Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Γαλλία οι παραδόσεις των έξι ελληνικών ΝΗ90 θα ξανά ξεκινήσουν πολύ σύντομα.

Το θέμα συζητήθηκε μεταξύ στη συνάντηση μεταξύ του Έλληνα ΥΕΘΑ και της Γαλλίδας Υπουργού και πλέον αναμένεται η υπογραφή της 6ης τροποποίησης της σύμβασης.

Παράλληλα, η πρόσφατη υπογραφή ρύθμισης των αντισταθμιστικών ωφελημάτων ύψους 20 εκατομμυρίων θα αποτελέσει την έναρξη της ροής ανταλλακτικών ώστε τα ελικόπτερα ΝΗ90 να αποκατασταθούν μερικώς από πλευράς διαθεσιμοτήτων.

Τα ελικόπτερα NH90 τα οποία ταλαιπωρούνται από οριακές διαθεσιμότητες σύντομα θα είναι ξανά στον αέρα αφού είμαστε στη φάση για την υπογραφή της 6ης τροποποίησης της αρχικής σύμβασης. Ήδη η Α.Σ διαθέτει 14 υπερσύγχρονα ελικόπτερα NH90 ενώ με την υπογραφή της 6ης τροποποίησης αναμένεται να ρυθμιστούν οι πληρωμές ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ για τα υπόλοιπα 6 ελικόπτερα NH90.

Παράλληλα, με την υπογραφή της 6ης τροποποίησης που αναμένεται να λάβει χώρα την Άνοιξη του 2019 θα έχουμε και την υπογραφή της σύμβασης τεχνικής υποστήριξης για τα NH90 ύψους 70 εκατομμυρίων ευρώ ώστε τα ελικόπτερα να έχουν αποκατάσταση των διαθεσιμοτήτων τους. Στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας των NH90 ήδη τα πρώτα 3 NH90 είναι σχεδόν έτοιμα προς παράδοση ενώ τα οι παραδόσεις των υπολοίπων 3 NH90 θα λάβουν χώρα μετά το 2020. Τα ακριβή χρονοδιαγράμματα των παραδόσεων θα ρυθμίζονται στην τροποποίηση νούμερο 6 όπως αρχικώς αναφέρθηκε.

Εδώ πρέπει να τονίσουμε για πολλοστή φορά πως τα ΝΗ90 αποτελούν στρατηγικό όπλο. Μπορούν να μεταφέρουν και να διασπείρουν δυνάμεις σε όλο το Αιγαίο. Ενδεικτικά αναφέρουμε την ακτίνα δράσης και την υψηλή ταχύτητα των ελικοπτέρων όπου σε πρόσφατη εκπαίδευση έφτασαν σε 1,5 ώρα στο σύμπλεγμα της Μεγίστης και στις παρακείμενες βραχονησίδες.

Comments

  1. Φθάσαν σε 1.5h στη Μεγιστη από που?

    Από Αττική?

    Πάλι το βασικό πρόβλημα παραμένει

    Τα ελικόπτερα αυτά είναι λίγα να καλύψουν τις ανάγκες για μεσαίο/assault ελικόπτερο

    είναι πανάκριβα στη απόκτηση και στη χρήση

    είναι ξένα με την υποδομή εκπαίδευσης συντήρησης υποστήριξης της αεροπορίας στρατού

    Λόγω των παραπάνω λόγων θα υποφέρουν πάντοτε από χαμηλές διαθεσιμότητες σε σημείο που η διατήρηση του τύπου να μην αξίζει από επιχειρησιακής και οικονομικής άποψης

    1. Νομιζω έχετε μπερδέψει το ρόλο τους….. προφανώς δεν ειναι ελικόπτερα για τακτική δουλεια σε καθημερινή βάση ….για αυτο χρειάζεται αλλος τύπος ελικοπτερου πιο μικρός …για αυτο δε φταιει το NH90 αλλα ο λανθασμένος χρονια προγραμματισμός του ΕΣ. Πχ προτιμήθηκε να δωθεί 500 εκατ να επαναφέρουμε τα Orion αεροπλανα με δυνατότητες ενος UAV (δηλ οχι πλήρης).
      Τα NH90 αποτελούν το το καλυτερο όπλο που εχουμε σε καταστάσεις πραγματικα πολέμου …μεταφέρουν γρηγορα, με χαμηλό ίχνος, διπλάσιο αριθμό σχεδόν στρατιωτών ή υλικού απο τα τακτικά ελικόπτερα ….υπό ακραίες συνθήκες αν χρειαστεί. Εχουν στρατηγικό χαρακτήρα!
      Επισης, η χαμηλή διαθεσιμότητα οφείλεται πολυ απλα γιατι δεν εχουμε ανταλλακτικά … κατα τα αλλα μια χαρα υποδομές εχουμε, έμπειρους τεχνικούς κα8 εκπαίδευση…. και ανταλλακτικά δεν εχουμε γιατι επι 4 χρονια 9 προηγούμενος υπουργός δεν υπέγραφε την αγορα τους. Μερικα πραγματα ειναι απλα …

      1. Μιλάω για μεσαίο ελικόπτερο της κατηγοριας των 10 tn

        Σίγουρα χρειάζεται ένα μικρότερο για aero taxi των 3.5-4.5τόνων

        Και μονο 20 ελικόπτερα είναι λίγα για αυτή τη κατηγορια
        Για στρατηγικό δεν ξέρω εάν είναι ιδιαιτερα όταν τα βάζουν να κάνουν αεροδιακομιδές ασθενών

        Το κόστος ανά ώρα πτήσης είναι πολύ υψηλό και όλοι οι χρηστες έχουν παράπονα με το κόστος συντήρησης και τη λειτουργία του συστήματος υποστήριξης

        Υποδομές για τα avionics και τους R-R κινητήρες τους δεν έχουμε!
        Μην αναφέρω και την έλλειψη υποστέγων

        Τα ελικόπτερα είναι πολύ λίγα έστω και για τον ρολο των στρaτηγικων αερομεταφορών

        Η αγορά τους ήταν προϊόν σκανδάλου

        Με 20mono ελικόπτερα και τα παραπάνω ο τύπος πάντοτε θα πάσχει από χαμηλές διαθεσιμότητες και υψηλό κόστος συντήρησης

        Δεν μπορούμε να ενισχύσουμε τον στόλο με καινούργια η μεταχειρισμένα λόγω υψηλού κόστους

        Οποτε έπρεπε να τα ξεφορτωθούμε και να κοιτάξουμε τα UH60L/M

    1. Μαλλον.. Τι αλλο;
      Οπως και να εχει ο αριθμός τους ειναι απελπιστικά μικρος και χρειάζεται συμπληρωση με μεταχειρισμενα. UH-60L/M..
      Τα Σινουκ ειναι αλλης κατηγοριας.

      1. Το θεμα ειναι θα κανουμε αεροκινητη επιχειρηση? Οι αμερικανοι στο ιρακ εστειλαν pave low με apache να ανοιξουν τον δρομο , τα απατσι ειχαν αρκετες απωλειες ενω τα στρατευματα προσγειώθηκαν χιλιομετρα μακρια απο καθε εχθρικη δυναμη. Σε τοσο περιορισμενο και κορεσμενο θεατρο επιχειρησεων μονο ενίσχυση πριν την συρραξη η αφου εξασφαλιστεί εστω και και προσωρινη αεροναυτικη κυριαρχια μπορει να χει πιθανοτητες επιτυχιας. Το πιο χρησιμο λοιπον ειναι ελικόπτερα με μεγαλη χωρητικοτητα και ακτινα δρασης οπως τα σινουκ. Μήπως ειναι προτιμοτερο και οικονομικοτερο λοιπόν να προμηθευτουμε ενα ελικόπτερο σαν τα lakota για λογιστικη υποστηριξη πχ των ταγματων απατσι και για ελαφρες μεταφορες?το μονο πως με το να χασεις ενα σινουκ χανεις και 30 ατομα μονομιάς. Οι στρατιωτικοι ξερουν καλυτερα βεβαια τα θεματα αυτα

        1. Aυτος ο μυθος διακινειται χρονια στα διαφορα αμυντικα σαιτ και αποτελει γνωστη αποψη καποιων ..
          Φυσικα και θα κανουμε αεραποβασεις στα νησια μας η στα μετοπισθεν εαν χρειαστει που θα χρειαστει ..
          Τα Σινουκ ειναι τεραστια με μεγαλο ιχνος ,ακουστικο και οπτικο ,μικροτερη ικανοτητα ελιγμων και παντοτε αποβιβαζουν μακρυα απο επικινδυνες ζωνες η περιοχες ενδιαφεροντος αλλιως οπως λες εαν χτυπηθουν παει στραφι ολη η αποστολη και οι απωλειες στελεχων ειναι πολυαριθμες και δυσαναπληρωτες ..
          Τα ελικοπτερα εφοδου οπως πχ τα Black Hawk εκτος της μεγαλυτερης ικανοτητας ελιγμων και αποφυγης πυρων,μικροτερου ιχνους θερμικου και ακουστικου αλλα και οπτικου εχουν και στοιχειωδη ικανοτητα απορροφησης πληγματων και φυσικα ο σχεδιασμος αποτρεπει μεγαλες απωλειες αφου η αεροκινηση μπορει να γινει νυχτα με τοπικη αεροπορικη υπεροχη για οσο διαρκει η κινηση με κινηση noe και τμηματικα σε μικρα πακετα ..
          Οι αντιρρησεις καποιων θυμιζουν αναλογες περι μη αποκτησης αεροσκαφων εναεριου ανεφοδιασμου λογω ευαλωτοτητας τους και αλλων κωμικων και ετσι εχουμε ΠΑ με μειωμενες ικανοτητες επιπεδου δευτερης κλασης επειδη επικρατουν οι γνωμες των φοβικων ..
          Φυσικα οταν χρειαστουμε τα ελικοπτερα τα οποια ειναι τα μονα που μπορουν να μεταφερουν σεβαστο αριθμο υλικων και στρατιωτων στα μετοπισθεν του αντιπαλου η να εκτελεσουν ελιγμους με ταχυτητα αιφνιδιαζοντας ,αφου οι συγκεντρωσεις στο εδαφος ειναι απολυτα εντοπισιμες ,απλα δεν θα τα εχουμε .
          Επισης αλλο το περιβαλλον του Ιρακ χωρις εδαφικες εξαρσεις και αλλο το Ελληνικο με πληθος και βουνων και κοιλαδων κλπ και φυσικα στις κορυφες των βουνων μας δεν θα ενεδρευουν Ταλιμπαν οπως στο Αφγανισταν ..
          Αν δεις τις απωλειες Τουρκικων ελικοπτερων σε ενα βεβαρυμενο περιβαλλον οπως της ΝΑ Τουρκιας δεν θα διαπιστωσεις κατι τραγικο ενω η χρηση τους ειναι παραγοντας νικης ενω και μονο οι αριθμοι τους στο οπλοστασιο των απεναντι θα επρεπε να μας λενε πολλα .
          Tα δε Lakota που αναφερεις δεν ειναι ελικοπτερα εφοδου και θα επιβαρυναν την ΑΣ με εναν ακομη που δεν προσφερει κατι ιδιαιτερο αφου ουτε εχει θωρακιση ουτε τον απαραιτητο εξοπλισμο μπορει να δεχθει ωστε να μεταφερει με ασφαλεια σε περιβαλλον απειλης στρατευματα και στον Αμερικανικο Στρατο εχει αλλη αποστολη βοηθητικη ουσιαστικα .

          1. Ευχαριστω για την απαντηση. Ομως εχουμε ηδη τα nh-90. Δεν νομιζω να κανουμε μεγαλυτερη αεροκινητη ενεργεια που να απαιτει περισσοτερα ελικοπτερα. Στο μελλον ομως θα ναι αμαρτια να χρησιμοποιείς αυτα τα ελικοπτερα για δευτερευοντα καθηκοντα

  2. Βασικα οποια προμηθεια πρεπει να γινεται με γνωμονα να χρησιμοποιηθουν…. Η Ελλάδα τα αγοράζει για ασχετα πραγματα από τους ρολους τους και επιπλέον αυτού δεν πρόκειται να πολεμίσει….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *