Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης κατατέθηκε προς δημόσια διαβούλευση, μέχρι τις 7 Δεκεμβρίου, το σχέδιο νόμου για το εκσυγχρονισμό του πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων και των αμυντικών προμηθειών. Το σχέδιο νόμου τιτλοφορείται: «Σχέδιο νόμου για τον εκσυγχρονισμό, την απλοποίηση και την αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων και ειδικότερες ρυθμίσεις για τις προμήθειες στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας» και επιδιώκει την αλλαγή του νόμου 4412/2016 και των νόμων 3433/2006, 3383/2010 και 3978/2011 που ρυθμίζουν θέματα αμυντικών συμβάσεων. Στόχος του νέου πλαισίου, μεταξύ άλλων, είναι η απλοποίηση των διατάξεων, η άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων και η επιτάχυνση των διαδικασιών.

Ο νόμος 3978/2011, γνωστός και ως «Νόμος Βενιζέλου» είναι αυτός που πρέπει να είχε αλλάξει ήδη διότι έχει δημιουργήσει ένα εξαιρετικά γραφειοκρατικό και δαιδαλώδες πλαίσιο σχετικά με τις αμυντικές συμβάσεις. Η απλοποίηση των σχετικών διαδικασιών, χωρίς όμως εκπτώσεις στη διαφάνειας, θα επιτρέψει στις Ένοπλες Δυνάμεις να δρομολογούν ταχύτερα την προμήθεια αναγκαίων, για την εθνική μας άμυνα, εξοπλισμών, ιδιαίτερα συμβάσεων τεχνικής υποστήριξης, για τις οποίες, στο «DefenceReview.gr» έχουμε καταγράψει πολλές καθυστερήσεις και ακυρώσεις. Σήμερα οι αμυντικές συμβάσεις απαιτούν δαιδαλώδεις και χρονοβόρες διαδικασίες και αυτό πρέπει να είχε αλλάξει. Θα είναι προς όφελος των Ενόπλων Δυνάμεων και της άμυνας μας.

Comments

  1. Kαι έτσι τώρα θα περάσουν ποιο γρήγορα τις ΨΑΡΩΤΡΑΤΡΕΣ…εεε sorry, ήθελα να πω τις MMCS,τις οποίες θα φορτωθεί η δυσμηρη πλάτη του Πολεμικού Ναυτικού μας…..ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΜΠΛΕΚΩΤΕ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΝΑ ΜΑΣ ΣΏΣΟΥΝ!!!!!ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΠΟΥΛΆΝ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΜΑΣ?????ΕΣΤΩ ΟΙ ΒΡΕΤΑΝΟΊ !!!!TYPE 31 or meko A200!!!!!!

    1. ΜΙΛΑΤΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΓΙΑ ΨΑΡΟΤΡΑΤΕΣ,ΜΗΧΑΝΟΤΡΑΤΕΣ,ΑΝΕΜΟΤΡΑΤΕΣ,ΑΛΟΥΜΙΝΟΤΡΑΤΕΣ,ΕΧΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΣΑΣ ΠΩΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΚΑΦΗ?10ΧΙΛ ΛΑΜΑΡΙΝΑ,ΝΟΜΕΙΣ 10Χ10,10 ΣΤΕΓΑΝΑ ΧΩΡΙΑ ΤΑ ΔΙΠΥΘΜΕΝΑ ,ΕΝ ΟΛΙΓΗΣ ΑΝ ΤΡΑΒΗΣΟΥΝ ΣΕΝΤΡΑ ΣΕ MMSC ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΣΤΕΙΛΕΙ ΑΔΙΑΒΑΣΤΗ,ΟΙ ΑΠΑΞΙΩΤΙΚΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΤΥΧΕΙΣ…..ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΣΕ ΣΕΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ BILL ΑΛΛΑ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΓΡΑΦΟΥΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΤΩΣΗ….ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΚΑΦΗ ΑΝ ΤΑ ΡΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ..ΟΛΥΜΠΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΞΟΥΝ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΑΘΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΑΛΙΕΥΤΙΚΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΕΝΕΚΕΔΕΣ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ,ΑΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΒΑΘΙΚΑ ΠΛΕΥΣΗ ΚΛΠ

  2. ««Το Πολεμικό Ναυτικό, οποιαδήποτε φρεγάτα κι αν του πεις ότι θα αποκτήσει, θα πει ναι γιατί λειτουργεί με φρεγάτες του 1980», αναφέρει στο «ΘΕΜΑ» απόστρατος αξιωματικός. Τα πράγματα, ωστόσο, δεν είναι τόσο απλά, διότι η απόφαση ναυπήγησης τεσσάρων φρεγατών MMSC, προϋπολογιζόμενου κόστους 4 δισ. ευρώ, που θα δοθεί πακέτο με τη λεγόμενη «μεταβατική λύση» απόκτησης φρεγατών για το διάστημα των 7-8 ετών μέχρι να χτιστούν οι καινούριες φρεγάτες έχει προκαλέσει γκρίνια στο Πολεμικό Ναυτικό.

    Αρκετοί επισημαίνουν ότι χωρίς να γίνει διαγωνισμός αποφασίστηκε να αποκτηθεί η πλατφόρμα Multi Mission Surface Combatant (MMSC) που στηρίζεται στο πλοίο «LCS Freedom» του Αμερικανικού Ναυτικού. Η πλατφόρμα LCS θεωρείται ένα περίπου αποτυχημένο πρόγραμμα. Αρχικά προβλεπόταν η ναυπήγηση 355(!) πλοίων μέσα στις επόμενες δεκαετίες, όμως το πρόγραμμα διακόπηκε το 2014 και τελικά κατασκευάστηκαν μόλις 16 πλοία. Διαπιστώθηκαν υπερβάσεις κόστους, μεγάλα τεχνικά προβλήματα και χαμηλή διαθεσιμότητα (ποσοστό 65% του στόλου τους βρίσκεται σε ναυστάθμους για εργασίες), ενώ το ετήσιο κόστος συντήρησης για κάθε πλοίο υπολογίζεται στα 79 εκατ. δολάρια. Τα τέσσερα πρώτα LCS αποσύρθηκαν, αφού η αναβάθμισή τους κρίθηκε ασύμφορη. Η ανησυχία πολλών στο Πολεμικό Ναυτικό είναι μήπως κάποια από αυτά τα πλοία κατευθυνθούν στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της ενδιάμεσης λύσης για την οποία προϋπολογίζονται 300 εκατ. ευρώ. Τα τελευταία 24ωρα λόγω της συνειδητοποίησης από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας ότι τα πλοία που προσφέρονται ως ενδιάμεση λύση είναι παρωχημένα, γίνεται προσπάθεια να ξαναμπούν στη συζήτηση οι αμερικανικές φρεγάτες Arleigh Burke, που αποτελούν διακαή πόθο των μάχιμων αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού.

    Πρόσωπα που εκφράζουν προβληματισμούς για την απόφαση του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου να αποκτηθούν τα πλοία MMSC λένε ότι για τις φρεγάτες αυτές δεν έχει ενδιαφερθεί το Αμερικανικό Ναυτικό, ούτε και πρόκειται στο μέλλον. Προειδοποιούν μάλιστα ότι αν τις επόμενες ημέρες σταλεί από το ΓΕΝ η επίσημη επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος (Letter of Request – LoR) και η προμήθεια προχωρήσει, η Ελλάδα μαζί με τη Σαουδική Αραβία, που έχει παραγγείλει τέσσερα ίδια πλοία κόστους 6 δισ. δολαρίων, θα είναι οι μοναδικές χώρες στον κόσμο που θα έχουν αυτά τα πλοία, με ό,τι θα σημαίνει αυτό για το κόστος συντήρησης και αναβάθμισης, δεδομένου ότι τα πολεμικά πλοία έχουν εκτιμώμενο χρόνο ζωής 40-50 χρόνια. Κυρίως όμως οι αμφισβητίες της επιλογής των αμερικανικών MMSC τονίζουν ότι τα πλοία αυτά υστερούν στις ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις -δεν έχουν σταθερό σόναρ- και στον πόλεμο αεράμυνας περιοχής.

    Οι κακές γλώσσες συνδέουν την απόφαση για απόκτηση των φρεγατών MMSC και με τον διαγωνισμό της ιδιωτικοποίησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και τις αποφάσεις που αναμένονται σχετικά με το θέμα στις 27 Νοεμβρίου, αφού ο σχεδιασμός προβλέπει τη ναυπήγηση των τριών από τα τέσσερα πλοία στα ΕΝΑΕ, ενδεχόμενο που θα μπορούσε να αποτελεί επίζηλη προίκα για τον επίδοξο αγοραστή. Με τις μετασκευές που αξιώνει το Πολεμικό Ναυτικό, από το προϋπολογιζόμενο τίμημα των 4 δισ. ευρώ το τελικό κόστος για την κατασκευή των τεσσάρων φρεγατών MMSC μπορεί εύκολα να εκτοξευτεί στα 6 δισ., όσα δηλαδή καταβάλλει η Σαουδική Αραβία.

    Προς απάντηση είναι αν έχει γίνει συγκριτική αξιολόγηση της αμερικανικής πρότασης με την αντίστοιχη γαλλική για τις φρεγάτες [email protected] ή την ολλανδική, αλλά και αν έχει προηγηθεί η απαιτούμενη προετοιμασία για μια τόσο σοβαρή απόφαση που θα δεσμεύσει το Πολεμικό Ναυτικό για τα επόμενα 40-50 χρόνια.»
    https://www.protothema.gr/politics/article/1068344/thorakisi-me-f-35-kai-rafale/

    1. Οπα, να ξεκαθαρισουμε κατι. Το letter of request δε συμαινει πως δεχεσαι να αγορασεις κατι, ζητας να σου πουν εγγραφως ποσο κανει κατι και σου στελνουν το letter of Acceptance. Αν αυτο το υπογραψεις τοτε κλεινεις συμφωνια.
      Και letter of request απο οσο ξερω θα στειλουμε και σε γερμανους και σε αλλες χωρες για να μας πουν επισημες τιμες για συγκεκριμενα πραγματα.
      Μη κοιτας που στο enikos το εχουν σιγουρο οχι μονο τι πλοιο θα παρουμε, αλλα κα σε ποια ναυπηγεια θα χτιστουν, ενω δεν εχουν φυγει ουτε τα LOR ακομα… αλλα η δημοσιογραφικη δεοντολογια ειναι νεκρη

    2. 355 πλοία είναι η επιθυμητή ΣΥΝΟΛΙΚΗ οροφή του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ, όχι το πρόγραμμα LCS

      Αλλά αυτό παθαίνουμε όταν βλέπουμε αμυντικά άρθρα στο πρώτο θέμα και στο sportime…

  3. «Τα τελευταία 24ωρα λόγω της συνειδητοποίησης από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας ότι τα πλοία που προσφέρονται ως ενδιάμεση λύση είναι παρωχημένα, γίνεται προσπάθεια να ξαναμπούν στη συζήτηση οι αμερικανικές φρεγάτες Arleigh Burke, που αποτελούν διακαή πόθο των μάχιμων αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού.»

    Αν το παραπάνω ισχύει…τότε…έχουμε να ακούσουμε πολλά! άκου κει…τα τελευταία 24ωρα το πήραν χαμπάρι όταν όλος ο ντουνιάς το χει τουμπανο απ την πρώτη στιγμη μήνες τώρα,..

    1. Αν ειναι σοβαρη η συμμαχια μας μια και εχουμε γεμισει με βασεις, να μας δωσουν μονα τους τα ΑΒ και να παρουμε φρεγατες απο αλλου.Ετσι κι αλιως ειναι πιθανο εκτος των ελικοπτερων να παρουμε και φ35 απο αυτους.
      Η στην τελικη περνουμε ειτε απο γερμανους ειτε απο βρετανους που εχουν καλες ενδιαμεσες λυσεις. k130 και type 23

  4. Έπρεπε να έχει γίνει χθες. Το θέμα είναι ο νέος Νόμος να είναι πράγματι απλούστερος και να διασφαλίζει την ακεραιότητα της διαδικασίας. Θα δούμε στην πράξη.
    Όσο για τις ΦΡΕΓΑΤΕΣ το θέμα είναι πολύπλοκο αλλά το γεγονός ότι παρεμβαίνει η εξωτερική πολιτική δεν μπορεί να είναι θετικό…. με τίποτα.

  5. Σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας:

    >Δύο φρεγάτες τύπου [email protected] είχαν προσφερθεί αρχικά στη τιμή των 3,9 δις ευρώ (3,2 το κόστος των πλοίων και 680 εκατ. ευρώ το κόστος χρηματοδότησης), συμπεριλαμβανομένων όπλων, συστημάτων μάχης και εν συνεχεία υποστήριξης.

    >τέσσερα MMSC προσφέρονται σε τιμή περί τα 4 δις ευρώ (τιμή πλατφόρμας περί τα 550 εκατ. ευρώ), συμπεριλαμβανομένων όπλων, συστημάτων μάχης και εν συνεχεία υποστήριξης.

    >η δυναμική εμφάνιση της υποψηφιότητας του MMSC ώθησε τη γαλλική πλευρά στην υποβολή νέας πρότασης για τέσσερις φρεγάτες τύπου [email protected] στην τιμή των 4 δις ευρώ

    >οι γερμανικής προέλευσης φρεγάτες τύπου MEKO A-200 προσφέρονται στην τιμή των 500 – 550 ευρώ ανά μονάδα

    >οι βρετανικής προέλευσης φρεγάτες Type 31 προσφέρονται στην τιμή των 500 – 550 εκατ. ευρώ ανά μονάδα. Σημειώνεται ότι ο επανειλημμένα διακηρυγμένος στόχος του υπουργείου Άμυνας της Βρετανίας είναι το μοναδιαίο κόστος της Type 31 να μην υπερβεί τα 250 εκατ. λίρες (279 εκατ. ευρώ) στο οποίο θα πρέπει να προστεθεί και του κόστος του εξοπλισμού που θα προμηθευτεί απευθείας η κυβέρνηση (GFE: Government Furnished Equipment).

    Θα πρέπει να επισημανθεί εδώ ότι οι ανωτέρω τιμές είναι εκ των πραγμάτων ενδεικτικές καθώς το οπλικό σύστημα (όπλα, αισθητήρες, σύστημα διαχείρισης μάχης, κλπ.) αποτελεί βαρύνουσας σημασίας παράμετρο στη διαμόρφωση του τελικού κόστους.

    https://www.defence-point.gr/news/iaaa-isda-paremvasi-gia-tis-nees-fregates-tin-quot-agoniodi-anazitisi-enos-neoy-averof-quot

    Πωωωω οι γαλλοι τζιζ καίει .. 650 εκ κοστος μονο για το χρηματοδοτικο .Μιλαμε αγοραζουμε 2 κορβετες του Θεμιστοκλέους βεβαίως βεβαίως .

      1. Κοιτα να διαβάσουμε το τιτλο του αρθου λεει για αναζήτηση νεου αβεροφ … Αν θελουμε κατι τετοι δεν γινετε να κοιταμε MMSC , BEL FR,Bel HN , Type31 κτλπ … Πρεπει να αρχισουμε να κοιταμε για Burke , Βελ XL , Type 26 . Και εκει ειναι ολη η ουσια, τι θέλουμε ? ποσο μπορουμε να το μετατρέψουμε ? μπορούμε να το πληρώσουμε ? Αμφιβάλω αν θελουμε σήμερα νεο Αβερωφ … ενω ολος ο στολος επιφανειας παλαιώνει μαζικά … Πρεπει να κοιταξουμε πρωτα το μαζικο τους θεματος και μετα να παμε για νεο Αβερωφ …

        1. @Digenis
          Οχι, το άρθρο λέει πως και τα λεφτά της Ολλανδίας να είχαμε, δεν υπάρχει στην σημερινή εποχή νέος Αβέρωφ και πως είναι λάθος η κουβέντα περι νέου Αβέρωφ. Αυτό που λέει είναι οτι χρειάζεται προγραμματισμός και αν είναι δυνατόν μέσω διαγωνισμού.

          Διάβασε το άρθρο, έχει ενδιαφέρον.

    1. Τα 4 δις για 2 belharra είναι off scale και καταφανως δεν ενταποκρινονται στην πραγματικότητα. Στην πλειοψηφία τους τα δημοσιεύματα αναφέρουν νούμερα από το κεφάλι τους

    2. Εδω και πολλα χρόνια το ΠΝ αναζητά καποια πλοία με δυνατοτητα αεραμυνας περιοχής.Για να το πω ωμα το ΠΝ προσπαθεί να διασώσει την διοίκηση φρεγατών ώστε να έχει λόγο ύπαρξης , γιατί χωρίς τη ελάχιστη κάλυψη σε αεράμυνα περιοχής υπάρχει πλέον λόγος ύπαρξης φρεγατών στο ΠΝ, το ρίσκο να επιχειρείς χωρίς αεράμυνα περιοχής είναι τεράστιο και χωρίς λόγο. Οι φρεγάτες επιχειρούν σε ομάδες είναι εκτεθειμένες και κάτω από την επιφάνεια αλλά και πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας από την αεροπορία με όπλα πλέον μακρού πλήγματος από μεγάλες αποστάσεις και αν περιμένεις όλα αυτά να πλησιάσουν είσαι χαμένος. Χρειάζονται κάποια πλοία με αεράμυνα περιοχής για να προστατέψουν και τα υπόλοιπα, αλλιώς καλύτερα να πάμε σε ένα ΠΝ με πυραυλακάτους που επιχειρούν σε μονάδες και μπορούν να κρυφτούν στις ακτές.
      Τι δεν καταλαβαίνουν όλοι αυτοί οι αναλυτές που θέλουν και να συμβουλέψουν.

  6. To Γαλλικό Μeta-Defence σε χθεσινό του άρθρο αναφέρει δηλώσεις του Ναυάρχου Vadlier ότι αλλάζουν την βασική διαμόρφωση των υπό ναυπήγηση Belharra οι οποίες θα φέρουν πλέον 2 εκτοξευτές Sylver 70 με 16 βλήματα πλεύσης SCULP/MdCN και 2 Sylver 50 με 16 Aster 30. Τα πλοία έτσι θα έχουν αντίστοιχη ισχύ πυρός με τις φρεγάτες FREMM της κλάσης Aquitaine και το ανώτερων επιδόσεων ραντάρ SeaFire500.

    Γράφεται επίσης ότι στην περίπτωση αυτή το κόστος ενσωμάτωσης θα βαρύνει πλέον το Γαλλικό Ναυτικό αναζωπυρώνοντας πιθανώς και το Ελληνικό ενδιαφέρον για τις Belharra, ενώ διατυπώνεται και μια αυτοκριτική για το γεγονός ότι οι Sylver 70 δεν εξελίχθηκαν όσο έπρεπε ώστε να επιτρέπουν εναλλακτικά την χρήση επιπλέον αντιαεροπορικών πυραύλων Aster 15/30 ή MICA VL σε τετράδες ώστε ανταγωνιστούν άλλες Δυτικές προτάσεις που χρησιμοποιούν σε τετράδες τον RIM-162 ESSM με τους εκτοξευτές Μk41, γεγονός που (σύμφωνα με το άρθρο) χωρίς αμφιβολία έστρεψε την Ελλάδα να κοιτάει τις Αμερικανικές ΜΜSC.

    Αν και προσωπικά δεν πιστεύω σε καμία περίπτωση ότι οι MMSC μπήκαν στο παιχνίδι με επιχειρησιακά κριτήρια όπως το άρθρο εκτιμά αφού έχουν τόσες υστερήσεις σε τόσα άλλα σημεία, παρόλα αυτά βλέπουμε μια θετική κίνηση από την πλευρά της Γαλλίας. Αν τελικά βάλει ο Θεός το χέρι του και γλυτώσουμε τις ΜΜSC, όποια από τις υπόλοιπες υποψήφιες σχεδιάσεις και να αγοράσει τελικά το ΠΝ θα είναι καλά.

    Το άρθρο:
    https://www.meta-defense.fr/en/2020/11/24/the-future-of-the-French-navy-between-ambitions-and-concerns

    1. Me 2 Sylver 70 και 2 Sylver 50 και δυνατότητα quad pack για VL MICA γίνεται πολύ δυνατό πλοίο. Το μόνο που του λείπει είναι ένα 40-αρι πυροβόλο στην πρύμνη για ασύμμετρες απειλές και ψευτο-AA CIWS

    2. Δεν είναι η πρώτη φορά που αναφέρεται στη τοποθέτηση vl mica σε τετράδες στα sylver θεωρώντας το παράλειψη που επιβαρύνει σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Κανείς όμως άλλος δεν συνδέει τον mica με τον sylver πλέον και η mdba στις πρόσφατες ανακοινώσεις της για τον NG δεν αναφέρει τίποτα για sylver.Ο λόγος είναι απλός ο vl mica έχει βάρος 115 κιλά και το βάρος του sylver A50 είναι 8 τόνοι δηλαδή 8 mica ζυγίζουν λιγότερο από ένα τόνο και ο εκτοξευτής 8 τον , ακόμη και αν έμπαιναν 32 το βάρος θα ήταν λιγότερο από το μισό του βάρους του εκτοξευτή, αν το γαλλικό ναυτικό η κάποιος άλλος πελάτης ήθελε και mica παράλληλα με aster γιατί να μην τον βάλει κάπου αλλού και πρέπει να τον βάλει σε sylver μειώνοντας έτσι και το διαθέσιμο αριθμό των aster αλλά αυξάνοντας και το κόστος χωρίς λόγο.

  7. Η πιο συμφέρουσα πρόταση είναι οι type 31. Μπορούμε να τις ντύσουμε όπως θέλουμε.

    Όσον αφορά το νομοσχέδιο, θα πρέπει να έχει υποχρεωτικά ενσωματωμένο τον Ευρωπαϊκό κανονισμό καιΑλλιώς, θα αρχίσουν να πέφτουν οι διαγωνισμοί ή οι αποφάσεις για προμήθειες στα εγχώρια δικαστήρια ως αντισυνταγματικές και στα ευρωπαϊκά και διεθνή ως παράνομα γιατί δεν τηρήθηκαν οι διεθνείς συμβάσεις που έχουμε υπογράψει ως χώρα.

    1. Ναι,Ναι,Ναι!!!ΤΥPE 31!!!!! ΦΑΓΚΌΤΟ!!!!!ΜΕ ΧΊΛΙΑ!!!!!ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΩΚΑΙΨΑΠΟ ΤΟ defence Review θετικές πληροφορίες για τις ΤΥPE 31….ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ,ΠΑΡΑΚΑΛΩ,ΠΑΡΑΚΑΛΩ!!!!!!!

  8. Για να δούμε. Δύο τρία πραγματάκια ειναι να διορθώσουν για να αναβαθμίσουν τραγικά το πλοίο. Με 32 mica 16 aster και 8 mdcn θα είναι πολύ ισορροπημένη πρόταση.

  9. Η Ελλάδα θα μπορούσε να κάνει customize 2 καραβια MEKO A200 με υπέρτερες ικανότητες αεραμυνας περιοχής (όχι καθαρόαιμο AAW) me 8 antiship, πλήρεις a/sub warfare και 4 καράβια με 16 antiship, πλήρεις a/sub, και με λιγότερες ικανότητες αεράμυνας περιοχής, προσηλωμένες στις επιθέσεις κορεσμού και δυνατότητες οπλικής διασύνδεσης και πληροφοριών με δεδομένα στοχων κλπ μεταξύ και των 6 πλοίων, και σχόλασες.
    Έχεις και μπανκα για υποβρυχια κλπ./
    Το αυτό και με τις Bell ίσως….
    4 δις για 4 MMSC είναι έγκλημα πρώτου μεγέθους.

    Βέβαια.,.το τί λέμε εδώ,..έπρεπε να φτάσουμε εν έτει 2020 για να αποφασίσουμε να δουμε τί θα κάνουμε με το Π.Ν και γενικότερα την Αμυνα, παρέχοντας ένα πλουσιοπάροχο παράθυρο ευκαιρίας ή τρωτότητας στην απέναντι πλευρά από το 2016 που άρχισαν να φαίνονται τα προβλήματα λογω αυτοεμπάργκο και οικονομικης κρίσης μέχρι και το 2023 περίπου.
    Ενώ οι Τουρκοι είναι ήδη σχεδόν έξω απ την πόρτα και βαράνε να μπουν μέσα,…και σε κάποια σημεία είναι ήδη εντός.

  10. Κάποια στιγμή θα πρέπει να το παραδεχθούμε όλοι μας: Δεν υπάρχουν φρεγάτες που να καλύπτουν τα θέλω μας!

    Θέλουμε συγκεκριμένη ταχύτητα (τουλάχιστον 30 κόμβοι), ciws, σόναρ τρόπιδος (και συρόμενο μεταβλητού βάθους αν είναι δυνατόν), δυνατότητα εκτόξευσης scalp, αεράμυνα περιοχής με πολλούς α/α πυραύλους, να μπορεί να φιλοξενεί ικανό ελικόπτερο (Μ60;), ικανό ραντάρ και σύστημα διαχείρισης μάχης, με δυνατότητα μεταφοράς ειδικής δύναμης που θα μπορεί να επιχειρήσει από το πλοίο με φουσκωτά κλπ κλπ. Και όλα αυτά σε καλή τιμή και με ευκολίες πληρωμής.
    Τέτοιο πλοίο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ αυτή τη στιγμή. Ότι και να διαλέξουμε, θα είναι συμβιβασμός.

    Και επειδή περιστατικά σαν αυτά που έρχονται τις επόμενες λίγες μέρες θα πιέσουν κι άλλο την κατάσταση, ίσως θα πρέπει να επανεξετάσουμε τα «θέλω» μας και να σχηματίσουμε ένα άλλο μίγμα με
    – δυνατότητες νέου πλοίου
    – αριθμός απόκτησης νέων/αριθμών ενδιάμεσων
    – μπάτζετ.

    1. Η τεχνολογια αλλαζει σιγα σιγα … Το ιαπωνικο αντι για σοναρ τροπιδος εχει συρόμενο εκτος απο το VDS …

      όναρ μεταβλητού βάθους (VDS : Variable Depth Sonar) και παθητικό συρόμενο σόναρ (TAS : Towed Array Sonar) OQQ-25, σόναρ εντοπισμού ναρκών OQQ-11,

      Ιδια διαμορφωση με την ιαπωνικα εχει και η MMSC στον ανθυποβρηχιακο εξοπλισμο απο αλλες εταιριες .

  11. @Spiral
    Εξαιρετικά επίκαιρο και σημαντικό άρθρο γιατί ουσιαστικά επιβεβαιώνει την άμεση μείωση του συνολικού τιμήματος κατά τουλάχιστον 250εκ.-350εκ μόνο και μόνο από το κόστος ενσωμάτωσης που μας το είχαν ενσωματώσει στο κόστος των 2 [email protected]
    Φυσικά το τελικό κόστος μπορεί επίσης να μειωθεί αν μειώσεις των φόρτο των Scalp naval από 16 σε 8 που είναι ένα ρεαλιστικό πλάνο.
    Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντική εξέλιξη όσον αφορά το συγκεκριμένο σκάφος αλλά εγώ επιμένω ότι στην κατάσταση που είμαστε και στο συγκεκριμένο timing για το ΠΝ η προμήθεια μικρότερου μεγέθους σκαφών όπως κορβέτες με παράλληλη παραγγελία τουλάχιστον 4 επιπλέον 214/ΑΙΡ κρίνεται επιτακτική

  12. Καλησπέρα τώρα είμαι περίεργος να δω ακριβώς τι θα περιέχει το νομοσχέδιο για τα εξοπλιστικά και άλλες διατάξεις του Άμυνας ύστερα από τη κατάθεση το νομοσχεδίου για τις συμβάσεις. Ξέρεις κανείς πότε θα κατατεθεί γιατί πολλές καθυστερήσεις θεωρώ ότι υπάρχουν.

  13. Τουλάχιστον στο θέμα των φρεγατων, μας διαβάζουνε πολλοί και εντός και εκτός, και δεν εννοώ μόνο τα άρθρα του Defencereview άλλα και τα σχόλια μας εδώ και αλλού.

    Οι πληροφορίες που αναδεικνύονται στην δημοσιότητα υποψιάζομαι ότι παρέχουν καλή υπηρεσία στους ανθρώπους του ΠΝ (που φυσικά τις γνωρίζουν από πρώτο χέρι) άλλα δεν μπορούν να συμμετέχουν σε δημόσια συζήτηση ή να αντιταχθούν στον Πρωθυπουργό.

    Δεν θα πάει έτσι άκλαυτο το ΠΝ.

  14. Στη διαδικασία συμμετείχαν επίσης, ο Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Αλκιβιάδης Στεφανής. ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (ι) Γεώργιος Μπλιούμης, ο Αρχηγός ΓΕΣ
    Κατι αρχίζει να κινείτε στην ελληνικη αμυνα …

    Στη διαδικασία συμμετείχαν επίσης, ο Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Αλκιβιάδης Στεφανής. ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (ι) Γεώργιος Μπλιούμης, ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ και ο Γενικός Διευθυντής ΓΔΑΕΕ Αντιπτέραρχος (Ι) Θεόδωρος Λάγιος (ε.α.).

    Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης πληροφόρησε τα μέλη της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής για την Αναβάθμιση Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών τύπου “Sperwer”, την τεχνική υποστήριξη των ελικοπτέρων ΑΗ-64 “Apache”, τη συντήρηση των Κατευθυνόμενων Βλημάτων “Penguin MK2”, την εν συνεχεία υποστήριξη των Οπλικών Συστημάτων “Patriot”, την εν συνεχεία υποστήριξη των Οπλικών Συστημάτων “S-300” και επαναπιστοποίηση πυραύλων 48Η, καθώς και τη Σύναψη Διακρατικής Συμφωνίας με τις ΗΠΑ μέσω FMS για την εν συνεχεία υποστήριξη των μεταγωγικών αεροσκαφών τύπου C-130.

  15. Για ποιον λογο δημοσια διαβουλευση;
    Για να χαθει και αλλος πολυτιμος χρονος;
    Ουτως η αλλως αδιαφορουν για τις προτασεις και μονο γι το θεαθηναι τις αναρτουν οποτε τι ανοησια ειναι αυτη.
    Και ποτε σταματαει η δημοσια διαβουλευση;
    Δυο ,τρεις μηνες μετα;

  16. Γιατι δε μπορουμε απλα να αντιγραψουμε οτι νομοθεσια χρησιμοποιουν σε αλλες χωρες οπως γαλλια, γερμανια και αγγλια? Παμε να ανακαλυψουμε τον τροχο παλι, με τη μιση βουλη να αδιαφορει πληρως για το νομο και το μονο τους προβλημα ειναι το μεγεθος απο τις μασκες στα σχολεια.

  17. Η ΕΛΛΑΔΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΑW ΠΛΟΙΟ,ΟΥΤΕ Η MMSC ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ Η BEL ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ,ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΔΙΑΒΑΣΑ ΟΤΙ Η ΙΑΠΩΝΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ Β ΠΠ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΞΑΓΕΙ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ AAW,ΟΙ ΕΠΙΤΕΛΕΙΣ ΚΟΙΤΥΝ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ?Η ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΩΠΙΔΕΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ MMSC ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ?ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΛΥΣΗ ΙΣΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕ ΤΑ TONGO H TA AGASI ME AEGIS,ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΑ,ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΙΣΠΑΝΙΑ ΜΕΡΙΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ

  18. Καλά τα γράφαμε τόσο καιρό εδώ για τον νόμο Βενιζέλυ, ήρθε η ώρα να τα γράψουμε και εκεί που ίσως πραγματίκα μετρήσει!

    Όσοι έχετε προτάσεις για τον νέο νόμο, ΜΠΕΙΤΕ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ με συγκεκριμένες προτάσεις και παρατηρήσεις!
    http://www.opengov.gr/ypoian/?p=11847

    Έχουμε μέχρι τις 7 Δεκεμβρίου!

    ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!

    DEFENCE REVIEW, καλό θα είναι να μπει το link του Σχεδίου Νόμου και στο άρθρο σας, όπως και η προτροπή στους σχολιαστές της ιστοσελίδας για κατάθεση προτάσεων και παρατηρήσεων.

    Ελπίζω και όσοι από την συντακτική σας ομάδα έχουν συγκεκριμένες προτάσεις, να τις καταθέσουν στο σχέδιο νόμου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *