Σε ειδική τελετή, η οποία έγινε στην Αεροπορική Βάση Eglin, ο Υποπτέραρχος Duke Richardson, ανακοίνωσε ότι το όνομα που θα συνοδεύει το μαχητικό αεροσκάφος F-15X θα είναι Eagle II. Υπενθυμίζουμε ότι η Αμερικανική Αεροπορία έχει εκφράσει την πρόθεση της να προμηθευτεί συνολικά 144 F-15X για την αντικατάσταση των παλαιότερων F-15C/D. Η αρχική παραγγελία αφορά σε οκτώ (8) αεροσκάφη έναντι $ 1,2 δισεκατομμυρίων και με ορίζονται ολοκλήρωσης των παραδόσεων το 2023. Το αρχικό συμβόλαιο έχει και δικαίωμα προαίρεσης για την προμήθειας έως 200 αεροσκαφών με ανώτατο κόστος τα $ 23 δισεκατομμύρια. Να σημειωθεί ότι το αεροσκάφος έχει επιλεγεί από το Κατάρ (F-15QA) και από τη Σαουδική Αραβία (F-15SA).

Περισσότερα για την εξέλιξη του F-15 και τις ικανότητες της νεότερης έκδοσης F-15X Eagle II μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. αυτη η επιμονη των Γιανκηδων σε αγορες παλαιου τυπου μαχητικων, εστω και αναβαθμισμενα, οπως και η λυσσα τους για τα τουρκικα Σ400, ενισχυουν τα σεναρια για την ικανοτητα των Φ35, των οποιων το στελθ αμφισβητειται ανοιχτα, χωρια τα οποια προβληματα στα ηλεκτρονικα. ΡΑΦΑΛ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΡΑΦΑΛ, ΤΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΜΑΧΗΤΙΚΟ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ. ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΜΑΣ ΠΟΥ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΑΠΟΚΤΑ ΤΟ ΜΑΧΗΤΙΚΟ ΠΟΥ ΤΗΣ ΑΞΙΖΕΙ.

      1. Σίγουρα το su-35 είναι ένα καλό αεροσκάφος όχι όμως και το νο1 στον κόσμο.Ειναι μια εκσυχρονισμενη έκδοση του su-27 όπως και το f-15x απλά οι Αμερικανοί δεν αλλάζουν κωδικούς όπως οι Ρώσοι για να φαίνεται ότι είναι ένα εντελώς νέο αεροσκάφος.Το raptor είναι εδώ και πάρα πολλά χρόνια το νο1 και για αυτό οι Ρώσοι προσπαθούν με το su-57 να το φτάσουν.

  2. Οι ΗΠΑ κατά κύριο λόγο και έπειτα οι σύμμαχοι πληρώνουν τις επιπτώσεις του αποτυχημένου προγράμματος του F-35. Ας μην ξεχνάμε ότι το F-35 σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς υπολογίζονταν να έχει μπει σε υπηρεσία με πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα το 2010 ενώ τελικά η έκδοση Block 4 που λέγεται ότι θα έχει πλήρεις δυνατότητες τελικά αναμένεται το 2027, 17 χρόνια αργότερα! Το δε κόστος αγοράς και χρήσης των F-35 αρχικά υπολογίζονταν ότι δεν θα υπερβαίνει το 80% των αεροσκαφών που θα αντικαθιστούσε ενώ τελικά το κόστος χρήσης είναι τουλάχιστο υπερδιπλάσιο και το κόστος αγοράς είναι ακόμα μια εικασία, αφού το F-35 δεν αγοράζεται με κανονικά συμβόλαια αλλά με επιμέρους συμβάσεις και το κόστος εξέλιξης συνεχώς αυξάνεται.

    Έτσι η USAF και οι US Marines έχουν βρεθεί με το γηραιότερο ιστορικά στόλο με μέσο όρο ηλικίας τα 28,5 έτη. Τα αεροσκάφη τους πλησιάζουν ή έχουν φτάσει το όριο της πτητικής τους εκμετάλλευσης, με αποτέλεσμα οι πιλότοι να πετάνε πλέον ελάχιστες ώρες ώστε να μην καταναλώσουν τα ελάχιστα περιθώρια που τους απομένουν. Π.χ οι πιλότοι των Πεζοναυτών πετάνε λιγότερες από 10 ώρες τον μήνα, γεγονός που πρέπει να έχει συμβάλει και στην αύξηση των ατυχημάτων που παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια.

    Γι’ αυτό και τα νέα F-15 Eagle II είναι τα μόνα αεροσκάφη που είναι ώριμα ώστε να μπορούν άμεσα να παραχθούν και να κλείσουν τις τρύπες που άφησε ο εφιάλτης του F-35, αλλά και φέρουν συστήματα και όπλα τελευταίας τεχνολογίας που τα προβληματικά F-35 και τα υπέροχα αλλά πλέον γηριατρικά F-22 στερούνται. Αλλά και αυτό δεν είναι μακροχρόνια ή ιδανική λύση καθώς όσο προηγμένα και εμπνευσμένα να υπήρξαν στην εποχή τους, η πιο προηγμένη αεροδυναμικά διαμόρφωση σήμερα είναι ο συνδυασμός πτέρυγας delta και πτερυγίων canard, αφού προσφέρει ως σημαντικά ανώτερες επιδόσεις σε όλες τις πτητικές παραμέτρους. Το F-15 δεν σχεδιάστηκε από την αρχή ως αεροδυναμικά ασταθές γιατί οι επιδόσεις των υπολογιστών και των συστημάτων fly-by-wire την εποχή εκείνη δεν επέτρεπαν μια ασφαλή υλοποίηση. Στην τελευταία του έκδοση το F-15 έχει πλέον πλήρες ψηφιακό fly-by-wire και μεγαλύτερο φάκελο πτήσης από κάθε προηγούμενη έκδοσή του, αλλά η σχεδίαση έχει μάλλον φτάσει στα εξελικτικά τα όριά της. Για την ιστορία, το F-16 ήταν το πρώτο Αμερικανικό αεροδυναμικά ασταθές αεροσκάφος με πλήρες fly-by-wire.

    1. @Spiral
      Οι Ρώσοι έλυσαν το θέμα φακέλου πτήσης με την εγκατάσταση ακροφύσιων κατευθυνόμενης ώσης στα αεροσκάφη ανάλογης γενιάς Su-30/35/57 που χρησημοποιούν και η αμερικάνοι στο Raptor(σε έκδοση 2D σε αντίθεση με τους Ρώσους που χρησημοποιούν 3D), για αύξηση της ευελιξίας.

  3. «η πιο προηγμένη αεροδυναμικά διαμόρφωση σήμερα είναι ο συνδυασμός πτέρυγας delta και πτερυγίων canard, αφού προσφέρει ως σημαντικά ανώτερες επιδόσεις σε όλες τις πτητικές παραμέτρους»

    Εχεις καποια επιστημονικη μελετη που εχει γινει με CFD η σε αεροσηραγγα που να το στηριζει οτι η πτερυγα δελτα και τα καναρντς ειναι η βελτιστη λυση, η αυτο ειναι απλα η δικη σου εκτιμηση?

    1. @ G_P

      Όχι δεν είμαι ειδικός για να τολμώ να γράφω από το μυαλό μου και δημοσίως τέτοιες εκτιμήσεις επί του θέματος. Αυτό που μεταφέρω με το σχόλιο είναι γνώση κυρίως από ξένη βιβλιογραφία που αρέσκομαι να αγοράζω και να επιμορφώνομαι για αεροπορικά θέματα. Στα βιβλία λόγω μεγέθους και λόγω ότι δεν είναι δωρεάν, υπάρχουν πολύ περισσότερες και αναλυτικότερες πληροφορίες. Σε ιστοσελίδες που φιλοξενούν μεμονωμένα άρθρα (ακόμα και πολυσέλιδα) δύσκολα υπάρχει ο χώρος για να αναπτυχθούν στην έκταση που πρέπει τέτοια θέματα που μόνο απλά δεν είναι.

      Για τον συνδυασμό delta-canard που αναφέρθηκα παραθέτω επιλεκτικά ένα απόσπασμα μερικών παραγράφων από το βιβλίο «Τhe F-35 Nighmare» του γνωστού David Archbald, το οποίο φυσικά με την σειρά του έχει 8 ολόκληρες σελίδες παραπομπές σε άλλα εξειδικευμένα βιβλία και μελέτες:

      «»Maneuverability in a fighter aircraft requires the ability to begin turning quickly and then to have a high sustained rate of turn. But the most important requirement is the transient performance—that is roll onset, turn onset and pitch rates as well as acceleration, deceleration and instantaneous turn rate. This needs high lift-to-weight, lift-to-drag, thrust-to-weight and thrust-to-drag ratios while sustaining high g as well as generally low drag at all speeds and high control power with ability to generate large amounts of drag when required. The instantaneous turn rate, in particular, needs a low wing loading and a high lift coefficient. Maximum turn rate and minimum turn radius is experienced at an aircraft’s corner speed; for the same g limit, a lower wing loading results in a higher corner speed and thus a higher turn rate and smaller turn radius.

      The best way to achieve these characteristics in a fighter aircraft is a blended wing-body configuration with a delta wing and closecoupled canards positioned in front of and high above the wing. The blended wing-body configuration achieves greater lift and lift-to-drag values than conventional configurations, such as the F-15, and increases the available volume inside the aircraft. It also reduces the radar cross section and wave drag from the formation of shock waves in supersonic and transonic flight. The total lift of the close-coupled canard configuration is far higher than the additive lift of the wings and the canards. This is a result of their beneficial interference when in close proximity, with the canard acting like a ‘forward flap’. This enhancement can be effective to such extent that maximum lift is 34 percent greater for a close-coupled canard configuration than for an otherwise identical configuration with no canards, with the canards contributing only 15 percent of the area. Canards also increase the angle the aircraft can fly at without stalling.

      A canard mounted above the wing (like Rafale) has a noticeably better lift-to-drag ratio than a coplanar canard, as the vortex and wakeflow from the canard do not hit the wing. Maximum lift is achieved when the canard’s trailing edge is slightly in front of the wing leading edge. Moving the canard forward or down reduces the lift gain. A properly positioned canard creates a low pressure region on the front part of the wing upper surface which has a significant contribution to lift. «

    2. @ G_P

      Αγαπητε, ξερεις γιατι το Γαλλικο ραφαλ ειναι τοσο ευκινητο, το οποιο φτανει τα οριο ενος πειραματικου πτητικου μαχητικου;;

      Διοτι η Γαλλοι, εχουν κατασκευασει το συγκεκριμενο ραφαλ οπως κι τα προγενεστερα mirage, με την φιλοσοφια της Ελεγχομενης Ασταθειας. Η πτητικη ασταθεια, βασιζεται με κατασκευη πτητικης πλατφορμας οπου κατεχει δομη δελταπτερυγου μαχητικου.

      Δες ολα τα νεοτερης γενιας μαχητικα που εχουν ειτε κατσκευαστει ηδη, ειτε ειναι σε σταδιο σχεδιασμου.

      ΟΛΑ, χωρις καμια εξαιρεση, ως μαχητικες πλατφορμες βασιζονται σε ενα δελταπτερυγο σκαρι. Συνηθως με πτερυγια.

      Τα προσθετα πτερυγια ειναι – αναλογως που θα τοποθετηθουν στον ολο δομικο σχεδιασμο – πολαπλασιαστες ευελεξιας δινοντας ικανοτητες στο μαχητικο να κινειται με πιο γοργο ρυθμο συν περισσοτερη σταθεροτητα σε ολες τις διαστασης στον χωρο, (τρις-διαστατο) βλεπε, x,y & z!

      Επισης τα πτερυγια, προσθετουν περισσοτερο «σωμα»/επιφανεια στην κοιλια του αεροσκαφους οπου ο αερας δρα και ετσι κρατειται το αεροσκαφος πιο σταθερο. Δηλαδη, με τα πτερυγια ενα αεροσκαφος εχει περισσοτερο «λαστιχο» στην «ασφαλτο» του ουρανου.

  4. Ενα αξιολογο μαχητικο ισαξιο κι πολυ πιθανον να υπερττερει του Ρωσσικου Su-35. εξαρταται ποιοι εινα οι χειριστες στο πιλοτηριο.

    Το Αμερικανικο F-22, ειναι σε σταδιο αργης ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ απο την ΠΑ των ΗΠΑ….. ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ;;

    Υποστηριζω, οτι η κυρια αιτια ειιναι οι ΗΛΙΘΙΕΣ κι ΟΜΦΑΛΟΣΚΟΠΙΚΕΣ θεωριες των αμερικανων, δηλαδη, οτι οι πολεμοι στους αιθερες ὴ καλυτερα οι αναμετρησεις για αεροπορικη υπεροχη και ηγεμονια των αιθερων στον 21ο αιωνα θα εξαρτονται κι θα διεξαγονται στο πεδιο του BVR, που προωθουν εδω κι δεκαετιες εταιριες του κλαδου βλεπε ΛουΜου κι μερικα κεντρα στρατηγικης σκεψης.

    Λοιπον τετοιες θεωριες εκ του αποτελεσματος εχουν αποδειχθει πως ηταν ενα ονειρο απατηλο !

    Η θεωρια των αμερικανων, του, «first shot first kill», αποδειχθηκε μια ωραια πιασιαρικη φραση, οπως αυτες που συνηθως βρισκουμε σε μαντρες αυτοκινητων απο πωλητες αυτοκινητων !!

    Το Αμερικανικο F-22, στην σημερινη εποχη, ΕΑΝ αντιμετωπισει ενα Ρωσσικο Su-35, τοτε τρεξτε ποδαρακια μου να μην σας χ… ο κ… μου !

    Το Αμερικανικο F-22 sε συγκριση με το Ρωσσικο Su-35, ειανι ΠΙΟ ελαφρυ, η ικανοτητα ελιγμων ειναι υποδεεστερη του Ρωσσικου, και ΔΕΝ εχει παθητικους ασιθηττηρες ιχνηλατηση στοχων οπως εχει το Γαλλικο το Eurofighter και βεβαια τα Ρωσσικα μαχητικα που εδραιωσαν την χρηση του παθητικου οπτικου αισθητηρα.

    Επιπλεον, το Su-35, εχει σχεδον 1000 χιλομετρα μεγαλυτερη επιχειρησιακη ακτινα δρασης, ειναι δομημενο ετσι ωστε να εκτελει οχι απλα βομβαρδιτικες επιχειρησης, αλλα να δρα ως κυρια πλατφορμα για εκτελεση επιχειρησης καταστολης αεραμυνας, SEAD, εντος περιβαλλον με κορεσμενα ηλεκτρονικα μετρα.

    Οσο για του φου-35, τι να πουμε που δεν εχει ειπωθει;; Το ΛΕΜΟΝΙ του αιωνα……κριμα στα κρατη που μπηκαν ως μελη/συνεταιροι στον κατασκευαστικο προγραμμα αυτου το ΠΛΗΡΕΣ αποτυχημενου ντενεκε!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *