Η ισπανική Navantia και η γαλλοιταλική κοινοπραξία Naviris (μεταξύ της Fincantieri και της Naval Group) ανακοίνωσαν ότι υπέγραψαν Μνημόνιο Κατανόησης με στόχο τη διεύρυνση της βιομηχανικής βάσης του προγράμματος της ευρωκορβέτας, στο οποίο συμμετέχει και η Ελλάδα, η Ισπανία, η Ιταλία και η Γαλλία. Πρόκειται για ένα ελπιδοφόρο κοινό ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανάπτυξης ενός πλοίου επιπέδου κορβέτας με επιθυμητό έτος ναυπήγησης του πρώτου πλοίου το 2026-2027. Η κορβέτα (EPC : European Patrol Corvette) θα αναπτυχθεί στο πλαίσιο του PESCO (Permanent Structured Cooperation) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όπως έχει γίνει γνωστό επίκεντρο του προγράμματος θα είναι το πλοίο Multi-Role Corvette των ιταλικών ναυπηγείων Fincantieri. Το πλοίο που θα προκύψει θα έχει περί τους 3.000 τόνους εκτόπισμα και σπονδυλωτή σχεδίαση έτσι ώστε ο εκάστοτε πελάτης να μπορεί να το διαμορφώσει ανάλογα και σύμφωνα με τις απαιτήσεις του.

Η κοντινότερη διαμόρφωση που γνωρίζουμε για τα πλοία Multi-Role Corvette του Κατάρ τα οποία έχουν μήκος 107 μέτρα, πλάτος 14,7 μέτρα, βύθισμα 4,20 μέτρα και εκτόπισμα πλήρους φορτίου 3.250 τόνους. Η μέγιστη ταχύτητά τους είναι 28 κόμβοι (52 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ η ακτίνα δράσης τους είναι 3.500 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 15 κόμβους (28 χιλιόμετρα την ώρα, 6.482 χιλιόμετρα). Το σύστημα πρόωσης είναι τύπου CODAD. Το πλήρωμα είναι 98 άτομα με ενδιαιτήσεις για συνολικά 112 άτομα. Επίσης μπορούν να φιλοξενήσουν ελικόπτερα επιπέδου ΝΗ-90.

Ο οπλισμός τους αποτελείτε από ένα (1) πυροβόλο των 76 χιλιοστών, κάθετο εκτοξευτή 16 θέσεων για ισάριθμα βλήματα Aster-30, δύο (2) τηλεχειριζόμενους πύργους Marmin με πυροβόλο 30 χιλιοστών, οκτώ (8) βλήματα κατά πλοίων MM-40 Block.3 Exocet και σύστημα εγγύς αντιαεροπορικής άμυνας RAM με 21 βλήματα. Ενσωματώνουν το τακτικό σύστημα μάχης Athena της Leonardo, το ραντάρ Kronos και ολοκληρωμένο σύστημα ανθυποβρυχιακού πολέμου και αυτοπροστασίας.

Comments

  1. Μια χαρα ταιριαζει και σε μας η Ιταλικη κορβετα για αντικατασταση των S(+16 ακομα κελια)..στη σχεδιαση των EPC θα πρεπει να συμετασχουμε και εμεις..

  2. Ακόμα κ έτσι είναι πολύ ανώτερο από τις S.
    Από την στιγμή που το κύριο αντιαεροπορικο βλήμα είναι οι Aster30 εγώ θα ήθελα αντικατάσταση τής RAM με MICA VL NG μιας κ τα βλήματα αυτά είναι πολύ ανώτερα σε όλους τους τομείς κ το 2027 θα είναι πλήρως επιχειρησιακα.
    Με 4-6 τετραπλους Sylver A43 για16-24 MICA VL NG κ τοποθέτηση 1 ακόμα OTO-76mm με STRALES στο υπόστεγο το πλοίο μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλες τις αποστολές κ να κινηθεί παντού.

    1. 127ρι δεν χωράει σε κορβέτα, είναι θέμα χωροταξικό, παραείναι μεγάλο. Σε φρεγάτα οριακά και πιθανά με επιμηκύνσεις και επανασχεδιάσεις κάποιων τμημάτων, κάτω από το κατάστρωμα. Σε καταστροφείς ναι.

      1. Σε φρεγάτα χωράει χωρίς πρόβλημα το 127mm(πχ ΜΕΚΟ).
        Η πρόκληση προς το παρόν στην φρεγάτα είναι το 155mm που χρειάζεται μετατροπές,όχι όμως στο σημείο χώρου στο πλοίο που δεν χρειάζεται να είναι περισσότερος απο αυτόν που απαιτεί ένα πυροβόλο των 76mm, η ανάκρουση στη δομή του πλοίου απο το ισχυρότερο πυροβόλο είναι το σημείο που απαιτεί ρύθμιση στο σύστημα και η σταθεροποίηση του πυροβόλου για να αντισταθμιστούν οι κινήσεις του πλοίου. Στο ίδιο το πυροβόλο χρειάζονται επίσης μετατροπές στο σύστημα τροφοδοσίας και αποθήκευσης πυρομαχικών,αφού θα λειτουργεί αυτόματα οπώς το DONAR που(προέρχεται απο το σήμερα πιο εξελιγμένο πυροβόλο που φέρει το PzH) είναι πλήρες αυτοματοποιημένο σύστημα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *