Το Αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι ενέκρινε την πώληση, μέσω προγράμματος FMS (Foreign Military Sale), στο Μαρόκο, δέκα (10) βλημάτων κατά πλοίων AGM-84L Harpoon Block.II, δυνητικού κόστους $ 62 εκατομμυρίων. Τα βλήματα προορίζονται για των εξοπλισμό των F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας της χώρας.

Υπενθυμίζουμε ότι το Μαρόκο βρίσκεται σε φάση υλοποίησης ενός προγράμματος 23 και προμήθειας 25 νέων μαχητικών αεροσκαφών F-16 Viper, συνολικού κόστους $ 4,8 δισεκατομμυρίων, εκ των οποίων τα $ 3,8 δισεκατομμύρια αφορούν στην αγορά των 25 νέων F-16 Viper και το $ 1 δισεκατομμύριο στην αναβάθμιση 23 εν υπηρεσία F‑16 στο επίπεδο Viper.

Comments

  1. Τόσο καλή τιμή πέτυχε ο Καμμένος για την αναβάθμιση των δικών μας, από τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει το έξτρα κόστος για το σύστημα αυτοπροστασίας? Τι block είναι αυτά του Μαρόκο που θα αναβαθμιστούν? Αλήθεια η δική μας αναβάθμιση πως πάει? Έβαλαν ένα f16 σε ένα υπόστεγο και το κοιτάνε?

    1. Τα οπλικά συστήματα δεν ειναι πορτοκάλια στην λαική για να συγκρίνει κανείς έτσι απλά από μια τιμή. Δεν ξέρεις τι ακριβώς περιλαμβάνει κάθε οπλικό σύστημα, παρελκόμενα, FOS, συστήματα ηλεκτρονικής προστασίας κλπ… αν δεν δεις λεπτομέρειες, δεν μπορεί να έχει αποψη κανείς.

  2. Η έλλειψη του πυραύλου Harpoon ,είναι μεγάλο μειονέκτημα του ελληνικού οπλοστασίου,η ύπαρξη έστω 20 πυραύλων θα ήταν θανάσιμη απειλή για το Τ.Ν.,ειδικά στην αν.μεσογειο.Τετοιες προσθηκεςκαι γρήγορα μπορεί να πραγματοποιηθούν και μεγάλα πλεονεκτήματα φέρουν,και δεν κοστίζουν υπερβολικά.

    Μήπως γνωρίζουμε αν τα υπό εκσυγχρονισμό Ρ3,θα μπορούν, να βάλουν τον πύραυλο?

    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!

    1. Σαφώς και πρέπει τα F16 να εξοπλισθούν με ένα anti ship stand off όπλο όχι κατά ανάγκη τον HARPOUN

      τα M2000 EGM είναι λίγα με χαμηλότατες διαθεσιμότητες και τα AM39 θέλουν επαναπιστοποίηση
      Για το περιβάλλον του Αιγαίου είναι OK αλλα για ανατολική μεσόγειο δεν έχουν την εμβέλεια και τα radar/link16 που έχουν τα F16 για να αναλάβουν δράση εκεί

      Οι γείτονες έχουν αριθμό SLAM που μπορεί να χρησιμοποηθεί κατά πλοίων

      Τα P-3 δεν θα φέρουν HARPOUN

      Aλλωστε η πιθανότητα επιβίωσης τους έτσι και αρχίσει το πιστολίδι είναι μικρή ώστε να αναλάβουν τέτοιο ρολο

      1. Φυσικα και ΔΕΝ θα πρεπει τα αναλογικα ΛΙΓΑ F16 (που υπαρχει σκεψη να γινουν ακομη λιγοτερα) να επιφορτιστουν με ΑΚΟΜΗ ενα ρολο μετα απο αυτον της αναγνωρισης.Τι θα πρωτοκανουν δηλαδη;
        Αν συμβει αυτο, θα δωσει άλλοθι για την περαιτέρω απαξιωση των Μ2000 και θα αποστερίσει χρονο και πόρους απο το στολο των f16 για την πιστοποιηση και για απoστολες TASMO.
        Μια χαρα βοηθανε με τους
        HARM σε αυτο το ρολο.Ελεος πια με την αλληλοεπικάλυψη ρολων στις ΕΔ.

        1. Για τα M2000 έχει υπογραφει η FOS αλλα δεν έχουν προχωρήσει οι επιμέρους συμβάσεις
          Για τα AM39 δεν έχει γίνει τίποτα από FOS με ότι συνεπάγεται αυτό
          Οποτε για τα επόμενα 2+χρονια θα έχουμε το ίδιο πρόβλημα με τα M2000/AM39

          Υπάρχει περίπτωση να διατηρηθούν τα M2000 EGM μετά το τέλος του προγράμματος των Viper ? 2027+?
          Δεν νομίζω!

          Εάν μάλιστα δεν προχωρήσουν οι συμβάσεις fos τότε μάλλον είναι δύσκολο να φτάσουν το 2027!

          Ποιος θα αναλάβει τότε τις αποστολές TASMO και με τι όπλα? AGM65/HARM/LGB??

          Δυστυχώς η περιετερω αξιοποίηση των F16 και σε αυτό τον ρολο είναι μονόδρομος

          1. Το τι νομιζουμε αγαπητε δεν εχει σχεδον ποτε σχεση με το τι θα συμβει πραγματικα.
            Νομιζετε οτι η ΠΑ το 2027 θα ειναι με οτι μπλοκ 52 εχει προλαβει να εκσυγχρονισει (φυσικα και δεν θα τηρηθει το χρονοδιαγραμμα.Ακομη και αν συμβει ΔΕΝ θα ειναι επιχειρησιακες ολες οι μοιρες με αυτα πριν το 2029) συν τα ….λοιπα 50/30 (οτι εχει απομεινει απο αυτα) και οσα 2000-5 εχουν μεινει (μοιραια θα υπαρξουν απωλειες στα επομενα 7 χρονια) ??????????
            Ουτε εγω το νομιζω…
            Η επαναπιστοποιηση των Γαλλικων οπλων ειναι υπο συζητηση και αυτη και ειναι σαφως ευκολοτερο και απειρως οικονομικοτερο απο την ενταξη νεου βληματος ,που guess what…χρειαζονται επιπλεον εξοδα και χρονος για να εκπαιδευτουν οι χειριστες στον νεο ρολο(και που οπως προειπαμε θα απωλεσθουν απο τα αλλα αντικειμενα τους)
            Πολυ λιγα αεροσκαφη παρα πολλοι οι ρολοι…

            Καποιοι νομιζαν οτι μεχρι το 2022 θα εφευγαν τα PI2000…
            ΔΕΝ προκειται.Θα πετανε μεχρι το 2027 μας αρεσει δεν μας αρεσει και το ιδιο θα συμβει και με τα EGM/BGM…
            O στολος λοιπον των F16 μεχρι το 2029 θα ειναι ΜΙΚΡΟΣ για να φορτωθει και TASMO καθηκοντα και το βεβαιο ειναι οτι η ΠΑ το γνωριζει αυτο.
            Καλο ειναι να το συνειδητοποιησουνε και αυτοι που βλεπουν ΠΑ των 150 αφων χωρις θεαματικη(πλην ομως αδυνατη λογω οικονομικων) βελτιωση της αντιαεροπορικης αμυνας με επιπλεον συστοιχιες Πατριοτ και πλοιων αεραμυνας περιοχης.
            Και εντελει…θεωρειτε οτι το οπλοστασιο της ΠΑ ειναι τοσο πληρες στα υπολοιπα αντικειμενα ωστε να παρει και 2ο anti-ship βλημα…τα εχουμε λυσει τα αλλα θεματα ή θα ξαναθεσουμε λαθος πρωτεραιοτητες?

          2. @giorgos tsagaris

            Δυστυχώς έτσι είναι η πραγματικότητα αγαπητέ: Πάμε για αεροπορία το ΠΟΛY 150 αεροσκαφών το 2030!

            Για να μην ονειροβατούμε:

            Οι αμυντικές δαπάνες για εξοπλισμούς το 020 είναι γύρω στα 530 mil

            Από αυτά τα 180 πάνε στα F16 αλλα 40 @ P-3:

            https://www.armyvoice.gr/2018/06/davakis-elegchi-kammeno-pos-tha-kalifthoun-i-anagkes-ton-ed/

            Με το υπόλοιπα τι να πρώτο καλύψουμε?

            Από που θα βρεθούν τα χρήματα για νέα αεροπλάνα νέα αντιαεροπορικά νέες φρεγάτες νέα υποβρύχια ?
            Το γράφε πως για τη συντήρηση του στόλου μας μένουν 4 mil @020!!!
            Τι συζητάμε τώρα

            Και αυτά πριν COVID 19!
            Βάλτε ένα 10-20-30% (OOSA) μείωση στο ΑΕΠ και θα δείτε πως διαγράφεται το μέλλον!

            Περί TASMO_+ Περί εισαγωγής 2ου τύπου για anti ship:

            Λοιπόν το έγγραφα ευγενικά παραπάνω αλλα μάλλον δεν το καταλάβαμε:

            Η 114 είναι OFF λόγω έλλειψης FOS τόσο στα M2000 όσο και στα όπλα
            Δεν έχουμε αυτή τη στιγμή αξιόπιστη/credible anti ship capability με τα M2000/AM39!

            Έχουν γραφει διαθεσιμότητες και νούμερα (τραγικά)δεν θα τα επαναλάβω εδώ

            Τα ίδια ισχύουν με τα F4 που αναφέρεται:
            Κατά το τεύχος Απριλίου του γνωστού αεροπορικού περιοδικού τα μισά είναι παρκαρισμένα στη EAB και τα αλλα μισά Ανδραβίδα
            Ποσα από αυτά πετάνε ?

            Όπως έγραψα παραπάνω Ακόμα και ΕAΝ προχωρήσει το FOS για τα 2000 και τα όπλα τους πάλι θα έχουμε το πρόβλημα κατά το 027 όταν θα λήξει η FOS
            Εκεί τελειώνουν τα M2000EGM στη καλύτερη περίπτωση
            Οι αμερικανοι προσφέρουν χρηματοδότηση μέσω FMS/FMF
            Δυστυχώς οι Γάλλοι εκεί χωλαίνουν

          3. Χριστος Ανεστη.
            Τις ξερω τις…μινιμαλιστικες και εκτος πραγματικοτητας θεωριες περι μειωσης οροφων.
            Για την ακριβεια εχω βαρεθει να τις ακουω και να τις βλεπω να διαψευδονται εκ των πραγματων εδω και μια δεκαετια απο αρχης δηλαδη οικονομικης κρισεως.
            Ηθελα να ηξερα αν ολοι εσεις που μιλατε περι ΠΑ 150 αφ/ων μπηκατε στον κοπο να κανετε τις πραξεις….Με διαθεσημοτητες επιπεδου ΝΑΤΟ με 150 αφη η ΠΑ δεν θα μπορει να εχει παραπανω απο 50-60 μαχητικα ετοιμα προς αποστολη αφου αλλα θα επιστρεφουν και αλλα θα συντηρουνται-επισκευαζονται…Ας σοβαρευτουμε….
            Με τις FOS των Mirage αλλα και των F-4 aυτα οχι μονο δεν θα μειωθουν ,αλλα απο Οκτωβρη, θα αυξηθουν κιολας…

            Και θα τα βλεπεις οσο χρειαστει (οχι μονο οσο νομιζεις οτι δεν θα μπαινουν ως πρωτεραιοτητες πανω απο κοινωνικα μερισματα) για τον ιδιο λογο που ΔΕ θα δεις οροφη 800 αρματων (αλλο αστειο και αυτο…)για τον ιδιο λογο που θα βλεπεις Μολφ,Μ113,Χιουι και αντιστοιχα στο ΠΝ. υποβρυχια,ΤΠΚ και φρεγατες 45χρονα…

            υ.γ.Αυτο με την οροφη των 150 αφων μου θυμιζει το…εχω αυτοκινητο με…3 ροδες…δηλαδη μονο εξοδα και καθολου αποτελεσματικοτητα γιατι ως γνωστον ολιγον εγκυος δεν υπαρχει….’η κανεις τη δουλεια ή δεν την κανεις…και με 150 απλα δεν την κανεις…

          4. @Giorgos Tsagkaris

            Δυστυχώς οι επιχειριασιακες διαθεσιμότητες των M2000 και των F4E είναι μάλλον ο κανόνας !

            Τι διαθεσιμότητες NATO μου γραφεις???

            Προτιμάω να έχω 150 μαχητικά με τη διαθεσιμοτιtα στο 75% (nato) παρα 220με τη διαθεσιμότητα στο 50% !!

            Μην κοιτάς τις ονομαστικές οροφές

            Τα ίδια ισχύουν και για ta αρχαία άρματα μάχης πλοία και υποβρύχια

            Οι οροφές διατηρούνται για να δικαιολογούνται θέσεις και θεσούλες

            Εάν δεν προσαρμοστούμε στη πραγματικότητα τότε θα μας προσαρμόσει η πραγματικότητα !

          5. H πραγματικοτητα λεει οτι απεναντι σου εχεις την Τουρκια και οχι τη Βουγαρια…
            Εκει να δεις προσαρμογη που θα πεσει με τις λογικες που ενστερνιζεσαι αδερφε…
            Αυτους δεν τους νοιαζει τι θες να πληρωσεις για την ΠΑ σου,αλλα τι πληρωσες τελικα…
            και μεταξυ της ΠΑ των 150 αφων με 75% διαθεσημοτητα (ναι αυτη εννοω ΝΑΤΟ) και της ΠΑ των 220 του 50% (τον ιδιο αριθμο μαχητικων δινει -ειπαμε do the math-και στις δυο περιπτωσεις) υπαρχει και η ΠΑ των 220 με 75%,μετα τις FOS.
            Ειναι η διαφορα ενδεχoμένως μεταξυ της ουσιας και της ανουσιας/αναποτελεσματικης σπαταλης.

            υ.γ. Εσυ απαξιωσες ηδη τα EGm/BGM…εγω τα βλεπω οταν φυγουν τα F-4 να αξιοποιουν τα Litening με laser βομβες οπως ηδη κανουν τα Μ2000Η της Ινδιας
            σε νεους επιπλεον ρολους για αυτα CAS κτλ.
            Εκτος…αν θελεις να το κανουν τα 50-60 διαθεσημα ανα βαρδια F-16 ΚΑΙ αυτο…

  3. Μπραβο στο Μαροκο που παρολο ειναι μια φτωχη χωρα ξοδευει αρκετα χρηματα για να εχει αξιομαχες ενοπλες δυναμεις..και φυσικα χρειαζομαστε και μεις τετοιου ειδους οπλα,νομιζω το ποσο που εχει στη διαθεση της η ΠΑ για τον εξοπλισμο των viper ειναι περιπου 500εκ,ελπιζω και πιστευω οτι ενα σημαντικο μερος απο αυτο το ποσο θα διατεθει για την αγορα συγχρονων πυρομαχικων οπως harpoon,jassm κτλ..

  4. Τα Ελληνικά F16 (και όλα τα στρατιωτικά μέσα) πρέπει να αποκτήσουν ότι ποιο σύγχρονο υπάρχει σε όπλα στον κόσμο είτε από Αμερική, είτε από το Ισραήλ. Ταυτόχρονα πρέπει να αναβαθμιστούν και τα Block 30 και τα Block 50 και όχι να τα πουλήσουμε. Οι Τούρκοι δεν καταλαβαίνουν τίποτα άλλο εκτός από τον Φόβο των όπλων.,. Δεν ξέρω εάν είδατε οι εφημερίδες στην Τουρκία της αφιέρωμα έκαναν για την απόκτηση των σκαφών από Αμερική.

    1. Δεν σχυει αυτο.
      Τα F1 του Μαροκκ δεν εχουν αποκλειστικό ρολο TASMO,ειναι αξιολογα για μια πλειαδα ρολων…μας εβαλαν τα γιαλια οι Μαροκινοι σχετικα με το πως αξιοποιειες α/φη με αυρη την επιτυχημενη vfm επιλογη

  5. Επομενως τα 25 νεα F16V του Μαροκου κανουν 3,8 δισ. $$, ή 152.00.000 το κομματι.
    Για ενα αεροπλανο το οποιο ΗΔΗ εχουν, και αρα δεν χρειαζεται να πληρωσουν εκ νεου την υποδομη λειτουργίας και τεχνικης υποστηριξης. Μονο τιποτα προσθετα ανταλλακτικα και εφεδρικους κινητήρες.

    Αν το θεωρουμενο ως «οικονομικο» F16 κανει τοσο, τοτε οι τιμες των νεων μαχητικων εχουν ξεφυγει τελειως.

    Οσο για εμας, τιπορα μεταχειρισμενα απο Θείο Σαμ, ή τιποτα ταϊβανέζικα Μ2000-5, και πολύ μας ειναι………

  6. Βλέπεις την τιμή για τα ολοκαίνουργια V ,αλλά εκεί δεν ξέρουμε τι ακριβώς προβλέπει η αγορά.
    Είναι μόνο για τα αεροπλάνα τα βασικά ανταλλακτικά,την εκπαίδευση κ τα εγχειρίδια;
    Η είναι μέσα κ μια FOS για αρκετά χρόνια, έξτρα όπλα ατρακτιδια στοχεύσεις κ Η/Π.
    Δες το κόστος της αναβάθμισης των 23 f16block 52+ που έχουν σε V που είναι ένα δις δολάρια κ συγκρίνε με το κόστος της αναβάθμισης των δικών μας 84 f16block 52+-52+adv που είναι 1,528 δις δολάρια με τα 175εκατ να πηγαίνουν στην ΕΑΒ .
    Η αναβάθμιση των f16 του Μαρόκου θα κοστίσει περίπου 43,5 εκατ ανά αεροπλάνο κ η δικής μας περίπου 18,2 εκατ ανά αεροπλάνο.
    Η διαφορά είναι τεράστια κ ειδικά αν σκεφτείς ότι τα 175 εκατ θα πάνε στην ΕΑΒ .

  7. Με την απόφαση να αγοράσουν επιπλέον F-16 δεν συμπληρώνουν μόνο, αλλά αναπληρώνουν και απώλειες, εφόσον έχουν χάσει τουλάχιστον ένα μαχητικό F-16 που καταρρίφθηκε στην Υεμένη απο τους Χούθι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *