Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Reuters», η ευρωπαϊκή Airbus και η γαλλική Dassault ανακοίνωσαν ότι ήρθαν σε συμφωνία και προτείνουν, από κοινού πλέον, στις κυβερνήσεις της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ισπανία, που συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό αεροπορικό πρόγραμμα FCAS (Future Combat Air System), την κατασκευή ενός αεροσκάφους επίδειξης τεχνολογίας. Η συμφωνία φαίνεται να θέτει τέρμα, τουλάχιστον προσωρινά, στις διαφωνίες, μεταξύ τις Airbus και της Dassault, σε επίπεδο διαδικασιών διαχείρισης του προγράμματος καθώς και για το βαθμό διαμοιρασμού πληροφοριών επί κρίσιμων τεχνολογιών. Το πρόγραμμα FCAS αφορά στην ανάπτυξη ενός νέου μαχητικού αεροσκάφους (NGF : Next-Generation Fighter) και μη-επανδρωμένων συστημάτων με εξειδικευμένους ρόλους (αναγνώρισης, προσβολής), με στόχο την αντικατάσταση των Rafale και των EuroFighter από το 2040 και μετά.

Το κόστος του προγράμματος αναμένεται να ξεπεράσεις τα $ 60 δισεκατομμύρια, μέχρι το 2040, με τους πλέον απαισιόδοξους να αναφέρουν και ποσό της τάξεως των $ 95 δισεκατομμυρίων. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2017 με κύριο ανάδοχο τη Dassault (για το νέο μαχητικό) και την Airbus (για τα μη-επανδρωμένα συστήματα και το δίκτυο επικοινωνιών, το οποίο μέσω τεχνητής νοημοσύνης θα συνδέει όλα τα συστήματα). Σχετικά με τις διαφωνίες, στις 17 Μαρτίου, ο Antoine Bouvier, υψηλόβαθμο στέλεχος της Airbus, και ο Διευθύνοντας Σύμβουλος Dirk Hoke μίλησαν στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Γαλλικής Γερουσίας, στις 17 Μαρτίου, προκειμένου να κατευνάσουν τις αντιθέσεις που υπάρχουν για την εξέλιξη του προγράμματος. Το FCAS είναι ένα από τα δύο ευρωπαϊκά προγράμματα ανάπτυξης νέων μαχητικών αεροσκαφών, με το άλλο να είναι το Tempest στο οποίο συμμετέχουν Μεγάλη Βρετανία, Σουηδία και Ιταλία.

Περισσότερα για τα δύο προγράμματα, το FCAS και το Tempest, μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. Από το 2040 και μετά;Δεν μας ενδιαφέρει.
    Έχουν κάτι σε 40μερες από σήμερα γιατί τόσο μακριά εμείς δεν βλέπουμε δυστυχως……

    1. @Fylax1970
      Αν σκεφτείς ότι αυτό το ελληνοτουρκικό παιχνίδι έχει μέχρι στιγμής 400+ χρόνια που παίζεται, δεν μπορείς να αποκλείσεις ότι θα χρειαστεί και στο μέλλον αμυντικό υλικό νέας φιλοσοφίας/σκέψης.
      Για σύντομη ενίσχυση υπάρχει όμως το Rafale που είναι σήμερα υπεραρκετό, και για εκείνους που δεν αρέσουν τα γαλλικά αεροσκάφη υπάρχουν άλλα δυο Eurocanards που είναι εξίσου εντυπωσιακά σε επιδόσεις.

      1. Φίλε WTF
        Το σχόλιο είναι ξεκάθαρα σκωπτικό.
        Έξυπνος είσαι αρκετά να καταλάβεις ότι δεν χρειαζόταν να σχολιάσεις πάνω του.
        Την κατάσταση που βιώνουμε όσων αφορά τον μακροχρόνιο σχεδιασμό σε όλους τους τομείς ,που αν ξεκινήσω θα ξεπεράσω τα 500σχολια που είχαμε για τις φρεγάτες εχθές.
        Χώρα με την δίκη μας πρόκληση ασφαλειας είναι αδιανόητο να μην έχει μακροχρόνιους σχεδιασμούς και όχι να την φέρνει η πραγματικότητα τούμπα!
        Με εκτίμηση

  2. Πολλή καλή εξέλιξη και γίνεται στη βάση παραγωγής όπλων made in EE.
    Πρόκειται για το μελλοντικό αεροπλάνο 6ης γενιάς των κρατών μελών της ΕΕ.
    Επιπλέον θα δώσω την ευκαιρία μετά το 2040 να υπάρξουν σε διαθεσιμότητα μεταχειρισμένα αεροπλάνα πολύ υψηλών ικανοτήτων σε μεγάλους αριθμούς παραδείγματος χάρη Rafale 4R & Eurofighter trance 4.

    1. Δεν θα μας έβαζαν μέσα.
      Ήδη υπάρχουν μουρμούρες στη Γαλλία και Γερμανία για το έργο που δόθηκε στην Ισπανική βιομηχανία.
      Δεν είναι έτσι απλά τα πράγματα.

      1. Αγαπητέ μου φίλε, ποια άλλη αεροπορία της Ευρώπης έχει την προίκα της Π.Α.,που θα θελήσει στο άμεσο μέλλον να αντικαταστήσει δεκάδες f16. & mirage? Αν σοβαρά καθησουμε και βρουμε πηγες χρηματοδότησης του προγράμματος ,μπορουμε να θεσουμε μια παραηγγελια 80+αεροσκαφών,για αρχή, που θα μας κάνει περιζήτητο εταίρο.σε αυτο συνυπολογίσαι την ειδική σχέση με τη Γαλλία.

      2. @gdmast
        Μέσα στην ανάπτυξη του αεροσκάφους όντως δύσκολο μέχρι στιγμής(για αργότερα δεν ξέρουμε), αλλά ως συνεργάτες στην ανάπτυξη και παραγωγή ορισμένων υποσυστημάτων του αεροσκάφους δεν θα ήταν αδύνατον να πάρουν μερίδιο ελληνικές εταιρίες με σχετική εξειδίκευση.

        1. Δεν θα παίρναμε παιδιά. Και όχι τόσο οι Γάλλοι, αλλά οι Γερμανοί είναι ανένδοτοι και έκαναν μεγάλη μανούρα για το θέμα αυτό. Δηλαδή πως και ότι δόθηκε στους Ισπανούς, ήταν πολύ, τη στιγμή βέβαια που και οι Ισπανοί δηλώνουν χολωμένοι γιατί πήραν μικρό κατασκευαστικό έργο.
          Πριν από κανά μήνα άλλωστε στο Meta Defence, είχε ειδικό άρθρο γι’ αυτό.
          Μάλιστα είχε κάνει και αναφορά στην Ελλάδα και έλεγε ότι αποκλείεται να δοθεί έργο από το FCAS, όπως αυτό έχει ήδη καθοριστεί, όμως άφηνε ένα παράθυρο στο ότι μελετούν και την πιθανότητα για ένα ΔΕΥΤΕΡΟ μικρότερο και μονοκινητήριο α/φ 6ης γενιάς, στο οποίο η Ελλάδα θα μπορούσε να συμμετάσχει.
          Βέβαια ανάλογα το πως θα πάει αυτό το project, στο μέλλον τίποτα δεν αποκλείεται. Αλλά προς το παρόν, τέτοια συζήτηση την αποκλείουν και οι Γάλλοι και πολύ περισσότερο οι Γερμανοί και οι Ισπανοί που ζητούν επιτακτικά ήδη περισσότερο.

          1. @gdmast
            Έγινε συνδρομητικό το συγκεκριμένο άρθρο.
            Σε οποιοδήποτε απο τα δυο και να συμμετέχει πάντως η Ελλάδα θα ήταν νομίζω χρήσιμο, ανεξάρτητα αν είναι η έκδοση Single Engine η το μεγαλύτερο, η ακόμα και το μη επανδρωμένο σύστημα που είναι επίσης μέρος του προγράμματος.

  3. Άρα αν το FCAS προγραμματίζεται να είναι έτοιμο το 2040, περιμένετε το 2045 που είναι 25 χρόνια από τώρα και εμείς να πάρουμε από αυτό (αν πάρουμε) το 2050.

    Όπερ είναι βέβαιο ότι θα πάρουμε τουλάχιστον μια μοίρα F-35 και ότι θα πάρουμε και άλλα Ραφάλ, όπως επίσης και ότι θα ήταν πολύ σωστό να κάνουμε Viper σχεδόν όλα τα F-16 να πορευτούμε μέχρι τότε (τα ραφάλ θα αντικαταστήσουν τα Μιράζ 2000 και τα F-4).

    Πάντως μοιάζει τραγικό οι ΗΠΑ να λένε ότι σε λίγα χρόνια θα έχουν το 6ης γενιάς και η ΕΕ να μιλάει για το 2040 και αν…

    1. @ agnostosependytis

      Ουτε F-35 θα παρουμε, ουτε το FCAS θα ολοκληρωθει.
      Το τι θα παρουμε στο μελλον, θα το δειξει η αλλαγη συνορων
      και η αλλαγη μας απο δεδομενου σε απροβλεπτου.

  4. Η πρόταση των Γάλλων χαρακτηρίζεται από διορατικότητα και βρίσκεται προς τη σωστή κατεύθυνση. Η χώρα μας πρέπει να αποσύρει μέχρι το 2030 τα F4 και τα F 16 block 30. Μέχρι το 2040 θα πρέπει να αποσύρει τα F 16 block 50 και τα Μιράζ 2000-5. Μιλάμε για ένα σύνολο 120 περίπου μαχητικών αεροσκαφών που πρέπει να αναπληρωθούν στα επόμενα 20 χρόνια.Είναι αδύνατο αυτά να αντικατασταθούν από ισάριθμα F 35 Α για οικονομικούς λόγους.Μια ελληνογαλλική συμπαραγωγή μιας μόνοκινητήριας εκδοσης του FCAS με οικονομικό κόστος κτήσης και συντήρησης είναι μια λύση για το μέλλον της ΠΑ.

    1. Φίλε Avk
      Είπες 120.
      Τα είπες όλα.
      Για να καταλάβω κάποιον φίλων το σκεπτικό εμείς ψαχτηκαμε για οποιοδήποτε συνεργατικό σχήμα και φάγαμε ακυρο από παντού.Μαλιστα.
      Δηλ ρωτήσαμε τους Σουηδούς ας πούμε για 120 μαχητικά στο μέλλον και αυτοί μας κλείσανε την πόρτα η τους Κορεάτες λέμε…
      Ζω για την μέρα που δεν θα πετάμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί και δεν θα προσπαθούμε να κρύψουμε την υποκρισία μας πίσω από το δάκτυλο μας .
      Με εκτίμηση

        1. Υπενθυμίζω ότι τα Ραφαλ τα πηραμε με με ΜΗΔΕΝ αντισταθμιστικά οφέλη.
          Επίσης η ιστορία διδάσκει ότι πήραμε 160 f16,σε δόσεις με γελοία α/Ο,την στιγμή που οι Τούρκοι πήραν με 160 γραμμή παραγωγής.το έγκλημα αυτό οφείλεται στην έλλειψη σχεδιασμού των πολιτικάντηδων και δεν πρέπει να επαναληφθεί. Το ξαναλέω εμείς έχουμε ανάγκες για α/φ,που καμμία άλλη ευρωπαϊκή αεροπορία δεν έχει.αυτη είναι η προίκα μας που πρέπει να εκμεταλλευτούμε. Οι Ευρωπαίοι είναι έμποροι,δεν είναι βλάκες να αφήσουν τον καλό πελάτη να γίνει συνέταιρος τους,αν όμως εμείς κινηθούμε έξυπνα χτυπώντας την πόρτα των βρετανών, των Σουηδών, των κορεατων,κ.α., τότε να δεις πως θα μας «αγαπησουν».

          1. Θα συμφωνήσω συο γενικο πνευμα , με μια υποσημείωση μονο , οτι και εμεις λαβαμε ως αντισταθμιστικα οφελη γραμμη παραγωγης φ16

          2. Με 18 α/φ που πήραμε και τα 2/3 μεταχειρισμένα, τι γραμμή να σου δώσουν?
            Αυτό που κερδίσαμε όμως δεν ήταν λίγο, κορυφαίο α/φ σε τιμή ελικοπτέρου μας έδωσαν.
            Με 80 καινούργια α/φ θα μας έδιναν νομίζω γραμμή ή κάποιο έργο.
            Και δεν ξέρουμε και τι δυνατότητες έχει πλέον η ΕΑΒ. Γιατί έχει να συντηρήσει όλα τα μέσα με τις FOS που έχουν υπογραφεί και για κάποια χρόνια θα ασχολείται και με τα F-16.

          3. Τα Rafale τα πειραμε με την σειρήνα του συναγερμού ηδη να χτυπάει επίμονα στα ανατολικά μας σύνορα χωρίς αυτό να είναι άσκηση ….και πάλι καλά που σαν απο μηχανης Θεός οι Γάλλοι για δικούς τους στρατηγικούς λογους μας έδωσαν το καλύτερο όπλο τους στην καλύτερη τιμή σε αδιανόητα σύντομο χρόνο……και το αντισταθμιστικο μας είναι ότι έστω και στο και 5 στρατηγικά σώζουμε την παρτίδα….αν και παίξαμε με την φωτια ιδίως και στην περίπτωση που οι Τούρκοι δεν έβγαζαν τα μάτια τους μόνοι τους με τα προβληματικα απο κάποια αποψη, ικανότατα δε και σίγουρα επικίνδυνα απο κάποια άλλη F35…..όσο για τις διαδοχικές παραγγελίες ( και όχι οργανωμένη συμπαραγωγή) f 16 της χώρας μας έχω την αίσθηση ότι υπάρχει διακομματική συναίνεση για τους γνωστούς λόγους μέγιστου παρασκηνίου «οφελους» οι προμήθειες να διασπώνται σε πολλά κομμάτια για να τρωνε ολοι .

          4. @ C.p.

            Δεν προκειται να μας «αγαπησουν» ποτε οι ευρωπαιοι, γιατι εχουν
            μαθει σε ολη τη νεωτερη ιστορια μας, να μας μαδαν κανονικα.
            Δεν προκειται πολιτικο ανθρωπακι να κανει ποτε τιποτα σοβαρο
            εδω, οπως γραμμη παραγωγης .

          5. @gdmast
            Δεν μίλησα για γραμμή παραγωγής των ραφαλ. Είπα για α/Ο.βεβαια όταν τρέχεις με το ΠΑ……στον κ…..,τι θα σου δώσουν, άντε τη βαζελίνη. Ας μας γίνει και αυτό μάθημα.
            @kanenas1
            Αγαπητέ φίλε, έχεις δίκαιο,μόνο που εμείς καθόμαστε να μας μάδανε.αν τους καθήσεις θα σε μαδισουν, είναι νόμος. Εμεις φταιμε.

  5. Η μονη ερωτηση που ταιριαζει σε τετοια γεγονοτα ειναι μια κι μονο μια.

    ΠῸΤΕ θα λαβουμε μερος ως ισο μελος στον κατασκευαστηκο ΚΑΙ σχεδιαστικο τομεα;;;

    Επιβαλλεται – επι τρεις φορες να το λεμε ωστε να το εμπεδωσουμε – να μπουμε δυναμικα σε αυτο το προγραμμα.

    τα οφελη που θα αποκομισουμε ως Λαος ως κοινωνια – αρχιζοντας απο τις ΕΔ συν τον ακαδημαικο/επιστημονικο χωρο συν τον επιχειρηματικο τομεα – με την μεταφορα τεχνογνωσιας, τεχνολογιας και εργαλειο-ποιησης, θα φερουν την Ελλαδα απο τον 19ο αιωνα στον 21ο και ετοιμη να δει δυναμικα τον 22ο αιωνα, μεσα σε λιγα & χρονια !

    Κι οσο για τον ντενεκε φου-35, αστο να το φαει η ιστορικη μαρμαγκα. Ετσι κι αλλως απο μια δολια εταιρια προερχεται βλεπε, ΛουΜου – ΟΥΣΤ κι ακομα παραπερα……

    1. Αγαπητέ φίλε, εμεις εχουμε μαθει να ειμαστε οι βασιλείς του τίποτα. Ακομη και να γινει το θαυμα να μπουμε ως εταίροι σε τετοιο πρόγραμμα, ποιος μας εγγυάται ότι αυριο ενας νεος κ.Μπαλαφας δεν θα το ξαναρισκαρει ?ποιος μας εγγυάται οτι ενας αλλος Αντρέας δεν θα πει ξανα Τσοβόλα δώστα όλα, προεκλογικά και γινουν τα κονδύλια επιδοματα?ποιος μας εγγυάται οτι δεν θα βγει στα πεζοδρόμια η Αριστερά του κρατικού βολέματος και θα πει πουλήσετε τα αεροπλανα και δωστε λεφτα για την παιδεια,τον πολιτισμό και αλλα τετοια,που σε απλά ελληνικά σημαίνει προσλήψεις και άλλων δημόσιων υπαλλήλων. Ο χειρότερος εχθρός μας είναι οι παθογένειες του πολιτικού συστήματος ,αν το αλλάξουμε ,κάτι ίσως γίνει.

      1. Δεν εχεις αδικο.

        Πρωτα μεσα ας πρεπει να γινει η αλλαγη. Απο την αρρωστια, την ψυχωση του ραγια να μεταφερθουμε στην νοοτροπια του Ελευθερου Πολιτη, που συναμα ειναι και ο Κυριαρχος Λαος.

        » Ο χειρότερος εχθρός μας είναι οι παθογένειες του πολιτικού συστήματος ,αν το αλλάξουμε ,κάτι ίσως γίνει. « – Σωστοτατο.

        Μπορει να μην φτιαξαμε εμεις ως λαος το πολιτικο συστημα που μας δυναστευει, αλλα συμβαλλαμε στην εδραισωση του. Το ανεχομαστε !

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *