Σύμφωνα με δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας «La Tribune» το πρωτότυπο του επανδρωμένου μαχητικού αεροσκάφους NGF (Next Generation Fighter), συστατικό μέρος του προγράμματος FCAS (Future Combat Air System), θα ενσωματώνει τους κινητήρες M88 των Rafale. Σύμφωνα με τη «La Tribune» επήλθε τελικά συμφωνία μεταξύ της γαλλικής Safran, που παράγει τους M88, και της γερμανικής MTU. Η ισπανική ITP, θυγατρική της βρετανικής Rolls Royce, που είναι ο τρίτος εταίρος του προγράμματος FCAS δεν συμμετέχει στη συμφωνία. Το πρόγραμμα FCAS αφορά στην ανάπτυξη ενός νέου μαχητικού αεροσκάφους, αλλά και μη-επανδρωμένων συστημάτων με εξειδικευμένους ρόλους (αναγνώρισης, προσβολής), με στόχο την αντικατάσταση των Rafale και των EuroFighter από το 2040 και μετά.

Comments

    1. Δεν είναι εγωισμός να θες να υποστηρίξεις την βιομηχανία της χώρας σου αντί να αγοράσεις κινητήρα ανταγωνιστή επειδή έχει λίγες χιλιάδες KN όσης παραπάνω.

      1. Ο Μ88 έχει περιθώριο αύξησης της μέγιστης ισχύος του , κατά τη Safran, περί τις 3000 λίβρες.
        Μία αύξηση επιπέδου 6000 λιβρών συνολικά για την περίπτωση του Rafale, δυνητικά αναβαθμίζει τις επιδώσεις ταχύτητας και ύψους του σε επίπεδα καθαρόαιμου αεροσκάφους εναέριας υπεροχής, υποβαθμίζοντας όμως σημαντικά άλλες σημαντικές παραμέτρους όπως κατανάλωση καυσίμου, απαιτήσεις συντήρησης, ακτίνα δράσης.

        Δεν έχω καμία αμφιβολία πως ο κινητήρας του FCAS θα αποδίδει την επιθυμητή ώση.

        Το πρόβλημα με το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν είναι ο κινητήρας αλλά η εμπλοκή της Γερμανίας και ο μέχρι στιγμής τουλάχιστον, αντιευρωπαϊκός γεωστρατηγικός προσανατολισμός αυτής.

  1. Είναι έτος 2021 και μιλάμε για ένα αεροσκάφος που θα μπει σε υπηρεσία μετά το 2040. Μέχρι τότε ότι και να λένε για κινητήρες του αεροσκάφους δοκιμών είναι απλά για το αεροσκάφος δοκιμών, είναι προφανές ότι αυτό που τους νοιάζει είναι ποιός θα αναλάβει τον νέο κινητήρα που θα γίνει, που πιθανά θα είναι αυτός που θα αναλάβει τον προσωρινό κινητήρα.

    Έτσι υποθέτω ότι η μάχη του ποιός θα πάρει τον προσωρινό κινητήρα είναι στην ουσία μάχη ποιός θα αναλάβει να αναπτύξει και αργότερα να μοσχοπουλήσει τον επόμενο κινητήρα. Οι Γάλλοι σωστά διακρίνοντας ότι όποιος το πάρει θα κρατηθεί στην αιχμή της τεχνολογίας, τα έδωσαν όλα για να αναλάβουν αυτοί τον κινητήρα.

    1. @agnostosependytis
      Ο νέος κινητήρας για τα αεροσκάφη σειριακής παραγωγής,θα είναι μάλλον προϊόν συνεργασίας της Safran & MTU,αλλιώς δεν θα είχε νόημα να συμμετέχει η MTU στο πρόγραμμα.

  2. O M88 είναι πολύ καλός κινητήρας. Αλλά πράγματι δεν αποδίδει όσο άλλοι, αλλά αυτό ήταν επιλογή. Αν απέδιδε περισσότερο θα έκαιγε περισσότερο και θα ήθελε και πιο συχνά συντήρηση.

  3. Μια που μιλήσαμε για τον κινητήρα του Ραφάλ, θυμήθηκα άρθρο έτερου σαιτ, παλιά στο 2019 που έλεγε ότι όταν είχαν βρεθεί μαζί Ραφάλ και F-35 πάνω σε ένα αεροπλανοφόρο των ΗΠΑ, είχε προκύψει και μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια.

    Οι Γάλλοι μηχανικοί κατέβασαν και άλλαξαν έναν κινητήρα του Ραφάλ σε 3 ώρες, ενώ η ίδια διαδικασία στο F-35 παίρνει 35 ώρες.

    Μπορεί να μην είναι συγκρίσιμο, μια που το ένα είναι μονοκινητήριο και το άλλο δικινητήριο, το ένα είναι 20 ετών και το άλλο σχετικά φρέσκο, αλλά νομίζω λέει και κάτι για την πρακτικότητα που έχουν οι Γάλλοι embeded στον σχεδιασμό τους για να το κάνουν φιλικό προς τον χρήστη (είτε είναι ο πιλότος είτε ο μηχανικός)

  4. Επιμενω με την τοποθετηση μου.

    Η μονη ερωτηση που ταιριαζει σε τετοια γεγονοτα ειναι μια κι μονο μια.

    ΠῸΤΕ θα λαβουμε μερος ως ισο μελος στον κατασκευαστηκο ΚΑΙ σχεδιαστικο τομεα;;;

    Επιβαλλεται – επι τρεις φορες να το λεμε ωστε να το εμπεδωσουμε – να μπουμε δυναμικα σε αυτο το προγραμμα.

    τα οφελη που θα αποκομισουμε ως Λαος ως κοινωνια – αρχιζοντας απο τις ΕΔ συν τον ακαδημαικο/επιστημονικο χωρο συν τον επιχειρηματικο τομεα – με την μεταφορα τεχνογνωσιας, τεχνολογιας και εργαλειο-ποιησης, θα φερουν την Ελλαδα απο τον 19ο αιωνα στον 21ο και ετοιμη να δει δυναμικα τον 22ο αιωνα, μεσα σε λιγα & χρονια!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *