Σύμφωνα με δημοσίευμα της νοτιοκορεατικής εφημερίδας «The Korea Herald» η Σεούλ έχει αποφασίσει τη ναυπήγηση τριών επιπλέον αντιτορπιλικών τύπου KDX III κλάσης «Sejong the Great», με προϋπολογισμό $ 3,5 δισεκατομμύρια (το δημοσίευμα δεν αναφέρει αν στο κόστος περιλαμβάνονται τα όπλα και η υποστήριξη). Τα τρία νέα αντιτορπιλικά, όπως και τα ισάριθμα που βρίσκονται σε υπηρεσία, θα ενσωματώνουν το σύστημα AEGIS, ενώ η ναυπήγηση τους θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2028. Τα πρώτα τρία «Sejong the Great» εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 2008, το 2010 και το 2012 αντίστοιχα, ενώ ναυπηγήθηκαν από την Hyundai, σε συνεργασία με την Daewoo. Τα «Sejong the Great» έχουν εκτόπισμα 8.500 τόνους ή 11.000 τόνους με πλήρη φόρτο, μήκος 166 μέτρα, πλάτος 21,4 μέτρα και βύθισμα 6,25 μέτρα. Απαιτούν 300 άτομα πλήρωμα.

Ενσωματώνουν σύστημα πρόωσης COGAG (Combined Gas and Gas) με τέσσερις κινητήρες LM2500 της General Electric συνολικής ισχύος 100.000 ίππων. Η μέγιστη ταχύτητα τους ξεπερνά τους 30 κόμβους (56 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ η εμβέλεια τους τα 5.500 ναυτικά μίλια (10.186 χιλιόμετρα) με ταχύτητα πλεύσης 20 κόμβους (37 χιλιόμετρα την ώρα). Ο ηλεκτρονικός τους εξοπλισμός αποτελείται από ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών AN/SPY-1D(V), ραντάρ ελέγχου πυρός AN/SPG-62, σόναρ τρόπιδας DSQS-21BZ-M, συρόμενο σόναρ SQR-220K και σύστημα υπέρυθρης έρευνας και ανίχνευσης στόχων (IRST : Infrared Search & Track). Επίσης ενσωματώνει το εγχώριας σχεδίασης και ανάπτυξης ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου SLQ-200K Sonata.

Ο οπλισμός τους αποτελείται από ένα κύριο πυροβόλο Mk.45 Mod.4 των 127 χιλιοστών, ένα σύστημα εγγύς προστασίας (CIWS) τύπου Goalkeeper με πυροβόλο των 30 χιλιοστών και ένα πυραυλικό σύστημα RAM, 16 βλήματα κατά πλοίων SSM-700K Haeseong, μέγιστου βεληνεκούς 200 χιλιομέτρων, δύο τριπλούς εκτοξευτές τορπιλών K-745 Blue Shark μέγιστου βεληνεκούς 19 χιλιομέτρων με ταχύτητα 45 κόμβους (83 χιλιόμετρα την ώρα), 80 κελιά κάθετης εκτόξευσης Mk.41 VLS για βλήματα αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής SM-2 Block.3B και Block.4 και 48 κελιά κάθετης εκτόξευσης K-VLS για ανθυποβρυχιακές ρουκέτες K-ASROC και/ή βλήματα προσβολής στόχων εδάφους Hyunmoo-3 μέγιστου βεληνεκούς 500-1.500 ανάλογα της έκδοσης. Το ελικοδρόμιο του πλοίου υποστηρίζει ελικόπτερο κατηγορίας MH-60 SeaHawk.

Comments

  1. Tι λέτε τώρα…3 αντιτορπιλικά κομπλέ με κόστος 3,5 δις δολάρια!!!!
    Άραγε τα λεφτά μας επαρκούν για Αγωρα 4 τέτοιων ..όμως με ναυπήγηση στην Νότια Κορέα!!!!!!
    ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΊΣ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΚΩΣΤΕΙ… ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΟΧΕΣ

    1. Διευκρίνηση: Το δημοσίευμα δεν αναφέρει αν στο κόστος αυτό περιλαμβάνεται μόνο η ναυπήγηση ή η ναυπήγηση, τα όπλα και η υποστήριξη. Έχουμε προχωρήσει σε σχετική διόρθωση.

    1. Διευκρίνηση: Το δημοσίευμα δεν αναφέρει αν στο κόστος αυτό περιλαμβάνεται μόνο η ναυπήγηση ή η ναυπήγηση, τα όπλα και η υποστήριξη. Έχουμε προχωρήσει σε σχετική διόρθωση.

    2. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι:

      Σκαρί = USD 565 εκατ/ένα
      Συστήματα = USD 350 εκατ/ένα
      Όπλα =USD 250 εκατ/ένα (μην ξεχνάμε ότι εκτός από τους 80 Sm2 όλα τα άλλα είναι κορεάτικα (αντιπλοικοί, CIWS κτλ)

      Κόστος πλοίου με συστήματα χωρίς όπλα
      «Likely owing to the use of only fully-developed technologiesand subsystems, the Sejong the Great class destroyers cost only $923million per-vessel. It is worth noting that his price tag makesthese among the most inexpensive Aegis warships ever constructed» http://www.military-today.com/navy/sejong_the_great_class.htm

      Κόστος πλοίου σκαρί μόνο
      «Hyundai Heavy Industries Co.,[…] said Thursday it has signed a deal worth US$565 million with the country’s state arms procurement agency to build a next-generation destroyer for the Navy. Under the deal […], Hyundai Heavy will deliver the first of three upgraded Aegis destroyers, named Gwanggaeto-III Batch II, by November, 2024, to be used by the Navy» https://m-en.yna.co.kr/view/AEN20191010006400320

      Αλλά δύσκολο να το πιστέψεις όταν ένα πλοίο με 128 κελλιά κάνει όσο μια Μπελάρα με 16 κελλιά, πόσο μάλλον αν κάποιος θέλει να επιχειρηματολογήσει πόσο σωστή είναι η τιμή της Μπελάρα.

      1. Το οπλικό φορτίο δεν κάνει κάτω από 0.4 -0.5 δις $

        US State Department Approves Sale of 94 SM-2 Block IIIB Missiles to South Korea The estimated cost for the missile sale is $314 million.

        https://thediplomat.com/2019/05/us-state-department-approves-sale-of-94-sm-2-block-iiib-missiles-to-south-korea/

        Επίσης ένα μεγάλο ζήτημα είναι τι θεωρείται κόστος. Ο κάθε κατασκευαστής πληρώνει για R&D απίστευτα ποσά. Όσον αφορά «εθνικές» ναυπηγήσεις το κόστος αυτό συνήθως γίνεται γαργάρα, ενώ προφανώς αυτό χρεώνεται όταν αφορά διεθνείς πωλήσεις. Και πριν αρχίσω να ακούω για τους απατεώνες που μας το χρεώνουν κτλ και ένας υδραυλικός ξέρει να φτιάχνει υδραυλικά, δεν σε χρεώνει μόνο τα υλικά όταν επισκευάζει μια βλάβη.

        1. Ξέρεις τον ΡΑΤΑΤΑ;
          Στο 12 κατο χιλιόμετρο έφτιαχνε επιγραφές.
          ‘Ελεγε μπογιές, υλικά, σχεδιάση υλοποίηση ΡΑΤΑΤΑ.
          Τόσα θέλω!

        2. Για τις εθνικούς κατασκευαστές και το R&D το ακριβώς ανάποδο συμβαίνει. Αναλαμβάνει το R&D η εθνική χώρα για να δώσει έμμεσες επιδοτήσεις στο ναυπηγείο και να μπορεί να πουλάει φτηνά στο εξωτερικό.

          Επίσης όταν μιλάμε για

          1. Κορέα και Huyndai, είναι τόσο μπροστά ναυπηγικά και κάνουν συνέχεια πλοία, που δεν νομίζω ότι έχουν και πολύ μεγάλο incremental R&D, απλά το γενικό R&D τμήμα τους που πληρώνεται έτσι και αλλιώς (καθώς χτίζει ένα σωρό διαφόρων ειδών σκάφη), σχεδίασε και ένα τέτοιο (αν δεν ξεσήκωσε τα σχέδια από αλλού)

          2. Τέλος, από τα όπλα μόνο οι SM2 είναι των ΗΠΑ όλα τα άλλα είναι δικά τους, από CIWS, αντιπλοικούς, τορπίλες κτλ, οπότε δεν θα βγουν και πολύ ακριβά.

            Τα κελλιά με SM2/ESSM είναι 80, τα άλλα υποτίθεται παίρνουν τους αντιπλοικούς κτλ (τα έχουν όλα στα vls), ενώ συζητήσεις είχαν γίνει για την μείωση των vls (128 είχε η πρώτη γενιά, η δεύτερη συζητιόταν να έχει 96)

        3. Αυτό που λέω έιναι ότι όταν το γαλλικό ναυτικό και η naval έχουν πληρώσει δις για R&D, αυτό δεν φαίνεται στο συμβόλαιο που πληρώνει το γαλλικό ναυτικό για τα πλοία. Μέρος αυτού του κόστους αποσβένεται από τις πωλήσεις του εξωτερικού.

          Επίσης τα κορεατικά ναυπηγία δουλεύουν φουλ, οπότε το κόστος ναυπήγησης του σκαριού είναι πολύ χαμηλότερο από οποιαδήποτε ευρωπαϊκή ναυπήγηση. Δεν υπάρχει σύγκριση. Όταν ζητάμε ναυπήγηση στην Ελλάδα το κόστος δεν θα έχει καμία μα καμία σχέση.

  2. Αν ισχύει όντως αυτή η τιμή μαζί με τον βασικό φόρτο των όπλων για πλοία τέτοιου μεγέθους και ικανοτήτων τότε νομίζω ότι πραγματικά μας κοροϊδεύουν οι Αμερικανοί, Γάλλοι και λοιποί. Πραγματικά θα άξιζε να τα κοιτάξουμε αν ισχύουν αυτές οι τιμές.

  3. Αυτο που χρειαζομαστε εμεις ειναι ενα πλοιο με μεγαλες ικανοτητες αντιμετωπισης κορεσμου απο τον αερα, επομενως χρειαζομαστε ισχυρα ρανταρ με εκτοξευτες ΜΚ41 των 32 κελιων με δυνατοτητα quad pack, δηλαδη τοποθετησης 4 πυραυλων σε καθε κελι, και ΜΚ56 των 24 κελιων τουλαχιστον που μπορει να παρει 2 πυραυλους σε καθε κελι. Συνολικα τουλαχιστον 56 κελια.

    Για πολεμο επιφανειας χρειαζομαστε 16 πυραυλους κατα πλοιων και τουλαχιστον 2 συστηματα CIWS οπως το RAM η το Millenium.

    Για ανθυποβρυχιακο πολεμο θελουμε επισης σοναρ γαστρας, συρομενο και τορπιλοσωληνες.

    Κοστος το πολυ 500-600 εκατομμυρια χωρις τα οπλα και ναυπηγηση στην Ελλαδα

    Υπαρχει τετοιο πλοιο στη διεθνη αγορα???

    ΝΑΙ, ειναι η Δανεζικη φρεγατα Iver Huitfeldt και η Βρετανικη εκδοση της, η γνωστη Arrowhead-140.

    Problem solved!

    1. Προφανώς είναι καλή επιλογή η Arrowhead, αλλά δεν παίζει με την καμία να βγει κάτω από 1 δις κομπλέ. Ιδανικά φορτωμένη με 16 NSM , 48 ESSM block 2 (τους παίρνει διπλούς ο ΜΚ56?) και 32 SM2-IIIC. Βέβαια πάντα υπάρχει το ερώτημα αν θα δουλέψουν τα αμερικάνικα συστήματα όταν τα χρειαστούμε.

      1. Τα Patriot δουλευουν?

        Οπως δουλευουν τα Patriot ετσι θα δουλευουν και οι ESSM και οι SM-2.

        Τα ρανταρ APAR και NS100 ειναι Ολλανδικο-Γαλλικα, οι ΝSM ειναι Νορβηγικοι, αν θελουμε μπορουμε να τοποθετησουμε Γαλλικους Exocet η Σουηδικους RBS-15

        1. Εν καιρώ ειρήνης όλα δουλεύουν, αλλά σε ένα θερμό επεισοδίου με την Τουρκία είναι ζήτημα το τι θα δουλέψει. Είμαστε σίγουροι ότι δεν υπάρχουν «πίσω πόρτες» στο σύστημα μάχης όταν το χρησιμοποιούμε σαν black box?

          1. Να πετάξουμε και τα 150 F16??
            Και αυτά μπορεί να μην δουλεύουν έτσι και αρχίσει το πιστολίδι με τους γείτονες

          2. Δες τι συνεντευξη του Επιτιμου ναυαρχου Χριστιδη,

            «Eαν το πλοιο παιρνει πανω SM-2, ναι, να το δεχθω» λεει, στο 35:20

            Αμεσως μετα μιλαει για τα Ticonderoga και οτι ΕΧΕΙ χειριστει το θεμα το 2011. Πανω απο 30 εκατομμυρια κοστος τον καθε χρονο για το καθε πλοιο εχει κοστος λειτουργιας το Ticonderoga λεει, δηλαδη 2Χ30 = 60 εκατομμυρια το χρονο κοστος λειτουργιας και 600 ατομα προσωπικο.

            https://www.youtube.com/watch?v=AVdVBhFdd40

          3. Γιατί να πετάξουμε κάτι που έχουμε?

            Απλά πρέπει να επενδύσουμε σε rafale+m2000-5. Να πάμε σε 2 +2 μοίρες για να διώξουμε τα φάντομ. Ώστε να έχουμε μια σχετική ανεξαρτησία.

          4. @dk
            Προφανώς δεν είμαστε σίγουροι ότι θα δουλέψουν τα αμερικάνικα αν χρειαστούν πραγματικά, για αυτό υπάρχουν ακόμα και τα ευρωπαϊκά αεροσκάφη ελικόπτερα και άλλα συστήματα.

    2. Υπάρχει και η meko a300 και η sigma από την damen που προσφέρουν τα ίδια και είναι στα ίδια επίπεδα από πλευράς οπλισμόυ.Εκει πρέπει να κοιτάξουμε και ας αφήσουμε Γάλλους και Αμερικανούς.

      1. Sigma δεν εχει ναυπηγηθει πανω απο 2500 τονους, η εκδοση που προτεινουν ειναι 4500 τονους, σχεδον διπλασιο πλοιο. Yπαρχει Ρισκο.

        MEKO A-300 δεν εχει ναυπηγηθει ακομη, μονο Α-200. Ρισκο και εδω.

        Αρα μονο μια λυση υπαρχει, η Arrowhead-140.

        Με αυτη τη λογικη θα σκεφτεται σιγουρα και το ΠΝ, αν ακουσατε τη συνεντευξη του Επιτιμου Ναυαρχου Χριστιδη, μιλησε για αναγκη υπαρξη ΜΕΓΑΛΟΥ ΦΟΡΤΟΥ ΒΛΗΜΑΤΩΝ και για ΔΑΝΕΖΙΚΗ φρεγατα Αεραμυνας. Δανεζικη φρεγατα ειναι η Iver Huitfeldt, και η Αrrowhead-140 ειναι 99.95% το ιδιο πλοιο, οι Βρετανοι αγορασαν τα δικαιωματα και τα σχεδια της Iver.

        Αξιζει να τη δειτε παρακατω, ειδικα απο το 32:00 και μετα, για να μην ψαχνετε.

        https://www.youtube.com/watch?v=AVdVBhFdd40

          1. @ CK

            Μιλησε για FREMM ομως, αλλα ειπε οτι θελει κυριως ΜΕΓΑΛΟ ΦΟΡΤΟ πυραυλων, ΤΑΚΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ για να στελνει εντολες παντου, δηλαδη διασυνδεση με ολα τα υπολοιπα μεσα οπως αεροσκαφη, πλοια κτλ.

            Επισης, τα Ticonderoga θα εχουν κοστος 30 εκατομμυρια το χρονο ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ το καθε πλοιο, δηλαδη 2 τετοια πλοιου θα εχουν κοστος 60 εκατομμυρια το χρονο.

            Ετσι πηραν και τα KIDD λεει, και μεσα σε 4 χρονια τα παραπλισαμε επειδη ειχαν τεραστιο κοστος λειτουργιας. Μιλαει επισης για αναγκη υπαρξης Εθνικη Αμυντικη Βιομηχανια και δημιουργια θεσεων εργασιας.

            Εξαιρετικος ο Χριστιδης. Μακαρι οι σημερινοι του ΠΝ να ειναι το ιδιο ικανοι.

            Θελουμε ARROWHEAD-140 για να εχουμε Ναυτικο, να μας μεινει κανα φραγκο για υποβρυχια και πυραυλακατους.

          2. G_P
            KIDD?
            Εκεί μάλλον μπερδεύτηκε! KIDD δεν πήραμε
            Πιθανό να αναφερόταν στα ADAMS αλλα αυτά τα κρατήσαμε καμια δεκαετία!!
            Η ARROWHEAD είναι η καλύτερη λύση από άποψη κόστους προς επιχειρησιακές ικανότητες με τη προσθήκη του APAR2
            αλλα η απόφαση θα παρθεί με πολιτικά κριτήρια σιγά μην κάτσουν και ασχοληθούν με το ποσα ..CELLSέχει το κάθε πλοίο σαν και εμάς!!

          3. Μίλησε καθαρά για αεράμυνα περιοχής και fremm που ήθελε το ναυτικό.
            By the way ποιά είναι τα Caman που ήθελαν να φορτώσουν στο ναυτικό, και στέλνει και μήνυμα στους σημερινούς λέγοντας ότι είχαμε αρνηθεί πολλές φορές.

  4. Δηλαδή γύρω στο 1 δις ευρώ το κάθε πλοίο χωρίς όπλα και υποστήριξη λογικά. Με όπλα και υποστήριξη το κόστος θα φλερτάρει τα 1,6-1,8 δις. 128 κελιά είναι αυτά, θέλουν πολύ πράμα για να γεμίσουν. Όχι ότι κοιτάμε πλοία από Κορέα ή ότι αν είχαν κατεβάσει πρόταση για το ΠΝ θα είχαν ελπίδες αλλά εκείνη η kdx iia θα ήταν ιδανική για εμάς. Μέγεθος ανάλογο των Arrowhead 140, Fremm και F-110, τιμή γύρω στα 600 εκατομμύρια ευρώ χωρίς φόρτο όπλων και υποστήριξη αλλά και 64 κελιά για να βάλουμε ότι τραβάει η ψυχούλα μας. Ότι πιο κοντά σε αυτό το πλοίο είναι η Arrowhead 140 που θεωρητικά χωρίς όπλα και υποστήριξη αλλά με 32 κελιά και 2 ραντάρ (APAR 2 + 😉 θα κοστίζει 550 εκατομμύρια. Βέβαια μπορούμε να προσθέσουμε +24 κελιά mk56, +8 ακόμη αντιπλοϊκούς μαζί με +1 ακόμη ciws.

    1. Ερωτηματικό έβαλα, φατσούλα βγήκε. Τέλος πάντων. Η Arrowhead μάλλον είναι η καλύτερη φρεγάτα από πλευράς κόστους απόδοσης.

  5. Κάναμε ρεκόρ σχολίων για της φρεγάτες και ποιο είναι το συμπέρασμα;
    Ότι είμαστε έτοιμοι να φαγωθούμε μεταξύ μας!

    Πέραν της πλάκας εγώ προτείνω συνάντηση μεταξύ μας, καφέ αλήτες που λέμε.
    Αν και δεν μένω στην Αθήνα να κανονίσουμε μαγαζί να πάμε Σάββατο πρωί όλοι.
    Για καφέ και μετά για ουζάκι στο ίδιο μαγαζί άμα γίνετε.
    Πρωί όμως στης 11 μια χαρά είναι άμα λήξουν τα μέτρα τι λέτε για την ιδέα;

    Να καλέσουμε και της ομάδα του αγαπητού Γιάννη να τρελαθούμε στην συζήτηση.
    Γνώμες; Απόψεις; Ανταπόκριση; Ενστάσεις;

    Διαδιακτυακή συζήτηση η Πτήση καλύτερη θα είναι η δική μας.

  6. Τούμπανο είναι αλλά εμείς δεν αγοράζουμε κάτι άλλο πέρα από γερμανικό και αμερικανικό. Πραγματικά αν το καλοσκεφτούμε παίζει να είμαστε οι πιο δυτικοδουλοι στον κόσμο. Δεν έχουμε καμία εγχώρια παραγωγή ή δεν μας αφήνουν να έχουμε και έχουμε καταντήσει εμείς οι απόγονοι των καλύτερων ναυτικών στον κόσμο από την αρχαιότητα με τον μεγαλύτερο στόλο εμπορικών πλοίων να μην μας επιτρέπουν να φτιάξουμε δικά μας πλοία. Και ακούω και πολλά βλήματα να λένε εδώ δεν μπορούμε να φτιάξουμε τα απλά πλοία θα κάνουμε;; Μιλάμε για ανιστοριτους οι Έλληνες όπου πήγαν διέπρεψαν έχουμε σπουδαίους επιστημονες σε όλους τους τομείς. Τα μεγάλα κέντρα όμως δεν μας θέλουν ανεξάρτητους μας θέλουν με κάτω το κεφάλι. Πλέον είναι πεπεισμένος ότι αυτή η χώρα δεν θα ξαναδεί ένδοξες ημέρες γιατί έχει ένα λαό προσκυνημενο 40 χρόνια τον πηδάνε και αυτός εκεί θέλει και άλλο. Η νέα Δημοκρατία που μας έφερε μέχρι εδώ περιμένουμε να μας φτιάξει στρατό. Όλα τα έχουμε μόνο βούληση δεν υπάρχει για να πάρουν οι μηχανές μπροστά. Αυτή η χώρα μπορεί να είναι μικρή αλλά όσο ήταν ανεξάρτητη μεγαλούργησε. Που φτάσαμε να φτιάχνουν οι Τούρκοι οι Μογγόλοι πλοία και εμείς να μην έχουμε έναν πολιτικό με κακαλα να ξαναβαλει μπρος την παραγωγή. Αλητεία κρέμασμα θέλουν οι σωτήρες. Ας είχαμε δική μας παραγωγή και θα κουνιοντουσαν μετά οι γείτονες.

  7. Σκαρί = 565 εκατ δολλάρια ή 500 εκατ ευρώ
    Συστήματα κανα 350 εκατ δολλάρια ή 300 εκατ ευρώ

    Δηλαδή με 800 εκατ έχεις το σκαρί και τα συστήματα ενός πλοίου με 90-128 κελλιά και σχεδόν 10.000 tn
    Εναλλακτικά με 800 εκατ έχεις το σκαρί και τα συστήματα ενός πλοίου με 16 κελλιά και σχεδόν 4.000 tn.

    Αν πείτε ότι το δεύτερο είναι ακριβό, θα σας πουν δεν ξέρετε τι σας γίνεται, θα σας παραθέσουν 2-3 ψυχολογικά links και θα πουν 2-3 πιασάρικα συνθήματα για ποιο λόγο ο ήλιος ανατέλει από την Δύση.
    Εγώ λεω ότι αν κάποιος πει ότι το δεύτερο είναι φτηνό και το πάρει σε αυτή την τιμή, βλέπω κακά ξεμπερδέματα.

  8. Αυτήν την στιγμή γράφω ένα προσχέδιο μιας προ μελέτης που αφορά την θεωρητική τοποθέτηση 4 ραντάρ σε μια φρεγάτα S. Που σκοπός της προμελέτης είναι να αποδείξουμε πως δεν χρειάζεται το πανάκριβο ραντάρ AESA με τα 4 Fixed Panel στα πλοία με τον τεράστιο σε μέγεθος και βάρος ιστό. Η δουλειά που κάνει μπορεί να γίνει με φτηνότερο κόστος και με άλλους τρόπους. Με δυο περιστροφικά AESA ραντάρ και με δυο σταθερά AESA Fixed Panel με μηχανισμό μηχανικής σταθεροποίησης και δυνατότητα περιστροφής.

    Τρία ραντάρ ELM-2084 MMR ένα περιστροφικό που θεωρητικά μπαίνει στην θέση του LW-08 και δυο σταθερά πάνελ. Ένα ακριβώς κάτω από το παλιό LW-08 εκεί δηλαδή που είναι το Phalanx CIWS. Το άλλο θα μπει σε μια θέση στον ιστό πάνω από το STIR 1.8 εδώ απαιτείται μια αλλαγή του ραντάρ επιφανείας κλπ. Το ραντάρ ELM-2258 ALPHA θα το τοποθετήσουμε στην κεραία του ιστού, εκεί που είναι το ραντάρ ZW06.

    Η κίνηση των δυο σταθερών AESA Fixed Panel είναι μια τεχνική που την κάνουν τα σημερινά αεροσκάφη που γυρίζει η κεραία τους στης 110+ μοίρες για την παρακολούθηση στόχων. Με την μηχανική κίνηση μπορούμε να καλύψουμε 300 μοίρες με το ραντάρ του τοποθετείτε επάνω από το υπόστεγο του ελικοπτέρου και 340 μοίρες με το ραντάρ που τοποθετείτε επάνω από την γέφυρα στον ιστό στο πρόστεγο δηλαδή. Η τεχνική είναι απλή έχουμε δυο πολύ καλά ραντάρ ένας μεγάλης εμβέλειας, το ένα τοποθετημένο όσο γίνετε ποιο ψηλά για να βλέπουμε χαμηλά ιπτάμενους στόχους. Μόλις εντοπιστεί στόχος τα άλλα δυο ραντάρ στρέφονται αυτόματα, δηλαδή κινούνται για να δουν και αυτά την απειλεί. Είτε σε μια, είτε σε δυο κατευθύνσεις και είναι αυτά που θα κατευθύνουν το κάθε ένα, από 4 πυραύλους εναντίων χαμηλά ή ψηλά ιπτάμενων στόχων.

    Με αυτήν την τεχνική που εξετάζουμε μπορούμε να ρίξουμε 4+4 πυραύλους εναντίων ψηλά, ή χαμηλά ιπτάμενων στόχων. Δηλαδή να ρίξουμε με κατεύθυνση από δυο ραντάρ και από δυο διαφορετικά τοποθετημένα κελιά στο πλοίο 4+4 πυραύλους εναντίων 8 επερχόμενων πυραύλων επιφανείας. Αν ξέρατε την απόσταση εντοπισμού ενός πυραύλου επιφανείας, βάση της τοποθέτησης του ραντάρ σε πόσο ύψος είναι τοποθετημένο. Θα καταλαβαίνατε το πόσο σημαντικό και κρίσιμη είναι αυτή η δυνατότητα για να επιβιώσει ένα πλοίο.
    Η τοποθέτηση είναι θεωρητική θα ακολουθούσουν λίγο μεγαλύτερα πλοία σε μέγεθος. Σκοπός είναι να εξετάσουμε όλα τα προβλήματα, να δώσουμε λύσεις και να δούμε όλα συνολικά τα αποτελέσματα της μεθόδου, αν αξίζει δηλαδή ναι ή όχι.
    Η ίδια τεχνική με τα 4 ραντάρ μπορεί να μπει με μικρότερου μεγέθους ραντάρ σε κορβέτες. Με τρία ραντάρ ένα περιστρεφόμενο και δυο πάνελ σε πλοία των 1.000 τόνων και με δυο ραντάρ ένα περιστρεφόμενο, ένα πάνελ σε πυραυλακάτους.

    Τα δυο περιστρεφόμενα AESA ραντάρ που αναφέραμε, μπορούν να μπουν στα πλοία που έχουμε. Στους δυο ιστούς που έχουν, θα το εξετάσουμε και θα δώσουμε το κόστος. Οι τιμές θα δοθούν για το ραντάρ ELM-2084 MMR από την είδηση πως 17 ραντάρ αγόρασε η Σλοβενία με 8,7 εκατομμύρια το ένα. Το ραντάρ ELM-2258 ALPHA κοστίζει 7 εκατομμύρια ευρώ βάση των δυνατοτήτων του.

    Φρεγάτες ΜΕΚΟ υπολογισμός κόστους: τα δυο ραντάρ μας κάνουν 9+7+1 η τοποθέτηση των ραντάρ στο πλοίο 17 εκατομμύρια ευρώ. Θέλουμε για έναν βασικό φόρτο πυραύλων 16 ESSM II ένας για κάθε εκτοξευτή με 1,5 εκατομμύριο ευρώ ο κάθε ένας μας κάνουν 24 εκατομμύρια ευρώ. Χρειαζόμαστε 2 εκατομμύρια ευρώ για την τροποποίηση των εκτοξευτών για να ρίχνουν τους πυραύλους. Αν εδώ συνυπολογίσουμε τα 17 εκατομμύρια για τα ραντάρ φτάνουμε σε κόστος τα 43 εκατομμύρια ευρώ για κάθε ένα πλοίο. Για τα 4 πλοία που έχουμε θέλουμε 172 εκατομμύρια ευρώ.

    Πριν διαφωνήσετε με το κόστος ξέρω πως χρειάζονται και αλλά πράγματα στο πλοίο.

    Φρεγάτες S υπολογισμός κόστους: τα 17 εκατομμύρια για τα ραντάρ και για τους 8 πυραύλους ESSM II χρειαζόμαστε 12 εκατομμύρια ευρώ. Συν την τροποποίηση του εκτοξευτή ΜΚ-29 για να μπορεί να ρίξει τους πυραύλους 1 εκατομμύριο ευρώ. Φτάνουμε σε κόστος τα 30 εκατομμύρια ευρώ για την κάθε μια φρεγάτα για τα 6 πλοία που έχουν εκσυγχρονιστεί θέλουμε 180 εκατομμύρια ευρώ.

  9. Το πρώτο συνολικό κόστος είναι τα 172 εκατομμύρια ευρώ για της ΜΕΚΟ και τα 180 εκατομμύρια ευρώ για της S. Δηλαδή συνολικά απαιτούνται 352 εκατομμύρια ευρώ για 10 πλοία. Αν εδώ συνυπολογίσουμε τα υπόλοιπα που χρειαζόμαστε για να λειτουργήσουν τα πλοία. Είμαστε στα 400 εκατομμύρια ευρώ.

    Αν βάλουμε στης φρεγάτες S, 2 ορφανά κελιά των 4+4 πυραύλων ESSM II υπάρχει ο χώρος, έχουμε ένα επιπλέον κόστος από 2 εκατομμύρια ο κάθε ένας εκτοξευτής. Προσοχή δεν αναφερόμαστε στην κατασκευή του ΜΚ-41, αλλά τοποθετούμε μόνο αυτό που είναι μέσα του. Στην περίπτωση αυτή έχουμε ένα κόστος για κάθε μια φρεγάτα S 17 εκατομμύρια για τα ραντάρ 4+1 εκατομμύρια για τα επιπλέον κελιά συν την τοποθέτηση στο πλοίο και 24+1 εκατομμύρια για τους πυραύλους και την τροποποίηση του ΜΚ-29. Το κόστος σε αυτή την περίπτωση ανέρωτε στα 47 εκατομμύρια ευρώ. Περίπου στα 50 εκατομμύρια ευρώ για το κάθε ένα πλοίο.

    Με κόστος τα 500 εκατομμύρια ευρώ μπορούμε να βάλουμε από δυο καινούργια ραντάρ, την τοποθέτηση τους και 16 πυραύλους ESSM II σε 10 μας πλοία.

    Θα μπορούσαμε να πάρουμε της δυο φρεγάτες L και να κάνουμε το ίδιο με της φρεγάτες S. Στην περίπτωση αυτή δεν χρειαζόμαστε να προσθέσουμε τους επιπλέον εκτοξευτές γιατί ο ΜΚ-29 έχει σύστημα ξανά γεμίσματος. Κόστος και εδώ τα 50 εκατομμύρια 43 συν την αφαίρεση του εκτοξευτή στην πρύμνη και την τροποποίηση για να ξανά γίνει υπόστεγο ελικοπτέρου στο πλοίο.

    Με 12 πλοία χρειαζόμαστε 600 εκατομμύρια ευρώ να διαθέσουμε που αυτό δεν είναι το τελικό κόστος. Οι Σουηδοί μας προτείνουν να εκσυγχρονίσουν της ΜΕΚΟ με κόστος τα 40 εκατομμύρια ευρώ για κάθε ένα πλοίο, εδώ όμως τα ραντάρ τα αλλάξαμε. Με 25 εκατομμύρια εκσυγχρονίζουμε άνετα την κάθε μια φρεγάτα MEKO. Με το ποσό των 12,5 εκατομμύρια ευρώ κάνουμε ένα μικρό εκσυγχρονισμό στης 6 φρεγάτες S και στης 2 φρεγάτες L. Στην περίπτωση αυτή χρειαζόμαστε ακόμα 200 εκατομμύρια ευρώ.

    Δηλαδή με 800 εκατομμύρια ευρώ θα έχουμε 12 πλοία που θα μπορούν να ρίξουν όλα 16 πύραυλους ESSM II που δεν είναι ένα τεράστιο ποσό που δεν μπορούμε να τα διαθέσουμε. Πόσα θα δώσουμε για να εκσυγχρονίσουμε της 4 ΜΕΚΟ; 400 εκατομμύρια ευρώ που είναι τα διπλάσια από αυτά που γράφω. Λάθος αν αφαιρέσουμε το κόστος των 192 πυραύλων ESSM II που είναι 300 εκατομμύρια ευρώ βρισκόμαστε στα 500 εκατομμύρια ευρώ.

    Συμπέρασμα με τεράστιο κόστος 500 εκατομμύρια ευρώ μπορούμε να εκσυγχρονίσουμε 12 πλοία και με 800 εκατομμύρια ευρώ να έχει το κάθε ένα πλοίο μας 16 σύγχρονους πυραύλους ESSM II.!

    Για τον εκσυχρονισμό των πλοίων ΜΕΚΟ που θα είναι για τι κάθε ένα διαρκείας 6 μηνών διαφωνώ ριζικά. Τρεις μήνες είναι αρκετοί για το κάθε ένα πλοίο δυο για της S. Βάζεις μεγαλύτερο αριθμό εργατών-τεχνιτών σε κάθε πλοίο. Για να υλοποιηθεί αυτή η ιδέα-λύση, πρώτα αγοράζεις και συγχρονίζεις της δυο L και μετά προχωράς με γρήγορους ρυθμούς. Με δυο πλοία εκτός και όχι ένα, το πώς θα γίνει αυτό θέλει πολλές σελίδες για να τα γράψω.

    Γεώργιος Δικαίος ο γνωστός Μικρός Ήρωας.

      1. Όχι τους τετραπλούς που βάζουν μέσα στον ΜΚ-41.
        Όπως ξέρεις είναι 8 τα κελιά που δέχονται είτε τους μόνους εκτοξευτές
        για τους πυραύλους SM-2 είτε τους τετραπλούς για τους πυραύλους ESSM II.
        Η βάση στήριξης μόνο λείπει και είμαστε μια χαρά, αφήνουμε το απαραίτητο κενό από
        κάτω για να φεύγουν τα αέρια.

        Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε κόβοντας δυο παλιούς
        εκτοξευτές MK-29 υπάρχουν δεκάδες μεταχειρισμένοι!
        Λύσεις σου βρίσκω όσες θες με ελάχιστα χρήματα μυαλό δεν υπάρχει.
        Οι κομμένοι ΜΚ-29 θα μπουν πλάγια σε σταθερή θέση.

        Για να ακριβολογούμε με ένα τρομερό ποσό των 20 εκατομμυρίων.
        Βάζω ένα φτηνό ραντάρ, ένα ΜΚ-29 και αγοράζω 8 ESSM II.
        12 ευρώ κάνουν οι πύραυλοι, 6 κάνει το ραντάρ, 1 εκατομμύριο η αγορά έχουν οι Ιταλοί
        και οι Αμερικάνοι και 1 εκατομμύριο οι συνδέσεις μεταξύ τους.
        Με μεταχειρισμένο IFF και ασυρμάτους από τα F-4 και τα A-7.

        Δεν νοείτε να έχεις άοπλα πλοία και νησιά χωρίς πυραύλους.
        Με 10 εκατομμύρια βάζεις τον ΜΚ-29 με μεταχειρισμένους πυραύλους AIM-7 και
        ένα ραντάρ. Πόσο νομίζεις πως κάνει ένα επικαθήμενο τρέιλερ;

        1. ’Aμα δεν παίρνει CAMM και ASTER το πλοίο δεν μας κάνει!!
          Θα βάλουμε όπλα από τους γελαδάρηδες που μας αποκαλούν ζητιάνους????

          Να το γυρίσουμε στο σοβαρό?

          Κανονικά έπρεπε να είχαμε μαζέψει ότι ανταλλακτικό και σύστημα μπορούσαμε από τις Γερμανικές F122
          Το ίδιο από τις χιλιανές L!!

          Είδες κάνα ενδιαφέρον για τα παραπάνω που είναι κινήσεις πολύ χαμηλού κόστους και σχεδόν άμεσης απόδοσης??

          1. Άμα δεν έχει μίζα δεν ενδιαφέρετε κανείς.
            Τα ραντάρ θα τα βγάλουμε μελλοντικά από τα πλοία
            και θα μπουν σε άλλα πλοία το ίδιο και οι πύραυλοι.
            Τι χάνεις; Στην πράξη περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ.
            Αν και είναι πολύ λιγότερο βάσει υπολογισμών.

            Τώρα πως θα μείνουν οι S μέχρι το 2030 οι 6 και
            οι τελευταία μέχρι το 2035 πήγαινε και ρώτα τους.

            Όσο για τα συστήματα μπορούν να μπουν σε ΑΑ σύστημα.
            Σε πολλά δηλαδή.

            Για να καταλάβεις πόσο θα σου στοιχίσει ένα δικό σου πλοίο!
            Στο βγάζω με όλα κομπλέ κάτω από 300 εκατομμύρια ευρώ!
            Με strales; Κορόιδο είσαι; Να το βάλω τώρα που παρακαλάνε όλοι;
            Τι έκαναν οι Άγγλοι;

        2. Επειδή δεν με κατάλαβες όπως θα έρθουν οι πύραυλοι μέσα στους εκτοξευτές.
          Μέσα δηλαδή σφραγισμένοι και όχι σε κιβώτια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *