Η αμερικανική Boeing ανακοίνωσε ότι το πρώτο F-15X, που προορίζεται για την Αμερικανική Αεροπορία, πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση. Πρόκειται για το πρώτο από τα 144 F-15X που θέλει η Αμερικανική Αεροπορία μέχρι το 2030, έναντι συνολικής προϋπολογισμένης δαπάνης $ 22,89 δισεκατομμυρίων (αεροσκάφη, ανταλλακτικά, υλικά και υπηρεσίες υποστήριξης για 15 χρόνια). Σε πρώτη φάση έχει αποφασιστεί η προμήθεια οκτώ (8) αεροσκαφών, έναντι $ 1,2 δισεκατομμυρίων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για εκτεταμένες δοκιμές, τεχνικές και επιχειρησιακές. Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα, τα πρώτα δύο (2) αεροσκάφη θα παραδοθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2021, ενώ τα υπόλοιπα έξι (6) αεροσκάφη θα παραδοθούν το 2023, ενώ μέχρι το 2025 η Αμερικανική Αεροπορία θα πρέπει να έχει παραγγείλει 76 F-15X. Εκτός του κόστους παραγωγής των αεροσκαφών και των κινητήρων, στα $ 1,2 δισεκατομμύρια συμπεριλαμβάνονται και τα κόστη υποστήριξης, ανταλλακτικών και εκπαίδευσης.

Στην έκδοση F-15X το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει 13 τόνους φορτίου, ενώ ενσωματώνει και προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, αισθητήρες και φυσικά ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA). Συγκεκριμένα, το F-15X μπορεί να μεταφέρει, σε μία έξοδο, οκτώ (8) βλήματα αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς AIM-120D AMRAAM και αέρος-αέρος μικρού βεληνεκούς ΑΙΜ-9Χ Sidewinder και 28 κατευθυνόμενες βόμβες τύπου SDB ή οκτώ (8) βλήματα αερομαχίας και επτά (7) κατευθυνόμενες βόμβες των 2.000 λιβρών ή 24 βλήματα αερομαχίας. Επιπλέον, το F-15X σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε έτσι ώστε να «χωράει», στο μέτρο του δυνατού στην υφιστάμενη και προϋπάρχουσα τεχνική υποδομή, όσων χρησιμοποιούν αεροσκάφη F-15, έτσι ώστε να συμπιεστεί το κόστος προμήθειας και χρήσης και να μειωθεί ο χρόνος της αναγκαίας αδρανοποίησης της Μοίρας που βρίσκεται σε διαδικασία ένταξης και εξοικείωσης με τα νέα F-15X.

Περισσότερα για το F-15 και τη διαδικασία εξέλιξης του αεροσκάφους από το F-15E Strike Eagle στο F-15X μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. Είναι άξιο παρατήρησης ότι ακόμα και με 80-90% ομοιοτυπία με τις προηγούμενες εκδόσεις F-15, αγοράζουν αρχικά 8 αεροσκάφη για να προηγηθούν εκτεταμένες τεχνικές και επιχειρησιακές δοκιμές. Αυτό επιβάλλει διαχρονικά η κοινή λογική, αλλά και η εμπειρία από τα F-35 γιατί «έχοντας καεί με τον χυλό φυσάς και το γιαούρτι».

    Αφού με τα F-35 αγνοώντας κάθε καθιερωμένη πρακτική δεκαετιών έχουν αγοράσει ήδη 500+ αεροσκάφη, έναν τεράστιο και ανομοιογενή στόλο με δεκάδες υποεκδόσεις μεταξύ επιμέρους αναβαθμίσεων των διαφόρων Block και των δεκατριών Lot παραγωγής των τριών εκδόσεων F-35A, Β και C. Ένας πραγματικός εφιάλτης. Τα F-35 τα οποία δεν μπορούν να περάσουν ακόμα τις επίσημες Επιχειρησιακές Δοκιμές και Αξιολόγηση (IOT&E) λόγω ενός συνεχή φαύλου κύκλου προβλημάτων εξέλιξης σε λογισμικό και υλικό (software και hardware), κακοδιαχείρισης, και ανεπαρκούς ποιότητας κατασκευής/αξιοπιστίας. Ως συνέπεια αυτών, παρατηρείται φυσικά και χαμηλός αριθμός εξόδων. Οι απαιτήσεις για παραγωγή εξόδων (Sortie Generation) που μετά από αίτημα του Γραφείου του προγράμματος JPO (Joint Program Office) που καταγράφεται στην πρόσφατη έκθεση της επίσημης διεύθυνσης δοκιμών DOT&E υποβιβάστηκαν και άλλο επισήμως, αφού κρίθηκε ανέφικτο να πιάσουν τους στόχους που είχαν τεθεί, όπως έγινε πάλι σε προηγούμενα έτη. Ακόμα μια φορά τα δοκάρια μεταφέρονται για να βάλει σπρώχνοντας το F-35 γκολ.

    Μετά και την ανακοίνωση της USAF πως σκοπεύει να αγοράσει ΚΑΙ καινούργια F-16V μετά από τα F-15EX, το US Navy να αγοράζει F-18 Block III, τα A-10 να ανακατασκευάζονται με νέες πτέρυγες (όλα αεροσκάφη που το F-35 θα αντικαθιστούσε), αλλά και το 6ης γενιάς NGAD να έχει πετάξει ΜΕ συστήματα αποστολής μέσα σε μόλις ένα χρόνο εξέλιξης με τις νέες και πρωτοποριακές πρακτικές εξέλιξης/παραγωγής γνωστές ως «Digital Engineering» που προωθεί ο Acquisition Manager της USAF Will Roper, ένα-ένα μπαίνουν τα καρφιά στο φέρετρο του F-35.

    Νομίζω η Lockheed αξίζει ότι θα πάθει τα επόμενα χρόνια. Νόμιζαν ότι είχαν δέσει χειροπόδαρα τις ΗΠΑ και τους συμμάχους μέσω της εξαγοράς επιρροής μέσω του lobbying, της προσφοράς εργασίας σε εκατοντάδες εταιρίες και υποκατασκευαστές, και τον μεθοδευμένο και εκβιαστικό μονόδρομο της έλλειψης εναλλακτικής επιλογής. Όπου υπάρχει Ύβρις σε αυτό το βαθμό χάνεται η ευθυκρισία και η αίσθηση της πραγματικότητας, και νομοτελειακά κάποια στιγμή έρχεται και η Νέμεσις. Τουλάχιστο να γλυτώσει η ΠΑ το F-35, αλλά και ως φίλοι της αεροπορίας και της αεροναυπηγικής να δούμε και κανένα νέο αεροσκάφος της προκοπής. Όχι άλλο κάρβουνο.

  2. Η επιθυμητή επανάσταση στο πρόγραμμα F-35 που ανακοίνωσαν πάλι για ΧΧ φορά οι μηχανικοί και το μάνατζμεντ της λοκχίντ μάλλον θα αργήσει ακόμα αρκετά χρόνια.

  3. καλο το εργαλειο αλλα μπροστα στο Ραφαλ δε φτουραει!!! Εχουμε το καλυτερο μαχητικο αυτη τη στιγμη και δεν φοβομαστε κανεναν. Μεχρι να λυσει τα προβληματα με το λογισμικο το φ35 θα περασουν χρονια. Μεσα σε 2-3 χρονια με την ελευση και των αναβαθμισμενων φ16 ειμαστε ετοιμοι να απαντησουμε δυναμικα στον καθε καραγκιοζο εξ ανατολας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *