Στον αέρα βρέθηκε σήμερα το Αεροσκάφους Ναυτικών Επιχειρήσεων (ΑΦΝΕ) P-3B, το οποίο πραγματοποίησε πτήση από την Ελευσίνα στη Λάρνακα Κύπρου με επιστροφή, στο πλαίσιο συμμετοχής του Πολεμικού Ναυτικού στην Επιχείρηση SEA GUARDIAN και εκπαίδευσης των ιπταμένων πληρωμάτων.

Το εν λόγω ΑΦΝΕ είναι το αεροσκάφος ενδιάμεσης λύσης του προγράμματος Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής (Middle Life Upgrade) και αναβάθμισης των επιχειρησιακών συστημάτων των ΑΦΝΕ του Πολεμικού Ναυτικού.

Υπενθυμίζεται πως το εν λόγω αεροσκάφος πραγματοποίησε την πρώτη δοκιμαστική πτήση πέρυσι τον Μάΐο και όπως τονίζει το ΓΕΝ η ολοκλήρωση του προγράμματος θα αναβαθμίσει περαιτέρω τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Π.Ν. σε εθνικό και συμμαχικό πλαίσιο.

Για το θέμα θα επανέλθουμε σύντομα με νεότερη αναφορά μας αφού το P-3B Orion εκτέλεσε άλλη μια επιτυχημένη αποστολή με το ΠΝ…

Comments

  1. Επειδή κάπου αλλού αναφέρθηκε ότι το αεροσκάφος αυτό ήταν πλήρως επιχειρησιακό, καθώς μάζεψε ότι υποσύστημα ήταν στην καλύτερη κατάσταση μεταξύ των 5 αεροσκαφών, μπορεί κάποιος να μας πει δηλαδή αυτή την στιγμή ποιες είναι οι δυνατότητές του?

    I.e. έχει:
    -ραντάρ
    -υπολογιστές που να επεξεργάζονται τα σήματα των ηχοσημαντήρων
    -να εντοπίζει (και με τι ευαισθησία) μαγνητικές ανωμαλίες (και μέσω αυτού υποβρύχια) και με τι ευαισθησία
    -να εξαπολύει τορπίλες
    και ότι άλλο?

    Δηλαδή, το θέμα είναι έχουμε:
    -ένα αεροσκάφος που απλά γυρνάνε οι έλικές του και μπορεί να πάει με ασφάλεια Κύπρο και πίσω
    -ένα αεροπλάνο που έχει ικανότητες να εκτελεί ότι αποστολή εκτελούσε πριν πχ 15-20 χρόνια (και στην ποιότητα 20ετίας ή καλύτερη?)

    Αν πήρε τόσο χρόνο και καθυστέρηση το ενδιάμεσης λύσης, πόσο θα πάρουν τα άλλα?

    Τελικά ισχύει το ότι όταν πρωτοεξεταζόταν η αναβάθμισή τους, είχε ειπωθεί ότι συμφέρει γιατί δεν υπάρχουν άλλα προσφερόμενα, αλλά όταν μετά από πολύ καιρό αποφασίστηκε να προχωρήσουμε, άρχισαν να διατίθενται από ΗΠΑ και Αυστραλία άλλα, πολύ πιο οικονομικά και με καλές δυνατότητες?

  2. @DR, δεν ξέρω πως επιλέγετε τα άρθρα που μπαίνουν στην φάτσα/σύνοψη/κεντρικό του sait αλλά κάποια από τα αρθρα όπως το θέμα της FFGX νομίζω άξιζε να μπει εκεί

  3. Λοιπόν να αποκρυπτογραφήσουμε τι είπαν οι ξένοι:
    «…with the circumstances I am delighted [personally] that HAI is still striving to make the commitments for deliveries to protect your delivery and revenue and also to protect the Production Lines in both Marietta and Meridian…».

    Δηλαδή:
    «… υπό τις περιστάσεις, χαίρομαι [προσωπικά] που η ΕΑΒ ακόμη κάνει προσπάθειες να αναλάβει τις δεσμεύσεις για παραδόσεις για την προστασία της παραγωγής και των εσόδων σας και επίσης για την προστασία των γραμμών παραγωγής τόσο στη Marietta όσο και στην Meridian…».

    Κάνει προσπάθειες (δεν λέει ότι τα καταφέρνει) να αναλάβει (δεν λέει ότι τις αναλαμβάνει, και δει επιτυχώς) τις δεσμεύσεις για παραδόσεις (δεσμεύσεις, μου φαίνεται ότι τονίζει πιο πολύ ότι υπάρχει κάποια δέσμευση που αν δεν τηρηθεί και δεν ευοδώσει η «προσπάθεια» που λέει, τότε θα ζητήσουν αποζημιώσεις για τις μη εκπληρωθείσες δεσμεύσεις?

    Οπότε είναι μια δήλωση με ωραίες λέξεις (για όσους θέλουν να ακούσουν κάτι ωραίο) αλλά και με πολύ εξυπνη δομή λέξεων…

    1. Φυσικα και υπαρχουν βαρβατες ποινικες ρητρες αν η ΕΑΒ δεν παραδωσει εγκαιρως στη Lockheed ή αν το προϊον ειναι ελαττωματικο. Για αυτο αλλωστε οι παραδοσεις στους Αμερικανους εχουν μπει σε προτεραιοτητα, ενω αμετρητα Α/Φ της ΠΑ ματαιως αναμενουν στα υποστεγα να τους γινει εργοστασιακη συντηρηση. Οσο για το προγραμμα των F16V, ας μην τα συζηταμε καλυτερα.
      Εκτομη του καρκινώματος που λεγεται ΕΑΒ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.

  4. Για να επιχειρεί, πρέπει να εχει οπλικά συστήματα πυραύλους ραντάρ σόναρ κτλ..
    Τι από ολα αυτά έχει???

    Μάλλον κάποιος μπέρδεψε, την πτήση αναψυχής, με στρατιωτική αποστολή…!!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *