Επίσημο είναι πλέον το ενδιαφέρον της Ελλάδας για δύο φρεγάτες Belh@rra. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος ολοκλήρωσε το ταξίδι του στην Γαλλία και δήλωσε σχετικά: «Συζητήσαμε ζητήματα εξοπλισμών, όσον αφορά στην προμήθεια δύο Φρεγατών από το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Υπογράψαμε τη δήλωση πρόθεσης ανάμεσα στις δύο χώρες ώστε να προχωρήσει η διαδικασία. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρις ότου να συμφωνήσουν οι δύο πλευρές τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού μας».

Μέχρι τέλη Δεκεμβρίου του 2019 είναι ο στόχος ώστε να υπογραφθεί η σύμβαση.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή σχέδιο νόμου που θα προβλέπει το Follow On Support των Mirage.

«Κάναμε σήμερα τη συνάντηση με την Υπουργό Άμυνας της Γαλλικής Δημοκρατίας, την κ. Φλοράνς Παρλύ, στο Υπουργείο Άμυνας, για να συζητήσουμε μία σειρά από θέματα διμερούς και ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.

Μιλήσαμε για τις γεωπολιτικές εξελίξεις στη Συρία και στην Ανατολική Μεσόγειο στο οικόπεδο 7 της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κύπρου και την παρουσία κοντά στα τουρκικά πλοία επιφανείας που συνοδεύουν το σκάφος, το οποίο πραγματοποιεί έρευνες και γεωτρήσεις εκεί, γαλλικών και ιταλικών πλοίων, έτσι ώστε να καταγραφεί και η παρουσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης έναντι της παραβατικής αυτής συμπεριφοράς για μία ακόμα φορά από την Τουρκία.

Συζητήσαμε ζητήματα εξοπλισμών, όσον αφορά στην προμήθεια δύο Φρεγατών από το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Υπογράψαμε τη δήλωση πρόθεσης ανάμεσα στις δύο χώρες ώστε να προχωρήσει η διαδικασία. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρις ότου να συμφωνήσουν οι δύο πλευρές τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού μας.

Είχαμε την ευκαιρία να λύσουμε εκκρεμότητες σχετικά με τη σύμβαση υποστήριξης των αεροσκαφών της Πολεμικής μας Αεροπορίας, των Mirage, έτσι ώστε σύντομα να βελτιωθούν οι επιχειρησιακές δυνατότητες της Πολεμικής Αεροπορίας ως προς αυτό το αεροσκάφος γαλλικής παραγωγής που χρειαζόμαστε απολύτως.

Μιλήσαμε και για τα μεταφορικά ελικόπτερα και διευθετήσαμε τις τελικές λεπτομέρειες, ώστε να ολοκληρωθεί η υποστήριξη και η παράδοση αυτών των μονάδων που χρειάζεται ο Ελληνικός Στρατός.

Είμαι ικανοποιημένος διότι και στα τρία αυτά θέματα σημειώθηκε μεγάλη πρόοδος. Έχει πολλή δουλειά ακόμα στο ζήτημα των Φρεγατών, αλλά τα άλλα δύο βρίσκονται στο τελικό στάδιο επίλυσης με μεγάλο όφελος για τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Τέλος, συζητήσαμε μια σειρά παρεμβάσεων, συνεργειών και συνεργασιών όσον αφορά στις πρωτοβουλίες και τα επίπεδα συνεργασίας, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Άμυνας. Η Ελλάδα θα είναι παρούσα δίπλα στη Γαλλία, στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει, ιδίως όσον αφορά στα Προγράμματα Ενισχυμένης Ναυτικής Εποπτείας στη Μεσόγειο και ιδιαίτερα στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και σε άλλες εστίες έντασης.

Προσβλέπουμε στη στενή στρατηγική συνεργασία με τη Γαλλία, η οποία είναι μια φίλη και σύμμαχος χώρα, τόσο στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ όσο και στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από σήμερα αυτή η σχέση εμβαθύνεται ακόμα περισσότερο προς όφελος και των δύο χωρών».

Comments

  1. Βλέπω πως δίνει έμφαση στο ότι » έχουμε Ακόμα πολύ δρόμο» μέχρι να υπογραφει η συμφωνία με τις Belhara

    Προφανώς κλοτσάει το τενεκεδάκι πιο κάτω …

    Το deadline από τη γαλλική πλευρά είναι ο ιανουάριος η ο φεβρουάριος του 020εάν θέλουμε πλοία από τη γαλλική σειρά ναυπήγησης apo 025

    Ξεκαθάρισε επίσης πως ενδιαφερόμαστε για μονο 2 φρεγάτες ώστε να προσγειωθούν αρκετοί που γραφουν
    για 4…10!

    Για τα m2000: το νομοσχέδιο έπρεπε να είχε περάσει τον Σεπτέμβριο τώρα είμαστε μέσα Οκτωβρίου και βλέπουμε

    Το letter of intent είχε σταλεί από τη γενική διεύθυνση εξοπλισμών τον Ιούνιο εάν θυμάμαι σωστά

    Γιατί έπρεπε να το υπογράψει τώρα ο υπουργός?

    Γιατί μου φαίνεται σαν Ακόμα ένα επικοινωνιακό κόλπο για να δείξουμε πως κάτι κάνουμε?

    1. Όσοι γράφουν για 10 πλοία (το έχω γράψει κ εγώ) το γράφουμε γιατί τόσα είναι τα πλοία που χρειάζεται το Π. Ν τόσο για να αντικαταστήσει τις 9 40χρονες S όσο κ για να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των αποστολών που έχει.
      Με λιγότερα από 10νεα πλοία + τις 4 MEKO (με σοβαρή αναβάθμιση κ όχι αυτά που ακούγονται για αναβάθμιση με 40εκατ για κάθε πλοίο) δεν μπορεί ούτε να αντιπαρατεθει απέναντι στο Τ. Ν που ρίχνει συνέχεια νέα πλοία στην θάλασσα ούτε μπορεί να προστατέψει την ΑΟΖ( από την εκμετάλλευση της οποίας θα κάνεις απόσβεση της δαπάνης για τα πλοία ) όταν κ αν επιτέλους την οριοθετησουμε.
      Με παραγγελία 10 πλοίων
      1) Ρίχνεις το κόστος του πλοίου τουλάχιστον 25-30%.
      2) Μπορείς να πετύχεις την κατασκευή τουλάχιστον του 60% της παραγγελίας στην χώρα σου με τεράστιο όφελος σε θέσεις εργασίας, άνοδο του ΑΕΠ, κρατάς ζωντανά τα ναυπηγεία κ δίνοντας δουλειά σε ελληνικές εταιρείες για τις πρώτες ύλες.
      3)Μπορείς να συμμετέχεις στο πρόγραμμα ανάπτυξης του πλοίου επιβαλωντας ελληνικές εταιρείες να συμμετέχουν σαυτο με δικά τους συστήματα κάτι που θα σου δώσει κέρδη από την πώληση των πλοίων είτε των συστημάτων σε τρίτους.
      4)Κ έχεις μεταφορά τεχνολογίας κ τεχνογνωσίας κάτι που θα σου δώσει την δυνατότητα να προχωρήσεις σε κάποια στιγμή κ σε δικά σου ναυπηγικα προγράμματα.
      5) Με μια παραγγελια 10 πλοίων μπορείς να ζητήσεις με μικρό κόστος αρχικά τις δύο La Fayette που δεν εκσυχρονιζει η Γαλλία κ αργότερα μέχρι το 2030 κ τις τρεις εκσυχρονισμενες οι οποίες με προσθήκες οπλισμου από τις S μπορούν να
      να συμπληρώσουν αριθμούς σε κύριες μονάδες για να εκσυχρονιζεις τις MEKO200HN κ να παραλαμβανεις τις BELHARRA HN αλλά κ να χρησιμοποιηθούν μετά σαν καλά οπλισμένα ΠΑΘ ώστε να μην χρειάζεται να κάνουν την δουλειά αυτή αοπλα ΠΑΘ τα οποία οι Τούρκοι πάνε να περάσουν από πάνω .
      6) Με μια παραγγελία 10 πλοίων δείχνεις στους Γάλλους ότι τουλάχιστον για 30-40 χρόνια θα είναι οι βασικοί προμηθευτές του Π. Ν κάτι που σημαίνει επιπλέον χρήματα για Γαλλικά όπλα, συστήματα, αναβαθμίσεις κ ίσως κ για νέα πλοία( La Combattante fs65 σε δική μας διαμόρφωση;;;) για να αντικατασταθουν την επόμενη 10ετια οι ΤΠK La Combattante III και La Combattante IIIb.
      7)Με 10 πλοία στα οποία θα έχεις βάλει sylver A70 αποκτάς την δυνατότητα στρατηγικής κρούσης σε ολόκληρη την Τουρκία από οπουδήποτε μέσω των 80 MdCN που θα είναι άμεσα έτοιμοι για βολή.
      Οταν ανοίγεις με μια χώρα τέτοια παραγγελία κ με προοπτική υποστήριξης για +30 χρόνια μπορείς να κλείσεις πολλές κ πολύ πιο συμφέρουσες συμφωνίες για τα οπλικά συστήματα που ήδη διαθέτεις(mirage2000-5mk2, mica, scalp, exocet, NH 90, crotale) από την χώρα αυτή αλλά κ για αλλά που θέλεις να εντάξεις στο οπλοστάσιο σου.
      Πρέπει να σταματήσουμε να κάνουμε μικρές παραγγελίες οι οποίες δεν μας προσφέρουν καμία ανταπόδοση.

      1. Aυτα μονο στην Αγγλια γινονται η σε μια σοβσρη χωρα που οι πολιτικοι – στρατιωτικοι σεβονται το εθνος τους και την πατριδα.

      2. Σύμφωνοι με όσα γραφεις αλλα είναι εκτος οικονομικής πραγματικότητας!

        Τα διαθέσιμα για εξοπλισμούς είναι 500 mil το χρόνο
        Για το 020 θέλουν να κόψουν αλλα 50 mil από τα λειτουργικά ενώ το budget του ναυτικού για λειτουργικά είναι 85 mil!!

        Και οι άλλοι κλάδοι έχουν σοβαρότατες ελλείψεις σε υλικό

        Και το ναυτικό θέλει υποβρύχια και πυραυλακάτους και ένα σωρό αλλα

        Εάν προχωρήσει το πρόγραμμα για πλοία στα θα στραγγίξει ότι υπάρχει διαθέσιμο για τουλάχιστον 10 xronia

        Παραλογισμός στα άκρα!

        Προφανώς μια πολιτική απόφαση:

        Αγοράζουν φρεγάτες για να πάρουμε προστασία από τους γάλλους:

        https://www.tanea.gr/2019/10/10/politics/parousia-gallikon-fregaton-sto-oikopedo-7-zitise-i-athina/

        Αδαείς αγαθοί βλάκες άσχετοι

        τι να πω

        1. Αυτο το πραγμα να βγαινουμε μπροστα για την Κυπρο δεν το καταλαβαινω. Το οικοπεδο 7 ειναι ΑΟΖ Κυπρου. Δλδ αναγνωριζουμε ΑΟΖ αλλων κρατων πλην της δικης μας! Αυτο ειναι παραλογισμος.
          Αν θελουν οι Κυπριοι προστασια ας βγουν να το πουν, εκτος αν εχουμε λαμβανειν απο τα κερδη της Κυπρου (που δυσκολο το βλεπω).

          1. Είναι ανάγκη οι Έλληνες να ζητήσουν προστασία από Έλληνες? Έλεος.
            Άσε που ζητούν δηλαδή, άσε που και η Ελλάδα (και η Κύπρος μαζί) είχε για πολλά χρόνια το δόγμα του ενιαίου αμυντικού χώρου.
            Και αφήνω στην άκρη το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι εγγυήτρια χώρα στην Κύπρο, βάσει των συνθηκών.
            Η Ελλάδα, μη προστατεύοντας την Κύπρο, κόβει και το κλαδί του δέντρου που κάθεται η ίδια.

          2. Αυτές οι απόψεις είναι εντελώς εκτός γεωπολιτικής και ιστορικής πραγματικότητας. Η Κύπρος έγινε ξεχωριστό κράτος γιατί αυτό επέβαλε το συμφέρον των Άγγλων και των Τούρκων και όχι τα συμφέροντα του Ελληνισμού ούτε φυσικά η επιθυμία των ίδιων των Κυπρίων.
            Για την Ελλάδα έτσι κι αλλιώς είναι ευθύνη της η προστασία της Κύπρου αλλά και όλων των Ελλήνων σε όλο τον κόσμο. Οι Κύπροι είναι Έλληνες και στο φεγγάρι να μένανε είναι ευθύνη μας να τους βοηθάμε. Άσχετο αν λόγω ραγιαδισμού και μυωπίας δεν μπορεί να καταλάβει και να αναλάβει αυτό το ρόλο.
            Επίσης για λόγους γεωπολιτικούς η επιβίωση της Ελλάδας είναι απόλυτα συνειφασμένη με την επιβίωση της Κύπρου. Η Κύπρος δίνει γεωπολιτική αξία στην Ελλάδα, μέσω των τριμερών και της ενεργειακής διπλωματίας, η Κύπρος είναι ο συνδετικός μας κρίκος με ΗΠΑ, Αίγυπτο, Ισραήλ, Ιορδανία. Η Κύπρος είναι ο μεγάλος στόχος της Τουρκίας. Αν η Κύπρος πέσει ο ελληνισμός ακρωτηριάζεται και απομονώνεται, η γεωπολιτική αξία της Ελλάδας υποβαθμίζεται και γίνεται το επόμενο θύμα της Τουρκίας.
            Τέλος υπάρχει τεράστια ηθική ευθύνη της Ελλάδας απέναντι στα βάσανα των Κυπρίων διότι τους πρόδωσε 3 φορές. Η Κύπρος προδίδεται και σήμερα με την εγκατάλειψη της στις διαθέσεις της Τουρκίας ενώ η Ελλάδα ακυρώνει την ηλεκτρική σύνδεση Ελλάδας με Κύπρο και Ισραήλ.
            Η Ελλάδα αν θέλει να επιβιώσει πρέπει να εξιλεωθεί για τα εγκλήματα της αυτά που οδήγησαν σε μεγάλες τραγωδίες, αλλά και άλλα χρεωστούμενα που έχει έναντι του ελληνισμού που πολλές φορές πρόδωσε στο παρελθόν. Όπως οι άνθρωποι πρέπει να αναλαμβάνουν τις ατομικές τους ευθύνες έτσι και τα κράτη και οι λαοί πρέπει να αναλαμβάνουν τις συλλογικές τους ευθύνες.

  2. Δυστυχώς φοβάμαι τα χειρότερα…οτι την προδοσία που περιμέναμε από τους προοδευτικούς αριστερούς του τσύριζα θα την κάνουν τώρα μετα τυμπανοκρουσιών για το ευρύτερο καλό οι δεξιοί δειλοί οσφυοκάμπτες…για όποιον νομίζει ότι υπερβάλω…ας κοιτάξει και λίγο τους αριθμούς των εχθρών εντός των πυλών και επίσης τα αποτελέσματα του Παρμενίων 19…οπως και επίσης τα λόγια να αγαπίομαστε των αμερικανών και του Πομπέο…το μόνο που μας μένει να ελπίζουμε είναι να πάθει κάποιο πατατρακ ο τούρκας από τους Κούρδους και ίσω πάρουμε λιγο ακόμα χρόνο ζωής…κατα τα άλλα δεν μας σώζει τίποτα!!!

    Με τις Υγείες μας…

    1. Τον χρόνο που κερδίζεις πρέπει να τον αξιοποιείς για να ενισχύεις τη θέση σου και να αλλάζεις τους συσχεστισμούς υπέρ σου. Αλλιώς αναβάλεις για λίγο την καταστροφή.

    2. Έχεις απόλυτο δίκιο! Όπως οι δήθεν αριστεροί νομιμοποίησαν την ακραία νεοφιλελεύθερη πολιτική και ξεπούλησαν την δημόσια περιουσία, έτσι και τώρα οι δήθεν συντηρητικοί νομιμοποιούν τον εθνομηδενισμό!
      Εαν δεν υπάρξει ένωση των πραγματικών Ελλήνων που όλοι βλέπουμε, ακούμε και διαβάζουμε και δεν έχουν εμπλακεί με την πολιτική, τότε δεν υπάρχει περίπτωση να σωθεί η χώρα.
      Η σημερινή Βουλή έχει μετατραπεί σε λαβύρινθο διαφθοράς και διαπλοκής ενός κυκλώματος ολιγαρχίας. Οι πατριώτες καθηγητές που αγαπούν την ελληνική εθνική ταυτότητα οφείλουν να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την δημιουργία πολιτικού φορέα. Αρκετά ανεχτήκαμε τους οπαδούς του συνωστισμού, των μοναχοφάηδων, του διεθνισμού, του εθνομηδενισμού, του ραγιαδισμού και της γερμανοδουλείας.

  3. Η αγορά αυτή θα δεσμεύσει για χρόνια τους διαθέσιμους πόρους που αφορούν τους εξοπλισμούς. Μιλάμε για ποσό €2-2,4δισ. με δέσμευση ποσού 150-200εκ. για πάνω από μια δεκατία. Δηλαδή μηδενικές πιθανότητες να υπάρξει σοβαρό εξοπλιστικό από εδώ και πέρα αν συνυπολογίσουμε και τα χρήματα που πρέπει να δοθούν για την αναβάθμιση των F-16!!!

    Ένα ακόμα λάθος η αγορά μόνο δύο πλοίων, ακόμα ένα λάθος αποσπασματικής αγοράς και δημιουργίας πανάκριβων υποδομών χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα, 2 πλοια άντε να φέρουν 64 Aster-30, αστείος αριθμός για την συνολική δαπάνη. Βεβαίως μιλάμε ίσως για την καλύτερη φρεγάτα πολλαπλών ρόλων στον κόσμο, όμως ο δίπλα σε ένα υπέργηρο φτωχής ποιότητας ναυτικό, δεν αλλάζει το αποτέλεσμα στην θάλασσα…

    Το ΠΝ έχει ανάγκη ακριβώς το αντίθετο αυτή την εποχή, νέες μονάδες ώστε να καλύψει οροφές και να κάνει την δουλειά του, οι νεότεροι αισθητήρες του ναυτικού πλησιάζουν τα 25 χρόνια στην πλάτη. ουσιαστικά μιλάμε για πλήρως ξεπερασμένα συστήματα, χαμηλής επιχειρησιακής αξίας.

    Ειλικρινά δεν μπορώ να αντιληφθώ πως σκέφτονται όσοι αποφασίζουν. Δεν μπορώ να καταλάβω πως δεν ειναι προτεραιότητα οι σύγχρονες τορπίλες πως επιλέχθηκε η αναβάθμιση των P-3 έναντι τορπιλών και ΜΕΚΟ-200…

    Πλήρως απογοητευμένος… σχεδόν στο ίδιο έργο θεατές.

    1. Μα τι ξέρουμε εμείς οι ναύαρχοι του πληκτρολογίου και οι αντιναύαρχοι του καναπέ ρε aim
      Για πες μου??

      Εάν προχωρήσει μιλάμε για ΤΑΦΌΠΛΑΚΑ τουλάχιστον για το ναυτικό

      Όπως τα P-3-500mil ρούφηξαν όλες τις πιστώσεις από 015-20 το ίδιο χειρότερα με τα 2+ bill των BELHARA!

    2. Νομιζω πλεον πρεπει να το παρουμε αποφαση πως δεν υπαρχει σωτηρια. Μονοι μας βγαλαμε τα ματακια μας με το χειροτερο δυνατο τροπο. Κανενας σεβασμος στα λεφτα του φορολογουμενου και καμια αντιδραση απο τα επιτελεια! Μια παραιτηση… κατι… μιλαμε για για 2+ δις για μολις 2 πλοια. Ευθιξια κανεις?

      Κριμα… απλα κριμα…

      1. Ειλικρινά περιμένω να ακούσω σοβαρά επιχειρήματα και το πως σκέφτονται το ΠΝ το 2030, με ναυτικό 6 ή 8 φρεγατών; Με αντικατάσταση 50+ χρόνων πλοία με άλλα που αποσύρονται διεθνώς στα 40;
        Ας μας απαντήσει κάποιος επιτέλους ποιος ειναι ο σχεδιασμός, για να δούμε που κάνουνε λάθος και να βγάλουμε επιτέλους και το σκασμό. Ας μας πουν, που θα βρεθούν χρήματα με την καταβόθρα των Belharra για ΤΠΚ και υποβρύχια φρεγάτες του 70 κάτι, και ένα σορό βοηθητικά πλοία που χρειάζονται αλλαγή…

  4. «150-200εκ. για πάνω από μια δεκατία»
    Tα εξοπλιστικά είναι μαχ 10ετή… Μετά σε πνίγουν τα τοκοχρεωλήσια…
    Είναι πάντα εμπροσθοβαρή, και πολύ πάνω απο 150-200 αν βάλεις τους τόκους…

    PS το 25 που θα είναι λογικά έτοιμη η 1η θα είναι οι S 46 χρονών… Μην μιλήσουμε για άλλα πλοία πχ 214 που θα θέλουν MLU… Στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα… Λέμε τώρα…

  5. «Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρις ότου να συμφωνήσουν οι δύο πλευρές τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού μας»

    Σε κουβέντα να βρισκόμαστε και ουσία μηδέν.

    Προς το αγαπητό DR

    Σύμφωνα με διαρροές και επίσημες ανακοινώσεις την Τετάρτη που μας πέρασε ήταν να έρθουν κλιμάκια Αμερικανών για να συζητήσουν μεταξύ των άλλων για τα ανταλλάγματα που θα πάρουμε και λεπτομέρειες για τη συμφωνία για Σούδα και βάσεις σε ηπειρωτική χώρα.
    Έχουμε κάποιες εξελίξεις;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *