Αναζωπύρωση της απόκτησης των δύο πλοίων Adelaide από το Ναυτικό της Αυστραλίας φαίνεται πως προκύπτει και πάλι.

Το αρχικό ενδιαφέρον του ΠΝ για τα δύο πλοία φαίνεται πως σταμάτησε έπειτα από την εν πλω επίσκεψη αξιωματικών του ΠΝ στη Σιγκαπούρη όπου βρέθηκαν στο ελλιμενισμένο «HMAS Newcastle». Το πλοίο δεν βρέθηκε στη καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Οι δύο ανασταλτικοί παράγοντες για το ΠΝ ήταν η κακή τεχνική κατάσταση των πλοίων ενώ το Ναυτικό της Αυστραλίας παραχωρούσε τα δύο πλοία δίχως τα όπλα τους κάτι το οποίο θα απαιτούσε επιπρόσθετο κόστος. Πρόκειται για τα βλήματα SM-2 Block IIIΑ και ESSM.

Δύο μήνες μετά σύμφωνα με το δημοσίευμα έλαβε χώρα συνάντηση του Διευθυντή ΓΔΑΕΕ Αντιναύαρχου ε.α Κυριάκου Κυριακίδη στην Πρεσβεία της Αυστραλίας στην Αθήνα όπου συζητήθηκε το θέμα και πάλι.

Σύμφωνα πάντα με το australiandefence.com, το θέμα των δύο πλοίων από το Ναυτικό της Αυστραλίας επανέρχεται. Ο πυρήνας του άρθρου από το australiandefence.com είναι πως λόγω της έλευσης της αμερικανικών συμφερόντων ONEX στα ναυπηγεία της Σύρου οι Αμερικανοί επανέρχονται στο θέμα απόκτησης των δύο μεταχειρισμένων πλοίων από την Αυστραλία με απώτερο στόχο τη μετάβαση του ΠΝ στα πλοία LCS της Lockheed Martin. Ως εκ τούτων επανέρχεται και το θέμα των δύο πλοίων Adelaide από το Ναυτικό της Αυστραλίας με νέα προσφορά προς το ΠΝ που θα περιλαμβάνει μέσω FMS προγράμματος την απόκτηση και αντίστοιχου αριθμού βλημάτων SM-2 Block IIIΑ και ESSM.

Όπως είχαμε ενημερωθεί, στις 19 Δεκεμβρίου, κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης ενημέρωσης, προς τους διαπιστευμένους συντάκτες του ΥΠΕΘΑ, από τον Ναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη, τότε Α/ΓΕΕΘΑ, το κόστος για τα δύο (2) πλοία, από το Ναυτικό της Αυστραλίας, είναι € 180 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένων και των όπλων τους.

Για το θέμα της κακής κατάστασης των πλοίων είχαμε αναφερθεί από τις 13 Μαρτίου 2019 στο άρθρο μας με τίτλο: «Αποκλειστικό: Το φλερτ του ΠΝ με τις Ολλανδικές φρεγάτες LCF».

«Εν τέλει οι Αυστραλοί αποφάσισαν να κρατήσουν τον φόρτο πυρομαχικών των πλοίων και ως εκ τούτων το Π.Ν θα επιβαρύνονταν με επιπλέον κόστος για τη πρόσκτηση πυρομαχικών. Νεότερες πληροφορίες του γράφοντος αναφέρουν πως τα πλοία δεν βρέθηκαν στην πλέον κατάλληλη κατάσταση από πλευράς τεχνικής αρτιότητας ανεβάζοντας περαιτέρω το κόστος πλέον των 180 εκατομμύριων ευρώ που είχε αναφέρει ο πρώην Α/ΓΕΕΘΑ Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης στην ενημέρωση των διαπιστευμένων συντακτών του ΥΠΕΘΑ τις παραμονές Χριστουγέννων».

Comments

  1. Γιάννη μου όταν διάβασα το άρθρο, αυτό που αποκόμισα είναι ακριβώς το αντίθετο. Ισχυρισμοί ,φήμες , δημοσιεύματα απο την Αθήνα, αγορά της Σύρου απο την Onex, σιωπή απο το υπουργείο άμυνας της αυστραλίας,καταλήγουν στον ισχυρισμό πως η αυστραλία κινείται σιωπηλά προς πωληση των δυο Adeleide στην Ελλάδα . Δεν είναι δημοσίευμα αυτό αλλά κίτρινος τύπος

    1. Kαλησπέρα και Καλό μήνα φίλε darede, η αλήθεια που κατάφερα να διασταυρώσω από ελληνικές πηγές του ΓΕΝ είναι πως επανέρχεται σαν πρόταση η απόκτηση των δύο μεταχειρισμένων πλοίων. Είναι κοινός τόπος πως υπάρχουν πιέσεις από πλευράς ΗΠΑ και επιχειρηματικά συμφέροντα που θέλουν την ένταξη των δύο Adelaide στο ΠΝ. Επίσης, αυτό που όντως ισχύει και που επιβεβαιώνουν αξιωματικοί του ΓΕΝ είναι η πολύ μέτρια έως κακή κατάσταση των πλοίων.

      1. Αυτό που με ανησυχεί δεν είναι η προμήθεια των Adelaide που σίγουρα θα προσδώσουν πεονεκτήματα στο ΠΝ και θα βγάλουν 10 με 15 χρόνια, αλλά η προσπάθεια των αμερικανών να προωθήσουν το LCS. Πρόκειται για σχέδιο που δεν καλύπτει τις απαιτήσεις του ΠΝ, για να είμαι ευγενικός…

  2. Το δημοσίευμα:

    https://www.australiandefence.com.au/news/defence-moves-quietly-on-greek-warship-sale

    Παλιότερα δημοσιεύματα δίναν ως done deal τη πώληση στη Χιλή:

    https://www.asiapacificdefensejournal.com/2019/05/australia-preparing-possible-transfer.html

    Εφόσον είχε εκδηλωθεί επίσημα ενδιαφέρον και αν τα πλοία είχαν βρεθεί σε κακή κατάσταση θα έπρεπε να είχαν βγάλει μια ανακοίνωση για να εξηγήσουν τη κατάσταση

    Για να δούμε μήπως ξύπνησε κάποιος με τόσο γαύγισμα που ρίξαμε!

    1. Γεια σου CK! Kαλό μήνα! Οι δυνατότητες των πλοίων είναι πολύ καλές. Δεν το αμφισβητεί κανένας αυτό. Το θέμα είναι πως αρχικώς είχανε απορριφθεί λόγω κακής κατάστασης. Θα μου πεις τώρα «μα οι S είναι σε καλύτερη κατάσταση»;

      1. Αυτό είναι το βασικό ερώτημα, Τα πλοία μπορεί να έχουν ελαττώματα δε λέω. Αλλά αν πρώτον είναι σε καλύτερη κατάσταση από τα πλοία που θα αντικαταστήσουν και δεύτερον θα μας επιτρέψουν -έστω υπό προϋποθέσεις- να ξεμυτίσουμε από το Αιγαίο στην Αν. Μεσόγειο τότε σίγουρα υπάρχουν βασικά πλεονεκτήματα σε τέτοια εξέλιξη.
        Τρίτη δική μου σκέψη, σημασία δεν έχει μόνο η ποιότητα των προμηθειών αλλά και ο χρόνος που γίνονται. Ο γεωπολιτικός χρόνος είναι πλέον πυκνός από γεγονότα που θα καθορίσουν το μέλλον μας. Η περιοχή που αυτό θα κριθεί είναι κατά πάσα πιθανότητα το Καστελόριζο και η Αν. Μεσόγειος (Κυπριακή+Ελληνική ΑΟΖ). Την κρίσιμη στιγμή θα πρέπει να διαθέτουμε το εργαλείο που θα σταματήσει τα σχέδια υπονόμευσης της υπόστασης του ελληνικού και κυπριακού κράτους. Γιατί να μην έχει καμία αμφιβολία κανείς ότι οι προτάσεις για συνιδιοκτησία και συνδιαχείριση αν εφαρμοστούν θα πλήξουν αναπανόρθωτα την εθνική κυριαρχία των δύο ελληνικών κρατών. Από αυτή την άποψη η αγορά των Adelaide (ή κάποια άλλη λύση) ίσως έχει ήδη αργήσει.

  3. Πάντως το θέμα της κακής τεχνικής κατάστασης των πλοίων είναι γνωστό:
    Νεότερες πληροφορίες του γράφοντος αναφέρουν πως τα πλοία δεν βρέθηκαν στην πλέον κατάλληλη κατάσταση από πλευράς τεχνικής αρτιότητας ανεβάζοντας περαιτέρω το κόστος πλέον των 180 εκατομμύριων ευρώ που είχε αναφέρει ο πρώην Α/ΓΕΕΘΑ Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης στην ενημέρωση των διαπιστευμένων συντακτών του ΥΠΕΘΑ τις παραμονές Χριστουγέννων.
    Από τις 13 Μαρτίου 2019.
    https://defencereview.gr/apokleistiko-to-flert-toy-p-n-me-tis-ol/

    1. Τα πλοία οι Αυστραλοί τα είχαν για απόσυρση προγραμματισμένα

      Προφανές ότι σε ένα πλοίο που το χεις για απόσυρση δεν κανεις όλες τις επισκευές συντηρήσεις

      Ας πούμε οι αεριοστρόβιλοι εάν έχουν κάνει τις ώρες τους απαιτείται overhaul/refurbsuhment
      που και χρόνο παίρνει και κοστίζει

      Εάν είχαν απορριφθεί για τεχνικούς λόγους όπως oi παρaπάνω ας είχαν βγάλει μια ανακοίνωση πως βρέθηκαν αυτά και αυτά οποτε δεν μας συμφέρει να τις πάρουμε και το κλείναν το θέμa όμορφα και ωραία

      Πάντως εάν αληθεύουν οι πληροφορίες πως πάμε για τις Belhara δεν θα εκπλαγώ εάν γίνει μια κίνηση τελευταίας στιγμής από τους αμερικανους με όχημα τις Adelaie ώστε να κρατήσουν εκτος τους Γάλλους

    2. Οι Αυστραλοί μας απογοητεύουν με τη προσέγγιση που έχουν.
      Αν μεν τα είχαν για απόσυρση, προφανώς και δεν τα συντήρησαν.
      Αν, όμως τα είχαν για μεταπώληση και ζητούν $180Εκ, ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, γιατί ορισμένοι που δεν έχουν δει στη ζωή τους €100 χιλιάρικα, θεωρούν ότι είναι ευκαιρία…, θα όφειλαν να τα είχαν όχι μόνο σε άριστη εμφανισιακή κατάσταση αλλά και πλήρως λειτουργικά.
      Επειδή αντελήφθησαν ότι εμείς κοπτόμαστε… για άμεση παραλαβή πλοίων, προσπαθούν να το χειριστούν έξυπνα και πινηρά θα έλεγα, που δεν προσάδει σε δυτική κουλτούρα, παρά σε αραβική…
      Η προσφορά που πρέπει να τους δοθεί, αν όντως το ΠΝ έχει τέτοια απόφαση, όφείλει να είναι στο κόστος των συστημάτων που φέρει, μείον το κόστος επαναφοράς σε κατάσταση αποδεκτή.
      Ειδάλλως, τα $180Εκ οφείλουν να κατευθυνθούν στις ΜΕΚΟ με πλήρη αναβάθμιση και των οπλικών συστημάτων και επιπλέον αναβαθμισμέων ραντάρ STIR.
      Έτσι δεν είναι το λογικό?

  4. Καλησπέρα σε όλους και καλο μήνα…

    Λοιπόν εδώ πρόκειται για γνωστό τέχνασμα της βιομηχανικής κατασκοπείας που παραχωρούν παρωχημένα προγράμματα για να κερδίσουν πρόσβαση και συνεργασία σε νέα εξοπλιστικά…
    https://www.ptisidiastima.com/lockheed-martin-will-not-submit-ships-for-ffgx-project/
    Το πρόβλημα στο δικό μας θέμα και την δεδομενη στιγμή δεν μπορει να λυθεί με τα 2 κουφάρια και ούτε με την συνεργασία με την LM που παρόλο η συνεργασία με την LM μπορεί να μας αποφέρει κέρδη και να δημιουργήσουμε τα πλοία που μπορει να ανικαταστήσουν τις παλιές ΤΠΚ αλλά και στο μέλλον τις ΡΟΥΣΣΕΝ…!!!

    Θα το ξαναπώ…απλά είναι τα πράγματα…2 FREMM η 2 Arleigh Burke για άμεση κάλυψη Αν. Μεσογείου και επίσης έναρξη προγραμματος αντικατάστασης Φρεγατών σε βάθος χρόνου και σιγά σιγά παλαιων ΤΠΚ…

    Μια πιθανή συνεργασία με την LM και μεταφορά και χρήση του προγραμματος LCS να μας δώσει τα νέα ελαφρού /ταχυτατου πλοίου που χρειαζόμαστε χωρίς ν απάμε σε αγορά κορβετών…

    Επίσης για το πρόγραμμα αντικατάστασης Φρεγατών σε βάθος χρόνου , αυτό που μας προτείνει η Γαλλια/Naval Groups με τις Bellharra είναι πάρα πολύ καλό και τα πλοία αναλόγως την διαμόρφωση θα είναι σε αυτό που θέλουμε.

    Το πρόβλημα όπως φαίνεται είναι οτι δεν ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για θέμα χρημάτων αλλά ικανοτήτων διαπραγματευσης και εαν πραγματικά ΈΧΟΥΜΕ ΠΛΑΝΑ ΠΟΥ ΝΑ ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΤΟΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ!!!

    Πάντα με Υγεια σε όλους…

      1. Μόνο σαν κορβέτα νομίζω θα μας ενδιέφερε. Μικρό κόστος, μεγάλη ταχύτητα. Σε μέγεθος κορβέτας θα άξιζε. 4+3 ας πούμε όπως και τα Romeo.. 🙂

    1. Καλό μήνα Faceof! Συμφωνώ απολύτως με τα λεγόμενα σου. Ταυτίζομαι 100%. Πράγματι οι Bellharra είναι η κορυφαία λύση ως πλοίο γενικών καθηκόντων με εξαιρετικά θανάσιμες ικανότητες. Λύσεις τύπου Burke δεν είναι διαθέσιμες και δεν είναι οικονομικά ρεαλιστικές για το ΠΝ του 2019. Οι Fremm ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ διαμόρφωσης είναι κορυφαίο πλοίο αλλά ακριβό. Γενικά και μόνον η ιδέα ότι κάθε εξοπλιστικό των τελευταίων 5 ετών έχει υπογγραφή LM με προβληματίζει αρκετά.

      1. Ευχαριστώ Γιάννη αλλά πιστεύω ότι μπορουμε…ακόμη και η LM εαν προσπαθήσουμε με έναν καλό Διαπραγματευτή να κερδίσουμε παρα πολλα…ΡΕ ΣΥ ΦΙΛΕ ΕΙΜΑΙ 47 ΧΡΟΝΩΝ ΚΑΙ ΕΧΩ ΤΟΣΣΕΣ …ΤΙ ΝΑ ΠΩ ΠΡΟΔΟΧΙΕΣ???

        ΓΑΜΩ ΤΗΝ ΤΡΑΛΛΑ ΜΟΥ!!!

        1. Συγγνώμη άλλα μερικές φορές τρελαίνομαι… δεν γίνεται να μην καταλαβαίνουν…και όμως…δως τους την αλήθεια στο στόμα και θα τη φτύσουν…. και θα ειναι τα ιδια ατομα μετα απο 2-3 χρόνια να λένε εμείς τα λεγαμε…???

          Η ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΗ!!!

          ΞΕΚΟΛΛΑΤΕ!!!

  5. Αν παμε σε Αδελαιδες κλειδωνει κ ο ΣΜ-2 στο πολεμικο ναυτικο και μετα δεν παμε για ΑΣΤΕΡ.
    Αποκλειεται να εχουμε και τους 2. Το μονο κακο ειναι οτι ο ΑΣΤΕΡ φερνει κ τον ΣΚΑΛΠ Ναβαλ τον οποιο τελευταια καλοβλεπω εγω

  6. Αν είναι να δώσουμε 180 εκατομμύρια ευρώ για δυό πλοία σε κακή ή μέτρια κατάσταση και σε καμιά δεκαριά χρόνια να μιλάμε για την αντικατάστασή τους, γιατί δεν επενδύουμε τα λεφτά σε άλλα συστήματα επιτήρησης των συνώρων μας; Να μπούμε σε οικονομικότερα, μη επανδρωμένα και οπλισμένα συστήματα, σε θάλασσα και αέρα . Από εδώ και στο εξής πρέπει κάθε επένδυση να γίνετε πρώτα με σκέψη το ανθρώπινο δυναμικό. Θέλουμε συστήματα αυτοπρωστασίας και αντιμετώπισης εχθρικών UAV. Αυτά είναι το κύριο μας πρόβλημα και όψι s400 και f35. Βλέπουμε την ζημιά που κάνουν σε Συρία και Λιβυή χωρίς να κινδυνεύει η ζωή κανενώς τούρκου πιλότου.

  7. Για μένα όλο αυτό το στόρι έχει λογικά άλματα, από την μία πουλούσαν το πλοία με 180εκ. με τον οπλισμό, από την άλλη τώρα θέλουμε 180 συν τον οπλισμό.

    Τώρα διαβάζουμε μέσω μέσω FMS πύραυλοι SM-2 πότε θα παραδοθούν αν μιλάμε για νέους πυραύλους.

    Δυστυχώς μετά το ολέθριο σφάλμα να κατευθυνθούν χρήματα προς τον εκσυγχρονισμό των P-3, πέρασαν πέντε σημαντικά χρόνια που καθιστά τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωή των MEKO ετεροχρονισμένο που δεν θα βγάλει και τα λεφτά του, καθώς το πρώτο πλοίο θα πατάει τα 30 χρόνια με το τέλος του EMZ!!!

    Adelaide πρέπει να γνωρίζουμε την κατάσταση του πλοίου, αλλα και το τι τελικά θα περιλαμβάνει το πλοίο…το όπλα τι όπλα θα εχει τελικά, τι στοκ από ανταλλακτικά έχουν οι Αυστραλοί, αλλά και τι χρήματα θα απαιτηθούν ώστε τα πλοία να ενταχθούν στο ΠΝ.

    Αν τελικά χρήματα να αγοραστούν νέα πλοία και να εξευρεθούν χρήματα έστω από δανεισμό, δεν νομίζω να βρούμε και τίποτα καλύτερο μέχρι να αποδεσμευθούν είτε F-123 ή Halifax

  8. Υπαρχει περιπτωση να αγοραστουν και Belharra και Adelaide ή ειναι ασυμφωρο οικονομικα; Επισης σε ποσα χρονια θα πρεπει το ΠΝ να αποσυρει τις ΜΕΚΟ;

    1. Αν καταλήξουν στις Bel, νωρίτερα από το 2023-24 δεν βλέπω την πρώτη και ποιος ξέρει τη δεύτερη.
      Αν σεβόμαστε τον εαυτό μας και το Π.Ν., περί το 2025, θα πρέπει να αρχίσει ναυπηγείται το πρώτο πλοίο που θα αντικαταστήσει την πρώτη ΜΕΚΟ. Κανονικά, προς τα τέλη της επόμενης 10ετίας, θα πρέπει μια – μια σταδιακά να αρχίσει να αποσύρεται, αντικαθιστούμενη από άλλη φ/γ.

      1. Αισιόδοξος είσαι!

        Οι γάλλοι θα έχουν το πλοίο έτοιμο το 023 και θα το παραλάβουν επιχειρησιακό το 25
        Το δημοσίευμα του naval news γραφει
        The Hellenic Navy ships would be built as series production right after the first ship of class for the French Navy

        Οποτε μετά το 025 θα έρθει!

        Βάλε και τα προβλήματα που όλες οι νέες σχεδιάσεις βγάζουν οποτε το βλέπω πολύ αγότερα

        Και βεβαια για 2 Behara ξεχνάμε οποιαδήποτε συμμετοχη ελληνικού ναυπηγείου

        Βάλε πως τουλάχιστον 1 meko θα είναι off λόγω αναβάθμισης
        Θα πάμε με τις μη εksυχρονισμενες S μέχρι τότε?
        Δεν νομίζω
        Εδώ νομίζω πως χρειάζονται οι Adelaide

  9. Είναι (γενικώς) κάπως επιπόλαιος ο όλος χειρισμός με τις Adela.
    Δηλαδή μια μπρος, μια πίσω, μια ίσως, μια μπορεί, μια θα το δούμε.
    Είναι καιρός, να γίνει ένα συνολικό πλάνο για το Π.Ν. και να ακολουθηθεί.
    Γιατί δεν είναι μόνο οι Adela ή γενικώς οι α/α φ/γ, είναι και ότι πρέπει να αντικατασταθούν και οι S, τι θα γίνει με τα υ/β κ.λπ.
    Πρέπει κάποτε να γίνει ένα πλάνο,. Τι θέλουμε ακριβώς δηλαδή, πότε μπορούμε να το υλοποιήσουμε και με ποιά μέσα. Έτσι αποσπασματικά, μια το ένα και μια το άλλο και ότι κάτσει, ξέω γω, κάπως μου φαίνεται.
    Και δεν είναι μόνο οικονομικό το θέμα. Δηλ. θέλει το ΠΝ Aster ή SMII? Ας καταλήξει. Αφού καταλήξει κοιτάζουμε πως θα υλοποιήσουμε το στόχο.
    Είναι βέβαια δύσκολος ο προγραμματισμός στην Ελλάδα.

    1. Σωστό, και ειδικά η επιλογή μεταξύ Aster ή SM2 που πάει μαζί με το πλοίο, είναι σημαντικό να μελετηθεί τι μπορεί να προσφέρει σε βάθος χρόνου και πως θα αποδώσει η επένδυση, ιστορικά τα αμερικάνικα όπλα έχουν καλύτερη και οικονομικότερη υποστήριξη, επίσης πρέπει να συνυπολογίσουμε την επένδυση που έχουμε κάνει στους essm (έχουμε και ποσοστό συμπαραγωγής και είναι παράδοξο να επιλέξουμε άλλο πύραυλο επιφανείας αέρος).

  10. Θα είναι καραμπινάτο εθνικό έγκλημα να πάμε το έτος 2019 ή το 2020 να αγοράσουμε -μόλις- 2 φρεγάτες κλάσης Perry. Στην τελική καλύτερα να πέσουν τα λεφτά για τις ΜΕΚΟ που στον α/α οπλισμό να έχουν 32 ΕSSM η κάθε μία.
    Και κακά τα ψέμματα… Αν δεν ζήσουμε μία εθνική καταστροφή, ως λαός αποκλείεται να ξυπνήσουμε…

    1. Το θέμα είναι πως δεν βγαίνουν οι αριθμοί :
      Το Ναυτικό θέλει τουλάχιστον 12 φρεγάτες

      Εάν αρχίσει ο εκσυχρονισμός των MEKO (starting target date τέλη ..021 διάβασα) τότε τουλάχιστον 1πλοίο θα είναι off για τουλάχιστον 12 με 24 μηνes!

      Έχουμε 3 μη εksυχρονισμες S με ηλεκτρονικά όπως ήταν στη δεκαετία του 70

      Ο στόλος των S έχει μεγάλα προβλHματα υποστήριξης αφού έχουν φθάσει στο τέλος της επιχειρησιακή ζωής

      Οι μη εKSυχρονισμενες S πρέπει να φύγουν άμεσα ώστε να δημιουργηθεί και ένα απόθεμα ανταλλακτικών για τις υπόλοιπες

      Οι Adelaide είναι ριζικά εksυχρονισμενες με ESSM/SM2
      Δεν είναι πλοία AAW και έχουν ένα σύχρονο antisubmarine suite
      Είναι πολύ καλύτερες από ότι έχουμε και μπορούμε να τις έχουμε ετοιμοπόλεμες σε 2 χρονια
      Δεν ξέρω βεβαια σε τι κατάσταση πραγμαtικα βρίσκονται

      Kainouges φρεγάτες Belhara type εάν παραγγείλουμε θα πaραλαβουμε μετά από 6-7 χρονια in best case

      Οποτε έχουμε ένα gap στις οροφές και εκεί έρχονται οι ADELAIDE

      Αλλα μεταχειρισμένα αξιόλογα δεν υπάρχουν
      Ίσως οι εναπομείναντες
      μεγάλο βαθμό με τα υπάρχοντα πλοία αλλα υστερούν απέναντι στις και πολλοί δεν θέλουν καμια σχέση em τους φίλους μας τους γερμανούς

  11. Το σωστό θα ήταν αν παραμένει η τιμή στα $180εκατ. να έρθουν με ‘μεγάλη προίκα’ όπως απάρτια και έξτρα συστήματα για την αναγκαία επαναφορά τους σε μάχιμη κατάσταση.
    Σε περίπτωση που το RAN δεν δίνει καθόλου βλήματα ESSM και SM-2 μέσα στην τιμή, αυτή θα πρέπει να μειωθεί.

    Τώρα όσων αφορά τα βλήματα δεν είναι θέμα ότι κλειδώνουμε στον SM-2. Βλήματα που χρειαζόμαστε άμεσα είναι ενώ μπορούμε να έχουμε και ASTER 30 στο μέλλον. Δεν αποκλείει το ένα τ’άλλο πέρα απο ένα αναγκαίο έξτρα κόστος.
    Οπότε πρέπει να βρούμε βλήματα ή απλά να κρατήσουμε τα πλοία σαν φορείς ESSM όπως είχε προτείνει ο manolis στο ΠΤΗΣΗ&ΔΙΑΣΤΗΜΑ.
    Μην ξεχνάμε πως το Π.Ν απο την εποχή των Ch.F.Adams έχει απωλέσει την δυνατότητα Αεράμυνας Περιοχής…

    Σε αυτό το χρονικό διάστημα απλά χρειαζόμαστε μάχιμα πλοία να καλύψουν τους αριθμούς που θα μειωθούν άμεσα με το που ξεκινήσουν αναβαθμίσεις των ΜΕΚΟ και μετά απόσυρση των μη αναβαθμισμένων Kortenaer-class.

  12. Η χώρα πρέπει να πάει σε mix Belharra και Gowind για τον προγραμματισμό των επόμενων ετών.
    Τα πλοία είναι εξαιρετικά,οι Γάλλοι αποδεσμευουν ΟΛΑ τα όπλα και πότε δεν μένουν πίσω από τις τεχνολογικές/πυραυλικες εξελίξεις.
    Για όλα τα άλλα προγράμματα Στρατού ξηράς,και αεροπορίας θα πρέπει να γαντζωθουμε πάνω στους Αμερικανούς καθως οι εξελίξεις στην περιοχη μας καθιστούν στενούς συμμάχους και επιπλέον διαθέτουν ατελείωτο «πλεονάζον» υλικό για.
    Το μόνο πρόβλημα των Γάλλων είναι ότι για ένα πρόγραμμα όπως το fos των mirage έρχονται με 500 σελίδες και 6 δικηγόρους όταν οι Αμερικανοί έρχονται με 5 σελίδες για τα φ16….

  13. Νομίζω οι επιλογές είναι δυο.
    1) 2 adelaide + παραχώρηση 2 AB σε 2 χρόνια + αμερικανικό πρόγραμμα ναυπήγησης στην Ελευσίνα για τον νεο στολο ( SM2)
    2) Mix 2 προς 1 Gowind και Belharra ( Aster 12/30)

    Αποκλείω SM2 & Aster μαζί.
    Αν και το πρόβλημα στην Γαλλική επιλογή είναι η μη ύπαρξη κάποιας ενδιάμεσης λύσης νομίζω είναι η ορθή επιλογή.

    Υ.γ Οι Αυστραλοί ΔΕΝ παραχωρούν ούτε μισό sm2. Η τιμή αφορά τα πλοία και το μεγάλο απόθεμα ανταλλακτικών που έχουν.

  14. Το έγκλημα εγινε με τα P-3 και το κατάπιαν αμάσητο ορισμένοι…

    Όταν πριν 5 χρόνια λέγαμε ότι άλλα χρήματα δεν θα βρεθούν, μας λέγατε για τον Πάνο το λεβέντη τον καταμπουζουκλή… τώρα που κάνουμε ταμείο, ψάχνουμε να βρούμε χρήματα με το σταγονόμετρο.

    Οι Adelaide κανένα έγκλημα δεν είναι αν γίνει με προϋποθέσεις, 180 εκ. χωρίς καθόλου όπλα δεν το λες και ευκαιρία.

    Από την άλλη η πρώτη ΜΕΚΟ ειναι «27» και στην καλύτερη 30 φεύγα μόλις τελειώσει ένας επιδερμικός εκσυγχρονισμός.

    Αν η χώρα δεν καταφύγει σε δανεισμό δεν μπορεί να κάνει τίποτα, πέρα από κάποια μεταχειρισμένα συστήματα, με ότι μειονεκτήματα φέρνει η κάθε λύση…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *