Υπογράφηκε χθες η σύμβαση προμήθειας 17 ραντάρ τύπου ELM-2084 MMR (Multi-Mission Radar) μεταξύ της Σλοβακίας και της ισραηλινής IAI (Israel Aerospace Industries). Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της επιλογής των ισραηλινών ραντάρ τον περασμένο Ιανουάριο. Το κόστος της προμήθειας είναι $ 148,2 εκατομμύρια, δηλαδή $ 8,7 εκατομμύρια για κάθε ραντάρ, κόστος ιδιαίτερα ικανοποιητικό δεδομένου ότι τα ραντάρ θα κατασκευαστούν στη Σλοβακία με τη μέθοδο της συμπαραγωγής και με μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας. Η ανακοίνωση δεν αναφέρει αν στο ποσό συμπεριλαμβάνεται και η σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης του.

Τα 17 νέα ραντάρ θα αντικαταστήσουν 24 παλαιότερα. Το ELM-2084 MMR είναι ένα αυτοκινούμενο ραντάρ, τεχνολογίας AESA, με δυνατότητα επιτήρησης και έρευνας αέρος, δυνατότητα εντοπισμού πυρών πυροβολικού και παροχής υπηρεσιών διεύθυνσης και ελέγχου πυρών αντιαεροπορικών και αντιπυραυλικών συστημάτων. Το μέγιστο βεληνεκές, για αποστολές επιτήρησης και έρευνας αέρος είναι 470 χιλιόμετρα, ενώ σε αποστολές εντοπισμού πυρών πυροβολικών το μέγιστο βεληνεκές είναι της τάξεως των 100 χιλιομέτρων. Ομοίως, στην πρώτη περίπτωση μπορεί να εντοπίσει 1.100 στόχους, ενώ στη δεύτερη 200 στόχους το λεπτό.

Comments

  1. Μάλιστα 8,7 εκατομμύρια δολάρια δηλαδή μόνο 8 εκατομμύρια ευρώ!
    Πως είπατε πως θα μπορούσε να μπει και σε φρεγάτες;
    Καλά διαβάσατε έτσι για να μην σας κοροιδεύει κανείς!

    Σμήναρχε που είσαι σε χάσαμε!
    Σμήναρχε να τα πάρουμε για της αεροπορικές βάσεις μας.
    Όπως έγραψα μπορούμε να τα βάλουμε στης φρεγάτες S και στις L.

    1. Όταν κάνεις μια μελέτη ξέρεις πόσο κοστίζει το κάθε ένα
      αναλυτικά σύστημα.
      Όταν γράφω ότι με ελάχιστα χρήματα μπορώ να κάνω της δυο φρεγάτες L
      να ρίχνουν ESMM II και SM-2 ξέρω τι γράφω.
      Ξέρω πόσο κοστίζουν οι μετατροπές των εκτοξευτών, τα ραντάρ, τα STIR
      .
      Οι πύραυλοι στοιχίζουν που θα τους αγοράσεις γιατί δεν μπορώ να βρω φτηνούς
      εκτός και τους φτιάξω μόνος μου.
      Αν επιτέλους στο Ναυτικό δεν ξέρουν τι τους γίνετε εδώ είμαι εγώ να τους βοηθήσω.

      Να τους πω τι μπορούν να κάνουν στις S, να τους πω πως μπορούν να μετατρέψουν
      ένα εμπορικής σχεδίασης πλοίο σε πολεμικό κλπ.
      Σιγά πιά πόσα θα μου δώσουν ούτε ένα μεροκάματο δεν αξίζω;

  2. $ 8,7 εκατομμύρια για κάθε ραντάρ, κόστος ιδιαίτερα ικανοποιητικό δεδομένου ότι τα ραντάρ θα κατασκευαστούν στη Σλοβακία με τη μέθοδο της συμπαραγωγής και με μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας.

    Ακουει κανεις στην Ελλαδα ????

    1. Αν θέλουμε να κάνουμε κάτι γρήγορα, πρέπει να γίνει αυτό που αναφέρετε.
      Όμως μπορούμε και να επενδύσουμε σε αυτή την τεχνολογία, η οποία δεν ειναι και εξωτική.
      Πριν κανά χρόνο ή 1,5 αν θυμάμαι, η ΕΑΒ σε συνεργασία με τη σχολή Ικάρων, κατασκεύασε (πάμφθηνα) ένα σύγχρονο ραντάρ εμβέλειας 10χλμ. Εάν κάνουμε κάποιες επενδύσεις, με τον καιρό, θα φτιάχνουμε όλο και μεγαλύτερης εμβέλειας, μέχρι να φτάσουμε και στα μεγάλα.

  3. Το σημαντικότερο είναι η μεταφορά τεχνογνωσίας.
    Αυτή η συμφωνία δείχνει το δρόμο και για εμάς. Χρειαζόμαστε πολλά ραντάρ αλληλοκαλυπτομενα και εφεδρικα αφού τα ραντάρ είναι οι πρώτοι στόχοι σε ενδεχόμενη επίθεση.

    Δεν βλέπω να αναφέρεται η δυνατότητα αποκάλυψης και στοχοποιησης UAV αλλά υποθέτω εννοείται αφού μπορεί να εντοπίσει βλήματα πυροβολικού με τόση ακρίβεια.

  4. Εγώ τα ξέρω αυτά επειδή κάνω μελέτες έγραψα για το ραντάρ, με ένα διηλεκτρικό κάλυμμα και
    με το σύστημα σταθεροποίησης για να μένει ακίνητο στο πλοίο δεν στοιχίζει πάνω από 9
    εκατομμύρια ευρώ.
    Να βάλω 1 εκατομμύριο ακόμα για την εγκατάσταση στο πλοίο.
    Με 10 εκατομμύρια ευρώ το βάλαμε επάνω στο πλοίο.
    Πόσο κάνουν επιτέλους τα STIR για μπορούν να ρίξουν τους ESSM II;

    Εδώ δεν ξέρουμε από τι αποτελείται το κάθε ένα STIR όχι αυτά που έχουν οι παλιές φρεγάτες
    και από τι μονάδες αποτελούνται.
    Και τα δυο μαζί δεν κοστίζουν όσο το ραντάρ μεγάλης εμβέλειας.
    Με 20 εκατομμύρια ευρώ μπορείς να ρίξεις ESSM II από της S και της ΜΕΚΟ.

    1. ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ τα ESSM Block 2 δεν χρειάζονται κανένα Stir γιατί έχουν ενσωματωμένο ενεργό ραντάρ, πάνω στον πύραυλο. Οι Stir είναι για παλαιότερης γενιάς πυραύλους με ημιενεργό ραντάρ.

      1. Κολλητέ τι θα έχει επάνω η MMCS για τους πυραύλους ESSM II;
        Ξέρω τι γράφω μην μπερδεύεσαι αν κάνω ένα λάθος.

  5. Ναι αυτά τα βάζουμε και μόνοι μας επάνω στο πλοίο και μην μου πεις όχι,
    ξέρω από αυτά.
    Με τούς τεχνικούς του Ναυτικού το κάνω.

    Όχι δεν ξέρω να βάζω AESA panel και δεν μπορώ να τα βάλω, χρειάζεται
    ειδική σχεδίαση για να γίνει αυτό και μηχανολογικές μετατροπές.

    Όπως πρέπει να βάλουμε ειδικό ραντάρ επιφανείας για να εντοπίζει χαμηλά ιπτάμενα
    αεροσκάφη και πυραύλους τουλάχιστον στης ΜΕΚΟ.

    Το έχουμε μελετήσει αυτό; Το έχουμε σκεφτεί;

    1. Πλέον ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ ό,τι κάνει έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας π.χ. Apar κάνει και έλεγχο επιφανείας, 2 σε 1 που λένε, ειδικά άμα το εγκαταστήσεις και ψηλά, στα 30 μέτρα, θα εντοπίζει αυτόνομα πυραύλους στα 10 μέτρα από το νερό, σχεδόν από τα 35 με 40 χιλιόμετρα!

  6. 160 εκατομμύρια μας ζητούσαν οι Σουηδοί για τον εξυγχρονισμό των ΜΕΚΟ από
    40 εκατομμύρια κάθε ένα πλοίο για να ξέρουμε τι πληρώνουμε.

    Το SONAR για να το αλλάξεις θέλει ειδική διαδικασία, τι μπορεί να μπει και αυτό μπορούμε να το ψάξουμε αν υπάρχει ενδιαφέρων.

    Τώρα άμα λέμε πως δεν μπορούμε να τα κάνουμε αυτά και πρέπει να περάσουν
    από ελεγκτικά συνέδρια οι δαπάνες καλά κρασιά.

    Τι έκαναν στην Δανία; Πως έφτιαξαν της φρεγάτες;
    Γιατί της αντέγραψαν οι Βρετανοί;
    Θα μάθουμε επιτέλους να σχεδιάσουμε ένα πολεμικό πλοίο για την Ελλάδα;
    Όχι της ALS πλοίου ειδικά σχεδιασμένου για της ανάγκες μας.

    Τώρα αν θα περιμένεις να εντοπίσεις υποβρύχιο 214 στο Αιγαίο θα δυσκολευτής να το κάνεις.
    Πρέπει να έχεις ένα ταχύ και γρήγορο πλοίο για να γλυτώσει άμα του ρίξει
    τορπίλη το υποβρύχιο.

    Το να ρίξει τορπίλη το υποβρύχιο την σημερινή εποχή δεν την ρίχνει σε κοντινές αποστάσεις, δεν βρισκόμαστε στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
    Για αυτά θα αναφερθώ μια άλλη φορά.

    1. Για ακριβώς αυτόν τον λόγο ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό απαιτεί φρεγάτα με ταχύτητα τουλάχιστον 30 κόμβων και οι μόνες, από τις κατατεθειμένες προτάσεις που την φτάνουν είναι οι Freedom.

      1. @Γιώργος
        Αν θέλει όντως φρεγάτα το ναυτικό, δεν μπορεί να επιλέξει το σχέδιο Freedom αφού το συγκεκριμένο δεν είναι (ούτε πρόκειται να γίνει ποτέ) φρεγάτα. Αλλιώς οι ΗΠΑ δεν θα ασχολούνταν με τις FREMM που επιλέχθηκαν οριστικά για το πρόγραμμα FFGX της νέας φρεγάτας.

  7. Όταν γράφω πως δεν ξέρω από τα AESA ραντάρ με τα πάνελ εννοώ πως δεν ξέρω από
    την μηχανολογική τοποθέτηση στον ιστό του πλοίου.
    Πρέπει να κάτσω να διαβάσω και να ασχοληθώ.
    Όλα τα υπόλοιπα από ηλεκτρονική και ηλεκτρολογική τοποθέτηση λειτουργία και
    δυνατότητες της ξέρω.

    Το κόστος ενός AESA ραντάρ με πάνελ είναι ακριβό λόγο επιπλέον μονάδων
    μέσα στο πλοίο. Χρειάζεσαι χοντρικά 3 επιπλέον μονάδες και 4 κεραίες.
    Η τοποθέτηση είναι ακριβή γιατί απαιτεί πολύπλοκη κατασκευή από μηχανολογική άποψη.
    Το δυσκολότερο κομμάτι είναι η σταθεροποίηση των πάνελ στους 4 άξονες.
    Χοντρικά η αγορά και η τοποθέτηση ενός ραντάρ AESA με πάνελ στοιχίζει το υπέρ διπλάσιο,
    από ένα ραντάρ AESA με περιστρεφόμενη κεραία.

    Μπορείς όμως με άνεση να βάλεις ένα μικρότερο AESA ραντάρ ή ένα με πάνελ.
    Οι ισραηλινοί έχουν ένα ραντάρ EL/M-2258 ALPHA που το είδαμε στης κορβέτες Θεμιστοκλής.
    Μια χαρά ραντάρ είναι για την δουλειά που τα θέλουμε μπορούν να κατευθύνουν πυραύλους
    ESSM II με κόστος μικρό μικρότερο από τα ραντάρ ELM-2084 MMR.

    Με τα δυο αυτά ραντάρ μια φρεγάτα S ή L μπορεί να κάνει μια χαρά την δουλειά της.
    Για τους πυραύλους SM-2 αρκούν τα STIR 2,4 αλλά η εμβέλεια περιορίζετε στα 120 χιλιόμετρα.
    Πρακτικά στα 100 χιλιόμετρα γιατί τα 120 χιλιόμετρα είναι η μέγιστη εμβέλεια.

    Τι καταλάβαμε; Πως με 20 εκατομμύρια σε κάθε ένα πλοίο μπορούμε να αλλάξουμε τα ραντάρ στις φρεγάτες μας και να τροποποιήσουμε τους εκτοξευτές MK-29 να μπορούν να ρίξουν ESSM II.
    Εμείς ασχολούμαστε συνεχώς με της ενδιάμεσες λύσεις και κουραφέξαλα.

    Η εμβέλεια του ραντάρ ELM-2084 MMR είναι μεγάλη και αναλογικά ίση και καλύτερη από
    αυτό που έχουν οι Γαλλικές φρεγάτες. Είναι το ραντάρ που θα μας δώσει πολλά στο αιγαίο.
    Για της φρεγάτες L το κόστος εδώ ανέρχεται στα 25 εκατομμύρια ανά πλοίο.

    Χοντρικά δηλαδή στην σημερινή εποχή μπορείς άνετα να βάλεις ένα φτηνό ραντάρ και πυραύλους σε
    μικρού μεγέθους πλοία ακόμα και σε εμπορικά.
    Για το SONAR θα τα πούμε είναι δύσκολη η επιλογή του.
    Γιατί να βάλουμε ραντάρ από το Ισραήλ και γιατί να συνεργαστούμε μαζί του;
    Γιατί παλεύει να κερδίσει μια θέση στην αγορά και θα τα πάρεις στο 1/3 και στο 1/4 από
    το κόστος που σου δίνει η THALES.

    1. Οι δίπλα, έχουν τροποποιήσει τις ΜΕΚΟ για 32 ESSM. Δεν τόλμησαν 4απλούς γιατί εκεί που μπαίνουν είναι ψηλά και θα είχαν θέματα ευστάθειας. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε και εμείς. Και θα πρέπει.
      Όσον αφορά τις S, επειδή είναι πολλά χρόνια στη θάλασσα, καλύτερα να κοιτάξουμε για άλλες μονάδες. Επιπλέον, δεν ξέρω πραγματικά, ούτε και έχω ασχοληθεί το εάν οι S μπορούν να φέρουν ESSM και που θα μπουν οι εκτοξευτές κ.λπ., ενώ μην ξεχνάμε ότι πρέπει να ολοκληρωθούν και στο ΣΔΜ και με το ραντάρ. Και για να γίνουν πλοίο οι S, δεν χρειάζονται μόνο εκτοξευτές, αλλά και ραντάρ και σόναρ και ένα σωρό άλλα (αναβάθμιση πυροβόλων, αναβάθμιση Phalanx κ.λπ.). Δηλαδή μια επένδυση σύμφορη εάν λάβουμε υπ’ όψιν και την ηλικία τους, ενώ δεν ξέρω καν πόσα ……χιλιόμετρα (!) μπορούν να βγάλουν πλέον οι μηχανές τους, μήπως δηλαδή και για ορίζοντα 10ετίας, απαιτείται και κάποια ανακατασκευή τους.
      Αυτά που λέτε, εάν γίνονται τεχνικά, θα έπρεπε να τα κάναμε στις S, όταν αναβαθμίζαμε τις 6. Τώρα ….

      1. Γίνετε ότι γράφω στις 6 που έχουν το TACTIKOS τα δέχεται όλα.
        Μπορώ να βάλω αντί για τον ΜΚ-29 δυο διπλούς εκτοξευτές ADL
        με 16 πυραύλους ESSM II 8+8 δηλαδή.
        Το ραντάρ θα μας δώσει τεράστιες δυνατότητες εντοπισμού στόχων.
        Ότι γράφω μελλοντικά θα μπει-μπουν σε άλλα πλοία.

        1. Αν κατάλαβα καλά, εκεί ακριβώς που είναι ο Μκ-29 θα μπεί ο ADL?
          Τα υπόλοιπα οκ.
          Έχω όμως και μια τεχνική ερώτηση που δεν έχω και χρόνο να την ψάξω. Δηλαδή τα ναυτικά ραντάρ, λόγω βάρους, έχουν άλλη κατασκευή (σε υλικά προφανώς) από τα επίγεια?
          Επιπλέον ακόμα και εάν στο πλοίο μπορεί να μπει επίγειο όπως λέτε, τότε αφού σε 4 πάνελ είναι πολύ δύσκολο, θα πρέπει το επίγειο να έχει την ικανότητα περιστροφής ενός ναυτικού περιστρεφόμενου. Θα την έχει αυτό που προτείνετε? Δηλ. πάνω από 30 στροφές 360 μοιρών ανά λεπτό?

          1. gdmast και 15 και 60 περιστροφές απλά όσο περισσότερες οι περιστροφές τόσο μειώνεται η εμβέλειά του και όσο μικραίνουν οι στροφές τόσο μεγαλώνουν τα τυφλά σημεία αν και κερδίζεις σε εμβέλεια. Για αυτό βάζουμε 6 πάνελ π.χ. MEKO Anzac και όχι 4 που θεωρητικά μας καλύπτουν τις 360 μοίρες που θέλουμε, ώστε να μπορούμε με κατευθυνόμενη εκπομπή τα μισά πάνελ να κάνουν πιο μακρινό έλεγχο, εναλλάξ.

          2. Μπερδεύεσαι φίλε μου την κεραία βάζουμε όχι το ραντάρ.
            Η κεραία σήμερα ζυγίζει λιγότερο όπως ζυγίζουν τα ηλεκτρονικά κυκλώματα.
            Η διαφορά τους είναι στην ειδική βαφή για προστασία από την υγρασία-αλάτι.’
            Τα υπόλοιπα λύνονται με την συνεχή συντήρηση του μηχανολογικού εξοπλισμού
            της κίνησης της κεραίας του ραντάρ.

            Δεν είπα πως δεν μπορεί-μπορούν να μπουν τα 4 πάνελ,
            αναφέρω πως στοιχίζουν στο υπέρ διπλάσιο ενός περιστρεφόμενου ραντάρ.
            Το πρόβλημα είναι το μεγαλύτερο βάρος του ιστού. Δεν μπορώ να το υπολογίσω
            ακριβώς πρέπει να διαβάσω,

            Σαφώς το περιστρεφόμενο ραντάρ έχει περισσότερες δυνατότητες ανακάλυψης
            στόχων. Η περιστροφή στα ραντάρ είναι ίδια σε όλα αργή- γρήγορη.

          3. Θες να βάλουμε 6 πάνελ σε πλοία που δεν αντέχουν τα 4 πάνελ;
            Δεν διαφωνώ με αυτά που γράφεις το κόστος είναι μεγαλύτερο.
            Από μια κεραία πήγαμε στα 4 και μετά τα 6 πάνελ.
            θέλουμε 3 επιπλέον μονάδες και θα πάμε στις 5 επιπλέον μονάδες λάθος στης
            6 ξέρεις πόσο στοιχίζουν αυτά αγαπητέ Γιώργο;

          1. Αγαπητέ ο διπλός ADL όχι ο τετραπλός.
            Αν βγάλεις την υπέρ κατασκευή από κάτω είναι ακριβώς το ίδιο βάρος.
            Δυο διπλή 8+8 πύραυλοι.

          2. Η υπερκατασκευη απο κατω φιλοξενει ενδιαιτησεις και χωρους αξιωματικων οποταν λιγο δυσκολο να ξηλωθει. Το μονο που βλεπω ως λυση ειναι 1 module μκ56 στη θεση του μκ29 και 1 RAM/Φαλανξ απο πισω και module μκ48 στα δεξια του hagar
            (ισως να μας περνει και για Φαλανξ ελαφρως προς τα αριστερα για εξισορροπηση του κεντρου βαρους) στα προτυπα των Μ.
            Ολα αυτα βεβαια θα μπορουσαν να δοκιμασθουν εαν ειναι εφικτα στο παροπλισμενο Μπουμπουλινα, αλλα δεν ιδρωνει το αυτι των ναυαρχων.

          3. Αφαίρεση μέρους της υπέρ κατασκευής όχι όλη και επέκταση αυτής άμα δεν
            γίνετε για να μπουν οι δύο εκτοξευτές που είναι ελαφρύς σε βάρος.

            Η κατανομή βάρους είναι περίπου η ίδια.
            Δεν διαφωνώ με αυτά που γράφεις.
            Και δυο ΜΚ-29 μπορούμε να βάλουμε ο άλλος επάνω από το υπόστεγο.
            Υπάρχουν μεταχειρισμένα πυροβόλα των 76 χιλιοστών,
            εκτοξευτές ΜΚ-29 και φαλάνξ και δεν τα ζητάει κανείς;!
            Είναι τραγικό!
            Το ποιο τραγικό είναι πως δεν δίνουμε 15 εκατομμύρια για να
            πάρουμε της δυο L, ούτε να μαζέψουμε ανταλλακτικά από
            της 8 F-122 ότι κάνουν για να τα έχουμε!

  8. Όταν λέω εδώ και καιρό ότι τα ραντάρ έχουν κόστος από 6-7 εκατομύρια τα φτηνά έως 35 εκατ τα ακριβά, όλοι θεωρούσαν ότι το μυθικό κόστος των Μπελάρα μπορούσε να δικαιολογηθείλόγο του Seafire. Σιγά το κόστος, εκεί που θα είχες ένα ραντάρ των 25-30 εκατ, θα έβαζες το Seafire των 35-40 εκατ, οπότε το κόστος ανεβαίνει απλά κατά 10 εκατ. (και νομίζω πολλά λέω για το Sea Fire).

    Μια παρόμοια συμφωνία θα μπορούσε να γίνει και εδώ αλλά μόνο με καμιά σοβαρή Ελληνική εταιρεία του στυλ IDE και Thales (που έτσι και αλλιώς εκπροσωπείται στην Ελλάδα)

    1. Με 148 εκατ και θα μάθαιναν οι βιομηχανίες μας να φτιάχουν ραντάρ και για είχαμε βάλει από ένα στην κορυφή κάθε νησιού και θα ξέραμε on line ακόμη και το κάθε κουνούπι που πετάει. Αν ήταν συνδεδεμένα και με ένα κεντρικό σύστημα άφεσης πυραύλων (αντιαεροπορικών και αντιπλοικών) που να είναι σκορπισμένοι σε διάφορα μέρη το Αιγαίο απλά θα ήταν απλησίαστο.

      1. Το θέμα είναι agnostosependytis το ραντάρ να μπορεί να δει τουλάχιστον στα 400χλμ και το συγκεκριμένο δεν μπορεί να δει ούτε πάνω από 200χλμ, μη πω 150χλμ ή 100χλμ το πολύ με τεχνολογία 20ετίας.

        1. Βρε μπαγάσα 470 χιλιόμετρα εμβέλεια έχει το ραντάρ όχι αυτό που ανέφερα το μικρότερο.
          Τι διαβάζεις ήθελα να ήξερα;
          Μια λύση είπα να δώσω για της S θα πέσετε να με φας συνονόματε;
          AESA ραντάρ είναι δεν είναι 20 ετών.

        2. Γιώργο, κανονικά δεν αναφέρομαι στα συγκεκριμένα, απλά εννοώ ότι τα ραντάρ δεν έχουν δα και τεράστια κόστη, στον αμυντικό τύπο και στους αναγνώστες τα έχουν κάνει θρυλικά κτλ.

          Υπάρχουν ραντάρ μοντέρνα που θα είναι πιο ακριβά από αυτά με μεγαλύτερες εμβέλειες και μικρότερα κόστη (ενέργεια, συντήρηση κτλ). Αλλά στην Ελλάδα, ακόμη και αν αυτά τα ραντάρ έχουν εμβέλεια 150 χλμ, σημαίνει έναν κύκλο με διάμετρο 300 χλμ.

          Αν βάλεις 10 σε απόσταση 200 χλμ το καθένα καλύπτεις και το τελευταίο εκατοστό από Διδυμοτειχο μέχρι Κρήτη/Καστελόριζο (στην νοητή γραμμη που είναι σχετικά κοντά στα παράλια της Τουρκίας)

          Αν βάλεις άλλα 10 (άρα 20 συνολικά) σε μια άλλη νοητή γραμμή από δίπλα τους στα 200 χλμ, (πχ στην γραμμή που περνάει από περίπου Εύβοια) έχεις κάνει ένα πλέγμα που δεν περνάει κουνούπι και χωρίς να έχεις κάποιο υπερ-ραντάρ.

          Αν δε βάλεις και τρία «υπερ-ραντάρ» που να βλέπει στα 1.000 χλμ ένα στον Ψηλορείτη, ένα στον Όλυμπο και ένα στα Βόρεια ή στην Σαντορίνη και τα διασυνδέσεις όλα μαζί, δεν μένει τίποτα, θα μιλούσαμε για την απόλυτη επίγνωση κατάστασης με 250 εκατ που θα μπορούσαμε να πάρουμε και μέρος από κονδύλια της ΕΕ λέγοντας ότι τα έχουμε για εντοπισμό λαθρομεταναστών…

          1. Και αν θέλουμε να το τερματίσουμε, προσθέτεις σε αυτά και το ραντάρ των Erieye και των P3 και αργότερα των Ραφάλ και F-35 και όχι απλά θα έχεις την απόλυτη επίγνωση, αλλά θα είναι σαν να βλέπεις τηλεόραση σε super high definition 8K και 3d ταυτόχρονα, με το κατάλληλο λογισμικό φυσικά που θα μπορούσε να τα κάνει και fushion.

            Κάποτε είχα διαβάσει ότι στις ΗΠΑ πειραματιζόταν να συνδέσουν όλα τα ραντάρ μεταξύ τους, ακόμη και μετεωρολογικά, πολιτικής αεροπορίας, τα πάντα όλα, και με ειδικό λογισμικό ξαφνικά να δουν το φως το αληθινό και ο τομέας άμυνας αλλά και οι άλλοι τομείς όπως επιστημονικοί, πολιτικοί κτλ.

            Δεν νομίζω ότι είμαστε μακριά από αυτό, καθώς αν συνδυαστεί με 5G, drones κτλ ο πόλεμος θα μοιάζει με ηλεκτρονικό παιχνίδι (με αληθινά θύματα) ενώ αν βάλεις και την AI μέσα σε αυτό μπορείς να καταλάβεις που θα είναι οι μεγάλες δυνάμεις σε 10-15 χρόνια. Εεεε μέσα σε αυτό, ας πάρουμε εμείς τουλάχιστον τους αισθητήρες και το fushion πληροφοριών

          2. Αυτό γίνετε να το κάνουμε αλλά το έχουμε αμελήσει !
            Πολλά έχουμε αμελήσει όπως την διασύνδεση των ραντάρ
            που γράφεις παρακάτω.
            Γενικά είναι πιο εύκολο να βάλεις ένα κινητό ραντάρ σε ένα πλοίο.
            Έξη να βάζαμε στης S θα κερδίζαμε πολλά.
            Τα γράφω αυτά για να δούμε ότι θα μπορούσαμε να το
            κάνουμε μόνοι μας χωρίς πολλά χρήματα.
            Το να ζητάς μεταχειρισμένα πλοία που δεν υπάρχουν
            είναι μεγάλη κουταμάρα.

    2. Αν θέλαμε θα είχαμε τα πάντα το Ισραήλ ψάχνει να βρει συνεταίρους
      ή Γαλλία και η Αμερική όχι!
      Που πρέπει να πας για να κάνεις συνεργασία;
      Εκεί που δεν θα σου δώσουν τίποτα;

      1. @ ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ

        Μεχρι να σκεφτει αν θα μας αποδεσμευσει τιποτα αξιας ο οψιμος
        θα ειμαστε Χαλιφατο.
        Την επιλογη του την εχει κανει προ πολλου, ειναι με τους απεναντι.
        Ακομα και σε οτι θα μπλεχτει με εμας θα μας γδαρει κανονικα.
        Ας κοιταξουμε πιο ταπεινα οπως Σερβια, Τσεχια για αρχη
        και ας προσπαθησουμε να μπουμε σφηνα αναμεσα σε Γαλλους και
        Ιταλους .

  9. Τα δικά μου σχόλια δεν αξίζουν αγαπητοί τι να κάνουμε δεν ξέρουμε
    να γράφουμε, δεν έχουμε της γνώσεις, δεν είμαστε ειδικοί εμείς.
    Έτσι είναι εμείς δεν ξέρουμε τι μας γίνετε σιγά τα αυγά και τα λάχανα!
    Τι ξέρουμε εμείς από ραντάρ, από μηχανές πλοίων, από οπλικά
    συστήματα; Έλα μωρέ τώρα τι θα μας πει αυτός ο κουτός;

    Μόνο 6% είναι υπέρβαρη η LCS και μόνο 5% το Γαλλικό μας πλοίο η
    φρεγάτα, όπως είναι όχι όπως τα θέλουμε εμείς.

    Οι ηλεκτρικοί κινητήρες κάνουν τα πάντα τα κάνουν αθόρυβα!
    Οι ντιζελ-ηλεκτρογενήτριες που έχουν δεν κάνουν θόρυβο!
    Μόνο οι σκέτες ντιζελομηχανές κάνουν θόρυβο.

    Όσο για την τοποθέτηση των AESA ραντάρ σε πλοίο με τα 4 PANEL
    επειδή διαβάζω τώρα για την μηχανολογική τοποθέτηση.
    Γενικά και ειδικά ύψος ιστού, διάμετρος, πάχος υλικού, καλωδίωση κλπ.
    Την τοποθέτηση των PANEL την ήξερα σαν ηλεκτρονικός που είμαι.
    Σας λέω πως δεν είναι μια εύκολη υπόθεση και το παραμικρό λάθος στοιχίζει.
    Υπάρχουν τύποι και αναλογίες σχετικά με το βύθισμα του πλοίου, το πλάτος, το μήκος
    ακόμα και το βάρος, ναι το βάρος για την ανασήκωμα της πλώρης σε υψηλό κυματισμό.

  10. Εξαιρετικά ραντάρ από ότι φαίνεται από όλη η γκάμα της IAI, μέχρι και AESA UHF και με ανταγωνιστική τιμολόγηση.
    Επιπλέον, η Σλοβενία παίρνει άγνωστο και σε τι βάθος βιομηχανικά ανταλλάγματα!
    Επιπλέον το 2084 συνεργάζεται και με τους DAVID’s SLING ή Sky Ceptor που μόλις οριμάζουν τεχνολογικά θα μπορούσε να ειναι μια λύση αντικατάστασής των HΑWK μιας και συνεργάζονται με τους Patriot και το κόστος που πυραύλου ειναι συγκρατημένο σε σχέση με τον ανταγωνισμό…

  11. Να μην τα γράφω εγώ γιατί θα με κατηγορήσουν πως έχω ξένους φίλους.
    Αν θέλαμε διεθνείς συνεργασίες το γιατί το έχω εξηγήσει.
    Πας σε αυτόν που δεν έχει πολλές πωλήσεις αλλά έχει αξιόλογο προιόν.
    Κάνεις συνεργασία μαζί του και όχι αποσπασματικές παραγγελίες όπως κάνουμε εμείς.
    Πόσα ραντάρ χρειαζόμαστε για όλα μας τα πλοία και για αυτά που θα φτιάξουμε μετά.
    Με κουταμάρες δεν φτιάχνεις πολεμική βιομηχανία.
    Δεν παίρνουμε μαθήματα ούτε από την Τουρκία.

  12. Θα σας βάλω μερικά σχόλια όχι δικά μου και της απαντήσεις που έδωσα.
    Το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό το έχω ξανά πει.
    Για αυτό τα αντιτορπιλικά συνοδείας των Ιταλών έχουν την διπλή πλώρη.

    Μονο που η Belharra εχει γυρτη ανεστραμενη πλωρη (inverted bow).
    Δες το βιντεο που εβαλά λιγο πιο πανω, και ακου προσεκτικα απο το 2:30 και μετα. Βαζω το λινκ παρακατω:

    https://www.youtube.com/watch?v=SF6QIrF-t74

    Ο παρουσιαστης λεει το εξης:

    “Ιnverted bows have little reserve boyancy and tend to dive under waves instead of piercing”.

    Με αλλα λογια, η γυρτη προς τα πισω πλωρη οπως αυτη της Belharra εχει το μειονεκτημα οτι εχει μικρη πλευστοτητα και τεινει να βυθιζεται σε κυμματισμους, αντι να διαπερνα τα κυμματα.
    Εκει ειναι ενα μεγαλο προβλημα της σχεδιασης, και μαλλον ειναι αυτος ο λογος για τον οποιο δεν θελουν να προσθεσουν 4 εκτοξευτες μπροστα, καθως με το προσθετο βαρος, θα εχει την ταση να βυθιζεται η πλωρη ακομη περισσοτερο σε κυμματισμο, σε σημειο που να απαιτηθει ο επανασχεδιασμος του πλοιου και η αλλαγη του σχηματος της πλωρης σε παραδοσιακο.

    Δες το ακόλουθο paper με τις μελέτες που κάναν για το συγκεκριμένο design
    Less wetted area

    https://www.atma.asso.fr/dyn/memoires/memoire_42.pdf

    Εδώ δεν ξέρουν πως μπαίνουν τα ραντάρ για την πλώρη συζητάς τώρα;
    Μου αρέσει που επιμένουν κιόλας!
    Προσοχή δεν αναφερόμαστε σε περιστρεφόμενο ραντάρ το τονίζω.

    Επειδή διαβάζω τώρα για την τοποθέτηση από μηχανολογικής άποψης
    των AESA με 4 panel Διαφωνώ ριζικώς γιατί;
    Αν κάτσεις και διαβάσεις για την κίνηση των πάνελ στον κυματισμό,
    πως κινούνται για να μείνουν σταθερά δηλαδή δεν νομίζω πως
    είναι αξιόπιστα για το αιγαίο.

    Είμαι ηλεκτρονικός ξέρω από ραντάρ.

    Ηλεκτρονικά η μέσω software δεν αντισταθμίζονται οι κινήσεις του πλοίου στα fixed panels AESA?
    ?https://www.popsci.com/story/technology/french-fdi-frigate-inverted-bow-flat-radar/

    2.2 tn ζυγίζει το ένα panel!!
    Περίπου το ίδιο με το APAR!

    Απαντώ:Έχουν αργεί ανταπόκριση επιστροφής είναι ψηλά ο ιστός επιβαρύνει
    το πρόβλημα.
    Το πρόβλημα δεν είναι μόνο το βάρος του panel είναι και ο μηχανισμός πολύπλοκος και δυσκολότερος από την περιστρεφόμενη κεραία.

    Με απλά λόγια είναι σαν να έχουμε την συμπεριφορά ενός κτηρίου
    10 ορόφων στο ρετιρέ με τον σεισμό η κλήση είναι πολύ μεγάλη.
    Αναλογικά και οι γωνίες της διόρθωσης που πρέπει να γίνουν.

    Αυτό που ξεχνούν όλοι είναι το χαμηλό ύψος της τοποθέτησης των panel
    εν σχέση με ένα περιστρεφόμενο ραντάρ.
    Γιατί γράφω νομίζεις να μπει και περιστρεφόμενο επάνω;
    Τα κενά είναι τεράστια.

  13. Να γράψω ένα κατεβατό τώρα για τα συν και τα πλην;
    Δεν χρειάζεται τα έχω αναφέρει κατά διαστήματα.
    Αν δεν έχει μεγάλη ταχύτητα τα πλοία δεν θα γλυτώσουν.
    Αν ξέρατε τι μας περιμένει με την έλευση των 214 των Τούρκων να
    δω πως θα το αντιμετωπίσεις στο αιγαίο;
    Προσοχή δεν έγραψα στην ανοικτή θάλασσα.
    Από εκεί και πέρα καλά κάνω και διαφωνώ με την ηλεκτρική πρόωση.
    Και με της ντιζελο-ηλεκτρομηχανές.
    Βάζω κομμάτια από ότι ξέρω και γράφω.
    Όποιος διαφωνεί μαζί μου αγαπητή Πτήση να μου πει το λάθος.
    Δεν έγραψα ποτέ για αλουμινότρατες ξέρω τι γράφω.

    Αν θέλουμε πραγματικά μια σχεδίαση για της Ελληνικές ανάγκες να
    το συζητήσουμε, θέλουμε όμως;
    Ερωτώ το θέλουμε όμως;
    Καμία σχεδίαση δεν είναι 100% κατάλληλη για εμάς.
    Καμία μα καμία από όλες όσες μας παρουσιάζονται.
    Και μην μου αναφέρετε της ALS για σχεδίαση αναφέρομαι, όχι
    αντιγραφές πλοίων για την ανοικτή θάλασσα.
    Το τι θα εξετάσει το Ναυτικό θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω.
    Αυτοί ξέρουν είναι ειδικοί;
    Όχι δεν ξέρουν και το υπογράφω!

    Να σου ρίξει εξυπνάκια από τα 10 χιλιόμετρα απόσταση ένα υποβρύχιο
    214 των Τούρκων, 4 τορπίλες και 4 πυραύλους και να δω πιο
    από τα πλοία θα γλυτώσει.
    Να δω ποιο θα γλυτώσει;
    Θα το έχει δει το SONAR; Καλά κρασιά αγαπητέ.
    Θα, θα, θα άσε το έχω γράψει αυτό δεν γλυτώνεις.

    ΥΣ όποιος διαφωνεί να βγει δημόσια να το γράψει
    Γεώργιος Δικαίος ο γνωστός Μικρός Ήρωας.

    Πέστα αγαπητέ γιατί έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου.
    Τους τα γράφω και τους τα εξηγώ και δεν τα καταλαβαίνουν.
    Εδώ δεν μπορούν να καταλάβουν τι μπορεί να πάθει ένα πλοίο
    που χρησιμοποιεί την ηλεκτροκίνηση.
    Ηλεκτρονικός είμαι λες να μην ξέρω;

    Τι βλάβες παθαίνουν που δεν πάει ο νους σου!
    Πολύ σπάνιο να καεί όλη η γεννήτρια.
    Σπανιώτερο είναι να καεί ο πίνακας.
    Σπανίως καίγονται οι ασφάλειες και συχνά πέφτουν οι ρελέδες
    προστασίας στον πίνακα και χάνεις την μια γεννήτρια στιγμιαία.’
    Άντε τώρα να σου συμβεί κάτι τέτοιο εν ώρα μάχης.
    Έτσι απλά νομίζεις πως βάζεις της 4-5 ηλεκτρογεννήτριες να δουλεύουν στο
    φουλ και δεν τρέχει μια;

    Λέω συνεχώς πως πρέπει να κάτσουμε και να τα εξηγήσουμε.
    Να εξηγήσουμε τι ακριβώς χρειαζόμαστε και γιατί.
    Να καταλάβουμε τι και πως και γιατί πρέπει να σχεδιάσουμε
    ένα δικό μας πλοίο για της δικές μας ανάγκες.

    Συγνώμη που βάζω απαντήσεις από άλλο σάιτ αλλά χρειάζεται να τα μάθετε αυτά.

  14. Η ερώτηση είναι γιατί οι Αμερικάνοι σε όλα τους τα πλοία, βάζουν από
    δυο μικρά ραντάρ στα πλάγια των πλοίων για να κατευθύνουν ελαφρά πυροβόλα.
    Αυτοί λένε για κενά στα ραντάρ στο εντοπισμό χαμηλά ιπτάμενων αλλά και θαλάσσιων
    απειλών.
    Αν δεν το ξέρουμε να βάλω το λινκ.
    Εμείς που έχουμε της περισσότερες απειλές λόγο εγγύτητας με την Τουρκία
    το έχουμε εξετάσει αυτό;

    Για τα υπόλοιπα τι να ρωτήσω; Αφού δεν θα ξέρουν να απαντήσουν;
    Για ραντάρ και τα κενά τους, για SONAR που δεν μπορούν να βρουν υποβρύχια!
    Για την ηλεκτρική πρόωση και τις πιθανότητες βλάβης.

    Ναι τα SONAR στο αιγαίο αναφερόμαστε όχι στην ανοικτή θάλασσα.
    Δεν υπάρχουν πηγές νερού μέσα στην θάλασσα;
    Δεν υπάρχουν σημεία με μεγάλο βάθος κοντά στης ακτές;
    Δεν υπάρχουν ναυάγια, ύφαλοι, βραχονησίδες, κρυφά περάσματα κλπ.
    Τι να γράψω πως υπάρχουν δυσκολίες για να δεις ένα υποβρύχιο 214;

    Εδώ δεν με ακούει κανείς όταν λέω για ξεχωριστό ραντάρ για να εντοπίζει
    χαμηλά ιπτάμενα αεροσκάφη και πυραύλους.
    Που λέω για ραντάρ επάνω από τα 4 πάνελ;
    Εδώ δεν ξέρουμε το ύψος που μπορούν να μπει ένα ραντάρ με πάνελ και ένα χωρίς;

  15. Η αναστροφή πλώρη με δυο λόγια:
    Μας συμφέρει να την βάλουμε;
    Όχι διαφωνώ ριζικά.
    Τι είναι καλύτερο;
    Η διπλή πλώρη των Ιταλικών αντιτορπιλικών συνοδείας.
    Γιατί την βάζουν οι Γάλλοι;
    Γιατί σε μέσο κυματισμό το πλοίο έχει μικρότερους κλυδωνισμούς.
    Με απλά λόγια: Το ραντάρ με τα 4 πάνελ μένει πιο σταθερό.
    Έτσι το πλοίο είναι πιο λειτουργικό.
    Εμείς όμως στο Αιγαίο με τα 9 και 10 μποφόρ ξεχάστε το.

  16. Εγώ σου ανέφερα τι μπορείς να πάθεις από της ηλεκτρογεννήτριες της ζημιές.
    Κάνουν το λάθος και δίνουν από εκεί ρεύμα στο πλοίο διαφωνώ ριζικά.

    Για τα Waterjet δεν τους το εξηγείς είναι περίπου έτσι τα πράγματα όχι ακριβώς.
    Όσο για τον θόρυβο σε μπερδεύει, δηλαδή το σύστημα γιατί δεν είναι σταθερός
    ο θόρυβος όπως στης προπέλες. Ξεγελά το σύστημα κατεύθυνσης των τορπιλών.
    Αυτό για να το περιγράφω θέλω να γράψω πολλά.

    Για τα AESA για τα περιστρεφόμενα τα γράφω συνεχώς, δεν ξέρουν πως δουλεύει
    το ραντάρ για να το καταλάβουν.

    Για την ανάστροφη πλώρη το έγραψα κρατάει κάτω την πλώρη δεν ανασηκώνετε
    τόσο πολύ για να κάνει δουλειά το ραντάρ. Όχι για εμάς που τα 7-10 μποφόρ
    τα έχουμε συχνά.

    Κάποιοι νομίζουν πως γράφουν αυτά που διαβάζουν από ανοιχτές πηγές και νομίζουν
    πως είναι σωστά.
    Δεν τους κατηγορώ άλλοι φταίνε για αυτό.
    Προσπαθώ συνεχώς να τους πω όσα ξέρω.
    Το θέμα είναι τα ξέρουν στο Ναυτικό μας;

    Να γράψω για τα SONAR ολόκληρα κατεβατά;
    Έχουμε τρελαθεί να γράφουμε για το F-35 και πόσο RCS έχει που και εδώ
    είναι συνάρτηση της ταχύτητας και της Η/Μ ακτινοβολίας που δέχεται.
    Για το υποβρύχιο 214 τι ξέρουμε;
    Δεν υπάρχει περίπτωση στο αιγαίο να το δεις εσύ γρηγορότερα από ότι σε
    έχει δει το υποβρύχιο. Εκτός και το δει το ελικόπτερο που και εδώ έχεις
    πρόβλημα δεν φτάνει ένα ελικόπτερο για να καλύψει ένα πλοίο.
    Ακόμα και με 2 ελικόπτερα ASW θα έχεις κενά.
    Αυτά τα ξέρουμε; Τα γνωρίζουμε; Τα αντιλαμβανόμαστε;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *