερμοκρασίες των -26 στο βόρειο τμήμα της Σουηδίας.

Aντίστοιχες δοκιμές θα λάβουν χώρα και στην Βραζιλία ώστε να διαπιστωθεί η τεχνική αρτιότητα του μαχητικού σε θερμά περιβάλλοντα.

Αναλυτικά για το Gripen Ε έχουμε τοποθετηθεί στο παρακάτω αφιέρωμα μας:

Φωτογραφία από την ελβετική αξιολόγηση πριν από οκτώ περίπου χρόνια… Το JAS 39E/F αποτελεί μία σαφώς πιο συμβατική προσέγγιση σε σύγκριση με το, επίσης μονοκινητήριο, F-35. Συνδυάζει όμως δύο «δυνατά χαρτιά» που εκτιμάται ότι θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην εμπορική του πορεία στις επόμενες δεκαετίες. Το πρώτο είναι το σημαντικά χαμηλότερο κόστος αγοράς και χρήσης του και το δεύτερο οι συγκρίσιμες επιχειρησιακές του δυνατότητες. Το Gripen NG όντας άμεσος απόγονος του JAS 39C/D δεν ενσωματώνει τα χαρακτηριστικά stealth του αμερικανικού μονοκινητήριου. Ούτε ειδικές γωνίες υπάρχουν εδώ, ούτε υλικά RAM. Αποδεδειγμένα όμως έχει εξαιρετικά χαμηλό ηλεκτρομαγνητικό ίχνος (RCS), λόγω των μικρών του διαστάσεων, ενώ περιορισμένο είναι και το υπέρυθρο ίχνος του. Και η ακτίνα του θα είναι επίσης μικρότερη (αναφερόμαστε σε διαμόρφωση με εσωτερικό καύσιμο μόνο). Από εκεί και πέρα όμως, ακριβώς όπως και το F-35, διαθέτει ραντάρ AESA, IRST και ατρακτίδια LITENING και SNIPER για παθητικό εντοπισμό και πρόσκτηση στόχων, ολοκληρωμένο σύστημα απεικόνισης και στοχοποίησης επί κάσκας και θάλαμο διακυβέρνησης με πλευρικά χειριστήρια και πίνακα οργάνων που καταλαμβάνεται από μία ενιαία μεγάλη οθόνη, τεχνολογίας αφής!
Το Gripen NG είναι το δεύτερο ευρωπαϊκό μαχητικό μετά το Rafale που εξοπλίστηκε με ραντάρ AESA. Με βάση στοιχεία που έχει δώσει στη δημοσιότητα η SAAB μέσω της Σουηδικής Αεροπορίας το RCS του Gripen NG ανέρχεται στο 1/5 του RCS του F/A-18C/D’s, στο 1/3 του F-16C/D Block40/42’s και στο 1/2 (μισό) του Mirage-2000-5’s.
Το προγενέστερο Gripen C φορτωμένο με δύο όπλα μακρού πλήγματος KEPD 350, μία εξωτερική δεξαμενή καυσίμου, δύο πυραύλους AIM-120 και ισάριθμους ΑΙΜ-9. Στο Gripen NG πέρα από την εσωτερική χωρητικότητα σε καύσιμο (3.400 κιλά) αυξήθηκε σημαντικά και η εξωτερική με την προσθήκη δύο ακόμη hardpoints στην κοιλιά της ατράκτου (συνολικά 10!). Το μέγιστο βάρος απογείωσης είναι σχεδόν ίδιο με αυτό το Mirage 2000-5Mk.2. 16.500 κιλά. Το μικρό μαχητικό μπορεί άνετα να λειτουργήσει και ως πλατφόρμα στρατηγικής κρούσης, προσβάλλοντας στόχους υψηλής αξίας από πολύ μεγάλες αποστάσεις.


Comments

  1. Ένα μαχητικό όνειρο για την διάρθρωση της ΠΑ, ελαφρύ, φθηνό, με λίγες απαιτήσεις συντήρησης και εξυπηρέτησης που θα έκαναν την ΤΗΚ να τρέμει όποτε θα έμπαινε στο Αιγαίο γιατί απλά δεν ήξερε πόσα και από που θα βρεθούν στο κατόπι τους. Ειδικά στις αποστολές αέρος-αέρος μιλάμε για μαχητικό πλήρες. Με το δε κόστος όλων αυτών των F-16/Mirage θα είχαμε άνετα αγοράσει τον ίδιο και μεγαλύτερο αριθμό με τα μισά λεφτά και από αυτά ακόμα και ένα 20% βιομηχανικής παραγωγής να είχαμε με μια τόσο τεράστια παραγγελία θα είχαν επιστραφεί πίσω πόσα δισεκατομμύρια συν πόσες θέσει εργασίας υψηλής τεχνολογίας. 200 gripen με 6 erieye και πλήρη αυτόνομη δημιουργία δικτύου επικοινωνιών κάνουν το Αιγαίο ελληνική λίμνη. Ανάγκες θα είχαμε για 60 μαχητικά το πολύ για Κύπρο ΑΟΖ που θα μπορούσαν να είναι τα F-18 με δύο κινητήρες(ίδιοι ουσιαστικά με των Gripen) και αποστολές κρούσης(Harpoon, HARM, SLAM). Αυτά αν θέλαμε να ήμασταν ανεξάρτητοι και με μια ισχυρή βιομηχανία ώστε να πιάνουν τόπο τα λεφτά.

  2. Κυριοι οφειλω να σας προσγειωσω στη δυσαρεστη πραγματικοτητα.

    Mπορει να ειναι ενα πολυ καλο αεροπλανο με πολυ χαμηλο κοστος χρησης, αλλα δεν εχει καθολου φθηνο κοστος αγορας. Τα 36 Gripen της Βραζιλίας κόστισαν 4.7 δισ. $$ .

    Αν θελουμε σημαντικα χαμηλοτερη τιμη, τοτε θα πρεπει να παραγγειλουμε πολυ μεγαλυτερους αριθμους, να πληρωσουμε μετρητοις, και να παραιτηθουμε απο «συμπαραγωγες», «υποκατασκευαστικό εργο», «αντισταθμιστικα» και αλλες τετοιες ανοησίες.
    Εναλλακτικα, να περιμενουμε καποια χρονια μηπως πεσει η τιμη του.

    Εν τελει λεφτα δεν εχουμε, οποτε……

  3. Μια ερωτηση στην Σουηδια σιγουρα δεν βλαπτει. Ψαχνει αγορες και μια καλλη περιπτωση σιγουρα θα μπορουσε να ειναι η Ελλαδα. Εγω ειμαι οπαδος της ιδεας των Gripen, διοτι βαδιζουν κατα εμε σε πιο σωστο δρομο παρα π.χ. το Φ35. Για τα δεδωμενα στην Ελλαδα θα ελεγα οτι ειναι ιδανικο. Και ειμαι σιγουρος, οτι μια συμετοχη της ταξεος 25% στο ολλο προγραμμα ειναι εφικτο. Ξεφευγεις απο ΗΠΑ αλλα μενεις Ευρωπη. Νομιζω αξιζει να το ψαξουν.
    Οσο για τα χρηματα, ποτε δεν υπηρχαν και δεν θα υπαρξουν, αυτο ομως δεν εμποδιζει να ψαχτεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *