Η Αμερικανική Αεροπορία ανακοίνωσε ότι θα αναβαθμίσει πάνω από 600 μαχητικά αεροσκάφη F-16 με το νεότερο λογισμικό OFP M7.2+ (Operational Flight Program). Τα F-16, τα οποία θα αναβαθμιστούν με το νέο λογισμικό, είναι των εκδόσεων Block.40/42/50/52, ενώ το συνολικό κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα $ 455 εκατομμύρια.

Το λογισμικό OFP M7.2+ θα προσθέσει 42 νέες, κύριες ικανότητες, οι οποίες αφορούν στο ραντάρ AN/APG-83, στα βλήματα προσβολής AGM-158B JASSM-ER (Joint Air-To-Surface Standoff Missile Extended Range) και στα βλήματα αερομαχίας AIM-120D AMRAAM (Advanced Medium-Range Air-to-Air Missile).

Η αναβάθμιση με το λογισμικό OFP M7.2+ εντάσσεται στο γενικότερο πρόγραμμα αναβάθμισης και αύξησης της επιχειρησιακής ζωής για 841 F-16 Block.40/42/50/52 της Αμερικανικής Αεροπορίας. Εκτός του λογισμικού, τα αεροσκάφη θα υποστούν και πρόγραμμα SLEP (Service-Life Extension Programme), το οποίο θα αυξήσει την επιχειρησιακή ζωή των αεροσκαφών από τις 8.000 στις 14.000 ώρες πτήσης.

Comments

  1. αυτα να τα βλεπουν οι της ΠΑ οι οποιοι θελουν να ξεγραψουν τα 38 μπλοκ 50. Ακομα και οι υπερδυναμεις με τρις για την αμυνα προτιμουν την αναβαθμιση απο την προμηθεια νεων μαχητικων. Αυτο πρεπει να κανουμε και μεις. Και οποιο εξτρα οφελος να παει σε νεα οπλα. Δομικες αναβαθμισεις παντου, και μονο μια συμβολικη προμηθεια 24 μαχητικων φ35 για προβολη ισχυος και στρατηγικη κρουση αντιπαλης αεραμυνας. 122 F16V , 32 F16 block30+ Advanced απο τα διαθεσιμα απαρτια, 24 Mirage 20005 και 24 F35 θα ειναι η ΠΑ μεχρι το 2050, συνολο 202 συγχρονα α/φη που ειναι το βελτιστο νουμερο για το μεγεθος της χωρας, αφου δεν υπαρχουν επαρκη κονδυλια και για ΠΝ.

  2. Καλημέρα σε όλους. Πέρα από το ενδιαφέρον που έχει το άρθρο για το μέλλον του F-16 και την χώρα μας ως χρήστη του τύπου, αξίζει να συνδέσουμε την είδηση και με το πρόγραμμα του F-35 που συζητούσαμε πρόσφατα σε άλλη δημοσίευση:

    1ον, αν το F-35 ήταν όντως τόσο ανώτερο, φθηνό και έτοιμο (ή έστω κοντά στο να είναι έτοιμο) για πραγματική επιχειρησιακή χρήση, δεν θα είχε νόημα η κίνηση αυτή της USAF (ιδίως υπό το καθεστώς πίεσης της LM) καθώς ένας από τους στόχους του προγράμματος ήταν φυσικά να αντικατασταθούν και τα F-16 (μεταξύ άλλων). Βλέπουμε όμως το ακριβώς αντίθετο να συμβαίνει, πως δηλαδή 600+ F-16 αναβαθμίζονται και επεκτείνεται σημαντικά η επιχειρησιακή τους ζωή, φυσικά και εις βάρος των F-35, γιατί ούτε χρήματα ούτε πιλότοι μεγαλώνουν σε δέντρα ακόμα και στις ΗΠΑ. Άρα το επιχείρημα ότι τα «5ης» γενιάς F-35 αποτελούν «μονόδρομο» και τα «4ης+» γενιάς «αναχρονισμό» δεν επιβεβαιώνεται από την πραγματικότητα.

    2ον. Bλέπουμε πόσο σημαντικά γίνονται τα νέα όπλα όπως ο low-observable AGM-158B JASSM-ER με βεληνεκές κοντά στα 1000Km. Ποια αεροσκάφη είναι φορείς αυτού του όπλου; Τα Β-1 (24 βλήματα), τα Β-2 (16 βλήματα), τα Β-52 (20 βλήματα εσωτερικά και 12 εξωτερικά), τα F-15E, τα F-18 και τα F-16. Τα F-35;

    Η εσωτερική αποθήκη των F-35 είναι αρκετές ίντσες πιο μικρή απ’ ότι θα έπρεπε να είναι για να μεταφέρει είτε τον JASSM-ER είτε ακόμα και την «απλή» έκδοση JASSM (με βεληνεκές 370Km). Λέγεται ότι θα μπορούν μελλοντικά στα F-35 Block 4x να μεταφερθούν εξωτερικά, ακυρώνοντας όμως σε μεγάλο βαθμό τα όποια stealth πλεονεκτήματα έχει. Και στην τελική γιατί να πληρώσει κάποιος το κόστος αγοράς και χρήσης του «stealth» F-35 για εξαπολύσει ένα σύγχρονο όπλο με ακτίνα 1000Km, απόσταση όπου ακόμα και ένα B-52 είναι ασφαλές από την εχθρική αεράμυνα;

    Διαπιστώνει λοιπόν κανείς ότι επιβεβαιώνεται το δόγμα «payload over platforms», δηλαδή η χρήση σύγχρονων όπλων (μεγάλης ακτίνας, υπερηχητικά κτλ.) καθίσταται πιο σημαντική τους φορείς τους, που μπορεί να είναι και σχεδιάσεις πολλών δεκαετιών απλά με αναβαθμισμένους αισθητήρες και ικανή δικτύωση. Για το πανάκριβο και πολύπλοκο F-35 που σχεδιάστηκε για εσωτερική μεταφορά μικρού οπλικού φορτίου (σε αριθμούς και μέγεθος) είναι φαίνεται να ισχύει όλο και περισσότερο αυτό που λέμε «too little-too late».

    1. …..πολυ επικαιρες οι σκεψεις σου. Μακαρι να διαβαζουν αυτα τα σχολια σε εγκυρα αμυντικα sites, οπως το defencereview, οι επιτελεις της ΠΑ και να μην ειναι κλεισμενοι μονο στα γραφεια τους!!! Συγχρονα οπλα χρειαζομαστε και αναβαθμιση των υπαρχοντων πλατφορμων, οπως ευχομαι να ειναι 123 τελικα και οχι μονο 85 F16V , για να ειναι ικανα να φερουν αυτα τα οπλα που αναφερεις. Μακαρι να μαθουμε απο τα λαθη του παρελθοντος και να εχουμε καλυτερα βαρια οπλισμενα αεροσκαφη F16V 4.75 γενιας, παρα πανακριβα και γυμνα F35 , χωρις να υποτιμαται η επιχειρησιακη τους αξια.

    2. «Η εσωτερική αποθήκη των F-35 είναι αρκετές ίντσες πιο μικρή απ’ ότι θα έπρεπε να είναι για να μεταφέρει είτε τον JASSM-ER είτε ακόμα και την «απλή» έκδοση JASSM (με βεληνεκές 370Km). Λέγεται ότι θα μπορούν μελλοντικά στα F-35 Block 4x να μεταφερθούν εξωτερικά, ακυρώνοντας όμως σε μεγάλο βαθμό τα όποια stealth πλεονεκτήματα έχει. Και στην τελική γιατί να πληρώσει κάποιος το κόστος αγοράς και χρήσης του «stealth» F-35 για εξαπολύσει ένα σύγχρονο όπλο με ακτίνα 1000Km, απόσταση όπου ακόμα και ένα B-52 είναι ασφαλές από την εχθρική αεράμυνα;»

      Οπότε με λίγα λόγια η LM αποφάσισε να «σκοτώσει» με αυτή την αναβάθμιση το F-35; Είναι τόσο άσχετοι επιχειρηματικά ώστε να προκαλούν εσωτερικό ανταγωνισμό μεταξύ δύο προϊόντων;

      Μήπως το F-35 είναι για μεταφορά μικρότερων και λιγότερων όπλων με ασφάλεια σε εγγύτερο προς τον στόχο σημείο, είτε για λόγους ελλιπών στοιχείων στοχοποίησης, είτε για αύξηση πιθανότητας να τον προσβάλλει σε πραγματικό χρόνο και όχι μετά από 1 ώρα πτήσης του πυραύλου; Ή μήπως για να φέρει λιγότερο φθηνά (μικρότερης εμβέλειας), αλλά περισσότερο φονικά όπλα (μεγαλύτερη κεφαλή) σε σχέση με τον στόχο που θα πλήξουν, πιο κοντά σε αυτόν;

  3. Σύμφωνα με το ακόλουθο link: «As noted by the USAF, OFP M7.2+ adds 42 major capability enhancements onto older model F-16s, including the Northrop Grumman AN/APG-83 active electronically scanned array (AESA) radar (deemed to be the top priority for Northern Command [USNORTHCOM]), the ability to employ the Lockheed Martin AGM-158B Joint Air-To-Surface Standoff Missile Extended Range (JASSM-ER) and latest variant Raytheon AIM-120D Advanced Medium-Range Air-to-Air Missile (AMRAAM)»
    και μιας που λεφτά δεν υπάρχουν, μήπως να επικεντρωνόμασταν στη φράση «…OFP M7.2+ adds 42 major capability enhancements onto older model F-16s, including the Northrop Grumman AN/APG-83 active electronically scanned array (AESA) radar…» για να δρομολογήσουμε καμιά αναβάθμιση στο software των δικών μας?

  4. Συμαντικό ότι το νέο λογισμικό να πιστοποιηθεί και η χρήση τουλάχιστον στα V οπλων, αν και σε πρώτη φάση δεν βλέπω να μπαίνουν στο οπλοστάσιο της ΠΑ, AGM-158B, AGM-88E, AIM-120D Advanced, NSM κλπ

    Ελπίζω να μην γίνει το ίδιο λάθος ακόμα μια φορά όπως και στα Mirage 2000-5Mk.2.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *