Τις δυνατότητες εποικοδομητικής συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας αναδεικνύει με συνέντευξή του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο αναπληρωτής Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας Θάνος Ντόκος, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «είναι καιρός» να στραφούν οι δύο χώρες από τις διμερείς διαφορές στα κοινά προβλήματα και συμφέροντα και να υιοθετήσουν μια θετική ατζέντα. Παράλληλα, θέτει το πλαίσιο των ελληνικών θέσεων για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις στο Αιγαίο, την Α. Μεσόγειο και το Κυπριακό, ενώ ειδικά για τις συνεργασίες στην Α. Μεσόγειο κάνει λόγο για απουσία της Τουρκίας, χαρακτηρίζοντάς την «μη φυσιολογική κατάσταση» αν και αναπόφευκτη λόγω τουρκικής συμπεριφοράς.

Ο κ. Ντόκος χαρακτηρίζει «καλοδεχούμενη» την πρόσφατη τοποθέτηση του Τούρκου πρεσβευτή στην Αθήνα, σε συνέντευξή του σε κυριακάτικη εφημερίδα, ότι «η Τουρκία δεν είναι αναθεωρητική και επεκτατική χώρα». Και ζητάει από τις δύο χώρες «να δουν πιο ζεστά το ζήτημα των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης» για την αποφυγή θερμού επεισοδίου στο Αιγαίο».

Τέλος ο κ. Ντόκος θεωρεί δυνατή την ενίσχυση της συνεργασίας Τουρκίας- ΕΕ σε τομείς κοινού ενδιαφέροντος, με παράλληλη συνέχιση των ενταξιακών διαπραγματεύσεων, υπό την προϋπόθεση ενός ειλικρινούς διαλόγου, καθώς και της υιοθέτησης και εφαρμογής ενός αποδεκτού κώδικα συμπεριφοράς.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του αναπληρωτή Συμβούλου Εθνικής Ασφάλειας Θάνου Ντόκου στην Νίνα Μελισόβα για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Πώς ερμηνεύετε τις τουρκικές δηλώσεις περί αναθεώρησης της συνθήκης της Λοζάνης;

Πιθανόν οι αρχικές αναφορές στη Συνθήκη της Λοζάνης να οφείλονταν στις ανησυχίες της Τουρκίας περί εδαφικών αλλαγών στα ανατολικά σύνορα της, ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης στη Συρία και της αστάθειας στην ευρύτερη περιοχή. Ωστόσο, οι συχνές δηλώσεις υψηλόβαθμων Τούρκων αξιωματούχων περί «επικαιροποίησης» της Συνθήκης, ακόμη και αν έγιναν για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης, προκάλεσαν δικαιολογημένη ανησυχία στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, είναι ιδιαιτέρως καλοδεχούμενη η ξεκάθαρη τοποθέτηση του Τούρκου πρεσβευτή στην Αθήνα (βλ. συνέντευξη στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 28/10/2019), ότι η Τουρκία δεν είναι αναθεωρητική και επεκτατική χώρα. Βεβαίως, οι δηλώσεις πρέπει να συνοδεύονται και από ανάλογη συμπεριφορά επί του πεδίου και εδώ υπάρχουν σημαντικά ζητήματα όσον αφορά στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Όσον αφορά στο ευαίσθητο ζήτημα της μουσουλμανικής μειονότητας, ασφαλώς υπάρχουν σχετικές προβλέψεις στη Συνθήκη της Λοζάνης, τις οποίες η Ελλάδα λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη και εφαρμόζει. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι πρόκειται για Έλληνες πολίτες και αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα και υποχρέωση της ελληνικής Πολιτείας να θεραπεύει τυχόν προβλήματα. Τη συνεχιζόμενη προσπάθεια ανάπτυξης αυτής της ακριτικής περιοχής, προς όφελος όλων των κατοίκων, μουσουλμάνων και χριστιανών, θα βοηθούσε ένας λιγότερο παρεμβατικός και πιο εποικοδομητικός ρόλος της τοπικής διπλωματικής αρχής ενδιαφερόμενης χώρας. Θα ήταν επίσης καλοδεχούμενη η συνέχιση της προσπάθειας βελτίωσης της στάσης του τουρκικού κράτους έναντι της ιδιαίτερα ταλαιπωρημένης ελληνικής μειονότητας.

Ανησυχείτε για το ενδεχόμενο θερμού επεισοδίου ή και στρατιωτικής σύγκρουσής;

Ο μεγάλος αριθμός καθημερινών επεισοδίων στον αέρα και τη θάλασσα στην περιοχή του Αιγαίου -αποτέλεσμα παράνομων τουρκικών κινήσεων, σύμφωνα με την ελληνική αντίληψη- αυξάνει στατιστικά το ενδεχόμενο θερμού επεισοδίου από ατύχημα. Καλό θα ήταν οι δύο χώρες να δουν πιο ζεστά το ζήτημα των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης στο Αιγαίο, ενδεχομένως επανεξετάζοντας την παλαιότερη πρόταση του ναυάρχου Έρκαγια (μια συμβολική πτήση το χρόνο), ή ζητώντας από το ΝΑΤΟ να διευκολύνει μια τεχνικής φύσεως λύση στο ζήτημα του εναερίου χώρου.

Ο κίνδυνος μιας ελληνοτουρκικής στρατιωτικής σύγκρουσης είναι αρκετά περιορισμένος, όχι μόνο γιατί πρόκειται για δύο κράτη που ανήκουν στον ίδιο αμυντικό οργανισμό, το ΝΑΤΟ, αλλά και διότι σοβαρές και οργανωμένες χώρες, και η Τουρκία ανήκει σε αυτή την κατηγορία, γνωρίζουν πολύ καλά τις στρατιωτικές δυνατότητες του αντιπάλου και το υψηλότατο κόστος μιας στρατιωτικής σύγκρουσης και για τις δύο πλευρές. Η Ελλάδα ασφαλώς θα προτιμούσε μια αμοιβαία μείωση των αμυντικών δαπανών, αλλά είναι έτοιμη να συνεχίσει να σηκώνει το απαραίτητο βάρος για τη διατήρηση μιας αποτελεσματικής αποτρεπτικής ικανότητας.

Ποια θα πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις;

Αναμφίβολα, θα ήταν πολύ χρήσιμη η επανέναρξη των διερευνητικών επαφών, αξιοποιώντας την πρόοδο που είχε επιτευχθεί στο παρελθόν. Η Ελλάδα αντιλαμβάνεται τις τουρκικές ανησυχίες περί μετατροπής του Αιγαίου σε «ελληνική λίμνη», κάτι που άλλωστε ποτέ δεν επιδίωξε, ενώ και το διεθνές δίκαιο δίδει σχετικές λύσεις. Δεν θα μπορούσε, ωστόσο, ποτέ να δεχθεί ελληνικά νησιά να επικάθονται σε τουρκική υφαλοκρηπίδα ή να υπάρχει έλλειψη συνέχειας στις ελληνικές θαλάσσιες ζώνες, με δεδομένη τη γεωγραφία του αιγαιακού χώρου και τον πολύ μεγάλο αριθμό ελληνικών νησιών.

Στο πλαίσιο αυτό, δημόσιες αμφισβητήσεις ως προς το συνοριακό καθεστώς ή τα κυριαρχικά δικαιώματα δηλητηριάζουν το κλίμα, περιορίζουν το περιθώριο κινήσεων και τελικά βλάπτουν τις προσπάθειες πλήρους ομαλοποίησης των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Επίσης, ακραία μαξιμαλιστικές θέσεις περί θαλασσίων ζωνών και μηδενικής επιρροής νήσων, συνοδευόμενες από χάρτες της «Γαλάζιας Πατρίδας» και σκληρές δηλώσεις ασφαλώς δεν βοηθούν. Τέλος, διαπραγματεύσεις για οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών σε βάρος των ελληνικών συμφερόντων, με μια χώρα που δυστυχώς βρίσκεται στη σημερινή κατάσταση της Λιβύης, ερμηνεύονται από την ελληνική πλευρά ως εχθρική ενέργεια.

Ποιες είναι οι προοπτικές για την επίλυση του Κυπριακού; Και πώς σχολιάζετε την τουρκική πολιτική στην Ανατολική Μεσόγειο;

Η αδυναμία συμφωνίας για την επίλυση του Κυπριακού επιβαρύνει σημαντικά τις διμερείς σχέσεις Ελλάδας και Τουρκίας. Αποτελεί, πάντως, στρατηγικό σφάλμα της τουρκικής πλευράς η σχεδόν πλήρης απουσία ανεπίσημων επαφών με Ελληνοκυπρίους, καθώς αυτό δεν επιτρέπει την καλύτερη κατανόηση των ανησυχιών και προβληματισμών της άλλης πλευράς και την έναρξη μιας διαδικασίας «ζύμωσης», που θα μπορούσε να διευκολύνει την επίτευξη συμφωνίας. Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσαν ενδεχομένως να είχαν διασκεδαστεί οι ανησυχίες των Ελληνοκυπρίων σχετικά με την άποψη του πρώην πρωθυπουργού και υπουργού Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου ότι για την Τουρκία το πραγματικό διακύβευμα είναι λιγότερο τα συμφέροντα των Τουρκοκυπρίων, και κυρίως η διασφάλιση της τουρκικής παρουσίας και ελέγχου επί μιας νήσου με υψηλή στρατηγική σημασία για τουρκικά συμφέροντα.

Ασφαλώς μια βιώσιμη λύση πρέπει να βασίζεται στην αρχή της πολιτικής ισότητας των δύο κοινοτήτων, αν και η εφαρμογή της θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη και τη δημογραφική πραγματικότητα στο νησί. Παράλληλα, η κατά τεκμήριον ισχυρή πλευρά στο πλαίσιο της πενταμερούς διαπραγμάτευσης οφείλει να τιμήσει προηγούμενες δεσμεύσεις στο εδαφικό και, κατανοώντας τις εύλογες ανησυχίες στον τομέα της ασφάλειας, να κινηθεί με δημιουργικό τρόπο.

Όσον αφορά στα ενεργειακά, η «διπλωματία των κανονιοφόρων» δεν συμβάλλει στην εύρεση λύσης, ούτε αρμόζει ως συμπεριφορά σε μια χώρα μέλος του ΝΑΤΟ και υποψήφια για ένταξη στην ΕΕ. Θεωρώ, παρόλα αυτά, ότι υπάρχουν δυνατότητες συνεννόησης σε θέματα εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, καθώς στο τραπέζι παραμένει και η ελληνοκυπριακή δέσμευση για δημιουργία Ταμείου Υδρογονανθράκων προς όφελος και των δύο κοινοτήτων. Οι διπλωμάτες και οι δικηγόροι μπορούν να συμβάλλουν στην εύρεση λύσης, εφόσον υπάρχει πολιτική βούληση. Ακόμη και ιδέες περί συνεκμετάλλευσης (kazan-kazan) μπορούν να συζητηθούν, υπό την προϋπόθεση της προηγούμενης οριοθέτησης μέσω προσφυγής σε διεθνές δικαιοδοτικό όργανο.

Ποια πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα στις σχέσεις ΕΕ-Τουρκίας;

Όσον αφορά στην ΕΕ, θα μπορούσε ενδεχομένως να συζητηθεί η ενίσχυση της συνεργασίας σε συγκεκριμένους τομείς κοινού ενδιαφέροντος, με παράλληλη συνέχιση των ενταξιακών διαπραγματεύσεων. Φυσικά αυτό προϋποθέτει και την υιοθέτηση και εφαρμογή ενός αποδεκτού κώδικα συμπεριφοράς. Επιπλέον, η απουσία της Τουρκίας από συνεργασίες στην Ανατολική Μεσόγειο είναι μια μη φυσιολογική κατάσταση, αν και αποτελεί το προϊόν συγκεκριμένων τουρκικών επιλογών. Η Ελλάδα μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσει, υπό την προϋπόθεση της υιοθέτησης μιας πιο εποικοδομητικής στάσης από την Άγκυρα. Γενικότερη ελληνική θέση είναι ότι η Τουρκία εντός ή πλησίον ευρωατλαντικών θεσμών είναι ένας σαφώς προτιμότερος γείτονας από μια Τουρκία αγνώστου γεωπολιτικού προσανατολισμού.

Πώς μπορούν Ελλάδα κα Τουρκία να διαχειριστούν το προσφυγικό και να επιχειρήσουν να βελτιώσουν τις σχέσεις τους;

Υπάρχουν κοινές ανησυχίες ανθρωπιστικής μορφής για ζητήματα προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών και από ελληνικής πλευράς αναγνωρίζεται το βάρος που σηκώνει η Τουρκία, αν και κινήσεις και δηλώσεις που παραπέμπουν σε εκβιαστικές συμπεριφορές ασφαλώς δεν βοηθούν στην καλύτερη διαχείριση ενός κοινού προβλήματος. Καλύτερη συνεργασία μπορούν να αναζητήσουν οι δύο χώρες και για την αντιμετώπιση άλλων κοινών προβλημάτων, όπως η τζιχαντιστική τρομοκρατία. Είναι καιρός να επιχειρηθεί, εφόσον υπάρχει η απαραίτητη πολιτική βούληση, η αλλαγή «παραδείγματος» και αντιλήψεων από τις διμερείς διαφορές προς τις κοινές ανησυχίες ή ακόμη και τα κοινά συμφέροντα και η υιοθέτηση μιας θετικής ατζέντας. Σε αυτή την κατεύθυνση μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά η αξιοποίηση πολλαπλών διαύλων επικοινωνίας, η «διπλωματία των πολιτών» και η οικονομική συνεργασία.

Πηγή: https://www.amna.gr/

Comments

  1. Ο ραγιαδισμός «ξεχειλίζει» απο την πρώτη εως την τελευταία λέξη. Δεν χρειάζεται να εστιάσει κάποιος στα περι συνεκμετάλλευσης. Ωστόσο απέχει ακόμη απο τα περι «μοναχοφάηδων» του ανεκδιήγητου.

  2. Να τον στείλουν με συνοπτικές διαδικασίες τον τύπο αυτόν.
    Δεν πρέπει να έχει καμία θέση στην κυβέρνηση πόσο μάλλον σε τέτοιο πόστο με τις απόψεις που έχει.

  3. Είναι αναμενόμενο πως τα τρόλ της συνδιαχείρισης των Ελληνικών δικαιωμάτων στο Αιγαίο και την Ν.Α Μεσόγειο με το ληστρικό ισλαμοφασιστικό κράτος εισβολέα των νεο οθωμανών θα πληθαίνουν τις δημόσιες αναφορές τους στο θέμα με την πάροδο των μηνών, πάντα προς εμπέδωση κλίματος βλακώδους ηττοπάθειας προς τους ανενημέρωτους σχετικά με τα της Ελληνικής Α.Ο.Ζ πολίτες, τη συντριπτική πλειοψηφία δυστυχώς. Πληροφορήστε και διαφωτίστε όσο ποιο πολύ κόσμο μπορείτε.

  4. Αφού πρώτα μας κατάντησαν έτσι που βλέπουμε και βιώνουμε καθημερινά ήρθε η ώρα να κινηθούμε «έξυπνα». Πρέσπες, λοιπόν, και στο Αιγαίο.

  5. Απόλυτος Ραγιαδισμός
    BLUE SYRIZA που γραφει και ο φίλος
    Και κρατικοδίαιτος κιόλας
    Πλήρη απαγοήτευση
    Αυτοί θα πέσουν από τα εθνικά -λαθρομεταναστευτικα αλλα η ζημια στη χωρα θα έχει ήδη γίνει

  6. Καλησπέρα σε όλους…

    Ντόκε…θα σε χαρακτηρίσω τουλάχιστον ΗΛΙΘΙΟ εαν όχι ΠΡΟΔΟΤΗ!!!
    Για πες ΡΕ ΗΛΙΘΙΕ ΤΙ ΘΕΤΙΚΟ ΒΛΕΠΕΙΣ ΣΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ???
    ΑΙΝΤΕ ΣΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΟΥ ΣΟΥΛΤΑΝΟΥ ΝΑ ΣΟΥ ΧΑΙΔΕΥΕΙ ΤΟΝ ΠΙΣΙΝΟ (σικ)!!!

    Με Υγεία σέ όλους…

  7. Ακούω διάφορους κατηγορούν για κάτι την εκάστοτε κυβέρνηση … Τι θεωρείτε δηλαδη λογικό ? Να χάσουν 100% δικαίωμα αοζ οι τουρκοι για ένα μικρο μικρο νησί μοναδικό σε εκείνη την περιοχή όπως το καστελοριζο ? … Θα σας το πως καθαρα ,υπάρχει κανονικο προηγουμενο οπου δεν κοβετε η Αοζ για πολυ μικρα νησια καπου χαμενα στην ανοικτή θάλασσα . Βεβαία να αναφέρω οτι αυτο δεν σημαίνει οτι το καστελοριζο και η Ελλας θα χασει ολη την Αοζ στην Ανατολικη μεσογειο … Επίσης το Αιγαίο ειναι τελείως διαφορετική περίπτωση με μεγάλα μεσαία και μικρά νησιά …Εκει η Ελλας θα εχει ολη την ΑΟΖ … Κάπως έτσι ειναι το δίκαιο !!! Και μη ξεχνάμε ότι δεν θέλουμε να αδικήσουμε κανέναν όπως δεν θα αφήσουμε κανέναν να μας αδικήσει κανένας .

    1. Το εφαρμοσμένο και ισχύον δίκαιο της θαλάσσης δεν αφήνει περιθώρια στην Τουρκία αδελφέ. Εμείς αφήνουμε! Σου θυμίζω τα Φώκλαντ ως δεδικασμένο. Όπερ σημαίνει ότι έχουμε αργήσει και πρέπει να συγκρουστούμε όσο ακόμα μπορούμε.

      1. Το διεθνές δίκαιο ειναι για περιοχές αρχηπελαγων όπως το αιγαίο με πολλά μεγάλα μικρα μεσαία νησιά ή για νησιωτική χώρα που περιβάλλεται απο θάλασσα οπως η Αγγλια ή Ταιβαν . Ενα μοναδικό μικρο μικρο νησι δεν μπορεί να περιορίσει 100% την αοζ ενος κρατους και αυτο το ξερει η διπλωματια και θεωρείτε οδηγός καθορισμού Αοζ,παρτο ως δεδομένο … Για να μην γινει παρεξήγηση μιλαμε μονο για το καστελοριζο και τίποτα άλλο .Σε αυτη την περίπτωση θα περιοριστεί η αοζ του προκύπτει από το καστελοριζο και το Ελληνικό κράτος το ξέρει … Το πρόβλημα δεν ειναι στο καστελοριζο … Το τουρκικό κράτος ζητάει να περιοριστούν τα παντα στο Αιγαιο και την κυπρο και να καθοριστούν Αοζ μεταξύ της Ηπειρωτικής χώρας … Αυτο δεν μπορει να γινει δεκτό και για τον ιδιο λογο δεν προχωράει το θεμα ουτε για το Καστελοριζο .

    2. Τα όσα αναφέρετε περί του βαθμού επήρειας της Μεγίστης επί της Ελληνικής Α.Ο.Ζ είναι καθαρά τεχνικές λεπτομέρειες. Το δίκαιο της θαλάσσης δεν διαχωρίζει τις νήσους ως προς τον καθορισμό των σχετικών δικαιωμάτων βάσει μεγέθους. Σε κάθε περίπτωση εάν η Τουρκία έχει ενστάσεις σχετικά και εάν επρόκειτο για φυσιολογικό κράτος, θα απευθύνονταν στους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς και δικαστήρια προς επίλυση του θέματος. Δεν το πράττει διότι γνωρίζει άριστα πως οι αιτιάσεις της περί μη δικαιώματος υφαλοκρηπίδας στις νήσους και επακολούθως την εξάλειψη της επήρειας τους επί της Α.Ο.Ζ ενός κράτους είναι τουλάχιστον έωλες και προσεγγίζουσες τη γελοιότητα, με μηδενικές ελπίδες να σταθούν στη περίπτωση εκδίκασης της υπόθεσης.
      Μην ξεχνάτε ότι στην προσπάθεια καθορισμού Α.Ο.Ζ με τη Λιβύη αγνοεί εντελώς ακόμα και τα δικαιώματα της Κρήτης!

      Αντ’ αυτού και υποβοηθούμενη από τη προβληματική συμπεριφορά του Ελληνικού κράτους, κινείται στο Αιγαίο και την Ν.Α Μεσόγειο ως μεσανατολική δικτατορία σε πολεμικό οίστρο, προσπαθώντας εκ’ των πραγμάτων να επανακτήσει δια της βίας και παρανόμως έλεγχο επί εδαφών και χώρου που ως οθωμανική αυτοκρατορία απόλεσε.

      Είναι το λιγότερο ατυχές ενώ η Ελλάς δεν έχει καν καταθέσει τα εξωτερικά όρια της υφαλοκρηπίδος της στον Ο.Η.Ε, ενώ δεν έχει καν ανακηρύξει Α.Ο.Ζ, υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι να προβαίνουν σε δηλώσεις περί συνεκμετάλλευσης τη στιγμή που τα μόνα δικαιώματα προς συνεκμετάλλευση, είναι αυτά της Ελλάδος.

      1. Στις πρωτες 2 παραγραφους συμφωνω ,στην τελευταια θελει πολυ παραπανω ψαξιμο για να εχω γνώμη τεκμηριωμένη αν τελικά πράττει σωστά το υπουργείο εξωτερικών ή οχι .

  8. Για ποια συνεκμετάλλευση μιλά ο κύριος; Συνεκμετάλλευση δεν είναι τίποτε άλλο από υποχώρηση. Αν υποθέσουμε ότι οι Τούρκοι ήταν στη θέση μας, θα ερχότανε στην ιδέα να μιλούσανε για συνεκμετάλλευση; Στη θέση μας και ΑΟΖ θα είχε ανακηρυχθεί και εμείς καν δεν θα αμφιβάλλαμε τις κινήσεις τους στα ύδατά τους. Αν μπούνε σε ΑΟΖ με την 600 χιλιόμετρα μακριά «γειτονά» τους Λιβυή και διαγράψουν τα νησιά μας, εμείς θα μιλάμε ακόμη για συνεκμετάλλευση και συνεργασία και καλή γειτονιά; Στους κυρίους σαν και τούτον έχω ένα να πω: Ξυπνήστε βρε!

  9. Πιστεύω ότι αδικείται ο Κύριος Ντόκος, θα έκανε λαμπρή Καριέρα στην Τουρκία, θα τον είχαν στα Ωπα-Ωπα! Κριμα….. δεν ειμαι σίγουρος όμως με ποιον ρόλο θα τον δεχόντουσαν……

  10. Tα πραγματα ειναι απλα. Αν επεκτεινουμε τα χωρικα μας υδατα στα 12 ν.μ., σε ολο το Αιγαιο, οπως σαφως εχουμε δικαιωμα απο την UNCLOS, τοτε ολα σχεδον τα θεματα του Αιγαιου λυνονται αυτοματως υπερ μας. Και η ΑΟΖ, και το ευρος του εναεριου χωρου, και ολα.

    Ερωτηση: Ο ΝΤΟΚΟΣ ΠΟΤΕΙΝΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ 12 ν.μ. ΣΤΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ ; ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΝΑ ΔΕΧΘΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΜΑΣ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΟΣΑ ΘΑ ΜΑΣ ΕΔΙΝΕ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ (ITLOS), ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΕΤΑ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑΣ ΘΑ ΜΑΣ ΕΔΙΝΕ ΤΑ 12 ν.μ. , ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ;
    ΑΝ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, ΑΣ ΒΓΕΙ ΚΑΙ ΑΣ ΤΟ ΠΕΙ ΚΑΘΑΡΑ, ΚΑΙ ΑΣ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ

    Καλα λεγαν εκεινοι που πιστευαν οτι το Σημίτι προ ολιγου καιρου εκανε το λαγό και βολιδοσκοπησε αντιδρρασεις με εκεινο το αθλιο αρθρο του.

  11. Θεωρω πως για Αν. Μεσογειο δεν ειμαστε. Θελετε μας πεφτει πολυ μεγαλη,θελετε δεν μπορουμε δεν ξερω διαλεξτε και παρτε. Αλλα για το Αιγαιο τετοιες δηλωσεις ειναι εκ του πονηρου. Αν χαθει το Αιγαιο μετα παπαλα. Προσωπικα, και αν μπορουσα βεβαια, θα εδινα το συμπλεγμα του Καστελοριζου και την ΑΟΖ του για την Ιμβρο και 12νμ στο Αιγαιο.

    1. @SZEF
      Δε σεκαταλαβαίνω φιλε μου. Γιατί να δώσεις τα 12 ν.μ. ; Το δικαιιωμα αυτο ρητως μας δινεται απο την UNCLOS, το εχουν ασκησει ολες οι χωρες του κοσμου, και αν το ασκησουμε λυνονται αυτοματως υπερ ημων αμεσως ολα τα ζητηματα του Αιγαιου, το οποιο μετατρεπεται σε ελληνικη λιμνη. Γιατι να δωσουμε στους Τουρκους περισσοτερα απο οσα θα τους εδινε το Διεθνες Δικαστηριο για το Δικαιο της Θαλασσας;

      Η Ιμβρος ειναι Τουρκια, το Καστελλοριζο ειναι Ελλαδα. Τελεια και παυλα. Και αν θελουμε να ειμαστε ειλικρινεις, το Διεθνες Δικαστηριο για το Δικαιο της Θαλασσας μαλλον θα αποδωσει στο Καστελλοριζο ΑΟΖ 12 ν.μ. και οχι αυτο που δειχνουν οι αισιοδοξοι χαρτες μας.

      Εν κατακλειδι, ειναι τρελλα να δινουμε απο μονοι μας στους Τουρκους αυτα που το Διεθνες Δικαστηριο δεν θα τους εδινε ποτε.

      1. Εννοω να ειχαμε εμεις τα 12νμ στο Αιγαιο, μαζι με την Ιμβρο, κατι που θα το καθιστουσε ελληνικη λιμνη οπως πολυ σωστα ειπατε. Προσωπικα τους διεθνεις οργανισμους δεν τους εμπιστευομαι διοτι ειναι ψυχροι και δινουν παντα μα παντα μια μεση λυση ωστε να μην θιγεται κανενα απο τα 2 μερη. Καλυτερα ολα να λυθουν σε διμερες επιπεδο.
        ΥΓ: Οπως πολυ σωστα αναφερθηκε παραπανω μην περιμενετε επαφη ελληνικης & κυπριακης ΑΟΖ με αποφαση δικαστηριου.

  12. Οταν διαβασα το αρθροδεν προσεξα το ονομα του συγραφεα και στην αρχη νομισα οτι το εγραφε ο συμβουλος ασφαλειας της Τουρκικης πλευρας

  13. Βρε παλιοραγια επειδή εσύ είσαι αυτός που είσαι πρέπει να μιλάς στο όνομα όλων των Ελλήνων;; Βγάλε ρε κιωτη το σκασμο και μάθε ότι εμείς οι Έλληνες δεν πήγαμε στην Τουρκία να ψάξουμε για ορυκτό πλούτο (αν και ποτέ δεν θα μας άφηναν ) εμείς γιατί να συμφωνήσουμε με τους επεκτατικους τούρκους που έχουν κάνει κατοχή στην Κύπρο έχουν το Γιαβούζ να αλωνιζει στο Αιγαίο και να ξετρυπαει στην Κύπρο ,να μιλάνε για γαλάζιες πατρίδες της καρδιάς τους ..και εσύ ρε κότα λες ότι δεν είναι επεκτατικους λαός;; Είσαι βλήμα;; Νομίζεις ότι από πάντα η χώρα των Τούρκων είναι ο τόπος που ζουν τώρα;; Αν ναι τότε είσαι βαθιά νυχτωμενος και κάτσε θρανίο να μάθεις ρε ξεφτίλα και μετά μιλά για συνεκμετάλλευση !!! Αν είναι δυνατόν με βάσει το μυαλό και τους φόβους του κάθε τυχαίου να μοιράζουμε την χώρα μας … Ο ένας Πρέσπες ο άλλος μοιρασιά και πάει λέγοντας και όποιος αγαπάει την πατρίδα του να είναι φασίστας … Πήγαινε ρε στην Τουρκία γιατί εμείς ο λαός δεν μοιραζόμαστε, φοβιτσιαρη ..

  14. ARXIZO TORA KAI KATALAVENO GIA TIS KATHISTERHSOISSTOYS EKSOPLISMOYS KAI DH TOY NAYTIKOY LEO, MIPOS YPARXH SXEDIO!! FTIAGMENO KAI SERVIRISMENO APO THN EU GAI KAZAN -KAZAN!!!POLY YPOPTO TO SXOLEIO TOY K. NTOKOY MYRIZH!!

  15. Αναπληρωτή εθνικής ασφάλειας , μάθε ότι υπηρετης τον ελληνικό λαό γκε-γκε;; Δεν σε ρωτήσαμε αν πρέπει η δεν πρέπει, εσύ έχεις υποχρέωση να φυλάς την εθνική μας κυριαρχία χωρίς χιλιοστό έκπτωση για αυτό είσαι εκεί και όχι να λες την γνώμη σου και μάλιστα τέτοια γνώμη για συνεκμεταλευση στην θάλασσα μου-μαςαντιθέτως πρέπει να επιβάλεις τα 12 μίλια χθες !!!εκτός και αν και εσύ είσαι φοβιτσιαρης σαν τους άλλους ,τότε δεν σε θέλω για κυβέρνηση ..ξεκουμπησου χθες και φύγε τυχαίες , και μάθε ότι αν εσύ φοβάσαι εμείς δεν παραδίδουμε μια πατρίδα χωρίς σύνορα στα παιδιά μας , κατάλαβες;;

  16. Μπραβο στον Κυριάκο. Ταισε σανό κανονικα. Αφου δεν εμαθε κανεις τιποτα 40 χρονια και επιβράβευσε κιολας εκ νεου αυτους που τον φέρανε σε αυτη την θεση, πολυ καλα κάνει. Βρισκει και τα κάνει.

  17. Καλημέρα,
    η αλήθεια είναι οτι ο Ντόκος λέει «κλείνοντας» το μάτι στους έλληνες πολιτικούς, να συνεχίσουν την ίδια πολιτική απέναντι στην Τουρκία η οποία είναι:
    να μας φτύνουν οι Τούρκοι και να καμωνόμαστε πως ψιλο-ψιχαλίζει…να διεκδικούν εδάφη, θαλάσσιες περιοχές, να γκριζάρουν άλλες και να προσπαθούν δια της ισχύος να επιβάλλουν τετελεσμένα,….αλλά εμείς…εκεί προσηλωμένοι στο στόχο μας να βρούμε κοινό τόπο κοινά συμφέροντα για να βρούμε λύσεις στα προβλήματα…
    ουπς…οι διεκδικήσεις βαφτίστηκαν…προβλήματα..
    Δλδ…αφού δεν μας παίρνει, στρατιωτικά, οικονομικά δημογραφικά ούτε τώρα….ούτε …ΠΟΤΕ,…με βάση τις τωρινές και μελλοντικές προβολές ισχύος,..καλύτερα ας κάνουμε τουμπεκί,..ας μιλάμε κλπ για να τα βρούμε,…και με την προοπτική πως όσο μιλάμε, δείχνουμε διαλλακτικοί η Τουρκία δε θα κάνει κάποια κίνηση, ο εκάστοτε Πρωθυπουργός ή ΥΠΕΞ θα χαριεντίζεται και θα πουλάει μούρη για εσωτερική δική μας κατανάλωση ότι όλα καλά…και πού να τρέχουμε για εξοπλισμούς και δαπάνες και…ιστορίες με την Τουρκία…
    ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ για τις ΑΜΥΝΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ που προβλέπεται για το 2020 και είναι το προσχέδιο,….μιλάει για περιπου 200εκ ευρώ ΛΙΓΟΤΕΡΑ απ ότι επί…..ΣΥΡΙΖΑ.
    ΘΕΛΕΤΕ ΚΙ ΑΛΛΑ;;;
    Ας βάλει ο Παναγιωτόπουλος τα μπλα μπλα περί ξίφους εκεί που ξέρει…και οι Αρχηγοί οι Στρατιωτικοί αν…ΑΝ έχουν ΚΟΧΟΝΕΣ ας τα δείξουν επιτέλους….ας μην καταντήσουν…και ΑΥΤΟΙ…ΚΩΣΤΑΡΑΚΟΙ,. οκ??????

  18. μικρότερος προυπολογισμος για την αμυνα είναι καθαρη ΠΡΟΔΟΣΙΑ!!! κατά του εθνους

    ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ

    ΠΩΣ θΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΙς ΜΠΕΛΧΑΡΕΣ, Η ΜΑΛΛΟΝ ΤΙΠΟΤΕ ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΥΑ ΠΑΡΟΥΜΕ

    ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΠΟΥ ΝΑ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ;;;;;;;

  19. Ο κίνδυνος μιας ελληνοτουρκικής στρατιωτικής σύγκρουσης είναι αρκετά περιορισμένος, όχι μόνο «γιατί πρόκειται για δύο κράτη που ανήκουν στον ίδιο αμυντικό οργανισμό, το ΝΑΤΟ, αλλά και διότι σοβαρές και οργανωμένες χώρες, και η Τουρκία ανήκει σε αυτή την κατηγορία, γνωρίζουν πολύ καλά τις στρατιωτικές δυνατότητες του αντιπάλου και το υψηλότατο κόστος μιας στρατιωτικής σύγκρουσης και για τις δύο πλευρές. Η Ελλάδα ασφαλώς θα προτιμούσε μια αμοιβαία μείωση των αμυντικών δαπανών, αλλά είναι έτοιμη να συνεχίσει να σηκώνει το απαραίτητο βάρος για τη διατήρηση μιας αποτελεσματικής αποτρεπτικής ικανότητας.»

    Και την ίδια στιγμή μειώνουν τον αμυντικο προϋπολογισμό!!!!!!!!!!!!!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *