Το παρακάτω βίντεο προέρχεται από σειρά δοκιμών και ελέγχων του Σουηδικού νέου μαχητικού Gripen E που τις προηγούμενες μέρες εκτέλεσε επιτυχώς τις παραπάνω δοκιμασίες σε ακραίες πολικές θερμοκρασίες των -26 στο βόρειο τμήμα της Σουηδίας.

Aντίστοιχες δοκιμές θα λάβουν χώρα και στην Βραζιλία ώστε να διαπιστωθεί η τεχνική αρτιότητα του μαχητικού σε θερμά περιβάλλοντα.

Αναλυτικά για το Gripen Ε έχουμε τοποθετηθεί στο παρακάτω αφιέρωμα μας:

Φωτογραφία από την ελβετική αξιολόγηση πριν από οκτώ περίπου χρόνια… Το JAS 39E/F αποτελεί μία σαφώς πιο συμβατική προσέγγιση σε σύγκριση με το, επίσης μονοκινητήριο, F-35. Συνδυάζει όμως δύο «δυνατά χαρτιά» που εκτιμάται ότι θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην εμπορική του πορεία στις επόμενες δεκαετίες. Το πρώτο είναι το σημαντικά χαμηλότερο κόστος αγοράς και χρήσης του και το δεύτερο οι συγκρίσιμες επιχειρησιακές του δυνατότητες. Το Gripen NG όντας άμεσος απόγονος του JAS 39C/D δεν ενσωματώνει τα χαρακτηριστικά stealth του αμερικανικού μονοκινητήριου. Ούτε ειδικές γωνίες υπάρχουν εδώ, ούτε υλικά RAM. Αποδεδειγμένα όμως έχει εξαιρετικά χαμηλό ηλεκτρομαγνητικό ίχνος (RCS), λόγω των μικρών του διαστάσεων, ενώ περιορισμένο είναι και το υπέρυθρο ίχνος του. Και η ακτίνα του θα είναι επίσης μικρότερη (αναφερόμαστε σε διαμόρφωση με εσωτερικό καύσιμο μόνο). Από εκεί και πέρα όμως, ακριβώς όπως και το F-35, διαθέτει ραντάρ AESA, IRST και ατρακτίδια LITENING και SNIPER για παθητικό εντοπισμό και πρόσκτηση στόχων, ολοκληρωμένο σύστημα απεικόνισης και στοχοποίησης επί κάσκας και θάλαμο διακυβέρνησης με πλευρικά χειριστήρια και πίνακα οργάνων που καταλαμβάνεται από μία ενιαία μεγάλη οθόνη, τεχνολογίας αφής!
Το Gripen NG είναι το δεύτερο ευρωπαϊκό μαχητικό μετά το Rafale που εξοπλίστηκε με ραντάρ AESA. Με βάση στοιχεία που έχει δώσει στη δημοσιότητα η SAAB μέσω της Σουηδικής Αεροπορίας το RCS του Gripen NG ανέρχεται στο 1/5 του RCS του F/A-18C/D’s, στο 1/3 του F-16C/D Block40/42’s και στο 1/2 (μισό) του Mirage-2000-5’s.
Το προγενέστερο Gripen C φορτωμένο με δύο όπλα μακρού πλήγματος KEPD 350, μία εξωτερική δεξαμενή καυσίμου, δύο πυραύλους AIM-120 και ισάριθμους ΑΙΜ-9. Στο Gripen NG πέρα από την εσωτερική χωρητικότητα σε καύσιμο (3.400 κιλά) αυξήθηκε σημαντικά και η εξωτερική με την προσθήκη δύο ακόμη hardpoints στην κοιλιά της ατράκτου (συνολικά 10!). Το μέγιστο βάρος απογείωσης είναι σχεδόν ίδιο με αυτό το Mirage 2000-5Mk.2. 16.500 κιλά. Το μικρό μαχητικό μπορεί άνετα να λειτουργήσει και ως πλατφόρμα στρατηγικής κρούσης, προσβάλλοντας στόχους υψηλής αξίας από πολύ μεγάλες αποστάσεις.