Με ένα video στο «YouTube» η τουρκική Meteksan ανακοίνωσε ότι το ένοπλο μη-επανδρωμένο ταχύπλοο σκάφος Ulaq ξεκίνησε δοκιμές θαλάσσης, οι οποίες αναμένεται να διαρκέσουν μέχρι τον Απρίλιο. Το Ulaq αναπτύσσουν οι Meteksan και Ares για λογαριασμό του Τουρκικού Ναυτικού. Το Ulaq σχεδιάστηκε για αποστολές συλλογής πληροφοριών, αναγνώρισης, περιπολίας και επιτήρησης, συνοδείας, προσβολής με πυρά και ηλεκτρονικού πολέμου, καθώς ενσωματώνει και σύστημα ηλεκτρονικών παρεμβολών. Μπορεί να επιχειρεί ελεγχόμενο είτε από σταθμό στο έδαφος, είτε από μητρικό πλοίο.

Για το μέλλον έχει προγραμματιστεί η ανάπτυξη τριών (3) ακόμα εκδόσεων, μιας ανθυποβρυχιακού πολέμου με ελαφρές τορπίλες των 324 χιλιοστών, μια ναρκοπολέμου και μιας με 4-6 βλήματα κατά πλοίων Atmaca. Το μήκος του είναι 11 μέτρα και επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 35 κόμβων (65 χιλιόμετρα την ώρα). Η μέγιστη εμβέλεια του είναι 400 χιλιόμετρα περίπου. Ο εξοπλισμός του αποτελείτε από τετραπλό εκτοξευτή κατευθυνόμενων ρουκετών Cirit, μέγιστου βεληνεκούς 8 χιλιομέτρων, και διπλό εκτοξευτή αντιαρματικών βλημάτων L-UMTAS, μέγιστου βεληνεκούς 8 χιλιομέτρων και σύστημα καθοδήγησης λέιζερ.

Comments

  1. Πρέπει όλλοι οι κλάδοι των ΕΔ να πάνε μαζικά σε μη επανδρωμένα. Θα το πω και θα το ξαναπώ, όχι μόνο σ’αυτά που βγάζουν ωραία βίντεο και φωτογραφίες, αλλά που κάνουν ζημιές.
    Έχουμε 10-20 sperwer, heron κτλ. και κοιτάμε για πανάκριβα predator και ευρoντροούν, ενώ οι Τούρκοι φτιάχνουν σε γραμμή παραγωγής εκατοντάδες φθηνά και οπλισμένα μπαϊρακτάρ, drone καμικάζι κτλ..
    Πρέπει και εμείς να πάμε σε φθηνές ελληνικές λύσεις, σμήνων οπλισμένων drones κτλ.
    Οι Τούρκοι είναι δειλοί, επενδύουν σε πόλεμο από μακριά, σε όλων ειδών drones, s-400, θωράκιση, αυτοπρωστασία και ηλεκτρονικό πόλεμο. Μπαίνουν οι ίδιοι τους μόνο μέσα με βαριά τεθωρακισμένα και αν νωρίτερα καθαριστεί το τοπίο με πυροβολικό, uav και από ξένους συμμαχικούς αντάρτες.
    Κατάλαβαν και τους έγινε μάθημα η σύγκρουση σώμα με σώμα με τους Κούρδους αυτό που εμείς ακόμη δεν έχουμε πιάσει. Οι λαμαρίνες αν καταστραφούν ξαναφτιάχνοντε, το ανθρώπινο δυναμικό και οι ψυχές είναι μετρημένες και δε ξαναγυρνούν.

  2. Δυστυχώς κάθε φορά που βλέπω την εξέλιξή τους στεναχωριεμαι όλο και περισσότερο γιατί δεν φτάνει που τα φτιάχνουν όμορφα είναι και τούμπανα σε οπλισμό… Θα φτάσουμε στο σημείο να έχουν πόσα πλοία και καμιά 100 μη επανδρωμένα σκάφη και αντε εσύ μετά να τα βάλεις μαζί τους. Ακόμα ψάχνουμε πως θα καλυφθουμε απο τα bayractar τους, φαντάσου να θέλουμε να καλυφθουμε και από αυτά…αφού δεν μπορούν τα ναυπηγεία μας να φτιάξουν πλοία ας φτιάξουν τέτοια μαζικά, τουλάχιστον ένας κορεσμός από πυραύλους που θα προέρχονται από τέτοια θα ήταν πονοκέφαλος για αυτούς..

  3. Χρειαζόμαστε επειγόντως στήριξη οποιασδήποτε ελληνικής εταιρείας/προσπάθειας που δραστηριοποιείται στο χώρο των μη επανδρωμένων.

    Τα μη επανδρωμένα είναι το μέλλον και το αστείο αν όχι γελοίο της υπόθεσης είναι ότι τα χρειαζόμαστε περισσότερο απο τους Τούρκους αλλά και ότι πρώτοι ξεκινήσαμε εμείς να ασχολούμαστε με τον κλάδο!

    Ειδικά στα εναέρια μέσα η γεωγραφία μας τα επιβάλλει και όχι μόνο για την άμυνα.

    Φανταστείτε εναέρια επιτήρηση δασών, δασοπυρισβεση,
    μεταφορά φαρμάκων, αίματος, οργάνων σε ακριτικά νησιά, και γιατί όχι, στο όχι τόσο μακρινό μέλλον, διακομιδη ακόμα και ασθενών τραυματιών κλπ.

    Φανταστείτε σρο πεδίο της μάχης, μικρά πολυπτερα να μεταφέρουν πυρομαχικά, τρόφιμα, ανταλλακτικά, νερό και φάρμακα, γρήγορα, οικονομικά και χωρίς έκθεση ανθρώπων σε κίνδυνο.

    Είναι να απορεί κανείς πώς ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει εισήγηση απο στελέχη των ΕΔ για τέτοια συστήματα και αναδιοργανωση των ΕΔ σε τέτοια βάση.

    Πολύ φοβάμαι ότι είναι ενδεικτικό δημοσιοϋπαλληλικης νοοτροπίας που έχει κυριαρχήσει ή/και αποδοχής αυτής της πραγματικότητας απο τα στελέχη που τα βλέπουν αυτά και έχουν ιδέες και προτάσεις και πολύ απλά έχουν παραιτηθεί απο την προσπάθεια.

    Πιτσιρικάς ήμουν όταν αποσυραμε πρόωρα τα F-1 και αναρωτιόμουν πόσο δύσκολο είναι να τα μετατρέψουμε σε κατευθυνομενα έστω και μίας χρήσης. Ονειρευόμουν σμήνη παραπλάνησης και βομβαρδισμού καμικάζι βαθιά στο εχθρικό έδαφος, ή κορεσμού της αεράμυνας σε αποστολές SEAD.

    Όλα αυτά σήμερα, είναι όχι μόνο εφικτά αλλά υπάρχουν και παραδείγματα. Ας θυμηθούμε τα Antonov των Αζερων.

    Είναι τραγικό να πληρώνουμε υπέρογκα ποσά για συστήματα που μπορούμε εύκολα να εξελίξουμε εδώ, κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες μας, με δυνατότητες που μόνο εμείς γνωρίζουμε και να αποκτήσουμε και στέρεο πάτημα στην παγκόσμια αμυντική βιομηχανία.

    Μπράβο στους Τούρκους. Κάνουν τα αυτονόητα.

  4. Εξαιρετικη ιδεα. Ιδιαιτερα για ενα ναυτικο που δυσκολευεται να ενεργησει αναμεσα στα νησια μας. Εαν τα 400 χλμ εμβελεια δεν περιοριζονται απο θεματα τηλεκατευθυνσης χωρις line os sight, τοτε το ΠΝ μας θα απειληθει ακομη και μεσα στις Κυκλαδες. Απαιτουνται πληρεις δυνατοτητες επιτηρησης ολου του θαλασσιου χωρου. Μηπως στα πανακριβα πλοια που οραματιζομαστε να βαζαμε και κανενα φτηνοτερο βλημα τυπου hellfire για να μη ριχνουμε harpoon η exocet για να καταστρεψουμε ενα τετοιο σκαφος πριν βρεθει εντος βεληνεκους των οπλων του? Στον αντιποδα, θεωρω οτι θα ειναι ευαλωττα σε αεροπορικες προσβολες απο Ε/Π η χαμηλων δυνατοτητων Α/Φ (Τ 6) η ακομη και απο δικα μας οπλισμενα UAV. Τελος, δεν απατωμαι, μια η δυο ελληνικες εταιριες εχουν ηδη κατασκευασει προτυπα μη επανδρωμενων σκαφων. Αυτο που οι «φιλοι» μας εκμεταλλευονται στο επακρο ειναι τα δικα τους βληματα . (αληθεια τα ΕΑΣ κανουν R&D για οτιδηποτε??) Επισης κεντρικο ρολο σε πολλα απο τα προγραμματα τους, (βλεπε Hizir, Α/Α Sungur) χρησιμοποιουν τον τηλεκατευθυνομενο σταθεροποιουμενο πυργισκο της aselsan η παραγωγα του. Οι δικες μας εταιριες (και παλι ΕΑΣ αλλα και οι ιδιωτικες οπως η intracom) δεν θα μπορουσαν να προτεινουν κατι αντιστοιχο που θα μπορουσε να φορεθει σε lonidas, M113, VBL, πυραυλακατους, θαλασσια drones, και οτι αλλο βαλει ο νους σας???

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *