Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας των Φιλιππίνων «MaxDefense», η Ινδονησία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Ιαπωνία για τη ναυπήγηση 4-8 φρεγατών τύπου 30FFM κλάσης «Mogami» (σε ιαπωνική υπηρεσία). Σε περίπτωση συμφωνίας η ναυπήγηση θα γίνει στην Ινδονησία, από την PT PAL, με μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας από την Ιαπωνία. Οι διαπραγματεύσεις γίνονται στο πλαίσιο της συμφωνίας αμυντικής συνεργασίας που υπέγραψαν οι δύο χώρες λίγες ημέρες πριν. Οι φρεγάτες κλάσης «Mogami» ναυπηγούνται για το Ιαπωνικό Ναυτικό. Ήδη έχει εγκριθεί η ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων, ενώ έχει αποφασιστεί και η ναυπήγηση άλλων τεσσάρων, έναντι συνολικών απαιτήσεων για 22 φρεγάτες του τύπου μέχρι το 2032.

Τα πλοία έχουν τυπικό εκτόπισμα 3.900 τόνων ή 5.500 τόνων με πλήρη φόρτο. Έχουν μήκος 130 μέτρα και πλάτος 16 μέτρα. Ενσωματώνου σύστημα πρόωσης τύπου CODAG (Combined Diesel and Gas), με έναν αεροστρόβιλο κινητήρα MT-30 της Rolls-Royce και δύο πετρελαιοκινητήρες της γερμανικής MAN. Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνουν είναι οι 30+ κόμβοι (55+ χιλιόμετρα την ώρα). Οι 30FFM έχουν υποδομή μεταφοράς και υποστήριξης δύο ταχύπλοων σκαφών τύπου RHIB, δύο μη-επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (USV : Unmanned Surface Vehicle) και δύο (2) μη-επανδρωμένων υποβρυχίων σκαφών (UUV : Unmanned Underwater Vehicle). Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι μόλις 90 άτομα.

Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός των πλοίων αποτελείται από το ραντάρ τεχνολογίας AESA (Active Electronically Scanned Array) OPY-2, τον ηλεκτροπτικό/υπέρυθρο αισθητήρα OAX-3, σόναρ μεταβλητού βάθους (VDS : Variable Depth Sonar) και παθητικό συρόμενο σόναρ (TAS : Towed Array Sonar) OQQ-25, σόναρ εντοπισμού ναρκών OQQ-11, ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου και αναλώσιμων NOLQ-3E και σύστημα διαχείρισης μάχης OYQ-1. Ο οπλισμός του αποτελείται από ένα κύριο πυροβόλο τύπου Mk.45 Mod.4 των 127 χιλιοστών με κάνη μήκους 62 διαμετρημάτων (ρυθμός βολής: 16-20 βλήματα το λεπτό, μέγιστο βεληνεκές: 37 χιλιόμετρα με συμβατικά πυρομαχικά).

Εκτός του κύριου πυροβόλου τα πλοία ενσωματώνουν οκτώ βλήματα κατά πλοίων Type-17 μέγιστου βεληνεκούς 400 χιλιομέτρων, ένα σύστημα αυτοπροστασίας RAM, τορπιλοσωλήνες για τορπίλες Type-12, σύστημα κάθετης εκτόξευσης Mk.41 VLS με 16 κελιά για αντιαεροπορικά βλήματα (αμερικανικά SM-2, ESSM ή ιαπωνικά Type-03). Επίσης θα ενσωματώνει και δύο τηλεχειριζόμενους πύργους με πυροβόλα. Το κύριο ελικόπτερο θα είναι επιπέδου S-70 SeaHawk. Σύμφωνα με την αμυντική ιστοσελίδα «Navy Recognition», το κόστος του κάθε πλοίου, χωρίς τα όπλα και την υποστήριξη, είναι € 390 εκατομμύρια (σε τιμές 2017).

Comments

  1. Κοστίζει το τεράστιο ποσόν των 390 εκατομμυρίων ευρώ!
    Υπόψιν τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας είναι ακριβά.
    Παίρνουν υψηλούς μισθούς οι εργάτες και έχουν μεγάλο περιθώριο κέρδους.

  2. 390 εκατομμυρια ευρω οι Ιαπωνικες φρεγατες.

    Υπαρχει αλλη τετοια φρεγατα ποιοτητας με τοσο χαμηλο κοστος?

    Απαντηση

    ΝΑΙ, η Iver Huitfeldt / Arrowhead-140

    Με 320 εκατομμυρια οι Δανοι εφτιαξαν την Iver Huitfeldt μαζι με τα ηλεκτρονικα και τα οπλικα συστηματα, χωρις τους πυραυλους.

    Με 250 εκατομμυρια λιρες (300 εκατομμυρια ευρω) οι Βρετανοι ναυπηγουν τις Αrrowhead στην εκδοση Type-31.

    Οσο και να το ψαξουν μερικοι, σε Ιαπωνια, Κορεα, Ανταρτικη, φεγγαρι κτλ, η απαντηση ειναι μπροστα στα ματια μας.

    Arrowhead-140

  3. Οι ινδονήσιοι δεν θα αγοράζανε και είχαν σχεδόν κλείσει τις Iver Huitfeldt/Type-31 γιατί ήταν καλές και φτηνές?
    Γιατί πάνε τελικά σε γιαπωνέζικες? Μήπως οι Iver Huitfeldt/Type-31 δεν είναι τελικά ούτε τόσο φτηνές ούτε τόσο καλές?

    1. https://asiatimes.com/2021/04/indonesia-japan-on-verge-of-record-gunboat-deal/

      Indonesia had previously considered an order for six Danish Iver Huitfeldt-class frigates under a transfer-of-technology deal initially worth $720 million, but the sources indicate that Prabowo’s geopolitical thinking lies behind the switch to Japan.

      Geopolitka κριτήρια

      Οι Ινδονήσιοι έχουν τις ίδιες ανησυχίες με τους Ιάπωνες για τους Κινέζους

      Τι να τους κάνουν οι Δανοί??

      1. @CK
        Σε περίπτωση αντιπαράθεσης με τους κινέζους δεν θα τους πρόσφερε προστασία ούτε η Ιαπωνία,αφού δεν τα βγάζει πέρα η ίδια με την Κίνα και ζητάει προστασία απο ΗΠΑ, όπως και (σε συνέντευξη Ιάπωνα δημοσιογράφου με τον Πούτιν) εξηγήσεις για την θέση της Ρωσίας σε αυτή την περίπτωση, αλλά και γενικά.

        Ιστορικά πάντως δεν ειχαν σχέση φιλίας και συνεργασίας οι Ινδονήσιοι, ούτε με τους Ιάπωνες ούτε με τους αμερικανούς(που έχει σημάδια αφού λένε ότι ενδιαφέρονται για αμερικάνικα όπλα στα νέα πλοία που θέλουν να ναυπηγήσουν.

        «The history of relations between America and Indonesia has been anything but smooth. Indonesia’s founding president, Sukarno – flamboyant, narcissistic, gifted, and ultimately irresponsible – led Indonesia through the 1950s and early 1960s on a fateful political trajectory. Indonesia emerged from Dutch colonial control (and Japanese military occupation) with democratic, Western-oriented, political institutions.»

        https://thediplomat.com/2018/02/deepening-the-us-indonesian-strategic-partnership/

  4. https://www.janes.com/defence-news/news-detail/indonesia-shortlists-four-options-in-follow-on-to-sigma-10514-frigates

    Documents and information provided to Janes indicate that the four design options shortlisted are namely an improved variant of the SIGMA 10514 design from Dutch company Damen, the 30FFM class from Japanese shipbuilder Mitsui, the Bergamini (FREMM) class from Italian shipyard Fincantieri, and the Arrowhead 140 concept from a consortium led by Babcock.

    Και οι Ινδονήσιοι διαπραγμετεύονται!!!

    1. @ CK

      Θα κερδισουν οι Ιαπωνες το συμβολαιο πολυ απλα.

      Οχι επειδη ειναι οι καλυτεροι η οι φθηνοτεροι, αλλα επειδη εχουν πολλα εργαστασια στην Κινα και θελουν να τα μεταφερουν καπου αλλου στη ΝοτιοΑνατολικη Ασια λογω της επιθετικης πολιτικης της Κινας. Επομενως θα τα μεταφερουν η στο Βιετναμ, η τις Φιλιππινες, Ταυλανδη, η στην Ινδονησια κτλ.

      Και οι Ινδονησιοι θελουν να τα παρουν αυτοι. Τοσο απλα ειναι τα πραγματα.

      1. [email protected]
        Ότι σκέφτονται να μεταφέρουν παραγωγή σε άλλες ασιατικές χώρες ισχύει αλλά σχετίζεται προφανώς περισσότερο με άλλους λόγους παρά με την στάση της Κίνας για τα επίμαχα νησιά.
        Η Ιαπωνία έχει και μεγάλα εμπορικά/οικονομικά συμφέροντα στην Κίνα που δεν μπορεί να τα αγνοήσει, συνεπώς δεν την συμφέρει να σκέφτεται μόνο πολιτικά. Όπως δεν συμφέρει την Ευρώπη να σκέφτεται μόνο πολιτικά τις σχέσεις με την Τουρκία, για αυτό πήγε η πρόεδρος της ΕΕ Ursula von der Leyen στην Τουρκία, για συνομιλίες(που θα συζητηθούν οξ τελονειακες ελαφρύνσεις και άρση των περιορισμών βίζας) παρά που υπάρχει αντιπαράθεση σε πολλά σημεία.

        «China is Japan’s biggest trading partner under normal circumstances, but imports from China slumped by almost half in February as the disease shuttered factories, in turn starving Japanese manufacturers of necessary components.»

        https://auto.economictimes.indiatimes.com/news/industry/japan-to-fund-firms-to-shift-production-out-of-china/75053048

        1. Δες που πηγαινουν τα πραγματα.

          ΗΠΑ, Ιαπωνια, Κορεα και Ταιβαν ερχονται συνεχως σε μεγαλυτερη τριβη, και οταν υπαρχει μεγαλη τριβη μεταξυ δυο τεκτονικων πλακων ξερεις τι επακολουθει καποια στιγμη. Σεισμος.

          Οι Κινεζοι εστειλαν αρμαδα αεροπλανοφορου (Carrier Strike Group) αναμεσα στα Ιαπωνικα νησια πριν λιγες ημερες, και εκαναν τεραστια αεροναυτικη ασκηση περικυκλωσης της Ταιβαν.

          Οι Αμερικανοι σκεφτονται να κανουν μποικοταζ των χειμερινων αγωνων του Πεκινου το 2022.

          Οι Ιαπωνες, Ταιβανεζοι και Αμερικανοι εχουν ηδη πει τις επιχειρησεις τους να ετοιμαζονται για ενδεχομενα προβληματα, περιορισμους ακομη και αναχωρηση απο την Κινα. Το Βιετναμ και η Ινδονησια ειναι προφανεις επιλογες μετεγκαταστασης.

          1. Για να μην μιλησω για την πανδημια του κορωνοιου οπου πλεον διαπρεπεις επιστημονες βγαινουν συνεχως και μιλανε οτι ευθυνεται η Κινα καθως τους ξεφυγε ο ιος απο το βιολογικο εργαστηριο στη Γουχαν.

            Το συγκεκριμενο εργαστηριο ειχε κατηγορηθει πριν 3-4 χρονια οτι ειχε ελλειπεις μηχανισμους ασφαλειας, ενω η Κινα προσπαθησε να συγκαλυψει τις ευθυνες της, κρυβοντας πληροφοριες απο τον Παγκοσμιο Οργανισμο Υγειας. Oυτε καν την αλληλουχια DNA δεν εδωσαν, ουτε περισσοτερες πληροφοριες, ενω προφανως οι ιδιοι κατασκευασαν τον ιο στο εργαστηριο.

            Δειτε τo γραμμα που εστειλαν διακεκριμενοι επιστημονες που ειναι μελη του Π.Ο.Υ και που ζητουν την διερευνηση της πηγης του ιου και του ρολου της Κινας, και το οποιο δημοσιευσαν οι New York Times, Wall Street Journal, Le Monde πριν μερικες μερες.

            https://www.nytimes.com/2021/03/04/health/covid-virus-origins.html

            https://s.wsj.net/public/resources/documents/COVID%20OPEN%20LETTER%20FINAL%20030421%20(1).pdf

          2. Ασφαλώς παρακολουθώ την σκηνή και τα γεγονότα εντάσεων στην Ασία.
            Οι ανησυχίες των ΗΠΑ για την σημασία στα γεωπολιτικά και την θέση τους στην λίστα υπερδυνάμεων δεν είναι όμως το παν για την Ιαπωνία ούτε ο πρώτος καημός που έχουν οι Ιάπωνες(όσο και να χτυπιέται ο Μπάιντεν), αφού δεν μπορεί να αγνοήσει τον όγκο εμπορικών συναλλαγών που έχει με την Κίνα ο οποίος έχει ξεπεράσει πλέον τα 300 billion’s $ ετήσιος που είναι μεγαλύτερος απο αυτόν που έχει με τις ΗΠΑ και άλλες χώρες με σημαςία στην παγκόσμια οικονομία. Είναι πολλά τα χρήματα όπως και οι εκατοντάδες εκατ. potential customer‘s ιαπωνικών προϊόντων στην Κίνα που δρν μπορούν να αντισταθμιστούν με πελάτες απο ΗΠΑ. Υπάρχουν και άλλοι εξίσου σημαντικοί οικονομικοί παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη οι Ιάπωνες,αλλά δεν θέλω να ξεφύγω περισσότερο, αφού οι πληροφορίες υπάρχουν στο Ίντερνετ σε σχετικές αναφορές για τους νέους διαδρόμους του μεταξιού απο Ασία προς Ευρώπη(που είναι επίσης μεγαλύτερη απο τις ΗΠΑ αγορά για τους Ιάπωνες.

          3. Όσον αφορά αυτό με τον ιο που δήθεν ξέφυγε απο κινεζικό εργαστήριο έχει διαψευστεί πρόσφατα απο την WHO σε δυτικά ΜΜΕ και συντάσσεται πλέον στην σφαίρα προπαγάνδας και συνομωσιών των αμερικανών(που δεν έδωσαν και περαιτέρω πληροφορίες και εξηγήσεις για παράξενα γεγονότα στο αντίστοιχο εργαστήριο του αμερικανικού στρατού στο Φόρτ Ντέτρικ στην Μέριλαντ σε ανάλογα ερώτηματα που προέκυψαν). Ένα θέμα που δεν φαίνεται να έχει φτάσει στην Ελλάδα είναι και οι επιθέσεις με τα ξυλοκοπήματα αμερικανών πολιτών ασιατικής καταγωγής εντός των ΗΠΑ που ξεκίνησαν μετά απο τις επανειλλημένες αναφορές για «κινεζικό ιο» απο τον προηγούμενο πρόεδρο που έδωσε αέρα και στα ρατσιστικά πνεύματα στις ΗΠΑ.

          4. @ WTF

            Απλα αναπαραγεις την προπαγανδα της Κινας φιλε και δεν παρακολουθεις τα διεθνη ΜΜΕ. Φυσικα και προκειται για Κινεζικο ιο, ο οποιος υποτιθεται οτι ξεκινησε απο αγορα κρεατος 200 μετρα μακρυα απο το Ιολογικο εργαστηριο της Wuhan επιπεδου 4, για το οποιο ειχαν γινει καταγγελιες για ελλειπη μετρα ασφαλειας ηδη απο το 2018.

            Δες τι ειπε ο πρωην Διευθυντης του Αμερικανικου Κεντρου Αντιμετωπισης Ασθενειων (Center for Disease Control and Prevention) ο Robert Redfield πριν απο 10 ημερες στο CNN.

            «Former CDC director believes virus came from lab in China

            Former CDC Director Robert Redfield sits down with CNN’s Dr. Sanjay Gupta to discuss the pandemic and shares his opinion about the origin of the Covid-19 virus. « Source: CNN

            Τα ιδια ισχυριζονται επιστημονες επιδημιολογοι που ειναι εν ενεργεια Μελη του Παγκοσμιου Οργανισμου Υγειας, δεν τα γραφουν ασχετοι.
            Την επιστολη τη δημοσιευσαν πριν απο ενα μηνα το Wall Street Journal , New York Times, Le Monde κτλ, δεν την δημοσιευσαν τιποτα ασχετες φυλλαδες για να προκεται για θεωριες συνομωσιας.

            «Some Scientists Question W.H.O. Inquiry Into the Coronavirus Pandemic’s Origins
            Those who still suspect the outbreak in China may have been caused by a lab leak or accident are pressing for an independent investigation.»

            Επισης, την συνεντευξη του Jamie Metzl πριν απο μερικες εβδομαδες στον Joe Rogan την ειδες??? Για ριξε μια ματια ειτε στο youtube η το spotify.

            «Jamie Metzl is a member of the World Health Organization expert advisory committee on developing global standards for the governance and oversight of human genome editing and a former US National Security, State Department, Senate Foreign Relations Committee, and United Nations official.»

          5. @G_P
            Δεν αναπαράγω καμία προπαγάνδα των κινεζικών ΜΜΕ, εκτός αν θεωρείς το παρακάτω κινέζικο, αλλά δεν χάφτω και αμερικανική παπαρολολογία από συστημικά ΜΜΕ του Mainstream που λένε αυτά που συμφέρουν τους αμερικανούς, σαν αυτά που αναφέρεις ως πηγές αναφορών που θεωρείς και αξιόπιστα ανεξάρτητα μέσα για ενημέρωση.

            «The overall picture of the outbreak has not changed dramatically, said the head of the WHO team, Peter Ben Embarek, on Tuesday after almost a month of studies in the central Chinese city.

            Embarek rejected the hypothesis that the virus could have escaped from a laboratory such as the Institute of Virology in Wuhan. This is extremely unlikely and does not justify any further investigation. On the other hand, the possibility that the pathogen could be transmitted via frozen food should be investigated more closely.»

            https://m.tagesspiegel.de/wissen/nach-untersuchungen-in-wuhan-labor-als-quelle-des-coronavirus-extrem-unwahrscheinlich/26898396.html?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.de%2F

          6. @ WTF

            Μα καλα, ειναι ποτε δυνατον να πιστευεις αυτου του ειδους τις ανοησιες που λεει ο υπαλληλος του W. Η. Ο. απο την Κινα, οτι δηλαδη ΔΕΝ πρεπει να γινουν επιπλεον ερευνες στο Ιολογικο Ινστιτουτο της Γουχαν που βρισκεται 200 μετρα μακρυα απο εκει που ξεκινησε ο ιος? Αυτα ειναι εξωφρενικες ανοησιες. Τον χρηματισαν η τον απειλησαν και ειπε οτι ηθελαν οι Κινεζοι.

            Eιναι αντιστοιχες με το γνωστο «Αντισοβιετικο νεφος» που φωναζε o Ριζοσπαστης και το ΚΚΕ οταν εγινε εκρηξη του πυρηνικου αντιδραστηρα στο Τσερνομπιλ. Οταν ενα ολοκληρωτικο καθεστως λεει οτι κατι ΔΕΝ εγινε, τοτε να ξερεις οτι εγινε.

            Ποιο ειναι το πεδιο ερευνας του Ιολογικου Ινστιτουτου της Γουχαν? Οι κορωνοιοι.
            Ποσο μακρυα ειναι απο το επικεντρο της πανδημιας? 200-300 μετρα μακρυα
            Πως κρινονται τα μετρα ασφαλειας στο Ινστιτουτο? Ασχημα συμφωνα με τους Αμερικανους που εκαναν επιθεωρηση εκει το 2018.

            Πολλες συμπτωσεις μαζεμενες, δεν ειναι συμπτωση. Απλα τους ξεφυγε απο το εργαστηριο και προσπαθουν να το καλυψουν, γι αυτο και εξαφανησαν στοιχεια, εξαφανισαν δημοσιογραφους και οποιον πηγε να μιλησει για το θεμα.

            Και ο λογος ειναι απλος, εαν αποδειχθει οτι τους ξεφυγε και εκαναν συγκαληψη, θα τους ζητησουν να πληρωσουν οικονομικη αποζημιωση σε ολον τον πλανητη.

          7. @G_P
            Ο «υπάλληλος της WHO λέει ψέματα» αλλά η NYT και το CNN «ξέρουν και λένε πάντα μόνο την αλήθει». Μάλιστα.

            Ίσως να μη το αντιλαμβάνεσαι, αλλά αυτά που προβάλεις με αυτά που έγραψες, είναι ο ορισμός της αμερικανό-λαγνείας στην κυριολεξία που δεν παραπέμπει ούτε σε σοβαρότητα ούτε σε ανεξάρτητη σκέψη, και συνεπώς δεν μπορώ να τα πάρω στα σοβαρά.

  5. https://economico.gr/navmachia-ipa-gallias-gia-tis-fregates-tou-polemikou-naftikou-dynamiki-sfina-ton-amerikanon-ti-prosferei-kai-ti-zita-i-ouasigkton-gia-tis-tesseris/
    Η «ναυμαχία» είναι μακρά, πολυμερής και σκληρή αλλά, πλην θεαματικού απροόπτου, φαίνεται να καταλήγει σε μονομαχία μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Γαλλίας. «Ναυμαχία» ΗΠΑ –Γαλλίας για τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού – Δυναμική «σφήνα» των Αμερικανών – Τι προσφέρει και τι ζητά η Ουάσιγκτον για τις τέσσερις MMSC

    Εκλεισαν μάλλον τα αμερικάνικα μπρίκια.
    Ο κυριότερος «επιχειρησιακός» λόγος ήταν μάλλον αυτός. (LoL)

    Το αντίτιμο και αντάλλαγμα που ζητείται γι αυτή την προσφορά είναι αναμενόμενο και δεν προκαλεί έκπληξη στην Αθήνα: Ζητείται η συμμετοχή αμερικανών επενδυτών στην εξυγίανση και αναμόρφωση των ελληνικών ναυπηγείων.

    Είναι γνωστή η επιδίωξη της Ουάσιγκτον, άλλωστε, για την δημιουργία ναυπηγοεπισκευαστικού κέντρου στην Ελλάδα, όχι μόνο για τη ναυπήγηση πολεμικών πλοίων αλλά και για συντήρηση κι επισκευές του αμερικανικού στόλου, καθώς και για την υποστήριξη των πλοίων που μεταφέρουν αμερικανικό φυσικό αέριο προς την Ευρώπη, τα Βαλκάνια και την Αφρική.

    1. @ Sapionderonga

      Μεχρι να πεσουν οι υπογραφες ο καθενας μπορει να πιστευει οτι θελει.
      Ετσι και εγω εχω την αισθηση απο τις 25 Μαρτιου, οτι οι Arrowhead 140
      ειναι ηδη συμφωνημενες.
      Το ανθρωπακι μπορει να κανει τα τσαλιμια του, αλλα
      αυτο ειναι πανω απο το χερι του.

      1. Και εγω αυτο πιστευω, οτι θα παρουμε Αrrowhead-140.

        Για να ερθουν οι Αγγλοι πρωτοι-πρωτοι και να καταθεσουν προταση, σημαινει μονο ενα πραγμα, οτι εχουν προσφορα που καλυπτει τα παντα, οτι θελει το ΠΝ. Δεν χρειαζεταιν να διαπραγματευουν η να συζητησουν οτιδηποτε επιπλεον, η προσφορα καλυπτει τα παντα.

        Μακαρι να κερδισουν οι Βρετανοι μπας και αποκτησουμε μακραν το ΚΑΛΥΤΕΡΟ πλοιο για το ΠΝ.

    2. «οι διπλωματικές και στρατιωτικές επαφές με το Παρίσι έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα με διαύλους που έχει ενεργοποιήσει προσωπικά ο Γάλλος πρόεδρος Εμμανουέλ Μακρόν.»

      Καταλαβαίνουμε τι φάπα έχει να πέσει όταν τάζεις στους πάντες τα πάντα…

  6. https://news.usni.org/2021/04/05/navy-struggling-to-modernize-aging-cruiser-fleet-as-tight-budgets-push-pentagon-to-shed-legacy-platforms

    Θέε μου σώσε μας.
    Αν μας δώσουν ενα σαπιοντερόγκα δώρο καταστραφήκαμε, αν μας δώσουν 2 καλύτερα να παραδοθούμε απο τώρα στους τούρκους.
    Τα μισά κύρια συστήματα σε 2 «πλοία» σαπάκια υπολειτουργούν εδώ και 5 χρόνια, και δεν μπορούν να τα επαναφέρουν.
    Το τεχνικό προσωπικό των ναυπηγείων σήκωσε τα χέρια ψηλά.

    1. @ Sapionderonga

      Προφανως ΔΕΝ ακουσες τη συνεντευξη του ναυαρχου Χρηστιδη που ειχε συζητησει στο παρελθον την αποκτηση των Ticonderoga.

      30 εκατομμυρια το χρονο το ελαχιστο χρειαζεται ενα πλοιο οπως το Ticonderoga για να λειτουργησει. Επομενως τα δυο πλοια χρειαζονται τουλαχιστον 60 εκατομμυρια τον χρονο.

      Ο προυπολογισμος του ΠΝ ειναι μονο 50 εκατομμυρια, ειναι σχεδον αδυνατο να παρουν τα συγκεκριμενα.

  7. Αφού ειναι σχεδόν σίγουρη η αγορά των mmsc θα ήθελα να κάνω μια ηλίθια ερώτηση . Πόσες σειρές κουπιά θα έχει η κάθε πλευρά αν θα περιλαμβάνει και τυμπανιστή για να ξέρω τι πλήρωμα θα έχει .Αυτά και εις άλλα με υγεία . Α! Τελειώνοντας να δώσω τα εύσημα μου σε αυτούς που θα υπογραψουν

  8. Τα βλεπω σουβλερα ,δηλαδη ενω εχουν μεγάλο μήκος δεν έχουν ανάλογο πλάτος όπως τα ευρωπαϊκά .Επισης ηλεκτρική πρόωση δεν βλέπω

    1. Το πλάτος είναι 16 μέτρα, δεν είναι λίγο. Ακολουθούν πιο κλασσική γραμμή όπως οι «S» (130μ. μήκος – 14,4μ. πλάτος) οι οποίες έχουν εξαίρετες ναυτικές ικανότητες.

      1. Μιλάμε για αυτό που λέγεται : fineness ratio
        Λόγος μήκους προς μέγιστο πλάτος:
        In naval architecture and aerospace engineering, the fineness ratio is the ratio of the length of a body to its maximum width
        Όσο πιο μεγάλη τιμή έχει τόσο πιο μικρή είναι η υδροδυναμική αντίσταση
        του πλοίου
        The drag coefficient monotonically decreases as the fineness ratio increases
        Από MEKO S και [email protected] υπολογίστε ποιο πλοίο έχει τo to xamilotero fineness ratio!!

        1. Παίζει ρόλο και το σχέδιο πλώρης στην υδροδυναμική αντίσταση, η αντιστραμένη πλώρη χάνει/υστερεί μεν στο σημείο πλευστότητας υπερτερεί όμως στο σημείο ΥΑ που σημάνει ότι χρειάζεται λιγότερη ισχύ στο προωστικό σύστημα με συνέπεια να γίνεται οικονομία στη κατανάλωση που έχει επίσης μεγάλη σημασία στα έξοδα λειτουργείας ενός πλοίου.

          «Inverted bows maximize the length of waterline and hence the hull speed, and have often better hydrodynamic drag than ordinary bows.»

          1. @ WTF

            Εχεις δει πολλα συγχρονα πολεμικα σκαφη σε υπηρεσια με αντιστραμμενη πλωρη?

            Για να μην υπαρχει κανενα σε υπηρεσια, τοτε καποιο προβλημα εχει αυτη η σχεδιαση.

          2. @WTF
            Inverted bow: Μειωμένη υδροδυναμική αντίσταση στη περιοχή της πλώρης
            Το fineness ratio είναι για όλο το μήκος του πλοίου

          3. @CK
            Αμφισβήτησα εγώ πουθενά αυτό που παρατήρησες για την αναλογία μήκους-πλάτους;

            @G_P
            Οι μηχανικοί και επιστήμονες που συμμετείχαν στην σχεδίαση της γαλλικής φρεγάτας και του αμερικανικού Zumwalt θα ξέρουν προφανώς περισσότερα από εσένα, αλλιώς τα πλοία δεν θα έφταναν σε στάδιο να ναυπηγηθούν, αλλά θα παρέμειναν πρότζεκτ στα χαρτιά.
            Όταν πέσει το πρώτο γαλλικό πλοίο στο νερό θα δείξει αν είναι όλοι αυτοί άσχετοι, η αν πειραματίζονται και αν σχεδιάζουν με σοβαρότητα.
            Πρέπει να περιμένουμε όμως λίγο, και όχι να προεξοφλούμε εξελίξεις χωρίς να έχουμε τις απαραίτητες γνώσεις η περισσότερες πληροφορίες και σχετική αξιόπιστη ενημέρωση.

          4. @ WTF

            Τα Zumwalt τα εχουν για μοστρα στο ναυσταθμο οι Αμερικανοι.

            Οι Γαλλοι σιγουρα εκαναν μοντελισμο, αλλα μονο οταν ναυπηγησουν το πλοιο και το φορτωσουν με ηλεκτρονικα και οπλα και τελειωσουν τις θαλασσιες δοκιμες θα ξερουν στα σιγουρα τις επιδοσεις του πλοιου.

            Αλλο μοντελισμος, αλλο πραγματικοτητα.

          5. @G_P
            Μερικοί μπορεί να πιστεύουν ότι οι ΗΠΑ ξόδεψαν μερικά billion’s για να φτιάξουν 3 πλοία για στήσιμο στο Intrepid Sea, Air & Space Museum στην NYC, αλλά ακόμα και αυτοί δεν έχουν πλέον αυτά τα περιθώρια,επειδή οι αποτυχίες της ΛΜ(F-35/LCS) όπως και οι πόλεμοι στα μέτωπα που έχουν ανοίξει σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη ροκανίζουν τους προϋπολογισμούς για το πεντάγωνο πιο γρήγορα απο τα ορθόπτερα τις σοδειές μεγάλων εκτάσεων.

            Όσον αφορά τον μοντελισμό πλοίων, είναι μάλλον αντικείμενο με το οποίο ασχολούνται περισσότερο στην Ελλάδα παρά στην Γαλλία, αφού η δεύτερη έχει ναυπηγεία που ναυπηγούν συνεχόμενα πλοία για πελάτες στην Γαλλία και το εξωτερικό(μέχρι και στις ΗΠΑ που επέλεξαν το Γάλλο ιταλικό σχέδιο για το πρόγραμμα νέας φρεγάτας), ενώ η πρώτη περιορίζεται σε μικρότερα πλωτά μέσα που δεν τα λες και πλοία για το ναυτικό. Αυτή είναι νομίζω η πραγματικότητα σε μια σύντομη περιγραφή.

        2. Είπαμε οι S!
          Για την ανάστροφη πλώρη στο έχω γράψει αλλιώς δεν έμπαινε
          ο τεράστιος ιστός με το ραντάρ σε τόσο μικρού μήκους πλοίου.

  9. Εγω σας τα ελεγα απο την αρχη: ΑπωΑνατολικο σκαρι με δυτικα συστηματα και οπλα ✌
    KDX IIa οπως ειχε προταθει στην Ινδια

  10. Γράψτε λάθος.
    Μέσα στο 2021 θα πάρουμε σαπιοντερόγκα είναι σε άριστη κατάσταση και θα έχουν και Tomahawk.

    Tην ίδια ώρα οι Αμερικανοί δίνουν ως ενδιάμεση λύση στην Ελλάδα τα Ticonderoga, τα οποία θεωρούνται «απόλυτα πλοία με τρομερή ισχύ πυρός», που αλλάζουν για τουλάχιστον δέκα χρόνια τις ισορροπίες στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

    Τα 9.300 τόνων πλοία, με τα 122 κελιά για πυραύλους αποτελέσουν «game changer» για τις ισορροπίες με την Τουρκία.

    Το Πολεμικό Ναυτιό των ΗΠΑ θα αποσύρει τέσσερα Tico μέσα στο 2021 ενώ σύμφωνα με πληροφορίες οι ΗΠΑ αποδεσμεύουν και την πώληση των πυραύλων Tomahawk, εμβέλειας 1.000 χιλιομέτρων – αντίστοιχων δηλαδή των γαλλικής κατασκευής NAVAL SCALP.

      1. Σπορ-τάιμ.
        Εγγύηση στη πληροφόρηση!
        Τα σαπιοντερόγκα αποσύρονται τελος το 2022 εμείς κατ αυτούς θα τα πάρουμε το 2021 Και με Tomahawk. Αδιαπραγμάτευτο αυτό. (LoL)
        Θυμάσαι που είχαν πει τους mdcn πυράυλους αεράμυνας περιοχής?
        Τους μπερδέψαν με τους Aster30 οι άσχετοι.
        Κοίτα ένα φρέσκο «μαργαριτάρι» χτεσινό.

        «H προοπτική αγοράς από την Ελλάδα 20 F-35 αξίας 1,3 δισ. ευρώ (σ.σ. χωρίς τα όπλα τους) αλλάζει σημαντικά τις ισορροπίες και τα βάρη στο εξοπλιστικό πρόγραμμα που σχεδιάζουν στο ΓΕΕΘΑ.»

        1,3 δις θα μας κοστίσουν 20F-35 με όλες τις υποδομες,εκπαίδευση κτλ κλτ (χωρίς τα όπλα τους).
        Είδες πόσο σχετικοί είναι με τα κόστη?
        Κάποιος να τους απαγορέυσει να έχουν αμυντική στήλη αν είναι δυνατόν παρακαλώ.
        Εκτός αν το κάνουν για χιούμορ.

  11. Είπαμε πως τώρα γράφω ένα προσχέδιο προμελέτης για την θεωρητική τοποθέτηση 4 ραντάρ σε μια φρεγάτα S.
    Όπως έχω εξηγήσει τα προβλήματα του τεράστιου ιστού με τα 4 AESA Fixed Panel ραντάρ είναι πολλά.

    Η τοποθέτηση του ραντάρ ψηλά στον ιστό μας εξασφαλίζει τα 30-40 χιλιόμετρα αποκάλυψη χαμηλά ιπτάμενων πυραύλων. Μια μικρή απόσταση για να μπορέσεις να αντιδράσεις όπως πρέπει. Ας μην ξεχνάμε πως οι πύραυλοι επιφανείας πετούν με 0,82+ Max μια ταχύτητα της τάξης των 1.000+ χιλιομέτρων της ώρα. Δηλαδή ένας πύραυλος σε ένα δευτερόλεπτο έχει διανύσει 280-300 μέτρα. Πως είσαι σίγουρος πως με ένα ραντάρ και με ένα ΜΚ-41 τοποθετημένο στην πλώρη. Θα αντεπεξέλθεις σε μια μαζική εξαπολύσει πυραύλων εναντίων του πλοίου;

    Κάποιοι ξεχνούν τους νέους πυραύλους που πετούν σε μεγάλα ύψη τρέχουν όμως με 3+ μαχ. Εμείς στο πόνημα μας αυτό που θα έχουμε σε ένα πλοίο δυο ξεχωριστά ραντάρ και δυο ξεχωριστά συστήματα πυραύλων. Όλα παίζουν για την επιβίωση, η κατεύθυνση των ραντάρ και η μετάδοση στοιχείων σε πυραύλους και ο ρυθμός βολής το εκτοξευτή. Πλοία με ένα μόνο ραντάρ και με έναν μόνο εκτοξευτή θα έχουν μεγάλο πρόβλημα επιβίωσης. Δυστυχώς όμως έτσι τα βγάζουν τα πλοία σήμερα τα περισσότερα ειδικά οι Γάλλοι.

    Τα 4 ραντάρ στον τεράστιο ιστό μπαίνουν χαμηλά λόγο του βάρους του τεράστιου ιστού. Τι να το κάνω εγώ το να έχουν εμβέλεια τα 300+ χιλιόμετρα, σε χαμηλό ύψος σε πόση απόσταση μπορούν να εντοπίσουν έναν πύραυλο; Μήπως στα 25 χιλιόμετρα; Εδώ παλεύουμε να βάλουμε ακόμα ποιο ψηλά τον ιστό για να κερδίσουμε μερικά χιλιόμετρα και οι ξύπνιοι τα βάζουν όλο χαμηλότερα.

    Για τα προβλήματα εντοπισμού βλημάτων πυροβολικού τα έχω αναφέρει. Το πλοίο πρέπει να έχει την δυνατότητα να εντοπίζει τα βλήματα πυροβολικού των 155 χιλιοστών και των 127 χιλιοστών και να έχει τα κατάλληλα οπλικά συστήματα για να τα καταστρέφει. Ένα βομβιδοφόρο βλήμα να σκάσει στο κατάλληλο ύψος επάνω σε μια φρεγάτα, έχασες της κεραίες των ραντάρ και όλα τα συστήματα επικοινωνίας. Ακόμα και αν έχει πυροσωλήνα προσέγγισης και σου σκάσει στον αέρα στα 30 μέτρα ύψος το ίδιο θα πάθεις.

    Προσωπικά το λέω ευθέως πλοία με μόνο ένα ραντάρ και με μόνο ένα σύνολο κελιών πυραύλων είναι τελείως ακατάλληλο για εμάς. Φτάσαμε να ασχολούμαστε με το πόσους πυραύλους μπορεί να κατευθύνει ένα πάνελ ραντάρ και ποιος είναι ο ρυθμός εκτοξεύσεις των πυραύλων. Την στιγμή που δεν ξέρουμε τα βασικά και συζητάμε για πυραύλους και λέμε ρίξε και ξέχασε με ξενικούς όρους πάντα.
    Ξέρουμε τι συμβαίνει και πως δουλεύει το ραντάρ; Όχι! Ξέρουμε τι γίνετε σε υψηλό κυματισμό στο ραντάρ; Όχι! ναι μωρέ έχει ηλεκτρονική σταθεροποίηση και είναι εντάξει πιάνει τα πάντα! Να δεις στην οθόνη να χάνει τον στόχο για μερικά δευτερόλεπτα για να καταλάβεις επιτέλους τι μπαρούφες λες. Η μηχανική σταθεροποίηση με την ηλεκτρονική μαζί τοποθετημένες σε ένα ραντάρ, μου δίνουν καλύτερα αποτελέσματα. Το ραντάρ άμα αλλάζει πορεία ο στόχος στέλνει της διορθώσεις στον πύραυλο. Ποιος σας είπε πως συνεχώς εκτοξεύεις πυραύλους, πολυβόλο έχεις και ρίχνεις;

    Όταν λέμε ότι μπορεί να κατευθύνει 8 πυραύλους ένα ραντάρ αυτό μπορεί να κάνει. Το θέμα είναι πόσοι πύραυλοι μπορεί να κατευθύνει το ένα πάνελ 4 ή 8. Άμα έχει υψηλό κυματισμό χάνεις για μερικά δευτερόλεπτα τον στόχο. Το ραντάρ επειδή είναι στο αυτόματο μεταδίδει πάλι τα στοιχεία στον πύραυλο. Γιατί οι ενεργητικές κεφαλές των πυραύλων έχουν μικρή εμβέλεια. Σε περίπτωση πολέμου που θα έχουν ανοίξει τους παρεμβολείς ο εχθρός, να δω τι θα δεις και πόσους στόχους λάθος θα δει το ραντάρ στιγμιαία όμως. Η παρεμβολή είναι να σου στέλνουν πίσω σήμα που μιμείται την επιστροφή σήματος του ραντάρ που έχεις. Σε περίπτωση υψηλού κυματισμού που χάσει τον στόχο το ραντάρ η πιθανότητα λάθους είναι μεγάλη. Δηλαδή να δώσει λάθος στοιχεία στον πύραυλο.

    Ας σοβαρευτούμε επιτέλους και όποιος ξέρει πραγματικά να γράψει και να τα δημοσιεύσει αυτά το σαιτ
    Δικαίος Γεώργιος ο γνωστός Μικρός Ήρωας Ηλεκτρονικός.

      1. Την μια κεραία δυο θέλω όχι 4!
        Τι σε πειράζει να έχεις και τα δυο;
        Διάβασες τα προβλήματα;
        Κατάλαβες τι έγραψα;

        Αν ήξερες πόσο ζυγίζει ο τεράστιος ιστός και τι προβλήματα δημιουργεί
        δεν θα το συζητούσες κάν.
        Σου έγραψα πόσο χαμηλά μπαίνει δεν χάνεις στα χαμηλά ύψη;
        Τι να γράψω για ρυθμούς εκτόξευσης των πυραύλων;

        Δεν θα βάλω 4 πάνελ δεν με ενδιαφέρει βρήκα άλλη λύση.
        Ακόμα και στα σαράβαλα S μπαίνει αυτή η εφαρμογή.

          1. 4 χωριστά δυο περιστρεφόμενα και δυο πάνελ που να στρίβουν
            στην απειλή.
            Όχι ενωμένα δεν γίνετε και δεν συμφέρει.
            Μπαίνουν στης S πάντως και τα 4 με ευκολία.
            Ιστός με 4 τόσο μεγάλος όχι δεν μπαίνει.

            Τα προβλήματα τα διάβασες;

          2. Ο λάος έχει μια παροιμία, έλα παππού να σου δείξω τ αμπέλια…

            Μηχανολογικά αυτά τα πράγματα πολύ απλά δεν γίνονται. δεν μπορείς να στρίβεις 5+ τόνους και αστραπιαία αλλά και με ακρίβεια. Η κίνηση του ιστού με τα fixed panel διορθώνεται αντλώντας δεδομένα από την κίνηση του πλοίου. Ο λόγος που μπορεί να γίνει διορθώσει είναι ότι η κίνηση είναι εντελώς προβλέψιμη. Από την άλλη ο περιστροφικός μηχανισμός θα «χάνει», οπότε δεν μπορεί να συνδυάσεις αξιόπιστα το σήμα από τα πάνελ δεν θα έχουν σταθερή θέση σε σχέση με τους κύριους άξονες του πλοίου. Αν χάσεις μια μοίρα, στα 100χλμ χάνεις περίπου 1750 μέτρα

          3. Γίνετε 2 τόνοι είναι όχι 5!

            Τα περιστροφικά πιάνουν τον στόχο μετά τον βλέπεις με τα
            2 ξεχωριστά πάνελ και ρίχνεις.

            Τα περιστροφικά είναι για εντοπισμό
            τα πάνελ είναι για στοχοποίηση και βολή.

            Βάζουμε από δυο αν χτυπηθεί ο ένας ιστός έχεις
            τον άλλον.
            Βάζουμε ξεχωριστά κελιά πυραύλων εμπρός και στην μέση.

          4. dk το πως γίνετε τα ξέρω με απλό τρόπο θα σας τα πω:
            Ηλεκτρονικά προσπαθεί να κρατήσει μέρος της δέσμης
            και να εμφανίσει τα στοιχεία στην οθόνη.

            Εγώ έχω μια απορία και θα μου την λύσεις:
            Αφού ξέρεις την γωνία κατόπευσης του ραντάρ πόσες
            δηλαδή μοίρες βλέπει προς τα κάτω, τι θα γίνει αν η γωνία
            του πλοίου είναι μεγαλύτερη προς τα επάνω;

            Θα χάσεις ναι ή όχι τον στόχο;

            Και επειδή δεν κατάλαβες η γωνία κατόπευσης είναι -20 μοίρες.
            Όταν σηκωθεί το πλοίο στο κύμα και έχει παραπάνω από 20
            μοίρες κλήση θα χάσεις ναι ή όχι τον στόχο στα χαμηλά ύψη;

            Να δεις και να μου εξηγήσεις τι γίνετε σε συνεχείς στροφές
            με κυματισμό και στο άλλο που σου έγραψα.

            Θα παρακαλέσω να καταλάβετε πως δεν σας κάνω τον
            έξυπνο έγραψα για 7 μποφόρ δύναμη αέρα.

    1. Έχεις δίκιο για το ύψος και το βάρος των ραντάρ και αυτός είναι ένας λόγος που τα πλοία γίνονται μεγαλύτερα, είχα γράψει ότι το τ45 έχει το ραντάρ περιστροφικό για να μπορεί να είναι ψηλά στα 40 μέτρα για να έχει μακριά τον ορίζοντα του ραντάρ και να βλέπει για παράδειγμα τον exocet στα 35 μέτρα και ο CK επιβεβαίωσε με δικούς του υπολογισμούς στα 34 μέτρα. Όμως οι πύραυλοι δεν κατευθύνονται συνεχώς γίνεται uplink των νέων δεδομένων και ο αυτόματος πιλότος καθορίζει την πορεία. Σε βίντεο είχα δει τον εκπρόσωπο της Saab να λέει ότι ένα βασικό πλεονέκτημα του Ceros είναι στη καλή σταθεροποίηση όμως η saab κατασκευάζει και 4Fp ραντάρ που είναι το πιο ελαφρύ στην κατηγορία του και μπαίνει και σε πλοία με 16 μέτρα πλάτος όπως τα φιλανδικά και θα μπορούσε να μπει και στις meko στην αναβάθμιση, άλλωστε οι πύραυλοι έχουν σήμερα ενεργή καθοδήγηση στην κρίσιμη τερματική φάση η αισθητήρα υπέρυθρης ακτινοβολίας και δεν επηρεάζονται από τους κυματισμούς και αυτή η καθοδήγηση είναι απαραίτητη για να διευρύνει την ζώνη εμπλοκής σε χαμηλά ύψη που δεν καλύπτονται από το ραντάρ του πλοίου, ένα αεροπλάνο μπορεί να είναι ορατό από το ραντάρ του πλοίου στην τερματική φάση όμως μπορεί να μην ορατό γιατί πετάει σε χαμηλότερο ύψος.

        1. Όσο για το άλλο που με ρωτούσες χθες για τα ορφανά κελιά
          έφριξα όταν διάβασα τιμές των 8 εκατομμυρίων το ένα.!

          Θέλεις σου λέει θα σε σφάξω μονοπόλιο είμαι όπως η THALES.

          Η πρώτη ιδέα ξεκίνησε με αφορμή την είδηση των 17 ραντάρ για την Σλοβενία.
          Κόστος μόνο 8,7 εκατομμύρια γιατί να μην τα βάλω στα πλοία.
          Από εκεί και πέρα έχουν γίνει πολλές αλλαγές σταδιακά για να
          φτάσω εδώ που είμαι τώρα.

          Δεν το είχα σκεφτεί παλιότερα και εμένα δεν μου άρεσε ο τεράστιος ιστός
          με τα 4 πάνελ αλλά τι να έλεγα όταν δεν είχα λύση;

          Συνεχώς βελτιώνω την ιδέα δεν βάζω μόνο τα ραντάρ και κάνω υπολογισμούς
          μόνο για τα ραντάρ. Πρέπει να λύσω όλα τα προβλήματα τοποθέτησης και
          των άλλων συστημάτων και όπλων.

          Έχω καταλήξει σχεδόν σε όλα.
          Μετά θα εφαρμόσω την ιδέα σε μεγαλύτερου μεγέθους πλοία.

          Πάντως δεν χρειάζεσαι μεγάλο πλάτος για να τοποθετηθούν τα ραντάρ.

      1. Για τους πυραύλους στο έγραψα και εγώ μόνο αν αλλάξει πορεία ο στόχος.
        Τι γίνετε όμως αν έχουμε 7 μποφόρ;
        Ποιος γράφει για αυτό;
        Ποιος γράφει αν το πλοίο ταξιδεύει με 5,5 μποφόρ που να το χτυπά
        το κύμα στης 35 μοίρες τι γίνετε στο ραντάρ;

        Όσο για την ανίχνευση τα 2 πάνελ ραντάρ που βάζω έχουν 120 μοίρες τόξο και βλέπουν κάτω -20
        μοίρες ψάξε και βρες πόσα έχουν τα 4 σταθερά πάνελ;

        1. @ ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ

          Φιλε, σου το εχω ξαναπει. Χανεις το χρονο σου με αυτο το ζητημα καθως κανενας δεν θα ασχοληθει με αυτα που γραφεις. Αδικος κοπος και χρονος.

          Εκτος και αν εχεις δικο σου ναυπηγειο για να τα φτιαξεις ολα αυτα που λες. Ειναι ποτε δυνατον να ερθει η Damen και να φτιαξει την ιδεα σου?

          Ασχολησου καλυτερα με μικροτερα συστηματα, drones για αναγνωριση η και για προσβολη στοχων (π.χ. αρματα μαχης) κτλ των 200-300 ευρω που μπορεις να τα φτιαξεις ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ στο σπιτι σου και να τα παρουσιασεις. Εφοσον μπορουν ανταρτες στη Συρια και τη Λιβυη, μπορεις και εσυ.

          1. Εγώ κάνω μελέτες για να απασχολώ το μυαλό μου
            πάνω από 1000 μελέτες έχω όχι μια.

            Και άλλες τόσες πατέντες.

            Έχεις δίκιο σε αυτό κανείς δεν ασχολείται γιατί;
            Γιατί μας κυνήγησαν ανελέητα οι από πάνω.
            Όχι τώρα εδώ και παραπάνω από 30 χρόνια το κάνουν αυτό.

            Να σου περιγράψω ιστορίες στο πεδίο βολής όταν δοκίμαζε η
            ΑΛΦΑ των ρυμουλκούμενο εκτοξευτεί ρουκετών με 6Χ7 42 ρουκέτες.
            Την ίδια περίοδο ο εκτοξευτής των τούρκων είχε 40 ρουκέτες των 2,75 ιντσών
            και υπέρ διπλάσιο βάρος.
            Όπως οι Τούρκοι κατασκεύασαν 40 και έφτιαξαν εργοστάσιο παραγωγής
            ρουκετών στην Τουρκία.

            Στην Ελλάδα δεν φτιάξαμε εργοστάσιο ρουκετών μας το είχαν προτείνει οι
            Αμερικάνοι να μας το φτιάξουν και κλείσαμε την ΑΛΦΑ γιατί;
            Είχε το θράσος να κατασκευάσει σκελετό επιθετικού ελικοπτέρου!
            Ναι είχε φτιάξει τον τρίτο σκελετό και ήταν έτοιμος να μπει επάνω
            κινητήρας και να πετάξει!

            Στο πεδίο βολής έδωσαν σάπιες ρουκέτες αλλά το διαβολομηχάνημα
            δεν ανατινάχτηκε και δεν έχασε ούτε σε μια βολή τον στόχο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *