Η 85η Μοίρα Δοκιμών και Αξιολόγησης της Αμερικανικής Αεροπορίας ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε την πρώτη επιχειρησιακή δοκιμή του προηγμένου ατρακτιδίου Legion σε μαχητικό αεροσκάφος F-16 και σε περιβάλλον άρνησης χρήσης του ραντάρ. Το Legion είναι ένας αισθητήρας πολλαπλών λειτουργιών, παθητικός, ο οποίος υποστηρίζει τις διαδικασίες στόχευσης σε περιβάλλον άρνησης χρήσης ραντάρ. Το βασικό σύστημα που ενσωματώνει είναι ο αισθητήρα IRST21 (Infra-Red Search & Track 21), ο οποίος σε συνδυασμό με προηγμένο επεξεργαστή επιτυγχάνει υψηλής πιστότητας ανίχνευση και παρακολούθηση εναέριων στόχων.

Ένα εξίσου σημαντικό πλεονέκτημα του Legion είναι η κοινή αρχιτεκτονική διασύνδεσης που ενσωματώνει, κάτι που του επιτρέπει να εναλλάσσεται ως φορτίο από αεροσκάφος σε αεροσκάφος χωρίς επιπρόσθετες απαιτήσεις πιστοποίησης. Παράλληλα η εικόνα του Legion μπορεί να διαβιβαστεί σε άλλες φίλιες δυνάμεις μέσω του συστήματος ζεύξης δεδομένων Link-16. Επίσης, μπορεί να εκτελεί έρευνα αέρος-αέρος ανεξάρτητα ή ταυτόχρονα με το ραντάρ του αεροσκάφους, να ανακαλύπτει στόχους και αυτοί οι στόχοι να πλήττονται από το αεροσκάφος χωρίς να έχουν κάποια ένδειξη προειδοποίησης επερχόμενης απειλής (παθητική λειτουργία).

Comments

  1. Ως εξωτερικό φορτίο και στο σημείο που γίνεται η ανάρτηση του συστήματος, δεν είναι ακριβώς αυτό που προσφέρει ένα ενσωματωμένο σύστημα στο αεροσκάφος, ούτε μπορεί να λέγεται ιδανικό, ενώ θα είναι σίγουρα ακριβό, και αφού προφανώς δεν υπάρχουν ούτε τα χρήματα για ένα Sniper pod λέμε ευχαριστώ και παραμένουμε στην διάθεση σας για τα Lantirn που μας παραχώρησαν πρόσφατα στα οποία θα πρέπει να αρκεστούμε, μέχρι να αποκτήσουμε ένα πραγματικό αεροσκάφος 4ης γενιάς με το πλέον στάνταρ ενός ενσωματωμένου συστήματος του είδους στο αεροσκάφος φορέα στο σημείο που θα είχε νόημα…

    1. To legion pod το ΓΕΑ το γνωρίζει από το 2016. Αναφερόταν σε μελέτη από ομάδα εργασίας που είχε κάνει προτάσεις για την αντιμετώπιση αεροσκαφών stealth.
      Όσο για λεφτά υπάρχουν και πολλά μάλιστα όπως και τρόποι να αποφύγεις όλες τις γελοίες διαδικασίες του νόμου Βενιζέλου .
      Μια χαρά λειτουργεί στα hard point του F-16 εάν δεν γνωρίζουμε κάτι καλό είναι να σιωπούμε .

      1. Σε περίπτωση που εννοείτε την μελέτη της ομάδας γύρο απο τον κ.Κ. Ζηκίδη γνωρίζω για την συγκεκριμένη εργασία.

        Όσο για τα χρήματα που υποτίθεται ότι υπάρχουν σε αφθονία όπως λέτε, δεν νομίζω ότι χρειάζεται να σχολιάσω όσο τα μαχητικά της PX I είναι στο σφυρί για ξεπούλημα. Υπόψην ότι οι γείτονες που έχουν και περισσότερα σκέπτονται να τα αναβαθμίσουν.

        Όσον αφορά την άψογη λειτουργία του εν λόγου συστήματος στο συγκεκριμένο σημείο ανάρτησης, δεν την αμφισβητώ. Ζυγίζει όμως περισσότερο απο μια GBU-38 που θεωρώ ότι είναι ένας σεβαστός αριθμός, οπότε -αν και δεν θεωρώ το εαυτό μου όσο ειδικό θεωρείτε εσείς τον δικό σας- νομίζω ότι απο το γεγονός προκύπτουν περιορισμοί σε αυτό που λένε οι ειδικοί φάκελος πτήσης του αεροσκάφους, και ειδικά σε περιπτώσεις εμπλοκών με σκληρούς ελιγμούς που δεν είναι σπάνιο πράγμα στις αναχαιτίσεις επάνω απο το Αιγαίο.
        Οι άλλες εταιρίες σε Ευρώπη και Ρωσία που ενσωμάτωσαν αυτού του είδους σύστημα σε συγκεκριμένο σημείο στα αεροσκάφη Rafale, EF Gripen NG η Su-35 και Mig-29 υποθέτω κάτι θα σκέφτηκαν σαν ειδικοί που είναι στο αντικείμενο. Ζάρια η κέρμα δεν έριξαν πάντως για να αποφασίσουν σε πιο σημείο θα έπρεπε να εγκατασταθεί για να πρόσφερει τα περισσότερα, αυτό είναι το σίγουρο.

        Επειδή υποθέτω ότι δεν έχετε πετάξει ο ίδιος το αεροσκάφος με αναρτημένο το συγκεκριμένο ατρακτίδιο, θα σας συμβούλευα να είστε επίσης πιο προσεκτικός στα συμπεράσματα σας, αλλά και στο ύφος που προφανώς συνηθίζετε όταν απαντάτε σε σχόλια που σας προβληματίζουν προσωπικά…

      2. @dimitrios

        Αν δεν υπαρχει πολιτικη βουληση, τοτε ουτε λεφτα υπαρχουν, ουτε ο Νομος του Μπενίτο παρακαμπτεται.
        Να το παρουμε το ατρακτιδιο, αλλα οταν και αν η Τουρκια παρει τα F-35. Δεν ειναι καιρος ακομα.
        Για την ωρα, ας παρουμε ανταλλακτικα, να πετανε τα αεροπλανα.

  2. Ενδιαφέρον το Legion pod, αλλά το δυστύχημα είναι ότι δεν υπάρχουν και τα αντίστοιχα όπλα που θα το εκμεταλλευτούν επαρκώς για τα made in USA μαχητικά. Σε περιβάλλον άρνησης χρήσης του κυρίως ραντάρ ενός μαχητικού που είναι και κάποιας σεβαστής ισχύος και μεγέθους, πως θα μπορεί το μικρότερο (και ενδεχομένως τεχνολογικά υποδεέστερο αναλόγως της έκδοσης) ραντάρ τερματικής καθοδήγησης του AIM-120 να αντεπεξέλθει ώστε να επιτύχει μια κατάρριψη; Πέρα από το ότι θα γίνει αντιληπτός και ο πύραυλος και το αεροσκάφος φορέας λόγω του ενεργητικού αισθητήρα.

    Τα αέρος-αέρος BVR όπλα νέας γενιάς ή με παθητική ΙR καθοδήγηση δεν είναι… ιδιαίτερα δημοφιλή στις ΗΠΑ. Προσωπικά εικάζω ότι αυτό οφείλεται στους εξής λόγους:
    α) γιατί είναι πολύ φθηνότερα στην εξέλιξη και με υψηλότερη απόδοση/κόστος σε σχέση με πανάκριβες stealth πλατφόρμες
    β) δεν ενσωματώνονται εύκολα στα stealth λόγω των περιορισμών της εσωτερικής αποθήκευσης
    γ) μπορούν να δώσουν «νέα ζωή» στα legacy αεροσκάφη
    δ) μπορούν να αποτελέσουν απτή απόδειξη ότι υπάρχει «αντίδοτο» στα χαρακτηριστικά των stealth προϊόντων της LM άρα να χαλάσουν το αφήγημα που προωθείται.

    Υπάρχει λοιπόν κατά την γνώμη μου μια σύγκρουση δογμάτων-συμφερόντων στις ΗΠΑ που λειτουργεί κατά της καινοτομίας στον τομέα των όπλων Α-Α και αυτό επηρεάζει και την αεροπορική ισχύ των αμερικανικών μαχητικών. Γάλλοι, Σουηδοί, Ρώσοι και Κινέζοι έχουν κάνει πολλά βήματα μπροστά σε σχέση με τις ΗΠΑ στον τομέα των όπλων με βλήματα είτε πολύ μεγάλης ακτίνας ή/και ΙR καθοδήγησης. Για τον λόγο αυτό π.χ τα Γαλλικά Rafale με MICA IR και Meteor είναι πολύ πιο αποτελεσματικά ως οπλικά συστήματα στο σύνολό τους αν συνυπολογίσει κανείς όλο το kill-chain και όχι επιλεκτικά ότι συμφέρει ή βολεύει τα stealth «5ης γενιάς».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *