Σύμφωνα με δημοσίευμα του «The Drive», μέλη του Αμερικανικού Κογκρέσου θέλουν να καταστήσουν παράνομη την παραλαβή του νέου αεροπλανοφόρου «John F. Kennedy», κλάσης «Ford», εκτός και αν αποδεδειγμένα μπορεί να υποστηρίξει τη χρήση των F-35C. Η πρόταση αυτή συνοδεύεται από τη δήλωση ότι το «Gerald R. Ford» δεν μπορεί να υποστηρίξει τη χρήση του F-35C, με την διαμόρφωση που έχει σήμερα.
Το «John F. Kennedy» (CVN-79) είναι υπό ναυπήγηση και ολοκληρωμένο κατά 90%, ενώ η ένταξη του σε υπηρεσία προσδιορίζεται για το 2024. Πριν την παραλαβή του θα πρέπει να είναι βέβαιο ότι μπορεί να υποστηρίξει τη χρήση των F-35C. Η είδηση είναι ότι το «Ford», το οποίο παραλήφθηκε το Μάιο του 2017, δεν μπορεί να υποστηρίξει τη χρήση των F-35C. Υπενθυμίζουμε ότι τα αεροσκάφη έλαβαν πιστοποίηση αρχικής επιχειρησιακής ικανότητας (IOC) τον Φεβρουάριο του 2019.
Το πρόβλημα είναι ότι για τη ναυπήγηση του CVN-79 υπάρχει ανώτατο όριο δαπάνης που είναι τα $ 11 δισεκατομμύρια. Αλλά το CVN-79 δεν θα μπορέσει να υποστηρίξει τη χρήση του F-35C αν δεν αυξηθεί αυτό το όριο δαπανών προκειμένου να αντιμετωπιστούν προβλήματα που παρουσιάζουν τα συστήματα EMALS (Electromagnetic Aircraft Launch System (EMALS) και AAG (Advanced Arresting Gear).
Τα συστήματα αυτά έχουν σχεδιαστεί να δίνουν στο αεροπλανοφόρο μεγαλύτερο έλεγχο κατά τις διαδικασίες απογείωσης και προσγείωσης και, σύμφωνα με το Αμερικανικό Ναυτικό, θα αυξήσουν τους ρυθμούς απογείωσης-προσγείωσης, θα μειώσουν τη δομική καταπόνηση των αεροσκαφών και θα αυξήσουν την ασφάλεια. Ωστόσο, σύμφωνα με το «The Drive», τα δύο αυτά συστήματα δεν λειτουργούν σύμφωνα με τις προδιαγραφές με αποτέλεσμα να υπάρχει θέμα υποστήριξης της χρήσης των F-35C.